Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Hvorfor blog?

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-05, 14:12   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvorfor blog?

Ser at noen av dere har lagt inn innlegg som blog? Hvorfor det? Hvorfor ikke bare "vanlig" forum-tråd?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 14:27   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor blog?

Jeg vil bare teste ut det nye opplegget jeg....

  Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 17:40   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor blog?

Opprinnelig lagt inn av mofe

Ser at noen av dere har lagt inn innlegg som blog? Hvorfor det? Hvorfor ikke bare "vanlig" forum-tråd?

Blog er noe nytt som kommer til lavkarbo. Det skjer av flere grunner men den viktigste er at det som skrives i bloggen blir mye mer tilgjengelig enn det som skrives i forumet. Flere treff i søkemotorer, og lettere å finne fram - det vil si flere medlemmer og at det glade lavkarbobudskapet når fram til flere.

Jeg har nevnt det flere ganger: Blog skal ikke erstatte personlig dagbok. Bloggen er ikke plassen en skal søke personlig støtte, ikke plassen for å stille korte spørsmål, ikke plassen for poste vekt, legebesøk, eller hva en har spist i løpet av dagen (disse tingene kan inngå - men ikke være formålet med posten). (Dette hører hjemme i Forumet (Min Journal).) Blogkommentarene er ikke plassen for , , osv. Det var hva den ikke er ment til å være.

Bloggen er ment som en plass der en kan dele mer generelle betrakninger, erfaringer og refleksjoner med et større publikum - enn dem som er vant med å tråkle seg igjennom tråder. For eksempel Lises utblåsning om lavkarbo skepsis. Albertines betrakninger om George og tenner var også skrevet på en måte som gjorde dem godt "kvalifisert" for bloggen.

Ting har en tendens til å drukne i forumet... Bloggen skal utfylle forumets svakhet.

Foreløpig heller jeg mot å ta bloggkommentarene ut av forumet, men vi får se hva som skjer

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 17:51   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor blog?

Bra forklaring, HP!

Så man har flere blogger da - eller kan man fortsette på en?

Og hva med kommentarer - at de må komme med noe nytt? F.eks forskningresultater, eller lignende?

Og må søkemotoren her - får man opp blogg-ting da?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 18:16   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor blog?

Hah! Jeg googlet etter min egen blog og fant den!

  Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 18:45   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor blog?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Hah! Jeg googlet etter min egen blog og fant den!

Kult!

Så effektiv er bloggen

Mofe: Jeg svarer og utdyper mer litt senere

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 19:43   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor blog?

Opprinnelig lagt inn av mofe

Så man har flere blogger da - eller kan man fortsette på en?

Her er Albertines blog: http://www.lavkarbo.no/blog/228
Her er din: http://www.lavkarbo.no/blog/591

Hvis du ser i albertine sin så kommer innleggene etterhverandre, også må du klikke til en annen side for å lese hele innlegget + kommentarer.

Etterhvert vil der komme en infoboks om hvem sin blog en leser. Forsiden er under oppbygging, så det kommer snart. Hver enkelt vil også kunne velge sin egen "stil/design" på bloggen sin. Og hver blogg har sin egen RSS feed som folk kan abonnere på. URL adressene skal også bli pene.

Her er siden med oversikt over alle bloggene: http://www.lavkarbo.no/blog

Etterhvert vil der også komme kategorier, og da vil du kunne lese bloginnlegg basert på tema. Og når du blogger så velger du en kategori som innlegget passer inn under.

Opprinnelig lagt inn av mofe

Og hva med kommentarer - at de må komme med noe nytt? F.eks forskningresultater, eller lignende?

Ja, du kan kommentere og diskutere blogginnlegget i kommentarene. Hvis du har en lengre utgreiing som ikke blir en kommentar så vil det være nyttig å poste den i din egen blogg, også skrive kommentar med lenke til utgreiingen i bloggen som du svarer, utdyper eller reflekterer rundt. Henvise til forskning som backer opp hovedinnlegger er jo hyggelig

Opprinnelig lagt inn av mofe

Og må søkemotoren her - får man opp blogg-ting da?

Ikke foreløpig. Inntil videre er det 2 seperate søk.

Nyttige ting å blogge om:

  • Dine tanker, meninger og refleksjoner rundt ting som blir uttalt i media.
  • Tråder på forumet kan være utgangspunkt.
  • Blogge om det andre blogger om - diskutere, bygge videre.
  • Forskning.
  • Trender.
  • Kronikker.
  • Dagligdagse ting.
  • Alt mulig som vil være nyttig, interessant, tankevekkende eller som kan bringe et smil til lavkarboverdenen.
Bloggen på lavkarbo skal utfylle forumet, ikke erstatte det.

----

Flere ting som vil komme på forsiden:
  • Mulighet for alle å skrive artikler som blir publisert i vår kommende nyhetsseksjon.
  • Alle kan være med som "medievakt", rapportere ting som skjer i media - litt mer enn en lenke
  • Mulighet for alle til å være med å dele kunnskap, forskning og erfaringer.
  • Bokanmeldelser og andre anmeldelser.
  • Registrering av Oppskrifter, matvarer og forskning.
----

Kort oppsummert:
Planen er å bygge opp den ultimate lavkarbo ressursen, og det ultimate lavkarbosamfunnet på nett.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 19:56   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor blog?

Åh, du er gull, HP

Men kan man f.eks blogge om hva man synes om krigen i Irak, eller må det være helserelatert?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 19:59   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor blog?

Opprinnelig lagt inn av mofe

Åh, du er gull, HP

Men kan man f.eks blogge om hva man synes om krigen i Irak, eller må det være helserelatert?

Det er ikke direkte relevant, men om det for eksempel skulle være en forumdiskusjon rundt dette så blir det et relevant tema.

Det må ikke være helserelatert men lavkarbo.no relatert. Relatert til de tema, og de menneskene som bruker dette nettstedet.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 21:32   #10
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor blog?

Så det var ikke helt feil av meg å snakke om tanna mi?

  Svar med sitat
Gammel 03-11-05, 21:57   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor blog?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Så det var ikke helt feil av meg å snakke om tanna mi?

Måten du snakket om den på gjorde den rett I forhold til blog vs forum.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 09:49   #12
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor blog?

Opprinnelig lagt inn av HP

Måten du snakket om den på gjorde den rett I forhold til blog vs forum.

dette hørtes litt avansert ut

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 13:35   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor blog?

Opprinnelig lagt inn av nøtta

dette hørtes litt avansert ut

Litt mer avansert enn å skrive foruminnlegg.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no