View Full Version : Treningsdagbok (for alle)

Sider : 1 [2] 3 4

tommygutt
14-07-08, 16:02
Søndag; 44km sykling, kjapp fisketur på kvelden:)

Hmm, den fisketuren, tok du den med rolig intensitet, eller mere intervallpreget?? :):)

Michelin
14-07-08, 16:32
...hehe....ble egentlig overlappende intervall med to stenger:rolleyes:

tommygutt
15-07-08, 20:55
Skjønner :)

Gårsdagens økt: pyramide-intervall på terrengsykkel 3-4-6-4-3

Dagens: alternativ trening, paintball :)

Tuppen
15-07-08, 22:40
glemt å notere opp ang treninga mi siste uka.. men har fått med meg gerilja kardio utenom en dag pga jeg var syk... men ellers så har det gått som det skal- tenkte å øke tempoet i morgen og se hvordan det blir... spinning har det blitt lite av pga for mye jobbing.. men går veldig mye da...

SusieBlues
21-07-08, 07:33
Jeg var flink hele ferien og fikk meg minst en halvtimes gåtur i løpet av dagene. De flinkeste dagene syklet jeg 3,5 mil og en dag gikk vi kyststien i 3 timer..
Nå er ferien over og i går var det styrketrening på Elixia. Trente armer og mage.

Tuppen
21-07-08, 09:40
dagens gerilja kardio er overstått

spinning i kveld :D

tommygutt
21-07-08, 15:56
Litt sykkel-lei for tida, så nå blir det løping og rulleski fram mot ritt-måned nr 1, august.

SusieBlues
24-07-08, 08:28
Oj, har helt glemt å skrive her. Har vært på Elixia i går tidlig og i dag tidlig. Fint å være ferdig med treningen før jobb!

Michelin
28-07-08, 12:08
de siste ukene har vært fulle av begersvingende aktiviteter, men i går kom æ mæ ut på hjul igjen, ca 4mil, litt terreng og gjørmekjøring....tryna litt....:rodme:

SusieBlues
28-07-08, 12:09
Det er litt for varmt for utetrening for meg, så det har bare blitt litt sentertrening og noen gåturer seint på kvelden

wollafruen
19-08-08, 20:31
Oi, denne har jeg ikke sett før! Slenger meg med her.

Trente i går da..men..det går vel?

18/8: 30 min kondistrening, langdrag (i den grad 30 min er lenge..hehe..det jeg mener er "ikke-intervall"), 40 min beinhard styrketrening med PT.
Rygghev med hantler - 3 kg 2 x 15
Markløft - 30 kg ca 15 reps(?..kjørte meg tom)
Utfall med stang(20 kg) - veeeeldig ustø! overraskende.. 12-15 reps hvert bein
Chins (med hjelp...herregud det var tungt) - 10 reps
Situps med vridning - 20 reps
Planken med motstand - 3 x 20 sek
400 m løping
Spensthopp med motstand (ant. usikker..)
Push ups (med hjelp) - 12 reps
Planken - gående på henda (vet ikke om denne har noe "navn) - 3 m fram, 3 m tilbake - veldig veldig teknisk vanskelig!..
Dips (med hjelp) - 8 reps
Glute (spark bakover i maskin - maskinen heter Glute..vet ikke om øvelsen har noe "navn") -45 kg, 15 reps på hvert bein
Situps med strake armer med eksentrisk kontraksjon (negativ motstand) - 15 reps
Liggende tricepspress med strikk (farge; rød..hehe), eksentrisk kontraksjon - 15 reps

Jeg merker at formen er skikkelig dårlig, etter enda et svangerskap, men det jobbes det med nå..hehe.. PT'en min improviserer hele veien, men passer på at vi er igjennom hele kroppen i løpet av økta, og med så mange øvelser på en drøy halvtime sier det seg selv at det ikke er mye pauser her..Eller...det FØLES i hvertfall som mange øvelser. Kjører ikke mange set pr øvelse, men varierer heller. Kjører kroppen tom på hver eneste en. DIGG trening!!

Merker ikke så mye til at lavkarbo i utgangspunktet skulle gi meg lite energi på treninga, men er litt "småskjelven" de første minuttene etter endt økt. Fyller på med masse vann, så kommer det seg :)

tommygutt
19-08-08, 20:56
Jeg har vært slapp til å oppdatere her, men i dag har jeg i det minste fått syklet en liten tur.

Intervall i morgen....

wollafruen
19-08-08, 21:26
Hm....så korte innlegg alle har da? Skal jeg ikke skrive så langt som jeg gjorde kanskje? Eller kan jeg få lov? Tror det blir en fin måte å holde litt track på (forhåpentligvis) framgang.

tommygutt
19-08-08, 21:51
Hm....så korte innlegg alle har da? Skal jeg ikke skrive så langt som jeg gjorde kanskje? Eller kan jeg få lov? Tror det blir en fin måte å holde litt track på (forhåpentligvis) framgang.

Skriv så langt du vil du :)

Bulldog
24-08-08, 16:07
Etter flere laaange måneder med rehabilitering av et kne, og en kranglete skulder, skal jeg nå begynne å trene på onkli igjen.

Jeg starter med Den Onde Russerens 5x5x5 program på mandag.

Programmet blir som følger:

Militærpress 5 x 40kg
Hantelcurl 5 x 16kg
Sumomark 5 x 80kg
Tatepress 5 x 16kg
Knebøy 5 x 80kg

Vektene tas litt på følelsen, alt etter som hvor fort styrken kommer tilbake.

5 økter i uka i fem uker, den 4. uka begrenses mengden til 3 rep, og den 5. uka er det maksløft.

6. uke er det treningsfri, og så begynner jeg på et program med mer volum (jeg vurderer DoggCrapp, men veit ikke helt).

tommygutt
24-08-08, 17:40
4x4 bakkeintervall på terrengsykkel i dag. Prøver å finne toppformen til Birken neste helg.

SusieBlues
24-08-08, 19:31
Løp den store skogrunden på 1t 20 min idag

Runegutt
25-08-08, 07:03
Nytt treningsregime:
Geriljakardio 06:00 i dag
Når vekta går baklengs etter røkestopp, må man prøve nye ting.
Så her blir gerilja hver morgen i ei uke. Skal se om det får fart på systemet.
Og lett styrke 2-4 dager. Har klart å få meg litt skader, så en del som ikke går bra.
Gamle tullingen som har trent for hardt i sommer.

Runegutt
25-08-08, 08:06
08:05
Har gjennomført min første gerilja, spist 4 egg, og tatt en dusj. er spent på om knærne tåler dette. Bruker en bit myk lysløype til springinga, for å avlaste kroppen max, og har supre sko. Men.... dette var tøft for knærne, trur eg.
Får se om heile meg er i støttebandasje i løpet av uka :-)
Veide meg i morres, og vekta går baklengs :-( Røykekutt er no møkk.

Bulldog
25-08-08, 15:12
08:05
Har gjennomført min første gerilja, spist 4 egg, og tatt en dusj. er spent på om knærne tåler dette. Bruker en bit myk lysløype til springinga, for å avlaste kroppen max, og har supre sko. Men.... dette var tøft for knærne, trur eg.
Får se om heile meg er i støttebandasje i løpet av uka :-)
Veide meg i morres, og vekta går baklengs :-( Røykekutt er no møkk.

Ikke løp hvis det gir deg vondt i knærne. :)

Runegutt
25-08-08, 16:45
Knærne henger ennu fast i resten av kroppen.
Er ikke helt krisevondt. Tenker vi driver gerilja mandag, onsdag, fredag
og sykkel de andre dagene, med dertilhørende styrke på kveldene.

Har jogga litt i sommer, bare oppoverbakker og flatt terreng, ikke nedover.
Knærne (spes høyre) blir stadig bedre.
Lar være å trene jogg/løp flere dager på rad/ pauser mens det er slitent/vondt.

så lenge høyrekneet ikke klikker, er jeg fornøyd. (Gammel leddbåndsskade etter noe ulovlig kjøring på Motorsykkel):o

MMM
25-08-08, 23:35
Heisan!
Henger meg på her, jeg også. Er endelig i gang med trening etter måneders opphold. Og da har jeg også bare trent av og på.
Er nå inne i tredje uka med styrketrening mandag, onsdag og fredag. Deilig!
Er usikker på hva alle øvelsene jeg tar heter, men skal finne ut av det så jeg kan skaffe med en grei oversikt over hva jeg driver med. Kanskje noen av der som har litt peil kan gi meg tilbakemeldinger underveis om når jeg bør forsøke å øke på vektene, hvor mye økning av gangen osv. Håper jo å få resultater av denne treninga om ikke altfor lenge...

SusieBlues
26-08-08, 07:04
Fikk trent litt utholdenhet på Elixia i går. Nå vil jeg ta av denne gipsen!!

Runegutt
26-08-08, 07:06
0600 i dag, sykkeltur for full fres.
Reine helligdagen i forhold til gerilja-saken.
Det blei 40 minutter styrke i går kveld.
Blir litt merkelig splitt på styrkeøvelsene. Har en Albu som har fått litt hard medfart i vedskogen, så endel øvelser gjør jeg ikke.

Blir spennende å veie seg i slutten av uka.

tommygutt
26-08-08, 16:11
Vekt er en ting Runegutt. Overtrening er noe helt annet, som du kanskje bør ha i bakhodet i denne gerilja-perioden din?

SusieBlues
26-08-08, 21:02
I dag ble sykling så svetten rant mens jeg så på tv!

Runegutt
26-08-08, 21:46
Sykla før frokost. Kort tur, bare 20 minutter. Den løypamå utvides.
Trente ikke styrke, jeg slokna på sofaen etter middag (fy meg ) men duverden så godt.

tommygutt
26-08-08, 22:03
Her er det rolige dager med mye mat og hvile. Birken nærmer seg....

Siste utblåsning i morgen med en intervall for å spisse formen til lørdag.

Runegutt
27-08-08, 07:14
:p
Ferdig med Geriljakardio for i dag. Er bare fredag igjen med denne forferdelige treninga.
Blodsukkeret har vært ustadig i flere uker. Har stigninger på helt ulogiske plasser. Og... det går ikke ned under GKtreninga.

Tror det er en av mange mystiske reaksjoner på manglende Nicotin og Karbonmonoksyd, for ikke snakke om all den gode Tjæren kroppen min blir nekta.

Ser ut som GK virker på badevekta. Både jeg og min treningspartner går ned allerede. Jeg har gått litt baklengs et par uker.
Får se i slutten av uka om tendensen holder seg.

tommygutt
27-08-08, 18:45
Siste utblåsning før Birken i dag, 4 tempodrag på henholdsvis 4-3-2-1 minutt, full fart.

Formen kjennes veldig bra!

Runegutt
27-08-08, 21:26
Har trent mage i aften. Stønn.
Skal forsøke å ha en til to reine magekvelder i uka.

Mystefistisk nok, kjennes det ut som vonde knær trives med GK. Gjør mindre vondt nu enn noe løpstrening har gjort. Kanskje at det er meget kort og intenst gjør susen?

Bulldog
27-08-08, 23:57
Har trent mage i aften. Stønn.
Skal forsøke å ha en til to reine magekvelder i uka.

Hvorfor?

Runegutt
28-08-08, 07:18
Fordi jeg trenger mere styrke der, og for å forsøke å dra sammen noe lausskinn. Trener mye hardere mage, når den ikke kommer etter all anna trtening.

Runegutt
28-08-08, 07:20
06:30 blei det sykkeltur. Synd det snart er vinter. Det er nu beina mine begynner å få fart på seg. For å ødelegge nattesøvnen til alle her inne-----------------.
Torsdager har jeg kjempekort dag på jobb. Starter 12 og er ferdig 14

Bulldog
28-08-08, 10:18
Fordi jeg trenger mere styrke der, og for å forsøke å dra sammen noe lausskinn. Trener mye hardere mage, når den ikke kommer etter all anna trtening.

Ok.

Ta heller fem min med mage/kjernetrening i løpet av hver treningsøkt. Mer effektivt og mindre kjedelig (med mindre du syns det er gøy å trene mage, da ;) ).

Her har du noen ålreite øvelser: http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=990092

Bruker du mye maskiner i styrketreningen din?

Runegutt
28-08-08, 11:24
Takker for øvelsene, men har dem fra før .

Bruker maskiner? Nei, overhode ikke. Har hantler, stang, benk og et tonn støpejern.
Har ikke som intensjon å konkurrere i dette, er bare greit å ikke tape for mye muskelmasse, samtidig som jeg blir lettere. Skimter muskler i armer og bein igjen.

tommygutt
28-08-08, 11:25
Dagens økt: roooooolig times tur på landeveissykkel for å kvitte seg med alt av dritt fra i går, samt å få igang blodsirkulasjonen i beina.

Jeg føler meg i KJEMPEFORM :-)

Runegutt
28-08-08, 14:49
Du trener som en helt Tommygutt. Håper du får klaff på Maraton.
Btw. Har Tommygutt også vært stor, eller du mangeårig lett fluevekt?

Runegutt
28-08-08, 15:07
[QUOTE=
Jeg starter med Den Onde Russerens 5x5x5 program på mandag.

Programmet blir som følger:

Militærpress 5 x 40kg
Hantelcurl 5 x 16kg
Sumomark 5 x 80kg
Tatepress 5 x 16kg
Knebøy 5 x 80kg

.[/QUOTE]

Trenger forklaring på endel øvelser:
Sumomark??
Tatepress?

Har fått en albueskalde, så endel utgår/reduseres vekt på. Har i tillegg en gammel kneskade, som får fred mellom GKdagene. Tror den skal bli mye bedre.

Jeg trener dette:
Benkpress 8-12X40Kg 3 sett (Har bestilt mere jærn mangler vekt til stanga)
Hantle press 8-12X20++Kg 3 sett
Press flies 8-15X15Kg 3 sett
Skrå press flies 8-15X15Kg 3 sett
Sidehev 8-12X10-15Kg 3sett
Situpchrunch 20+ 5-6sett
Beinløft 20+ 5sett

Armhevinger 20 5 sett
Armcurl 8-12X15-20Kg
Stående fremoverbøyd roing 8-12X40Kg 3 sett
Stående roing 8-12X40Kg 3 sett
Triceps isolert 8-12X 20-22Kg pr arm 3 sett
Biceps isolert (curl) 8-12X 20Kg pr arm 3 sett.
Skulderpress 8-12X20++Kg 3 sett
-------------------------------------------------------------------
Markløft og knebøy må vente ei stund. Albue og kne vil ikke mere.

Trener styrke 4 dager i uka. Sprer Hovedøvelsene utover, med nærtliggende støtteøvelser.
Mage trenes 2 dager i uka nu.

Ser dette ille ut, Bulldog??

tommygutt
28-08-08, 15:25
Du trener som en helt Tommygutt. Håper du får klaff på Maraton.
Btw. Har Tommygutt også vært stor, eller du mangeårig lett fluevekt?

Har aldri vært stor nei, slank i 30 år.

Men det skal også sies at jeg for ett år siden stilte på start i Birken med 82 kg. Til start på lørdag veier jeg 75 kg. ALT som har forsvunnet er fett. 7 kg mindre å drasse på over fjellet burde være greit :)

PS! Du står på utrolig bra selv også!

Bulldog
28-08-08, 16:17
Trenger forklaring på endel øvelser:
Sumomark??
Tatepress?

Nr 6 i denne artikkelen:
http://www.t-nation.com/article/bodybuilding/dissecting_the_deadlift&cr=

Og litt nedover i denne:
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1373279

Ser dette ille ut, Bulldog??

Du har flere overflødige øvelser der, og ingen (såvidt jeg kan se) for beina og ryggstrekkerne. Så, ja, det er en liten katastrofe ;)

Du bør redusere arbeidsmengden på skuldrene dine først og fremst. Armhevinger er veldig bra, så den bør du fortsette med, men alle de flies/pressvariantene du gjør bør du begrense til en for hver økt.

Har du mulighet til å anlite profesjonell hjelp for kne og albu? I så fall ville jeg gjort det, og satt i gang med et hederlig 5x5 program eller tilsvarende når ting var i orden (eller nært nok - jeg har noen gamle knirk som liksom aldri blir bra, bare bra nok selv).

Thibs har en god artikkel om hvordan man bør sette opp et program her:
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1701042

tommygutt
28-08-08, 16:45
Bulldog:

jeg tenkte jeg skulle kjøre på med litt styrketrening til årets ski-sessong fra september måned.

Har du noen gode tips til ski-rellaterte styrkeøvelser, samt antall reps etc? Tenker da først og fremst på overkroppen, for jeg kommer paralelt til å kjøre styrketråkk på spinningsykkel/rulle for beina.

Gode tips mottas med stor takk :-)

Runegutt
28-08-08, 19:08
Dette var bare en øvelsesoversikt.
Kjører jo ikke alt det der på ei uke da.

Det jeg burde forklart var at jeg kjører hovedøvelsene benkpress, armhevinger, markløft og knebøy. Deretter støtteøvelsene.
Veksler støtteøvelsene litt etter sesong, og hvor spylei jeg er.

MArkløft og knebøy er uaktuelt nu. Et kne og en albu funker ikke. Albuen er et feil løft, kneet er en gammel motorsykkelskade.

Kneet ser ut til å komme seg, sakte men sikkert. Albuen trenger bare hvile.

Beina får nok pæs av GK og Syklinga (GK ma, ons, fre, sykkel de andre dagene)

Ser ut som jeg må omarbeide stykeprogrammet en del. Jeg må ned på tre styrkedager. Jobben som ikke passer inn. Sykkel og GK taes om morgenen.

Bulldog
28-08-08, 19:59
Bulldog:

jeg tenkte jeg skulle kjøre på med litt styrketrening til årets ski-sessong fra september måned.

Har du noen gode tips til ski-rellaterte styrkeøvelser, samt antall reps etc? Tenker da først og fremst på overkroppen, for jeg kommer paralelt til å kjøre styrketråkk på spinningsykkel/rulle for beina.

Gode tips mottas med stor takk :-)

Sånn på hoppende fot foreslår jeg et program med kun dips, chins og markløft, 4-5 rep 2-3 sett på hver, to ganger i uka. Løft så tungt du klarer, og avslutt settet mens du fortsatt er god for 1-2 repetisjoner. Øk vektene etter hvert som du blir sterkere, men husk å ikke ta deg helt ut. Er det for tungt å gjøre dips og chins uten hjelp er det helt greit å bruke maskiner. Er det for lett, bruk vektbelte :)

Merker du at styrketreningen går ut over innhenting fra skitreningen, så begrens arbeidsmengden (antall repetisjoner og evt sett - eller hopp rett og slett over en økt), ikke begrens vektene.

Ps: Jeg kan ha misforstått deg; du mener i tillegg til skispesifikk trening?

Bulldog
28-08-08, 20:02
Dette var bare en øvelsesoversikt.
Kjører jo ikke alt det der på ei uke da.

Ok. Kan du ikke føre inn en typisk økt?

Det jeg burde forklart var at jeg kjører hovedøvelsene benkpress, armhevinger, markløft og knebøy.

Da er du jo på god vei, da :)

Adaware
28-08-08, 20:27
Sykling kan aldri erstatte beintrening som knebøy ;)
Skjønner godt at folk faser det ut ved smerter for det er jo utrolig tungt.

tommygutt
28-08-08, 20:57
Ps: Jeg kan ha misforstått deg; du mener i tillegg til skispesifikk trening?

I tillegg ja :) Takk for gode svar.

Runegutt
28-08-08, 21:25
Dagens styrke økt blei slik:

20*6 Situpchrunch
15 Benkpress 40 Kg. Har masse mere inne, albuen kjentes grei
12 Benkpess 45 Kg. Kjentes fortsatt bra ut
6 Benkpress 50 Kg
6 Benkpress 50
6 Benkpress 50
-------------------------------------------------------------
Dette er i grensa til hva albuen holder. Dvs.påfører ingen belasting på skaden, så lenge løftene er bra.

Avslutta med
12X6 Beinløftt
10X6 Situpchrunch med vridning vekselvis høyre/venstre
-----------------------------------------------------------------

Er krøkkete å trene når man er skada. Blir så mange øvelser som må gå ut. Er grenser for hvor mye maveøvelser man greier/gidder

Runegutt
29-08-08, 08:39
Endelig Fredag
Ferdig med ukas GK, og er kommet meg på jobb. Det kjennes som kondisen kommer seg. Tilbakelegger flere meter under løpinga enn jeg gjorde mandag. Knærne ser også ut til å holde. De er litt ømme, men ikke værre enn at de er fine i morgen.

Får ei mystisk blodsukkerstigning rett etter GK. Må være noe glucogen som løses ut fra muskler eller lever. Skal ta dette opp med Dåktern.

I dag blir det lite styrke, kun mave. Skal skyte kvartmatch i morgen, så kan ikke ha slitne muskler. Blir ikke morgentrening heller i morgen.
------------------------------------------------------------------------------
Så langt trives et typisk B-menneske med morgentrim. Det gir en mystisk piff på dagene. Er generelt mere opplagt.:)

Cherie
31-08-08, 11:17
Jeg har begynt med styrke! :)
Endelig fått med meg ei venninne rett etter jobb på mandager og onsdager, så slik har denne uken sett ut:

Mandag:
Oppvarming: Elipsemaskin 15 min.
Program:
Benkpress: 20kgx12, 25kgx12, 30kgx8
Benpress: 60kgx12, 80kgX12, 90kgx10
Dra-ned-til-bryst: 20kgx12, 25kgx12, 30kgx12
Rygghev: 12rep, 12rep, 10rep
Situps på sktåbenk: 12repx3 set

Onsdag:
Oppvarming: Elipsemaskin 20 min (spurt på slutten, syke 207 i puls!!!:eek:)
Program:
Benkpress: 20kgx12, 30kgx10, 30kgx8
Benpress: 60kgx12, 90kgx10, 90kgx8 (Tom i bena etter spurten gitt..)
Dra-ned-til-bryst: 20kgx12, 30kgx12, 35kgx12
Rygghev: 12repx3 set

Torsdag:
Svømming!!:D Ca 30 min ren svømming, og 30 min lek og morro..

Fredag:
Styrke i dag og gitt, for treningspartnern min kunne ikke onsdag, men ble fredag istede! Og jeg hang meg på!
Oppvarming: Elipsemaskin 10 min
Program:
Benkpress: 20kgx12, 30kgx10, 30kgx8
Benpress: 60kgx12, 90kgx12, 100kgx12
Dra-ned-til-bryst: 20kgx12, 35kgx12, 40kgx10
Rygghev: 12repx3 set

Fornøyd med denne uka, og kan se det setter fart på å stramme opp kroppen min også! Kjenner bare at jeg ikke kan yte helt max fordi muskla ikke har mye karbo i seg, rar følelse å kjenne at jeg plutselig bare går tom. Men dette funker bra! For jeg vil jo ha i pose og sekk, dvs ned i vekt og stramme opp muskla og bli sterk! ;)

Michelin
31-08-08, 11:53
Gikk Birken bra på lavkarbo Tommygutt?

tommygutt
31-08-08, 12:22
Det ble blandede erfaringer:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?

Gikk det bra med deg?

Michelin
31-08-08, 14:30
jezzzz da- det gikk kjempebra, hadde en fin tur, supert vær og humøret på topp!
Vi hadde registrert oss med et forventa tidsforbruk på 6+, og det bomma vi ikkje på for å si det sånn:) 6,47 hehe, men det ga mersmak,og neste år skal vi selfølgelig forbedre tida vår voldsomt:heia:

Må seff gratulere dæ med flott resultat:heia:
Vi pikene havna på Bryggerikjellarn etterpå, og da skal æ love at det ble høykarbomat-særlig desserten...men så fortjent:rodme:
...i morra e det heldigvis mandag.....bra dem kjæm en gang i uka!!!

tommygutt
31-08-08, 15:04
Grattis med vel gjennomført :) Kjempebra jobba!

Fullt fortjent med litt karbo da ja:D

SusieBlues
31-08-08, 20:29
Løp den store skogrunden på ca 1t 20 min. Gikk litt bedre enn forrige gang, men fortsatt pesete på toppen.

Runegutt
01-09-08, 03:23
30.08
Det blei Fjellvåken i dag. Turmarsj i Harstad. Tok den middels snille løypa, 17Km.
Hadde hele turen meire å gå på, og ville fint greid den lengste ruta på 25Km.
Meldte meg som Sherpa for min far på 67år.
Tror han var glad i de verste oppoverbakkene for å slippe sekken.

Kjenner nu at jeg har et kne som er hjertelig til stede.

Cherie
01-09-08, 18:58
Dagens styrketrening overstått:
Oppvarming: Elipsemaskin 10 min.
Program:
Benkpress: 20kgx12, 30kgx11, 32,5kgx8
Benpress: 60kgx12, 100kgx12, 110kgx12 (nesten så knærne sa nei..)
Nedtrekk til bryst: 25kgx12, 35kgx12, 40kgx9
Rygghev på skråbenk: 12rep, 12rep, 10rep
Situps på skråbenk: 3x12reps

Fornøyd, morro å kunne se fremgangen, spesiellt på benkpress og benpress! :)

Bulldog
01-09-08, 20:22
Første uke, og en økt i dag, med Pavel er unnagjort, og jeg må si det går smurt :)

Det føles veldig rart å avslutte før jeg blir sliten, men det føles godt på en måte også - som jeg liksom er klar til neste økt allerede før jeg er ute av døra på gymmet. Jeg har vært altfor konservativ med vektene, så jeg skal føle meg fram litt mer denne uka. Merker at jeg har mistet en god del trøkk i beina de siste mnd , men bør nok hvertfall klare 110 x 5 i bøy neste uke.

Nå skal 500g ytrefilet m/ tilbehør fortæres. Hardt å være på slanker'n :lol:

Runegutt
02-09-08, 07:06
Er syyyk. blir ikke trening på meg

tommygutt
02-09-08, 08:21
Kroppen ser ut til å funke igjen etter helga, så i dag starter treningen fram mot Oslo Maraton.

Første økt: Intervall-trening, 3 x 10 minutter, sone 3, rundt idyliske Åletjern.

SusieBlues
03-09-08, 06:48
Syklet i stua. Deilig!

Runegutt
03-09-08, 09:11
Fortsatt syk. Nu er vi tre heime, jeg og begge ungene. Møkk

tommygutt
03-09-08, 17:20
Dagens økt: 20 minutter oppvarming, deretter ca 30 minutter med styrketråkk i terreng med sykkel. Avsluttet med hærlig teknisk stisykling, ca 30 minutter.

En skikkelig overskuddsøkt!! Energien er tilbake...

tommygutt
05-09-08, 11:09
Har fått en liten strekk, kombinert med den obligatoriske høst-forkjølelsen, så her blir det noen rolige dager før oppladningen mot Birken og Oslo Maraton starter for fullt.

God helg alle treningsvenner :-)

Runegutt
05-09-08, 11:29
Har fått høstsnufs med tilhørende oppkast.
Direkte u-gøy
Tenker jeg tar rooolig trening neste uke

tommygutt
07-09-08, 20:39
Strekken begynner å slippe.

Vurderer å sykle Scott Cup på onsdag og Hortensmarka Rundt til helga, for å få to skikkelige gjennomkjøringer før Birken og Oslo Maraton, for så¨å bare trene rolig resten av måneden.

Håper å kunne trene i morra, VELDIG rastløs nå....

Fat lemmy
07-09-08, 22:16
Melder meg inn i treningsdagboka jeg også. Er ikke på nivå med di fleste av dere, men trener da litt forde. Startet på ketlyse for 3 uker siden, og er veldig veldig fornøyd med hvordan kroppen responderer til kostholdsendringen. Har ikke vært helt etter boka men har vært i ketose fra dag en. I dag gikk jeg med staver i 50 min. Snittpuls 81% maks puls 99%. Er en veldig bratt bakke i runden jeg har valgt meg ut. Ca 20 minutter ut i løypa. Har som mål å ta runden på under 30 min neste år:) Vet ikke nøyaktig hvor lang runden er, men anser det som uvesentlig for øyeblikket. Har elendig kondisjon, så forbedringspotensialet er enormt. Videre har jeg fått lurt med meg en på jobben til å bli med på styrketrening 2 ganger i uken, det er mer min greie:D Har en kropp som ikke er bygd for fart. Har trent vekter før, men da med skyhøyt karbo inntak både før etter å under øktene, så det skal virkelig bli spennende å se hvordan det går. Skal holde med til mellom 10 og 15 repp i baseøvelser, kanskje prøve å presse meg litt mer på armer. legger inn rygghev å sittups også, det har jeg alltid avsluttet økene med. Minimum 3x12. greit å ikke presse seg for hard på di øvelsene eller hva? Kom gjerne med innspill å råd, jeg tar i mot med stor takk:cool:

tommygutt
08-09-08, 10:29
Velkommen Fat lemmy, artig at det funker så bra med lavkarbo og trening.

Det finnes nok andre på forumet som kan gi deg bedre råd enn meg på styrketrening, men uansett, stå på videre!

SusieBlues
09-09-08, 05:17
I går kveld trente jeg Total Core på Elixia. Fin trening!

Runegutt
09-09-08, 07:55
Når man på søndagen trodde man endelig var blitt frisk, kom Elgen på besøk.
Kauka på elg heile natta.

Nu e æ lei

tommygutt
09-09-08, 19:11
Endelig i gang igjen. Rolig løping i ca 2 mil, uten pulsklokke og tidspress, kun på impuls og følelse.

Godt å være i gang igjen :-)

JenJen
09-09-08, 23:07
Endelig kan jeg skrive her inne! Ikke at jeg trener på veldig høyt nivå, men det er da trening :o
Etter ca 4 mnd uten noen som helst form for trening, så begynte jeg igjen i går. Og jeg greide hele 15 minutter på ellipseapparatet før kroppen sa stopp :lol:

Men idag har det vært en helt annen sak! Jeg hadde 15 minutter ellipse som oppvarming, før jeg hadde styrketrening på overkroppen (og jeg må opp i vekter selv om jeg har hatt en slapp sommer, forstå det den som kan) og deretter 30 minutter knallhard ellipse igjen. Kunne holdt på lenger, men da begynte det å bli litt kjedelig..
Det eneste jeg merker av en treningsfri sommer er at pulsen min er skyhøy, gjennomsnittet lå på 189 og høyeste registrerte var 198 :rolleyes: Får et sykt rush av å ligge så høyt i puls, så det gjør egentlig ingenting :p

tommygutt
09-09-08, 23:21
Bra jobba JenJen :)

tommygutt
10-09-08, 21:30
1 time roooolig på spinning-sykkel i dag, med god uttøying. Håper strekken slipper taket snart....

Runegutt
12-09-08, 11:25
Endelig frisk igjen. Værste forkjølelsesfluensaen noensinde. (Mandsforkjølelse :-)

Fikk testa Max på 10rep for RYP i går.
Begynner med RYP på mandag.
I tillegg skal jeg ha en rolig sykkeltur hver morgen. Ser ut som forrige treningsrunde blei for mye. Løfter atskillig mer nu, etter to ukers sykeleie.

JenJen
12-09-08, 16:54
Jeg har trent igjen :D
15 minutter ellipse (oppvarming), styrketrening lår, rygg, mage og armer (økte vektene med 2 kg, fortsatt ikke nok), og så 20 minutter ellipse etterpå :) Hadde fortsatt mye å gi, men jeg måtte på forelesning :o
Trening på lavkarbo er så gøy, hadde helt glemt hvor herlig det er! Ikke blir jeg stiv og støl, ikke blir jeg tom for energi, og ikke blir jeg dvask og ødelagt etter en treningsfri periode :D

SusieBlues
12-09-08, 21:56
Trente Step i Sandvika i dag. Deilig sliten.

Antoinette6
12-09-08, 22:13
Styrketrening på Sats i en god time etter oppvarming på tredemølle. Forsøker å få til trening mandag, onsdag og fredag. Det har foreløpig gått bra :)

tommygutt
14-09-08, 15:54
Skadefri!!!!!!!!!!!!

7 timer med stisykling fordelt på lørdag og søndag, en strålende helg:):):)

SusieBlues
15-09-08, 07:31
Trente Step i Asker, viste seg å være step2. Jeg var ikke helt i form, men tenkte det skulle gå bra. Ga alt jeg hadde en halvtime, brukte den andre halvtimen til å sitte i et annet rom og prøve å ikke kaste opp.. Det gikk fint..

Runegutt
15-09-08, 12:49
Endelig frisk igjen. Etter ei totalt avspora helg i Lofoten, er det på tide med litt trening igjen.
Starta dagen med en 45 minutter rive kjellerveggtrening. Tenkte man kunne kombinere det nyttige med mosjon. :-)

I kveld blir det RYP, første del. Er spent på dette programmet. Ser uhyre gjennomarbeidet ut. Merkelig nok er kostholdsrådene svært likt Fedon. :-)

Runegutt
15-09-08, 20:38
Mitt livs første RYP er gjennomført.
Programmet føles lett, men du verden som man kjenner den halvtimes kondisøkta etter styrke. Så langt, positiv. Ja, må nevnes, blodsukker går ned ei stund etter kondisøkta.

Antoinette6
15-09-08, 20:45
Gratulerer, Runegutt. Hyggelig å se deg igjen. :) Selv har jeg trent kondisjon på trimsykkel og en times styrketrening på Sats. Flink pike :)

tommygutt
15-09-08, 20:54
Treningsfri i dag.

Mitt store dilemma er at når jeg løper for tida, gjør det vondt i kneet. Birken i helga??!! Jeg prøver hvile og alternativ trening denne uka og gambler på at kneet holder på lørdag.

SusieBlues
16-09-08, 06:51
Ble time på Kalbakken i går. Oj, så sliten i beina!

Runegutt
16-09-08, 12:12
Skal ha en relativt rolig sykkeltur i eftermiddag. Har redusert treninga endel.
RYP mandag,onsdag,fredag Relativt rolig sykkel/rask gange Tirsdag, torsdag, lørdag, søndag.

Kroppen min sier at 14 dager på sofaen gjorde godt. Har overskudd i bøtter og spann.
Til og med vekta ser ut til å være på nedadgående kurs. Pisser mye, så må være masse vann i denne kroppen nu.

JenJen
16-09-08, 16:27
15 min ellipse oppvarming, 1 time styrketrening, og 30 minutter ellipse igjen. Skal lete etter flere styrkeøvelser med manualer, styrkeapparater er ikke skapt for min kropp :rolleyes:

Andreaen
16-09-08, 18:09
Styrke:
200 situps, forskjellige variasjoner
400 tåhev
100 armhevninger, forskjellige variasjoner
100 ryggløft
100 knebøy, forskjellige variasjoner

Runegutt
16-09-08, 22:16
Ferdig med rolig sykkeltur. Kroppen føles skjønn. Masse futt i beina.

tommygutt
16-09-08, 22:54
Dagens økt: klubbmesterskap på Terrengsykkel på Konnerud. Fin gjennomkjøring, høy puls i en teknisk løype i ca 40 minutter.

Runegutt
17-09-08, 10:18
I kveld blir det RYP dag 2. Er spent på hvordan endel muskler tåler trening med bare en hviledag imellom. Tror jeg gikk på en liten overtrening i sommer. Gårdagen ga meg endel ubehagelige svar: Jeg holdt igjen farta, hadde masse ekstra å gå på. Var bevist med ikke å peise på opp bakker etc. Og.... gjennomsnittsfarta var høyere enn noensinde.

Så treningsopplegget blir:
RYP Mandag, onsdag, fredag og lav/mellomintensiv kardio Tirsdag, Torsdag, Lørdag

JenJen
17-09-08, 14:38
Det ble litt styrketrening i dag også :o Kanskje dumt å ikke ha en hviledag, men dette kommer ikke til å bli en vane.. Måtte teste ut noen øvelser, og da ble det sånn :) 15 minutter kondisjon i tillegg.

Runegutt
17-09-08, 14:56
Flinke JenJen

Runegutt
18-09-08, 09:30
Det blei RYP+ en drøy halvtime sykkel i går. Dag to med vekter, følter helt grusomme. Musklene var ikke samarbeidsvillige i det hele tatt. Spesielt var Arnoldpress et slit.
Syklinga derimot fungerte supert. Kan ikke fatte hvorfor den føltes så kjempelett, etter at manualene mine bare var pytone.

Et anna minus, er at vekta mi ikke er venner med meg. Ser ut som at jeg får noen røykesluttkilo. Greier ikke å holde dem unna mer:(
Kostholdet er helt likt vårens, og da gikk jeg ned.
Mosjonen er minst like bra.

Runegutt
18-09-08, 14:51
I dag blir det et par timer med motorsag i vedskogen.
Supermosjon det også.

Andreaen
18-09-08, 18:52
Dagens trim blir:
2 timer turn og 30 minutter gåtur etter turningen!:)

JenJen
18-09-08, 19:42
Styrketrening på lår og bak og null kondisjon, med det resultatet at jeg nå er så stiv og støl at jeg gråter en skvett for hver gang jeg møter et trappetrinn.. Men nå blir det treningsfri i 3 hele dager, reiser bort :p

Runegutt
18-09-08, 19:42
:DNettopp ferdig med vedhugst.
Super styrketrening det

solsikke
18-09-08, 21:42
Kaster meg inn her jeg og.
Har no syklet 45 minutter trimsykkel, og 15 min styrketrening.
Føles godt etter noen treningsfrie dager med studier og lesesal!!!

JenJen
18-09-08, 23:09
:heia:

Runegutt
19-09-08, 20:58
Ukas siste RYP med dertilhørende 40 minutter på sykkel, er unnagjort.
Duverden så god den sykkeløkta er.

Så langt, etter ei uke med programmet, er jeg fornøyd

Andreaen
20-09-08, 16:41
Springe ned 150 trappetrinn, og opp igjen da;)
Kanskje noe mer senere.

Runegutt
20-09-08, 17:32
Dagen i dag har bestått av 3 timer i vedskogen.
Fine vedskogen

Runegutt
22-09-08, 00:31
Dagens mosjon:
Riving av kjellervegg i tre timer.
Bortsett fra å ha hele kroppen full av støv fra porøsplater og ru-panel, er jeg helt ødelagt i armene. Brekkjern er et fantastisk treningsredskap.

Runegutt
22-09-08, 12:24
:eek: MANDAG

Etter å ha vært hos dåktern den vanlige runden, uten å bli det spor klokere, planlegger jeg nu kveldens mosjon.
Skal nu trene RYP uke 2. Antall reps er nede på 10, mens antall sett øker.
I tillegg har vektene økt gjennom heile forrige uke, og skal øke gjennom denne.

I løpet av neste uke skal jeg teoretisk være over 10RM.
Spennende å se om kroppen greier det.

Ellers er jeg spendt på om det blir drittvær til sykkelturen jeg tar etter vekttreninga.
Har pissa ned i heile dag. Syd vest er ikke ei ønskelig vindrettning nei

Andreaen
22-09-08, 17:16
2 timer turn senere i ettermiddag!

Runegutt
22-09-08, 21:30
:)
Da var man ferdig med dagens RYP og en 30 minutters rask gåtur etterpå. Er er så mye vind at sykkel er uaktuelt.
Merksnodigså mye sterkere man blir.
Det som føltes helt grusomt i forrige uke, går nu kjempelett.

Runegutt
23-09-08, 11:20
I dag skal det sykles. Føler meg i superform.

Andreaen
23-09-08, 17:06
Jeg skal jogge i dag. Jeg får se hvor langt jeg pusher meg, men minst 40 minutter. Skal se om jeg klarer 1 time.
Og skal i tillegg ha gått over 20.000 skritt,nærmere 30.000 skritt før jeg legger meg!
= D

Andreaen
23-09-08, 17:07
I dag skal det sykles. Føler meg i superform.
SKal si du er dyktig i å trene Runegutt! : ) Motivasjon!
Håper du får en fin treningsøkt på sykkel'n ;)

Andreaen
23-09-08, 21:16
Jeg skal jogge i dag. Jeg får se hvor langt jeg pusher meg, men minst 40 minutter. Skal se om jeg klarer 1 time.
Og skal i tillegg ha gått over 20.000 skritt,nærmere 30.000 skritt før jeg legger meg!
= D
Glemte å ta med at jeg også har hatt 1 1/2 time med volleyball på gymmen i dag:)og har gått ca. 19.000 skritt utenom joggingen, som varte i 53 minutter :)

Andreaen
24-09-08, 14:22
I dag skal jeg jogge i 60 minutter +.
Kanskje litt styrke etterpå:) Får se det ann! men jogge skal jeg!

JenJen
24-09-08, 14:59
Styrketrening på overkropp i dag, etter nesten ei uke treningsfritt :flau:

Runegutt
25-09-08, 11:33
I går Onsdag, blei det RYP+ en drøy halvtime rask gange. Har en d... bakke her på stedet som er super.

Senere blei det en liten kosespasertur bare fordi det var fint vær.

Kroppen føles super.
Kjenner jeg blir sterkere for hver dag som går. Har overskudd i bøtter og spann.
Sykkeldag i dag

Runegutt
25-09-08, 16:41
:D:D:DFerdig med sykkeln. 27 minutter oppvarming, og så samme løypa tilbake, men da tok den bare 20 minutter ;-)
Lik stigning begge veier, og ikke medvind.

Har fått mye mere fart i kroppen siden i juni. Toppers

Runegutt
26-09-08, 22:22
Ryp siste dag uke 2.
Er mere og mere fornøyd. Kroppen virker.
Har også tatt meg litt kostholdsfrihet, spiste litt havregrynsgrøt med sukrin og kanel, og et durabelig smørøye, for deretter å tørke i meg to kokte egg med majonaise, og en del bacon. Joda, blodsukkeret gikk opp en del, men jeg starta på 4,5 og endte på 5,9.
Så dette er bra.

Runegutt
29-09-08, 12:24
Det blei gåing både lørdag og søndag.
I dag starter RYP uke 3.
Er overfornøyd med programmet. Kroppen strutter av energi.
Skal i dag igjen teste Havregrynsgrøt rett etter treninga, for deretter i dytte etter med noen egg.

Har hatt sånn sinnsyk lyst på havregrøt i månedsvis, og hvis det går bra rett etter treninga, har jeg nok en grunn for å trene.

solsikke
29-09-08, 20:14
Da var dagens treningsøkt over...det ble en time med sykkel utendørs i bratt lende...
og 30 min styrketrening etterpå...
Det er en deilig feeling når det er over, men tungt, mens det står på..

Runegutt
29-09-08, 22:04
RYP dag en uke 3
Føles bare supert. Jadda tungt mens man løfter, og har et anstrengt forhold til Guvernør Arnold, men duverden den gåturen etterpå, for en sprett jeg har i beina.
Gåturen avluttes med springing i trapp.

Kroppen er super

Runegutt
29-09-08, 22:08
Tommygutten slutta å trene?

LilleM0r
29-09-08, 22:17
Har lest tråden deres og syns dere er flinke.
Men - det er en ting jeg lurer veldig på.
Hva i all verden er RYP :confused: - jeg jakter rype men regner med at det ikke har noe med det å gjøre:)

Har forresten vært på 1 times trening med personelig trener i dag (PT :rolleyes:) - dyrt men en prioritering.

tommygutt
29-09-08, 23:11
Tommygutten slutta å trene?

Jeg er i kosemodus om dagen. Trivelige stiturer på sykkel med kompiser, turer i fjellet med bikkjer og kjerring. Bygger opp et realt overskudd til 1. oktober, da starter hardkjøret :)

I`ll be back :)

Runegutt
30-09-08, 09:07
Har lest tråden deres og syns dere er flinke.
Men - det er en ting jeg lurer veldig på.
Hva i all verden er RYP :confused: - jeg jakter rype men regner med at det ikke har noe med det å gjøre:)

Har forresten vært på 1 times trening med personelig trener i dag (PT :rolleyes:) - dyrt men en prioritering.

Her er RYP
https://www.tn.no/assets/media/RYPver2_1.pdf

Dette er et helkropps styrkeprogram + kondisjon + kosthold

Kostholdet er i nærheten av Fedon, og jeg holder meg til egen kost.

Programmet er bygd opp med trening 3 dager i uka, i 6 uker.
Dette er basisen for alle.

Så etter en ukes hvile, kan man velge om man ønsker maksimal forbrenning, eller maksimal muskelvekst.

Forbrenningsdelen betyr at man får masse intervalltrening i tillegg til styrke.
Maks muskelvekst, betyr mere mat.:)

Runegutt
01-10-08, 15:52
I kveld blir det RYP uke 3 dag 2. Å så godt det blir i knærne med 60Kg knebøy.
Der er trossalt noen kilo mann i tillegg.
Resten er bare koseøvelser, men så kommer Arnoldpress 15Kg pr. Manual.
Kjenner armene verker bare ved tanken.
Gleder meg til neste uke. da er det bare 5 reps i hvert sett.

Runegutt
01-10-08, 22:19
Ferdig med dagens RYP økt. Gikk jo fint med alt. Kropp i overskudd, havregrynsgrøt og egg etter trening. Har også vært flink å spise en time før trening. Makrell i tomat, er overskuddsmat. (Rimte jo)

tommygutt
01-10-08, 22:20
DA er vi igang. Startet med noe så uvanlig som en fotball-trening i kveld, 90 minutter intervallpreget.

Godt å være i gang igjen og kneet kjennes helt bra ut!

Runegutt
01-10-08, 22:26
Endelig var Tommygutten på plass.

Runegutt
02-10-08, 09:03
Da var det egentlig torsdag, og sykkeldag, men i dag blir det felling og kvisting av bjørk.
Supert når man får en avtale med en jordeier, som trenger å få skogen trimma godt.
Får meg masse gretis ved for neste år.
Uansett, blir et par timer morsjon her.

JenJen
02-10-08, 15:43
Ha! Kom meg jaggu på trening idag :D Ble ikke heeelt etter planen da, glemte nemlig arket med øvelser hjemme :o Tok heller ikke hensyn til ryggen, og det får jeg nå svi for. Må nok bytte ut noen øvelser, men det går så fint så.
Uansett så ble det styrketrening + 30 minutter kondisjon, og jeg er fornøyd :)

solsikke
02-10-08, 15:52
Dagens første treningsøkt er over....er så nydelig vær, har gåt tur, 8km, i rask gange...Føles kjempe deilig!!!!
Har også plan om en liten time på sykkelen etter ungene har lagt seg:)

Runegutt
02-10-08, 20:48
ha! Kom meg jaggu på trening idag :d ble ikke heeelt etter planen da, glemte nemlig arket med øvelser hjemme :o tok heller ikke hensyn til ryggen, og det får jeg nå svi for. Må nok bytte ut noen øvelser, men det går så fint så.
Uansett så ble det styrketrening + 30 minutter kondisjon, og jeg er fornøyd :)

ryp???

Runegutt
02-10-08, 20:51
Småpigerne trener bra ser jeg :-)

Har vært i vedskogen i 3 timer. Motorsagmasasjen :p

Kjenner det overalt. Sannsynligvis den mest intense treninga jeg bedriver.
Har fått gratis vedfelt, og det skal ryddes.
Er bare å stå på mens man kan.
Synd jeg er så seint ferdig de fleste dagene på jobb.

Blir endel helgearbeid da.

JenJen
02-10-08, 21:01
RYP ja :D Eller noe RYP-lignende ihvertfall :o

fjanni
02-10-08, 21:19
Jeg vil å rapportere!!! :lol: 70 minutters knallhard stepp-time i dag. Er helt kjørt!!

JenJen
02-10-08, 21:28
Go fjanni!! :heia:

Runegutt
02-10-08, 21:37
Så gøy, vi blir jo en hel RYP-klan her inne etterhvert

solsikke
02-10-08, 21:43
Har da gjennomført 15 min på sykkelen til oppvarming, og 30 min styrketrening!!!

JenJen
02-10-08, 22:33
:heia:

Nille
02-10-08, 23:08
OK. Da får jeg vel rappportere litt jeg og da.
Trente pilates 3 ganger pr uke inntil i fjor sommer, men da falt jeg litt av lasset. Nå har forfallet kommet lenger enn jeg setter pris på og jeg har startet en skikkelig treninsoffensiv. I samarbed med fysio/treningsveileder selvfølgelig, siden jeg har 2 prolapser. Som forøvrig er årsaken til jeg startet med pilates i første omgang. (Har en treningsdagbok her et sted...langt ute i glemselen).

Sooooo, denne første posten blir lang:

26.09.08
Les Mills Body Pump - 1 time trening.

BODYPUMP™ is the fastest way to shape up and lose body fat. It’s a toning and conditioning class with weights and is for just about everybody who wants to add strength training into their aerobic workout. The simplicity of the class makes BODYPUMP™ a great starting point to develop strength and confidence. Hot sounds and compelling choreography keep you going through each 45-minute or one-hour workout. You’ll use a step platform, a bar and a set of weights.
If you’re new to weights-resistance exercise or you’re out of shape, you should start with light weights. After a few classes you’ll recognise the correct weight for you. If you’re unsure, ask your instructor.

BODYPUMP™ Benefits

Burn up to 600 calories per class for fat loss
Improve your strength
Improve your general fitness
Shape and tone your muscles
Improve your bone density (helps ward off osteoporosis)
Gives you a sense of achievement

Kommentar: Treneren sa han normalt kjørte et ekstra hardt program en fredag i måneden. Og det var DENNE fredagen ! Kunne nesten ikke gå etterpå. Eller kjøre bil, eller holde telefonen. Men det var veldig kjekt ! ...... Lørdagen var ille.

28.09.08
Les Mills BodyVive - 1 time trening.

BODYVIVE™ is the new group exercise-to-music program from Les Mills. It’s a low impact, 55-minute class, integrating aerobic exercise for heart fitness, resistance training for strength and stability, and stretching and mobility work. Like the other LES MILLS™ programs, BODYVIVE™ incorporates multiple tracks of inspiring music and is delivered by motivating instructors. BODYVIVE™ is especially suited to active adults in their 40s, 50s and 60s who belong to health and fitness clubs. It’s also suitable for group exercise beginners and anyone who will enjoy this integrated exercise option.
BODYVIVE™ Benefits

Improved muscular strength and endurance
Increased heart fitness
Improved flexibility and range of movement
Better agility and balance
Improved posture
Weight loss through elevated calorie expenditure
Reduced risk of bone and joint degeneration
General wellness and ‘feel good’ benefits

Kommentar: Var skjelven i beina og hadde fremdeles gangsperr etter Body Pump. Klarte å følge med på det meste unntatt steg sekvensen. Det var ikke vanskelig, men det ble litt mye å konse på en gang. MEN det var kjekt å ha trent det ETTERPÅ.

30.09.08
Pilates med ball - 1 times trening

Det var ikke no gøy. Dårlig trener som trodde hun var veldig morsom hele tiden. Jeg likte ikke å bruke ballen. Klarte fint alle øvelsene, men jeg var mer irritert enn jeg hadde det gøy. Det var ikke noe for meg.

På veien ut traff jeg han som leder BodyPump hver fredag. Han spurte hvordan det sto til med meg og sa det var tøft gjort å følge så godt med første gangen og appåtil en slik time han kjørte da. Vanligvis er det mye lettere, du kommer vel på fredag, sa han.... Og det gjør jeg !

Så planen nå er å trene BodyPump i morgen (fredag, sant !) . BodyVive på søndag og BodyBalance onsdag. Eller evt. en time til med BodyVive.

BodyBalance
BodyBalance har øvelser fra Yoga, Tai Chi og andre Østens treningsformer.
Hvorfor skal jeg trene BodyBalance:
- For å få kropp og sjel i balanse
- For å få en strømlinjeformet kropp
- For å få bedre balanse mellom muskelgruppene
- For å få smidighet
- For å redusere stress
Du vil få bedre kroppsbevissthet og bli mer fleksibel i alle ledd og
muskler. BodyBalance gir deg en finere holdning og kroppskontroll. Passer
for alle og bør være obligatorisk i et hvert treningsopplegg. Det får kropp
og sjel i balanse.
Det er rolig og avslappende musikk til rolige og avstressende øvelser.
Virker også utstrekkende.

Hvis det er noen som er interessert i Les Mills trening så står det en del på www.lesmills.com (http://www.lesmills.com/). Og her er det en side hvor en kan finne det nærmeste treningssenteret: http://www.lesmills.com/nordic/nn/members/consumers/class-locator.aspx

Også har jeg lagt på meg over 1 kilo. Regner med at det er støle muskler.... :p

JenJen
02-10-08, 23:16
:heia: :D

tommygutt
02-10-08, 23:49
Yes, endelig en kvalitetsøkt igjen! 5x4 minutters intervall på rulle med god oppvarming og nedsykling. Styrke på mage/rygg etterpå, samt push-ups.

Kroppen er rusten, men snart er vi tilbake på vinnersporet!

PS! Artig at så mange er i treningsmodus om dagen :-) Tar jo helt av dette folkens, stå på!!

Homer Simpson
03-10-08, 13:58
Så gøy, vi blir jo en hel RYP-klan her inne etterhvert

Skal teste RYP jeg også. Det virker som et passelig program for meg.

Tenkte å finne startvektene på de forskjellige øvelsene i dag og så begynne programmet på mandag

JenJen
03-10-08, 16:49
40 minutter kondisjonstrening :D :visemuskl

LilleM0r
03-10-08, 20:37
I dag har jeg hatt en liten opptur! Og takk til mine gode hjelper "RYP'erne" som gav meg en link og masse lesestoff vedrørende trening. Og her lærte jeg noe. Følgende tekst gjorde at jeg innså hva jeg gjør feil - og spesiellt når jeg trener i ketose - jeg trener for hardt!

Tommelfingerregler for å finne riktig intensitet på intervallet er: ”Jeg kunne fortsatt i denne farten i ett minutt til”, og ved avslutning av økten: ”Jeg kunne ha gjennomført ett intervall til”. For høy intensitet fører til mye melkesyre som reduserer hjertets fylling, noe som gir dårligere treningseffekt.

Så nå har jeg kjørt 4x4 med tempo tilpasset utsagnet over - og det gikk veldig bra!! Selvfølgelig ble jeg sliten - det skal en bli med intervalltrening - men jeg ble ikke tom etter første draget!:D

Og jeg er så glad.....I'm back:boxing:

Runegutt
03-10-08, 22:12
Blei ikkenoe Ryp i dag. Skolefri, så jeg og konemor tok med oss motorsaga og drog på tur. Nu likner det som før var skog, på den Russiske Taiga.

Uansett, har oppdaga noen muskelgrupper som ikke står beskrevet i noen litteratur. Armene er helt ødelagt, og ryggen verker. Den veden bør varme ekstra godt, så mye jobb som jeg har hatt med den hittil.

tommygutt
03-10-08, 23:25
En times gåtur i dag for å løse opp i en støl kropp som ikke helt var vant til å trene akkurat nå :-)

På`n igjen i morra :-)

Nille
04-10-08, 15:15
Nytt for meg å "rapportere" så jeg glemte det i går:

03.10.08
Les Mills Body Pump - 1 time trening.

Er helt fin i dag.... Gjorde noen pilates strekk øvelser da jeg kom hjem og det tror jeg hjalp veldig.

lurveknotten
04-10-08, 17:21
Heisann folkens.
Fyrer i vei med mitt treningsopplegg.
Jogger 7 km mandag, onsdag og torsdag!
I tillegg har jeg skaffet meg sykkelvogn,
slik at jeg kan sykle kidsa i barnehagen
før jeg drar på jobb. Jeg synes det har
vært litt kaldt i det siste (les: bleikfisk)
så nå har jeg ikke syklet til jobben siden
begynnelsen av september, men fra våren
igjen er det det som gjelder. Det blir da 2
mil per dag. I tillegg har jeg lyst til å få trent
litt styrke (har til og med treningsbenk), bare
jeg finner et sted å ha den :p

And that's it :D

JenJen
04-10-08, 20:11
1 time styrketrening, ikke noe kondisjon :p (sånn bortsett fra 3 timer shopping..) MEn jeg tar det nok igjen på dansegulvet i natt :D

Runegutt
04-10-08, 20:15
>Ikkegjørenoedag har lekt båtelektriker

tommygutt
04-10-08, 22:36
Dobbelt opp i dag, først 3 timer skogstur med hunder og kjerring, før jeg rundet av med 3x10 min styrketråkk på rulla i kveld.

DEILIG!!!!!!!!!!!!!!

Antoinette6
04-10-08, 23:00
En times god styrketrening og kondisjnstrening på sykkel :)

Nille
05-10-08, 14:41
En times Les Mills Body Vive (kondisjon og styrke) i dag også.
Det blir lettere hver gang, jeg klarer mer og er mindre støl etterpå. :D

Runegutt
05-10-08, 15:49
3 timer i skogen.
Har vondt i motorsagmuskelen.

tommygutt
05-10-08, 19:35
Laber og slapp start på dagen, men fikk fart på skrotten og kjørte en kvalitets pyramide-intervall på rulla i Sone 3 i kveld. 6-4-3-4-6 minutter, men god oppvarming og nedsykling.

Satser på litt finvær utover uka for å få lufta rulleskia en tur eller to.

LilleM0r
05-10-08, 20:03
Og jeg kjørte en 4x4 i dag og holdt bra! Mestringsfølelssen er tilbake - dog med adskilleg laverer intensitet enn vanelig, men litt mer enn forrige intervall.
Sånn kommer jeg til å bygge på og presse kroppen til å bli flinkere til å forbrenne fett:)

I morgen har jeg 55 minutter styrketrening med PT

solsikke
05-10-08, 21:09
En times styrke og sykkel på meg i dag!!

Antoinette6
05-10-08, 21:21
Guuuud, så flink du er, solsikke ! Og så på en søndag ! :)

solsikke
06-10-08, 14:53
Da har jeg vert på ny treningsrunde på sykkelen min...persa faktisk runden min med over 7 min i motbakkene i dag...super stolt:)
Har i tillegg trenet styrke i 30 min..

KetoKay
06-10-08, 16:53
Kommer nettopp hjem fra en times sykkeltur i nærområdet. For de som er kjent her så kan jeg jo avsløre at jeg sykla fra sentrum, gjennom Nesparken til "Lille-Sverige"(Krapfossvn), så Eikavn over til Krapfossvn igjen, svingene ned mot sentrum, gjennom sentrum og ned på Bastøkaia. Satt der fem minutter og hvilte før jeg sykla tilbake via Storgata og bort til Gudes gt hvor jeg bor. Variert og fint underlag og et fantastisk vær!

tommygutt
06-10-08, 18:46
Årets første på rulleski, 1,5 time med fartslek og litt styrke-stak. Merker at det er en stund siden sist med slappe "stake-muskler" og litt Bambi på isen, men da er vi hvertfall i gang 2 måneder tidligere enn i fjor :-) Målet er ca 20 økter før snøen kommer, da burde grunnlaget for en bra ski-sessong være der.

fjanni
06-10-08, 21:19
1 time styrketrening i dag. Ben, biceps og rygg i dag. :

Bulldog
06-10-08, 21:28
Lett "komme i gang" økt i dag:

Militærpress 2 x 5, 40kg
Nedtrekk 2 x 5, 75kg
Dips 2 x 3, 102kg :p
Curl 2 x 5, 16kg
Knebøy 1 x 5, 80kg

Pappvekter, men jeg tok det pent fordi jeg har trent så lite de siste månedene. Pavel's 5x5x5 utgår pga mye overtid, så det blir dobbel arbeidsmengde og halv frekvens i stedet :)

Samme prinsipp ellers.

Runegutt
07-10-08, 10:44
RYP uke 4
5X2 Knebøy 60Kg
+ 15 Knebøy 45Kg
5X Markløft 60Kg
5x2 Benk med hantler 30Kg
+ 15 Droppsett 30Kg
5X2 Hantle Pullower 15Kg
5X2 Arnoldpress 30Kg
5X2 Enhånds roing 15Kg
+ 15 Droppsett roing 15Kg
5X2 Bicepscurl/Arnoldcurl 15Kg
5X2 Tricepspress 15Kg
---------------------------------------
Ut å gå 40minutter heftig tempo med så mange oppoverbakker som mulig.

Runegutt
07-10-08, 10:47
Glemte nesten Situps med vri:
2X25

SusieBlues
07-10-08, 11:41
Yes!! Etter armbrudd, ferie og kjøretimer til motorsykkel-lappen er jeg nå fullt motivert til å komme skikkelig igang med trening igjen!
I går syklet jeg nesten en halvtime hjemme. Innrømmer glatt at det var en nesten bortkastet treningsøkt! I dag er det rett på senter!

tommygutt
07-10-08, 22:08
2 timer fartslek på sti med lykt i kveld. Stisykling med godt lys er fantastisk morro!! Landskapet blir helt forandret og det er så stille over alt mens man suser rundt i skogen.

MORRO!

Runegutt
07-10-08, 22:41
Blei bare en rolig gåtur i dag, fra stedets mekaniske verksted og et par Km til bilen.
Måtte levere båten for oljeskift. Ny motor, som jeg ikke fatter hvordan man skal få olja ut av, grrrrrrrrrrrrr.

I morra er det Ryp

SusieBlues
08-10-08, 07:08
Yep! Ble en god styrketrening! Merket ikke hvor bra den var før jeg kom hjem og det var litt ubehagelig å gå i trapper..

Nille
08-10-08, 21:21
I dag ble det en runde med Body Balance. 1 time. Og svetten siler ! Det var kjempegøy !!

BodyBalance
BodyBalance har øvelser fra Yoga, Tai Chi og andre Østens treningsformer.
Hvorfor skal jeg trene BodyBalance:
- For å få kropp og sjel i balanse
- For å få en strømlinjeformet kropp
- For å få bedre balanse mellom muskelgruppene
- For å få smidighet
- For å redusere stress
Du vil få bedre kroppsbevissthet og bli mer fleksibel i alle ledd og
muskler. BodyBalance gir deg en finere holdning og kroppskontroll. Passer
for alle og bør være obligatorisk i et hvert treningsopplegg. Det får kropp
og sjel i balanse.
Det er rolig og avslappende musikk til rolige og avstressende øvelser.
Virker også utstrekkende.

tommygutt
08-10-08, 23:45
Laaaaaaang dag på jobb, etterfulgt av 4x4 minutter styrketråkk på rulla + oppvarming og nedsykling.

Runegutt
08-10-08, 23:58
RYP uke 4 dag 2.
Alle vekter blei øka med 5%.
Og, hadde en heftig drøy halvtimes gange sammen med dattra mi.
Ikke gått så fort noensinde. Sannsynligvis hadde jeg jogga langsommere.

Kroppen føles bra.

SusieBlues
09-10-08, 16:59
Hadde en effektiv styrkeøkt på Elixia i dag! Veldig fornøyd!

tommygutt
09-10-08, 17:45
02-testing på Hokksund Kurbad i dag. Interessant med litt tall på hvordan man ligger ann samt gode treningstips. Tenkte på ta en ny test til våren.

Runegutt
09-10-08, 18:40
Gådag. Hatt en fin tur med kona. Var å henta båten, etter oljeskift. Har nu forstått hvordan man skifter olje på "dyret"

Nille
10-10-08, 18:57
Så var en times Body Pump gjennomført !

Yaaaaay !! :ja:

Runegutt
11-10-08, 00:11
Rypnuken 4 dag 3 avlyst. Har greid å forstreke en muskel i en arm.
Må ha meg noen pausedager fra vektene:mad:

Blei en times gåtur med kona istedenfor. Hyggelig nok det i pissregnet.:)

Bulldog
11-10-08, 09:41
Kall meg streber, men nå sitter jeg og venter på at gymmet skal åpne...

Bulldog
11-10-08, 09:45
Rypnuken 4 dag 3 avlyst. Har greid å forstreke en muskel i en arm.
Må ha meg noen pausedager fra vektene:mad:

Blei en times gåtur med kona istedenfor. Hyggelig nok det i pissregnet.:)

Pass på så strekken ikke får utvikle seg til noe mer... Nedkjøling og varme om hverandre hjelper på symptomene, og lett tøying (skal ikke gjøre vondt) kan fremskynde leging. Er det ett av muskelfestene til biceps som har ødelagt seg?

Runegutt
11-10-08, 15:07
Jepp, har tatt venstre bicepsfeste. Tålte ikke masse trening en dag, og lemping av stokker to dager på rad.

Andreaen
11-10-08, 17:26
Gå tur i nydelig regnvær i 1.5 time.

Runegutt
13-10-08, 13:48
Har hatt verdens slappeste helg. Har gått endel, men hverken langt eller fort. Bare nytt høstværet. I dag er det RYP uke 5, men skal være forsiktig ,med venstre underarm. Muligens dropper jeg bicepscurl ei stund.
Armen er bedre, men ikke bra

JenJen
13-10-08, 19:29
I gang med trening (igjen!), i dag ble det styrke + 25 minutter kondisjon. Begynner på nytt med opplegget, jeg tok litt vel lang pause etter forrige runde :o

Runegutt
13-10-08, 19:58
Ryp dag 1 uke 5
Kjørte ikke roing, er ikke biceps som er problemet, en eller anna muskel i underarmen som har slått seg vrang. Reduserte vekter i bicepscurl også.

Ellers føltes 69Kg i knebøy bare godt. Duverden så frisk man føler seg etter endt trening.
Nu blir det lammesteik som ettertreningsmat. Proteinshake gå og vogg.

tommygutt
14-10-08, 00:21
Langhelg i London, 2 intervalløkter på mølla på hotellet.

SusieBlues
14-10-08, 06:59
Styrketrening med fokus på beina.

Runegutt
15-10-08, 00:36
Det blei en drøy times fin tur i dag. Supert litt vått høstvær.

SusieBlues
15-10-08, 06:54
Trente Bosu styrke og stretching. Deilig og hardt!

tommygutt
15-10-08, 09:45
4x4 intervall i går. Sliter med å få opp pulsen på rulle, begynner å bli godt trent jo :-)

Runegutt
16-10-08, 00:54
Møkkadag. Mave i full protestaksjon, og blodsukker over alle støvelskaft, fra 4,6-6,5 med en liten yoghurt i mellom. Har spist bra i heile dag, men kroppen fungerer ikke. Føler meg j....... RYP og alt anna utgår.

Og så nu som vektene begynte å bli interessant tunge.

SusieBlues
16-10-08, 07:26
I går ble det sykling foran tv. Veldig bra innsats, masse svette!

Hajdi
16-10-08, 11:07
Kom meg endelig ordentlig i gang igjen i går etter to og en halv ukes treningsfri (har hatt noen småøkter innimellom, men de er ikke noe å skrive "hjem" om).

Kort fortalt ble det en standard styrkeøkt på halvannen til to timer i går (mye av tida gikk til å prate sjit med treningskopiser). Hadde kun lette vekter, i og med at jeg startet på et nytt program.
Hadde bla tre firere på 100kg i knebøy og det gikk knirkefritt. Hadde også et par firere på 60 i benkpress som også gikk bra. Ellers ble det litt lett stiffleggmark, samt fem tiere i frontpress (30kg) med stokken min.
Greit fornøyd! Treningen gikk bedre i ketose enn jeg fryktet på forhånd.

Andreaen
16-10-08, 18:40
Dette er hva jeg har trent tilsammens i 4 økter tilsammnes idag:
16 x 8 vanlige situps
16 x 8 klapp-sammen
1 min. x 8 planke, statisk
1 min. x 8 armene 180 grader ut fra kroppen, statisk
16 x 8 vanlig ryggløft
16 x 8 "push-downs"
30 minutter gå tur, raskt tempo
2 timer turn
16 x 5tåhev
16 x 5 utfall
16 x 4 minutter planke

tommygutt
16-10-08, 18:56
I går, ca 30 minutter fartslek på rulle.

I dag 4x4 bakkeintervall med joggesko ute i høstfargene. Motbakke må til for å nå 90% av maks HF nå, dette går vegen :-)

I morgen blir det første økt på helsestudio på årevis :-)

Runegutt
16-10-08, 22:38
1,5 timer gåing i alle mulige tempi.
har bestilt meg staver

SusieBlues
17-10-08, 07:04
Det ble en fin styrketreningsøkt på senter.

tommygutt
17-10-08, 19:03
Rakk ikke helsestudio i dag, men tok en bakkeintervall på racern. Stenseth-bakken er BRATT!!!! 4x4, sone 4

Bulldog
17-10-08, 20:22
Laber økt i dag... Helt tom og tung i kroppen, men jeg fullførte, og økte med to kg på Tate-press, så det var ikke bare ille. Gleder meg til mandagstreningen, full av glykogen og trøkk :D

Gracella
18-10-08, 00:03
3 mil på trimsykkel i dag akkompagnert av "Life of Brian" på dvd.
Hadde egentlig bare tenkt å ta to mil, men jeg var så godt i gang ;)... og den filmen er bare SÅ bra :D.
Så tok jeg ca 15 min med tung rockering (filmen var ikke helt ferdig) og deretter litt vekter. Jeg har bare to 5 kilos håndvekter som jeg bruker, men jeg innbiller meg at alle monner drar :confused:.
Eterpå var det en halvtime i sauna (balsam for kropp og sjel) og deretter Senkveld med Thomas og Harald.
Kan man ha det bedre??
:D

SusieBlues
18-10-08, 14:02
Jeg har løpt skogturen i dag. Brukte min nye pulsklokke som kan overføre data til pc. Men jeg sjekket ikke godt nok før jeg begynte for den klarte ikke å plukke opp pulsen. Prøver igjen i morgen!

tommygutt
18-10-08, 17:15
2,5 time med stisykling i fantastisk Drammens-natur i dag.

tommygutt
19-10-08, 21:59
3 timer stisykling i dag + 1,5 gåtur med kone og hunder.

Nille
19-10-08, 22:59
Har trent tre ganger denne uka:

onsdag - Body Balance (tai-chi/yoga/pilates/stretching)
fredag - Body Pump (vekter og kondisjon)
søndag - Body Vive (kondisjon og styrke med ball og strikk)

Alle økter er på 60 min.

tommygutt
20-10-08, 19:27
4x4 bakkeintervall løping med staver i dag.

I feel great!!

Runegutt
20-10-08, 19:30
Er sjuk igjen
Enten er det røykkutten eller så har jeg fått noe virusgreier.
Mave i opprør, sørrat og hoste

solsikke
20-10-08, 21:58
Da var jeg på gang igjen etter sykdom den halvannen siste uka.
Har no syklet 40 min, og styrketrening 20 min.
Føles godt etter en varm dusj!!

Pantress
20-10-08, 22:54
I dag har jeg kjøpt meg månedskort i svømmehallen :) Så nå er jeg i gang med treningen. Nå mangler jeg bare å komme meg ned på Spenst for å prate med dem.

Blir Vannjogg tirsdag og torsdag. Også håper jeg på Spenst to dager i uka. Må bare komme meg ned der å se hvordan programmene passer med alt det andre som skjer på min timeplan for dagene. Men jeg skal klare å få til to dager på Spenst, jeg vil:)

Håper dette får vekta til å gå litt jevnere nedover og ikke så i rykk og napp som til nå :)

Pantress

tommygutt
22-10-08, 23:50
Dagens økt: Elghufsintervall. H....... så tungt det er!!

tommygutt
23-10-08, 22:52
Dagens økt: drøye 2 timer med stisykling i Drammen med lykt i ruskende deilig høstvær.

Har masse overskudd for tiden!!

fjanni
23-10-08, 22:56
70 minutters step-time i dag. føler at jeg endelig er i gang igjen med treningen. 50 sit-ups. hihi.

tonetrollet
23-10-08, 23:09
Også håper jeg på Spenst to dager i uka. Må bare komme meg ned der å se hvordan programmene passer med alt det andre som skjer på min timeplan for dagene. Men jeg skal klare å få til to dager på Spenst, jeg vil:)

Spenst har timeplanene sine liggende på nett... Du trenger ikke å gå ned der. Lykke til!

Runegutt
24-10-08, 00:59
Har fortsatt kjempemagekrøll. Rennaræv må godt norsk.
Formen kommer seg sakte men sikkert.

Hjalp guttungen med å sette opp RYP.
Han er sterk.

Dette er hans 10RM

Knebøy 20KG
Strakmark 20Kg
Benkpress med hantler 6Kg/arm
Stangroing 20Kg
Hantlepress 6Kg/arm
Hantle pullower 5Kg
ArnoldCurl 6Kg/arm
Tricepspress 3Kg

Synes dette er rimelig heftig på en syltynn 12åring.

Han har trent i 8 uker nu, etter at han oppdaga at hans gamle, feite far var raskere enn han på 3Km. :D:D:D

Han har trent to dager i uka. En dag GK, og en dag med et hantleprogram fra iForm.

Nu skal han trene RYP etter ei uke med pause.

SusieBlues
24-10-08, 07:36
Det ble sykling hjemme i går. Litt skuffet over den nye pulsklokka..

Shadow
24-10-08, 12:45
Min trening så langt denne uka:

Onsdag, sykler 1 time ute i deilig høstvær, selv om det ble mørkt og litt kaldt på tærne.

Torsdag, 1 time og 15 min på treningssenteret, 15 oppvarming på "joggemaskin" diverse styrketrening etter oppsatt program og avsluttet med 15 min på "joggemaskinen"

Satser på pent vær for sykling i helga:)

tommygutt
24-10-08, 20:03
4x4 bakkeintervall på racersykkel i dag

solsikke
25-10-08, 10:53
Fikk ikke tid til å skrive inn i går, så tar det i dag i steden jeg.
I går syklet jeg 1 mil, jogget 1,5km, og styrketrening 30 min.
Var kjempetung siden jeg ikke har trenet skikkelig etter jeg var syk...men det føltes godt etterpå...

tommygutt
25-10-08, 18:59
2 timer tur i skogen med familyn i dag. En deilig dag som gir masse overskudd til en laaaang stitur på sykkel i morgen.

solsikke
26-10-08, 14:32
Ja, da har jeg trosset vestlandsværet og vert ute å trent.
Har syklet 1 mil, jogget 2km og styrketrening 20min.
I tillegg har jeg vert ute å gått tur med familien..

Det føles så herlig å komme inn igjen i varmen:)

tommygutt
26-10-08, 17:29
4,5 timer med stisykling i dag. Årets beste tur!!

solsikke
27-10-08, 14:24
Da var dagens dose med trening over for i dag.
Syklet 4km, jogget 3km og gått 3km, i tillegg 25min med styrke.

Skal endelig også få ellipsemaskinen min i dag, så kan hende det blir en liten testing på den i kveld:)

Runegutt
27-10-08, 16:39
Etter ei sykeuke, skal jeg ha ei ukes pause fra RYP.
Denne uka blir det gåing hver dag i ca. en time. Venter på gåstavene jeg har bestilt. Håper de gir mere "trøkk" i gåinga. Er ikke sjefta for å jogge på asfalt, og selv om vi har endel av noreuropas bratteste bakker her, trenger jeg noe mere kondistrøkk.

Håper stavene gjør susen.

tommygutt
27-10-08, 19:27
Bruker kvelden til treningsfri og oppussing, selv om jeg er uforskammet pigg etter gårdagens langtur.

Runegutt
27-10-08, 20:08
1,5 time med bra gange.
Passe tempo, sånn 60%.
Har masse å gå på,

solsikke
28-10-08, 12:57
Da har jeg brukt min nye ellipsemaskin og trent:)
Jogget da 8km på 32 min på halv styrke, har også syklet 5km på min ergometersykkel og 20 min styrketrening...Var drithardt, men godt no etterpå:)

Runegutt
28-10-08, 13:30
Solsikke, du trener rimelig mye. Forsiktig så du ikke møter veggen.

solsikke
28-10-08, 15:41
Heisann Runegutt:)
Ja, jeg vet jeg trener mye nå, men skal til Spania til helgen, og da blir det ikke noe trening på en uke. Har da planlagt en en light variant av lavkarbo den uken, så prøver no å kompensere for dette. Har planer etter dette å trene sånn 3-4 dager i uken.
Har ingen plan om å møte veggen for å si det sånn...
Men takk for omtanken:)
Hvordan går det med deg forresten, frisk igjen??

Runegutt
28-10-08, 15:52
Hvorfor ikke trene litt i Spanien da?
Trente bra i London i sommer :-)
Kjørte armhevinger, situps og utfall hver dag+
minst 2 timer rask kveldstur.
Det holdt blodsukkeret i sjakk ihvertfall, til tross for helt feil kosthold.

solsikke
28-10-08, 16:04
Kan hende det går an, men skal reise med jobben, og det er lagt opp ganske heftig program, så vet ikke om jeg får tid.
Men skal uansett kjøre litt situps på kveldene...så blir det nok litt gåing og trasking rundtom...men time vil show...gleder meg vertfall til å komme vekk fra dette vestlandsværet...
Men skal love deg at trenigsklærne skal pakkes ned, og jeg håper jo å få brukt de da...vertfall èn dag:)

LilleM0r
28-10-08, 20:57
I går: 1 times PT
I dag: 4x4 på mølla, litt styrketrening - mest på armer i dag, sliten i beina etter i går.

Bedre og bedre dag for dag....:):)
http://smileys.smileycentral.com/cat/7/7_5_141.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=_undefined)

tonetrollet
28-10-08, 22:10
Startet et nytt og bedre liv på treningsfronten i høst. Har som mål å trene styrke 2 ggr pr uke, aerobic en gang og yoga en gang. Legger inn dagboka hittil, og så fortsetter jeg å skrive her.

Fy søren så fort man blir hekta på trening! Men som alenemor til 3 er det ikke nok timer i døgnet!

Uke 41
Tirsdag Gikk til barnehagen, 1 time styrke
Onsdag 1 time styrke
Fredag 1 time wakeup Yoga
Søndag 1 time styrke + 1/2 time på sykkel

Uke 42
Tirsdag 1 time aerobic
Torsdag 1 time styrke
Fredag 1 time wakeup Yoga kl 06.30!
Søndag 1 time styrke + 20 min ellipse

Uke 43
Hjelp... Sykt barn, får ikke trent!
Onsdag 1 1/2 time styrke
Fredag 1 time wakeup Yoga
Søndag 1 drøy time styrke (tungt i dag, gitt!)

Uke 44
Tirsdag; gått masse og vært i mye aktivitet + en økt vibrasjonstrening på Orange House

tommygutt
28-10-08, 22:29
Lurte meg til en ekstra hviledag i dag. På`n igjen i morra!

Runegutt
28-10-08, 23:24
1 time gange.
Føles veldig fint med ei hvileuke

solsikke
29-10-08, 12:05
Har også i dag hatt meg en liten treningsøkt innimellom eksamenslesingen.
Blir så mye klarere i hode da etterpå.
Har i dag jogget 10km på ellipsemaskinen på lavt nivå og brukte 37min.
Tok først 5km og hadde en pause med styrketrening, og deretter de neste 5km
Deilig følelse:)

Runegutt
29-10-08, 14:48
I dag skal jeg ut å prøvegå staver for første gang i mitt liv.
Håper det gir mere kondistrøkk. Er for tung til å jogge på asfalt, så det er ikke et alternativ.

tommygutt
29-10-08, 15:04
Runegutt, finn deg en motbakke i skogen med stavene dine, skal love deg puls :-)

Runegutt
29-10-08, 16:17
Er bekmørkt i skogen nu, og det pissregner ute. Er ikke ferdig på jobben før etter 18:00

tommygutt
29-10-08, 19:04
Hodelykt min venn, hodelykt :-)

Da er det bare å heise flagget, jeg har trent på helsestudio!!!! Snøen fikk meg til å trekke innendørs i kveld, fikk kjørt en kvalitets 4x4 på mølle med god pulsstyring, etterfulgt av ski- og sykkel rellatert styrketrening.

Dette gav mersmak!

Bulldog
29-10-08, 20:42

Da er det bare å heise flagget, jeg har trent på helsestudio!!!! Snøen fikk meg til å trekke innendørs i kveld, fikk kjørt en kvalitets 4x4 på mølle med god pulsstyring, etterfulgt av ski- og sykkel rellatert styrketrening.

Dette gav mersmak!

Never underestimate the power of the dark side :lol: Før du vet ordet av det kjører du bil til og fra trening, og kaller en hel dag på ræva for "innhentingstrening" :p

Ja, jeg kjørte bil til og fra gymmet i dag :o

tommygutt
29-10-08, 21:59
Ja, jeg kjørte bil til og fra gymmet i dag :o

Det gjorde jeg også, med sommerdekk :o Lover å bytte i morra tidlig :)

Runegutt
29-10-08, 23:50

Dette gav mersmak!

Det finnes ikke den hodelykt i verden som kan lyse opp skogen slik at jeg vil finne på å gå i den nu om kveldene. Man trenger minst et par 1000metere, og det gidder jeg ikke drasse med.
Nordnorsk skog rett rundt frysepunktet, er skumle saker, glatt that is.

Har foresten testa stavene. So far so good.

Oban
30-10-08, 08:31
Nordnorsk skog rett rundt frysepunktet, er skumle saker, glatt that is.

Det samme var trappene hjemme hos oss i morges. Det blir nok et ufrivillig treningsopphold på noen dager for min del. Sikkert ingen brudd - bare skamslått på venstre side. :nedfor:

Elizabeth
30-10-08, 09:06
I går var det 1 times gåtur, 30 min sykkling og tja... ca 45 min wii sport (gåen i armen i dag...:o )

Så langt i dag en times gåtur

Runegutt
30-10-08, 10:40
I svarte.... Den testturen med staver i går, den ga ikke spes ekstra trøkk i kondisen, men i dag er armene pudding. Hm

SusieBlues
30-10-08, 12:31
I går: Styrketrening Elixia. Litt lite fokus fordi jeg så det begynte å snø igjen og jeg hadde sommerdekk. I dag er det vinterdekk og bedre fokus!

Runegutt
30-10-08, 13:41
Blir stavgang i dag også, og en time skyting. Er ikke mye mosjon i det, men regnes som sport

solsikke
30-10-08, 13:54
8km på ellipsemaskinen i dag, og 15 min styrketrening
2 dager igjen te Spania..HURRA!!!!!!!

tommygutt
31-10-08, 00:03
Støl etter dag 1 på helsestudio, så jeg tok en fridag i dag.

SusieBlues
31-10-08, 09:40
Sykling foran tv i går. Minsten ble imponert over svettingen min!

solsikke
31-10-08, 09:55
Morgontrim i dag, 10km på ellipsemaskinen min, brukte 41,5min.
15min styrketrening:)
Spania here 1 come:):)

God treningsuke alle sammen:)

SusieBlues
31-10-08, 18:07
I dag ble det styrketrening i Sandvika igjen.