Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lindt 99%

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-06, 08:07   #1
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Lindt 99%

På ferie i Italia tidligere i går kom jeg over Lindt sjokolade med 99% kakao. Har spart og spart på de to platene jeg kjøpte med meg hjem men nå begynner de å gå mot slutten. Noen som vet om den finnes i Norge? Har ikke sett den på verken Life eller Naturli'vis her i Bergen ihvertfall.

Bare digger denne sjokoladen siden en-2 ruter er nok (og rutene er mye mindre enn i 86% sjokoladen)

Nam!

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-08-06, 08:37   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Lindt 99%

Har ikke sett den her til lands, men har sett den på diverse flyplasser i utlandet, selv om prisene noen ganger mer minenr om extra-duty enn duty-free hehe..., men likevel, det er verdt det. Nå har jeg gått på Freia sin 86% en stund, for så å svitsje tilbake til 70%, men den blir jeg nesten litt kvalm av nå...altfør søt...

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-06, 09:08   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Lindt 99%

Æsj, denne sjokoladen smaker pyton. Da foretrekker jeg heller å spise freia bakekakao.

For god sjokolade kan du gå på Jacobs på Holtet, der du får (den eminente) Valrhona Apamakia 2005, til bare 36,- kr! Så billig tviler jeg på at du får denne sjokoladen selv i Frankrike. Ellers kan du få Amedei hos Assaggio di Toscana i Frognerveien. Domori hos Gutta på Haugen på St.Hanshaugen, hos Helmersen Delikatesse i Tromsø og visstnok på Conditoriet i Bergen.

Hvis du vil ha 100%-sjokolade så har i alle fall Helmersen "Domori Puro". Denne er mye mildere enn Lindt sin. Jeg tipper at de sender varer for oss som ikke holder til i Tromsø.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 04-08-06, 09:18   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lindt 99%

De har Lindt 99 % på Dropsen/Candygirl her i byen (Stavanger). Men det er jo et stykke fra deg da... Har de disse butikkene i Bergen? For om de ikke har det inne der så kan de iallefall importere det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-08-06, 10:05   #5
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: Lindt 99%

Opprinnelig lagt inn av Iset

De har Lindt 99 % på Dropsen/Candygirl her i byen (Stavanger). Men det er jo et stykke fra deg da... Har de disse butikkene i Bergen? For om de ikke har det inne der så kan de iallefall importere det.

Har ikke sett den butikken ihvertfall, men skal høre med en av helsekostene som fører Lindt sine andre sjokolader om de kan ta inn 99% også.

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-08-06, 12:14   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Lindt 99%

99% og 100% kakao i plateform. Kan like gjerne spise bakekakao med sje da jo.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-08-06, 12:18   #7
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Lindt 99%

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

99% og 100% kakao i plateform. Kan like gjerne spise bakekakao med sje da jo.

Hehe... Jaja, det er jo ikke 100% kakaopulver i sjokoladen da. Det er jo kakaosmør i varierende mengder også. Lindt har forholdsvis lite kakaosmør, og derfor blir den veldig bitter, omtrent som kakaopulver. Domori består av 100% kakaomasse, altså et naturlig forhold mellom "smør" og "pulver". Bonnat bruker veldig mye kakaosmør og sies å være den mildeste... dessverre har jeg ikke fått smakt 100%-sjokoladen til Bonnat, men 70% Madagascar er knalldigg.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 04-08-06, 12:20   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Lindt 99%

JEg så for meg noe beskt og tørt med en lei tendens til å sette seg fast i ganen jeg..
Så det smaker altså sjokolade visst man er heldig og finner rette sorten?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-08-06, 12:22   #9
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Lindt 99%

På den andre siden. Kakaopulver med en klatt smør i kan vel gjøre samme nytten og er dessuten myyye billigere. Ja, altså dersom smak ikke er et kriterie.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-08-06, 01:49   #10
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Lindt 99%

99% høres litt vel voldsomt ut for meg. Jeg syns 86 % er greit nok, og 70 % er litt i søteste laget. Aner ikke hvor sånt kan finnes, men man må vel lete/spørre på velassorterte helsekostforretninger.

Ellers fikk jeg et utmerket råd på det amerikanske forumet i min start-periode: Usaltet smør, kakao og splenda. Smelt og rør, sett med teskje på plastfilm og putt i fryseren en halvtime. Det reddet meg fra min sjokoladehunger i de første månedene. Da kan man smake seg til hva som blir best - det er nok ulikt fra person til person.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-06, 22:35   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lindt 99%

Send meg en PM med navn og adresse, så sender jeg Lindt 99% jeg har (2 plater minus ei rad tror jeg) i posten til deg, - helt gratis. Jeg elsker mørk sjokolade, og bruker Valrhona 100% kakao til baking, Lindt 85 % til spising (klarer ikke lavere %, det blir for søtt). Prøvde med Lindt 99% men måtte kaste kaka....Den ble for bitter for meg. Jeg kjøpte 99% på Helgø Matsenter i Stavanger. Så den finnes nok i Norge. Tror bare ikke den er særlig populær......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 10:30   #12
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Lindt 99%

Opprinnelig lagt inn av Karin

Ellers fikk jeg et utmerket råd på det amerikanske forumet i min start-periode: Usaltet smør, kakao og splenda. Smelt og rør, sett med teskje på plastfilm og putt i fryseren en halvtime. Det reddet meg fra min sjokoladehunger i de første månedene. Da kan man smake seg til hva som blir best - det er nok ulikt fra person til person.

Er det no godt a?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
hvor ble 85% Lindt sjok. av? sirimor Lavkarbo generelt 2 25-03-06 19:58
Lindt sjokolade? Ann Kristin Spørsmål og svar 9 08-03-06 15:58
lindt excellence 85% elinej Lavkarbo generelt 6 23-10-04 18:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no