Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sjokolade.... hjertesukk

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-05, 17:38   #1
tonekvam
Medlem
 
tonekvam sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bodø
Alder: 57
Innlegg: 103
tonekvam har en fantastisk aura rundt segtonekvam har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs down

Sjokolade.... hjertesukk




I dag har jeg klart å få i meg en hel Peanøttkubbe. At det går an å bli så svak....

Tror kanskje det har noe med at jeg gikk på butikken sulten og at jeg ikke hadde gått ned noe da jeg veide meg i går. Det er så forbannet demotiverende.

Ellers har jeg også sluttet å røyke for 2 mnd. siden, og samboern er borte på jobb i 2 uker.... kan ikke bli mye verre..


.

Trenger visst noen oppmuntrende ord her.... hvis noen gidder

Tone

__________________


tonekvam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 17:47   #2
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

uff... men kjære deg..

ikke ta sånn på vei for det.. selvfølgelig bør man ikke spise sjokolade.. men alle kan jo sprekke i blandt..
hva med å gå en liten tur i kveld? så blir kanskje samvittigheten litt bedre?
og jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om vekta som ikke går ned
men vær tålmodig & hold ut!

håper humøret bedrer seg

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 18:00   #3
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

HVa med å sprekke med noe som ikke er fullt så ille? Neste gang livet er så forferdelig at du kjenner du kommer til å være usunn anbefaler jeg 70% sjokolade, eller frosne bær og kremfløte, eller en stor boks nøtter

Det er slett ikke bra for deg, hvis du skal være i ketose, men ikke så ille som peanøttkubben, og kan kanskje hjelpe deg å kontrollere suget litt og styre det i riktig retning.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 18:02   #4
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

JA! Skriver under på det Silje sa her: gå en tur! Tren litt! Da føler du deg mye bedre! og du får forbrent noe av sjokoladen i tillegg!

Til en annen gang kan du heller prøve å skeie ut med noe lovlig, men likevel godt! jeg laga meg hjemmelaga, lavkarbo iskrem i dag! Funker som erstatning iblant. Men ikke bekymre deg! Alle opplever at vekta stopper opp innimellom, og de fleste av oss vet nøyaktig hvordan du har det... Skal liksom så utrolig lite til for å vippe oss av pinnen når vi først er trist og lei når vi ikke får resultater...

Bare fortsett der du slapp, get back in the saddle! Så skal du se at det går nok finfint videre! Kan ta et par dager før vekttapet kommer igang igjen, men dette klarer du! Bare tenk på hvor godt kroppen har av lavkarbo-mat, og bekreft for deg selv: jeg er sunn! jeg er ikke avhengig av sukker! Jeg klarer meg fint uten snop og godteri! Det er bare et sug, ikke et behov, og nå skal jeg bevise for meg selv hvor sterk jeg er, og motstå suget!

Som du selv sa, så hjelper det ikke å handle når man er sulten. Tenk heller på all den gode lavkarbomaten du kan lage (og handle inn ting til det) enn på den ene lille dumme, teite, fæle, usunne sjokoladebiten som likevel ikke gjør deg noe godt! Kanskje den smaker godt akkurat idet du putter den i munnen, men så gir den dårlig samvittighet og plager etterpå uansett! Tenk lenger enn smaken! Tenk på helsa og samvittigheten! Når sjokoladen likevel gjør deg lei og miserabel, la være til en annen gang

Opp og stå (eller oppedei som vi sier i stavanger) *børste av støv og blåsepå*. Sånn! Fortsett der du slapp, lille venn! Ikke gi opp!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 18:16   #5
tonekvam
Medlem
 
tonekvam sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bodø
Alder: 57
Innlegg: 103
tonekvam har en fantastisk aura rundt segtonekvam har en fantastisk aura rundt seg

tusen takk for gode og medfølende ord... kanskje jeg skal gå en liten tur! Eneste er at jeg har sånn gangsperre i bena etter helsestudio i går.


Vel, vel... jeg får bare løfte hodet og gå videre på kuren. SKulle ønske jeg kunne ta meg en røyk i det minste..

det gjør det lettere å være sterk når jeg kan gå inn her å lese at andre ser meg!!

Tusen takk

__________________


tonekvam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 18:23   #6
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

klart du skal gå videre på kuren!

og gåing er jo topp for gangsperre... trenger jo ikke å være så langt... gå deg varm & go..
og så ta et deilig bad når du kommer hjem.. eller dusj..
og spis noe sundt og godt.. jeg har litt dilla på kokt egg for tiden, jeg..

lykke til,
få høre hvordan det går

mvh silje

ps: og du skal selvfølgelig ikke røyke, men det vet du jo..

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 20:15   #7
tonekvam
Medlem
 
tonekvam sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bodø
Alder: 57
Innlegg: 103
tonekvam har en fantastisk aura rundt segtonekvam har en fantastisk aura rundt seg

neida... jeg skal ikke røyke

alt blir sikkert bedre i morgen

__________________


tonekvam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade 70% + Muskat Lavkarbo generelt 239 24-10-14 11:38
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 22:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 11:24
Fiberinnhold og mørk sjokolade Carbokiller Lavkarbo generelt 1 14-04-04 22:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no