Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hva mener du er et "Must"

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-08-05, 09:47   #1
HildeR
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Karmøy
Alder: 52
HildeR er på en erverdig vei

Hva mener du er et "Must"

når man går på Atkins dietten.......Hva mener akkurat DU at bør finnes i ethvert kjøleskap/frys når man går på atkins ??

Har akkurat nå bestemt meg for og utsette dietten litt, fordi jeg enda ikke har helt peiling på hvor mye man kan spise av hvilke ting......
Tror jeg skal lage meg en plan jeg for hele uken på en gang.......Nytter ikke og stå her dag og ikke være sikker på hva man gjør...

Og i den sammenheng håper jeg dere alle legger inn hva dere syns er et absolutt "must" og ha i kjøleskapet under en slik diett..??? (altså atkins)

Dette kan hjelpe en litt forvillet sjel vet dere

HildeR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (prøver på ihvertfall :-) Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 09:57   #2
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

En stor bolle med blandet salat!

Gammel 03-08-05, 10:37   #3
Lennor
Ubekreftet Medlem

Hvor: Østlandet
Alder: 48
Lennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlys

Grønnsaker.....Broccoli og Blomkål

I dag er første dagen i resten av mitt liv
Så deilig at jeg får oppleve den

Lennor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 11:25   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Skriver under på grønnsaker (brokkoli, blomkål bl.a.) og salatgrønnsaker (ikke issalat) cherrytomater, tomater (de to sistnevnte ligger på benken sammen med avocado og en bolle med sitroner), agurk, paprika, vårløk (mindre karber en gul løk), selleri (både til salat og snacks)........også philadelphia ost (kan brukes til så mangt), egg, smør, rømme, creme fraiche, kremfløte, meierismør (mitt står på benken det da) og vanlig ost (jarlsberg eller god cheddar. Har også mozzarella og parmesan nå om dagen)..... en diiiiiiiiger karaffel med kaldt vann med sitronskiver i.....

Gammel 03-08-05, 11:31   #5
Kunimundur
Juniormedlem

Kunimundur sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Sunnmøre
Alder: 65
Kunimundur har en fantastisk aura rundt segKunimundur har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av HildeR

når man går på Atkins dietten.......Hva mener akkurat DU at bør finnes i ethvert kjøleskap/frys når man går på atkins ??

I kjøleskapet:
4-5 sortar friske grønsaker
+ noko av dette:
Egg
Gulost
Cottage cheese
Olivenolje
Kokt skinke (skalkar)
Kabaret
Reker i lake
Røykelaks
Postei (med lite karbo, sjekk innhald på pakken, det kan variere med varemerke)
Majones (ikkje lettmajones)
Div. ost

I frysen:
Fisk og kjøt i stykke som er lette å ta opp.
Oppkutta grønsaker, f. eks.
Brokkolitoppar
Franske steikegrønsaker
Asparges
Oppskoren sopp

Håper dette kan hjelpe deg til å sjå lyst på å setje i gang. Eg synst du starta bra, eg, berre pluss på grønsaker, så har du det.

Kunimundur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 12:14   #6
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

De viktigste tingene jeg må ha i hus er bla:

*Meierismør
*Kremfløte
*Seterrømme
*Ost!! (både hvitost og smøreost)
*egg!!
*skinke, kjøttdeig og bacon
*brokkoli
*blomkål
*rosenkål
*frosne usukrede bær
*Splenda
*Majones
*Cottage cheese

Gammel 03-08-05, 12:42   #7
HildeR
Juniormedlem

tusen takk for kjempegode svar...........

dette hjelper meg utrolig masse til og få satt opp en kostplan..........

Men kom igjen folkens...........flere gode forslag mottas med takk....

Gammel 03-08-05, 14:26   #8
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Et utrolig godt tips jeg har benyttet meg mye av selv (og fremdeles benytter meg MYE av):

Les dagbøker!!! De her inne altså.
Jeg tråler ofte gjennom mange dagbøker der brukerne har skrevet opp detaljerte menyer hver dag. Skulle ønske ALLE gjorde det! Selv skriver jeg også inn hva jeg spiser, og dermed kan jeg gå tilbake i min egen dagbok og få ideer av meg selv hehe. I går leste jeg dagboken min fra begynnelsen (halvannet år tilbake!!) og fikk en haug med kost-tips fra meg selv.

Gammel 03-08-05, 20:13   #9
Kunimundur
Juniormedlem

Kunimundur sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Sunnmøre
Alder: 65
Kunimundur har en fantastisk aura rundt segKunimundur har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Iset

Selv skriver jeg også inn hva jeg spiser, og dermed kan jeg gå tilbake i min egen dagbok og få ideer av meg selv hehe. I går leste jeg dagboken min fra begynnelsen (halvannet år tilbake!!) og fikk en haug med kost-tips fra meg selv.

Same erfaring her...

Kunimundur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 20:16   #10
Amica
Seniormedlem

Amica sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Eeeeegg namnam..

noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 20:40   #11
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

I tilegg til mye av det som er nevnt har jeg alltid løk i kjøleskapet, noe skal en bruke rot-skuffen til , også lime/sitroner - det er godt å drikke.

Gammel 04-08-05, 08:29   #12
HildeR
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Iset

Et utrolig godt tips jeg har benyttet meg mye av selv (og fremdeles benytter meg MYE av):

Les dagbøker!!! De her inne altså.
Jeg tråler ofte gjennom mange dagbøker der brukerne har skrevet opp detaljerte menyer hver dag. Skulle ønske ALLE gjorde det! Selv skriver jeg også inn hva jeg spiser, og dermed kan jeg gå tilbake i min egen dagbok og få ideer av meg selv hehe. I går leste jeg dagboken min fra begynnelsen (halvannet år tilbake!!) og fikk en haug med kost-tips fra meg selv.

må flire litt av at du fikk tips av deg selv da...........hehe

Gammel 04-08-05, 08:35   #13
HildeR
Juniormedlem

Disse matvarene dere spiser her, spiser dere dette i fase 1 også eller ??

Gammel 04-08-05, 09:22   #14
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Av de matvarene folket har ramset opp kan du spise alt unntatt bær og cottage cheese på Atkins fase 1 (induksjon).

Gammel 04-08-05, 09:33   #15
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

All verdens grønnsaker
All verdens kjøtt
Egg
Meierismør
Fløte, rømme, creme fraiche, kesam, yohgurt naturell

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva ønsker du deg? Fedonisten Livets lyse side 28 02-10-11 22:29
Utdanningstråden! mofe Generell diskusjon 44 16-04-05 21:58
Hva mener han egentlig med "Liberalt" Frozen Induksjonen 11 27-01-05 19:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.