Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Slank med kalk??

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-05-06, 20:07   #1
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Slank med kalk??

En på jobben, som trener veldig mye (bygger!), sa til meg at høyt inntak av kalk øker fettforbrenninga dramatisk! Er dette sant, tro?

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 24-05-06, 20:18   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Slank med kalk??

Opprinnelig lagt inn av elian

En på jobben, som trener veldig mye (bygger!), sa til meg at høyt inntak av kalk øker fettforbrenninga dramatisk! Er dette sant, tro?

Mulig det, - men det er garantert ikke bra for kroppen !
Anbefales absolutt ikke !

Gammel 24-05-06, 20:19   #3
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Mulig det, - men det er garantert ikke bra for kroppen !
Anbefales absolutt ikke !

Ok.... Hva er Bivirkningene av FOR høyt kalkinntak da?

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 24-05-06, 20:31   #4
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

hm..jeg har da tatt kalsium/kalktilskudd i "vanlige" mengder uten at det er hvrken pos-eller negativt vektmessig?? Men det funker for min sure mage da..

Gammel 24-05-06, 21:03   #5
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Hvordan spiser man kalk da. Meieriprodukter eller kalsiumtilskudd eller

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 24-05-06, 21:14   #6
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Hvordan spiser man kalk da. Meieriprodukter eller kalsiumtilskudd eller

Han tar kalktabletter.....

Gammel 24-05-06, 21:28   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Om man tar litt mer kalsium tilskudd en anbefalt dose (1000-1500 mg pr dag) i tillegg til maten man spiser som inneholder kalsium (ost, melk/fløte, grønne grønnsaker etc.) er det ikke noe problem, for kroppen "verner" seg mot overopptak ved å "regulere" opptaket. Faren med å ta for mye er at kroppen setter ned "opptaket", dvs. at kroppen i verste fall mister evnen til å suge opp og nyttegjøre den kalsiumen man tar. Det er jo ikke helt bra. I tillegg trenger kroppen uansett vitamin D for å hjelpe med kalsium opptaket. Det er altså lite vits å ta mye kalsium om man ikke samtidig hiver innpå med masse D-vitamin samtidig..... Og det er jo heller ikke helt lurt.

Får man høyt kalsiuminnhold i kroppen (noe som er skjeldent på grunn av at kroppen selv regulerer) vil symptomene høyst sannsynlig være muskel- og leddsmerter, konsentrasjonsvansker og tretthet.

....og påstanden om at det skal øke forbrenningen finnes det ikke noe vitemnskaplig belegg for. Men i kroppsbyggermiljø er det jo mange teorier som ikke funker for andre enn dem...

Jeg tar kalsium med D-vitamin og har tatt mer enn anbefalt dose. Som alle vet så har det iallefall ikke hjulpet noe som helst på min forbrenning ! DA hadde dere fått vite det !

Gammel 24-05-06, 21:37   #8
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

den bivirkingen vi sier til kundene om man for i seg for mye calsium uten tilsvarende mengde magnesium er at man for kjempe stive muskler. for da "går" kalsiume inni musklene istedenfor beina. så da skal man helst ha kombinasjonen calsium- magneisum.

pppå ein måte.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-06, 21:46   #9
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje

den bivirkingen vi sier til kundene om man for i seg for mye calsium uten tilsvarende mengde magnesium er at man for kjempe stive muskler. for da "går" kalsiume inni musklene istedenfor beina. så da skal man helst ha kombinasjonen calsium- magneisum.

pppå ein måte.

Riktig.... Så det vil si.... Kalsium, magnesium og D-vitamin sammen blir bra.... Men det eneste man egentlig får ut av det er stive muskler, og like mye fett...

Hmm.... Tror jeg dropper å åpne den boksen med kalk jeg kjøpte, fordi jeg ALLTID hiver meg på ALT jeg kan komme over som skal øke forbrenningen......

Gammel 25-05-06, 20:08   #10
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Riktig.... Så det vil si.... Kalsium, magnesium og D-vitamin sammen blir bra.... Men det eneste man egentlig får ut av det er stive muskler, og like mye fett...

Hmm.... Tror jeg dropper å åpne den boksen med kalk jeg kjøpte, fordi jeg ALLTID hiver meg på ALT jeg kan komme over som skal øke forbrenningen......

Hva inneholder den boksen, bortsett fra kalsium da.?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 25-05-06, 23:53   #11
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

De heter Korall-calcium og er fra BIOSAN.

Calc. carb. respond Ca.3 500mg
Magnesium carb. 100mg
Gulrotekstrakt 80mg
Vitamin c 50mg
Vitamin K 50mg
Vitamin D (1/3 døgndose) 150 IE
Silicium 20mg
Urtica urens (nessle) 10mg
Equisethum (kjerringrokk) 10mg
Constituenia q.s 200mg
Mikrokrystallinsk cellulose
Dextrose (druesukker)
Mintaroma

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Hva inneholder den boksen, bortsett fra kalsium da.?

Gammel 26-05-06, 07:20   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Masse vanndrivende stoff oppi der ser jeg .......

Gammel 26-05-06, 09:40   #13
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Nille

Masse vanndrivende stoff oppi der ser jeg .......

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-06, 13:22   #14
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg tror kanskje det er en ide å gå NATURLIG til verks jeg, elian - istedetfor å lete opp mest mulig lettvinte løsninger.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.