Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

laks i ovn

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-04, 20:35   #1
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

laks i ovn

Ta ønsket mengde laks i en smurt ildfast form.Krydre med salt og pepper.Legg sitronskiver mellom hver av laksestykkene(stor fordel at det er filet),og 1 ss rømme over hvert stykke.Egentlig skal man bruke en sitron i båter,og rive skallet av en annen sitron og strø over laksestykkene,men det ble virkelig bittert! Bedre å klemme litt saft ut i stedet.Kutt litt fersk persille og strø over.stekes i ovn i 30 min på 175 grader.Måtte steke min i 50 min,så det varierer nok fra ovn til ovn og mengden.
Godt å ha som tilbehør: Råkost laget av revet gulrøtter,paprika,agurk.Gjerne med litt pressa sitron,men tror det kan skippes med denne retten.Blir nok for bittert da.

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-03-04, 22:50   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Thumbs up

Kjempegodt !!

Skriver under på at denne er knallgod !!! Denne her har vært fast på vår meny hjemme i mange år. I min opprinnelige oppskrift (fra opplysningkontoret for fisk oppskrifthefte) sto det 1 ts creme fraishe på hvert stykke og det funker bedre enn rømme (rømmen har det med å skille seg...).

Jeg river skallet av sitronen (pass på at du bare får med det gule, det er det hvite som smaker bittert), skjærer den i skiver som igjen skjæres i to - og legger to "halvmåner mellom hvert laksestykke". 1 ts creme fraishe på hvert stykke, strø over revet sitron skall og hakket persille......... etc etc.

Siden jeg er på Atkins på vedvarende har jeg ikke begynt å bruke gulerot enda (vil ta den senere på "stigen" pga høy karbo og mye stivelse) men jeg lager agurksalat isteden...namnam !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-04, 23:15   #3
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Ja,det var skikkelig godt!Fant oppskriften i ei Grete Roede kokebok,men syntes at sitron mengden ble for stor.Din versjon er nok mildere,og den skal jeg prøve neste gang!

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:11   #4
mett.og.glad
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 4
mett.og.glad er på en erverdig vei

Sv: laks i ovn

Om du pensler laksen med olivenolje, kan du lage en nydelig rømmedressing som dressing på råkosten. Da blir det et helt "normal) måltid.

mett.og.glad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:14   #5
mett.og.glad
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 4
mett.og.glad er på en erverdig vei

Sv: laks i ovn

Om du pensler laksen med olivenolje, kan du bruke rømme som dressing på salaten din. Ta i litt balsamico og raspet hvitløk i dressingen også. Da blir det et helt "normalt" måltid.......det sa i hvertfall svigermor.

mett.og.glad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar

Emneord
fisk, laks, ovnstekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no