Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 51
![]() |
Ny her og trenger litt hjelp med frokosten.Heisann
![]() |
![]() |
#2 |
Ubekreftet Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HeiJeg er ny også og kanskje ikke helt den beste til å gi råd, men kan ihvertfall fortelle litt om meg og hva jeg tenker.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville kanskje hatt litt mer grønnsaker til lunsj & middag. Ialelfall blandet salat i tillegg til lunsjen. Og feks broccoli og/eller blomkål til middagen. Det er viktig at du får i deg 'nok' karbohydrater og at de kommer fra riktige kilder (som grønt)
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lurt å vere forsiktig med varme når det gjeld egg, ikkje ødelegg allt det gode med varme. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje det kan hjelpe deg - hvis du ikke har tenkt å være fanatisk - å se på kokeboka "lavkarbomat på få minutter"? Den har oppskrifter og menyforslag for fjorten x 3 dager med ulikt karbeinnhold - to uker uten karbohydrater, to uker med litt og to uker med omtrent "vedlikehold" i Atkins.
![]() |
![]() |
#6 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du har bestemt deg for Atkins dietten (som det står som din kostholdsfilosofi) er det et absolut MUST å lese boka. Uinnspirerende er de nok, men allikevel lærerike. Den norske utgaven er mangelfull og med en del feil. Den amerikanske/engelske 2002/2003 utgaven er oppdatert og korrekt. (Dr. Atkins New Diet Revolution). Jeg pleier å si at hvis man skal kjøre til ukjent sted setter man seg ikke inn i bilen og bare kjører avgårde uten å ha lappen og et kart å kjøre etter. Hver enkelt lavkarbofilosofi har sin fremgangsmåte - som virker fordi den er satt sammen akkurat slik. Man kan ikke ta litt fra en og litt fra en annen. (Med mindre det er Atkins induksjon/Ketolyse eller Atkins vedlikehold/Lindberg. Skriver også under på Muskat sitt innlegg. Det er også en fremgangsmåte som funker bra for mange ! Lykke til videre ! ![]()
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
PCO noen med erfaring eller kunnskap? | Maz | PCOS og karbohydratkontroll | 10 | 08-04-08 11:34 |
Årstidsbunden viktminskning | ssskaldeman | Lavkarbo generelt | 11 | 04-12-06 19:30 |