Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Mentos

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-06, 17:26   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Mentos

..har kommet med en sukkerfri versjon. Mentos er godt. Lenge siden jeg har smakt Mentos. Så da jeg skulle betale bensinen i dag havnet det en pakke sukkerfri mentos oppi veska mi gitt ! Betalte for den altså, men det var allikevel liksom litt utenfor min kontroll

...og nå, 37 gram (hele pakka) senere, sitter jeg her og venter på at mageknipen, luftsmertene og krampene skal ta meg.

Drikker mye vann og håper at kroppen ikke reagerer "normalt" denne gangen....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 17:28   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mentos

Nille uten selvkontroll. Du verden så deilig å se! Du får vel samme reaksjon som jeg fikk av MCT-oljen, tenker jeg. Men godt var det, ikke sant?

  Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 19:14   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Mentos

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Nille uten selvkontroll. Du verden så deilig å se

vet du, maa bare innromme at jeg tenkte akkurat det samme, men haaper VIRKELIG du slipper magesmertene

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 19:50   #4
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Mentos

den har forsvunne oppi min lomme mange ganger..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 19:55   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Mentos

Jeg reagerer på det meste, bare det er kunstig søtningsstof fi det... men den mentosen tror jeg gikk bra... men jeg spiste ikke hele pakka på en gang da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 20:16   #6
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Mentos

Farlig gode, begge typene.. (ja, jeg har prøvd - mange ganger ..)

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 20:24   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Mentos

Åja, jeg må nok melde meg inn i denne klubben også...
Jeg klarer å la være å kjøpe dem, for jeg vet at magen ikke blir happy, men er de i hus eller noen jeg kjenner spiser, så klarer jeg ikke beherske meg... SKIKKELIG gode er de!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 20:41   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Mentos

åååå??? DE ha ikke jeg fått med meg?? men å sammenligne Mentos med sånn derre olje assa...*fnise*

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 21:44   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mentos

Ooooookey. Nå har jeg altså vært i bursdagsselskap til svigerdatter. Hadde med med Jamies/Albertines sjokoladekake med to typer nøtter (med Daizy's glasur ....), og underholdt hele selskapet med magemusikk. Det ble ganske lattermildt etterhvert. Det boblet og bruste og peip og bromlet - HØYT OG VOLDSOMT ! Det starta ca. kl. 18.30. Rundt 19.45 ble det så ille at jeg rett og slett måtte forlate selskapet. Vel hjemme inntok jeg porselenstrona den neste timen. Og enda bobler og koker det inni den stakkars magen min. Middag spising kan jeg bare glemme !

Sist jeg hadde det slik som dette var da jeg hadde spist en liten eske med Solana drops (vel, ikke esken da, men dopsene oppi - bedre om jeg hadde spist esken ja...). Siden har jeg ikke spist et eneste Solana drops. Det er sikkert 10 år siden jeg har spist Mentos. Nå går det sikkert 10 år til neste gang.

Dette var ille...........

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 21:52   #10
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mentos

Dakar Nille... Kanskje det holder med bare en neste gang? Jeg har heldigvis fri i morgen, så jeg prøver med på MCT igjen da...

  Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 22:49   #11
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Mentos

Ja, de er farlig gode de der... Satt oppe en natt med magesmerter nylig jeg også (men da tror jeg jeg hadde spist en pakke om dagen i en uke... )

Én?!? Albertine, går vel ikke an å spise én mentos vel...?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 09:09   #12
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Mentos

supergode, ja... men jeg ble dårlig i magen etter mindre enn en pakke... og jeg pleier å tåle ting sånn okei..

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 09:21   #13
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mentos

Hvis det er de småpakkene med de mini-mentosene, så har jeg prøvd de noen ganger - ikke merket noe, men tror ikke jeg spiste en hel pakke på en gang.

Men... apropos mageknip.... ehhh etter at jeg begynte å legge om denne kosten, så har jeg fått mye... ehh uhh... luft i magen. Har igrunn aldri "fjerta" så mye før.... er det normalt ? Jeg dør nesten av min egen lukt.... Uff dette var lite ladylike å snakke om... men noe som vet???
" kaller en spade en spade"

  Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 10:19   #14
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Mentos

Opprinnelig lagt inn av Scilla


Én?!? Albertine, går vel ikke an å spise én mentos vel...?

jommen atte, Nille klarer det !!!!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 16:55   #15
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Mentos

Opprinnelig lagt inn av Aadi


Men... apropos mageknip.... ehhh etter at jeg begynte å legge om denne kosten, så har jeg fått mye... ehh uhh... luft i magen. Har igrunn aldri "fjerta" så mye før.... er det normalt ? Jeg dør nesten av min egen lukt.... Uff dette var lite ladylike å snakke om... men noe som vet???
" kaller en spade en spade"

Du kan bli dårlig i magen hvis over 40% av energien kommer fra protein. Luft i magen kan komme av fiber fra kål, erter, nøtter og mandler. men det er bare snakk om en tilvenning til mer fiber.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 18:01   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mentos

Opprinnelig lagt inn av nøtta

jommen atte, Nille klarer det !!!!

tydeligvis ikke. Ikke bare EN Mentos nei. En PAKKE Mentos ! Det var bare 37 gram, men jøye meg så jeg fikk straff for den. Til og med i morges hadde jeg rester av knip i magen !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 22:36   #17
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Mentos

Jeg har spist en pakke i kveld også jeg... dumt...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 22:55   #18
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Mentos

aldri mer mentos på meg, *mageknip*

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-06, 12:58   #19
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Sv: Mentos

hehe, been there, done that!

au!

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 08-03-06, 15:18   #20
Faxe83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 48
Innlegg: 33
Faxe83 er på en erverdig vei

Sv: Mentos

Hei! Noen som vet hvor mye karber det er i sukkerfri mentos?

Faxe83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generel antialdring - Ray&Terry's longevity programme (www.fantastic-voyage.net) Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 10:37   #21
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Mentos

Stålmagen min tålte fint litt mentos! Må bare ikke spise alt på en gang tenker jeg..
Ble endel gass når jeg hev ned nesten en pakke sukkerfri mellers derimot

kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no