View Full Version : Treningsdagbok (for alle)
Virker som om det er mange aktive sjeler her inne på forumet og det er kjempebra! Hva med å dele litt erfaringer med andre?
Hva har du trent i dag? Hvordan gikk det? Funker det bra i kombinasjon med lavkarbo?
En tråd til inspirasjon for andre, eller frustrasjon for at man enda ikke har kommet seg opp av godstolen. Husk, det er aldri for seint :)
Starter med meg selv da, dagens økt:
Intervall-trening på spinningsykkel, 10 min oppvarming, 4x4 min drag med 3 min aktiv pause. Sone 3/4 i dragene. 10 min rolig nedsykling.
10 minutter på vibraplate med mage, rygg og triceps.
Dagens økt var TUNG etter 2 timer på truger i veldig løs snø i går kveld. Energien og humøret på topp!
Fyr løs folkens!
Jeg ser denne tråden fikk en overveldende respons :lol:
Jeg begynte et nygammelt program i dag, så jeg kan jo poste det her sånn for moro skyld :)
30min rask gange til gymmet som oppvarming.
Markløft: 12 x 60 - 10 x 80 - 8 x 100 - 5 x 120
Stående roing med t-bar: 12 x 15 - 10 x 30 - 8 x 45
Facepulls: 10 x 15 x 3 (dette er en enormt bra forebyggende øvelse for skuldre)
Sittende roing: 12 x 45 - 10 x 50
Nedtrekk: 10 x 35 - 6 x 50 (begynner å gå tom her :lol:)
Curl: discovekter til jeg var helt tom.
40 min frisk gange i oppoverbakke og en jævlig lang og bratt trapp hjem igjen.
I morgen er det lette pressøvelser som gjelder, på torsdag lette trekkøvelser, og på fredag tung press. Det gjenstår å se om jeg feiger ut :)
LilleRosin
21-01-08, 21:23
Jeg ser denne tråden fikk en overveldende respons :lol:
He, he.
Jeg har trent lite i det siste, på grunn av en operasjon. Men nå har jeg bestemt meg for å starte igjen. Ble bare 30 minutter på ergometersykkel i dag, men det er en start. :o
Oi, oi, det er liv her jo :-)
Jeg la denne død jeg da jeg trodde at ingen hadde noe å dele med meg :-)
Kan jo nevne at etter en hard uke med mye trening ute, har jeg pådratt meg en liten forkjølelse, så dagen i dag blir brukt til hvile for min del. SINNSYKT kjedelig, men sikkert nødvendig.
Håper å være klar til en rolig økt på ski i morgen, for skiløypene er som trikkeskinner i milevis innover skogene her i nærheten.
He, he.
Jeg har trent lite i det siste, på grunn av en operasjon. Men nå har jeg bestemt meg for å starte igjen. Ble bare 30 minutter på ergometersykkel i dag, men det er en start. :o
Det er en kjempegod start :)
Håper å være klar til en rolig økt på ski i morgen, for skiløypene er som trikkeskinner i milevis innover skogene her i nærheten.
Sliter ikke det fælt på skiene? :p
Artig at tråden fikk litt oppmerksomhet. Jeg tror det kan være motiverende å kunne "skryte" litt av treningen sin... Om man har et spesifikt mål, og poster det også, så kan det kanskje være en pådriver for å nå det?
Jeg kan ihvertfall si hva primærmålet mitt er nå: 200kg i mark før sommeren. Da slår jeg persen min fra jeg var 17, forhåpentligvis to vektklasser lavere (eller hvertfall en) :lol:
Jeg får alltid dårlig samvittighet av å lese sånne treningstråder.... :o
Går på kickboksing (en gang i blant), og har som mål å ta laveste gradering til sommer'n (gult). Vi får se hvordan det går da :snill: .
jeg har trent i dag!!
90 minutter med kondis på SATS (30 min ellipse, 20 min tredemølle, 40 min ergometersykkel)
prøvde å holde pulsen rundt 150, men gikk litt opp og ned.
I LOVE WORKING OUT:D
Og synes det fungerer fantastisk på lavkarbo=)
Mål for denne uken er å slå forrige ukes 8 timer og 3 minutter
Er omsider i gang igjen. Kuta (det samme som å løpe/jogge/springe) i formiddag (eh... i GÅR formiddag): En time og tretten minutter med gjennomsnittspuls på 169.
En måned nå (gremmes), med stillstand av ymse årsaker. Nå går det bare framover. :)
Dag 2, lett "pressdag":
30min rask gange til gymmet som oppvarming.
Knebøy: 15 x 40kg
Benk: 15 x 50kg - 10 x 50kg
Skulderpress: 10 x 40kg (maskin)
Dips: 15 x 60kg (maskin igjen :o )
Pushdown: dropsett 40 - 30 - 20 - 10
40 min frisk gange i oppoverbakke og en jævlig lang og bratt trapp hjem igjen. Faktisk enda brattere i dag...
Har på følelsen at jeg har glemt å skrive ned ett eller annet...
I dag ble det to omganger
først morgentrening: 60 minutter ellipse (samtidig som jeg leste), 20 minutter core rhythms når jeg kom hjem
så ettermiddag: 80 minutter ellipse og 10 minutter ergometersykkel
LilleRosin
22-01-08, 21:15
I dag ble det to omganger
først morgentrening: 60 minutter ellipse (samtidig som jeg leste), 20 minutter core rhythms når jeg kom hjem
så ettermiddag: 80 minutter ellipse og 10 minutter ergometersykkel
Jøss. Det var masse trening.
Det ble bare 30 minutter på ergometersykkel i dag også.
energibunten
22-01-08, 22:02
Jeg har ført altfor mye treningsdagbøker før så jeg må drive lystbetont.
Men angående lavkarbo. Sånn ser ut til å funke:
Har jeg kjørt en tøff utholdende økt så putter jeg litt druesukker i drikken min etter trening. Feks melk, egg og litt druesukker (25-75 g).
Har jeg kjørt snilt eller vet jeg har fått i meg litt karbo ellers på dagen så dropper jeg det.
Nå er jeg aldri sånn utkjørt som jeg var for noen uker siden og jeg kan kjøre hardt dagen etter også om jeg vil.
Jeg trener styrketrening jevnlig, 1-2 ganger i uka på studio og 2-3 ganger i uka hjemme.
prøver å sykle/løpe/gå på ski hver dag for da er energinivået størst. Blir rett og slett lat av en hviledag. Mye vanskeligere å komme igang dagen etter en hviledag. Sykler mye hjemme, ganske kort og ofte hardt, med naturlig intervall, evt 4min drag, eller tøff distansetrening. Løping mer moderat og lengre tid. Ski er jeg dårligst i..
Flinke folk her ser jeg :-)
Nok en ufrivillig hviledag her, trynet fullt av snørr og fortsatt strålende skiføre ute. Frustrerende!!!
Styrkestrening på SATS på mandagen. La på mer vekter enn tidligere i år. To ganger i uka ser ut til å gi resultater.
Balletten i dag. 1 1/2 time klassisk ballett.
(Må se bra ut i trikot til neste jul. Skal ha oppsetning sammen med snertne små sneller i sen puberteten, og jeg er en gammel røy på snart 32)
Trosset snørr og atter snørr i dag, fikk gått en time på ski, sone 1.
Godt å komme i gang igjen.
Homenkollen Skimaraton nærmer seg med stormskritt!! HJÆLP!
Startet med 15min tredemølle. Trente :
*Bryst
*Rygg
*Skuldre
*Triceps
*Biceps
*Ben
*Legger
Alt med 2-3 reps x 10.....
Lenge siden sist, men klarte det meste - kjører tyngre vekter ifht tidligere.
Sliten nå ;)
i dag ble det 60 minutter på ellipsemaskinen også 30 minutter sykkel etterpå.
LilleRosin
23-01-08, 21:24
Ble 30 minutter på sykkel i dag også. Er en stund siden jeg har trent kjenner jeg. Før operasjonen så syklet jeg i 45 minutter pr. gang. Men må nok trene meg opp igjen litt. :p
Beefcake trening i dag oxo...samme som sist ;)
I dag har jeg trent 20 minutter mer core rhythms (dansing som fokuserer på core)
så ble det time og 10 minutter på ellipsemaskinen og 30 minutter på ergometersykkelen.
KNALLtrening i dag! kosa meg masse
LilleRosin
24-01-08, 21:02
30 minutter på ergometersykkelen i dag også. ;) Skal få prøve å økt litt til neste uke.
Er ikke så mye trening jeg rekker når jeg er i full jobb, og har små barn. Men 45 minutter pr. dag skal jeg prøve å få til.
Så flinke dere er!
jeg rusler bare tur, jeg ... ;)
Skulket kickboksinga denne uken.... :o
I går: 4x4 intervall på ski
I dag, 2 økter. 1. økt 2,5 sone 1 med joggesko - 2.økt 10x2 min styrketråkk på spiningsykkel
Veldig pigg i kroppen nå!!
Bare for å skryte litt så har jeg gjort reint kåken, skifta på senga, vasket to maskiner med klær, vært å handla, lagd mat, stelt kroppen og sist men ikke minst trent i 1 time og ti minutter. Så nå koser jeg meg faktisk med ett glass rødvin!!
;o)
Bare for å skryte litt så har jeg gjort reint kåken, skifta på senga, vaske to maskiner med klær, vært å handla, lagd mat, stelt kroppen og sist men ikke minst trent i 1 time og ti minutter. Så nå koser jeg meg faktisk med ett glass rødvin!!
;o)
Velfortjent rødvin :D
Skål!
:)Velfortjent rødvin :D
Skål!
Føler den er velfortjent etter en utrolig bra uke både med tanke på trening og kosthold, burde vel ikke avslutte den med rødvin.....men, en kan jo ikke være helt perfekt heller!
Skål!;o)
I går ble det 60 minutter intervalltrening på ellipsemaskinen, så 30 minutter lav intensitet på samme maskinen også 30 min lav intensitet på sykkel
Dagens:
Bilkjøring (i ny bil :D ) og litt tøy & bøy som oppvarming.
Markløft: 5 x 100kg x 3 sett - Byttet på sumo og gammeldags
Nedtrekk: 6 x 60kg x 2 sett
Sittende roing: 8 x 50 x 2 sett
Curl m tau og vaier: Dropsett 35 - 30 - 20 - 15
Fredager er tunge, selv om de er lette :)
Har holdt skjema siden sist, så kanskje sommerformen innfinner seg i år :D
Hadde jeg ikke vært så forkrøplet så kunne jeg kanskje blitt sterk også...
Løfter litt på denne jeg, har alle slutta??
Bulldog bare ute og kjøre ny bil? (gratla:))
Jeg har ketosepause en stund etter å ha gått ned 27 kg:) og dermed dukket ideen opp om et eksperiment, nemlig og forsøke å ØKE muskelmassen til neste supervektveiing! Har trent hele tiden (siden august) men mest spinning. Så nå blir det full guff på muskelbygging, blir spennende å se om det går!
Uken startet med spinning på mandag, 60 min
Tirsdag: Oppvarming, 20mn spinningsykkel, så back ext 20x2 35 kg, abdominal 10x3 25 kg, innside lår 10x3 95 kg, leg press 10x3 65 kg og pulldown 10x2 25 kg, og ryggheving, la på 5 kg, 10x3.
Idag skal jeg få laget et treningsprogram, slik at jeg veksler mellom forskjellige muskelgrupper.
Slapp med innlegg her i det siste, men treningen går sin gang. Skal i kjellern i dag med en knallhard intervall, så hvile fra til lørdagens begivenhet i Holmenkollen (grøss og gru)
Løfter litt på denne jeg, har alle slutta??
Bulldog bare ute og kjøre ny bil? (gratla:))
Takk for det :)
Jeg holder på etter planen, jeg, men det blir jo mye det samme, så jeg skriver ikke inn hver økt. Hadde en helt ok økt på lørdag og en litt laber en i går, og skal trene i dag og fredag. Til helgen skal jeg feire 23-årsdagen min, så treningen neste uke kommer til å halte skikkelig :W00t:
Henger på her jeg :p
I går :
Crossover: 4 kg (oppvarming 15) 5 kg 3x15
Skråflyes: 3 kg ( oppvarming 15) 4 kg 3x15
Flatflyes: 3 kg ( oppvarming 15) 4 kg 3x15
Framoverroiing stående: 5 kg (oppvarmin 15) 7 kg 15 15 13
biceps: 4 kg ( oppvarming 15) 6 kg 3x15
Nedtrekk: 3 kg ( oppvarming 15) 7 kg 3x15
ellers mage og ryggløft
Maten går greit- måte øke på karboen fra sist uke siden jeg gikk i bakken tre ganger... ups...
oppdaterer etter treningen i dag :D
Knebøy 5 kg ( oppvarmin 15) 10kg 15x3
benpress skrå 40 kg ( oppvarming 15) 60 kg 15x 3 ( fikk pump!!)
benspark 10kg ( oppvarming 15) 15 kg 15x3
Lårcurl ( bruker crossovermaskina her) 2 kg (oppvarming 15 ) 5 kg 15x 3 ( innsiden av låra) utsiden av låra samme
Leggpress sittende 20 kg ( oppvarming 15) 35 kg 15x3 så var jeg finito ferdig !!! beina skalv sånn at jeg hadde problem med å kjøre :lol:
har folk slutta å trene??
i går trente jeg :
Crossover: 4 kg (oppvarming 15) 5 kg 3x15
Skråflyes: 3 kg ( oppvarming 15) 4 kg 3x15
Flatflyes: 3 kg ( oppvarming 15) 4 kg 3x15
Framoverroiing stående: 5 kg (oppvarmin 15) 7 kg 15 15 15
biceps: 4 kg ( oppvarming 15) 6 kg 3x15
Nedtrekk: 3 kg ( oppvarming 15) 7 kg 3x15
ellers mage og ryggløft
skal ikke øke på vekter på noen uker nå....
Hei,
Jeg trener til Skarverennet på ski (38 km), men etter at jeg begynte på Ketolyse så føler jeg ikke at jeg har nok å gå på til og klare å gjennomføre.
Jeg er vel godt trent utfra min størrelse. Går lange turer i skog og mark, sykler, trener styrke 2 ganger i uka, men årets skiturer har tappet meg helt for energi etter kortere distanser. Hva kan man fylle på med underveis når man skal telle karboer?
Noen tips?
Det høres merkelig ut at du skal gå tom? Jeg kan nå gå i timesvis på bare vann uten å gå tom etter at jeg la om til lavkarbo.
Jeg kan anbefale deg tynt utblandet proteindrikk med cocosa og honning. Jeg skal bruke dette på bla. Birken på ski og brukte det med stort hell i Holmenkollen Skimaraton. Det hadde nok funka bra uten honningen også, men det er hvertfall karbohydrater som er lette å ta opp og som smaker bra.
Ny dag, nye nedtegnelser :)
Begynte i forrige uke på et HST-lignende opplegg, hvor jeg trener hele kroppen tre dager i uka, og øker vektene litt for hver gang. Kun ett arbeidssett per øvelse. Det føles ikke ideelt sammen med dietten min, men jeg skal gi det noen uker til og se hvor det fører hen.
Dagens:
Knebøy - 55kg x 12
Markløft - 55kg x 12
Kabelroing - 70kg x 10
Skrå hantelpress - 24kg x 10
Nedtrekk - 60kg x 10
Pushdown - 30kg x 10
Hantelcurl - 8kg (jada...) x 40
Hei,
Jeg trener til Skarverennet på ski (38 km), men etter at jeg begynte på Ketolyse så føler jeg ikke at jeg har nok å gå på til og klare å gjennomføre.
Jeg er vel godt trent utfra min størrelse. Går lange turer i skog og mark, sykler, trener styrke 2 ganger i uka, men årets skiturer har tappet meg helt for energi etter kortere distanser. Hva kan man fylle på med underveis når man skal telle karboer?
Noen tips?
Sett ned tempoet. Øk gradvis. Det går seg til etter hvert som kroppen venner seg til kostholdet.
Idag ble det 25 minutter Elipse før frokost. Rygg nakke trening i ettermiddag. Det er jeg egentlig ganske så fornøyd med.
...men jeg skal gi det noen uker til og se hvor det fører hen.
Evt ikke. Det føles så bortkastet å bruke mandagene (når jeg er full av glykogen og andre godsaker) på discovekter, og true meg til å holde volumet oppe på fredagene... Så fra i dag går jeg tilbake til et hederlig gammelt push/pull system med fire økter i uka :)
Gleder meg til å dra noe tungt i dag :D
Edit: Bedre nå ja! Hadde en finfin økt i dag. Hadde grepet holdt så hadde jeg satt ny pers i mark også :)
Føler at jeg har gjort noe i dag, og det er en god følelse :)
Hvordan gikk det på birkebeineren? Gjennomførte du uten å karbe deg opp?
Jeg kjørte uten oppkarbing ja. Alikevel ble det en kort Birkebeiner for min del. I første utforkjøring etter en drøy mil, ble jeg påkjørt i siden/bakfra av en tulling, med det resultatet at jeg skar rett ut av løypa, inn i snøen og fikk en vridning i kneet. Jeg fortsatte enda over en mil med store smerter, men måtte til slutt gi meg midtveis. Utrolig bittert!!
Kroppen føltes uansett litt tung, så jeg kommer nok til å fortsette med en karbodag, men prøve å legge den inn dagen før konkuranse. Uansett har vinterens skierfaring gitt mersmak og jeg blir deffinitivt å finne i skiløypa også neste vinter :-)
Nå skal jeg ta noen dager hvile for kropp og kne, før sykkelen for alvor skal fram.
Neste konkuranse nå blir Sentrumsløpet i Oslo i slutten av April, mitt første løp med joggesko på 17 år :-) I mai braker endelig sykkelsessongen løs og da skal jeg teste mye forskjellig oppkjøring med tanke på kostholdet.
Tommy - nedkjørt med ikke nedbrutt :-)
Imponerende innsats Tommy:) Gratla!
Photobscura
17-03-08, 02:06
Som et ledd i "Jorun-utfordrer-seg-selv", så skal jeg jammen meg poste i denne tråden.
Rock-chic som hater å mosjonere, trene, alt med idrett, et elendig utgangspunkt kanskje, men jeg har trent yoga nesten daglig i fire år, men det har blitt en lang pause på grunn av sykdom.
Framtidsplanene består i å: Komme i gang med yogaen igjen, det gjør så innmari godt for ryggen, og er oppstrammende, å kjøpe en brukt og bilig ergometersykkel ev stepmaskin, å begynne å svømme når Tøyenhallen åpner igjen i april.
Wish me luck!
Ja, det er jo en fordel å ha litt kontroll i løypa! Bedre lykke neste løp! Jeg har samme målet med treninga mi i år som i fjor; www.frafjordtilfjell.no (http://www.frafjordtilfjell.no) et løp hvor tida ikke er det viktigste for meg, men å komme meg til topps!!1
Nibberittet ja, det ser ut som en real utfordring! Skal du løpe eller sykle?
Skal sykle, var med i fjor kun på trass (det var noen som påsto at æ ALDRI kom til å fullføre) så no har æ jo ei tid å slå...og den va så laaaang at det det skal godt gjøres å ikkje greie det...hihi! Får bare håpe at været blir like flott i år.
Elipse: 27 min
Nakkeøvelser og yoga.
Photobscura
18-03-08, 11:46
Pearl: Hvordan yoga gjør du?
Skal sykle, var med i fjor kun på trass (det var noen som påsto at æ ALDRI kom til å fullføre) så no har æ jo ei tid å slå...og den va så laaaang at det det skal godt gjøres å ikkje greie det...hihi! Får bare håpe at været blir like flott i år.
Skal ikke se bort fra at jeg stiller selv også :) Hadde vært gøy å tatt en tur til mitt kjære Møre og Romsdal igjen i sommer :)
Ok da. Jeg slenger meg på denne tråden! I håp om at det hjelper å opprettholde treningen...
Primærmål: mandager pilates, onsdager spinning, fredager styrke.
Til nå har jeg vedllikeholdt pilatesen og spinningen i en mnd circa. Men jeg tør ikke begynne trene styrke på treningsstudioet, hva er galt med meg? Har lyst til å løfte litt lettere manualer og sånn, men det er bare tøffe gutter på vekte-rommet og jeg er bare pingla Siri :flau:
Anyways, har gjort pilates lør, søn og man siste dagene, og var på spinning intervalltime (60min) i dag, så nå ligger jeg litt foran i alle fall. Fy f..som alle bakkene hjem svei i dag.
Har du lyst har du lov Siri. Vil du løfte vekter skal du rett og slett gå inn til de tøffe gutta og løfte vekter. De behandler nok damene pent selv om de ser kule ut :-)
Flink til å trene er du hvertfall!
Tøffe gutta har på et eller anna tidspunkt vært pingle sjøl:p
He he, takk for oppmuntringene! :p Jeg har planer om å alliere meg med en kompis eller noe, så blir det ikke så skummelt. I mellomtiden ble det en kjapp yogaøkt i dag.
He he, takk for oppmuntringene! :p Jeg har planer om å alliere meg med en kompis eller noe, så blir det ikke så skummelt. I mellomtiden ble det en kjapp yogaøkt i dag.
Det er nok lurt å ha med seg en kompis i alle fall, vel og merke en med positiv innstilling :D. Man trenger liksom ikke motivere seg selv så mye da.
Det er virkelig ingen grunn til å "frykte" de "tøffe" i vektavdelingen. De fleste er ordentlige puddinger innerst inne... Det er en grunn til at vi løfter alt dette jernet for å bli store og sterke, og det er at vi er veldig usikre :lol: Nå tuller jeg, men jeg har aldri møtt utrivelige folk på et gym. Bortsett fra de ansatte ett sted, men det er en annen historie ;)
De "tøffe" gutta liker som regel også veldig godt å hjelpe "pingler" (gjør underverker for selvtilliten å bli spurt om råd), så gjør det :)
Skal ikke se bort fra at jeg stiller selv også :) Hadde vært gøy å tatt en tur til mitt kjære Møre og Romsdal igjen i sommer :)
Jeg må si jeg har enorm respekt for folk som er med på den slags galskap for moro skyld :lol:
Nå har jeg vært slapp til å oppdatere dagboka gitt. Intervall på spinning-sykkelen i dag. Uka har forøvrig vært preget av lite trening etter smellen i Birken forrige helg. Drister meg til en halvmarathon i Drammen på mandag, en fin måte å feire bursdag på :-)
Trodde at sykkelsessongen var opplest og vedtatt, helt til jeg våknet i dag til 30 cm nysnø! F...!!!!
Thihii...ja, vi må nok bare smøre oss med tålmodighet eller sette på piggdekka igjen..!?
Jeg skal begynne forsiktig med trening igjen i morgen, og håper det går bedre enn på mandag når jeg prøvde.
Har gått en liten rolig tur på 30 minutter i dag, og det gikk fint.
Piggdekk ja, huff.... Håper denne snøen forsvinner like fort som den kom.
Spent på hvordan treningen går framover for deg nå da Cathrine. Overbevist om at du klarer å finne formen med litt tålmodighet :-)
Ja, nå gleder jeg meg virkelig til å få startet opp igjen! Gleder meg til å sette meg på sykkelen og få den unike naturopplevelsen det gir :)..
- Snøen må bare forsvinne først!
Og takk for at du gav meg litt tro på dette! Har fått god motivasjon og tro på at jeg skal klare det, selvom kroppen krangler litt!
Bare hyggelig å kunne hjelpe :-) Dagens intervall for min del bar forresten preg at litt for mye karbo i påsken. Det var bein tunge som bly på tross av flere rolige dager, så at det er ett eller annet riktig med denne kosten, kan det hvertfall ikke være mye tvil om! Skjerpings fra og med i dag!!
Så var dagens økt unnagjort...
Det ble en spinn (1) time. Jeg kjørte veldig rolig for å se hvordan kroppen fungerte. Det gikk overraskende bra!
Jeg klarte å holde lav puls hele timen, ble ikke uutholdelig sliten eller svimmel og følte jeg hadde kontroll.
Dessuten gikk jeg ikke tom, som jeg har gjort i det siste!
Om det er kroppen som begynner å bli bra, mulig betennelsen er ute av kroppen, eller om det var frokosten som gjorde utslaget i dag vet jeg ikke ennå men det gjorde meg iallefall GLAD :lol:
Veldig bra jobba :-) Da er du på rett vei allerede, så det er bare å gi gass videre mot målene dine :-)
Dagens økt: Sone 1 løping, 1 time og 35 minutter. Ganske lett i kroppen i dag. Merker at løpeformen har bedret seg, for nå går det faktisk ann å løpe normalt og alikevel holde sonen.
Utrolig artig å løpe i skumringen på helligdager. Tomt på veier og gater og folket sitter inne og hiver innpå karbohydrater :-) Ellers et fantastisk kveldslys over Drammenselva når sola forsvant bak Hardangervidda.
Photobscura
23-03-08, 18:51
Gråd og tænders gnidsel! Var akkurat inne på hjemmesida til Oslobadene, og Tøyenbadet har flytta dato for klargjøring fra april 2008 til september 2008.... :hylgrine:
Ja, klart jeg kan gå på de andre badene, men det er litt forskjell fra å tusle i sju minutter til å sitte på buss eller t-bane i tre kvarter...
Dagens økt: rolig tur i skogen med vafler og syltetøy :-)
Tommy, wow, jeg må si jeg er imponert, du holder det gående! Skal du ha treningsfri på bursdagen da? :P
Forgårs, igår og i dag; 25 min pilates. Gleder meg til vanlige åpningstider på SiB igjen.
Takk for det Sirius.
Vet du, bursdagen innledes med en ny opplevelse. Jeg har veldig liten erfaring med løping, så i morgen tidlig stiller jeg til start med en kompis på halvmaraton i Drammen på det årlige påskemaraton. Skal ta det som en fin treningsøkt :-) En ny og helt sikkert artig opplevelse langs Drammenselva og ikke minst en frisk start på en bursdag :-)
Dagens økt ble en fin første halvmaraton for min del. Tok det rellativt rolig med mesteparten av løpet i Sone 3. Drakk kun litt vann underveis og var aldri i nærheten av å gå næringstom, men kjente at jeg aldri har løpt over 2 mil før.
Frokost: Egg og bacon, shake med cocosa.
Stiller nok neste år også, men da blir det fullt maraton :-)
Tommygutt; Gratulerer med dagen:happybday og med godt gjennomført halvmaraton:visemuskl
Gratla med dagen til Tommygutten ja! Håper du skal feire med masse sprudlebobler og kjekke ting:)
Sprudlebobler og kjekke ting skal bli :-)
Dagens, eller rettere sagt, kveldens økt: skitur med hodelykt under stjernehimmelen i Konnerud-skauen. For en gangs skyld gav jeg blaffen i puls og bare kosa meg sammen med bikkja. 1,5 mil i variert tempo. All stølheten etter mandagen er en saga blott :-)
Dagens økt: Årets første utendørs intervall-økt på sykkel er unnagjort. Kaldt og delvis glatt, men kvikk og raskt i beina med tanke på lite sykling siden i fjor høst.
4x4 min Sone 3/4 med 20 min oppvarming og ned-sykling
mandag; gikk tur 1.5 time
tirsdag; variert spinning 1 time
onsdag; gikk tur 40 min
torsdag; spinnintervall 4x4-45 min
flink pike:p
Dagens økt: Horisontalt på sofaen med et glass rødvin :-)
Dagens økt: Horisontalt på sofaen med et glass rødvin :-)
Oiiiii-den kan æ og! Bruke å ta litt flere repetisjona av&til:D
Photobscura
29-03-08, 12:18
Jeg har gått lange turer hver dag! Det kommer seg!
Man: Halvannen time
Tir-tor: førti minutter
Fre: en drøy time
Vi e så flink så! Men æ har ikkje gått ned et gram på to uke no...deppedeppe!!!
Får trene meir og har kutta ut kaffe-triste greier,æ e jo kaffeavhengig!
Photobscura
29-03-08, 12:40
Men har du målt deg da? Cm er en mer sikker måte å måle seg på enn vekt.
Når det gjelder vekt så er det så mange hensyn å ta, vannvekt, mat i magen, mer muskler. Men målebåndet lyver aldri! ;)
Oiiiii-den kan æ og! Bruke å ta litt flere repetisjona av&til:D
Funker bra som 4x4 uten pause i mellom :D
trude.lutt
29-03-08, 16:58
Da er jeg igang! Trente 30 min i går før frokost. I dag 20 min på elipse og 35 min styrke.
Photobscura
29-03-08, 17:09
I dag SKAL jeg trene yoga! Og når det er skrevet her så er det litt pinlig å ikke gjøre det...
Men har du målt deg da? Cm er en mer sikker måte å måle seg på enn vekt.
Når det gjelder vekt så er det så mange hensyn å ta, vannvekt, mat i magen, mer muskler. Men målebåndet lyver aldri! ;)
Nope...har ikkje målt mæ, men æ kjenne jo at klærne slipper taket støtt:ptror kanskje det e litt vann i kroppen, for stilig-støvlettan mine var veldig trang igår.
Kom du dæ avgårde på yoga? Ble en liten spasertur i går og, godt å lufte hodet litt:)
Funker bra som 4x4 uten pause i mellom :D
Ja, blir det meir enn det bruke æ som oftest å bli veldig sliten dagen etterpå:o
Men, over til noe heeelt annet; "oppkarbing" må jo begynne å tenke litt framover no, kun 2 1/2 mnd igjen til nibberittet. Er det best å hive innpå masse karbo dagen før? Kor masse karbo treng man egentlig? Og i hvilken form er det lurest å innta det? Vafler, appelsinjuice og andre ting æ har sykt lyst på?
Angående oppkarbing, så skal jeg teste litt forskjellig når sykkelsessongen starter. Noen sier at 3 dager før er bra karbo-dag, jeg tror ikke dette passer meg. Jeg tror kanskje også at bare siste dag før rittet er for lite, men kanskje de to siste dagene? Jeg kommer til å teste begge deler.
Da er det bare å lasse på med fullkornsris, fullkorns pasta, speltvafler og andre go-saker :-)
Første sykkelritt her om ca 3 uker!
Photobscura
30-03-08, 15:39
Nope...har ikkje målt mæ, men æ kjenne jo at klærne slipper taket støtt:ptror kanskje det e litt vann i kroppen, for stilig-støvlettan mine var veldig trang igår.
Kom du dæ avgårde på yoga? Ble en liten spasertur i går og, godt å lufte hodet litt:)
Jeg trener hjemme. Trente på senter i halvannet år, men har trent hjemme siden det. Det er skikkelig flaut, men plutselig var kl tre på natta, og jeg hadde brukt opp hele på å sørfe på forumet eller spille gitar :rolleyes:
Pinlige greier.
Dagens økt:
5x4 intervall på spinning-sykkelen. Etter to dager med hvile, var det overskudd BIG TIME i dag, deilig ;)
Avsluttet med en liten runde på riste-plata, mage og rygg.
PS! Når skal det slutte å regne?? Jeg vil trene ute...
Dagens økt: Rolig langtur på sykkel UTE :):):):):):):):)
Snaue 5 våryre mil på drøye 2 timer.
Dagens økt: Svært rolig langkjøring på sykkel Sone 1 med innlagte styrketråkk. Drøye 3 mil i heftig vind.
Våren er på vei :-)
Dagens økt:
Løping, intervall 5x5 min, 2 min pause. Sone 3/4
VELDIG tunge bein etter 8 mil på sykkelen mandag og tirsdag. Men klarte å gjennomføre mer eller mindre med stil. :)
dagens økt; bytta dekk på bilen min:)
Dagens økt: 5 mil terrengsykkel, Sone 1
trude.lutt
06-04-08, 18:00
Elipse 40 min (hjemmetrening)
Core/styrker 30 min
Sliten......
Torsdag: 1t 15 min vekt/apparat trening
Lørdag: gåjogge tur med bikkja med innlagt intervall trening opp en bratt bakke, dæven så sliten jeg ble, men du verden så deilig.
Søndag: 1 1/2 times rask gåtur med bikkja i skogen
I dag: 1t 15 min vekt/apparat trening
Kjenner og ser at musklene er strammere, større og mer fremtredende, men når skal kroppsmålene minke? Venter litt for forminskelse jeg.
Har nå holdt på med effektiv trening i over en mnd og skulle gjerne blitt mindre, ikke bare større muskler. Sukk
tjohoi;
mandag; 45 min spinning
onsdag;ca 20 min lett tramping på tredemølle så 1 time step:confused:koordinasjon-et fremmedord tydeligvis....
Torsdag;
innføring i styrketrening i håp om engang å ta dattera mi i handbak:visemuskl
20 min kjapp gange/løping på tredemølle
tjohoi;
så 1 time step:confused:koordinasjon-et fremmedord tydeligvis....
He, he, jeg har også problemer med å kordinere armer og bein, og når jeg endelig klarer en kombinasjon så legger søren meg treneren på enda en. Nei, apparater og vekter er mer tingen for meg, har faktisk litt problemer med armene når jeg varmer opp på step-maskinen ;)
Tenke bare at arman følg med etter 5-6 ganga, så æ prøve å konse på beina,men det e pinadø ikkje lett!!!!!:confused:
Fredagstrening; 50 min. spinning rpm
Har faktisk trent 4 ganga denne uka og det e enda to daga igjen!!!!
æ e så flink at æ rødme....hihi:rodme:
Æ e i siget;
Søndag; variert styrketrening
Mandag; 45min spinning
her går det unna!!!!!:heia:
Søndag: 1 times rask stavgang i skogen med bikkja.
Mandag: 1 15 min trening med apparater/vekter
Og jeg kjenner at jeg er blitt sterkere, kan begynne å legge på litt mer vekt. Kroppen er blitt fastere, men minker fremdeles ikke verken i vekt eller cm.
Men det er bedre å være kraftig og fast enn tynn og dvask, men egentlig vil jeg være tynn/slank og muskuløs.
trude.lutt
26-04-08, 09:51
Torsdag; 30 min elipse
Fredag; 40 min elipse
I dag; 45 min elipse før frokost!
Mye flinke folk her :-)
I morgen står sentrumsløpet i Oslo for tur. 10 km med smerte! Gru/gleder meg... Formen kjennes veldig bra, men det er på sykkelsetet. Løping blir hardt for knær og hofter nå ja tror jeg, men vi satser med friskt mot.
Mål: 42 minutter.
Photobscura
27-04-08, 02:34
Forrige uke trente jeg tirsdag til fredag tjue minutter på ergometersykkel. Stolt :D
Men guri malla, jeg kan sikkert vandre i hundre mil, jeg er bøyelig og tøyelig som bare det, men kondisjon, nei guri meg, det er det dårlig med altså!
Men jeg gir meg ikke, mulig det blir hardere før det blir lettere?
I går 45 min gå/jogging i skogen, fikk utrolig vondt på framsiden av leggene, det verket og brant. Kan det være sener som er korte/utrente?
Heretter skal det bli 2 dager med styrke og 2 dager med fettforbrenning i uka.
Bikini - strand - sommer, her kommer jeg :)
trude.lutt
30-04-08, 09:21
30 min med elipse i går,
45 min i dag!
SusieBlues
30-04-08, 17:02
Ok, denne tråden må jeg være med i! Nå må jeg komme igang igjen. Føler formen er tilbake etter å ha kommet igang med jerntilskudd og slikt igjen. Være flink nå!
Step i kveld! Som photo sier, blir flaut å ikke gjøre det når man har skrevet det her!
I går 45 min gå/jogging i skogen, fikk utrolig vondt på framsiden av leggene, det verket og brant. Kan det være sener som er korte/utrente?
Antageligvis er det leggmusklene dine som skriker og gnåler pga uvant belastning :) Det går seg nok til.
Får du vondt på framsiden av leggen, kan det tyde på at du har et steg hvor du lander hælen når du løper. Prøv å endre litt, fokuser på å lande på tærne/lengre frem på foten og du vil også få et mye mere effektivt og lettere steg.
SusieBlues
30-04-08, 21:48
Ble ikke step på meg i dag.
Reiste til Asker og trente styrke i stedet. Ble en god økt med beintrening og mage/rygg!
Hvis noen har sett en tjukkas uten hår, men med dårlig kondis, på sykkel rundt østensjøvannet i det siste så kan det ha vært meg...
Jeg har begrenset styrketreningen til tre korte, tunge økter i uka, til fordel for sykling... Vi har nemlig en "sykkelgruppe" på jobben, som jeg mer eller mindre frivillig har blitt tvunget til å bli med i, og ikke f*en om jeg har tenkt til å la sjefen sykle fra meg! :lol:
Well done Bulldog :-) Allsidighet er viktig vet u ;-)
Well done Bulldog :-) Allsidighet er viktig vet u ;-)
Bare å kile konkurranseinstinktet mitt litt, så går det meste ;)
Jeg prøver å overbevise de andre om å begynne å løfte tunge ting, men lite aksept for det så langt...
Dårlig vær i dag, så jeg tok en halvtime i hamsteravdelingen på gymmet og en lett styrkeøkt i stedet for sykkel.
Photobscura
01-05-08, 20:30
Bytter på å sykle på ergometersykkel i femten min og yoga i femten min. Jeg får det ikke til hver dag, men om jeg klarer minimum tre ganger på en uke, så er jeg imponert over meg selv! Jeg er ikke akkurat trim-typen :o
SusieBlues
02-05-08, 08:55
YES! Kom meg på trening FØR jobb i dag! Siden nesten alle har fri, kommer jeg ikke i noen kø etterpå. Deilig!
Trente armene, leggene og øvre rygg. I tillegg de vanlige øvelsene på mage og rygg. Liftups i dag: 40 med bøyde bein og 5 med strake bein. Fornøyd!
SusieBlues
03-05-08, 07:45
Yes igjen! Stod opp 05.15 og stakk ut i skogen for å løpe runden min. Energien er ikke helt tilbake i forhold til i fjor høst, noe skyldes nok mye styrketrening og lite kondisjonstrening. Men det er nok også litt pga lite jern. Må skjerpe meg med jerntablettene.
Har nå fått fetteren min til å mase litt på meg med treningen, så kanskje jeg stiller i Oslo halvmaraton til høsten. SKUMMELT!!
Yes igjen! Stod opp 05.15
:eek:
Bra jobba :)
I dag har jeg treningsfri, så jeg stikker på harrytur i stedet...
trude.lutt
07-05-08, 10:20
Mandag 40 min elipse
Tirsdag 45 min rask tur
Idag 40 min elipse.
Nå må jeg vel snart begynne å se resultater??
Merker at humøret og energi nivået stiger, men vekta er den samme. Prøver å tenke at det er bedre at jeg er godt trent og overvektig, enn bare overvektig......
Hei alle!:)
Hopper inn i treningsdagboken om jeg får lov...
Må innrømme at jeg ikke helt har en klar treningsstrategi da. Har ikke mulighet til å trene det jeg aller helst vil, så eksprimenterer litt på treningsfeltet og kan man si.. Fin motivasjonstråd dette - målet foreløpig må være å ha noe trening å føre opp hver dag, så blir det vel et system etter hvert.
Trente styrke underkropp klokken 06 idag, skulle egentlig ta en spinningøkt etterpå men så våknet min lille mann (7mnd), så ble istedet rågåing med vogn i ca 90 minutter litt senere på dagen - mye bakker, så det må da være litt trening i det?
Min foreløpige "plan" er styrketrening og kondisjon/forbrenning (det vil i hovedsak si spinning og stepmaskin) annenhver dag, og rask gange 60-90 minutter med vogn hver dag. Bør jo gi litt uttelling i hvertfall. Så får jeg avansere etter hvert..:)
SusieBlues
15-05-08, 05:35
Huff, lenge siden jeg har trent skikkelig nå.
Merker at lårene ikke orker løping, så jeg får sette i gang med noen gå/løpeturer i starten. Satser på styrke i morgen.
I dag stod jeg opp tidlig og gikk en tur i allefall.
Photobscura
18-05-08, 16:53
Forrige uke tok jeg tre femtenminuttersturer på ergometersykkelen, samt en runde yoga! Det tar seg opp :heia:
SusieBlues
19-05-08, 20:25
ENDELIG! Har vært på trening i dag. Har tenkt å satse mest på styrke fremover siden jeg ikke orker å løpe noe særlig. Heller løpe meg opp litt og litt.
Var i Sandvika og fikk treningsprogram. Morsomt å kunne bytte litt på mellom Asker og Sandvika.
Første dagen på lavkarbo-livet, og nytt treningsprogram! Kan ikke si jeg har gått for hardt ut akkurat, men har da fått til en styrkeøkt, 15 min på stepmaskin og tur i 90 minutter, så jeg er igang, om ikke annet!:) Så får jeg øke på etterhvert..:) Har fortsatt gangsperr fra økten på lørdag, det sier vel sitt om formen..:rolleyes:
SusieBlues
20-05-08, 17:29
YES! kom meg på trening i dag også. Løp 5-10 min først, så styrke, så løp jeg litt til. Merker at kroppen har hatt pause en stund.. Deilig å være i gang!
Åh, jeg misunner dere som kan gå på treningstudio. Så lett å bli demotivert med hjemmetrening...:(
Åh, jeg misunner dere som kan gå på treningstudio. Så lett å bli demotivert med hjemmetrening...:(
Det fins jo en million ting man kan gjøre hjemme :)
Det fins jo en million ting man kan gjøre hjemme :)
Njoa, men er likevel større variasjonsmuligheter i studio. Og så er det litt kjekt å trene sammen med andre og da:) Hjemme har jeg jo heller ingen å konkurrere med (jeg konkurrerer i smug med sidemannen på mølle/sykkel etc..), ganske effektivt:D Er man først kommet i studio så er det også lettere å gjøre en skikkelig økt synes jeg. Men jeg må bare bli vant til det først som sist, så ingen unnskyldninger!;)
søt uten sukker
20-05-08, 20:00
I går hadde jeg 1.5 timer jazzdans, i dag kun 25 min rask gange midt i arbeidstiden:D da møtene er på forskjellige steder, og jeg velger å gå. Hehe. betalt trening er ikke å forkaste. :D:D Må prøve å gå i hvertfall til jobben i morgen. Det er bare 15 minutter dit, men bedre enn ikke no..
55 min Sats Dans! Yeah...
Muttern har begynt, det er ganske morro. Hun sykler og bruker noen apparater. Hadde sånn "kondis-gå-test", fem min gåing på tredemølle, og på fire uker har hun fått redusert pulsen fra 149 til 141... Ikke dårlig for ei som er 66...
Første økt på over en uke pga en strekk som ikke vil gi seg. 1 mil løping i variert tempo/rolig tempo på en times tid. Natta og dagen i morgen vil vise om strekken er borte eller ikke.
I morgen går turen til Moskva og Champions League Finalen!!!!!!!!!! JIPPPIIIIIIII :-)
Ikke noe pang-trening idag heller, men siden jeg var på nippet til å droppe det helt, får jeg si meg passelig fornøyd med 40 min på stepmaskin + styrkeprogrammet mitt. Gikk en tur på rundt 40 min tidligere idag og, men det var vel mer for slentre-kosetur å regne.. Hm, lurer på om det gir noe ekstra effekt å dytte en vogn foran seg hele tiden..:rolleyes: Godt å bevege seg i litt frisk luft i alle fall!:) Energiløs for tiden, håper det tar seg litt opp snart.
SusieBlues
21-05-08, 21:18
Ble trening i Sandvika i dag også! Deilig å få løpt litt og trent litt styrke!
Photobscura
22-05-08, 00:32
Yoga hver dag denne uka så langt :heia:
søt uten sukker
23-05-08, 23:41
Åhh..jeg er misunnelig på yogaen din... Yoga er bare heeelt fantastisk! Kroppen elsker det! Yogalæreren min sluttet for i år pga sykdom:(og jeg er altfor slapp til gjøre det hjemme selv:o Men har trent i dag. En time på treningssenter. 30 min step:eek: hadde glemt hvor kjipt jeg synes step er.:rolleyes: og 30 min styrke med vektstang. er stolt av meg selv. Må bare få trent mer vekter. Muskler trengs for å forbrenne fett.:)
Åh, hvor jeg savner trening med koordinasjonsutfordring og estetikk! Så intetsigende å sitte på en spinningsykkel eller opp og ned på hjemmestepen. De siste 2 dagene har det derfor kun blitt en lang og en litt kortere tur i det grønne, men prøver å gå på litt, i det minste. Vurderer å kjøpe meg noe pilatesutstyr - pilatesstolen virker litt interessant synes jeg..hm..:rolleyes: Og så får jeg skaffe meg en skritteller, så får jeg se om disse trilleturene faktisk monner litt.
Åh, hvor jeg savner trening med koordinasjonsutfordring og estetikk!
Værsågod: http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=459685 :)
Værsågod: http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=459685 :)
Hehe - hjertelig takk:) Jeg tenkte mer på koordinasjon og estetikk som i turn/dans/kampsport o.l., men jeg har ikke vondt av å utvide repertoiret ellers heller, så jeg bukker og neier og tar en piruett for deg;):)
søt uten sukker
24-05-08, 10:44
Hmmm. Lurer på om jeg skal true med ned på treningsstudio i dag også.. De har bodypump/ styrketrening kl 1130. Har ikke lyst. men nå MÅ jeg få fart på vekta her... den rette veien..
hepp ! idag har jeg hatt en runde med Tammys øvelser på youtube , samt sykla 50 minutter på neste høyeste gir ! yeah
2 timer sykkel på sti sammen med kompiser i dag. Mistenkelig pigg og opplagt etter rittet i går. Hva i alle dager var det i den shaken jeg drakk etter rittet i går?????
Dagens økt: Rappet konas racer-sykkel og fikk en fin kvalitetsøkt med rolig langkjøring i vakkert, solfylt landskap rundt i Drammen og Eiker.
2,5 timer.
gårdagen;4.5 mil sykkel i solskinn og fønvind:) Hate forresten nygrusa veia!!!
Sti-tur på sykkel i dag, ca 3 timer med mange innlagte skravle-pauser.
Heihei!
Det ble kondistest på Sats på mandag, på en gå-test (hater å løpe ;) ) 3-4-4-5-5 km/h (fem minutter altså, til sammen) og en makspuls da på 115. Ikke helt håpløst for en astmatiker. Fikk og et fint intervalltreningsprogram fra han veilederen. Gjorde det mandag.
Ellers Sats Dans i går, 45min, jeg tok en kopp kaffe med en ss cocosa etter middagen og gikk rett på trening, og hildrande du for en energi!
jeg tok en kopp kaffe med en ss cocosa etter middagen og gikk rett på trening, og hildrande du for en energi!
Oi, dette må testes :)
Photobscura
04-06-08, 10:57
Æsj, jeg liker jo sol og varme (faktisk! En nye greie for meg, jeg svetter kanskje en tredjedel av hva jeg gjorde før lavkarbo, samt at alle allergier er borte :heia:), men nå så er jeg helt skjelven etter jobb, og blir bare sittende med et apatisk blikk i retning yogamatta, og ergometersykkelen min ler av meg hver gang jeg går forbi den på vei til badet.
Heldigvis får jeg 40 minutters gange hver dag til og fra jobb.
Skrittelleren min ser ut som om den teller ca 3 skritt pr 2 skritt jeg tar, hvor er det mest gunstig å putte den? Jeg går bare i skjørt og kjoler...
Styrketrening og tur unnagjort innen klokken 12 - deilig å ha ryggen fri resten av dagen:) Blir nok for varmt senere til de største aktivitetene uansett, så skal man få beveget seg litt er det best å bruke morgentimene tror jeg.
SusieBlues
04-06-08, 19:09
Ti minutter løping som oppvarming, deretter styrketrening på Elixia. En fin økt i dag!
Shake med cocosa og honning??? Ka e blandingsforholdene her??:)
1ss av hver bruker jeg...
Photobscura
05-06-08, 08:13
Skrittelleren min ser ut som om den teller ca 3 skritt pr 2 skritt jeg tar, hvor er det mest gunstig å putte den? Jeg går bare i skjørt og kjoler...
Anyone? :o
Belte? På skuldra? I BH'n? (min favoritt, eller mellom! ;))
Jeg stemmer for: mellom :D
1ss av hver bruker jeg...
på en halvliter?
på en halvliter?
Varierer litt på mengden drikke, men mengden cocosa og honning er alltid 1 ss.
Photobscura
05-06-08, 20:41
Ah, ok, jeg trodde man MÅTTE ha den på hofta... :o
Den skal vel bare duve :D:D:D
SusieBlues
05-06-08, 22:21
Yes, da har jeg vært ute og løpt. Gubben skulle lese Harry Potter for barna, så da stakk jeg ut i skogen. Brukte kanskje 1t 20min. På mitt beste var jeg nede i 55 min, tror jeg, så jeg har fortsatt en del igjen til optimal form.
Photobscura
05-06-08, 22:42
Den skal vel bare duve :D:D:D
Aha! Ja her er det nok som duver, på den bra måten ;)
Det skal jeg prøve.
Styrke og step unnagjort før klokken 07. 25+25 minutter - ikke verdens lengste økt, men alle monner drar får jeg håpe).
SusieBlues
07-06-08, 06:16
Jeg var oppe 05 og løp ca 45 min i skogen. Ikke en optimal økt, men mye bedre enn ingenting i denne varmen.
Wow SusieBlues - det er en økt det står respekt av på en slik døgntid! Men det er deilig å trene grytidlig - så starter man dagen med god samvittighet!:)
Photobscura
09-06-08, 07:44
15 min yoga og 15 min ergometersykkel i går! Utrolig hva man får til når den verste varmen forsvinner :heia:!
Dagens økt:
Testløp terrengsykkel. En kraftig forbedring siden forrige test i oktober :)
søt uten sukker
10-06-08, 21:37
Truet meg ned på jazzdans. Kom med vilje et kvarter for sent, slik at jeg skulle slippe den verste oppvarmingen:rodme::_plystre: men de andre hadde ventet på meg. hehe. Så den slapp jeg ikke unna.. Det ble en time med hardkjør, bra musikk, masse latter, svette og kul dans. Meeeget fornøyd etterpå. -Og absolutt litt mer motivert:visemuskl
...æ grue mæ litt til søndag...
www.frafjordtilfjell.com (http://www.frafjordtilfjell.com)
må stelle pent med bein og sykkel denne uka:)
SusieBlues
12-06-08, 22:15
Syklet på spinningsykkelen min en halvtimes tid mens jeg så på Dawsons Creek. Ble god og svett. Veldig fornøyd!
SusieBlues
16-06-08, 06:45
Ble med mannen min på Elixia. Deilig å trene litt styrke. Varmet opp med 10 min løping mens jeg så en tv-serie. Deilig å føle at jeg kan løpe uanstrengt. Økte på nesten alle vekt-øvelsene. God følelse!
SusieBlues
17-06-08, 05:32
I går ettermiddag løp jeg snikrunden min, tok meg 35 min. Så syklet jeg ca 20 min hjemme. En fin økt!
Ny pers på den beryktede Bergans-intervallen i dag, solid med 6 sekunder!! Formen kommer :-) :-)
Overlevde søndagen:) Har ikkje vært stiv&støl etterpå!!!! Fylte ikkje på med karbo i forkant og følte ikkje at det va nåkka problem:) ....men det ble ei svele på fergeturen heim:rodme: og det e magen sur for enda!!!
Overlevde søndagen:) Har ikkje vært stiv&støl etterpå!!!! Fylte ikkje på med karbo i forkant og følte ikkje at det va nåkka problem:) ....men det ble ei svele på fergeturen heim:rodme: og det e magen sur for enda!!!
Var det Nibberittet i helga?
Jepp-strålende solskinn og ny deltakerrekord. Det er et fantastisk arrangement i helt utrolige omgivelser! Tenke vi stille et lavkarbo-lag til neste år:)
Så bra :)
Hvordan spiste du før og underveis? Hvordan følte du deg?
Spiste som vanlig før, tok litt cocosa/honning i forkant, banan og sportsdrikk+vann underveis. Følte meg fin, var nærmere døden i fjor:rolleyes:
det finnes noen bilder i journalen min...
Jeg er mektig imponert! Det er bare å gratulere med vel gjennomført "topptur" :)
Håper virkelig at jeg får med meg dette rittet selv en gang, med den naturen i rundt må det være helt fantastisk. Artig at det gikk lettere enn i fjor også, da gjør du hvertfall noe som er veldig rett :)
...Birkebeinerrittet neste....men når? Effektivt treningsprogram mottas med takk:)
Klarer du Nibberittet, klarer du Birken med stil :)
Det er bare å fortsette den gode flyten, så ser jeg deg på startstreken fortere enn fort tenker jeg :)
Trening i dag: 50min. spinning, en runde styrke med apparater og 10 min roing til slutt. Deilig! :)
SusieBlues
18-06-08, 05:43
Trening i går: Styrketrening på Elixia, litt vondt i mc-clutche-armen min..
Trening i dag: Jogget 35 min. Oj, så deilig å trene før frokost!
Jeg har slitt litt med treningen etter at jeg begynte på eurodietten - eide ikke krefter i kroppen.
Men nå spiser jeg mye mer mat, og kreftene vender tilbake, så nå skal jeg skrive inn herhva jeg trener jeg også tenker jeg :-)
I går tok jeg runden min i skauen på bare ett minutt dårligere enn min all time bestetid - 44 minutter. Det tar 55-59 minutter når jeg går den i sånn passe fort tempo (det er det eneste jeg har orket i den mest intense eurodiettfasen), så 44 minutter er jeg da meget fornøyd med.
Målet fremover nå er å ta den tre ganger til de nærmeste syv dagene så joggeformen er fin til jeg skal på ferie - for da får jeg ikke tatt med sykkelen. Også er det så kjipt å jogge i fremmed landskap når man må stoppe og gå ofte innimellom :mad:
Etter ferien skal sykkelen på veien igjen - jeg elsker å sykle :)
Jeg har slitt litt med treningen etter at jeg begynte på eurodietten - eide ikke krefter i kroppen.
Men nå spiser jeg mye mer mat, og kreftene vender tilbake, så nå skal jeg skrive inn herhva jeg trener jeg også tenker jeg :-)
I går tok jeg runden min i skauen på bare ett minutt dårligere enn min all time bestetid - 44 minutter. Det tar 55-59 minutter når jeg går den i sånn passe fort tempo (det er det eneste jeg har orket i den mest intense eurodiettfasen), så 44 minutter er jeg da meget fornøyd med.
Målet fremover nå er å ta den tre ganger til de nærmeste syv dagene så joggeformen er fin til jeg skal på ferie - for da får jeg ikke tatt med sykkelen. Også er det så kjipt å jogge i fremmed landskap når man må stoppe og gå ofte innimellom :mad:
Etter ferien skal sykkelen på veien igjen - jeg elsker å sykle :)
Grattis med gode rundetider :)
Vi er to som har en sånn runde, dessuten elsker jeg også å sykle! Drømmer om å ha fri lenge nok til å sykle Nordkapp/Lindesnes. Blir du med? :rolleyes:
Ja, det hørtes kjempegøy ut!
Jeg har syslet med tanken noen år om å ta styrkeprøven. I år er det ikke sjans i havet til å komme i god nok form, men kanskje neste år :smile:
Vi kan heie hverandre frem på sykkelen fremover! Sykler du racer du også?
2,5 timer med rolig landeveissykling i et h....... regnvær i dag :-) Friskt og godt!
55 minutter lavintensitets-spinning (60-75%), en runde styrke med apparater. Herlig!
Grattis med gode rundetider :)
Vi er to som har en sånn runde, dessuten elsker jeg også å sykle! Drømmer om å ha fri lenge nok til å sykle Nordkapp/Lindesnes. Blir du med? :rolleyes:
sjekk http://www.headwater.com skal begynne å spare til kose-sykkelferie snart:)
En forferdelig tung økt i regnværet. Ca 1 time med innlagte intervalldrag og små spurter. Beina var helt kake etter litt for mye trening denne uka.
Hvile i morra ja :-)
PS! Når kommer sommeren??
I dag regnet det for mye til joggeturen. Så regnet det mindre - på med skoene, da begynte regnet for fullt igjen - av med skoene...
Etter en stund innså jeg at det var for kaldt og surt også - og sikkert altfor bløtt i skogen. Så da bet jeg tennene sammen og gikk på treningsstudioet. (Hater å kjøre apparater).
Som vanlig ble den timen jeg hadde tatt mål av i romaskinen kortet ned til førti minutter, men holdt til gjengjeld pent tempo hele veien.
Etter det kjørte jeg de apparatene jeg vet hvordan man skal bruke - som sagt - jeg er ikke stor-fan av helsestudio.
Merket meg at det ikke gikk an å legge på mer vekt på to apparater nå - hehehehe.... (Sånt er veldig kult når noen av bole-gutta står og ser på - ikke mange som matcher benmusklene til forhenværende tjukke jenter med en tung sykkel-dille.... :lol:)
Det ble en ca tre kvarter med apparater etter de førti på romaskinen, så jeg er igrunnen godt fornøyd likevel. Morro å se at selvom jeg ikke har tatt situps på kjempelenge, så er det fortsatt null prob å ta 200 av dem. Hadde jeg bare kunnet følge opp med feks armhevinger så :smile:
Joa - det var greit å trene inne, begynner jeg å bli enig med meg selv om nå. Greit å måle formutvikling igjen, er jo lenge siden sist jeg trente direkte målbart nå.
sjekk http://www.headwater.com skal begynne å spare til kose-sykkelferie snart:)
Sent hjemme i kveld, men har lagt den til favoritter og gleder meg til å studere den etter jobben i morgen.
Tusen takk:)
SusieBlues
20-06-08, 06:57
I går syklet jeg 30 min inne.
Photobscura
21-06-08, 12:36
I går syklet jeg 30 min inne.
På ergometersykkel, håper jeg? :lol:
Jeg skal ellers holde kjeft, trening har ikke akkurat vært min hovedbeskjeftigelse den siste tiden. Jobb jobb jobb... Men mange langt gåturer i forbindelse med ærender, da.
SusieBlues
21-06-08, 12:54
Ja, heldigvis har vi ikke så stort hus at jeg kan sykle rundt i det!!
I går løp jeg en liten runde etter jobb.
Og i dag har jeg vært på senter og trent rygg og mage.
3,5 time stisykling i dag, med innlagt lavglykemisk sjokoladekake :-)
Ca 40min spinning i dag, mens lilleprinsen lå i hengekøya si og koste seg :)
SusieBlues
24-06-08, 06:47
Ble bare en gåtur på søndag, men var uansett bedre enn sofaen..
I går syklet jeg 25 min mens jeg så en dokumentar på tv. Deilig å kjenne svetten renne!
søt uten sukker
24-06-08, 21:59
Hmmm. Ikke mest med aktivitet i denne tråden..Er det fordi det er lite aktivitet ellers også??;) Det er det i hvertfall på meg..Null trening.. Zero.. Har planer om å kjøpe meg sykkel. Planen er at jeg skal begynne å sykle til jobben hver dag i ny jobb 18 august. Og da må jeg jo øve litt først.. Jeg som nesten ikke har syklet på 20 år..:eek: Halv times tur hver vei.. Blir flott trening samtidig som jeg ikke trenger ha dårlig samvittighet for at jeg ikke trener på helsestudio men bare er støttemedlem..kremt..
Men altså.. må vente på lønn.. 12 juli..
55 minutters spinning her hjemme på søndag.
Idag: 30min spinning, 10min roing og en runde styrketrening.
:)
søt uten sukker
24-06-08, 22:01
Ehhh... aktivitet i tråden..kremt.. jeg tror jeg kikket på nest siste side i tråden og så på de datoene.. :_plystre:Flinke er dere..:heia:
SusieBlues
24-06-08, 22:02
Syklet 25 min i dag. Svett og god.
Stisykling, 2,5 timer... Jeg har klart å få ribbeinsbrist, f...!!!!
SusieBlues
26-06-08, 04:56
Kom meg opp og ut i dag. Har løpt en runde som tar ca 35 min.
Lenge siden det har blitt noe annen aktivitet enn turgåing. Men idag fikk jeg tatt meg en spurtøkt på stepen i 40 min. Det var godt å svette litt:)
Onsdag: En time spinning i gruppe - tøff økt! Phu!
I går: 20min spinning, 10min roing, en runde styrketrening. Kroppen kjentes mørbanket og "uvillig" i går så i dag tar jeg treningsfri.
25 minutter styrke og 25 minutter step i morgentimene. Og så er det sol ute:):)
SusieBlues
28-06-08, 10:30
I går syklet jeg inne og i dag har jeg løpt en tur. Tok med meg hååndvektene på 1 kg hver. Sliten i armene også. Deilig!
50min spinning, pluss armhevinger og situps i dag :ja:
Jeg blir snart gaaaaaal av skader... Håper å kunne ta en rolig sykkeltur i morgen.
Trener 3 dager i uken på helsestudio. Enten styretrening eller saltrening. Går 1 times tur med hunden hver dag.:snill:
30 minutter spinning i dag. Sykkelen har på merkelig vis sluttet å smelle for hvert trakk. Nå er det bare den evinnelige knirkingen fra setefestet jeg må få bukt med. Mye overflødig væske i kroppen merker jeg. Deilig å bli kvitt noe av det.
Tok en skikkelig 70 minutters speed-tur i regnet og. Begynner å kjenne styrkeøkten igår ja..
Da hiver jeg med på denne tråden da :)
Trening og mosjon uke 26:
Mandag: 1000 meter svømming
Tirsdag: 50 min rask gange
Onsdag: 50 min rask gange
Torsdag: 50 min rask gange
Fredag: Ikke tid dessverre, besøk hele dagen
Lørdag: 1 time og 15 min rask gange
Søndag: 2 timer rask/moderat gange med tantebarnet i barnevogn
SusieBlues
29-06-08, 22:05
I kveld orket jeg bare en liten gåtur før jeg tok kvelden.
Endelig litt trening igjen i dag. 2 timer gåtur med hundene og 1,5 rolig sykkeltur. Back in business :-)
SusieBlues
01-07-08, 07:47
Kun sykling i stua i går. Blir deilig å komme seg på hytta hvor jeg kan trene masse!
Igår: Kun 2 korte, rolige turer med vogn.
Idag: 40 min spinning so far.
Igår trente jeg styrke:
Oppvarming 10 min step maskin (100kcal)
Knebøy: 40kg, 10 rep, fem serier
Nedtrekk 45 kg, 5 rep, 3 serier
Pullups med hjelp 8 repetisjoner, 3 serier
Baksidelår 95kg, 8 rep, 3 serier
Og masse mage.
Helt gele i beina da jeg kom hjem:)
tommygutt ang. karbo dag eller måltid. Hvis jeg skal ha et måltid midt i uken pga jeg har kamp dagen etter. Hvordan setter du det opp da? bytter du ut det siste måltidet du skulle hatt på kvelden som var protein + fett. med kun karbo? eller legger du til ett ekstra måltid som er kun karbo omtrent? slik at det blir mer kalorier. Hva synes du er best å spise på karbo dagene eventuelt måltid? fungerer bakevarer like bra som f.eks ris? f.eks kneip horn(lyst horn), bagels etc. ? siden det er så vanvittig mye bedre å lettere å holde seg i tøylene når man ser frem til karbo måltidet.
Jeg anbefaler deg å prøve deg litt fram her. Jeg spiser gjerne karbo til alle måltider, men da langsomme. Jeg drikker også en del 50/50 farris og eplenektar, gir både salter og karbo.
slenger med på igjen!
mandag : gerilja kardio før frokost
spinning i 60 min
Tirsdag: bare en gå tur
Onsdag: Gerilja kardio før frokost
planer om spinning i kveld i 90 min...
er i gang igjen!
40 min spinning idag og. Begynner å komme seg.:)
Jeg anbefaler deg å prøve deg litt fram her. Jeg spiser gjerne karbo til alle måltider, men da langsomme. Jeg drikker også en del 50/50 farris og eplenektar, gir både salter og karbo.
Ok. Hvor mye karbo spiser du på vanlige dager ? hvor mye karbo ca. er det på karbo dagen eller eventuelt måltid?
Men hva har du prøvd og hvordan har du respondert? me tanke på maten. Er så kjekt å kunne spise, boller osv. en dag i uka siden da har man noe å se frem til. Er ikke det samme om man skal se frem til gulerøtter og andre grønnsaker.
Tok meg en liten styrkeøkt i kveldingen og. Med spinningen i morges totalt sett en fin treningsdag.:)
Trening i dag:
Sykle til og fra jobb og til trening:)
Oppvarmin løping i 10 min
Benk: 35 kg 12 repetisjoner, fem serier
dips 8 repetisjoner, 3 serier
franskpress 20kg, 12 repetisjoner, 3 serier
DIGG!
40 min spinning etterfulgt av 20 min step. Begynner å finne tilbake til gammelt treningsmodus tror jeg. :)
Nye 40 min på spinningssykkelen. Og så tar jeg en styrkeøkt i kveld tenker jeg. Sol sol og mere sol:)
ferdig med dagens gerilja kardio!
Hva er dette geriljagreiene?
I går trente jeg rygg (styrketrening)
Tok nedtrekk, roing, rygghev, skulderhev og biceps + masse mage:)
30 min spinning etterfulgt av 20 min step idag. Begynner å ta seg opp.:)
45 min spinning + litt styrke for underkroppen. Tur senere.
60 min gåtur + 40 min spinning idag. Vondt i ryggstrekkerne av en eller annen grunn.
Hva er dette geriljagreiene?
Gerilja-kardio (http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=74)
i dag har jeg tatt dagens gerilja kardio og spinning i 60 min ....
Gerilja-kardio (http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=74)
i dag har jeg tatt dagens gerilja kardio og spinning i 60 min ....
Aha! Må testes:D
I går kveld løp jeg 45 min i regnet:o
I dag har jeg hatt styrketrening med min kjære:D
45 kg knebøy 10 repetisjoner, 5 serier
rumpe, makset apparatet:o 95 kg, 10 repetisjoner, 3 serier
+ mage som alltid
40 min spinning i dag. Får se om det blir noe styrke i kveld hvis nakken er bedre.
Heia!
Ja, etter å ha lest Tuppen's gerilja-bragder her inne, måtte jeg jo prøve!
Og det må jeg, sjelden følt meg så bra etter en trening! Tok 2 økter med god pause med bare rolig gange i mellom, og det kjennes..
Satser på økt fettforbrenning nå ja! :)
Endelig skadefri, 2 timer naturlig intervall på sykkel i kveld. Løpeøkt og styrketrening i går.
4 timer sti-sykling i går. I dag, 10 mil på landeveien, rolig langkjøring.
I dag....4 mil rolig sykling med dattra framførr:)
30 min spinning idag, satser på styrke i kveld. Har hatt 2 dager treningsfri.
30 min spinning etterfulgt av 15 min step.
lørdag-2 mil rolig sykling med tung belastning.
Lørdagen: Naturlig intervall, teknisk terreng, terrengsykkel. Ca 45 min + oppvarming og nedsykling.
I dag: rolig gå-tur.
Ble tid til en liten treningsøkt også gitt :)
1 time rolig landeveissykling med innlagte tempodrag.
Super-lette bein!!!!
Søndag; 44km sykling, kjapp fisketur på kvelden:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.