Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2017
![]() |
Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?Har store problemer med å spise kjøtt med masse fett. Egg er også blitt kvalmendes. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?Det hjelper ofte å spise mer grønnsaker; paprika, tomat, agurk, spirer, avokado, salsa. Hvordan ser en gjennomsnittlig matdag ut for deg? Spiser du mat når du egentlig ikke er sulten?
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?Mine 5ss med olivnenolje er jo som dressing på mye grønn salat. Det kan du i praksis spise så mye du vil av. For å gjøre det mer interessant har jeg litt tomat, paprika og andre fine grønnsaker til. Jeg kan godt spise mager fisk sammen med dette siden salaten har alt fettet jeg skal spise.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?Kanskje du trenger enzymer for å fordøye fettet?
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?Om du ikke liker typisk lavkarbomat, men stabilt blodsukker kan du spise mer karbohydrater og mindre fett, men påse at karbohydratene har lav glykemisk index bare. Fedon har kanskje den veiledningen som passer deg.
![]() |
![]() |
#6 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2017
![]() |
Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?Aha. Ja muligens jeg trenger å spise mer varierte grønnsaker. Sist redigert av Marshall : 11-06-18 kl 00:05. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?Best å få i deg 5 om dagen, dvs. 500g grønnsaker. For å holde seg under 20g betyr det mye av det som faktisk er grønt.
Sist redigert av sylwester : 11-06-18 kl 00:25. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det)
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 46
Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?Krydder! Masse sterke smaker
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#9 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?Jeg skjærer bort en del fett på kjøttstykker, jeg liker ikke konsistensen. Foretrekker svinekoteletter fremfor nakkekoteletter (eller langtidssteker nakkekotelettene så godt at fettet er smeltet/brutt ned).
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvordan få i seg nok fett med stekt kjøtt? | Sorgfri | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 8 | 03-03-13 22:14 |
Rimelig kjøtt med mye fett | beinrangel | Spørsmål og svar | 26 | 29-10-12 09:18 |
Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon? | karianna | Generell diskusjon | 20 | 01-07-11 09:37 |
Fett holder magen i gang? | mam | Lavkarbo generelt | 2 | 18-04-07 22:15 |
Kjøtt og fett. Før og nå | Aline | Generell ernæringsdebatt | 9 | 20-11-06 11:49 |