Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Problemer med mage/tarm i over ei ukeHei
![]() |
![]() |
#2 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Problemer med mage/tarm i over ei ukeHvilke grønnsaker spiser du, andre eller større mengder enn du har spist før? Feks blomkål (inneholder mannitol), avokado, løk og hvitløk inneholder FODMAP som kan gi ubehag slik du beskriver. Mørk sjokolade, nøtter?
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre". Sist redigert av HP : 28-09-17 kl 11:43. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Keto
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Problemer med mage/tarm i over ei ukeAv grønnsaker så går det mye i brokkoli, stangselleri, squash og blomkål. Blomkål og brokkolig brukes ofte til å tykne basen før andre grønnsaker tilsettes. Resten går inn i biter.
![]() |
![]() |
#4 |
Systemutvikler
Sv: Problemer med mage/tarm i over ei ukeBlomkål inneholder mye sukkeralkohol (mannitol), og mer enn 1 stilk stangselleri har en del. Squash og brokkoli er OK, fruktose i stilken på brokkoli men det er nok ikke det du reagerer på.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
![]() ![]() ![]() |
Sv: Problemer med mage/tarm i over ei ukeVeldig interessant.... men hva menes med FODMAP? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg)
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Sv: Problemer med mage/tarm i over ei ukeFor å oppdatere mitt tilfelle gikk jeg av dietten og holdt meg unna grønnsaker ei uke før jeg starta opp igjen. Nå spiser jeg akkurat det samme som før uten noen sideeffekter.
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 46
Sv: Problemer med mage/tarm i over ei ukeFor noen år siden fikk jeg en kraftig matforgiftning som slo meg helt ut i et par uker. Ingen av de andre jeg spiste sammen med merket noe. Legen sa da at det sjelden var det man spiste før man ble syk som var den egentlige utløseren, men noe man hadde i magen fra tidligere. Mao er det nesten umulig å finne ut hva som egentlig utløser slike problemer
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#8 |
Systemutvikler
Sv: Problemer med mage/tarm i over ei uke
Du finner en del info fra Haukeland universitetssykehus her: https://helse-bergen.no/avdelinger/m...ap-mat-ved-ibs
![]() |
![]() |
Emneord |
avføring, helse, irritabel tarm |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Irritabel tarm | Vibeke-67 | Stoffskifte / hormonproblemer | 14 | 02-06-12 13:45 |
Følsom mage/irritabel tarm + lavkarbo? | xLex | Fysisk og mental helse | 6 | 03-12-11 15:38 |
Problemer med dobesøk ... treg mage! | fremtid | Spørsmål og svar | 6 | 31-05-11 22:35 |
Billigste kosttilskudd for mage/tarm | themonk | Kosttilskudd | 22 | 30-11-06 10:20 |
Lekk tarm | MHM | Fysisk og mental helse | 19 | 05-04-05 18:21 |