Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Metformin og matlyst...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-11-05, 21:06   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Metformin og matlyst...

Jeg tror jeg blir gal.. jeg har jo aldri lyst på mat lengre, og spiser så å si aldri. I dag feks har jeg spist 1 youghurt og litt tacosalat. føler maten vokser i munnen på meg... vet ikke om dette er psykisk eller pga metformin eller hva...
Noen som har opplevd noe lignende?
(jeg har gått ned til 2 1/2 metformin pr dag da, og kvalmen er borte.) Hun legen sa at karbosuget skulle forsvinne, men jeg hadde ikke trodd det skulle være så ille...

noen tips så jeg kan få opp matlysten litt? har ikke så lyst til å slutte med metformin heller, for jeg har kjempegod effekt av de...


(og har jeg lagt denne feil så må dere bare flytte den)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 21:27   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Metformin og matlyst...

Been there, done that. Jeg tror det bare er en overgangsperiode, og at etter en uke med liten matlyst så vil den ta seg opp. Spis mat uten så mye karber, så tror jeg det går seg til etterhvert. Ikke moro det der nei...

  Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 21:29   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Metformin og matlyst...

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Been there, done that. Jeg tror det bare er en overgangsperiode, og at etter en uke med liten matlyst så vil den ta seg opp. Spis mat uten så mye karber, så tror jeg det går seg til etterhvert. Ikke moro det der nei...

en uke??
jeg begynte med metformin 26 september da, og matlysten forsvant etter en ukes tid...

men det har vært dager jeg har spist litt bedre enn andre da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 22:39   #4
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: Metformin og matlyst...

Jeg fikk ikke mindre matlyst akkurat, men plutselig ble jeg kvalm med tanken på mat som jeg likte før, syntes maten skiftet smak på en måte. Dermed spiste jeg på en måte mindre også.

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 22:48   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Metformin og matlyst...

Opprinnelig lagt inn av des65

Jeg fikk ikke mindre matlyst akkurat, men plutselig ble jeg kvalm med tanken på mat som jeg likte før, syntes maten skiftet smak på en måte. Dermed spiste jeg på en måte mindre også.

jeg ble advart mot metallsmak i munnen, men har ikke fått det da... men det er ikke smaken på maten som er problemet, det er det at det vokser i munnen min, og jeg greier ikke å svelge det...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 22:50   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Metformin og matlyst...

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

jeg ble advart mot metallsmak i munnen, men har ikke fått det da... men det er ikke smaken på maten som er problemet, det er det at det vokser i munnen min, og jeg greier ikke å svelge det...

dette hørtes ikke bra ut jeef

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 00:02   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Metformin og matlyst...

Opprinnelig lagt inn av nøtta

dette hørtes ikke bra ut jeef

jeg vet... og når jeg får mat i munnen og ikke svelger den så utløses brekningsrefleksen min... (beklager detaljene)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 09:20   #8
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Metformin og matlyst...

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

jeg vet... og når jeg får mat i munnen og ikke svelger den så utløses brekningsrefleksen min... (beklager detaljene)

du dette burde du si til legen din

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 09:38   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Metformin og matlyst...

Dette høres jo riktig ille ut! Jeg kutta tvert jeg fikk kvalme jeg, og prøvde etterhvert å gå opp igjen. Men du, spiser du veldig lavkarbo nå?

  Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 11:05   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Metformin og matlyst...

akkurat nå er jeg faktisk veldig flink (bortsett fra mengden da) det "værste" er vell litt lindbergbrød(1-2skiver de dagene jeg er på jobb), og at jeg spiste en bitteliten potet på fredag (ca på størrelse med et egg) ellers går det på cc med litt eple og mandler eller en youplait 0,1% med kruskakli til frokost, salat eller noe slikt når jeg er hjemme til lunsj (evt lindbergbrød på jobb) og kjøtt, kylling, fisk med grønsaker til middag. Jeg drikker vann til måltidene og av og til en kopp te. I det siste har jeg kanskje spist to av de måltidene i løpet av dagen...

Har tatt to metformin siden torsdag, og tenkte å prøve tre igjenn i dag for å se om det er noe forskjell

må si at jeg alltid har spist lite da, men ikke på denne måten. før så har jeg sluttet å spise for at jeg ikke liker å være mett, men nå greier jeg ikke tanken på mat engang...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 11:06   #11
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Metformin og matlyst...

Dette høres sikkert helt corny ut, men jeg opplevde det at jeg tålte metforminen myyyye bedre da jeg spiste vanlig norsk husmannskost. Altså med mye mer karber enn vanlig. Kanskje du skulle unne deg litt ekstra av de gode karbene samtidig som du går opp til tre tabletter? Og så kutte ned på karbene etterhvert?

  Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 11:10   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Metformin og matlyst...

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Dette høres sikkert helt corny ut, men jeg opplevde det at jeg tålte metforminen myyyye bedre da jeg spiste vanlig norsk husmannskost. Altså med mye mer karber enn vanlig. Kanskje du skulle unne deg litt ekstra av de gode karbene samtidig som du går opp til tre tabletter? Og så kutte ned på karbene etterhvert?

kanskje det... jeg skal prøve det og se... takk for hjelpa

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 11:27   #13
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Metformin og matlyst...

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

kanskje det... jeg skal prøve det og se... takk for hjelpa

ja gjør det !! hør på albertine du - siden hun har erfaring

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp - blitt syk og ingen matlyst Ruska Induksjonen 7 27-01-11 10:25
enda fler spørsm. ang. metformin pysa PCOS og karbohydratkontroll 18 30-08-05 09:33
Mensforstyrrelser - PCOS - Metformin Fedonisten PCOS og karbohydratkontroll 3 11-04-05 16:16
Metformin synne PCOS og karbohydratkontroll 1 27-02-05 02:53
Metformin Therese74 Atkins kosthold 0 21-07-04 13:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no