Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva skal jeg velge?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-13, 20:27   #1
Gravid 2014
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 19
Gravid 2014 er på en erverdig vei

Hva skal jeg velge?

hei!
Må ned 15 kg på 10 måneder for å forebygge komplikasjoner i svangerskap. Endte dramatisk sist. Avtalt med gynekolog som anbefaler lavkarbo. Men hvilken retning? Hvor mange karber? Hvor skal man starte? Har lest endel men føler jeg går meg vill.

Fakta om meg: 30 år. BMI 32. Sukkeravhengig. Mange mislykkede slankeforsøk tidligere-Grete Roede (riskaker som snacks..). Fysen på kveldene og etter måltider. Kan mye om mat og kroppen. Har et ønske om å spise mer ren mat, "steinalder". Usikker på om jeg noen sinne vil klare dette.

Vil helst ikke i ketose, syns det lukter ubehagelig. Om noen har tid til å hjelpe meg, blir jeg veldig takknemlig.

Gravid 2014 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 22:27   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg velge?

Dersom man er eller ønsker å bli gravid eller ammer er vel lavkarbo ala Fedon Lindberg å anbefale. Evnt dr. Hexebergs variant.

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 14:55   #3
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Hva skal jeg velge?

Du må bare prøve deg frem og se hva som fungerer for deg. Noen går ned med moderat karboinntakk, andre må begrense til under 20 gr per dag osv. Veldig varierende. Det vil også være varierende for hvordan du trives med 20-50-100 gram karbo pr dag. Bare finn ut av hva som fungerer for deg For min del så fungerer ketogent kost best for da slipper jeg søttsuget og sult. Jeg opplevde det veldig vanskelig for kroppen å forholde seg til noe smartkarbo ala Lindberg for de blei kroppen min på en måte forvirret: forbrenne karbene eller fett som energi? Men for mange så funker det jo bra, så igjen finn ut av hva som funker for deg.

Forbrenner kroppen fett vil du jo gå i ketose, spørsmål bare i hvor stor grad Den lukta trenger du ikke å beskymra deg over for den går over etter bare noen dager/uker, så snart kroppen din venner seg til og blir flink på bruke ketoner som energi.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal man velge ...? Janeymaleney Kostholdsfilosofier 9 18-07-11 13:46
Hva skal man velge? reiapal Spørsmål og svar 10 16-03-11 20:34
Vet ikke hva jeg skal velge ... Blomsterstøv Andre dietter 9 29-06-07 00:29
Hva skal jeg velge? *anne* Spørsmål og svar 4 13-05-07 17:40
Hvilken kur skal jeg velge. andersdupp Spørsmål og svar 11 06-01-06 21:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no