Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ica sin tacosaus

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-03-06, 13:07   #1
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 49
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Ica sin tacosaus

inneholder bare 3 g karbo/100 g, til sammenligning ligger Santa Maria og "de andre" på 6,5-7,5 g/100. Kan jo være greit å vite - en halvering av sliktno er jo verd å ta med seg.

"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 13:25   #2
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Ica sin tacosaus

Obs.. Trodde alle salsaer lå på rundt 3 karber jeg da.. De består jo ikke av annet enn tomater, løk og chilli.. Hva annet kan de ha dyttet oppi der.. ? Sukker?!! Gudene forby, for da må jeg ta ekstremen min i nye to dager.. Shit!!

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 13:44   #3
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Obs.. Trodde alle salsaer lå på rundt 3 karber jeg da.. De består jo ikke av annet enn tomater, løk og chilli.. Hva annet kan de ha dyttet oppi der.. ? Sukker?!! Gudene forby, for da må jeg ta ekstremen min i nye to dager.. Shit!!

Gudene vet... men det står iallefall opptil 4,7 g Karb / 100 g på de jeg vanligvis har kjøpt - "merkevare"-salsa, liksom.
Er også bittelitt forskjell på tacosaus og salsa - kan være verd det å sjekke de forskjellige typene opp mot hverandre ved neste innkjøp.

AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 14:43   #4
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Nå har jeg regna litt på det. Bruker sjelden mer enn 30 gram salsa/Tacosaus av gangen.. og da blir ikke karboinntaket så stort uansett..Så jeg greide meg i går etter mine beregninger og jeg greier meg i dag .. Jippi.. Bare 5 karber hittil i dag, selv med salsa på menyen..

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 14:52   #5
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

Sant nok, det er jo sjelden man spiser ENORME mengder salsa, så uansett blir det ikke noen tue-velter...

Gammel 29-03-06, 14:57   #6
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Hvor mange gram er det i et glass da?
Jeg spiser igrunn ganske mye salsa når jeg spiser taco-salat

Gammel 29-03-06, 15:15   #7
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

mener det er 225 gram i et glass. 20 Kcal i ica sin pr 100 gram, så tar du hele glasset i ett, blir det 45 kcal/ ca 7 karb totalt :-)

Gammel 29-03-06, 15:36   #8
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

mener det er 225 gram i et glass. 20 Kcal i ica sin pr 100 gram, så tar du hele glasset i ett, blir det 45 kcal/ ca 7 karb totalt :-)

hehe.. Jeg spiser ikke hele glasset, men det går nok fort et halvt

Gammel 02-04-06, 01:22   #9
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

Sant nok, det er jo sjelden man spiser ENORME mengder salsa, så uansett blir det ikke noen tue-velter...

Si ikke det

Husker at jeg hadde helt dilla på hot salsa for maaaaange år siden. Spiste innholdet av et helt, STORT glass med skje Og dagen etter spiste jeg like mye!

Fikk litt sår på tunga, bare...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-04-06, 21:07   #10
polvott
Medlem

polvott sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 42
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Visst er det sukker i salsa. Det er jo bare å lese bakpå det. Har enda ikke funnet en salsa som ikke har sukker i seg. Har ikke spist det.

polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Avskjær av kotelett - 9,90 pr. kg på ICA! mofe Oppskrifter 9 30-01-06 20:12
Halvpris på Ica Daizy Generell diskusjon 7 26-04-05 16:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:39.