Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
19-10-14, 16:00 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Oct 2014
|
Gravid og lavkarboJeg begynte på lavkarbo i går, jeg veier 142.9 kg og jeg føler det er værre for min lille skatt inni der at jeg er så stor enn at jeg kanskje får mulighet til å gå ned noen få kg. (da snakker jeg om å holde meg på denne vekten og kanskje gå ned en til to kg) |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
19-10-14, 16:59 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
|
Sv: *Gravid og lavkarbo :)Her finner du en egen tråd for nettopp gravide, ammende og de som prøver
19-10-14, 22:22 | #3 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Oct 2014
|
Sv: *Gravid og lavkarbo :)Skal se om jeg finner noen bøker |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
20-10-14, 23:23 | #4 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
|
Sv: Gravid og lavkarboEt Fedonsk kosthold er bra for gravide. Jeg ville styrt unna ketogent kosthold. Ikke fordi det nødvendigvis er farlig for den gravide eller forsteret, men dettevet man lite om per nå, så better safe than sorry. Det er en stor påkjenning for en kropp som ikke er vant med det, så jeg anser det i hvert fall som en dårlig ide å starte med når man er gravid. Lavkarbo a'la Fedon er derimot helt topp! Du skal ikke slanke deg (bevisst) når du er gravid, men du trenger heller ikke å legge på deg når du er såpass overvektig (holder du vekta gjennom svangerskapet vil du jo uansett bli slankere). Spis godt, men ikke overspis. Prøv å la sulten styre hvor mye du spiser. Regner ellers med du får oppfølging av lege/jordmor mtp svangerskapsdiabetes o.l.? |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening |
20-10-14, 23:38 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Sv: Gravid og lavkarboHovedpoenget med å unngå ketose i graviditet og amming er jo at kroppen lagrer endel dårlige stoffer og hormoner i fettet. Og om det er hovedenergikilden vil man kunne få uheldige ting i omløp igjen, som kanskje særlig barnet er sensitiv for.
20-10-14, 23:55 | #6 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
|
Sv: Gravid og lavkarboGår ikke det mer på raskt vekttap i seg selv (miljøstoffer som er lagret i fettet), og ikke bare ketose? Uansett, ketose under graviditet og amming vet man for lite om, og jeg ville lagt meg på et moderat lavkarbo kosthold. |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening |
21-10-14, 11:13 | #7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Sv: Gravid og lavkarboJo, men i ketose brenner man jo mer av eget kroppsfett i tillegg, mens på ekstremdietter går det endel mauskler også.
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Kan man gå på lavkarbo når man er gravid? | helenemor25 | Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende | 13 | 04-11-12 00:03 |
Gravid og lavkarbo? | helenemor25 | Spørsmål og svar | 6 | 24-04-12 00:02 |
Gravid og lavkarbo | Monen | Lavkarbo generelt | 4 | 23-01-09 00:40 |
Gravid og lavkarbo | milla | Spørsmål og svar | 3 | 10-06-08 10:18 |
Gravid på lavkarbo | Trille | Spørsmål og svar | 7 | 13-04-07 11:22 |