Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
14-09-14, 19:18 | #1 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2014
Hvor: Oslo
|
Trening i de 4 første ukene?Jeg trener ca. to ganger i uka, men etter lavkarbostart for ca. en uke siden, så er aerobictimene blitt totalt punktert etter ca. 20-30 min. Hva skjer'a?
15-09-14, 09:15 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
|
Sv: Trening i de 4 første ukene?Helt normalt. Det tar noen uker før kroppen har omstilt seg til fettforbrenning i stedet for sukkerforbrenning. Så ta det litt med ro på treningen de neste par-tre ukene, så vil du nok merke at kreftene kommer tilbake i rikt monn. Min erfaring er at utholdenheten er mye bedre på lavkarbo, mens kroppen stritter litt mer mot ved raske tempoendringer/intervaller. |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg |
15-09-14, 12:04 | #3 |
Medlem
Hvor: Oslo
|
Sv: Trening i de 4 første ukene?
Takk for svar. Godt å høre, for jeg er så tung i bena som jeg aldri har vært før. Føler meg 80 år gammel, minst
15-09-14, 12:16 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
Sv: Trening i de 4 første ukene?Noen blir aldri vant til det. Pass på å fylle opp med fett før trening. Det kan hjelpe på litt.
15-09-14, 13:52 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
|
Jeg hadde det sånn de tre første ukene, sånn ca. Etter det har det aldri vært noe problem! Sist redigert av index : 16-09-14 kl 10:14. |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg |
15-09-14, 15:10 | #6 |
Seniormedlem
|
Sv: Trening i de 4 første ukene?Jeg har det sånn så lenge jeg spiser lite karbohydrater.
15-09-14, 16:09 | #7 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 41
|
Jeg også. Under 60-70 gram om dagen, og jeg blir sement. Jeg har aldri fått den mytiske ketoseenergien folk snakker om selv etter lange perioder på 15-20 gram kh. |
Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold |
15-09-14, 16:13 | #8 |
Seniormedlem
|
Sv: Trening i de 4 første ukene?Men mange får det bedre etterhvert da! 3-8 uker, så ser du om det er bedre.
15-09-14, 16:37 | #9 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 41
|
Jepp, når jeg nevner, og når Nellie nevner, at det ikke funker for oss, så er det ikke ment som "det funker ikke", at den energien er noen placebogreie- men bare for å nyansere at den oppleste og vedtatte sannheten om mer energi synes å stemme for veldig mange, men ikke alle. Som sånn ca. alt. |
Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold |
15-09-14, 16:52 | #10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
|
Sv: Trening i de 4 første ukene?Jeg sykler 45-60 min hver morgen før frokost og har ingen problemer med det, selv opp lange og tunge bakker. Så at fettenergien fungerer kan i alle fall jeg bekrefte. Jeg merker faktisk stor forskjell de dagene jeg har skeiet ut med karbohydrater dagen før; da kjenner jeg hvordan jeg møter veggen og går tom for energi. Jeg klarer rett nok ikke like stor intensitet uten karbo (hvis med karbo er 10 så er uten karbo 8-9), men seigheten og utholdenheten er mye bedre. Synes jeg. Men som andre sier her, så fungerer det ulikt fra person til person. |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF |
15-09-14, 17:36 | #11 |
Seniormedlem
|
Sv: Trening i de 4 første ukene?Jeg kan sikkert gå tur i femten timer, men holder på å forgå etter to sekunder i en oppoverbakke. Men jeg liker å trene, ikke bare trimme. Trening blir aldri kroppen min glad i, når jeg er i ketose.
15-09-14, 22:22 | #12 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2013
|
Sv: Trening i de 4 første ukene?For meg har det alltid vært stikk motsatt. Når jeg er i ketose føler jeg meg lett som en fjær og all aktivitet blir mye lettere. Når jeg har skeiet ut og spist karbohydrater føler jeg meg blytung dagen etterpå. Det er nok veldig individuelt. Gi det litt tid! |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo? |
16-09-14, 06:57 | #13 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
|
Samme her. Noen får hyper-energi på ketose (eller med lite karber), men det kan jo være greit å få frem at det ikke nødvendigvis er fasiten, det gjelder jo ikke alle.
16-09-14, 10:14 | #14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Sv: Trening i de 4 første ukene?Det er viktig å få i seg litt energi før trening for å yte mer i ketose. Cocosa f.eks, eller avocado, ost, nøtter. Viktig at det er fett i og lite karbo.
16-09-14, 15:36 | #15 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2013
|
Sv: Trening i de 4 første ukene?Jeg lurer på en ting.. Jeg har aldri trent noe særlig, og nå mens jeg har holdt på i tre-fire uker på lavkarbo for å gå ned mine siste 7 kg har jeg absolutt ikke trent. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
16-09-14, 22:05 | #16 |
Seniormedlem
|
Høres ut som en særdeles usunn måte å gjøre det. Særlig siden du skal ned bare 3 kg, det er jo ingenting. At du skal vente med å trene til du har mistet fettet skjønner jeg ikke, når du bygger muskler så øker du forbrenningen, visst kan du risikere at vektnedgangen stagnerer litt, men alt det positive trening tilfører kroppen opphever det med glans.
17-09-14, 07:49 | #17 |
Medlem
Hvor: Bergen
Alder: 64
|
Sv: Trening i de 4 første ukene?Hadde min første apparat trening i går siden min overgang fra VLCD til lavkarbo lørdag. Ser at vekten er opp en halv kilo i dag, men jeg føler meg mye bedre. Tror det er verdt det på lang sikt... |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Ketose |
17-09-14, 15:12 | #18 |
Seniormedlem
|
Det er verdt det - garantert! Den halve kiloen er bare vann som musklene har samlet under og etter treningen og ikke noe å bry seg om. Kroppen din elsker at du bruker den!
17-10-14, 08:09 | #19 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2008
Hvor: Rogaland, Sandnes
Alder: 44
|
Sv: Trening i de 4 første ukene?For meg merket jeg at prestasjonen på middels intensitet løping var forverret den første uken, men så var den tilbake til normal. Den første uken løp jeg 30 sekund senere pr kilometer. |
Min kostholdsfilosofi: lchf |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Økt proteininntak de første ukene i ketose? | Fisken | Lavkarbo generelt | 6 | 26-11-10 12:25 |
Råd til de to første ukene | Jabba | Ketolysekuren | 2 | 07-11-08 12:53 |
Hjelp til de første to ukene.. | Salt | Ketolysekuren | 1 | 23-04-08 17:28 |
Vektnedgang de to første ukene | Ametyst | Induksjonen | 2 | 06-06-05 23:05 |