Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

veldig stiv og øm nakke

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-06, 22:19   #1
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

veldig stiv og øm nakke

jeg har veldig veldig stiv og vond nakke og skuldre.
jeg har stått på jobb idag 7 timer, frøys bitte litt og det var gjerne litt trekk. men det er eneste grunnen jeg kan komme på.

sambo har lekt kiropraktor. ikke for hardt da. men det var ok rett etter han var ferdig, men når er det like vondt igjen. har prøvd nakke stretching øvelser og ingenting virker.

skal jeg ta mer magnesium eller muskelavslappende?

vurderer det siste, så vondt har jeg det, og jeg som helst ikke vil ta sånn.

jaja. overlever dette og.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-06, 22:32   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: veldig stiv og øm nakke

Uff da... Har ingen råd til deg, men en trøsteklem skal du få

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-04-06, 22:35   #3
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: veldig stiv og øm nakke

hehe, takk håper den hjelper fort.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-06, 22:50   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: veldig stiv og øm nakke

Det håper jeg også For sikkerhets skyld får du et par til

Jeg har ikke greie på sånne muskelavslappende medikamenter. Men hvis du må ta noe og du ikke vil ha noe sterkt tror jeg en ganske enkel Dispril er ganske bra og uskadelig, hvis du tåler acetylsalisylsyre (de fleste gjør vel det).

Det påvirker forholdet mellom prostaglandinene (som skaper/hemmer betennelsestilstander) i kroppen. Det virker smertestillende og muskelavslappende. Men det kan være sterkt for magen, da - spis noe mat til!

(Dr Sears, mannen bak Sonedietten, skriver masse om den gode virkningen av acetylsalisylsyre i boka si)

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-04-06, 22:54   #5
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: veldig stiv og øm nakke

Har ikke så greie på det, men å fryse med litt trekk ved siden av, kan godt få fram 'vondter' som kanskje har ligget på lur. Tror det er lurt at du holder deg varm, og bruk gjerne skjerf. Kan det, inne også. Håper du blir bedre snart da. I verste fall kan det gå over til å bli kink i nakken. Men da få du heller ta en tur til en ekte kiro . God bedring da

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-06, 09:12   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: veldig stiv og øm nakke

Tigerbalsam!

Varme bad!

Naproxen/ibux!

Magnesium!

Stressfri hverdag!

Trening!

Avslapning!

I det hele tatt..

Jeg har selv mye vondt i nakken/bakhodet for tiden, og her i går fikk jeg krampe opp bak øret. Jeg har tenkt å dra til fysio, men får sjå. Vet jo hva det kommer av (stress samt dårlig kroppsholdning som igjen kommer av for lite fysisk aktivitet).

Nakkevondt=ikkeno godt

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-04-06, 09:14   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: veldig stiv og øm nakke

Kanskje du finner noen tips i denne tråden?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2670

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-04-06, 09:37   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: veldig stiv og øm nakke

Mitt beste råd, for jeg sliter med det samme av og til, er rett og slett en skikkelig lang og hot dusj hvor du sjøl masserer nakken samtidig. Etterpå slapper du av med en kopp beroligende te og en ammepute bak nakken. Ja du leste riktig. Ammepute. Skaff deg en sånn og bruk den flittig når nakken strammer seg. Det hjelper utrolig. Ellers hjelper tempurputer veldig om natta. Jeg kan ikke leve uten min tempurpute. Gir maksimalt støtte i nakken og varmer godt på kalde netter.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-04-06, 10:49   #9
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: veldig stiv og øm nakke

jeg å sambo leke sloss i sikkert en halv time igår og lo oss halvt i hjel etterpå, og etter på var nakkevondten vekke. sikkert bare anspenninger av et eller anna slag.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-06, 13:30   #10
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: veldig stiv og øm nakke

Atte Siljevailje...ikke la noen leke kiropraktor på nakken din
Litt masasje ja, men bare kiropraktorer og dets like kan gjøre noe annet.

Lek derimot, er veldig bra
God bedring

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-04-06, 13:35   #11
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: veldig stiv og øm nakke

det var ikke kiropraktor, vi bare kalte det det. det va bare massajse. men lek er kjekt ja.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det går veldig fort!!? Spinny Ketolysekuren 13 21-06-05 19:26
Stiv nakke- og ryggtråd mofe Trening 12 29-12-04 14:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no