Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-06, 17:41   #1
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

Er på introduksjonsdiett. Må jeg kvele lysten? - eller finnes det noe snacks-aktig jeg kan kose meg med til TV-kvelden?


(I dag sa jeg forresten nei til en fest. Bare for å slippe å bli fristet av god vin, tapas og andre godsaker..hehe

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 17:48   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

baconsvor er det ikke mye karb. i men det er en del salt

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 18:18   #3
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

Kjøp deg Brie og annen god ost, paprika, selleri mv... og kos deg med deg og litt brus...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 18:29   #4
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

Ah, ja, det var en god ide. TabXtra og litt ost. Takk

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 18:47   #5
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

støtter den. en meget bra ide. jeg også har problemer med å finne på annet å spise enn kylling og lakse. litt ost på lørdagskvelden er ikke å forakte.

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 19:09   #6
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

kalkunspekeskinke eller andre typer spekeskinke (bare sjekk at det er 0 karbo), veldig mange gode oster i ostedisken som nevn over her, flate sukkererter (takk, Nille!) dyppet i rømme, smeltet ost eller kesam alt etter hvilken diett du går på.. pisket krem med bær til.. det er masse godt du kan spise :-) hva med Heistad sin gele uten karber? Eller fun light + gelatin?

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 19:26   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

[quote=Pianoman]Er på introduksjonsdiett. Må jeg kvele lysten? - eller finnes det noe snacks-aktig jeg kan kose meg med til TV-kvelden?


Hei
Her skal du få verdens beste snacks, passer bra på ketolysekuren på en lørdag kveld med et glass vin eller en lavkarboøl. Den kan sikkert brukes på Atkins også men da uten øl eller vin.

Skru på grillen på ovnen

På en langpanne med bakepapir legges Synnøve Finden LETTost* i skiver kutter i fire deler. Fyll bretter- dette blir populært.
Krydres med Oregano. eller annet passende krydder.
Stekes på nestøverste rille under oppsyn !!!!!!!!!
Når chipsen er lysbrun tas den ut og legges på grillrist og kjøler av.

Er du flink får du chips som har konsistens som potetgull og som smaker ostepops.
Steker du ett minutt for mye smaker det svidd ost, ett minutt for lite blir de myke - kke så verst, men de er best når de er sprø.

Hint: Når ostebitene ikke lenger bobler og blir lysebrune må de ut. Dette lærer du fort. De metter godt også.
* lettost blir sprø, fet ost kan ikke bli det men blir myk, da den steker i sitt eget fett.
Vennlig Hilsen
Torkil


Sist redigert av Torkil : 15-01-06 kl 16:22.
Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 19:42   #8
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

*springe på kjøkkenet med vann i munnen*

Takk for tips Torkil!!!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 19:52   #9
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

Fantastisk! Tusen, tusen takk Torkil! Da er menyen for neste lørdag i boks Jeg rakk butikken i kveld og fikk med meg Tab, baconsvor og ost. Er jo tross alt Frøken Norge i kveld, så en må jo kose seg litt

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 19:54   #10
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

Hva slags søtningsstoff kan jeg bruke i pisket krem? (på introdiett). Ble fristet av Heistad gele og krem ..Smatt

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 20:16   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

Hei
Jeg tror ikke Atkins er så glad i kunstige søtningsmidler, men Heistad gele er i følge ketolysekuren OK, (litt bittert, men dog). Andre tråder gir fine oppskrifter på Fun gele som er bedre) Men lag heistad gele etter oppskrift på posen og når den er nesten stiv bland den med vispet kremfløte da har du fromage. Har du "Slank med ketolysekuren" er det oppskrift på lovlig sjokolademousse ( krem og bakekakao mm)
God helg
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 20:21   #12
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

Flott altså. Det var godt å høre. Jeg som er så glad i fromage og mousse. Skal løpe og kjøpe boken på mandag. Gleder meg til å lese God helg til deg også. PS: Si ifra hvis du trenger PR. Jeg er PR-rådgiver og arbeider med å få medienes oppmerksomhet..

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 21:27   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

Opprinnelig lagt inn av Pianoman

Hva slags søtningsstoff kan jeg bruke i pisket krem? (på introdiett). Ble fristet av Heistad gele og krem ..Smatt

Når du går på Atkins anbefales selvfølgelig Splenda som man ikke får tak i. Men det funker helt greitt med Natreen. Etter min erfaring er det det søtsoffet som gir minst bismak av de som er i salg i Norge. Og selv om Atkins ikke anbefaler Aspartame kan du godt lage Heistad gele eller etter oppskriftene her inne av FunLight og blande den med pisket krem til mousse eller fromage. Da har du mange alternativer. Mandarin og sitron er gode - i tillegg til bringebær. Nå har de en saft som er bringebær og noe annet blanda, husker ikke om det var lime eller sitron.... Friskt og godt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 14:08   #14
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

[quote=Torkil]

Opprinnelig lagt inn av Pianoman

Er på introduksjonsdiett. Må jeg kvele lysten? - eller finnes det noe snacks-aktig jeg kan kose meg med til TV-kvelden?


Hei
Her skal du få verdens beste snacks, passer bra på ketolysekuren på en lørdag kveld med et glass vin eller en lavkarboøl. Den kan sikkert brukes på Atkins også men da uten øl eller vin.

Skru på grillen på ovnen

På en langpanne med bakepapir legges Synnøve Finden LETTost* i skiver kutter i fire deler. Fyll bretter- dette blir populært.
Krydres med Oregano. eller annet passende krydder.
Stekes på nestøverste rille under oppsyn !!!!!!!!!
Nåe chipsen er lysbrun tas den ut og legges på grillrist og kjøler av.

Er du flink får du chips som har konsistens som potetgull og som smaker ostepops.
Steker du ett minutt for mye smaker det svidd ost, ett minutt for lite blir de myke - kke så verst, men de er best når de er sprø.

Du får litt info. Når ostebitene ikke mlenger bobler og blir lysebrune må de ut. Dette lærer du fort. De metter godt også.
* lettost blir sprø, fet ost kan ikke bli det men blir myk, da den steker i sitt eget fett.
Vennlig Hilsen
Torkil

Mmmmmmm! Disse laget jeg nå - hadde ekstra lett ost fra Synnøve i kjøleskapet - gikk 7 min fra jeg leste oppskriften til de var ferdige! Laget av fire skiver, oppskåret i 9 biter hver, en skive med oregano, en med paprika, en med salt og pepper og en med løksalt.
Oregano: god, pizzaaktig på smak.
Løksalt: litt tam, men ok
Paprika: smakte ikke paprika i det hele tatt, litt skuffende
salt og pepper: kjempegod, nam!

Jeg skal lage flere senere, etterat jeg har vært på butikken og sikret meg "vanlig" lett synnøve-ost. Så skal jeg lage med tacokrydder på og dip av hjemmelagt salsa. NAMMENAM!

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no