Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Proteinmel

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-05-06, 13:58   #1
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Proteinmel

Nå har jeg en boks vege fuel og en ketolyse proteinmel. I sistnevnte er det karber, men ikke i førstnevnte. Så er det forskjell på hva disse meltypene inneholder? Trodde soyaproteinmel var soyaproteinmel jeg...

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 16:59   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Proteinmel

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Nå har jeg en boks vege fuel og en ketolyse proteinmel. I sistnevnte er det karber, men ikke i førstnevnte. Så er det forskjell på hva disse meltypene inneholder? Trodde soyaproteinmel var soyaproteinmel jeg...

Vegefuel er ikke proteinmel, det er soyapulver. Alle proteinpulver - om de er soya eller myse - inneholder forkskjellige ting alt etter produsent og har forskjellig antall kaber. Noen er tilsatt smak, noen ikke. Ketolyse pulveret er ikke MEL men proteinPULVER. Uansett er det så lite karber i det at det ikke har noen større betydning.

Gammel 20-05-06, 18:54   #3
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Pulver eller mel, det er vel kun et definisjonspørsmål. Men at vegefuel = soyapulver betyr jo at det er også er proteinpulver. Står så på boksen. Ergo skulle både Ketolyseproteinpulveret og vegefulen være akkurat det samme, skjønt begge påberoper seg å være 100% rent soyaprotein og til tross har ulikt karbeinnhold.

Medlem av piskeklubben

Gammel 20-05-06, 18:59   #4
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

eh...hvis du har smakt soyaMEL så ...ja...det smaker ikke godt. Prottispulver er (nesten) nøytralt på smak. Jeg har fra vegfuel og det er helt OK.

Gammel 20-05-06, 19:03   #5
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Ja, har prøvd soyamel og det er gurrrk.. Men dette er soyaproteinmel det er snakk om nå, eller ikke?

Medlem av piskeklubben

Gammel 20-05-06, 20:14   #6
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Hvor: Arendal
Alder: 66
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Hei
Soyabønner kan males opp til soyamel, det inneholder ca 20gram
karbohydrat/100 gram. Soyaprotein er soyamel der man fjerner det meste av karbohydratene, altså resnet soyamel. Jo mer som fjernes jo dyrere blir soyaproteinet. Ketolyse soyaprotein inneholder 2,8 gram karbohydrat pr 100 gram ( rest-kh. etter rensing). Det har ingen PRAKTISK betydning til den bruk proteinpulveret er tiltenkt.
OK?
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 20:31   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

DET var det jeg skulle ha sagt ! Mye bedre forklart Torkil, tusen takk !

Gammel 20-05-06, 21:48   #8
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Soyabønner kan males opp til soyamel, det inneholder ca 20gram
karbohydrat/100 gram. Soyaprotein er soyamel der man fjerner det meste av karbohydratene, altså resnet soyamel. Jo mer som fjernes jo dyrere blir soyaproteinet. Ketolyse soyaprotein inneholder 2,8 gram karbohydrat pr 100 gram ( rest-kh. etter rensing). Det har ingen PRAKTISK betydning til den bruk proteinpulveret er tiltenkt.
OK?
Torkil

Okey!! Sånn det henger sammen.. ! Tusen takk for opplysende svar. Og du.. takk for superrask levering av ketolyseprodukter. Jeg betillte i går og fikk i postkassa i dag.. Så rask levering har jeg aldri opplevd fra noen andre nettbutikker.. Oppretthold den farta der så får du mange superfornøyde kunder.

Medlem av piskeklubben

Gammel 21-05-06, 08:53   #9
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

hehe...torkill & nille...jeg sier ikke mer!

Gammel 26-05-06, 13:18   #10
polvott
Medlem

polvott sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 42
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Hvor får man tak i dette?

polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 26-05-06, 13:29   #11
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av polvott

Hvor får man tak i dette?

Ble jeg sittende å lure på også.... Torkil??

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-05-06, 14:25   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Soyaproteinpulver/myseprotein av ymse slag får du på helsekosten. Nøytralt om du skal bake, med vaniljesmak til pannekaker...

Soyaprotein til baking etc. kan med fordel kjøpes direkte hos Torkil på www.ketolyse.no greit produkt til bra pris, raskt levert. Følg med på siden der, for han har utviklet en bakemiks som snart er klar for utsendelse også. Jeg ville vel kanskje ha ventet til den er klar om en uke eller to.

Gammel 26-05-06, 22:46   #13
polvott
Medlem

polvott sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 42
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Jeg vil vente på den jeg.

polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.