Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Jeg tørker ut!!!

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-06, 19:07   #1
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Jeg tørker ut!!!

Etter drøye 2 uker på lavkarbo så er huden min knusktørr, jeg klør og har tørre flekker over alt.. I ansiktet ser jeg ut som en fjortiss i motvind!

Kan noen være så snill å berolige meg om at dette går over?? Er det noe jeg kan gjøre?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 19:11   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tørker ut!!!

Ja - det er noe du kan gjøre. Tar du omega-tilskudd? Pikasol f.eks, eller udo's choice?

Ellers så har jeg funnet en utrolig bra krem på apotek1, tror den heter decubal eller noe i den duren. Jeg har vært kjempetørr i huden de siste ukene, pga. ekstremt tørt inneklima, men jeg kjøpte denne, skrubbet huden med sånne hansker man kjøper på body shop eller wahtever, og smurte meg inn. Babyhud deluxe, helt herlig

Også er jo vann lurt, sier de

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 19:12   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tørker ut!!!

Denne;

http://www.apotek1.no/modules/module...D=2&tabmid=187

__________________
.

Sist redigert av mofe : 09-01-08 kl 21:33.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 20:11   #4
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tørker ut!!!

Hmmm.... spiser du nok fett da? Min tidligere så tørre hud (spesielt leggene - IIIK ) har mirakuløst nok forvandlet seg til myk hud etter at jeg økte kraftig på med fett... Og selvfølgelig nok vann da..

Den kremen Mofe snakker om har jeg også hørt positiv omtale av. Body butter fra Body Shop er også deilig! Men det er jo ille når det går ut over ansiktet, det skjønner jeg godt. Får håpe at det bare er en overgang

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 20:22   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tørker ut!!!

Kremen finnes også for sprukken hud, for ansiktet, for sår hodebunn, og som kroppsolje. Jeg har kjøpt den for hodebunnen i tillegg, og tester ut imorra.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 20:40   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg tørker ut!!!

for lite fett i kosten tenker jeg umiddelbart? Det er motsatt hos meg; myye bedre nå..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 21:22   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tørker ut!!!

Opprinnelig lagt inn av luringen

for lite fett i kosten tenker jeg umiddelbart? Det er motsatt hos meg; myye bedre nå..

Jeg blir også mye bedre på lavkarbo

Drikker du nok vann da, Georgine?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-03-06, 08:00   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tørker ut!!!

Tusen takk for tilbakemeldinger

Har tenkt tanken på for lite fett, men synes jo jeg dæsjer på med rømme over alt og steker i ordentlig smør.. Tar Mct-olje, men omega-tilskudd høres lurt ut...

Decubal er en kjempefin krem Her i huset går det mest i a-derma siden minsten har atopisk eksem... men dette er ikke sånn vinterhud tørr.. dette er Sahara-desperat-kløing-tørrhet som nok har kommet med kostomleggingen...

Er en ikke-tørst person, så må nok fylle opp en flaske med vann og ha stående..skal prøve å kjøre på mest mulig..

Hvor mye fett får dere i dere i løpet av dagen?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 11-03-06, 09:49   #9
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg tørker ut!!!

Hei... Prøv å spis 4 ss om dagen med MCT, men jeg tror det er vannet som mangler.... Selv har jeg kjøpt med av de vannflaskene med tut, og fylt den med vann og litt sitrondråper, har gått fra 0,5 dl vann i løpet av dagen til 3 liter

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no