View Full Version : Eurobabbel - og journaler og blogger!

Sider : 1 2 3 [4] 5 6 7 8

indi
10-02-08, 00:23
Sender masse oppmuntringsvibber til Dillyen jeg:)
Og vin... Min store interesse gjennom mange år... Skal se hva vi kan finne på av gode tips! Har så godt som slutta med brennevin da, og er egentlig glad for det!

Sove søtt alle sammen:)

Distrea
10-02-08, 00:36
trøster på Dillyen vår :klem:

Håper det løsner snart asså!

jeg er ikke så glad i vin, men hvis jeg drikker det så må det være sånn tynn saft lingnende sak, tips mottes med takk :p

hehe, du skulle teste en distre drikk ja. Egentlig bruker jeg grapesoda, vodka og litt rødbrus, men fant ikke sukkerfri srødbrus, og sukkerfri grape har jo gått ut... og da spiser fanden fluer :D

Distrea
10-02-08, 15:31
jeg babler visst med meg sjøl jeg :D

I dag har jeg spist sjokopuddilgen igjen, syns den er GOD jeg, men mettende?,,,, nææææ,,, blir like mett av den som å ta meg ett halvt glass vann.

hvor er dere alle sammen? :confused:

:klem:

Ruska
10-02-08, 19:21
Jeg er her jeg :D

Jeg liker også sjokoladepuddingen, har funnet ut at den blir helt fantastisk når jeg blander den i blendern med kald soyamelk og 5 isbiter :ja:

indi
10-02-08, 19:31
Heia:)
Dakars Distrea, ikke bra å bare ha seg sjøl å bable med...
Har vært ute på masse idag jeg, først sykkeltur på jæren, så trening, så konsert, og så middag... Nå godstol og avslapning:)

Distrea
10-02-08, 19:35
Heia:)
Dakars Distrea, ikke bra å bare ha seg sjøl å bable med...
Har vært ute på masse idag jeg, først sykkeltur på jæren, så trening, så konsert, og så middag... Nå godstol og avslapning:)

for en fin dag!

jeg har vært helt ubrukelig. bare sitti her jeg :o

Robyn
11-02-08, 18:19
Da har jeg endelig fått bestilt meg mat, så da starter jeg opp så fort jeg får det.

Og godt er det, for her har det vært reneste karbo-orgien den siste uka og vel så det. :o

GRUER meg til å gå på vekta start-datoen, tror nok jeg kommer til å få meg et lite sjokk.

Distrea
11-02-08, 18:54
Da har jeg endelig fått bestilt meg mat, så da starter jeg opp så fort jeg får det.

Endelig!

Og godt er det, for her har det vært reneste karbo-orgien den siste uka og vel så det. :o

:o kjenner til den!... men pytt, nå er starten der!

GRUER meg til å gå på vekta start-datoen, tror nok jeg kommer til å få eg et lite sjokk.

Jepp:eek: men det snur seg til glede fort,,, jeg startet på ... har ikke turt si det før nå 98,8.. er nå etter dager 96:p

klart de siste dagene går fortere av, men alikevel har det vært en god følelse at de slapp så fort:D

LYKKE TIL ... håper du liker suppene ;) da får di mye billig mat... hehe

Robyn
11-02-08, 19:16
He he, godt det er noen som forstår. ;)

Dagens middag var *hold dere fast* vafler (nei, ikke lavkarbo) og tomatsuppe (nei, ikke lavkarbo den heller - Toro). :eek:

Er normalt glad i supper, men det spørs vel hvor gode disse suppene er. Har bare bestilt kyllingsuppe i første omgang.

Siden jeg ikke tåler egg har jeg ikke bestillt omeletter, og siden jeg ikke tåler skalldyr har jeg ikke bestillt paella. Da blir det lite salt mat på meg og mye søtt, men pytt pytt.

Distrea
11-02-08, 19:21
ja... pytt pytt, det går for en mnd

men veit du... disse pannekakene på ED... de er gode vaffler! så nå kan du spise det hver dag ;)

Robyn
11-02-08, 19:27
DET høres jo bra ut! :D

Hvordan er det å lage den eller f.eks. brownie og spise først noen timer senere, noen som har prøvd det?

Må jo ha noe til matpakke, og på jobben har jeg ikke mulighet til å ordne noe som helst og ikke har jeg mulighet til å holde noe kaldt.

Barene har jeg lyst til å spare til kveldskos. :o

Distrea
11-02-08, 19:43
jeg har etter en uke :o blitt litt lei av å grise meg igjennom det å lage hvart måltid... flaut men sant!

Akkurat nå tok jeg ut 5 brownies (i store muffinsformer) av ovnen har tenkt til å fryse dem jeg, så jeg har med noe å ta med i farten!

en annen dag lagde jeg opp to med pannekarer (ble tre veffler i mitt vaffeljern) Funka bra det!

hadde en del kanel i vafflene ;)

Robyn
11-02-08, 19:46
Supert, da har jeg litt matpakke alternativer. :)

Ruska
11-02-08, 20:33
Distrea - hvordan lager du disse pannekakene i vaffeljernet??

Jeg prøvde i dag og det ble total katastrofe :eek: Det rant over og hele røra ble sittende fast i jernet - fikk ikke ut noe og måtte lage på nytt, denne gangen i stekepanne.

Jeg hadde blandet pannekakeposen med vann og ikke melk, ikke noe olje eller noe i jernet (men det teflon jern da).

Hadde masse kanel i røra forresten - da ble den veldig søt gitt......

Distrea
11-02-08, 20:35
jeg smurte med smør... fy det kanskje?:eek:

dere som steker i smør eller olje, hvor mye er lov?... noen som vet?

Ruska
11-02-08, 20:46
jeg smurte med smør... fy det kanskje?:eek:

jeg vet ikke riktig jeg.. :confused: kanske en dæsj med olje er lov??

dere som steker i smør eller olje, hvor mye er lov?... noen som vet?

ja, nå trenger vi hjelp fra dere eksperter :D

Ruska
11-02-08, 20:47
Har forresten gått ned 4 kg etter 1 uke på ED fase 1 :w00t: Masse vann selvsagt, men glad som bare det jeg!!!!

Distrea
11-02-08, 20:56
Har forresten gått ned 4 kg etter 1 uke på ED fase 1 :w00t: Masse vann selvsagt, men glad som bare det jeg!!!!

kjempe bra!!!!!!!!!!! jeg har gått ned 2,8 Deilig, føler at jeg er godt i gang nå!

takk jenter... igjen! for masse hjelp! :klem:

indi
11-02-08, 21:01
Gratla til både distrea og ruska! Deilig følelse, sant?? :)
Kjekt du er i gang Robyn:)

Jeg har aldri brukt vaffeljern til pannekake, men steker den i smør på pannen. Så lenge jeg var i ketose tenkte jeg mest på å ikke spise for mye karber, og smør er jo ok... Og det går nok definitivt ikke an å steke vaffel uten noe fett, teflon eller ei...

Distrea
11-02-08, 21:03
jeg har også tenkt at... så lenge jeg går ned, bruker jeg smør til å steke i, men er seff redd for å bruke mye. Får minisere hvis vekta stopper opp:rolleyes:

indi
11-02-08, 21:43
Står nok noe om det ja, summen av fett i løpet av en dag skal ikke overgå så og så mye, noen spiseskjeer? Fornuft er nok stikkord...

Dilly
11-02-08, 22:28
Å, dere er så flinke at det er bare nydelig.. fortsett med det.

Har dere forresten tenkt på hva som er verd å skeie ut for? Hvor stor skal anledningen være, og hva er godt nok til å fortjene en utskeielse? For man gidder jo ikke å kaste vekk en kjempesprekkutskeielse på noe så tullete som flatbrød?:eek: Nei vel, men det skjedde altså. Ikke lite heller. Altså, en annen hadde sikkert oppdaget fadesen før skaden var skjedd. Milliooner av karber og ekstra kalorier. Bare maula.

Hvis jeg planlegger en trøstekveld på fredag fordi jeg helt sikkert kommer til å stryke til eksamen, så har jeg jo en grunn. Men det nytter jo ikke.. for da må jeg begynne på nytt igjen på lørdag.
Og så skal jeg antakelig i bryllup om et par uker, og der blir det nok både mat og drikke. Kake og..

Er det noen som har store støvler på? Værsågod å sparke meg :o

indi
11-02-08, 22:36
Å, dere er så flinke at det er bare nydelig.. fortsett med det.

Har dere forresten tenkt på hva som er verd å skeie ut for? Hvor stor skal anledningen være, og hva er godt nok til å fortjene en utskeielse? For man gidder jo ikke å kaste vekk en kjempesprekkutskeielse på noe så tullete som flatbrød?:eek: Nei vel, men det skjedde altså. Ikke lite heller. Altså, en annen hadde sikkert oppdaget fadesen før skaden var skjedd. Milliooner av karber og ekstra kalorier. Bare maula.

Hvis jeg planlegger en trøstekveld på fredag fordi jeg helt sikkert kommer til å stryke til eksamen, så har jeg jo en grunn. Men det nytter jo ikke.. for da må jeg begynne på nytt igjen på lørdag.
Og så skal jeg antakelig i bryllup om et par uker, og der blir det nok både mat og drikke. Kake og..

Er det noen som har store støvler på? Værsågod å sparke meg :o

Tror egentlig ikke det hjelper å sparke...
Sender sporenstreks Indiomat-kredittkortet unlimited... Kan du vær så grei å ta ut det du trenger??? Grav dypt inni der og finn ut hvorfor du bruker lassevis med penger, tid og krefter på ED... ?
Det er ikke godt en gang...

Stor klem til deg, håper den treffer... :)

Distrea
11-02-08, 22:39
vanskelig å sparke deg nå, Dilly! for du har så mye med denne eksamen som står for tur!

men du sier så mye smart... så deu VEIT jo så godt hvordan det hele er og hva som lønner seg! Blir bare ekstra vanskelig å komme inn i det igjen!

kjør hardt med oss jentene nå, helt frem til bryllup, så kan du ta en fortjent utskeielse da!

Stryker du (noe jeg ikke tror, og skal hvertfall krysse fingrene for at det ikke sker) Så skal du få ta deg en skikkelig fyll :full: på lovlig bust :D
Eller... du skal få ta den fylla, uansett utfallet! :klem:

vi skulle hatt 6 mnd, på vidda med bare ed produkter og hverandre! :p

Dilly
11-02-08, 23:05
Dere er nå søte da :)
Tusen takk for oppmuntringer og alt sammen.
Jeg er inne i en veldig forvirra periode, hvor jeg sliter med konsentrasjonen og stresser med lesinga, og med ED, som jeg føler virker dårlig, og med viljestyrken vedr. å holde meg til planen. Innimellom så vandrer tankene til andre typer dietter, med skaldemansk fettmeny og ketolysegreier.. leste om å lage seg en frokost av 1/2 boks tunfisk i olje, stekt i smør, med en skje hakket løk, egg, pepper, med en ss majones og 1 ss creme fraiche på, og en klype salat. Kan jo ikke med min beste vilje forstå at et slikt måltid skal virke bedre enn f.eks. en ED-brownie. Vi spiser 4 ganger om dagen sånn ca. Skaldemennene spiser 3-4 ganger og får i seg utrolig mye mer næring enn vi gjør. Og nettopp derfor så er det skrekkelig rart at det går så sent nedover på ED nå. Både jeg og andre sliter jo etter en stund.

Nå har jeg faktisk forsøkt å følge Skaldemans opplegg tidligere, men det virket ikke som ventet, for sannsynligvis spiste jeg for mye, eller for magert. Jeg fikk det i alle fall ikke til. Nå tror jeg at det ville bli enda vanskeligere, da jeg har begynt å reagere på både egg, melk og ost også, kjiipt.

En av grunnene til at jeg tuller meg vekk, er nok at jeg er altfor opphengt i mat, og tenker mat hele tiden. tygger oppskrifter ved alle anledninger og ja, for mye matmas med meg.

Tusler avsted til motivasjonsbankautomaten med kortet...... planlegge morgendagens ED-meny :)

Distrea
11-02-08, 23:11
har du kikket på spisdegslank.no?

jeg kjenner til to venninner av ei venninne:rolleyes: som har stoor suksess med det!

Dilly
11-02-08, 23:13
Stor klem til deg, håper den treffer... :) Jepp, midt planeten :) tusen takk.

vi skulle hatt 6 mnd, på vidda med bare ed produkter og hverandre! :p

Å ja, tenk så slanke og spreke vi skulle blitt da.. Ser for meg indi som treningmotivator på ED-slankefarm.. og ED-maten sluttet å smake aperompe...

http://bestsmileys.com/animals/8.gif

Distrea
11-02-08, 23:17
Jeg syns mye av det smaker godt jeg, men det er jo ikke noe å bli mett av... selvfølgelig ikke meningen heller.

jeg håper virkelig jeg vil ha noe vektnedgang hele tiden... ellers blir det nok tøfft ja!

Dilly
11-02-08, 23:21
har du kikket på spisdegslank.no?

jeg kjenner til to venninner av ei venninne:rolleyes: som har stoor suksess med det!

Å ja, gjett om.. det virker helt supert. Jeg har spist hele katalogen også, og sett på innholdet.. og jeg er aldeles helt overbevist om at vi kunne laget alt sammen like godt (etter hvert) selv :)
Hele suksessen skyldes nok det der med porsjonene, dosene, akkurat slik vi har det med ED. Vi får faste grenser for maten. De produktene der er jo foreslått som månedsinnkjøp, og da er det klart mye som kan gå i fryseren.
Om vi hadde tatt en dag med kjøkkentjeneste av og til, og laget opp massevis av nøye planlagte, riktig sammensatte måltider med både kjøtt og fisk for et par uker, sikkert ikke umulig det.. Og da ble det jo veldig enkelt. Måtte vel laget tredobbel dose, siden det bor flere i huset.
Jeg har ofte sittet og regnet på dette, både med innkjøp og innhold, fordeling karber, fett og proteiner..

Distrea
11-02-08, 23:25
men så er det ikke alltid så lett å komme i gang selv, så da kunne det vært en start... også er det mere MAT. Jeg tror jeg kommer til å supplere med det når jeg begynner å nærme meg målet, eller før hvis jeg ikke fikser kun disse søte tingene mer.

Dilly
11-02-08, 23:35
men så er det ikke alltid så lett å komme i gang selv, så da kunne det vært en start... også er det mere MAT. Jeg tror jeg kommer til å supplere med det når jeg begynner å nærme meg målet, eller før hvis jeg ikke fikser kun disse søte tingene mer.

Skjønner det.. det skal bli kjempespennende å høre hvordan det blir. Har du sett maten til de du kjenner? Det er jo ikke alltid bilde og virkelighet blir likt.

Distrea
11-02-08, 23:43
nei, jeg har ikke ikke det, så du har rett der :D

det er leeeenge til dette blir noe aktuelt for meg, tenke på deg jeg, siden det er litt tungt nå.

lage opp mat selv går også bra... det har jeg drevet med i 5 år. Syns det er sååå godt å ha noe klart i fryseren. må bare bli flinkere til å passe på at måltidene er rett komponert ;)

indi
12-02-08, 07:17
Innom med masse Dillyoppmuntring jeg:) Stå på! Dette er mulig... Og jeg er sikker på at du fikser eksamen lett som bare det! :)

Skrible
12-02-08, 12:03
Spisdegslank-opplegget er vel også begrenset til østlandet - jeg undersøkte dette tidligere i vinter, siden det virket som en vidunderlig slaskeløsning for meg også, men det gikk ikke så lenge jeg insisterte på å være bosatt på vestlandet. :-)

Og jeg synes Dilly skal planlegge feire-kveld til lørdag, for jeg er helt sikker på at alt går bra!

Dilly
12-02-08, 12:38
Spisdegslank-opplegget er vel også begrenset til østlandet - jeg undersøkte dette tidligere i vinter, siden det virket som en vidunderlig slaskeløsning for meg også, men det gikk ikke så lenge jeg insisterte på å være bosatt på vestlandet. :-)

Og jeg synes Dilly skal planlegge feire-kveld til lørdag, for jeg er helt sikker på at alt går bra!

Klemme Skrible :), snill...
De har begynt med spisdegslank på vestlandet også, men det er sånn utlevering fra en bil som står et bestemt sted f.eks hver fjerde fredag klokka to.. kan vel bli vanskelig å få hentet det kanskje? Slaskeløsning, hehe...

Distrea
12-02-08, 12:52
:eek::eek::eek: jeg hølga ned vanlig peppsi! FA..

her om dagen kjøte jeg feil firepak med pepsi, dem er så like! ikke første gang jeg gjør det:mad:

men fa... at jeg klarte glemme at jeg hadde to typer i skapet!

nå skal jeg skrive mail og oppfordre dem til annen farge på korken :rolleyes:

Skrible
12-02-08, 13:29
:eek::eek::eek: jeg hølga ned vanlig peppsi! FA..
:

Uæh! Stakkars deg - dette antar jeg helt uten videre at var et rent uhell, siden jeg selv ikke finner sukkerholdig brus attraktivt i det hele tatt. :) Det er bare sånn må-pusse-tennene-nååååå.

Men det er fort gjort å få i seg sukker uten å tenke over det - nå vet jeg jo at deli de luca-chaien inneholder et tonn av det, men det var lett å glemme å spørre først...

Distrea
12-02-08, 13:33
jeg syns pepsi og pepsiMAX er ALT for like, man LESER jo ikke hver gang,,,, hjernen memoriserer og tror den ser det samme når det er såååå like produkter.

tok først feil i butikken, så jaggu i kjøleskapet etterpå :rolleyes:

får bare gremme hele greia... ellers er det lett å ramle i fella;)

mye annet jeg heller vil ha enn ett glass sukkerbrus lissom:mad:

Skrible
12-02-08, 13:35
Jeg er også forferdelig glad i Pepsi Max, men har greid å begrense inntaket ganske drastisk siden i høst... jeg går ikke gjennom 1,5l om dagen lenger. ;) Nå kjøper jeg heller en halvliter som en slags lovlig 'utskeielse' men prøver å ikke gjøre det for mye heller så lenge jeg sliter litt med vanndrikkingen...

*går og fyller på imsdalflaska*

Distrea
12-02-08, 13:41
drikker mye vann nå også jeg, eller halvannen liter hvertfall, kanskje en liter brus:o og to kopper kaffe med melk og suketter

huff, jeg får sikkert i meg for mye søtstoff:(

Anina
12-02-08, 15:27
Hei! Jeg bestilte mine ED varer den 6/2 og har fortsatt ikke fått de. Er det noen andre som har hatt problemer med leveringen?

Distrea
12-02-08, 15:42
jeg bestilte en fredag og fikk varene tirsdag dagen etter. RING inn og hør er mitt tips :)

er du ny på ED?

Distrea
12-02-08, 17:51
i dag lagde jeg meg blomkålmos med 20 g smør og godt med salt og pepper.

til det hadde jeg MASSE sprøstekt sopp, som jeg kutter fint i løkhakka til tuppervare. hadde i masse chilli og litt salt. lata som det var sprøstekt bacon:p

kjempe godt var det, men høres dette lovlig ut? stekte ikke soppen i smør, siden jeg ville ha i blomkålen.

noen som har funnet ut hvor mye smør som er "lovlig"... står det noe sted?

jeef-micro
12-02-08, 19:59
Hei! Jeg bestilte mine ED varer den 6/2 og har fortsatt ikke fått de. Er det noen andre som har hatt problemer med leveringen?

Jeg ringte og klagde når jeg ikke fikk mine... da ble de sendt med sånn over natten ekspresspost uten at jeg betalte

husk bare at om du mailer så er det en t i eurodiet :D fort gjor tå skrive to der

indi
12-02-08, 20:07

til det hadde jeg MASSE sprøstekt sopp, som jeg kutter fint i løkhakka til tuppervare. hadde i masse chilli og litt salt. lata som det var sprøstekt bacon:p

kjempe godt var det, men høres dette lovlig ut? stekte ikke soppen i smør, siden jeg ville ha i blomkålen.

Flink du er!
Jeg trodde det sto noe om smør i fase1brosjyre, men fant det ikke igjen, det står at det er lov med 1-2ss olje da, her: http://www.eurodiet.com/content/view/140/194/lang,no/

Distrea
12-02-08, 20:23
ikke å flinkt med smør ser det ut som:( men det var veldig godt

indi
12-02-08, 20:25
Jeg har jo brukt smør hele tiden, til brownieformene mine, pannekakene og grønnsakene. Ikke store mengder, men sikkert et par spiseskjeer til dagen. Tror du kan gjøre verre ting enn det!
:)

Ruska
12-02-08, 20:38
Står nok noe om det ja, summen av fett i løpet av en dag skal ikke overgå så og så mye, noen spiseskjeer? Fornuft er nok stikkord...

den er grei, takk for oppklaring indi - det høres fornuftig ut :)
og grattis Distrea med vekttap - kjempebra jobba!!

Jeg er så redd for at det skal stopp helt opp, som det pleier :(, så jeg tør jo nesten ikke bruke noe annet enn det som står i den ED-brosjyren, MEN jeg har faktisk hatt ett ekstra egg i pannekakerøra mi i dag da :D

Synes dere den er tørr forresten?? Jeg må bælme masse vann mens jeg spiser den - kanskje jeg steker den for lenge :confused:

Uansett - det er så koselig å være her inne med alle dere kunnskapsrike og flinke jentene, det er motivasjon for meg i alle fall.

Ruska
12-02-08, 20:56
Og sånn, da har jeg lest igjennom all bablingen fra i går/natt/i dag morges og er nå oppdatert - puh :lesebok:

Dilly, jeg råder deg til IKKE å ha en trøstekveld på fredag, men prøv å kose deg med noe annet enn mat (det er lett å si for meg som er en værste trøstespiser-detersåsyndpåmeg spiseren som finnes :o)

Men, det jeg mener er jo at dette er en prosess som ikke bare gjelder det å gå ned i vekt, men å legge om kosthold, få nye og bedre vaner og få vekk all fokus på mat hele tiden.
Så jeg sier som de andre jeg - kjør hardt på, når du kommer over kneika så vil du være glad for det. Sender med en oppmuntrings :klem:
Håper du ikke synes jeg blander meg inn for mye - det er ikke meningen altså :o

Distrea, uff da - det var kjipt med den pepsien, men ikke tenk noe mer på det, det har sikkert ikke gjort de største skadene. Bra du oppdaget det nå og ikke etter at du hadde drukket opp alle sammen ;)

Jeg liker også pepsi, men kroppen min binder så lett vann, så jeg er forsiktig med kullsyre. Har drukket 0,5 liter pepsi max på en uke, så det burde vel gå bra.

Ellers så må jeg bare si at dere er alle sammen KJEMPEFLINKE :heia:

Distrea
12-02-08, 21:01
jepp, vi er flinke :heia:

men vi er ikek så mange innom.... hmmm... hvor er alle sammen?

Dilly
12-02-08, 21:18

Hei Anina :)

Velkommen hit :)

Dilly
12-02-08, 21:25
Ruska :) Bare bland, jo mere jo bedre :D

Det er sikkert best å styre unna, både med tanke på å drukne eventuelle sorger eller feire med bløtkake... nei, nei, nei, fysj, sånt spiser ikke vi.

Distrea.. jeg er der > http://bestsmileys.com/reading/2.gif
må bare vente til jeg kan kaste ut alt papiret, æsj.. i grønn dunk med det.

Liksom-bacon, gøy! :D

Distrea
12-02-08, 21:33
:klem: du er god du!

gleder meg til du er ferdig! for både din og min skyld:o

Dilly
12-02-08, 21:37

Namnammm.... nå la jeg den i samlinga.

men du, vet du noe som gjør at jeg innbiller meg mer smør? Atte, hvis jeg ikke har noe oppi selve stappa, men krydrer den litt og heller slenger oppå ei skive med meierismør som jeg har skåret med ostehøvelen. Så ligger den der og smelter og gjør seg riktig deilig.

Dilly
12-02-08, 21:38
:klem: du er god du!

gleder meg til du er ferdig! for både din og min skyld:o

http://bestsmileys.com/hugging/4.gif

Distrea
12-02-08, 21:42
men du, vet du noe som gjør at jeg innbiller meg mer smør? Atte, hvis jeg ikke har noe oppi selve stappa, men krydrer den litt og heller slenger oppå ei skive med meierismør som jeg har skåret med ostehøvelen. Så ligger den der og smelter og gjør seg riktig deilig.

ja, denne har jeg også gjort allerede. Når jeg steker omelett og har MASSE sopp oppå, så har jeg sluttet å steke i smør, har hellet hatt en ostehøvelskive på toppen :sikle: en sånn skive er med min høvel 8 g :p

Dilly
12-02-08, 21:43
Jeg er også forferdelig glad i Pepsi Max, men har greid å begrense inntaket ganske drastisk siden i høst... jeg går ikke gjennom 1,5l om dagen lenger. ;) Nå kjøper jeg heller en halvliter som en slags lovlig 'utskeielse' men prøver å ikke gjøre det for mye heller så lenge jeg sliter litt med vanndrikkingen...

*går og fyller på imsdalflaska*

Usj, alle er så flinke med den vanndrikkinga, og jeg sliter. Jeg pleier jo ikke å drikke annet enn kaffe og te, så det er veldig rart å helle ned alt det vannet. Er det lettere å pøse vann fra flaske enn fra glass?

Dilly
12-02-08, 21:45
ja, denne har jeg også gjort allerede. Når jeg steker omelett og har MASSE sopp oppå, så har jeg sluttet å steke i smør, har hellet hatt en ostehøvelskive på toppen :sikle: en sånn skive er med min høvel 8 g :p

visste jeg det ikke... he he, men de 8 grammene merkes bedre enn 10 gram oppi selve stappa, synes jeg. Smak og behag osv.

Distrea
12-02-08, 21:47
Usj, alle er så flinke med den vanndrikkinga, og jeg sliter. Jeg pleier jo ikke å drikke annet enn kaffe og te, så det er veldig rart å helle ned alt det vannet. Er det lettere å pøse vann fra flaske enn fra glass?

Jeg syns det går bedre med tåteflaske,,, hehe!

men altså, jeg tar en del piller på morgenen, da tar jeg det med ett glass vann også litt tid etter tar jeg noen andre kosttilskudd greier prøver ett glass da også, også har jeg en flaske stående som jeg drikker fra i ny og ne. Når jeg spiser middag har jeg det såpass sterkt at jeg drikker en halv liter ;)

fikk du noen tips?

Dilly
12-02-08, 21:52
Først et glass til å svelge piller og kosttilskudd med, og så en liter kaffe, og så et glass vin til middagen og en liter nypete til pugginga, og blir jeg tørst, så finner jeg et glass vann...

Distrea
12-02-08, 21:54
Først et glass til å svelge piller og kosttilskudd med, og så en liter kaffe, og så et glass vin til middagen og en liter nypete til pugginga, og blir jeg tørst, så finner jeg et glass vann...

:lol: :lol: :lol: nytt til fra mandag av :klem: da kan du bytte ut nypete med vann :lol:

indi
12-02-08, 21:58
Nå stikker jeg på tur ei uke, oppføre dere fint og få mange gode resultater til vi ses igjen!!!
Skal teste ut lavkarb i spania;)

Distrea
12-02-08, 22:02
kos deg som bare det! sug til deg alle D-vitaminene fra sola!

Ruska
12-02-08, 22:07
jepp, vi er flinke :heia:

men vi er ikek så mange innom.... hmmm... hvor er alle sammen?

kanskje de ser på CSI? :D

Distrea
12-02-08, 22:15
kanskje de ser på CSI? :D haha, ikke bare i dag da :D

Distrea
12-02-08, 22:17
var litt inne på eurodiett siden og sakset ut dette:

Hvorfor velge Eurodiet-metoden fremfor andre høy-proteindietter?

Du har 3 viktige grunner til å velge Eurodiet-metoden:

Eurodiet-metoden og dens produkter er kun tilgjengelig under jevnlig medisinsk oppfølging. Dette er en nøkkelfaktor for de varige resultatene i etterkant av vektreduksjonen.
Eurodiet-produktene garanterer et høyt proteininntak og et begrenset karbohydratinntak. Produktene er beriket med vitaminer, mineraler og essensielle fettsyrer... Les næringsdeklarasjonen for å se om ikke våre produkter dekker dine næringsbehov.
Kvaliteten på og variasjonen av Eurodiet-produkter er uslåelig: vi tilbyr mer enn 60 ulike varianter, inkludert flere ferdigretter/måltider som kan spises som de er.mer enn 60 varianter,,, hva mener dem da?

Skrible
13-02-08, 01:12
Er det lettere å pøse vann fra flaske enn fra glass?

Tror det avhenger veldig av egne preferanser - for meg fungerer det ikke å drikke vann fra glass i det hele tatt, og vannet jeg drikker må være kaldt. :) Så jeg har fire sånne 0.7-liters imsdal-tåteflasker i nederste rad i kjøleskapshylla, fyller på en og legger inn når jeg tar ut en ny en. Så lenge det er friskt og kaldt kan jeg drikke masse, men når det er lunkent mister jeg helt smaken for det.

Kan også finne på å sitte og spise isbiter som en slags snacks-erstatning. :D

Dilly
13-02-08, 03:00
var litt inne på eurodiett siden og sakset ut dette:

Hvorfor velge Eurodiet-metoden fremfor andre høy-proteindietter?

Du har 3 viktige grunner til å velge Eurodiet-metoden:

Eurodiet-metoden og dens produkter er kun tilgjengelig under jevnlig medisinsk oppfølging. Dette er en nøkkelfaktor for de varige resultatene i etterkant av vektreduksjonen.
Eurodiet-produktene garanterer et høyt proteininntak og et begrenset karbohydratinntak. Produktene er beriket med vitaminer, mineraler og essensielle fettsyrer... Les næringsdeklarasjonen for å se om ikke våre produkter dekker dine næringsbehov.
Kvaliteten på og variasjonen av Eurodiet-produkter er uslåelig: vi tilbyr mer enn 60 ulike varianter, inkludert flere ferdigretter/måltider som kan spises som de er.mer enn 60 varianter,,, hva mener dem da?
jeg teller 33 - så det lurer jeg også på.... tullball.

Praline Bar
Sjokolade Bar
Vanilje – Karamell Bar
Eple – Kanel Bar
Müsli Bar med eple og rosiner
Müsli Bar med røde frukter
Fiken og sviske Bar
Sjokolade-frokostblanding
Pannekake
Varm sjokolade
Cappucino
Karamell dessert
Fersken-aprikosdessert
Jordbærdessert
Sjokoladepudding
Vaniljepudding
Krem Brule
Brownie
Grønn ertepurè med baconsmak
Grønnsaksuppe
Aspargessuppe
Purre-potetsuppe
Kyllingsuppe
Spinat, karse og brokkolisuppe
Soppomelett
Skinkeomelett
Ost og gressløkomelett
Laktolight
Donat Mg-vann
Paella mix
Musli
Krispi sjokoladebar
Hasselnøtt kakaodessert

jeef-micro
13-02-08, 11:13
Er noen av dere plaget av svimmelhet?

siste uka har jeg vært så utrolig svimmel...og hatt mye vondt i hodet.

Anina
13-02-08, 11:32
Tusen takk Distrea, Jeef-micro og Dilly! Nå har jeg ringt og masa på produktene mine og de skal ringe meg tilbake når de finner ut hva som er feil.

Ja, som dere registrerte Distrea og Dilly så er jeg ny her. Jeg fant denne siden ved en tilfeldighet. Det er godt å ha støtte i hverandre. Det hele er på en måte litt sært, forstå meg rett, så det blir spennende å dele med andre som er i samme situasjon.
Var hos legen og fikk legeerklæring for ca 2 uker siden og skulle ha begynt på ED på mandag 11/2. Men siden jeg ikke har fått produktene så har jeg prøvd å holde meg til Fedondiett. Synes at det er forferdelig vanskelig og kan ikke helt forstå at jeg skal klare å spise pulvermat i 3 mnd. Går og håper på at det skal bli lettere enn jeg frykter.

Jeg lurer veldig på hvordan dere har gjort det med oppfølging? Jeg har tatt en "kom-i-gang"-pakke (2 konsultasjoner hos lege og 2 kons. hos ernæringsterapaut) på en Lindbergklinikk. De vil gjerne at man skal gå til oppfølging i ett år til den nette sum av 6,590kr! Jeg synes at det er fryktelig dyrt men forstår jo meningen med oppfølging. Hvordan følges dere opp?

Anina

Dilly
13-02-08, 12:11
Er noen av dere plaget av svimmelhet?

siste uka har jeg vært så utrolig svimmel...og hatt mye vondt i hodet.

Nei, huff da.. Det hørtes ikke bra ut. Håper det snart går over.
Får du spist nok? Tenkte at man kunne bli svimmel med for lite mat, men da får man vel heller hodepine. Rart. God bedring :klem:

jeef-micro
13-02-08, 12:20
Nei, huff da.. Det hørtes ikke bra ut. Håper det snart går over.
Får du spist nok? Tenkte at man kunne bli svimmel med for lite mat, men da får man vel heller hodepine. Rart. God bedring :klem:

har ikke hatt det sånn før... spiser hver 4 time sånn ca, og har de siste dagene vært mer fase 2 enn fase1, pga at jeg er så svimmel... tenkte kanskje det skulle hjelpe... veldig ubehagelig...

Robyn
13-02-08, 14:17
Da har jeg fått lapp i postkassen, så i morgen braker det løs! :D:D:D
Jeg gru-gleder meg, men tror dette blir bra.
Etter karbo-orgien den siste uken tror jeg nok det blir litt abstinenser de første dagene men jeg har jo levd i ketose et halvt år og vet at det går over. :)

Hei Anina! :)

Jeg er også helt fersk her, begynner i morgen. Jeg bestilte produktene mine på mandag, og allerede i dag lå det pakkelapp i postkassen.

Håper du får ditt snart, utrolig kjedelig å gå og vente når man er klar for å starte opp.

Jeg har tidligere gått på cambridgekuren (mange år siden) og overlevde da på 3 sjokolade shakes om dagen, så dette tror jeg skal gå bra.
Her får vi i det minste litt mat som det er tyggemotstand i.

Distrea
13-02-08, 15:56
endelig litt skravling her i godstua!

Jeef da, sånn skal det ikke være! er det lenge siden du har tatt blodprøver, kanskje det er på tide med en oppfølgingstime? håper du blir bedre fort! :klem:

Disse 60 produktene de skriver om, det skal jeg jaggu spørre om altså! kanskje jeg må skrive en mail senere i dag... :rolleyes:
liker ¨spørre og få svar når jeg lurer på noe jeg :o

Ruska
13-02-08, 20:27

jeg er vannkoholiker og kan ikke gå på møte på jobben engang uten å ta med meg vannflaska mi :p

Vann på flaske er best form min del - den kan jeg fylle med 0,7l liter vann, har en dæsj sitronsaft oppi (både for smaken + at den er vanndrivende), putte i veska og ha med overalt.

Ruska
13-02-08, 20:33
jeg teller 33 - så det lurer jeg også på.... tullball.

Praline Bar
Sjokolade Bar
Vanilje – Karamell Bar
Eple – Kanel Bar
Müsli Bar med eple og rosiner
Müsli Bar med røde frukter
Fiken og sviske Bar
Sjokolade-frokostblanding
Pannekake
Varm sjokolade
Cappucino
Karamell dessert
Fersken-aprikosdessert
Jordbærdessert
Sjokoladepudding
Vaniljepudding
Krem Brule
Brownie
Grønn ertepurè med baconsmak
Grønnsaksuppe
Aspargessuppe
Purre-potetsuppe
Kyllingsuppe
Spinat, karse og brokkolisuppe
Soppomelett
Skinkeomelett
Ost og gressløkomelett
Laktolight
Donat Mg-vann
Paella mix
Musli
Krispi sjokoladebar
Hasselnøtt kakaodessert

Joda, de har flere produkter, som jeg GJERNE skulle ha prøvd. Så oversikt over dem på den franske eurodiet.com siden - steik, pasta osv...:sikle:

Hadde vært fint å kunne spise noe annet enn suppe og omelett, kjenner jeg begynner å bli litt smålei... :(

Anina
13-02-08, 20:45
PANIKK! Jeg liker ikke "maten"! Etter mye om og men fant de pakken min på posten. Fikk den hjem når det var tid for middag. Prøvde potetsuppen som jeg bare ikke klarte å få ned. Etter det en pralinbar som var ganske god. Nå drikker jeg varm sjokolade som ikke er så veldig god(men skal klare å få i meg den iallefall).
Jeg var så super giret men nå begynner jeg å tvile på om jeg kan klare dette. Det smaker jo ikke godt i det hele tatt. Blir det bedre etterhvert eller er det bare slik at potetsuppen er råttegift som ingen liker? Hvilke produkter smaker godt? Jeg trenger å føle at dette er noe jeg klarer å få i meg.

Anina

Distrea
13-02-08, 20:46
Joda, de har flere produkter, som jeg GJERNE skulle ha prøvd. Så oversikt over dem på den franske eurodiet.com siden - steik, pasta osv...:sikle:

Hadde vært fint å kunne spise noe annet enn suppe og omelett, kjenner jeg begynner å bli litt smålei... :(

jeg vil også ha annet. dette MÅ vi jo pese legene våre med? meile til ED,,, noe... i flerfold!

Ruska
13-02-08, 20:49
Den potetsuppa er ikke god nei.. men ellers så går de ned på et vis, bortsett fra jordbærdesserten som er uspiselig, æsj.

Sjekk Tråden er på Eurodiett om tips for bruk av ED-produktene, dere finner du forhåpentligvis mange tips og råd som kanskje kan hjelpe deg. De har i allefall hjulpet meg masse :D

F.eks, den varme sjokoladen drikker jeg kald med melk, isbiter og blander den i blenders - det blir nesten som milk-shake, namenam

Lykke til!!

Distrea
13-02-08, 20:57
Her inne på eurodiet.com, reklamerer dere med at dere har over 60 produkter å velge i, men på mitt bestillingssjema er det bare litt over 30. Har kikket litt på UK sin side også og der ser jeg bilde av andre produkter som heeelt klart ville vært et kjærkomment alternativ for meg og flere med meg. Er det mulig at vi i norge også kan få flere produkter å velge i? det er særlig middagsretter som er savnet.
MVH

sendte denne jeg :p

Anina
13-02-08, 20:59
Tusen takk for svar Ruska! Jeg skal gå inn og lese på tråden. Godt at det ikke bare er jeg som ikke klarer potetsuppa.

Anina
13-02-08, 21:01
Supert brev Distrea! Jeg henger meg gjerne på og mailer noe lignende jeg også.

Distrea
13-02-08, 21:14
mine favoritter er brownie. pannekake. barer og omelett med ekstra egg og masse sopp eller andregrønnsaker til

jeg liker capucinoen... men det gjør ikke dilly... så smaken er delt her... selv om suppene burde nesten vært ulovlige samme gjelder jordbærdesserten.

håper du finner dine favoritter også!

Distrea
13-02-08, 21:15
Supert brev Distrea! Jeg henger meg gjerne på og mailer noe lignende jeg også.

kjempe fint!... jo fler jo bedre.

de bør få høre at det er for få salte måltider å velge i!

Anina
13-02-08, 21:36
Synd at jeg ikke har kjøpt pannekaker. Får bestille det neste gang. Nå har jeg sendt mail jeg også.
Ha en god kveld og takk for alle gode råd.

Ruska
13-02-08, 22:15
Her inne på eurodiet.com, reklamerer dere med at dere har over 60 produkter å velge i, men på mitt bestillingssjema er det bare litt over 30. Har kikket litt på UK sin side også og der ser jeg bilde av andre produkter som heeelt klart ville vært et kjærkomment alternativ for meg og flere med meg. Er det mulig at vi i norge også kan få flere produkter å velge i? det er særlig middagsretter som er savnet.
MVH

sendte denne jeg :p

You go girl :_punk: Skal sende dem mail jeg også - så kan man jo alltids håpe!!

Ruska
13-02-08, 22:17
Tusen takk for svar Ruska! Jeg skal gå inn og lese på tråden. Godt at det ikke bare er jeg som ikke klarer potetsuppa.

Bare hyggelig :p Koselig med flere ED medlemmer, vi har det så koselig her inne så :syklubb:

Ruska
13-02-08, 22:18
Distrea - fikk forresten hentelapp for den paellaen i dag, har du fått din også??? Jeg løper og henter i morgen og ber til de høyere makter om at den er god :o

Ruska
13-02-08, 22:24
Hei,
Jeg lurer litt på hvorfor man ikke får tak i alle produktene som det reklameres for på de utenlandske sidene til Eurodiet, dvs særlig middagsrettene?? Jeg synes personlig at utvalget til middager er litt lite og kunne veldig godt tenke meg flere produkter.
Håper å høre fra dere.

sendte denne jeg - jo flere jo bedre tenker jeg :D

nå skal jeg roe meg ned å ikke "skravle" så mye... kremt

Skrible
13-02-08, 23:03
Det virker som om de fleste synes brownien er spiselig, i alle fall.

For min del er det (kald) cappucino som er favoritten - mens jeg overhodet ikke klarer å spise sjokoladefrokostekkelheten. :) Eller puddinger/desserter i det hele tatt, forsåvidt.

Jeg har i det store og hele blitt ganske uinteressert i hele maten - er ikke flink til å være kreativ med fase2-måltidet, heller. :) Merket jeg nølte litt da jeg fikk øye på freia-påskeeggene i butikken i dag, men det fristet faktisk ikke halvparten så mye som øynene mine først trodde...

Robyn
13-02-08, 23:22
Jeg har sett flere steder at de skriver om tomatsuppe (i brosjyren bl.a), finns det? Klarte ikke å se det på bestillingsskjemaet...

Nå har jeg spist mitt siste ikke-ED måltid for en stund, må innrømme jeg har litt vondt i magen her nå. (Ikke fordi jeg har overspist men fordi jeg gruer meg ørlite.)
Den neste måneden skal ikke noe annet enn litt sukkerfri brus i ny og ned passere min gane utenom ED produkter og vann.

Er så spent på resultatene, og ikke minst hva vekta i morgen viser. Akkurat det gruer jeg meg vel mest til. Kjente i dag at skibuksa strammet godt, så det er nok på høy tid å komme i gang her. :o

Men nå begynner det å gå mot sommer her, dagene er lengre og lysere. Det gjør forhåpentligvis alt litt lettere. :)

Dilly
14-02-08, 07:50
Hm.. karamelldessert er heller ikke spiselig.. smaker muggen ullsokk, men det har jeg aldrihttp://www.cypromed.no/bilder/produkter/sokker/safa/prod_773.jpg smakt.

Distrea
14-02-08, 08:09
Hei,
Jeg lurer litt på hvorfor man ikke får tak i alle produktene som det reklameres for på de utenlandske sidene til Eurodiet, dvs særlig middagsrettene?? Jeg synes personlig at utvalget til middager er litt lite og kunne veldig godt tenke meg flere produkter.
Håper å høre fra dere.

sendte denne jeg - jo flere jo bedre tenker jeg :D

nå skal jeg roe meg ned å ikke "skravle" så mye... kremt

SÅÅ bra!... like bra er at du skravler, viktig å skravle i denne tråden :ja:

Det virker som om de fleste synes brownien er spiselig, i alle fall.

For min del er det (kald) cappucino som er favoritten - mens jeg overhodet ikke klarer å spise sjokoladefrokostekkelheten. :) Eller puddinger/desserter i det hele tatt, forsåvidt.

...

jeg klarer heller ikke sjokofrokosten sånn den er, men jeg siler den for "korn" bruker 1,5 dl melk og 5 knuste isbiter i, da blir den god :ja:

Distrea
14-02-08, 10:56
Nå prøvde jeg meg på suppe igjen!:eek: fytti... Det er heeelt uspisel:eek:

Robyn
14-02-08, 11:55
Nå er jeg i gang og. :D

Startet dagen med en Prailin bar, overhode ikke hva jeg planla men måtte ta den i hånda på vei ut døra. Første tygga var litt rar, men den ble etterhvert god. :)

Til lunsj har jeg spist en sjokofrokost, helt grei men utrolig kraftig på smak.

Resten av dagen har jeg tenkt å prøve en pannekake, en brownie og en kyllingsuppe.

Men en ting jeg lurer på; HVORFOR er det kun en bar pr. dag? Er næringssammensetningen annerledes i barene enn i de andre måltidene?
Er det krise å ende opp med to barer en dag i ny og ne?

Distrea
14-02-08, 12:52

Startet dagen med en Prailin bar, overhode ikke hva jeg planla men måtte ta den i hånda på vei ut døra. Første tygga var litt rar, men den ble etterhvert god. :)

Til lunsj har jeg spist en sjokofrokost, helt grei men utrolig kraftig på smak.

Resten av dagen har jeg tenkt å prøve en pannekake, en brownie og en kyllingsuppe.

Men en ting jeg lurer på; HVORFOR er det kun en bar pr. dag? Er næringssammensetningen annerledes i barene enn i de andre måltidene?
Er det krise å ende opp med to barer en dag i ny og ne?

Kjempe bra at du også er i gang, Robyn!

Barene har mer karber, hele 11, jeg tror det er grunnen. Jeg ringte inn og spurte hu dama man bestiller til og hun mente også det sånn. Brownien har også mye karber, så jeg råder deg til å tenke kun en med den også!

meeen... en gang i blandt, må man gjøre som man må, og det er myyyyye bedre å spise to barer enn å falle for en eller annen fristelse eller enkelthet.

Distrea
14-02-08, 12:56
:p nå her jeg stått på kjøkkenet og hatt bake dag! Stekte opp resten av muffinsene og vafflene jeg. 6 poser vaffler, blr 11 vaffler, frøs ned to og to og spiste en til frokost! blir pittelitt for mye vaffel til måltidet, men det få gå!

Gleder meg til jeg kan spise litt ost, da skal jeg ha en osteskive i... nam nam.

5 brownie hadde jeg også, så nå ligger det klart i fryseren og jeg kan rydde bort litt av rotet på kjøkkenbenken.

:D

Dilly
14-02-08, 13:37

Så fint at du er i gang Robyn :)

Håper at du liker i alle fall noen få av produktene.... men du ser at vi er veldig forskjellige ang. smaken.

Dilly
14-02-08, 13:39
:p nå her jeg stått på kjøkkenet og hatt bake dag! Stekte opp resten av muffinsene og vafflene jeg. 6 poser vaffler, blr 11 vaffler, frøs ned to og to og spiste en til frokost! blir pittelitt for mye vaffel til måltidet, men det få gå!

Gleder meg til jeg kan spise litt ost, da skal jeg ha en osteskive i... nam nam.

5 brownie hadde jeg også, så nå ligger det klart i fryseren og jeg kan rydde bort litt av rotet på kjøkkenbenken.

Å, du er vel lur :D praktisk og ryddig også :)

Spent på hvordan det smaker når det kommer ut fra fryseren...?

Ruska
14-02-08, 13:39

Så flink du er Distrea :) Jeg må vente til neste bestillingsrunde med å få smakt den brownien. Jeg sliter litt med de pannekakene også, men kanskje i vaffeljernet med smør.....tenke tenke

Jeg hentet Paellaen i dag - den var god nok den, spesielt fordi det blir en annen konsistens enn supper og omeletter. Denne er det sånne frø/korn et eller annet i - som setter seg fast i tennene vel og merke, men shit la gå :D

Nå har jeg ingen desserter jeg liker igjen, bare creme brulé og jordbærdessert.... har jo ikke smakt creme brulen, men den kan neppe bli bedre en sjokopuddingen. Har masse supper igjen og en del omeletter, så det blir nok litt ensformig den neste uka.

Har ikke råd til å bestille noe mer før til neste uke... :(

Dilly
14-02-08, 13:58
Heia Ruska

Gratulerer med minus enda en kilo :)

http://bestsmileys.com/numbers/4.gif

Robyn
14-02-08, 15:20
Da skjønner jeg hvorfor det bare er en pr. dag ja. Er det ikke typisk. :rolleyes:

Spiste nettopp pannekake, lagde den etter oppskriften og stekte i panna. Merkelig konsistens, så neste gang prøver jeg vaffeljernet.

Fordelen med at det ikke smaker allverden er at det ikke gjør noe at porsjonene ikke er allverden store.

I morgen tror jeg at jeg skal steke opp Brownies og legge i fryseren, det var lurt Distrea.
Godt å ha det klart, for jeg er litt dårlig på planlegging. :o

Distrea
14-02-08, 15:20
Å, du er vel lur :D praktisk og ryddig også

Spent på hvordan det smaker når det kommer ut fra fryseren...?

hehe, jeg har testet det med brownie fra før, funka meget bra! faktisk bedre enn når den er fersk, for når den er fersk sitter så mye igjen i muffinsforma, men etter den var frosset fikk jeg av hele! ... mer mat på mons:p:D

Så flink du er Distrea Jeg må vente til neste bestillingsrunde med å få smakt den brownien. Jeg sliter litt med de pannekakene også, men kanskje i vaffeljernet med smør.....tenke tenke

Jeg hentet Paellaen i dag - den var god nok den, spesielt fordi det blir en annen konsistens enn supper og omeletter. Denne er det sånne frø/korn et eller annet i - som setter seg fast i tennene vel og merke, men shit la gå :D

Nå har jeg ingen desserter jeg liker igjen, bare creme brulé og jordbærdessert.... har jo ikke smakt creme brulen, men den kan neppe bli bedre en sjokopuddingen. Har masse supper igjen og en del omeletter, så det blir nok litt ensformig den neste uka.

Har ikke råd til å bestille noe mer før til neste uke... :(

Det blir veldig ensformig syns jeg!... :trøste:

Heia Ruska

Gratulerer med minus enda en kilo :)

http://bestsmileys.com/numbers/4.gif

WOW... så bra ! :heia:

Alyssa
14-02-08, 15:49
Så flinke dere er, alle sammen! :heia: :heia: :heia:

Distrea
14-02-08, 19:36
I dag hadde jeg fått Paelaen! :heia:... paelasuppe, kan vi kalle det... hihihi, det var lite og vått, men myyyye bedre enn suppene, og det var godt med noe salt :p

Ruska
14-02-08, 20:57
Tusen takk Dilly og Ruska - det gjør godt å endelig få resultater :w00t:

Ellers så begynner jeg å bli litt vel lei denne posematen og i dag på Rimi var det som om de med vilje hadde lasset ned tonnesvis med godis hvoren jeg så. De hadde tom lagt twistposer rundt omkring med appelsinene :eek:

Så reklamerer de med sukkerfrie kasser når det står tonn av snop 2 meter unna kassene - jeg kjenner jeg blir hissig og i dag holdt jeg på å spørre hva de mener med sukkerfri kasser :mad:

Luktesansen har med ett blitt bedre...eller er det bare innbilling :o og jeg lukter god mat og boller overalt. Håper det går over...

Ellers så er alle her inne superduperflinke og jeg vet at sammen med dere skal jeg klare det!

Skrible
14-02-08, 21:01
Heh, det ble servert rosa (!) vafler i skoleresepsjonen i dag.

Det er godt avskyen for valentinstullballet er større enn vaffelsvakheten... :D

Anina
15-02-08, 13:25
Har jeg misforstått eller skal man ikke gå i ketose når man går på ED? Jeg har spist ED i 2 dager men før det spiste jeg bare proteiner i 3 dager. Skulle jeg ikke ha vært i ketose da? Hvordan vet man egentlig at man er i ketose forresten? Plutselig ble jeg litt usikker. Trodde man skulle få acetonduft fra pusten og at sult/søtfølelsen forsvant. Stemmer det? Jeg føler ingenting av dette.

Distrea
15-02-08, 13:31
Har jeg misforstått eller skal man ikke gå i ketose når man går på ED? Jeg har spist ED i 2 dager men før det spiste jeg bare proteiner i 3 dager. Skulle jeg ikke ha vært i ketose da? Hvordan vet man egentlig at man er i ketose forresten? Plutselig ble jeg litt usikker. Trodde man skulle få acetonduft fra pusten og at sult/søtfølelsen forsvant. Stemmer det? Jeg føler ingenting av dette.

Jeg er i ketose, har testet med ketostiks noen ganger. noen ganger har jeg utslag på den andre ikke, men det spiller ikke så stor rolle, for jeg vet jo at denne maten er nøye sammensatt.

Jeg har ånden... men du!... den er ikke noe å hige etter, alle har ikke den og det skal du bare være glad for!:p

ketostiks får du kjøpt på apoteket, koster rundt 60 kr.

Robyn
15-02-08, 14:17
Fy søren, jeg er så utrolig KVALM! :(

Ikke noe er godt, verken å sitte, ligge eller stå... Føles ut som om det er rett før jeg kaster opp.

Var kvalm i begynnelsen av ketolysen og, men ikke i nærheten så ille som nå.

Har dere vært det og?

Distrea
15-02-08, 14:31
huff da! ... jeg var ikke det :nei:

jeef-micro
15-02-08, 15:10
hmmm JEg har ikke vær tiketose med ED jeg... men jeg har helelr ikke gått ned. Nå de siste dagene har jeg vært så utrolig svimmel og trøtt, så jeg prøvde med litt mer karber, og resultatet er at jeg har gått opp i vekt :( Så nå er jeg 1 kg unna der jeg starta på ED... usj...

Anina
15-02-08, 15:43

Ikke noe er godt, verken å sitte, ligge eller stå... Føles ut som om det er rett før jeg kaster opp.

Har dere vært det og?

Stakkars deg! Det høres ikke bra ut. Håper du blir bedre snart. Kanskje du er syk og at det ikke har noe med ketosen å gjøre? Uansett så er det ikke godt å være kvalm. Det er den værste følelsen jeg vet. God bedring!

Anina
15-02-08, 15:56
hmmm JEg har ikke vær tiketose med ED jeg... men jeg har helelr ikke gått ned. Nå de siste dagene har jeg vært så utrolig svimmel og trøtt, så jeg prøvde med litt mer karber, og resultatet er at jeg har gått opp i vekt :( Så nå er jeg 1 kg unna der jeg starta på ED... usj...

Nei, det er merkelige greier det her med ED. Som sagt så er det min første opplevelse med ED så jeg har ingenting å sammenligne med, men jeg hadde en forventning av at jeg skulle bli litt dårlig i det jeg gikk/går inn i ketose. Alt føles som det samme foruten om at jeg er konstant sulten og har lyst å springe bort til "godteskapet" og gomle i meg en sjokolade.
Det er ikke bra å høre at du har det så dårlig og at du har gått opp i vekt igjen. Kanskje det meste er vann? Det skal jo litt til å gå opp bare ved å spise litt karbohydrater?! Vi håper på at dette er et falsk resultat og at det har jevnet seg ut om noen dager.

Anina
15-02-08, 16:24
Ang. utvalget av EDvarer. Dere som har mailet har vel fått svar fra importørene. For alle andre så kan jeg opplyset om at svaret er så enkelt at de produktene ikke er godkjente i Norge. Det er rett og slett for dyrt å produsere de slik at de kan selges i Norge.
Jeg lurer på om det går ann å bestille rett fra produsentene i utlandet? Det burde jo teoretisk gå ann dersom man fremlegger legeerklæring? Det spurte jeg ikke om da jeg mailet.

Robyn
15-02-08, 17:09
Så utrolig kjedelig Jeef! :(

Jeg tror jeg hadde feber i går kveld og i natt, og i tillegg har jeg senebetennelse i kneet og går på Diclofenac så det er jo mulig at det har litt å si og?

Er heldigvis bedre nå. Lagde meg tortilla av pannekaka etter inspirasjon av Dilly (om jeg ikke husker helt feil) og det ble bare knall godt.

Lagde pannekakerøra med rundt 1 dl vann, hadde i tacokrydder (fra glass), pepper, salt og chilipulver og stekte den som en passe stor pannekake.
Brukte gaffel til å spre den utover panna siden røra var litt tykk.

Stekte den godt og la på tallerken. Stekte så litt paprika, løk og chili til det var passe mykt.

Hadde det, et salatblad og bittelitt sukkerfri tacosaus i pannekaka og spiste som en tortilla. NAM sier jeg bare. Dette blir nok favoritten en stund fremover. (Helt til jeg blir lei. ;))

Bare så synd at paprika og løk er i begrensede mengder. Hvorfor er det sånn med alt jeg liker best? :rolleyes:

Robyn
15-02-08, 18:41
Varm sjokolade og sjokolade pudding blir nok ingen favoritter.

Har holdt på med puddingen en trekvarter nå og det er fortsatt en del igjen. :rolleyes:

Dilly
15-02-08, 21:10
http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/50/503/503181/Vin5_2_876heheawetwg_1181548645.jpg

Trallalala..lala..trallalalaaa..kvekk... eeendelig ferdig med eksamen, phuuuh... skål! (uansett resultat, bare jeg er ferdig, tjooo,hihi..ja.):D selv om slik jodling ikke akkurat er ED, men.....

Robyn
15-02-08, 21:39
Grattis med overstått eksamen Dilly! Det er det verdt å skåle for. :D

Jeg har omtrent krøpet oppetter veggene i dag, det har vært en grusom kveld. Er glad jeg nå kan krype til sengs og våkne til en ny dag.

Ble et halvt ED måltid ekstra i dag og 50 g for mye av paprika og løk. :o

Holdt på å tørne helt og da fant jeg ut at det var bedre å gjøre det sånn.

Håper virkelig det går lettere med tiden. Fatter ikke hvordan jeg klarte å overleve i ukesvis på 3 cambridge shaker pr. dag.

Ruska
15-02-08, 21:39

Har dere vært det og?

Uff da Robyn, håper du raskt blir bedre :klem:

Hvis det er noen trøst så var jeg i bra form første dagen på ED, bare sulten. Men dag 2 og 3 var helt forferdelige - jeg hadde skikkelig hodpine og var småkvalm - ingenting hjalp. Var sulten, men samtidig følte jeg meg så dårlig og maten smakte ikke.

MEN på dag 4 var alt det vips borte og jeg hadde plutselig overskudd og følte meg skikkelig bra. Så jeg bare håper at det snart går over for din del også.

Dilly
15-02-08, 21:54
Robin og Ruska, så flinke dere er. Dere kaster jo av dere den ene kiloen etter den andre. :)

Ruska
15-02-08, 22:10
Robin og Ruska, så flinke dere er. Dere kaster jo av dere den ene kiloen etter den andre. :)

Takker og bukker Dilly - jeg er kjempefornøyd :D
Men jeg trener spesielt mye nå også da siden jeg er delvis sykemeldt og er hos fysio 4 ganger i uken og trener 1,5 t hver gang. Hjelper nok det også.

Blir spennende å se hvordan det går etterhvert nå når jeg har kvittet meg med alt dette vannet.

Gratulerer med vel overstått eksamen Dilly - det må være utrolig deilig å være ferdig nå tenker jeg - flink jente :heia:

Robyn
15-02-08, 22:43
Uff da Robyn, håper du raskt blir bedre :klem:

Hvis det er noen trøst så var jeg i bra form første dagen på ED, bare sulten. Men dag 2 og 3 var helt forferdelige - jeg hadde skikkelig hodpine og var småkvalm - ingenting hjalp. Var sulten, men samtidig følte jeg meg så dårlig og maten smakte ikke.

MEN på dag 4 var alt det vips borte og jeg hadde plutselig overskudd og følte meg skikkelig bra. Så jeg bare håper at det snart går over for din del også.
Det var det litt godt å høre. Er på dag 2 så jeg har et håp om at det går over.

Var fornøyd i dag tidlig ja. :D
Er fryktelig spent på fortsettelsen. Jeg pleier å gå litt ned i starten før det stopper opp, håper dette er såpass strengt at nedgangen fortsetter.

Distrea
16-02-08, 01:07
Helt utrolig som kiloene raser av dere ja!.. kjempe bra! her går det litt saktere, men jeg er da fornøyd, håper virkelig ikke det stagnerer, for da er det ikke like interesant å spise slikt som dette;)

Jeef'ern: har du vært til kontroll hos ED-lege i det siste? Hva sier h*n til at vekttapet uteblir?

Hurra Dilly, for at du kan slappe litt av nå :klem:

indi
16-02-08, 11:35
Gratla med eksamen Dilly:) Endelig ferdig med det, deilig!!!
Og bra med dere andre og, bare skumma gjennom her i full fart...

Her går det i brød, pasta, pizza, skikkelig træsjmat, tenkte det skulle være lett med lavkarbmat her jeg, men det er det ikke. Brød til alle måltider og bare vas. Men jeg jogger og trener, og det kjennes godt.
Så blir det kontroll på maten igjennår jeg kommer hjem!

Klem og god helg gtil alle

Robyn
16-02-08, 11:39
Kjenner til det der Indi. Reiste på ferie i oktober med de aller beste intensjoner, men det er søren ikke lett. :(

Her var det enda litt nedgang i dag, hadde karbet meg skikkelig opp så jeg har nok mye vann å ta av. :o

Håper dagen i dag blir bedre enn gårdagen, for den var fæl.

Ha en fin dag alle! :)

Distrea
16-02-08, 11:44
Kjenner den jeg også :ja: og det er pizzaen og pastaen som smaker... ofte smaker allt kjøtte likt... like smakløst. Men det gjør ingen ting så lenge man henter seg inn fort nok!

kos deg du indi! det er vell fortjent :klem:

Distrea
16-02-08, 19:40
Hard dag i dag, lyst på noe salt mat, men ikke omelett. Lagd meg blomkålmos, men blir fort sulten igjen av det.... æsj

Ruska
16-02-08, 19:58
Hard dag i dag, lyst på noe salt mat, men ikke omelett. Lagd meg blomkålmos, men blir fort sulten igjen av det.... æsj

Isj da Distrea - ikke noe kult med sånne dager. Jeg var skikkelig på hugget i går da jeg var på Rimi og kjente tom bollelukt mens jeg satt i bilen og kjørte :o Øynene glir liksom fortere på ting jeg ikke kan spise nå enn de første dagene (da var jeg bare dååååårlig :blinke:).

Jeg tyr til paellaen når jeg absolutt ikke har lyst på suppe eller omelett... men spørs hvor lenge det går før jeg blir lei den og.

Spiser du nok?? Jeg blir også fort sulten igjen til tider, som i dag f.eks, regner med det er fordi jeg ikke har giddet og lage noe salat eller grønnsaker.

Siklet på et kyllinglår på jobben her om dagen - det var tøft å gå forbi. Og vanskeligere blir det vel bare jenter - jeg prøver å si til meg selv at dette er for en begrenset periode, dette med posematen altså. Og at jeg til sommern IKKE skal være den dundra jeg er i dag.

Vi klarer dette jenter - vi er bare i februar og har begynt året kjempebra :boxing:

Distrea
16-02-08, 20:02
takk ruska! jeg skrev litt feil, er vel egentlig ikke sulten... men behovet for noe kommer raskt :p lysta... den veit du... hehe

Og JEPP... det er bare for noen mnd!... og om 3 uker kan vi spise litt kjøtt hver dag, DET blir bra :ja:

Ruska
16-02-08, 20:06
takk ruska! jeg skrev litt feil, er vel egentlig ikke sulten... men behovet for noe kommer raskt :p lysta... den veit du... hehe

den lysten ja, kjenner den godt :D

Og JEPP... det er bare for noen mnd!... og om 3 uker kan vi spise litt kjøtt hver dag, DET blir bra :ja:

Jeg GLEDER meg til det. Bare det å kunne få ett måltid med noe å tygge på og som smaker godt - det blir herlig :spisesnak

Distrea
16-02-08, 20:24
Jeg GLEDER meg til det. Bare det å kunne få ett måltid med noe å tygge på og som smaker godt - det blir herlig :spisesnak

og det går fort!... faktisk så syns jeg de første 10 dagene har gått super fort asså, men kunne ønske jeg hadde gått mer ned..

Robyn
16-02-08, 20:46
Det er godt å se vi er flere i samme båt. :p

Jeg er så fysen nå at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Vurderte å legge meg, men det er vel litt tidlig en lørdagskveld? :o

Tok en stix tidligere i kveld, og jeg er i allefall i ketose. Det var jo godt å se. Men ketosens positive virkning er ikke helt der enda, det kommer vel.

Men vi får tenke på sommeren, da spiser vi vel litt mer normal mat og forhåpentligvis er vi en god del slankere alle mann (eller kvinner da). :D

Robyn
16-02-08, 20:47
og det går fort!... faktisk så syns jeg de første 10 dagene har gått super fort asså, men kunne ønske jeg hadde gått mer ned..
Hvor mye har du gått ned?

Distrea
16-02-08, 21:04
ehhh... jeg startet jo på 98,8... men 2 av de kom lissom dagen før,,,, så syns de burde forsvunnet FORT... nå er jeg 96.

huff--- fortsetter det, så skal jeg seff ikke klage :o men det er nesten så jeg venter på stoppen, dumt å være negativ:rolleyes:

jeg er enig i at det er litt tidlig å legge seg ennå :ja: har spist masse blomkålmos i dag jeg... er jo ikke det som er meningen:rolleyes:

Robyn
16-02-08, 21:08
Da kan jeg skjønne at du syns det går litt tregt...
Får håpe det løsner og at du opplever et lite ras snart. Jeg og er litt negativ i utgangspunktet siden jeg har prøvd så mye og går ned litt før det stopper opp.

Vi får håpe dette er løsningen for oss begge. Hadde ikke gjort noe å kvittet seg med en 15-20 kg før sommeren...

Har blomkål og broccoli i fryseren, men så er jeg så lat at jeg gidder ikke lage meg noe heller.

Kan like godt innrømme det først som sist, jeg har lyst på godteri. :o

Distrea
16-02-08, 21:10
Kan like godt innrømme det først som sist, jeg har lyst på godteri. :o

hehe, godt du er ærlig :D her er det middag som er savnet i dag... vi får stå opp med ett bedre bein i morgen ;)

Robyn
16-02-08, 21:47
Middag hadde ikke vært å forakte det heller.

Nå tror jeg at jeg skal finne meg en brus og gå i senga, kan heller se litt på TV.
Så har denne dagen gått og. Litt lettere enn i går, så det går rette veien.

Distrea
16-02-08, 21:59
tror jeg følger ditt eksempel jeg :p ny dag i morgen god natt

Distrea
17-02-08, 10:31
http://www.rettkost.com/forum/mysmiliesvb/mysmilie_89.gif siste 6 dagene har jeg gått ned den nette sum av 0 gram, Altså NULL på 6 dager.... da føler jeg ikke at det seg så veldig lyst ut:mad:

jeg som skulle være positiv i dag.... men herregud, så godt som NULL mat gir en gevinst på NULL gram... http://www.rettkost.com/forum/mysmiliesvb/mysmilie_89.gif

Nå skal jeg ut på kjøre tur.... riste det av meg ...

Robyn
17-02-08, 12:11
Oi, det BURDE jo ikke være mulig! :(
Vet ikke helt hva jeg skal si Distrea, men skjønner fryktelig godt frustrasjonen.

Skrible
17-02-08, 14:26
Kanskje jeg skal føle meg priviligert som ikke er i besittelse av vekt hjemme. :)

Ikke la det ergre deg, Distrea; er det en vanlig badevekt du har? Sist jeg var hos lege hadde ikke jeg gått ned noe ved første blikk heller, men tanitavekten kunne jo fortelle at to kilo fett hadde forsvunnet og latt seg erstatte av noe muskler og vann. Og dét er jo fremgang!

Distrea
17-02-08, 17:23
takk jenter :klem:

skal ikke la det så KJEMPE inn på meg... men litt blir det;)

Ruska
17-02-08, 19:21
takk jenter :klem:

skal ikke la det så KJEMPE inn på meg... men litt blir det;)

Åh jeg kjenner meg så godt igjen - den redselen for at når de første kiloene med vann er borte så stopper vekta opp, det er det jeg er vant til.

Men foreløpig går min vekt nedover - jeg veier meg mandager (sniker til meg vekta hos fysioterapeuten i smug :p) og så har jeg veiedag der torsdager. Min vekt hjemme går ikke over 100 kg... så den får stå i fred enda ganske lenge.

Håper det løsner for deg Distrea - pass på at du spiser nok, drikker masse vann og minst mulig søtningsmidler, smør osv.

Og en annen ting, jeg har en del mer kilo og gå ned enn deg, så det forklarer nok også min nedgang.

Lykke til!! :klem:

Distrea
17-02-08, 19:32
huff... jeg bruker søtningsmiddel asså... skal klare å kutte brus/koffein... men kutte helt ut, DET er vanskelig... kunne ønske jeg likte te uten søtt :rolleyes:

Jeg skulle nok slutte å veie meg slik... men jeg hååååper så inderlig, at jeg bare MÅ prøve. Nå skal jeg holde meg helt til torsdag!

Fullt positivt fokus nå! da går det så mye lettere!

men.... spise nok... er jo ikke mer å få :p hehe.

takk for oppmuntring Ruska! :klem:

Ruska
17-02-08, 19:55
he he, nei, det er ikke så mye mer mat å få nei :D

Jeg kuttet kaffe m/koffein, brus, ja - det var vel det, fra den 1. dagen. Nå drikker jeg minimalt med brus fra før og til nå har jeg drukket 0,5 l pepsimax. Det smaker så godt så godt, men jeg bør være forsiktig med kullsyre så derfor holder jeg meg så langt unna som mulig.

Uansett - du er kjempeflink og du skal nok se at kiloene får fart på seg etter hvert.

Flinke jenta :blomster:

Distrea
17-02-08, 19:59
koffein er borte fra i morgen! Det samme er smør, men litt søtstoff må jeg ha... par kopper nypete, for nype-te er det ikke koffein i?

takk IGJEN Ruska! :blomster:

Robyn
17-02-08, 20:16
Får satse på at det bare er tilfeldig Distrea.

Jeg drikker fortsatt en del brus, og det må jeg slutte med. Men det er så vanskelig, er liksom det eneste som er igjen. :o

I dag har jeg vært i bursdag og det ble servert både middag og kaker.
Når de andre spiste indisk kylling tok jeg en Brownie, og så tok jeg den siste Brownien og en Praline bar når de andre spiste kake.
Hadde kjempelyst på litt middag, men kakene var det helt greit å stå over.

Syns alt går så bra på dagtid, men jeg må innrømme jeg sliter om kveldene. Blir rett og slett sulten.
I dag spiste jeg måltid nr. 2 kl. 16 så jeg spiser desidert mest om ettermiddagen/kvelden. Allikevel rumler det i magen. :rolleyes:

Ja ja, nå skal jeg gå og lage meg dagens siste måltid, blir kyllingsuppe med broccoli og blomkål. Satser på at den smaker litt bedre i dag enn den gjorde første dagen. ;)

Titti
17-02-08, 21:04
Stå på jenter. :heia: Plutselig løsner det, det går litt i rykk og napp, det er hvertfall min erfaring. :ja:

Her har jeg vært så langt borte fra ED som det går an, men i morgen er det back to normal og omelett er laget klar. :D

Distrea
17-02-08, 21:08
jeg drøyer også måltidene, for kvelden da trenger jeg å spise, dagen går fort uten. I dag spiste jeg frokost kolokka 2, og middag klokka 5.

Sånn med tanke på hvor lite kcal vi spiser, burde egentlig ikke brusen ha så mye å si... men siden vektapet lar vente på seg... er det vel bare å kutte... hvis det hadde vært bare bare:p

Det er fakisk heeelt utrolig vanskelig for meg, å BARE drikke vann.

gjør dere andre det?... null smak i drikkbar form :eek::confused:

titti drikker brus... jeg har også lyst til det:o

Titti
17-02-08, 21:09
Hehe, pepsi maxen er min redning! Noen laster må man ha. Og jeg drikker kaffe og te med suketter og melk. :ja:

Distrea
17-02-08, 21:12
Hehe, pepsi maxen er min redning! Noen laster må man ha. Og jeg drikker kaffe og te med suketter og melk. :ja:

:drømme: syns det blir så vanskelig uten... jeg får smøre meg med tålmodighet, kutte ned og håpe det går plutselig masse nedover:D

Titti
17-02-08, 21:22
Ja, håper det er det som skal til. Jeg gikk på en EAT på denne tiden i fjor og drakk ikke brus eller kunstig søtning på tre mnd. Men det hjalp dessverre ikke for min del.
Det som hjalp var å kutte ut meieriprodukter og nøtter, men det spiser jo ikke du noe særlig av nå...

Skrible
17-02-08, 21:25
Mja. Jeg synes det er lettere å drikke et par liter vann når jeg ikke drikker noe annet - så jeg lar en eventuell pepsi max vente til etter at jeg er ferdig med dagens vannrasjon. :) Andre ting som gjør det hele lettere er om jeg får i meg en liter til frokost, for da fortsetter jeg å fylle på vannflaska hyppigere resten av dagen.

Men på sånne dager da jeg ikke spiser frokost før to blir det verre. ;)

Titti
17-02-08, 21:26
Pepsimaxen er til kveldskos her og noen ganger hvis jeg blir ekstra fysen/sulten på jobb.

Distrea
17-02-08, 21:32
skal kutte den hvertfall ned til ett glass, kaffen kutter jeg helt eller drikker koffeinfri, men litt nype-te med suketter.

veit jo det beste hadde vært å holde seg uten... men da er livet plutselig veeeldig trist.

Det er jo søtstoff i alt vi spiser også... så SÅ mye kan det kanskje ikke ha å si?... hvis man reagerer veldig på det... er det ikke mange måltider igjen man kan spise:p

jeg klarer IKKE suppene:eek:

Titti
17-02-08, 22:07
Skjønner deg godt, liker ikke suppene noe særlig jeg heller. Kyllingsuppa går greit, men ikke min favvis for å si det sånn. ;)

Robyn
17-02-08, 22:34
Jeg tror nok jeg kommer til å overleve på sjokofrokost, brownies og barer etterhvert. Det andre tror jeg nok jeg kommer til å bli dritlei.

Har ikke smakt creme bruleen enda, spiste ordentlig creme brulee forrige lørdag og jeg har en mistanke om at det ikke blir helt det samme. :p (Fy den var god!)

Sa til mannen min at jeg kan ikke fatte at de ikke klarer å lage maten litt bedre, vi har da tross alt kommet til 2008!

Nå skal jeg finne senga, i morgen har jeg første arbeidsdag etter at jeg begynte på kuren. Tror det skal bli litt godt, å få litt normale dager igjen.

Nattinatt! :)

Titti
17-02-08, 22:35
Jeg spiste faktisk karamell popkorn uten kcal og karbo da jeg var i Statene forrige helg...ikke skjønner jeg hva de var laget på. Men gode var de! :sikle:

Ruska
17-02-08, 23:37
Jeg vet ikke hvor mye det har å si om man drikker brus, bruker søtningsmidler osv - men for meg som har insulinresistens så MÅ jeg holde meg borte fra kaffe og helst også søtningsmidler fordi de "lurer" kroppen min til å tro at det er sukker den får og visj vosj så øker blodsukkeret :(

Hver og en må nok prøve ut og finne hva som funker for den enkelte. :)

Men det er nok viktig å fokusere på at denne dietten skal følges etter boka hvis man vil oppnå resultater. Jeg har i allefall bestemt meg for at i fase 1 så spiser jeg det jeg skal/kan og ikke noe annet - og så håper jeg at jeg klarer det da :o

Søren meg ikke lett... redd jeg sprekker en dag og hiver nedpå et eller annet forferdelig galt...iiik

Distrea
17-02-08, 23:44
Det tror jeg ikke du gjør Ruska!

Går strålende, du er kjempe flink! :blomster:

Dilly
18-02-08, 01:14
Jeg spiste faktisk karamell popkorn uten kcal og karbo da jeg var i Statene forrige helg...ikke skjønner jeg hva de var laget på. Men gode var de! :sikle:

Mm...slurp... sånne?
http://www.diabeticdirect.com/images_products/kosher-caramel-popcorn-030568114802-b1236.jpg (http://www.diabeticdirect.com/kosher-caramel-popcorn-030568114802-1236-prd0.htm)
http://www.diabeticdirect.com/kosher-caramel-popcorn-030568114802-1236-prd1.htm#

De har så mye rart der.. hadde vel gått helt amok i hyllene jeg..

Distrea
18-02-08, 09:55
DILLY!!! Så godt å seg deg! Er du helt slått ut etter eksamen? håper du gjorde det strålende! :klem:

jeg så 5 tallet i dag, så nå skal jeg IKKE veie meg før torsdag! lover......:D

Robyn
18-02-08, 11:03
Så bra Distrea, endelig!!! :klem:

Klarte ikke la være å gå på vekta i dag jeg heller, går ned fra dag til dag og da er det jo så moro.
Men snart får jeg nok en smekk jeg og, det kommer jo ikke til å fortsette sånn.

Så da kan vi inngå en pakt Distrea, ingen veiing før torsdag.

Sjokofrokosten har jeg virkelig fått smaken på, den er rett og slett god. Rart å tenke på at jeg ikke likte den første dagen.

Tenkte å prøve meg på creme brulee i dag, noen tips om tilberedning?

Distrea
18-02-08, 11:12
jepp, ingen veiing før tordag. DET klarer vi ;):D

klarer ikke de korna i sjokofrokosten jeg, så de har jeg silt ut, men i går lagde jeg den med stavmikseren og knust is, spiste med sje, da var det nammis.

skal bestille mer produkter i dag, er så redd for å plutselig sitte med bare supper :rolleyes:

Kjempe bra at du ser litt nedgang for hver dag! en ekstra mitivasjon det!

jeef-micro
18-02-08, 12:10
Jeg sliter litt for tiden, men det har dere kanskje skjønt... Jeg er trett, sliten svimmel og i generelt dårlig form, og har liksom ikke konsentrert meg så hardt om maten... Men jeg så meg selv i speilet i heisen på jobb i dag... og nå er det på tide å ta litt tak... ED og trening!!!

jeg har foresten brukt litt cola light som sånn "premie" for å ha fått i meg en suppe eller omelett... hehe må presse meg selv litt på de produktene for å bli kvitt de...
creme bruleen syns jeg faktisk er helt OK... følger med sånn brunsukkergreie til å ha oppå også

Robyn
18-02-08, 12:25
Har du snakket med legen om at du føler deg så dårlig?
Høres utrolig slitsomt ut, og gjør det jo ikke lettere på noen som helst måte. Er tungt nok som det er...

Håper jeg liker creme bruleen, men har en følelse av at det er litt for kort tid siden jeg spiste skikkelige saker, den var bare så kanongod. :o

Ruska
18-02-08, 13:09
Det tror jeg ikke du gjør Ruska!

Går strålende, du er kjempe flink! :blomster:

Tusen takk Distrea :klem:

Ruska
18-02-08, 13:14
Så bra med vekta da Distrea - supert :D Det hjelper på motivasjonen.
Så kan vi prøve å være flinke jenter og ikke veie oss før på torsdagen :)

Jeg sendte bestilling lørdag og håper jeg får de onsdag - er tomt for alle typer drikker og desserter - bortsett fra jorbærgugga.. spy

Den creme brulé synes jeg blir kvalm, har prøvd både med vann og med melk, ble best med melk, og enda litt bedre med isbiter. Men kommer ikke til å spise mer av den..
Har ike laget den somm anvist, gidder ikke - så mulig den er riktig så god når den blir laget med varm melk :p

Bra du er i gang igjen Dilly - ny uke med nye muligheter :)

Titti
18-02-08, 15:00
Mm...slurp... sånne?
http://www.diabeticdirect.com/images_products/kosher-caramel-popcorn-030568114802-b1236.jpg (http://www.diabeticdirect.com/kosher-caramel-popcorn-030568114802-1236-prd0.htm)
http://www.diabeticdirect.com/kosher-caramel-popcorn-030568114802-1236-prd1.htm#

De har så mye rart der.. hadde vel gått helt amok i hyllene jeg..
Hehe, det var noe sånt ja. :D Ble frokost den ene dagen. :lol:

Anina
18-02-08, 19:34
Jeg bøyer meg i støvet og virkelig beundrer alle dere som klarer denne dietten. Jeg er rett og slett ikke sterk nok, så jeg bare jukser. Dette er det værste jeg har vært med på noen gang. Over alt er det god mat og ting jeg har lyst på. Å lage middag for familien er tortur og jeg har vært konstant sjokoladelysten. Jeg klarer meg ikke uten middag og kjøtt, så derfor har det vært langt fra fase1!!! Men fra i dag SKAL jeg prøve å bare holde meg til produktene. Ikke mer skinkebiter, ost og cola zero!

Noe positivt da er at jeg er tilbake i jobb etter å ha hatt fri i noen dager. Tror det ble for mye for meg å gå hjemme. Tenkte bare på mat. Idag har jeg jobbet non-stop og funnet ut at livet på ED er ikke så aller værst allikevel (det kan nok føles ut som jeg endelig har et lite ketose-kick!)

Er det forresten noen som vet hva som er forskjellen på cola light og cola zero? (Ikke det at jeg skal drikke det mer, men lurer bare litt på om det er noen der ute som vet hva forskjellen er).

Ha en god kveld alle sammen!

Robyn
18-02-08, 20:23
Det er beintøft, men jeg er heldigvis fryktelig sta.

Og jeg er sikker på at du klarer det du og. Tenk at sommeren og bikini'n kun er få måneder unna, men heldigvis er det lenge nok til at vi faktisk kan rekke å gjøre en forskjell til da. :D

Forskjellen på Cola Light og Cola Zero er at Cola Light er søtet med sucralose mens Zeroen er søtet med aspartam.
Sucralose er mer gunstig, uten at jeg husker hvorfor.

Nå har jeg spist Creme Brulee og sitter her passe kvalm og med diarè mage. :o
Spiste den mens den fortsatt var lunka, men den skal nok få bli kald neste gang ja. Syns smaken var helt grei, på grensa til god. Syns den var bedre enn sjokolade puddingen i allefall. :)

Distrea
19-02-08, 19:21
Hei folkens!
I dag har jeg stekt opp 4 kilo kjøttdeig, delte opp i 150 grams poser, men så kom jeg til å tenke på, kjøttdeigen veier jo mer før den er stekt... så da blir det kanskje mye å spise 150 g ferdigstekt?

forbereder meg til fase 2:o

Distrea
19-02-08, 19:25
Forskjellen på Cola Light og Cola Zero er at Cola Light er søtet med sucralose mens Zeroen er søtet med aspartam.
Sucralose er mer gunstig, uten at jeg husker hvorfor.

Med sukralose så slipper man blodsukkerstigning, så cola zero er best

Nå har jeg spist Creme Brulee og sitter her passe kvalm og med diarè mage. :o

Var den god da?

jeg sliter med en del luft av denne mate jeg da :o

Titti
19-02-08, 20:26
Var den god da?

jeg sliter med en del luft av denne mate jeg da :o
Da er vi to. Sambo holder på dø her. :lol:

Distrea
19-02-08, 20:29
hehe,,,, skremmer mest meg sjøl jeg... ikke vant til dette etter så mange år på lavkarbo :rolleyes:

helt tydelig søtstoffet i produktene som gjør dette!

PS: har du sett på suppa til Gerd?

Robyn
19-02-08, 21:04
Prøvde creme bruleen igjen i dag, og jeg ble like kvalm i dag så den gir jeg bare opp.
De første skjeene er helt greie, men jo lengre ned i bollen jeg kommer jo mer kvalm blir jeg.

Nå har jeg stekt opp 8 porsjoner brownies og lagt 7 av de i fryseren. Utrolig kjekt å ha det klart, så takk for tips Distrea! :)

Ellers spiser jeg to porsjoner sjokofrokost om dagen, og om jeg ikke finner noe annet som frister blir det kanskje tre og. :o

Ketosen har nok slått inn for fullt (stix har vist at jeg har vært i ketose siden dag 2-3), for i dag er jeg ikke særlig fysen og maten byr mer imot.

Skal gi sjokolade puddingen en sjanse til om noen dager, men regner med at den ikke har blitt veldig mye bedre.

Woket en del grønnsaker og spiste til middag, det var kjempegodt.

Men vet dere om kikkoman soyasaus er greit en liten teskje? Går det som krydder eller er det fy-fy?

Er heldigvis ikke veldig plaget med luft, men så er magen min godt vant med søtstoffer og da. :o

Titti
19-02-08, 21:19
Tror du får kjøpt kikkoman soyasaus uten sukker, den med grønn kork. :ja:

Robyn
19-02-08, 22:33
Da skal jeg se etter den. Takk for tipset. :)

Dilly
19-02-08, 23:32
Hei folkens!
I dag har jeg stekt opp 4 kilo kjøttdeig, delte opp i 150 grams poser, men så kom jeg til å tenke på, kjøttdeigen veier jo mer før den er stekt... så da blir det kanskje mye å spise 150 g ferdigstekt?

forbereder meg til fase 2:o

Høres veldig bra ut med ferdig kjøttdeig, men tror du det skiller stort på vekta, og om det gjør noe? Det er sikkert bare bagateller.

Jeg har også laget mat til fryser i kveld, men det er helt unevnelig her på Eurobabbel.. pst...hvisker: laget Skaldemans Fakirbiffer.. planlegger å fyre opp et fettbål snart, selv om jeg i bunn og grunn ikke tror at jeg får det til..

Ellers så har ED-maten dessverre satt seg fast, og jeg må ha en pause. Er møkk lei etter mer enn 3 måneder og synes det er kjedelig å stå stille så lenge.

Distrea
19-02-08, 23:38
Ellers så har ED-maten dessverre satt seg fast, og jeg må ha en pause. Er møkk lei etter mer enn 3 måneder og synes det er kjedelig å stå stille så lenge.

Helt forståelig Dilly-vennen!

jeg gikk skaldemann en stund, men det funka visst ikke. Men første gang jeg gikk Atkins, levde jeg nok mer skaldeman og gikk bra ned i vekt!

Tror dette kan funke jeg, men prøv å ikke veie deg første to ukene, for det blir litt omstilling for kroppen.
Men du må ikke bli borte for oss da... kan snakke litt skaldeman også vi, det er jo MER min bane ;)

Distrea
19-02-08, 23:42
Du kan jo alltids ha litt søte produkter til slitsomme dager på skaldemann hvor du har lyst på noe annet... ta i bruk alle triks ;)

Dilly
19-02-08, 23:49
Helt forståelig Dilly-vennen!

jeg gikk skaldemann en stund, men det funka visst ikke. Men første gang jeg gikk Atkins, levde jeg nok mer skaldeman og gikk bra ned i vekt!

Tror dette kan funke jeg, men prøv å ikke veie deg første to ukene, for det blir litt omstilling for kroppen.
Men du må ikke bli borte for oss da... kan snakke litt skaldeman også vi, det er jo MER min bane ;)

http://www.cosgan.de/images/midi/haushalt/b030.gif sitter her og babler jeg :) det er jo her de koselige folkene sitter.

Er jo så spent på å følge dere gjennom fase 1 og 2. Kanskje jeg starter på nytt igjen litt senere, for det var gøy med begynnelsen i fase 1. Da forsvant noen kilo, men så ble det stopp.

Distrea
20-02-08, 00:00
Håper ikke jeg skla ta en Dilly-reprise!

også håper jeg at du skal ta reprise av mitt første møte med Atkins :klem: håper det løsnsr for deg... og tenk nå skal du SPISE god mat igjen! Uansett tror jeg ikke du vil gå opp, så da er det tross alt bedre å spise god mat når man holder vekta stabil ;)

Så du tilbudet mitt i prikken?

Titti
20-02-08, 13:24
si fra hvis det er noen produkter dere ikke liker og vil selge til meg. :ja:

Distrea
20-02-08, 13:48
ser ut som de fleste klarer det meste uten om supper og jordbærdessert. Like ganer kan man si :p ELLER de produktene ER virkelig uspiselige :rolleyes::confused:

Titti
20-02-08, 15:27
Hehe, pussig at ingen liker den nydelige jordbærdesserten, den er jo himmelsk. :lol:

Men hvis man lager den med 2 dl melk, masse isbiter og tar i blenderen, så går den greit ned. :erfaring: :ja:

Distrea
20-02-08, 16:01
ja, funker det :ja:

Robyn
20-02-08, 18:27
Jeg har foreløpig 3 creme brulee jeg ikke kommer til å bruke selv, og 4 poser varm sjokolade om jeg ikke husker helt feil.

Tror det blir en del kyllingsupper og, og muligens et par poser sjokoladepudding. Tenkte jeg skulle gi puddingen en sjanse til etterhvert før jeg bestemmer meg helt.

Jeg spiser sjokofrokost, brownies og barer. Det andre byr meg mer eller mindre imot. Blir litt ensidig i lengden, men det går.

Til middag har jeg i dag for andre dag på rad woket masse grønnaker, og det er bare himmelsk. Blir utrolig godt om en 3 ukers tid når jeg kan ha litt kjøtt i woken og. :D

Browniesene ble utrolig mye bedre når jeg stekte de litt mindre, kjempegode.

Dilly: Lykke til med Skaldemans. Håper det setter fart hos deg, skjønner godt at du er møkklei. :klem:

Dilly
20-02-08, 20:45
Jeg har foreløpig 3 creme brulee jeg ikke kommer til å bruke selv, og 4 poser varm sjokolade om jeg ikke husker helt feil.

Tror det blir en del kyllingsupper og, og muligens et par poser sjokoladepudding. Tenkte jeg skulle gi puddingen en sjanse til etterhvert før jeg bestemmer meg helt.

Jeg spiser sjokofrokost, brownies og barer. Det andre byr meg mer eller mindre imot. Blir litt ensidig i lengden, men det går.

Til middag har jeg i dag for andre dag på rad woket masse grønnaker, og det er bare himmelsk. Blir utrolig godt om en 3 ukers tid når jeg kan ha litt kjøtt i woken og. :D

Dilly: Lykke til med Skaldemans. Håper det setter fart hos deg, skjønner godt at du er møkklei. :klem:

Flink du er :) Jeg "teller" minuskiloer og heier :heia:

Skaldeman og skaldeman... er ikke sikker, er i tenkeboks. Men i dag har jeg bare spist fakirpudding.. og det har gått greit uten utskeielser. Tør ikke riktig å håpe for mye ennå, tenke litt til mens dere holder på her inne.

Skjønner veldig godt at enkelte ED-produkter blir stadig vanskeligere å få lyst på. Selv likte jeg veldig godt både sjokotingene og pannekakene, men det andre måtte jeg gi en pause.

Distrea
20-02-08, 20:54
Fakirpudding ? hva er det?

Jeg har spist sjokopudding til kvelds, syns den er helt grei jeg, kos... men ikke mat, som jeg har sagt før, den metter like mye som ett halvt glass vann :p

Titti
20-02-08, 20:56

Kjøper gjerne puddinger og drikker av deg, suppe er jeg ikke å ivrig på. ;)Send meg en pm når du har oversikten. :blomster:

Brownies blir mye bedre når de er halvstekte og litt rennende inni ja. Må helst spises helt varme :ja:

Fikk tips om å steke de i vaffeljernet også, men da blir de helt sprø og tørre, men ble godt på et vis det også.

Distrea
20-02-08, 21:12
Jeg har tenkt litt på å blande pannekake og brownie også jeg. Skal prøve når jeg får nye produkter. Sjokkisvaffler kanskje :rolleyes:

Dilly
20-02-08, 21:43
Kjøper gjerne puddinger og drikker av deg, suppe er jeg ikke å ivrig på. ;)Send meg en pm når du har oversikten. :blomster:

Brownies blir mye bedre når de er halvstekte og litt rennende inni ja. Må helst spises helt varme :ja:

Fikk tips om å steke de i vaffeljernet også, men da blir de helt sprø og tørre, men ble godt på et vis det også.

Titti, jeg har ikke så mye igjen her, og det var omtrent på tide å bestille ny forsyning, så da tok jeg meg en tur i tenkeboksen. Tror jeg skal tenke meg om i et par uker før jeg bestemmer meg for om jeg skal gå inn for mer ED eller noe annet. Jeg kan jo ikke vente altfor lenge da, for da vil vel legen lure når jeg kommer luskende. Siste timen min måtte utsettes, så det er opp til meg å få bestilt en ny.

Dilly
20-02-08, 21:59
Fakirpudding ? hva er det?

Denne har ikke noe her å gjøre :)
Skaldemans fakirbiff -pudding (http://forum.lavkarbo.no/blog.php?b=5007)

Distrea
20-02-08, 22:02

hehe, den ja :p

Distrea
20-02-08, 22:04

kan du ikke lve sånn ett par uker og se hva som skjer? Du har ingen ting å tape... annet enn vekt :p Kan jo virke!
Virker det ikke så kanskje du får en ny giv for ED.

indi
20-02-08, 23:20
Heia alle sammen:)
Back in the house!
Har hatt ei fin uke, men aldeles katastrofalt med mat og sånn, jeg tror jeg ga opp på dag tre eller noe, når hovedingrediensen i nok et måltid var brød og brød og brød... huff!
Har spist brød, pizza (dollypizza når vi landa idag) pasta, ris, og til og med litt sukker i kaffen og en is i går! De siste dagene har jeg gitt blaffen, spist det jeg har hatt lyst på og sånn i det hele tatt skeia ut. Har følelsen av å ha lagt på meg fire kilo på ei uke... Skal veie meg i morgen tidlig, det blir spennende (og sikkert dødskjipt)...
Men nå er det skjerpings, og det kommer nok til å føles bra! Og seriøst, verken pizza eller ris smaker så godt som jeg syns jeg husker det... Og brød til frokost er oppskrytt! Vi trenger jo ikke sånt!

Distrea
20-02-08, 23:30
:klem: velkommen hjem :blomster.
du har kosa deg ja, fint det! så er det nu giv nå. Du er jo en ED mester så dette går fint!

jeg er enig når det gjelder brød og ris. OPPSKRYTT, det trenger vi ikke. men pizza... det syns jeg er kjempe godt hver gang jeg "skeiver" ut (som datteren min kaller det. :p

hvis jeg spiser brød, eller karber en dag... sier hun alltid. "næmen skeiver du ut mamma"... da er hun så søt :p

Anina
21-02-08, 09:31
Hei og hopp! Nå er jeg på min 11. dag :-) Det går helt greit men skjønner VELDIG GODT at du er lei Dilly. Vet ikke hvor lenge jeg holder ut på omelett og barer (pluss at jeg jukser til middag med kyllingfillet). Jeg som alle andre klarer ikke å få ned suppene. Sliter med sjokoladedrikken også. Prøver den varm, kald, med vann, med melk men ingenting hjelper. Har fortsatt til gode å drikke hele portionen. Jeg hadde den faktisk i ovnen med litt natron for å prøve å lage brownie men det ble veldig tørt.

Er det slik at vi bare kan kjøpe en viss mengde ED produkter? Slik at det blir den mengden legen satte opp? Eller kan jeg kaste suppene og bestille flere barer, brownie og pannekaker uten at jeg tar av fase II og III "kontoen"?

Stå på alle sammen!

Distrea
21-02-08, 10:22
Prøver den varm, kald, med vann, med melk men ingenting hjelper. Har fortsatt til gode å drikke hele portionen. Jeg hadde den faktisk i ovnen med litt natron for å prøve å lage brownie men det ble veldig tørt.

Er det slik at vi bare kan kjøpe en viss mengde ED produkter? Slik at det blir den mengden legen satte opp? Eller kan jeg kaste suppene og bestille flere barer, brownie og pannekaker uten at jeg tar av fase II og III "kontoen"?

Stå på alle sammen!

Hallå :heia: så bra 2 kilo allerede!

Jeg liker heller ikke sjokodrikk, men jeg liker capucinoen, sjokofrokosten går, men siler ut korna, de byr meg i mot.

Tror da vi kan bestille det vi vil, man går jo lei av produkter etterhvert også. :)

Anina
21-02-08, 10:57
Jeg liker heller ikke sjokodrikk, men jeg liker capucinoen, sjokofrokosten går, men siler ut korna, de byr meg i mot.

Tror da vi kan bestille det vi vil, man går jo lei av produkter etterhvert også. :)[/quote]

Tusen takk for svar! Jeg tror jeg skal maile og få tak i noen nye produkter idag, så kanskje det kan få opp motivasjonen litt. Har du prøvd paellaen?

Robyn
21-02-08, 10:58
Velkommen hjem igjen Indi! :)

Håper vekta er like hyggelig mot deg som den var mot meg etter min ferietur som ble totalfiasko hva kostholdet angikk.

Så er jeg gjennom første uke på ED fase 1, og resultatet ble 3,6 kg i minus. Det må vel være godkjent?
Er fryktelig spent på kommende uke, det er nå fettforbrenningen starter. Håper så inderlig jeg fortsetter å gå ned i et greit tempo, er så redd for at det stopper opp...

Ha en fin dag alle! Får gjøre meg klar for jobb.
Er så utrolig trøtt om dagen, andre som lider av det samme?

Anina
21-02-08, 11:12
Gratulerer med flotte resultater Robyn! Jeg har også begynt min andre uke på ED. Jeg var veldig trøtt og sliten de første dagene men nå er jeg i full sving. Nesten litt mye av det gode. Føler at kroppen er i høygir. Jeg sover mer urolig og mindre enn vanlig. Tar du alle tilskuddene? Jeg har aldri spist så mye vitaminer og mineraler. Tror kanskje at det hjelper litt. Håper du blir bedre snart.

indi
21-02-08, 14:03
Da turte jeg veie meg... og den viser opp 3,1 kg, og det er altså på ei uke! Det viser bare hvor ille et vanlig kosthold er for meg. Jeg har spist rimelige mengder, men altså ikke tenkt på karber eller ikke karber, spist masse grønt og egentlig holdt meg til et ordinært kosthold... Som altså så definitivt ikke funker for meg!
Gubben har jo vært fornøyd da, endelig har jeg spist normalt, og vi har ikke vandret rundt for å leite etter restauranter som passer mitt kosthold, det er skikkelig pes!
Men jeg er jo skikkelig skuffa da, selv om dette nok raser av igjen fort... forhåpentligvis...

Titti
21-02-08, 14:55
Slik er det for meg også, 3-4 kilo på en uke er helt vanlig, dessverre. :(

Men det som kommer fort på...osv...:heia:

Anina
21-02-08, 16:06
Velkommen hjem Indi! Trist å høre om vekten men det er vel kanskje mye vann også? Min erfaring er at sukker binder til seg mye vann. Jeg er sikker på at det går raskt av igjen.

indi
21-02-08, 16:25
Velkommen hjem Indi! Trist å høre om vekten men det er vel kanskje mye vann også? Min erfaring er at sukker binder til seg mye vann. Jeg er sikker på at det går raskt av igjen.

Takk Anina, og hei på deg og velkommen i den kule EDklubben, her alle de kjekke er... !!! :D
Jeg har ikke tenkt å sutre lenge... Må bare litt liksom, mens jeg sitter her i stolen og tenker på at jeg burde gått på trening og sånn... Litt småsnufsen og feber, sov i 15 timer i strekk i natt, så trening får vente. Kommer nok sterkt tilbake!

Litt morsomt... Min kjære, som nok er litt lei av lavkarbogreiene, og mener at det er bare å spise fornuftig, lavfett og lavkalori, sa i dag at nå skulle han skjerpe seg og spise lite, etter å ha vært vekke ei uke. Måtte jo si da at jeg tenker helt motsatt, jeg skal spise mye idag, men riktig! Så han får pasta med kylling, jeg skal ha en stor biff med masse grønnsaker. Gjett hvem som kommer til å se misunnelig på min tallerken??? :D
Håper jo nå snart at han innser at jeg har rett... Han sier jo stadig vekk at så mye som jeg trener, ville jeg gått ned uansett. Denne uken har vist det motsatte. Har vært i bevegelse hver dag, fra en times joggeturer, sykkel på treningsstudio, 7-8 km tråkking... og det har sikkert hjulpet på forbrenningen, men det har altså ALT å si at maten er riktig.
"Du er hva du spiser" er det teiteste utrykket jeg hører, men det er jo riktig da...

Skrible
21-02-08, 17:26

Jeg mener å huske at min 'resept' dekket et visst antall produkter; men jeg har hørt om andre som får dem for et visst tidsrom istedet? (Usikker)

Er møkk lei, jeg også, forøvrig.. cappucino til frokost og tidvis en brownie til kvelds, men jeg gafler heller i meg kjøttpålegg enn en bar. :rolleyes:

Distrea
21-02-08, 19:13
Sikker like fort av igjen indi! skal hvertfall krysse fingrene for deg.

3,6 kilo på en uke. Robyn.... Det er mega bra syns jeg! Samme som jeg har gått ned på 2 uker og 2 dager... men hvem teller :p

Håper da inderlig ikke det er snakk om ett visst antall produkter for da vil jeg en eller annegn gang gå tom.,,, men når jeg tenker på det. Dem vil tjene mest muli dem vil jeg tro og da er det dumt å begrense hvor mye man kan kjøpe;) Uansett skal jeg spørre når jeg skal til legen for å være sikker.

indi
21-02-08, 19:25
Sikker like fort av igjen indi! skal hvertfall krysse fingrene for deg.

3,6 kilo på en uke. Robyn.... Det er mega bra syns jeg! Samme som jeg har gått ned på 2 uker og 2 dager... men hvem teller :p

Håper da inderlig ikke det er snakk om ett visst antall produkter for da vil jeg en eller annegn gang gå tom.,,, men når jeg tenker på det. Dem vil tjene mest muli dem vil jeg tro og da er det dumt å begrense hvor mye man kan kjøpe;) Uansett skal jeg spørre når jeg skal til legen for å være sikker.

Takk Distrea:)
Og gratla til Robyn, dette er knallbra! Distrea, ikke alle går ned like fort... jeg var treeeeg!
Er ganske sikker på at legeerklæringen er tidsbestemt, jeg fikk beskjed av legen at om de spurte, måtte jeg bare ringe legekontoret, så ringte de inn ny til EDfolkene med en gang.

Og ja, de vil tjene mest mulig penger på oss... Det er kjipt!

Titti
21-02-08, 21:09
Du kan bestille så mange produkter du vil, men resepten gjelder for x antall dager/måneder.

Ruska
21-02-08, 21:46
Hvilke kosttilskudd tar dere?

Jeg har Triomega, men den inneholder ikke D-vitaminer og det må jeg ha. Så derfor kjøpte jeg Møllers trankapsler - MEN da blir det vel for mye med disse to sammen, eller??

I tillegg tar jeg en multivitamin og magnesium og kvelden.

Titti
21-02-08, 21:52
Jeg tok alle som sto på lista i starten, en hel haug, husker ikke alt...

Distrea
21-02-08, 21:55

Jeg har Triomega, men den inneholder ikke D-vitaminer og det må jeg ha. Så derfor kjøpte jeg Møllers trankapsler - MEN da blir det vel for mye med disse to sammen, eller??

I tillegg tar jeg en multivitamin og magnesium og kvelden.

Omega får du ikke for mye av, kan doble dosen og mer til og det er bare gunstig.

jeg tar multi, omega med D, kalsium med magnesium og D. jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte kalsium og magnesium, men at jeg trengte D.. derfor strett jeg ta kal-mag med D... siden jeg hadde den stående... kan sikkert ikke bli for mye av slikt? :p

Dilly
21-02-08, 22:40
:klem::klem:Trøsteklemmer til indi som gikk i karbefella... det er bare som en slags fartsdump, for neste uke er det sikkert borte igjen. Det er kjedelig at vi ikke tåler vanlig mat.

Og gratulerer til de flinke jentene som tar av masse kilo. Det er motiverende og kjempegøy. :blomster:

Ha ha, sjokoladedrikk med natron, den var god. Men dette er et av de få produktene som har minst bismak, så det var absolutt en av mine favoritter. Merkelig med smaken, så forskjellige vi er. Men jeg har ennå til gode å høre om "deilig :eek: jordbærdessert" *grøsse*

Ang. "resepten" eller legeattesten, så står der hvor mange dager jeg skal ha hver fase, og den er datert, så innen den tiden der kan jeg sikkert bestille helt fritt. Eller kanskje det også er forskjellig.

Et tips er i alle fall at barene selges helt fritt fra nettbutikken til Fedon.

Distrea
21-02-08, 22:48
Den derre crem bruleten... hvordan lages den?:o den var lissom rendene med hard skorpe på :o:rolleyes::confused:

lagde den med 1,8 dl melk og 1 dl vann som jeg gjør med sjokopuddingen...

indi
22-02-08, 00:03
[quote=Dilly;408305]:klem::klem:Trøsteklemmer til indi som gikk i karbefella... det er bare som en slags fartsdump, for neste uke er det sikkert borte igjen. Det er kjedelig at vi ikke tåler vanlig mat.
/quote]

Fartsdump, det var en kul beskrivelse! Den skal jeg huske! :)
Men jeg har ikke så store samvittighetskvaler, visste hva jeg gjorde og tenkte, "greit nok", men det ble jo litt masse...
Den smale sti er her foran meg, og jeg skal nok få det til for framtiden og! Motivasjon og motivasjon og motivasjon...

klemmer til alle sammen:)

Skrible
22-02-08, 00:36

Jeg har temmelig solid D-vitamin-mangel, og har streng ordre om å ta tre trankapsler pluss to omega3-kapsler om dagen. Det ble dog poengtert at med sånne mengder... tran-greier... (sjekk de profesjonelle begrepene, hehe) så måtte jeg samtidig øke vitaminmengden, da helst med C- og E-vitamin i mitt tilfelle. Multivitamin er sikkert helt greit hvis ikke legen har sagt noe annet; jeg skal ha 1000mg C-vitamin og 350mg E-vitamin i mine, jeg fikk det hele veldig spesifikt skrevet ned. :)

Men årsaken til at jeg måtte ha mer vitamin i tillegg var altså at uten dem så kunne slike mengder tranpillegreier omdannes til noe ikke-positivt i kroppen. Jeg husker dessverre ikke helt hva og hvordan. :rolleyes:

Robyn
22-02-08, 07:35
Den derre crem bruleten... hvordan lages den?:o den var lissom rendene med hard skorpe på :o:rolleyes::confused:

lagde den med 1,8 dl melk og 1 dl vann som jeg gjør med sjokopuddingen...
Hvis jeg ikke husker helt feil har du nok brukt en dl for mye væske da, mener det kun skulle være melk i den.

Hva syns du om smaken da? Jeg syns den smakte helt greit, men ble kvalm begge gangene jeg prøvde den.

Lurer på om jeg burde komme meg på apoteket og hente ut kalsium resepten, fikk beskjed at jeg lå litt lavt på kalsium.

Tar en del vitaminer og omega, men det er ikke sikkert jeg får i meg absolutt alt jeg trenger. Får kanskje sjekke det opp. :o

I dag MÅ jeg bestille mat, før jeg går tom her. Har dere noen mailadresse dere bruker eller ringer dere bare inn?

Skrible
22-02-08, 08:15
Jeg sender bestillingene mine til bestilling krøllalfa eurodiet punktum no - det går helt greit, og du får en bekreftelse når bestillingen er mottatt.

Anina
22-02-08, 11:26
Nå har jeg helt plutselig gått opp 1 kg!!!!! :mad: Helt uforståelig så jeg håper på at det bare er mine kvinnelige hormoner som er orsaken.

Ja, Dilly, desperasjonen har ingen grenser. ;) Som sagt så ble ikke sjokoladedrikken med natron, min liksom brownie, noen hit. Det er bare det at sjokoladedrikken smaker akkurat som NOKA dietten som jeg gikk på for noen år siden. Da drakk jeg ikke annet enn sjokoladeshake i 2 mnd og det var en pine. Denne drikken smaker akkurat det samme så det har nok en sammenheng med det:).

Når det gjelder kosttilsudd så tar jeg hele rubbelet:
Omega 3, 2000mg x1
Vitamin C, 750mg x 1
Vitamin E, 350mg x 1
Spektro Multi-Vita-Min x 1
Kalium 400mg x 1
Magnesium 300mg x 1
Vitamin B x 1

Lurer litt på om jeg skal ta CLA og Krom i tillegg men har ikke funnet ut om det er nødvendig.

Ha en god helg alle sammen!

Robyn
22-02-08, 12:09
Tusen takk Skrible, da prøver jeg det neste gang. :)

Æsj da Anina, skjønner at det er kjedelig å plutselig se en pluss. Men det er sikkert tilfeldigheter, og i morgen kan den være borte igjen. Krysser fingrene for det!

Jeg veide meg i dag tidlig når jeg var oppe en liten tur, var så sliten at jeg bare gikk og la meg igjen og har sovet til nå. (Deilig med fri. :D )

Gikk på vekta igjen bare for moro skyld, og jammen viste den ikke 0,4 mindre enn i dag tidlig. :eek:
Lar morgenens vekt stå i tickeren, men gjett om jeg hadde lyst til å forandre da. :o

Nå reiser jeg på fjellet og blir borte i helga. Det betyr at jeg ikke får veid meg før mandag, tror ikke det er så dumt.

Tror det er nettilgang der oppe, men er ikke sikker. Så blir jeg borte får dere ha god helg! :)

Skrible
22-02-08, 12:36
Hehe. :D Jeg tror stadig jeg lever luksuriøst uten vekt hjemme hos meg. Nå slipper jeg sånne dag-til-dag bekymringer i alle fall! Men skal bort og hilse på tanitavekten om en times tid, så da får vi se hvordan det har gått siden sist. Jeg har jo fortsatt noen uker igjen av fase 2, skjønt jeg ikke helt har bestemt meg for om jeg vil fullføre den, eller muligens snuse på å konvertere til noe annet innen da - i så fall så ville jeg faktisk savne cappucino-frokosten. Hurra for kjapp frokost som ikke krever nok innsatsvilje til å faktisk tygge noe.

Sånn på egenhånd så har jeg sjekka med en sånn ketosestix for aller første gang i dag. Den ble fin og mørkerosa, den, så da tør jeg kansje håpe på noe resultat... kanskje. :)

Robyn
22-02-08, 12:45
He he, det er nok like greit å ikke ha vekt Skrible. Det går veldig greit for meg nå i begynnelsen, men en dag stopper det (eller kan til og med vise +) og da er det ikke like moro lengre.

Men, jeg veide meg så og si daglig det halve året jeg gikk på ketolyse og, så jeg vet jo at det svinger etterhvert.

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å fortsette med sjokofrokosten, i allefall ha som jeg kan bruke av og til. Det er jo så enkelt og greit, for lavkarbo frokost er ikke helt min greie. Der sliter jeg seriøst. (Kan ikke spise egg pga. allergi.)

Lykke til med veiing, blir spennende å høre hvordan det har gått! :)

Distrea
22-02-08, 12:46
hei og god morgen:D så er jeg våken også! jeg slo deg i dag Robyn:o

Jeg har nok lagd med for mye veske, men sto oppskriften på brulleten i heftet? der sto det at puddinger som skulle varmes skulle ha 1,8 melk og 1 dl vann:confused: jaja, nå er den helt ut ;) syns den luktet godt, smaken ver litt kvalmende på en måte, men de andre skal nok gli ned :)

hvor lenge har du holdt på skrible? kan du ikke kjøpe opp litt cappucino da? de går sikkert bra sammen med annen ketogen kost også de :ja:

God tur Robyn, lykke til uten vekt:p

Robyn
22-02-08, 12:53
God morgen Distrea, godt at det er flere syvsovere der ute. :D

Oppskriften står på posen, gjør det ikke det på din? :confused:

Skrible
22-02-08, 12:59
Dersom man skulle finne på å gå over til en annen ketogen 'kur' så ville vel problemet med å beholde enkelte ED-produkter være søtsmaken - den kunne vel finne på å stå i veien for å kvitte seg fullstendig med søtsug, tror jeg. :)

Jeg har ikke holdt på så veldig lenge, Distrea - jeg begynte vel en uke uti Januar, omtrent, så noe over en måned. Det er jo ikke nok til at jeg egentlig har lov til å klage - men det er dette med å sitte og lese om andre filosofier og kjenne at det hadde vært godt å spise mer fett... (og lumske planer om å stjele Dilly sine fakirbiffer.. hysj!)

Og så kommer jo den godeste Skaldeman til byen for å holde foredrag om ikke så lenge - og han sier sånne kjekke ting ala "spis når du er sulten og det spiller ingen rolle hvor ofte/sjelden" - som høres veldig attraktivt ut her jeg sitter og 'feiler' eurodietten fordi jeg bare får i meg omtrent halvparten av de måltidene jeg skal ha. :o Hehe.

Men nå skal jeg rusle til den der vekten! Flinke syvsovere!

Distrea
22-02-08, 13:04
God morgen Distrea, godt at det er flere syvsovere der ute. :D

Oppskriften står på posen, gjør det ikke det på din? :confused:

kikket ikke jeg... er så vant til å se i bladet, og på posen er det på engelsk... liker best å lese nork jeg:o

Distrea
22-02-08, 13:07
Forstår deg godt jeg Skrible. Dietten kan ikke funke for alle. jeg er har for at jeg HAR prøvd alt det andre, så det var ingen flere valg igjen. Så jeg får bare være tolmodig leeeenge til, men er skit redd for at vekten igjen skal stoppe når jeg er på 91, for det å spise så begrenset og ikke få resultater... DET veit jeg ikke om jeg fikser :rolleyes:

Jeg hadde min glansperiode med Atkins for 5 år siden, så jeg VEIT det kan funke :)

Distrea
22-02-08, 13:11
forresten så føler jeg IKKE noe søtsug når jeg er i ketose, så for meg hadde det ikke vært noe problem å holde på ett produkt eller to for "enkelthets skyld"

indi
22-02-08, 13:27
Lurer på om jeg burde komme meg på apoteket og hente ut kalsium resepten, fikk beskjed at jeg lå litt lavt på kalsium.

Regner med du mener kalium?
Tror vi trenger det fordi vi ikke få i oss nok salt...

Pøsregn her idag, hadde egentlig trengt en tur på trening, men så ble det 6 km i drittværet, lang gåtur, litt godt det og.

Godt det er helg, sier nå jeg:)

Anina
22-02-08, 17:05
Nå kaster jeg snart badevekten i veggen:mad:

Tenkte at vekten i dag morges var feil så jeg gikk opp på den nettopp. Jammen har jeg ikke gått opp enda mer!!!!!! Jeg har nesten ikke spist noe idag for jeg er ikke helt i form så det kan jo ikke være det.

Jeg tror jeg skal gjøre som deg Skrible. Tror jeg skal donnere bort vekten min og bare veie meg hos venninna mi en gang i uka.

Jeg synes det virker ut som om det er mange som sliter med ED. Er det noen der ute som har en "happy story" å fortelle?

indi
22-02-08, 17:27
Nå kaster jeg snart badevekten i veggen:mad:

Tenkte at vekten i dag morges var feil så jeg gikk opp på den nettopp. Jammen har jeg ikke gått opp enda mer!!!!!! Jeg har nesten ikke spist noe idag for jeg er ikke helt i form så det kan jo ikke være det.

Jeg tror jeg skal gjøre som deg Skrible. Tror jeg skal donnere bort vekten min og bare veie meg hos venninna mi en gang i uka.

Jeg synes det virker ut som om det er mange som sliter med ED. Er det noen der ute som har en "happy story" å fortelle?

Vel, helt logisk, så kan du ikke ha lagt på deg i løpet av dagen, hvis du nå veide deg like etter at du har spist, vil jo vekten nødvendigvis vise mer, nemlig vekten av maten... Tror det er viktig å ha fast veietidspunkt, og ikke la seg friste å prøve oftere. Hørte aldri på de som sier du bare skal veie deg en dag i uken jeg da, veier meg før frokost hver dag jeg. Da føler jeg at jeg har litt kontroll, hvis jeg skulle venta ei uke mellom hver gang hadde jeg nok tillatt meg noen "det er jo ikke så farlig"-dager mellom veiing.

Hvis du ikke er i form, er det ikke umulig at kroppen samler litt vann, viktig å prøve å spise det du skal uansett, og drikke masse!

Ellers er jeg fornøyd med ED jeg, 27 i minus, et helt annet liv, masse overskudd og tro på at de siste kiloene nok forsvinner før sommeren. For meg har det vært viktig at jeg har hatt så enkle regler å forholde meg til, liksom ikke rom for utskeielser (bortsett fra vin, har jeg oppført meg:)).

Når det er sagt, så er jeg drittlei pulvermaten innimellom, sliter av og til med motivasjonen, (verre i fase tre når så mye er lov), og irriterer meg grønn på at dette koster sååå mye og smaker sååå vondt! :rolleyes:

Stå på! Resultatene kommer:)

Distrea
22-02-08, 17:45
Det er så kjempe bra indi! :heia: hvor lang tid har du gått på ED?

Det er dyrt ... og ikke særlig godt... enig der. men syns det er hreit med litt over 100 kr dagen, syns det er værre med legetimene.

Anina!... jeg hadde det trått noen dager også... og er i det tråe igjen, men vi får ikke miste motet. Jeg vil gjøre motsatt av indi... råde deg til å veie deg en gang i uka isteden for da slipper du følge med på de dumme svingninene som skjer i blandt ;)

Distrea
22-02-08, 18:40
nå har jeg spist crem brule'.... æsj og fys! godt jeg ødla den første så jeg bare har 3 igjen:rolleyes:

indi
22-02-08, 19:02
Ser for meg deg med cremebruleen ja... ikke så særlig, har bare smakt en av dem jeg, så må nok snart til med en til!

Jeg har brukt ED siden 23 august i fjor, sutra fælt fordi jeg syntes det gikk så seint en stund rundt omkring jul, men når jeg ser på tallene, så går det nedover... Jevnt og trutt! Bare holde meg langt vekke fra utenlandsturer og sånn;)

Ruska
22-02-08, 20:46
Anina - ikke gi opp, det er som indi sier (det var indi, var det ikke?? husker like langt som nesa mi...) - det går opp og ned, kroppen kan binde mer vann til tider, kanskje er det mensen rundt hjørnet, kanskje kroppen bare tar en liten rast i bakken :o

Godt råd fra Distrea - prøv så godt du kan å veie deg kun 1 dag i uka. Jeg klarer ikke selv, men er på vekta 2 ganger og synes det er bra nok.
Veier meg mandager, for å sjekke om noe negativt har skjeddi helga..og så har jeg veiedag hos fysioterapeuten på torsdager.

Jeg lurer også på hvor lenge jeg vil klare å følge dietten, men foreløpig gjør jeg som indi, tenker minst mulig på maten jeg spiser, jeg bare spiser de produktene som er ok for meg og sier til meg selv at dette er kun for en bestemt periode og at jeg har fått blod på tann siden jeg OMSIDER har begynt å gå ned i vekt :p

Håper det løsner for deg og at du snart er i bedre form igjen :klem:

Ruska
22-02-08, 20:48
nå har jeg spist crem brule'.... æsj og fys! godt jeg ødla den første så jeg bare har 3 igjen:rolleyes:

he he, uff , jeg lurte fælt på hva du ville synes om den :p
Ingen hit akkurat nei - glad jeg ble kvitt dem...

Ruska
22-02-08, 20:55
Omega får du ikke for mye av, kan doble dosen og mer til og det er bare gunstig.

jeg tar multi, omega med D, kalsium med magnesium og D. jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte kalsium og magnesium, men at jeg trengte D.. derfor strett jeg ta kal-mag med D... siden jeg hadde den stående... kan sikkert ikke bli for mye av slikt? :p

Okidoki - godt å høre at det ikke blir for mye.
Da fortsetter jeg med det. :D

Skulle forresten tatt blodprøve etter 1-2 uker for å sjekke kalsium og magnesium, men ops.... har ikke gjort det enda :o

Distrea
22-02-08, 20:56
he he, uff , jeg lurte fælt på hva du ville synes om den :p
Ingen hit akkurat nei - glad jeg ble kvitt dem...

tror jeg skal lage dem som dessert til mamma og mannen hennes en dag de er her på middag.... bare for å se om de tør si fra at den er heeeelt jæ... Dem syns nelig at jeg ALLTID lager så mye godt:p

Ruska
22-02-08, 21:02
tror jeg skal lage dem som dessert til mamma og mannen hennes en dag de er her på middag.... bare for å se om de tør si fra at den er heeeelt jæ... Dem syns nelig at jeg ALLTID lager så mye godt:p

Fantastisk god idé Distrea, ha ha ha :lol: Skulle likt å se ansiktene deres... nesten litt slemt, men gud så festlig :D

Distrea
22-02-08, 21:06
Fantastisk god idé Distrea, ha ha ha :lol: Skulle likt å se ansiktene deres... nesten litt slemt, men gud så festlig :D

skal gjøre det jeg! datteren min har bursdag til uka... så planen er klar :lol:

Ruska
22-02-08, 21:16
skal gjøre det jeg! datteren min har bursdag til uka... så planen er klar :lol:

Husk å fortelle hvordan det gikk - skulle likt å vært flue på veggen da gitt :D Bra gjort hvis du klarer å servere det og holde maska samtidig - jeg hadde ledd meg ihjel :lol:

Distrea
22-02-08, 21:21
hehe, skal fortelle jeg. jeg skal nok klare det... usikker på om jeg klarer holde meg lenger enn til første skjea da :p

Distrea
23-02-08, 01:10
Skrible!?

Hvordan gikk det med vekta i dag?... regner med det ikke var noe å hoppe i taket for, siden du spør om råd til ketolyse. Lurer litt på hva ED legene sier når folk ikke får særlig ut-telling på dietten jeg?...

Veit du... sånn jeg tenker det, det koster jo en del i mat på ED... så du kan jo kjøpe litt ferdig i varmedisken på butikken for pengene du "sparer"

Kokte egg med forskjellig snaksent rundt er godt syns jeg og man slipper matos hele tiden.

varierte tunfisk salater hvis du liker det. Tror skaldeman har noen lettvinte oppskrifter i sin bok... skal lete den frem og se for deg.

nei nå får jeg komme meg i seng. sees i morgen :D

indi
23-02-08, 01:15
:klem:Uff... blir litt pessimist av at folk tenker annerledes, ønsker jo det beste for alle og resultater så det suser... det har der fortjent! Alle sammen!
så her er en oppmuntringsklem:) Sendt ut der i verden med håp om at den treffer der det trengs

Distrea
23-02-08, 01:25
JEG har iukke tenkt til å gi meg på maaaange måneder ennå :D selv om jeg kom borti en fartsdump bestående av 10 paranøtter, 2 ostekiver og en ert kaviar :o

indi
23-02-08, 01:28
Fortsatte likegodt kvelden med cashewnøtter jeg...
nei huff og skrekk og gru, nå må jeg skjerpe meg!!!!!

Men godt du er med på veien distrea:)

Distrea
23-02-08, 01:31
Vi skjerper oss sammen, fra NÅ!