View Full Version : Treningsdagbok (for alle)
Dag 2 uke 5 på RYP.
3x15 situps med 15kg vekt på brystet.
3x15 liggende beinløft med vertikalt "spark" på toppen.
Dag 2 uke 3 PodRunner.
SusieBlues
05-02-09, 11:45
Jeg trener fortsatt mest styrke
40 min på ellipsemaskina..knallhard i dag, phu..
+ 40 min me styrke:=)
8 kilometer på ergon..:heia:
Har vert ute å gått tur i snø...8km:)
Femte fullførte uke med:
Onsdag: Les Mills Body Balance (Yoga,Tai Chi, Pilates, stretching) 1 time
Fredag: Les Mills Body Pump (workout med vekter) 1 time
Søndag: Les Mills Body Vive (kardio og styrke med ball og strikk) 1 time
Er veldig fornøyd med at jeg ikke har skulka en eneste trening på 5 uker. Har også øket belastningen på Body Pump med 2 kilo.... små skritt
Dag 2 uke 6 RYP. Kun fredagen igjen så er det hvileuke.
Magetrening (3x15 situps med 15kg vekt på brystkassa, 3x15liggende beinløft, 1x10 liggende beinløft med vertikale spark).
20min aktivitet på tredemølla...skulle gjennomføre PodRunner dag 2 uke 4, men fikk krampe i lår og legger med en gang jeg begynte å løpe, så da måtte jeg gå over til rask gange...løsnet opp etterhvert så jeg klarte å løpe 5-6min i 11,5km/t...
hmm skal jeg kaste meg på her mon tro :-P
Første dag med splittet program igår.. Trener på nautilus, stort sett mye styrke, men har jo alt på treningskortene i studioet.. Uansett, igår triceps+ + mage .. Idag blir det ben+ rygg+ biceps + bryst.. Føler meg kjempebra iht. treningen nå, og vil gi gass... Er utrolig glad i styrketrening (til å være jente iallefall), men skal forsøke å få inn litt mer kondisjon etter hvert.. I første omgang vil jeg komme opp i 4 økter i uka med styrke igjen.. Så får kondisjon komme som naturlig følgesvenn..
Hadde tenkt å starte med morgenturene igjen idag, men en rask titt på gradestokken sa meg at vi venter litt :-P
SusieBlues
13-02-09, 13:36
Støle magemuskler etter diverse styrketrening i går
Dag 3 uke 6 RYP
Magetrening
30min rask gange/småløping på tredemølle
Sjette fullførte uke med:
45min spinning og 30 min mage/rygg + pluss litt rask gange!!!
Endelig ei treningsøkt etter gammalt;)
Dag 2 uke 1 runde 2 RYP
Magetrening (3x15situps m/15kg vekt på kassa, 3x20 liggende beinløft, planken)
30min på ellipse/crosstrainer-saken. Måtte teste ut noe annet enn tredemølla. Vet ikke hva som er mest effektivt men merket at jeg ble mer sliten i musklene i korsryggen etter crosstraineren, så tenker jeg prøver den en tid fremover.
SusieBlues
26-02-09, 10:37
Jeg har vært flink de siste dagene. Bra styrkeøkter på overkropp og bein.
I tillegg noen mageøvelser og oppvarming er 10 min jogging. Deilig!
Hadde første økt på nesten tre mnd på tirsdag... Syns jeg tok det pent, men beina mine syns ikke det. Jeg skal aldri ha et så langt avbrekk i treninga igjen, for dette er svinevondt!
Glemmer å gå inn her jeg....
Trener javn og trutt - akkurat nå så kjører jeg ganske høyintensive intervaller på mølla - 20 x 45 med 15 sec. pause.
Og da tar jeg skikkelig i, tester ut ketose og høyintensiv trening:)
Var tenkt å droppe treninga i dag da jeg var i skikkelig dårlig form i morges.
Men etterhvert som dagen skred frem syntes jeg det var for ille, så jeg trosset sykdom og sprang på treningsstudioet og trente likevel!
Dag 3 uke 1 runde 2 RYP
Magetrening (noe avkortet av at jeg holdt på å kaste opp...)
Ingen kondisjonstrening (se punkt over).
Likevel kjempetrøkk igjennom styrketreningen, har nok vært litt optimist mtp vektene men gir meg ikke så lett.
1 mil på ergoen i dag. 20 minutters tur i går med akebrett på slep. Mandag ble det 45 minutters tur. Det er da noe :geip:
10 km på ergometersykkelen i kveld...
Har sykla 10 km i dag også. :)
Hei. Prøver her og, har et spørsmål om noen vet svar: Jeg går til og fra jobb en gang i uka, ca 9,7 km. Trener på Elixia, styrke, sykkel,tredemølle.
Prøver å gå litt på ski, men der har jeg bare ingen energi, føler meg helt tappet. Alle andre aktiviteter går helt fint.
I og med at jeg går på eurodiett: forbruker man mere kalorier på skigåing, slik at man bør kanskje innta mere karbo når man skal gå på ski??
Dette har jeg trent denne uka:
Mandag: spin 2 60 min
Torsdag: 30 min bodypump (overkropp) og 45 min Bodyattack
Lørdag: 60 min bodystep
Søndag: 60 min spin 2
Syns det var tungt å trene i starten av lavkarbo, men syns d går bedre nå. Men synes fortsatt kondisen er litt dårligere enn før lavarbo. Men kan jo være innbilnin... ;-)
Er ute hver helg med ski og pulk. Fy for ei trening dette er for lårene.
Vektene får ferie denne uka. Må gå en hel masse, for å få livet tilbake i lårmusklene.
I dag:
RYP: Dag 1 Uke 2 Runde 2 (eller uke 9 av totalt 13 uker)
Magetrening: 5+15+10 situps med 20kg vekt på brystet, 3x20 liggende beinløft, 3x10 woodchops m/40kg vekt, 3x10 reversed woodchops med 30kg vekt
Kardio: 20min rask gange på tredemølla
SusieBlues
04-03-09, 10:32
Her går det stort sett i styrke om dagen.
men nå blir det noen dager med utholdenhet siden vi skal bo på hotell
Tirsdag: sykla 10 km
Onsdag: sykla 10 km
I dag: sykla 10 km
Syklet 1 mil i går og 1 mil i dag :heia:
RYP: Dag 2 Uke 2 Runde 2...sliter med siste reps på noen av vektene. Jaja...biter tennene sammen, trente så hardt i dag at jeg var kvalm og andpusten av vektløftingen...gikk MYE dypere i knebøy enn tidligere, og det kjennes i beina nå (jukset også og slengte på 10kg for mye på siste sett, så det ble 90kg...satser på å bryte 100kg-grensa snart).
Magetrening: 4x10 Woodchops, 4x10 reversed woodchops, 3x20 liggende beinløft ("sparker" beina opp og sakte ned, river skikkelig i magemusklene), 3x20 situps på swissball med 5kg vekt bak hodet.
Kardio: 30min på tredemølla, første 21min i 6,6km/t med 3% helning, så 4min med løping før jeg roet ned med 5min i 7km/t.
Glemmer å skrive her, men trener helsestudio 4 dager i uka. Trener i utgangspunktet mage og rygg hver dag, og varierer bein + rygg og biceps/triceps +bryst.. Igår var beindag, 127 kg beinpress, 65 bakside ben, 65 forside ben, utside/innside lår, roing (vet ikke navnene men kjører to forskjellige a 36 kg), + mage og rygg. Avsluttet med 20 minutter sykkel. Mmm digg...
Hiver meg på rapportering her jeg.
Uke 10:
Mandag: Xyckling
Onsdag: Afrodance
Fredag: Xyckling 45 min, morgen-trening
dagens var mage+ rygg, triceps+ bryst+ skuldre.. Avsluttet med 10 min. i full fart på ellipselignende sak...
Har vært dårlig til å legge inn her hva jeg har trent - men jeg har ikke vært dårlig til å trene!!
Mandag: Body Pump 1time
Tirsdag: Step m/ styrke 1 time
Onsdag: Sirkeltrening 1 time
Fredag: Sirkeltrening 1 time
Lørdag: Slalom 5 timer
FORNØYD!!
RYP: Dag 3 Uke 2 Runde 2.
Magetrening: 4x10 Woodchops, 4x10 reversed woodchops, 3x20 liggende beinløft, 3x20 situps på swissball, 3x20 skrå crunches, 3x20 crunches med samtidig "sykling" med beina.
Kardio: 20min på tredemølla.
40 minutter morgenkardio, bein, rygg, mage biceps osv. i studio, og 30 minutter kardio til slutt..
Tidsklemma ødela litt for meg i dag...
Ble bare ei beinhard økt med styrke i dag, kjørte RYP + litt ekstra for biceps og triceps.
45min lang treningsøkt, mage og kondis fikk fri i dag.
mage+ rygg, triceps+ bryst+ skuldre. + 20 minutter sykkel..
Utrolig mekrelig følelse idag.. Jeg har skikkelig dårlig matlyst for tiden, så idag før trening gikk det i kaffe med fløte i + proteindrikk med rapsolje i bare for å få i meg noe + at jeg drakk mye vann.. Jeg har aldri svettet så sinnsykt i hele mitt liv.. Det rant nesten fra nesa under kardioen hehehe
10 min elipse maskin, så 55 min elixia power, og 15 min ergometersykling tilslutt.
I går 14 kilometer på ergoen. Det tok 40 min.
I dag: 30 minutters rask gange med staver :heia:
Idag har jeg hvildag (fra styrke), men gikk en time i bratt terreng.
SusieBlues
12-03-09, 06:43
Trente armene i går. Bra økt!
tonetrollet
16-03-09, 23:01
Etter et langt sykeopphold (siden midten av november) har jeg nå vært så smått igang igjen med trening i en måneds tid. Lungekapasiteten er på kun 33 %, og jeg må smøre meg med masser av tålmodighet. Treningsuka er roligere enn hva den var, men jeg får til 2 ggr Yoga, 1 gg aerobic, 1 økt på tredemølle/ellipse...
Og formtest i dag viste at jeg (på tross av en skikkelig fysisk kollaps) er i bedre form nå enn jeg var i høst!
Har hatt første økt på "Russian underground bodybuilding fatigue cycling program" (litt av et navn :lol: ) i dag, og det er tøft. Litt for tøft for meg i ketose, så jeg skal justere treningsmengden ned og vektene opp neste økt.
Jeg tok meg selv i å mumle "forbanna russere" flere ganger i økta :lol:
Ellers virker det som en veldig god plan (som med alt som er russisk og undergrunns :nei: :lol: ), og jeg kommer til å holde meg til den de neste 3mnd, kanskje lenger, avhengig av hvordan det går.
Jeg valgte, i stedet for å justere på treningsmengden, å følge programmet 100% og se hvor langt det gikk. Hadde økt nr 6 i dag, og selv om programmet er jævlig tøft, så går det. Og det er effektivt. Så da får det bare være om jeg er på gråten på de siste settene :lol:
2 dager styrke + kardio denne uka.. Var dårlig forrige uke, så har tatt det pent..
Tar gårdagen jeg :)
Svømte 600 m i middels tempo, det var tungt med tanke på at jeg har noen heftige mage og ryggsmerter for tiden (Mensstruasjon skal man ikke tulle med:().
Så ble det 10 min i dampgrotte for å slappe litt av og hvile kroppen, før vannjoggingen skulle begynne.
Hadde aldri prøvd vannjogging før, men det var gøy :D 30 min med innstruktør, og det skal absolutt gjenntas ofte.
Etter det var jeg så sliten at jeg såvidt klarte å gå, jeg er virkelig ikke i form for tiden :o
Benkpress, skulderpress, bicepscurl, cable crunches
35min intervall på 'mølla.
Var passe sliten etterpå. Ryggen krangler litt, merker det ikke når jeg er varm og trener, men når jeg blir kald igjen så stivner det til. Ikke bra. Rent muskulært, ingen strålesmerter (been there done that - even got the scar).
Heisann!
Det er jo så mange som er flinke til å trene
Tenkte jeg kunne hive meg med her så blir jeg kanskje det jeg også.
Jeg starta så smått for ca 4 uker siden, da var det neesten ett år siden jeg trente regelmssig.
Har trent styrke 5 dager i uken (enkle øvelser med bruk av egen kroppsvekt..ikke så lett med andre ord:(), og utholdenhet 2 dager i uken.
Den siste uka har jeg kombinert styrke treninga med 20-30 minutter på elipse maskina på morrakvisten og gått en times tur på kvelden (bortsett fra i dag, da var det mannens tur ut:rolleyes:).
Måtte det vare:)
http://i639.photobucket.com/albums/uu115/tistelblomst/morning/00096-1.gif
Gårdagen:
Svømte 500 m - utrolig tungt i armene! Noen som har tips til øvelser jeg kan gjøre for å få mer muskler i armene? Regner med det er mangelen på armmuskler som gjør det så tungt å svømme.
og tok ca 10 min vannjogging som nedtrapping.
En effektig og grei økt :)
Freddan:)
I dag stod jeg opp før familien, kl 06.30, og tok meg 20 minutter på elipsemaskina. Etter det litt styrke; 30 situps, 10 armhevinger, 20 knebøy og 20 sånn diagonal arm og ben på alle fire...hva nå det heter..:confused:
Skal en tur ut å gå litt raskt i ca en halv time ..straks.
Ha en fin kveld:)
SusieBlues
19-04-09, 10:32
Søndag morgen og jeg er veldig glad for at jeg stakk ut før frokost og trente.
Jeg løp ned til broa, ca.15 min. Hadde en puls på ca 120-130 på småjoggen.
Opp igjen begynte jeg med intervall: spurt på to stolpelengder (mellom to stolper) og så gåing en stolpelengde. Jeg fant raskt ut at jeg i dårlig spurteform og endret taktikk.
Jeg spurtet en stolpelengde og ventet på at pulsen skulle gå ned til 170 og spurtet en stolpelengde etc... Hele turen tok en halvtime og min dårlige form førte til 5 min utslått på verandaen og så 10 min sitting i trappa før jeg kjente kvalmen var nesten borte.
Mitt mål er å få bedre kondisjon og bli en god løper.
I dag startet jeg med 10 min rask gange
4x2 min rask gange i motbakke hvor jeg jogget ned bakken mellom hvert drag og avsluttet med 10 min rask gange. :)
Trettede fullførte uke (siden nyttår) med:
Eneste årsak til at jeg ikke har trent 16 uker er en New York tur og påsken da det var stengt.
Det gjør veldig godt ! :D
Bra tråd!
Jeg har som mål å trene flere ganger i uka. (Trent diverse ting siden jeg var 8 år, mest lagsport, men hatt et opphold på to år nå pga. kyssesyken)
Kanskje denne tråden kan være motivasjonsfaktor?
I går jogget jeg ute i 15 minutter. Typisk meg ville vært et meget høyt ambisjonsnivå første gangen, så denne gangen satser jeg på å løpe litt lengre for hver gang!
30 minutter og 1 mil på ergon :heia:
SusieBlues
21-04-09, 07:26
Jeg hadde intervalltrening igjen. Det gikk veldig fint. Ikke så kvalm som forrige gang, men litt. Og måtte ligge på sofaen en times tid etterpå før jeg orket å ordne meg mat.
Fjortende fullførte uke (siden nyttår) med:
Fjortende fullførte uke (siden nyttår) med:
Så flink du er!! Imponert:)
SusieBlues
27-04-09, 09:16
Fredag, lørdag og søndag har jeg hatt intervalltrening og tar treningsfri i dag.
Holder fram med den onde russerens plan, og det går faktisk en del lettere nå... Jeg er svimmel og småkvalm innimellom, men klarer å fullføre, og har økt en del på vektene også. Skal holde meg til dette programmet ut mai.
SusieBlues
29-04-09, 06:57
I går ble det styrke på armer og skuldre. I dag er det intervalltrening!
Gårdagen:
Svømte 500 m - utrolig tungt i armene! Noen som har tips til øvelser jeg kan gjøre for å få mer muskler i armene? Regner med det er mangelen på armmuskler som gjør det så tungt å svømme.
og tok ca 10 min vannjogging som nedtrapping.
En effektig og grei økt :)
Så flink du er! Kan nok være en fordel å trene litt styrke til armene ja, så blir svømmingen lettere=) Det er vel særlig brystmuskler, biceps og skuldre du bruker når du svømmer, men skader aldri med litt tricepstrening også=) Triceps er som regel med å jobbe selvom den ikke nødvendigvis brukes mest.
Hvis ikke du har trent så mye styrke før, kan du begynne med noen lette håndvekter, eventuelt fylle halvannenlitersflasker med vann/sand/stein.
Forslag til noen enkle øvelser du kan gjøre hjemme:- Bicepscurl: Hold armene ret ned, og vri hendene slik at innsiden av armen peker frem, og løft vektene opp til skuldrene og ned. Prøv å holde albuene mest mulig innat siden, slik at du ikke slenger vektene opp. Og kontrollér sakte ned igjen=)
- Skudlerhev, du kan enten ha strake eller bøyde armer. Hvis du har strake armer, er startposisjon at du står rett opp og ned med armene rett ned langs siden, og håndvekter i hånda. Så løfter du armene rett ut til siden, til de er ca parallellt med gulvet, eventuelt opptil 5 grader over vannrett, men PASS PÅ å holde skuldrene senket! Kan være litt tungt med strake armer, så du kan godt ha dem bøyd. Det du gjør da er samme bevegelse, men du har ca 90 grader i albueleddet, og når du løfter opp går albuene ut til siden, om du skjønner. Pass på skuldrene her også=)
- Brystpress: For å trene brystet, kan du legge deg på gulvet på ryggen, ha armene i 90 grader, slik at overarmene er i gulvet og underarmene stikker opp, også skyver du vektene opp og inn mot hverandre, og ned igjen. Eventuelt kan du kjøre push-ups med knærne i gulvet, eller eventuelt stående mot en vegg.
- Triceps: Hold bare én håndvekt/flaske over hodet med strak arm. La håndbaken og albuen din peke fremover. La den andre armen støtte albuen din, slik at du holder albuen mest mulig stille. Senk flaska ned bak deg slik at den nærmer seg ryggen din, og skyv opp igjen. Prøv å holde albuen rett frem og i ro=)
Du kan for eksempel kjøre tre serier av hver, der hver serie består av så mange repetisjoner at det virkelig er tungt på slutten. Hvis ikke du kjenner noe mot slutten av hver serie, eller må løfte uendelig mange ganger før du kjenner noe, bør du ha noe tyngre å løfte. Det er en fordel om du holder et relativt rolig tempo, fremfor å rase igjennom. Da er det lett å utføre øvelsene feil.
Hvis du bruker en 20 min på dette ca tre ganger i uka, merker du nok snart en forbedring=)
iform.nu har en base med masse gode styrkeøvelser til alle mulige kroppsdeler, og med gode instruksjonsvideoer, så at gjerne en titt der hvis du lurer på noe eller vil ha andre/flere øvelser! (Skjønner godt hvis ikke du forstår mine keitete forklaringer) Lykke til, og bare spør hvis du lurer på noe, så skal jeg svare hvis jeg kan=)
Ja, jeg har da fortsatt i den gode trenden :).
Bruker elipsemaskina ca 25 min og lett styrketrening, hver morgen før familien står opp. Hver ettermiddag/kveld går eller sykler jeg en halv til en time.
Har siden 1 april gått inn 42,5 cm tilsammen på mine 5 målepunkter på kroppen:D Så dette virker!
SusieBlues
08-05-09, 08:35
Jeg hadde intervall før jobb i dag. Deilig start på dagen!
I dag har jeg og sønnen vært på 2-timers trimmtur i marka:lol:. Deilig!
Har trent intervalltrening (4 intervaller med rundt 90 % av makspuls, med 2-minutters pauser imellom) pluss mage. Føltes utrolig bra i dag! Akkurat som om jeg kjente at kroppen brant fett og ikke karbohydrater:P
Nå som jeg har gått over til skikkelig lavkarbo er dagsformen alltid ganske god. Før kunne den variere veldig. Dessuten synes jeg det virker som om det ikke er like ille å virkelig pushe seg selv lenge i høy puls nå. Noen som kjenner seg igjen?
Har ikke skrevet her på kjempelenge.
Har selvsagt trent jevnt og trutt. nu er endelig løypa fri for snø, og vi har starta nytt treningsregime: søndag, tirsdag, torsdag. Intervalltrening i skogsløype ca 30 minutter. Mandag, onsdag, fredag, sykkel eller stavgang 1 time+ , Lørdag: et eller anna som ikke er så høyintensivt.
Hei :)
Igår var det en sykkeløkt, intervalltrening opp og ned en bratt og lang bakke, tilsammen syklet jeg 3,6 mil. Synes intervalltrening er et ork :o. I dag er det dobbeltime aerobic som står på programmet, da blir det en del kondisjon og styrke og det passer meg bra ;)
Første store mål er å sykle Bergen - Voss som er 17 mil langt :rulleøyne Målet er å gjennomføre rittet :rolleyes:
Bare for å gi de som måtte ha interesse av det litt egeninformasjon:
RYP har nu fått endelig sesongslutt. Har selvsagt greid å få masse rart i skuldrene, så nu blir det pause frem til høsten.
I dag er det sykkeldag. Det skal sykles rolig i en time på landevei.
Nu skal vekta ned igjen!!!
I dag har jeg løpt i ca 30 minutter intervalltrening. Stønn, lårene mine
Xyckling 55 min på Elixia mandag, Styrke i sal i går også 55 min, i dag blir det xyckling 55 min igjen.
To økter igjen før avlastningsuke (og ferie). Kroppen vil ha avlastningsuke NÅ :lol:
I dag har det kun vært en liten løpetur på ca 30 min. Løp i ulendt terreng noe som er uvant for meg. Men det gikk greit.;)
To økter igjen før avlastningsuke (og ferie). Kroppen vil ha avlastningsuke NÅ :lol:
Og geniet har klart det igjen... Skal lære meg å telle snart. Det er nå fire økter igjen til avlastningsuke :hylgrine:
Sadistiske russerf...
:lol:
SusieBlues
14-05-09, 09:26
Løp intervall før jobb
Har hatt dobbeltime med aerobic, formen er stigende ;)
Onsdag, en time sykkel landevei, torsdag blei det 30minutter løping/intervall. Kjenner kondisjonen komme. Skummelt gøy med pulsklokke
Xycling 45 min klokka kvart på sju i dag tidlig :D
årets første fjelltur siden været er så nydelig ca. 2 timer
muligens litt solbrent og sinnsykt vondt i beina!
I morgen skal jeg sykkle et sykkelritt på 9 mil, veldig spent på hvordan det går, er i ketose.
Har tenkt å drikke xl-1 underveis for å ikke gå tom. Jeg blander ut pulveret i 1,4 liter og ikke i 1 liter som anbefalt. Da blir glukoseinnholdet fordelt på flere dl.
Tenkte også at frokosten skulle bestå av egg og bacon for å holde på metthetsfølelsen lenge.
Rekner med å bruke 3 1/2 time (håper) på de 9 milene :rolleyes:
Noen andre gode råd så kom med de?
Jeg trener sirkeltrening, noe jeg virkelig anefaler :D
... og 3,5 t shopping, dvs gå i ett strekk rundt på diverse senter... En trening som hadde tatt knekken på enhver mann! :D
30 min lett jogging på crosstrainer (ble tungt nok etter å ha trent hard intervalltrening i går), pluss ti forskjellige øvelser med utholdende styrke til beina mine=)
Gjennomførte sykkelrittet på 9 mil. 3t og 55 min, sterk motvind de 5 siste milene. gikk veldig greit og jeg er fornøyd:D Litt problemer med å hente meg inn i ettermiddag, fikk ikke i meg noe særlig mat etter rittet :(, men det kommer seg nå.
Et par timers variert gange rundt omkring, en runde rundt Tjuvholmen og litt fram og tilbake på grønland... :D
Starta dagen med 25 min på elipsemaskina og 15 min styrke etterpå. Også har jeg jo gått i 17-mai tog :D
17 mai, blei 2 og en halv time på fjellet, med sykt tung sekk med fotoutstyr.
Har hatt dobbeltime aerobic i dag, gikk egentlig veldig greit. Svetten var ikke så salt så kanskje jeg burde drikke litt mere farris for å få i meg salter?
Xyckling 55 min. Merket at jeg spiste karbo i går, for jeg hadde masse å gå på...
18 mai: 1 time kombinert landeveissykling og hurtig gange i terreng. Puls opp mot 140
I dag blir det en drøy halvtime intervalltrening. Skal teste mine nyinnkjøpte overpronasjonssko, med sole fyldt med lurium, umulium og drømmelettium.
:D
overpronasjonssko, med sole fyldt med lurium, umulium og drømmelettium.
:D
Og blinkende lys? :lol:
1 times skogstur er akkurat unnagjort. Dagen startet jeg med 20 minutter på elipsemaskina etterfulgt av 15 min styrke.
Trinigs bok ja... da kommer min bok t å bli ganske kjedelig, gå tur, jogge med hunden og ri hest.. hehe.. dette er hverdagen min men trim blir det jammen av det også;)
Og blinkende lys? :lol:
Ikke så langt unna sandheten.
Du verden så lettløpt de nye skoene er, og duverden så jeg angrer på tempoet i dag. Nye sko=endret belastning=Sykt vondt i knær og legg
Da har jeg unnagjort minførste joggetur på noen år:D. Det gikk mye lettere enn jeg trodde, hadde regna med pesing og vondter...men, det var bare godt (nesten:o)
Det skal gjentas en gang eller flere i nær fremtid ;)
Xyckling, 55 min. Gud så mye lettere det er å trene etter en karbosprekk! :o
Har hatt de vanlige 2 timers økt med aerobic:D
I går blei det joggetur/intervalltrening
I dag blir det en time sloooow. Har knær som ikke liker meg
Da ble det kun en halv time på elipase maskina idag! Den tiden, den tiden:rolleyes:
Det blei 45 minutter styrketrening i går.
I dag er knærne mine langt bedre, så 30 minutter løping/intervalltrening står for døren. Uansett hvordan kroppsfasongen min utvikler seg, får jeg etterhvert god styrke, og en djevelsk kondisjon. Gleder meg til noen gode fjellturer i sommer. Kommer til å ha tidenes tyngste sekk, med alt hva hjertet begjærer.
Hva har jeg trent idag.... Ja...
jeg har jo en av mine distre dager, så jeg dukket opp til treningen 1 time før min kjære avtale... full av dårlig samvittihet ovenfor gårsdagen da jeg ikke gjorde noe.
Så dagen idag inneholdt dette; 15 minutt Cross Trainer 75 sit-ups - litt å spise så jeg klarer den knallharde styrkeøkten som han legger opp... det er så hardt og herlig å få til på samme tid at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg... Kort sagt trener vi Mage, Midje, Lår, Legger, Armer, bryst, rygg - med ulike intervaller... etter å ha svettet meg igjennom dette i 60 minutt... fikk jeg tidenes teaser 60 sit-ups = veiing... Nå skal det nevnes at min forrige veiing var for 2 dager siden, så jeg forstår ikke vitsen... men den 0,5kg fra sist..
Neste helvetesdag er tirsdag kan ikke vente, mellom dette er det Alt mulig rart..
Nye knær søkes, til godt brukt kropp.
Intervalltreninga tar på knærne til en tung kropp. I dag har jeg ganglaget til en 80åring med rulator
Xyckling 55 min i går.
Også satser jeg beinhardt og skal på Xyckling 55 og Power 55 etter hverandre i dag... :rolleyes:
Intervall/løping i går. Endelig begynner knærne å oppføre seg.
Har ikke pytonvondt i dag.
Intervall/løping i går. Endelig begynner knærne å oppføre seg.
Har ikke pytonvondt i dag.
Hvorfor i huleste løper du hvis du har vondt i knærne?
Heisann:)
Har hatt dobbeltime i aerobic i kveld. nå skal jeg lade opp til sykkelrittet Bergen-Voss som er 17 mil langt og går av stabelen på lørdag. Er veldig spent på hvordan det skal gå uten karbs???:rolleyes:
Noen forslag til hva jeg kan ha med som energipåfyll underveis. Tror jeg bare kommer til å drikke vann, muligens litt energidrikk, men eg blir så seig/slimete :eek: i munnen av det.
Hvorfor i huleste løper du hvis du har vondt i knærne?
Fordi jeg liker å plage meg selv :D
Neida, fordi jeg skal greie de militære kravene på 3 og 5km i løpet av sommeren, og for å få mye mere kardio.
Løp intervall i går også.
Sliten i knærne i dag, men ikke vondt.
Vonde knær kom av nye sko, og alt for god fart nedoverbakke med tung kropp. De nye skoene var bare så fantastisk lettløpte.
Vil bare fortelle at jeg gjennomførte sykkelrittet Bergen-Voss som er 17 mil på lavkarbo, på lørdagen. Det gikk heilt fint:D Til frokost spiste eg en kotelett og et egg med majones. klokka 5 om morningen, hadde meg en eggekaffe med ekstra fett på vei til Bergen og start. Underveis i rittet spiste jeg hardkokte egg, ost og skinke og eg drakk bare vann. Dette gikk heilt fint, ikke gikk eg tom og vi gjennomførte rittet:heia: eg er veldig fornøyd og stolt av meg selv som klarte det.:D
Hei igjen :)
Ellers ble det bare en aerobictime i kveld og ikke to som planlagt :rolleyes:
Vil bare fortelle at jeg gjennomførte sykkelrittet Bergen-Voss som er 17 mil på lavkarbo, på lørdagen. Det gikk heilt fint:D Til frokost spiste eg en kotelett og et egg med majones. klokka 5 om morningen, hadde meg en eggekaffe med ekstra fett på vei til Bergen og start. Underveis i rittet spiste jeg hardkokte egg, ost og skinke og eg drakk bare vann. Dette gikk heilt fint, ikke gikk eg tom og vi gjennomførte rittet:heia: eg er veldig fornøyd og stolt av meg selv som klarte det.:D
Gratulerer :)
Syklet du med pulsklokke? Hvis ja, kan jeg spørre hva de hadde i gjennomsnitt på klokka? Helst i % av maks?
Fordi jeg liker å plage meg selv :D
Neida, fordi jeg skal greie de militære kravene på 3 og 5km i løpet av sommeren, og for å få mye mere kardio.
Løp intervall i går også.
Sliten i knærne i dag, men ikke vondt.
Vonde knær kom av nye sko, og alt for god fart nedoverbakke med tung kropp. De nye skoene var bare så fantastisk lettløpte.
Hva går kravene ut på?
Gratulerer :)
Syklet du med pulsklokke? Hvis ja, kan jeg spørre hva de hadde i gjennomsnitt på klokka? Helst i % av maks?
Jeg hadde i snitt 133 og det er i pulssone 2, som går fra 125 til 142. Vet ikke eksakt hva det er i %.
Power time i dag, 55 min. (nå har jeg bare 5 klistremerker igjen før jeg får bag! Joohuuu! :D)
45 min på ergometersykkel
12 x 3 push-up
20 x 3 situps
I dag har jeg hatt to gode timer med aerobic, tross at jeg har en forkjølelse i kroppen. Følte jeg hadde masse energi å gi, Så jeg ga gass. :D
En veldig bra sykkeltime i dag, tross overtrøtt dag generellt :) Og sykkel på fredag som jeg glemte å skrive ned, rett og slett fordi den ikke var noe å skrive hjem om.... :o
SusieBlues
16-06-09, 11:35
I går ble det sykling i stua.
10min på mølla som oppvarming (5min rask gange, 5min løping)
Dips 2x10rep + nedtrekk 3x10rep + et par andre øvelser 3x10rep for triceps
Bicepscurl m/stang 4x10rep
Woodchops 3x10rep hver vei
Cable crunch 3x10rep m/70kg belastning
Liggende beinløft 4x25rep
Planken
Sidehev 2x25rep
3x10rep situps på swissball
55 min xycling + 55min power i dag :)
Steinhard økt i dag. Stakkar triceps, de har det ikke godt nå.
- 3 timer (!) rask gange m/sekk på ryggen (gikk til & fra jobb (i underkant av ei mil hver vei)).
- Militærpress 3x10.
- Knebøy 3x10.
- Nedtrekk 3x10.
- Stående roing 2x10.
- Bicepscurl 2x10.
Tre kvarter rask gange med barnevogn i formiddag, og en time danseaerobic på ettermiddagen! Elsker å trene, skulle gjerne trent mye mer, men tiden strekker ikke til med tre barn under fem år.
Dansingen gikk veldig bra, og jeg var gjennomsvett uten å være slapp og sliten. Det var verre da jeg hadde en kombinert step- og styrketime for et par dager siden. Da var bena virkelig gele.
Jeg ligger på mellom 90 og 110 gram protein og under 15 gram karbohydrat per dag. Bør jeg justere proteinen når jeg trener muskler?
15 min elipsemaskin som oppvarming, så 45 min styrke i sal
Siden sommeren av erfaring er full av distraksjoner og treningshemmende aktiviteter har jeg valgt å trene bare to dager i uken frem til slutten av August.
Satt opp følgende program til formålet:
5 sett a 5 repetisjoner
Spesifikk oppvarming etter behov
Økt A
Nedtrekk
Stangroing
Militærpress
Knebøy
Benkpress
Rake markløft
Økt B
Benkpress
Rake markløft
Nedtrekk
Knebøy
Stangroing
Militærpress
Hvis øktene ser like ut, så er det fordi de består av de samme øvelsene, men i forskjellig rekkefølge, ref Pavels "fatigue cycling" prinsipper. Anbefales :)
Begynner forsiktig, jobber med teknikk, og øker vektene litegrann per økt til det begynner å nærme seg 5RM.
Har begynt med programmet, men har ikke klart å begrense meg til to dager i uka ennå, så vi får se neste uke :)
Mandag: 55 min xyckling
Torsdag: 500m svømming på morgenen før jobb
fredag: 55 min xyckling
Lørdag: i underkant av en mil gåtur, pluss masse svømming i et markavann :D
55 min xycling, + 3 sett brystøvelser Kinesis (foran og bak), 50 mageøvelser og 10 ryggøvelser (Hammer strength)
Mandag: 55 min xyckling (karbo-loaded, men likevel skikkelig dårlig uttelling!)
Onsdag: 55 min xyckling (Mye bedre :D) + 30 øvelser i mageapparat med 30kg vekter.
Og til helga blir det masse svømming på Spa-hotell :heia:
ENDELIG kom jeg meg på en morgen-spinning igjen! 45 min.
(hmmm, er det bare jeg som trener for tida? :D)
Endelig kommet meg på xyckling time igjen. Litt rusten, såd et ble litt halvveis på utbyttesida :rolleyes:
SusieBlues
24-08-09, 20:25
Jeg var på Cardio Combat og Core på Elixia.
55 min xykling (med nye sykkelsko :D) 145 gjennomsnittpuls, 187 maxpuls.
Uke 37
Tirsdag
Step & Styrke (55 minutter)
Stretching
Onsdag
Easy Xycling (40 minutter)
Styrke & Core (40 minutter)
Sykkel til/fra trening: 7 km
Stretching
Torsdag
Just Dance (40 minutter)
Flow med stor ball (40 minutter)
Lørdag
Xycling Intervall (55 minutter)
Stretching
Søndag
Total & Styrke (55 minutter)
Sykkel til/fra trening 7 km
Stretching
i går: sykle til trening, 20 min oppoverbakke, 55 min elixia power. Og bare neodverbakkesykling hjem så det teller ikke ;)
Lørdag
Xycling intervall (55 minutter)
Stretching
Søndag
Hjemmetrening: 20 minutter oppvarming (dansing og hopp og sprett), 25 minutter stryke- og pilatesøvelser med ball og matte, 20 minutter stretching.
SusieBlues
22-09-09, 07:44
I går trente jeg Cardio Combat og Core på Elixia. Bra trening!
Mandag
Sykkel: 1 mil i rolig tempo (23 minutter 20 sekunder)
Styrke & Core (55 minutter)
Tirsdag
Xycling (55 minutter)
Stretching
SusieBlues
23-09-09, 10:44
I går ble det bare Gerilja Kardio, 15 min
Intense Energy Yoga, 55 min. For en sær måte å bli svett på :lol:
Torsdag
Just Dance, Flow med stor ball og stretching
SusieBlues
25-09-09, 04:37
Nå har jeg nettopp vært ute og løpt Gerilja cardio. Sliiten
Vært mye fri og reising i det siste, og de nærmeste ukene blir det ikke noe bedre. Derfor så har jeg stoppet RYP og kjører bare knallhardt på noen få øvelser 3x i uka.
I går:
Div. trening på biceps.
Skuldre
Triceps
Benk
Situps
75reps liggende beinløft
Pilates 55 min og 15 min elipsemaskin i går
Fikk en bråstopp i treninga med akutt sykehusinnleggelse, operasjon og påfølgende antibiotika kurer for det ene og for det andre *sigh*
Men nå er jeg i full gang igjen. Det føles veldig godt for kroppen !
Startet forsiktig de to første ukene:
Uke 38
(Var barnevakt hele helgen og fikk sikkert forbrent litt der)
Uke 39
(Var bortreist i helgen og GIKK veldig mye)
Uke 40 - full pakke
Onsdag: Les Mills Body Balance (Nytt program: Yoga, Power Yoga, Tai Chi, Pilates, stretching) 1 time
Fredag: Les Mills Body Pump (Nytt program - workout med vekter) 1 time
Søndag: Les Mills Body Vive (Nytt program - kardio og styrke med ball og strikk) 1 time
Endelig trening igjen etter 1,5 uke med feber og forkjølelse! Fortsatt ikke helt frisk, så jeg tar rolige økter ut denne uka.
Easy Xycling - 40 minutter
Stretching
Torsdag
Sykkel: 1 mil, situps, armhevinger og planken, stretching
Fredag
Xycling (55 minutter), stretching
Har oppdatert bloggen min også. :)
Treningsfri lørdag, trente i går og i dag.
Har ikke vært så mye her, på lange tider. Har uansett trent som bare det. Starta her i vår med "Lysløypa" Delte den opp i svelgbare biter, og løp ivei. Etterhvert holdt jeg hele runden. Har løpt den 3 dager i uka, og kjørt på med styrke 2 dager.
Step & Styrke (http://kaffedamen.blogg.no/1255456615_step__styrke.html) i dag. :D
55 min step med en liten, gal amerikaner :D
Formen er stigende, endelig orker jeg hoppe på step'en igjen. Og tempoet her her helt vilt. Snittpuls på 89% er heller ikke gale - det gav 750 kcal forbrent.
SusieBlues
16-10-09, 13:29
I går var det gerilja cardio og i dag er det gruppetime Easy Step
55 min bollywood dance i går, og støle ryggmuskler i dag! :rolleyes:
Og ti min oppvarming på elipsemaskin også
I dag: Xycling (55 minutter)
I dag: Xycling intervall (http://kaffedamen.blogg.no/)
I dag igjen! (http://kaffedamen.blogg.no/?c=1255862186)
45min på tredemølla i går...1t vektløfting, magetrening og slikt i dag.
Tre dager med variert trening (http://kaffedamen.blogg.no/1256363853_tre_treningskter.html) på rappen.
SunnhetMedSirrup
24-10-09, 13:43
For ett og et halvt år siden gikk jeg på Klattring. hvorfor jeg sluttet etter og ha gått der 1 år husker jeg ikke.:confused:
men hvartfall, nå skal jeg begynne igjenn! jeg elsker jo egentlig klatring, og nå har jeg mere energi en noen gang! :)
Nå til onsdagen.. :eek::p
Veldig bra treningsøkt i dag (http://kaffedamen.blogg.no/).
Fin tråd:)
I dag skal jeg og ei vennine på gå tur i skog og mark=)
To økter i går (http://kaffedamen.blogg.no/).
Egentrening (http://kaffedamen.blogg.no/) i dag.
Løpesesongen (den første på drøye 20 år) er definitivt over.:mad:
Jeg har hatt fin løpsutvikling, fra jeg starta med en gang der var noen meter med bar vei, og frem til for et par uker siden. Starta med å kjøre den 3km lange løypa som "fartslek/intervall" Løp det jeg greide 100 meter, holdt på å dø, gikk 150 meter osv. Pulsklokka sa max 196:eek:. Sakte men sikkert økte jeg løpedistansen, og kutta ned på gådistansen. Etterhvert, gikk løypa med tre gåperioder, og de siste ukene har løypa gått i ett. I mitt hode, er det fantastisk for en svær fyr på nesten 140Kg. Løpinga har jeg drevet 3 dager i uka, og trent overkropp 2 dager i uka. Resten av uka har blitt brukt til relativt rolig gange. Vekta har gått opp, siden jeg kasta Tiedemands Gul for et drøyt år siden. 18+Kg:mad:
Er nu tilbake i Ryp-verden. Trener mandag,onsdag, fredag. Har bestemt meg for at vekta skal drastisk ned, fort. Har leita med lys og lykter i kostholdet, og bestemt meg for Fedon med kaloritelling. Første kalorisjokk var tørka aprikos. Fy f... så mye energi det er i disse herlige orange nytelsene. Det virker nu som vekta endelig skal gå rett vei. Springer på toalettet i eningen. Kommer tilbake etter veiinga på fredag.
I dag har det vært 40 min intervall på elipsemaskin + mage trening 20 min:)
Pilates på torsdag og egentrening i dag. Mer om dette i bloggen min, for de som er interessert.
45min styrketrening, magetrening og kardio.
Pilates søndag og Styrke & Core i går. :)
Fy søren, så flinke alle er her!
Eg har ikkje trent skikkeleg på lenge, det vert alltid skippertak for min del.. Men eg fekk 10 timar med PT av sambo til bursdagen, og no er ballen hjå meg - eg må nemleg ringe treningssentret og avtale time (snakk om lang dørstokkmil!).
Når eg les om det de gjer, må eg seie at eg vert litt meir inspirert, så kanskje kan eg også kome med mange skryteinnlegg her etterkvart (sukk... ønske...)?
Mandag RYP
I dag, bra gåtur
I morgen mere RYP
Hiver meg på-er jo ikke noe vits i å trene dersom en ikke får skrytt av det til noen;-)
I går 5km jogging, ca sone 3.
Venter på boka av Skaldeman så har liksom ikke kommet skikkelig i gang med lavkarbo enda..Håper jeg klarer å fortsette med trening som vanlig på den nye kosten!!
SusieBlues
11-12-09, 11:10
Denne tråden har jeg glemt!
I dag trente jeg før jobb (flinka!).
Det ble hard styrke. I dag var det beinpress 8x109, lårcurl 8x30 og sittende roing 8x30. Oj, det var hardt..
I dag var det beinpress 8x109, lårcurl 8x30 og sittende roing 8x30. Oj, det var hardt..[/quote]
Så flink du er!
Eg har ennå ikkje fått ringt treningssentret for å bestille PT-time, men i dag var det yoga på jobb og i ettermiddag er det endeleg ei klatreøkt igjen.
SusieBlues
18-02-10, 07:49
I går ble det styrketrening på Elixia. Beinpress, lårcurl og sittende roing.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.