Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Guacamole-dip

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-04, 12:50   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Guacamole-dip

2 modne avocado
1 liten løk
2 båter hvitløk
1/2 frisk chili
saften av 1 lime

Guacamole kan godt lages i en mikser, ha i alle ingrediensene og kjør til passe konsistens.
Bruker du morter eller en skje må du finhakke løk, hvitløk og chili.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-05-04, 13:34   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nam nam !
Guacamole er noe av det beste jeg vet, - og jeg håper du syns det er OK at jeg "blander" meg inn her Iset !

Dette tipset fikk jeg av kokken på (etter min mening) verdens beste TexMex restaurant "Lupes" i Houston, Texas:

Dess mindre avocado kjøttet blir bearbeidet, dess bedre blir det og dess lengre holder det seg friskt. Dvs. det er bedre å mose det med gaffel enn kjøre det i kjøkkenmaskin/mikser (eller bruke morter/skje..). Hvis avocadoen er for hard til å mose med gaffel er den ikke moden nok til å lage guacamole av ! . Guacamole SKAL være litt grov og ikke en glatt "kremaktig masse". De andre ingrediensene du skal ha i skal være finhakket, - ikke moset de heller.

Den beste avocadoen å lage guacamole av er den med mørkt, litt tykt skinn fra fra California, Hass avocado.

(Florida avocadoen har glatt grønt skinn). Hass Avocado fra California har også minst Karbohydrater. Se eget klistret avocado tips på toppen under Atkins / Induksjons tråden her

PS Littegrann hakket chilantro (koriander krydderplante) gir en ekstra "snert" på smaken ! ...Men ikke ta for mye, den smaker sterkere enn den ser ut !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-05-04, 14:01   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Selvfølgelig må du bare blande deg inn så mye du vil.
Kjempegode tips du kommer med her, kjempebra!! :klemme:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 22:21   #4
Bobbo
Juniormedlem
 
Bobbo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Egersund
Alder: 35
Innlegg: 24
Bobbo er på en erverdig vei

Sv: Guacamole-dip

Noen som vet om det er noen farlige karbohydrater som gjemmer seg i guacamole kryddermix'en fra SantaMaria? Er ikke noe annet enn vanlig krydderting i den tror jeg. Ikke noe sukker eller stivelse som i holiday'en.

Bobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 22:26   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Guacamole-dip

Opprinnelig lagt inn av Bobbo, her.

Noen som vet om det er noen farlige karbohydrater som gjemmer seg i guacamole kryddermix'en fra SantaMaria? Er ikke noe annet enn vanlig krydderting i den tror jeg. Ikke noe sukker eller stivelse som i holiday'en.

Hvis du lager den fra bunnen av så vil du merke at den mixen egentlig ikke kan kalles guacamole..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 22:57   #6
Bobbo
Juniormedlem
 
Bobbo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Egersund
Alder: 35
Innlegg: 24
Bobbo er på en erverdig vei

Sv: Guacamole-dip

Seriøst? Jeg ånder og lever for "guacamolen" laget med denne mixen. Hadde perioder jeg kun spiste brød med guacamole og gulost (sammen). Da må det prøves...

Bobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 23:03   #7
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 43
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Guacamole-dip

Helt enig med Carisma! Prøv å lage guacamole fra bunnen av, det er nydelig!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 23:10   #8
Bobbo
Juniormedlem
 
Bobbo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Egersund
Alder: 35
Innlegg: 24
Bobbo er på en erverdig vei

Sv: Guacamole-dip

Will do... Noen som klarer å regne ut karbinnholdet i den oppskriften øverst?

Bobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 23:14   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Guacamole-dip

Jeg elsker den mixen jeg også, selv om jeg oftest lager det fra bunnen av. Liker begge deler.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 01:10   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Guacamole-dip

Opprinnelig lagt inn av Bobbo, her.

Noen som vet om det er noen farlige karbohydrater som gjemmer seg i guacamole kryddermix'en fra SantaMaria? Er ikke noe annet enn vanlig krydderting i den tror jeg. Ikke noe sukker eller stivelse som i holiday'en.

ca. 14,2 karber i en pose. Abssolutt altfor myefor lavkarbo !!
Og har du smakt ekte guacamole (som oppkriftene i denne tråden) VET du at mixen er bortkasta penger - OG karber !!

http://www.ie.santamariaworld.com/se...c=4&s=7&id=203

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 12:36   #11
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Guacamole-dip

jeg vet dette er en gammel tråd, men jeg trengte oppskrift! skal prøve denne. hvor lenge holder den seg i kjøleskapet?

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no