Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Karboinnhold og kostfiber

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-04-06, 17:13   #1
garlic
Juniormedlem

garlic sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Vesterålen
Alder: 54
garlic er på en erverdig vei

Karboinnhold og kostfiber

Trenger litt hjelp her, for å være sikker på at jeg har forstått eller misforstått skikkelig. I dag gikk jeg til innkjøp av Polarbrød ekstrem. Har jeg da forstått det riktig at jeg kan trekke kostfiber fra Karboinnholdet? Altså, karboinnhols 28g minus 13g kostfiber, sånn at det ender med at 100 g polarbrød inneholder 15 karber. ER dette rett eller?

Gammel 25-04-06, 22:39   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Karboinnhold og kostfiber

Nope, du kan ikke trekke fra fiber på europeiske næringsinnhold. Det er allerede gjort (EU-standard)
Så Polarbrødet har 28 gr karber pr 100 gram brød.

Sorry !

Gammel 01-05-06, 18:29   #3
Stella
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Aust Agder
Alder: 41
Stella er på en erverdig vei

Jeg har prøvet at fortælle mine danske lavkarbo venner at det forholder sig sånn, men de tror mig ikke. Hvor kan jeg finde det på skrift så jeg kan overbevise dem?

Stella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-06, 18:58   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

De må jo tro hva de vil. Hvis de velger å IKKE tro det, så lurer de jo kun seg selv !

Men det ER slik i Danmark også. Jeg vet ikke hvor man finner EU-standarden hen.

I den norske "Den store matvaretabellen" står det klart og tydelig at karbohydrat innholdet er med fiber trukket fra. Vet ikke om det finnes en tilsvarende Dansk, men jeg skulle nå tro det.

Skal sende en mail til en Dansk lavkarbo venninde av meg og høre om hun vet hvor vi kan finne slikt. Hun er journalist i DR, så hun har vel mulighet til å finne slikt

Gammel 01-05-06, 22:08   #5
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Hva med å finne en vare som inneholder flere fiber enn karbohydrater, for eksempel kruskakli. Da ville du jo ende opp med ett negativt tall

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 02-05-06, 22:50   #6
Stella
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Aust Agder
Alder: 41
Stella er på en erverdig vei

Ja den med minus karbo er nu morsom, men det hjælper ingenting.
Håber din danske veninne kan fortælle noget om det Nille.

Stella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor ulikt karboinnhold i flytende Natreen og pulver Natreen? RAGNA Lavkarbo generelt 6 23-05-11 21:37
Karboinnhold i brokkoli snoopygirl Spørsmål og svar 4 10-02-06 13:31
Karboinnhold i macademianøtter? linse Spørsmål og svar 12 07-11-05 14:00
karboinnhold i rødløk matgal Lavkarbo generelt 5 16-04-05 21:41
Forskjellig karboinnhold i like varer Solros Lavkarbo generelt 5 28-03-05 21:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.