Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kviser/noe som ligner

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-08-13, 07:55   #1
Jaudaa
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Kviser/noe som ligner

Hei,
Etter at jeg begynte på dette nye kostholdet, steinalderkost. Så har det smått begynt å komme noen små prikker/kviselignende prikker noen plasser rundt på kroppen.
Så fremkaller sunt kosthold urenheter i huden? :O

Det er nesten ingenting, men det er mer en jeg har hatt siste 10 årene.

Gammel 26-08-13, 08:16   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kviser/noe som ligner

Du spiser vel ikke noe særlig med meieriprodukter, du?

Gammel 26-08-13, 08:36   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Hvor lenge siden er det du la om? Det er ikke uvanlig at hormonspeilet endres en del ved omlegging til lavkarbo-dietter. Det kan vare ganske lenge.

Meieriproduker som Nellie sier, gir også mange kviser - så om du spiser mer enn før kan dette være en årsak.

En annen mulighet kan være at du spiser mer av noe du ikke tåler så godt.

Et tips - som har iallfall i tider hjulpet meg, er omega3 (om du ikke får mye av det i kosten). Jeg vet ikke hvorfor, men det virker normaliserende på huden min. Kanskje det gjelder deg også?

Gammel 26-08-13, 09:52   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg har opplevd at den første tida i ketose reagerer jeg på syntetisk stoff rett mot huden på en måte som ligner det du beskriver, men det har gått over etter en tid.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 08:09   #5
Jaudaa
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hvor lenge siden er det du la om? Det er ikke uvanlig at hormonspeilet endres en del ved omlegging til lavkarbo-dietter. Det kan vare ganske lenge.

Meieriproduker som Nellie sier, gir også mange kviser - så om du spiser mer enn før kan dette være en årsak.

En annen mulighet kan være at du spiser mer av noe du ikke tåler så godt.

Et tips - som har iallfall i tider hjulpet meg, er omega3 (om du ikke får mye av det i kosten). Jeg vet ikke hvorfor, men det virker normaliserende på huden min. Kanskje det gjelder deg også?

I denne challengen jeg har holdt på med, ferdig i går, dvs 31 dager nå. Har ikke hatt noe meieriprodukter. Verken melk, fløte e.l

Men de har gått fort over, so kan være tilfeldig. Har aldri vært plaget av det, og det gikk fort over denne gangen også

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilket mel ligner mest på hvetemel? Bezzlee Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 11-07-13 17:50
Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød zitapus Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 03-02-12 16:46
Par som ligner hverandre Kanutten Generell diskusjon 2 04-01-11 16:27
Sjokolade ligner kokain HP Generell ernæringsdebatt 2 03-02-04 23:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.