Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Natreen og karber i lettbrus.

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-03-06, 11:28   #1
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Natreen og karber i lettbrus.

På min boks med Natreen strø står det at det er 0,4 gr karbs pr 100 gr strø. Men hvor mye karbs er det i ei sånn natreenpute?

Og på flaskene med lettbrus står det 0 karbs, men det står det jo også på hvitost. Ser her at man likevel skal regne 1 karbs pr 25-30 gr ost. Er det sånn med lettbrus også? Skal man telle karb i lettbrus? Og evt. hvor mange karbs inneholder da ei 0,5 liters flaske da?

Duger coffeinfri Cola light på induksjon? Ikke i bøtter og spann altså, men litt en gang i blant?

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 03:40   #2
Aadi
Gjest

Sv: Natreen og karber i lettbrus.

Det vil jeg gjerne vite no om oxo...

Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 15:48   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

På min boks med Natreen strø står det at det er 0,4 gr karbs pr 100 gr strø. Men hvor mye karbs er det i ei sånn natreenpute?

Og på flaskene med lettbrus står det 0 karbs, men det står det jo også på hvitost. Ser her at man likevel skal regne 1 karbs pr 25-30 gr ost. Er det sånn med lettbrus også? Skal man telle karb i lettbrus? Og evt. hvor mange karbs inneholder da ei 0,5 liters flaske da?

Duger coffeinfri Cola light på induksjon? Ikke i bøtter og spann altså, men litt en gang i blant?

Er det under 1 gram, dvs. 0.9 gram karber eller under pr 100 gram er de ikke forpliktet til å oppgi det på pakka/næringsinnholdet. Dette er hva vi kaller for "skjulte karber" , og hvorfor de som teller karber ofte går i baret og får i seg mer enn de tror. verden er ikke tilrettelagt for karbetellere dessverre.

En Natreen "sukett" veier 0.64 gram. Og selv om det står 0 karber pr 100 gram på pakka ville jeg telt iallefall 0.5 karber pr "sukett".

På samme måte er det "0 karber" pr 100 gram/1 dl lettbrus. Det betyr at det teknisk sett kan være 0.9 gram, - ergo ville jeg ha telt 1 karb pr dl, bare for å være sikker, dvs. 5 karber pr halvliter.

Koffeinfri Cola Light er greitt en gang innomellom, men drikker du en liter eller mer flere dager i uka ville jeg absolutt fraråde det. Ikke på grunn av koffein, men på grunn av søtstoffet. Spesielt om du merker du får søtsug/blur sulten/får lyst på "noe godt" etter å ha drukket et glass.

Det aller beste er å spise ren naturlig mat uten tilsetningsstoffer. Å erstatte sukker med søtstoff er selvfølgelig bedre enn å spise sukker, men det venner det ikke av mes søtsmaken. Faren er at du blir "avhengig" av kusntig søtstoff, - og uansett type er det heller ikke sunt i lengden.

For alt gjelder det at av og til er OK, ofte/daglig er ikke bra !

Gammel 06-03-06, 15:01   #4
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Nille den allmektige har svart igjen. Og godt er det for jeg blir stadig litt klokere av alt den dama gidder å dele av kunnskap. Du er fantastiks Nille! Tusen takk.. for nå fant jeg årsaken til stagnasjonen min.. Jippi!

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 09:52   #5
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Nille den allmektige har svart igjen. Og godt er det for jeg blir stadig litt klokere av alt den dama gidder å dele av kunnskap.

Dette skriver jeg under på!
Ikke det at disse sukkererstatningstrådene egentlig er noe jeg intresserer meg for, er det utrolig fint å se Nille som øser sin kunnskap utover alle. For en flott ressurs og menneske du er Nille!!

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor ulikt karboinnhold i flytende Natreen og pulver Natreen? RAGNA Lavkarbo generelt 6 23-05-11 21:37
Naboen til Torkil sitt grove soya protein brød Nille Bakst 179 08-03-11 19:13
Sjokoladekake med soyaprotein?! Daizy Oppskrifter 60 11-07-07 07:51
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14
SPØRSMÅL OM INDUKSJON Huldr Induksjonen 14 03-12-04 01:54

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.