Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2004
![]() ![]() |
Ang Ketose!Var på Fedon kurs i dag igjen og vektap etter to uker er 1,7 og opp i muskelmasse. Det er jeg faktisk fornøyd med siden jeg ikke kan trene så mye. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av.
![]() |
![]() |
#2 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer antagelig an på kurslederen det da vel...
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() ![]() |
Takk for svar. Jeg har fått time til legen ved klinikken for å få gått igjennom diverse blodprøver. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av.
![]() |
![]() |
#4 |
Systemutvikler
Hvor: Bergen
Alder: 49
Lindberg Akademiet sier at alle som er i ketose skal ta Kalium og magnesium tilskudd grunnet stort vesketap, med tilhørende mineraltap... Det er jo logisk det... (Forøvrig derfor du skal drikke mye når du er i ketose.)
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() ![]() |
Hva du vet |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Hvor: Trondheim
Alder: 59
![]() ![]() |
Det er vel slik at de mener at man bør ha veiledning av lege om en skal være i ketose. Lindbergklinikken tar blodprøver før og underveis. På Eat kurs skal du vel også ta blodprøver førts. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts....
![]() |
![]() |
#7 |
Tar i mot hjelp....
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Varm!Jeg er så vanvittig varm om dagen. Kan det skyldes at jeg er i ketose? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 52
![]() ![]() |
Jeg kjøpte på apoteket sticks som man tisser på og viser hvorvidt man er i ketose eller ikke. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon
![]() |
![]() |
#9 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Ketose er ikke farlig med mindre man har en alvorlig nyrelidelse. Dette står det en del om i DANDR. Atkins har flere forskningsrapporter som underbygger dette. Legene i Norge har liten kunnskap om dette. Og alt de ikke vet noe om er farlig ! Tror ikke Arkins hadde turt å "markedføre" ketose i et land som USA (hvor en saksøker hverandre for den minste ting) hvis det hadde vært farlig !
Som vi har skrevet flere ganger her i dette forumet: Det er heller ikke alle som får utslag på Ketostix'en..men tar av allikevel. Andre har utslag i varierende grad, helt fra lyselyse beige opp til mørk lilla, uten å miste et gram. Ketostix er unødvendig å bruke. Er du i ketose kjenner du det på ånden og/eller du ser det på neonfarget urin.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Spørsmål ang Eurodiett | Charlie | Eurodiett | 15 | 08-06-06 15:37 |
Er ketose farlig? | magdalena | Atkins kosthold | 2 | 19-02-04 23:44 |
Er jeg i ketose?? | cathrine | Induksjonen | 2 | 18-02-04 22:17 |
Når i ketose?? | cathrine | Induksjonen | 8 | 17-02-04 14:03 |