Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fordøyelse enzymer?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-05-06, 23:34   #1
JEDI
Gjest

Fordøyelse enzymer?

Er det noen som bruker tilskudd av dette?
Evt spiser bevisst ei skive ananas/papaya i forbindelse med proteinrike måltider?

Jeg vurderer et innkjøp av en stk Udo's choice digestion enzyme imorgen..

http://www.udoerasmus.com/products/d...ve_enzymes.htm

Svar med sitat
Gammel 31-05-06, 07:36   #2
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Fordøyelse enzymer?

tror ikke det selges her i norge

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-06, 08:54   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av JEDI

Er det noen som bruker tilskudd av dette?
Evt spiser bevisst ei skive ananas/papaya i forbindelse med proteinrike måltider?

Jeg vurderer et innkjøp av en stk Udo's choice digestion enzyme imorgen..

http://www.udoerasmus.com/products/d...ve_enzymes.htm

Interessante produkter dette, har ikke sett dem her.
Om fordøyelsen min ikke funket bra nok ville jeg nok kanskje ha prøvd, - siden det er Udos liksom. Men jeg ville garantert ALDRI ha spist papaya eller ananas i forbindelse med proteinrike måltider. Til det er blodsukkeret mitt for ømfintlig !

Gammel 31-05-06, 17:16   #4
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Nille

Interessante produkter dette, har ikke sett dem her.

Ikke så rart. Det er klassifisert som legemiddel her i landet, og selges derfor ikke i helsekostbutikker.

Noen få apotek har et produkt som heter Combizyme. Ellers må det nok bestilles fra utlandet. Har trålet lenge etter det beste fordøyelsesenzymproduktet, og endte opp på Great Earth Ergozyme. Det kan bestilles fra Sverige, men da kun til tre måneders forbruk. Jeg har riktignok aldri merket noen virkning av det, men det er vel muligens fordi virkningen kommer over tid.

Gammel 31-05-06, 18:44   #5
JEDI
Gjest

Lyder jo bra at det er legemiddel her i landet, da fungerer det ihvertfall

Ringte sikkert 15 helsekoster idag, og ingen hadde.
Ringte til firmaet Soma, som fører Udos Choice i Sverige, og fant ut etter samtalen at det var billigst mtp frakt og produkt å handle fra England.
Så jeg searcha litt rundt og endte faktisk opp på Ebay.co.uk.
For å si det slik, jeg spiser ikke de tablettene om glasset dem kommer i har brutt forsegling

Svar med sitat
Gammel 31-05-06, 22:40   #6
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Dette er vel mest for de som spiser vanlig mat og ikke lavkarbere. Jeg har ihvertfall ikke bruk for noe sånt.

Gammel 31-05-06, 22:57   #7
themonk
Medlem

themonk sin avatar

themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Fordøyelsesenzymer?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Dette er vel mest for de som spiser vanlig mat og ikke lavkarbere. Jeg har ihvertfall ikke bruk for noe sånt.

Vel. Alle har bruk for fordøyelsesenzymer... men mindre man kun spiser frukt og rå grønnsaker. Kroppen har bare kapasitet til å produsere en viss mengde fordøyelsesenzymer, og dette krever mye energi. Tilskudd av enzymer letter fordøyelsesprosessen for kroppen. Jeg fant noen studier for en tid tilbake som viste overraskende god virkning på blant annet idrettsskader. Fordøyelsesenzymer er et av de nyttigste tilskuddene å ta for å få et langt og lykkelig liv. Manglende evne til å produsere fordøyelsesenzymer er observert i forbindelse med en rekke kroniske sykdommer, kreft, allergier, diabetes, immunforstyrrelser og lignende. Ufordøyd næring som slipper inn i blodet kan forårsake mye trøbbel. En kropp som ikke klarer å fordøye maten fullstendig fungerer aldri 100%. Hvis man bare skal ta ett eneste kosttilskudd så står enzymer ganske høyt oppe på lista over kandidatene.

Sist redigert av themonk : 31-05-06 kl 23:08.
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 17:03   #8
bubavon
Medlem

bubavon sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 42
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av themonk

Vel. Alle har bruk for fordøyelsesenzymer... men mindre man kun spiser frukt og rå grønnsaker. Kroppen har bare kapasitet til å produsere en viss mengde fordøyelsesenzymer, og dette krever mye energi. Tilskudd av enzymer letter fordøyelsesprosessen for kroppen. Jeg fant noen studier for en tid tilbake som viste overraskende god virkning på blant annet idrettsskader. Fordøyelsesenzymer er et av de nyttigste tilskuddene å ta for å få et langt og lykkelig liv. Manglende evne til å produsere fordøyelsesenzymer er observert i forbindelse med en rekke kroniske sykdommer, kreft, allergier, diabetes, immunforstyrrelser og lignende. Ufordøyd næring som slipper inn i blodet kan forårsake mye trøbbel. En kropp som ikke klarer å fordøye maten fullstendig fungerer aldri 100%. Hvis man bare skal ta ett eneste kosttilskudd så står enzymer ganske høyt oppe på lista over kandidatene.

Den mest enzymrike maten er rå animalske produkter, men de færreste vil jo spise det, men rå egg er lett å spise i shaker, anbefales! Og om du kan, spør en bonde om du kan kjøpe rå upasteurisert melk av ham, råmelk inneholder utrolig mye enzymer, du kan også syrne den med kefirkultur som du får kjøpt, det vil ta knekken på eventuelle slemme bakterier i melken. Og selvfølgelig kan du forsøke å spise sashimi og tartarbiff en gang i blant.

bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 17:37   #9
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Opprinnelig lagt inn av bubavon

Den mest enzymrike maten er rå animalske produkter, men de færreste vil jo spise det, men rå egg er lett å spise i shaker, anbefales! Og om du kan, spør en bonde om du kan kjøpe rå upasteurisert melk av ham, råmelk inneholder utrolig mye enzymer, du kan også syrne den med kefirkultur som du får kjøpt, det vil ta knekken på eventuelle slemme bakterier i melken. Og selvfølgelig kan du forsøke å spise sashimi og tartarbiff en gang i blant.

Rå eggeplommer spiser jeg en del av. Det er godt. Rått kjøtt frister derimot ikke like mye. Skulle så gjerne hatt tilgang på fersk melk, men jeg vet ikke om noen bønder i nærheten.

Gammel 01-06-06, 22:22   #10
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 49
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Hva med å lage seg en eggedosis - vil ikke det telle som rått egg?

"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 22:32   #11
bubavon
Medlem

bubavon sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 42
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

Hva med å lage seg en eggedosis - vil ikke det telle som rått egg?

Eggedosis er rått!

bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 23:10   #12
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Retorisk spm, da vettu.... Mente bare at det er vel mer delikat for de fleste enn rått egg sånn rett fra skallet....

AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 10:51   #13
JEDI
Gjest

eggedosis inneholder vel noen ikke så essensielle substanser sist jeg sjekket

Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 11:55   #14
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

Sant nok - men det går jo ann å droppe sukkeret og ta bittelitt splenda e.l i. Det har jeg prøvd, funker utmerket det.

Gammel 03-06-06, 18:33   #15
JEDI
Gjest

Hentet ut pakken fra england idag(!) rask forsendelse.

Har tatt de til både lunch og middag.
Tror virkelig dette har noe for seg. Hvis ikke er jeg høy på placebo effekt.

Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 18:55   #16
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Opprinnelig lagt inn av JEDI

Hentet ut pakken fra england idag(!) rask forsendelse.

Har tatt de til både lunch og middag.
Tror virkelig dette har noe for seg. Hvis ikke er jeg høy på placebo effekt.

Interessant. Hvor bestilte du sa du? Har du en link?

Gammel 03-06-06, 19:10   #17
JEDI
Gjest

sammenlign gjerne dette produktet med det enzymer du kjøpte fra sverige.hvilket tror du er the supreme?

EDIT:
Er det mulig at pancreasene kan bli "overbelastet"? og det er mulig å normalisere disse ved å ta tilskudd av enzymer?

Sist redigert av JEDI : 12-06-06 kl 23:33.
  Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 20:08   #18
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Det er umulig å vite forskjell uten å teste, fordi Udo oppgir innholdet i noen rare enheter. Det er mulig det inneholder litt lite lipase, fettnedbrytende enzymer. For å sjekke hvor effektivt det er kan du gjennomføre havregrøttesten. Kok en porsjon havregrøt og hell en kapsel utover grøten. Du skal kunne se at grøten "fordøyes".

Bukspyttkjertelen vil bli "slitt" over tid, ja, så etter hvert som vi blir eldre "trenger" vi i større grad å ta tilskudd av enzymer. Om du kan forhindre denne prosessen er nok ikke sikkert, men du slipper i alle fall å overbelaste kroppen.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.