View Full Version : Den store felles ED-tråden

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12

Mailin
07-03-12, 18:11
Jeg synes også 600kcal er lite :p
I fase 1 spiste jeg 5 ED-produkter,
nå spiser jeg 3 ED + kjøtt, eller 2 ED, skyr + kjøtt.
Merker at jeg er mer sulten enn i fase 1, men det går bra :)
Spiser det samme som deg jeg, vi går vel til samme helsesøster tenker jeg :)

Fantastisk resultat forresten, du må være veldig stolt av det!

Jeg skeiet skikkelig ut i går jeg...:( Begynte med en baguette med ost og skinke på flyplassen. Så når jeg hadde funnet og kjøpt (!) brudekjole så feiret jeg med en øl på den lokale puben sammen med alkisene i Køben kl 11 på en tirsdags formiddag.... Dro til flyplassen igjen og tok meg en burger og en sjokolade. Fikk forferdelig dårlig samvittighet, så startet på ed igjen med en gang jeg kom hjem.. (spiste laks med eggerøre og litt kesam til middag. Litt under kvoten på fisk og et par egg)

Vekten i dag viste svimlende 1,1 kg opp fra i går!! Så jeg tror ikke jeg skal "sprekke" igjen altså... Får se om det bare er vann og om jeg er nede igjen i morgen da...

Ellers så må jeg dele en oppskrift som jeg så på "vis meg ditt kjøleskap" på tv3! Har justert den litt så den passer fase 2 i ed:

Du trenger:
1 kyllingbryst
1 rødløk
1 chili
1-2 fedd hvitløk
1 tomat
sitronsaft
olje
salt og pepper

Del kyllingfileten så den blir dobbel i størrelse (liksom på langs, nesten helt gjennom og brett den ut)
Legg den mellom to lag plastfolie og bank den ut til stor størrelse så den blir helt flat.
Surr 1/2 rødløk, 1/2 chili og hvitløk i litt olje, smak til med salt og pepper og smør ut over kyllingen.
Rull sammen kyllingen vha plasten, og form som en pølse. Knyt endene på plastikken. Den skal være skikkelig stram.
Hele "pølsa" skal trekke (ikke koke!) i 10-15 minutter. Imens lager du salsa:

Hakk tomaten og 1/2 rødløk og resten av chilien. Ha i litt sitronsaft og olivenolje pluss littegranne salt. Dette blir en fin salsa.

Når pølsa er ferdig trukket så tar du av plasten og steker den i panna så den får en fin farge.

Kutt pølsa/rulladen opp i 1cm store biter og dander på salsaen. Nam!! (er sikkert ennå bedre med mangosalsa til, men det får vente til fase 3!)

(PS kan brukes til å imponere middasgjester, som fingermat, eller som hverdagsmiddag, for det er kjempelett og går så fort!)

http://www.tv3.no/sites/tv3.no/files/imagecache/large/images/stories/kjoleskap_ep2_hovedrett.jpg

diettmannen
07-03-12, 23:02
Den oppskriften hørtes god ut! Må nesten teste den ja!
Prøver å variere litt når det gjelder kjøtt, så jeg spiser karbonadedeig, kyllingkjøttdeig (70%kylling,29%kalkun,1%vann), svinnekjøtt og kyllingfilet :)
Er det noen andre som har noen gode oppskrifter til fase 2 er det bare å komme med dem!
Men må ærlig innrømme at jeg er en kresen mann :(
Siden starten har jeg kun spist tomat og salat utenom, liker nesten ingenting annet :p
Fant på en egen oppskrift på en tomatsaus da:
Tomat, løk (til sammen 250 gram da, så jeg bruker 2 tomater å en "skive" med løk)
Hvitløk, 1 fedd
(vårløk)
Salt, pepper, oregano, chillikrydder, sitronpepper

Surr løken til den er gyllen brun, ha oppi oppkuttede tomatene (jeg bruker magic bullet til å lage en slags "suppe"), ha oppi feddet i små biter.
Smak til med krydderet.
Fantastisk godt til pastaen når du er i fase 1, eller omeletten. :D

Popp
08-03-12, 09:31
Lenge siden jeg har oppdatert mine resultater her inne, men nå har jeg gått på ED i 55 dager :)
Startvekt 13.1.12: 111,1kg
7.3.12: 91,0kg

WoW! Flott resultat :)

Selv overlevde jeg barnebursdagen igår, men klarte ikke å holde meg unna pølsene. Var helt utslitt etter 2 timer med herjing av 18 ropende og slåssende apekatter. Klarte ikke å motivere meg til å sette igang med å lage et ED måltid. Men jeg er tilbake på rett spot idag :D

Det finnes en link her inn med oppskrifter for ED fase 2. Skal se om jeg finner den.

Popp
08-03-12, 09:36
Her finner dere link til oppskrifter i Fase 2
Oppskrift Fase 2 ED (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606)

Lille34
08-03-12, 10:06
Lenge siden jeg har oppdatert mine resultater her inne, men nå har jeg gått på ED i 55 dager :)
Startvekt 13.1.12: 111,1kg
7.3.12: 91,0kg
Kun 6kg igjen til det som var målet mitt og jeg er kun 25 dager inn i fase 2 som skal vare 60 dager :p
Noen som vet om jeg skal fortsette på 600kcal til dagen når jeg nå når målet mitt, eller bør jeg gå til Forusakutten og muligens begynne på 3a?
Har hatt en enorm viljestyrke og ikke hatt en utskeielse siden jeg begynte!
Hvordan går det med dere andre?

Gratulerer:D Veldig bra!

Her går det sakte men sikkert nedover, og nå er det bare 100 g igjen til det har forsvunnet 20 kg!!:D Går tregere nå på slutten, men om ca 8 kg er jeg ferdig slanket og kan begynne på vedlikeholdet:)

Popp
08-03-12, 12:22
Her går det sakte men sikkert nedover, og nå er det bare 100 g igjen til det har forsvunnet 20 kg!!:D Går tregere nå på slutten, men om ca 8 kg er jeg ferdig slanket og kan begynne på vedlikeholdet:)
Gratulerer med 20 kilo ned!
Så flott! Er det ikke en deilig følelse? Og ikke har du lenge igjen til målet ditt heller ;)

Lovinda123
08-03-12, 13:48
gratulerer med utrolige resultater!!!så gøy og motiverende å se!

i forhold til trening så sleit jeg veldig i begynnelsen,klarte plutselig ingenting,men dette gikk heldigvis over etterhvert. Fulgte råd jeg fikk her inne om å ta det rolig i begynnelsen og kanskje ta et ekstra måltid etter trening. Nå kan jeg til og med trene styrke igjen og det er deilig!

Merker jo på tøyet at det har forsvunnet noen cm her og der. Litt disgusting emne, men alt blir liksom så "saggy":) tar det som et tegn på at det er i ferd med å slippe taket:p håper godt-brukt-sacco-sekk-looken er i ferd med å gi seg til neste veiing som er 18 april...

Lille34
08-03-12, 17:31
Takk dere :) Jo, det føles veldig deilig. Jeg har lett fram høye hæler, dongeribukser og korte skinnjakker igjen og føler meg faktisk ganske ok når jeg er ute. Har savnet den følelsen.

Hihi, "godt-brukt-saccosekk-looken":D Kjenner den følelsen, mykt og bulkete. Det snedige var jo at det alltid fantes en valk å "henge" kleskorga på slik at man fikk en hånd fri til å bære noe annet... Saggy er nok et godt tegn på at saccosekk-looken snart er historie ;)

Popp
09-03-12, 20:48
Da har jeg vært på ED i 6 dager, veiedag imorgen. Det har vært 2 kontrollerte utskeielser ( barnebursdager), men jeg kan heldigvis krysse av for at det ikke ble kake på meg :)

Jeg synte det har gått veldig greit, og ingen på jobben har kommentert at jeg kun tar salat med balsamico på. Kanskje fordi vi skravler om så mye annet spennende. Kjeks og soyanøtter har vært kjekke å ha som mellommåltid, eller bare som en rask frokost om jeg har dårlig tid.

Nedtelling fase 1: 3 uker igjen :cool:

Popp
12-03-12, 11:05
Fantastisk flott helg med knall vær. Det ble en tur i Frognerparken på søndag, da jeg hadde et håp om at vi skulle få snøfrie stier. Det var ikke så mye sne, men det var VÅTT overalt.

Familiebursdag på lørdag, hvor jeg spiste litt av den amerikanske gryten fra Toro og mye salat men holdt meg langt unna kakene. Tror vi sier at den ble en kontrollert utskeielse :)

Veiedag på lørdag viste en nedgang på 1,6 kg :D

Lille34
12-03-12, 11:50
Gratulerer med nedgang :D

Ikke like flott vær her oppe i Trøndelag. Vind, regn og sludd gir ikke så veldig vårfølelse akkurat... Er meldt regn i mange dager framover, så kanskje snøen forsvinner og vi kan begynne å lukte på våren vi også:)

Går bra på ED her. Begynner å se slutten på selve slankingen nå, og det kjennes veldig godt. Hodet henger ikke helt med, kjenner jeg, men det går seg vel til. Planlegger en liten utskeielse på torsdag. Er bedt i en mat-demo med kokk og greier hos en kamerat, og hadde ikke lyst til å si nei. Skal heldigvis være sunn mat, så får jeg heller prøve å unngå karbene så godt jeg kan.

Popp
12-03-12, 15:14
Så deilig at du ser enda på visen :heia: Og det er da den skikkelig tunge jobben begynner, for da skal man ha endret sine kosthold så man ikke går opp igjen. Den oppskriften har ikke jeg funnet enda, så si ifra om noen har den :D Kos deg på torsdagen, det høres veldig hyggelig ut.

Lille34
12-03-12, 16:48
Så deilig at du ser enda på visen :heia: Og det er da den skikkelig tunge jobben begynner, for da skal man ha endret sine kosthold så man ikke går opp igjen. Den oppskriften har ikke jeg funnet enda, så si ifra om noen har den :D Kos deg på torsdagen, det høres veldig hyggelig ut.

Akk ja, jeg vet:rolleyes: Har jo slanket meg et utall ganger før, men har alltid gått opp i vekt igjen, nettopp fordi jeg ikke endret kostholdet permanent. Dette er derimot første gangen jeg endrer kosthold for helsas skyld, vektnedgangen er bare en etterlengtet bonus. Håper og tror at jeg skal greie å holde det denne gangen. Det må jeg bare, rett og slett, i et forsøk på å bedre min egen helse mest mulig:)

Takk, jeg skal nok kose meg på torsdag:) Spent på hva vi får servert.

Lovinda123
12-03-12, 17:37
åhåi! hadde en liten vinsprekk i helga.funnet en cava(heter Grans Moments eller noe sånt) som inneholder så godt som null sukker og veldig lite karbohydrater så kan ha noen glass uten at ketosen blir ødelagt. fikk ei liste med diverse viner av legen min, men har selvsagt surret den bort så får få en ny en neste gang.
men uansett, ble bittelitt mer vin enn planlagt så tror jeg kom meg ganske godt ut av nevnte ketose ja.. Men men, var i barnebursdag på søndagen(fjerde bursdagen på like mange uker), og klarte å holde meg unna kaker og godis(viktig å fokusere på det positive!!!)Følte meg en smule vanskelig når jeg måtte stå over oppkuttet frukt som var "anskaffet spesielt for meg",men men.. fikk jo kidsa et sunt alternativ;)

merker jeg gruer meg litt til å komme til fase 3 og 4.. Har egentlig aldri hatt et veldig usunt kosthold, men når vekta likevel har bevegd seg feil vei så får jeg rett og slett litt panikk!men kan jo ikke spise ED produkter resten av livet heller, har jeg verken lyst eller råd til:)så må bare være nøye på å gjeninnføre rette karbohydrater saaaaakte!
er det noen som har erfaring med disse fasene?er det vanskelig/lett? føler dere at vekta blir stabilisert? maaaange spørsmål!:)

Popp
14-03-12, 11:29
Vinsprekk? :) Du er i Fase 2 og da mener jeg at vi kunne ta ett glass med vin, jeg fikk ingen egen vinliste av min kursleder for ett år siden. Så det går sikkert bra. Flott at du holdt deg unna kakene, det klarte jeg også og det er en deilig følelse :D
Stakkars vertinne som hadde strevd på å finne noe til deg også kunne du ikke spise det allikevel.
Å følge fase 3 er fortsatt enkelt, for du skal fortsatt følge et program og dette programmet er delt opp i 3 forskjellige faser, 3A,3B og 3C.

Jeg er tilbake på jobb igjen etter hodepine seanse igår. Mulig at det er fordi jeg har glemt å tilføre salt i maten. Det må jeg huske å gjøre ;)

Popp
14-03-12, 12:30
Fikk ny ladning fra ED igår og stusset litt over ny innpakning på frokostblandingen. Den heter nå "Hot cerial"?!? og jeg håper at jeg har bestilt riktig produkt.

Noen som vet forresten hvor jeg får tak i Omega 6, 350mg? Jeg var på apoteket igår, men de hadde ikke noe med så mye omega 6. :cool:

Lovinda123
14-03-12, 16:37
godt å høre at fase 3 er grei å følge!
jeg så også at den frokostblandingposen hadde hot cereal drink på utsiden, er samme greia men begynte å stusse litt først! trodde jeg hadde fått noe a la den hot chocolate drink greia som jeg hadde fått bestilt en gang og synes var helt grusom!!er definitivt mest glad i barene, frokostblandinga og kjeksene!
den omelettmiksen har ødelagt omelett for meg for evig og alltid tror jeg;)

Popp
14-03-12, 19:33
Hehe, det går greit med skinke omeletten så lenge jeg kryddrer opp masse. Ett par ganger har jeg også blandet i ett egg. Men det er ikke favoritten, nei :D
Pasta er også godt når man blander i litt pesto og steker deretter pasta og grønnsaker sammen.

Idag ble det vegetarpai, og den smaker ikke noe godt - i tillegg klarte jeg å salte den altfor mye så da var det bare å spise det opp så fort som mulig og tenke på noe annet mens jeg spiste. *ikke gourmet mat, dette her*

Elinemor
15-03-12, 14:22
Tenkte jeg bare skulle skrive en liten advarsel etter at jeg anbefalte å kjøpe produkter fra iherb.com. Jeg slumsa litt med 200-kronersgrensa sist jeg bestilte, hadde bestilt produkter for 214 kroner. Det kosta meg 176 kroner i toll og moms ... Fortsatt billigere enn ED, men lurt å være påpasselig her altså!

Opel Svima
16-03-12, 23:15
Tenkte jeg bare skulle skrive en liten advarsel etter at jeg anbefalte å kjøpe produkter fra iherb.com. Jeg slumsa litt med 200-kronersgrensa sist jeg bestilte, hadde bestilt produkter for 214 kroner. Det kosta meg 176 kroner i toll og moms ... Fortsatt billigere enn ED, men lurt å være påpasselig her altså!

Hva kjøper du på iherb som du bruker sammen med ED?

Lille34
17-03-12, 11:33
Har plutselig løsnet litt igjen, ser det ut til:) Ned enda et kilo i dag, og som seg hør og bør blir tickeren oppdatert umiddelbart for motivasjonens del;)

Titti
17-03-12, 12:16
Så flott, Lille. Ikke langt igjen til målet nå. :klem:

Titti
17-03-12, 12:17
Hehe, det går greit med skinke omeletten så lenge jeg kryddrer opp masse. Ett par ganger har jeg også blandet i ett egg. Men det er ikke favoritten, nei :D
Pasta er også godt når man blander i litt pesto og steker deretter pasta og grønnsaker sammen.

Idag ble det vegetarpai, og den smaker ikke noe godt - i tillegg klarte jeg å salte den altfor mye så da var det bare å spise det opp så fort som mulig og tenke på noe annet mens jeg spiste. *ikke gourmet mat, dette her*
Jeg skjønner ikke hvordan de kan kalle den pai. :lol: Min ble ikke som en pai hvertfall. ;)

Lovinda123
17-03-12, 15:05
da har jeg prøvd meg på zumba i heimen!!lastet ned den versjonen som jeg tror er den samme som de selger på gode gamle tvshop:)godt jeg er en tur hjemme hos mamma og de som bor på landet, for hadde virkelig ikke vært komfortabel med å shake rundt til fullt innsyn for naboene i leiligheten.. Ble flau bare av at katten var tilstede. Men funket igrunn like godt som en vanlig zumba time på elixia(og instruktøren på dvden var jo sabla kjekk, skader ikke det heller:)!

har forresten sett at noen skriver det er maks tillatt med et glass fun saft om dagen. Jeg fikk høre at jeg kunne drikke dette ubegrenset, og også drikke light brus(helst ikke solo,mozell o.l da disse har fruktjuice i seg) etc så lenge vann var "hovedkilden" til væskeinntak.. Virker som de sier litt forskjellig disse legene til tider..

Lille34
17-03-12, 15:51
Så flott, Lille. Ikke langt igjen til målet nå. :klem:

Takk, takk:) Nei, det er jaggu ikke det gitt. Men når jeg ser på den langt ifra oppstrammede kroppen min, så skulle en tro det var et godt stykke igjen. Ser definitivt best ut med klær PÅ:D

Elinemor
17-03-12, 15:56
Opel Svima - jeg kjøper barer fra Atkins som jeg tar i stedet for ED-barer. Det er jo ikke 100 prosent korrekt ED, men etter hvert et økonomisk spøprsmål for meg. ED blir veldig dyrt i lengden, og disse barene funker som mellommåltid eller nødmat i farta. Prisen er under en tredel av ED-barene.
Min ernæringsveileder sier at Atkinsbarene er OK. De man får kjøpt i Norge er veldig store, de amerikanske man får på Iherb er mindre - noen ned i 120 kalorier, de fleste mellom 150 og 170.

Titti
17-03-12, 17:57
He he, det gjelder nok de fleste av oss som har passert 30 og født barn. :lol: Og hvor ofte går en naken rundt og spreder. ;)

Titti
17-03-12, 18:02
Opel Svima - jeg kjøper barer fra Atkins som jeg tar i stedet for ED-barer. Det er jo ikke 100 prosent korrekt ED, men etter hvert et økonomisk spøprsmål for meg. ED blir veldig dyrt i lengden, og disse barene funker som mellommåltid eller nødmat i farta. Prisen er under en tredel av ED-barene.
Min ernæringsveileder sier at Atkinsbarene er OK. De man får kjøpt i Norge er veldig store, de amerikanske man får på Iherb er mindre - noen ned i 120 kalorier, de fleste mellom 150 og 170.
Ja, Hexenberg sa også at Atkins var helt grei erstatning, men da en halv bar av det store barene.

Opel Svima
17-03-12, 23:49

ED er så absolutt et kraftig innhogg i lønningen, så der kjenner jeg meg igjen.
Jeg sliter med å ha råd til ED samt mat til 2 unger, jeg er enslig mor.

Da skal jeg jammen meg lete frem noen Atkins barer og bestille på IHerg, det er en suverent sted å bestille fra :)

Jeg leser her at flere enn meg har problemer med smak og konsistens på mange av ED produktene.

Jeg bruker en annen protein shake enn ED sin, den jeg drikker er også GENIAL når du trener.
Den gjør at du for 25% bedre utbytte av treningen, og sånn sier man jo ikke nei til :cool:
https://www.tn.no/butikk/produkt/prozyme-3kg
Jeg synes sjokolade smaker kjempegodt, du får også kjøpt denne i XXL butikker.

Denne shaken fikk jeg GOO på av Hege Hasler Barhaughøgda, kostveileder hos ED.

Lovinda123
18-03-12, 21:24
da har jeg selvfølgelig ventet til siste sekund med å bestille nye varer..føler alltid at jeg har så himla mange esker rundt forbi men nå er det altså bare noen pakker med omelett igjen(grrrøss). vurderer om jeg skal løpe ned på helsekosten før forelesning imorra og kjøpe meg noen atkinsbarer! takk for tips! har alltid lurt på det,men glemmer å spørre veileder hver eneste gang!
noen av dere som vet om de derre fedon-barene er ok i forhold til nødserstatning? har skjønt at kjeksene som er av fedon merke er noe a la det samme som ed kjeksene..?
ser at vekta går nedover,men det gjør liksom resten av kroppen også:) håper at den "tar seg sammen" etterhvert, for er rimelig lite gira på den bukplastikkoperasjonen..
Får bare kjøre på med zumba!funker jo tydeligvis fryyyyktelig bra for de på reklamen(de bytter jo t.o.m hode også innimellom ser det ut til...):p

Trixiex
19-03-12, 20:03
Hvordan er det å spise sent? Ser at jeg noen dager ikke kalrer å holde et jevnt intervall på 3-4 timer og da mister jeg på en måte et måltid om jeg ikke skal spise fryktelig sent. Mange mener at å spise etter kl 20 ikke er heldig.

Hva skal jeg prioritere: alle måltider, eller klokkeslett?

Lovinda123
19-03-12, 22:05
Hvordan er det å spise sent? Ser at jeg noen dager ikke kalrer å holde et jevnt intervall på 3-4 timer og da mister jeg på en måte et måltid om jeg ikke skal spise fryktelig sent. Mange mener at å spise etter kl 20 ikke er heldig.

Hva skal jeg prioritere: alle måltider, eller klokkeslett?

jeg har blitt fortalt at det er veldig viktig å ikke kutte ut måltid da dette kan gå ut over forbrenninga. litt forskjellig hva som skrives om det å spise sent, så rimelig vanskelig å forholde seg til akkurat det..Jeg hadde spist alle måltidene, pleier som regel å bli en del sen spising på meg også og har ikke merket at det har hatt noen negativ effekt:)

Popp
19-03-12, 22:09
Hei, hei dere
Inn for å rapportere et vekttap på 2,3 kg denne uken :D. Noe jeg superfornøyd med!

Trixi: Iflg min kursleder hadde det ikke noe å si hva klokken var. Det er jo ikke store porsjoner vi kaster i oss ved hvert måltid uansett. Jeg har sitter kl 11 om kvelden og hivd i meg et ED måltid. No problem!

Popp
19-03-12, 22:14
Idag gjorde jeg det helt store... glemte å ta med meg ED produkter på jobb :rolleyes:. Så da ble det salat til lunsj og ikke noe før middag 5 timer senere. Skikkelig bommert!

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter en times trening. Det var deilig å få svettet litt.

Ellers er jeg enig at det gjør innhog i økonomien, men jeg ser samtidig at jeg bruker ikke lenger penger på godteri, sjokolade, potetgull, brus, etc. Og det er ikke billig det heller. Men det er når man ser totalprisen ved bestilling at man ser hvor mye penger som går ut. Vi har i Januar og Februar sett på hvor mye penger vi har brukt på mat, og det er ikke lite på en familie på 5. Blir spennede å se utslaget på Mars, som er da jeg startet på ED. :)

Popp
19-03-12, 22:16
He he, det gjelder nok de fleste av oss som har passert 30 og født barn. :lol: Og hvor ofte går en naken rundt og spreder. ;)
:_punk:Hei du!!! Hyggelig at du tar deg en tur innom..

Titti
21-03-12, 12:00
Idag gjorde jeg det helt store... glemte å ta med meg ED produkter på jobb :rolleyes:. Så da ble det salat til lunsj og ikke noe før middag 5 timer senere. Skikkelig bommert!

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter en times trening. Det var deilig å få svettet litt.

Ellers er jeg enig at det gjør innhog i økonomien, men jeg ser samtidig at jeg bruker ikke lenger penger på godteri, sjokolade, potetgull, brus, etc. Og det er ikke billig det heller. Men det er når man ser totalprisen ved bestilling at man ser hvor mye penger som går ut. Vi har i Januar og Februar sett på hvor mye penger vi har brukt på mat, og det er ikke lite på en familie på 5. Blir spennede å se utslaget på Mars, som er da jeg startet på ED. :)
Ja, det er ikke noe billig-kur akkurat. ;) Det blir spennende å høre hva mars utgjør totalt. :ja:

Popp
22-03-12, 20:45
Da har jeg snart gått på ED i 3 uker og bare en uke igjen til jeg skal over til Fase 2. Gleder meg til å kunne spise et skikkelig proteinmåltid.
Fikk endelig tak i Omega 6 - bedre sent enn aldri :lol:

Merker at buksene ikke er så stramme lenger. Det føles deilig :D

Hvordan går det med dere andre, får dere i dere den deilig maten? *ironisk*

Lovinda123
22-03-12, 21:00
Gratulerer med snart gjennomført fase1!her går det litt i miksing av fase1 og 2 fremdeles,de siste dagene har jeg vært konstant sulten,utrolig plagsomt!blitt litt lei av å lage salater og wok'e så har blitt heftig mye blomkålstappe.har sikkert økt omsetninga opptil flere ganger.. Ellers er det gøy å få tilbakemeldinger på at jeg har gått nedi vekt,klarer ikke helt å se det selv ennå, men merker det jo på klærne!det er stas!:) og der kokte blomkålen over gitt!

Trixiex
22-03-12, 22:27
Gratulerer med snart gjennomført fase1!her går det litt i miksing av fase1 og 2 fremdeles,de siste dagene har jeg vært konstant sulten,utrolig plagsomt!blitt litt lei av å lage salater og wok'e så har blitt heftig mye blomkålstappe.har sikkert økt omsetninga opptil flere ganger.. Ellers er det gøy å få tilbakemeldinger på at jeg har gått nedi vekt,klarer ikke helt å se det selv ennå, men merker det jo på klærne!det er stas!:) og der kokte blomkålen over gitt!

Hvordan lager du blomkålstappe? Bare koker og moser, salt og pepper?

Lille34
22-03-12, 22:34
Jeg er faktisk veldig glad i noen av ED-produktene. Bringebærkjeks, barer med sjokoladetrekk, brownies og pasta går ned på høykant her og jeg ønsker å fortsette med ihvertfall kjeks og barer når jeg er ferdig slanket:)

Var på min nest siste time hos min kursleder i dag. Hun mente at jeg kun hadde 5 kilo igjen til min idealvekt, og ikke 8 kilo som jeg hadde tenkt. Et sted midt i mellom er kanskje passende, tror jeg. Det er jaggu ikke lenge igjen, gitt. Herlig:D Skal fortsette med noen oppfølgingstimer hos kursleder, da dette tross alt er en livsstilsendring og ikke først og fremst en slankekur. Selv om det går bra nå, kommer jo den største utfordringen når jeg skal over på vedlikehold.

Mailin
22-03-12, 22:54
ørst må jeg beklage at jeg manger noen bokstaver så det blir kanskje litt vanskelig å lese innlegget... Men jeg røver. Jeg koierer bokstavene jeg mangler så kan dere sette de inn der de asser... altså de bokstavene jeg mangler er:
f-h-p

Jeg var å min tredje kontroll denne uken, det gikk bra! adde gått ned totalt 16,5 kg vorav 13,5 var ett. det er jammen meg 27 smørakker det!

Så ikk jeg et oskritsete (dæsken det ble uleselig... men altså en blokk med vordan man lager orskjellig mat i ase 2)
Der var det mye godt! Bl.a. en ai og en sjokoladesule.

Etter kontrollen ar jeg gått ned ytterligere en kilo! å bare 3 dager! Så dette går så det suser og neste gang jeg er å kontroll er jeg ikke et bare overvektig urra!

Popp
22-03-12, 23:10
Først må jeg beklage at jeg mangler noen bokstaver så det blir kanskje litt vanskelig å lese innlegget... Men jeg prøver. Jeg kopierer bokstavene jeg mangler så kan dere sette de inn der de passer... altså de bokstavene jeg mangler er:
f-h-p

Jeg var på min tredje kontroll denne uken, det gikk bra! Hadde gått ned totalt 16,5 kg hvorav 13,5 var fett. det er jammen meg 27 smørpakker det!

Så fikk jeg et oppskriftshefte (dæsken det ble uleselig... men altså en blokk med hvordan man lager forskjellig mat i fase 2)
Der var det mye godt! Bl.a. en pai og en sjokoladesufle.

Etter kontrollen har jeg gått ned ytterligere en kilo! På bare 3 dager! Så dette går så det suser og neste gang jeg er å kontroll er jeg ikke et bare overvektig Hurra!

Tror jeg har klart det!
Morsom oppgave
:lol:

Popp
22-03-12, 23:12

Ja, jeg kjenner til det med å bli dritlei woking....urk. Men forløpig så går det bra. Den blomkål greie har jeg ikke prøvd. Kanskje skulle jeg ha lagd det til helgen?

Lovinda123
22-03-12, 23:13
blomkålmosen jeg lager er meeeget lettlagd, kan sikkert sprites opp på mange måter,men ja,bare koker,moser(helst med stavmikser) og slenger oppi litt krydder av ymse slag:) er det helg så unner jeg meg litt smør oppi!...huff det hørtes da stakkarslig ut..

ellers er jeg også nesten litt for glad i noen av ed produktene,synes barene,kjeksene og browniesen er skremmende gode!ihvertfall nå når det er så lenge siden jeg har hatt noe annet.hadde en bit sjokolade i helga og det var rett og slett ikke særlig godt!merkelig opplevelse, varer sikkert ikke altfor lenge...:)

gratulerer til dere begge med strålende resultater!!kjempeinspirerende!!

Trixiex
23-03-12, 06:08
Takk for oppskrift, hihi.
Jeg har foreløpig bare dampet grønnsakene da jeg synes det tar knekken på "det bitre". Men jeg skal prøve mosen i helgen for variasjonens skyld. Takk for tips!

Popp
23-03-12, 09:27
aaa, SÅNN ja:p:D
Grønnsakstips:
*champinong og litt hakket løk surret i smør,salt og pepper evnt hvitløkskrydder på.
*blomkål og/eller brokkoli-kokes ca 10 min, moses med stavmikser, ha oppi en god slump smør +mye pepper og endel salt
*Rosenkål, kokes noen min først(lov å spise litt av det) surr så på svak varme i smør.
*asparges surret på svak varme i smør, med salt og pepper.
*isbergsalat, paprika, tomat og agurk, med marinert ost (tine og jarlsberg)helt over og bandet inn. Her kan du med fordel kun bruke marinaden, da ost er litt fy fy i starten. (der har jeg syndet litt:o)

Her var det hvertfall en del tips, selv om streber hadde fått beskjed om å bruke smør i sin diett. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle bruke det, men litt smør skader sikkert ikke.

ED sjokoladene tør jeg nesten ikke røre. De er så søte men akk så små! Jeg blir nesten sulten igjen med engang. Hender jeg tar den sent på kvelden hvis jeg kommer sent hjem fra treningen ( for da skal jeg snart hoppe i sengen ;) )
Jeg er glad i soyanøttene. Ellers er alt annet tåelig, bortsett fra grønnsakssuppen http://planetsmilies.net/vomit-smiley-7502.gif som var helt forderdelig.

Popp
23-03-12, 09:30
Idag har jeg bevilget meg selv en hjemme dag, og sitter med en deilig kopp ED Cappucino :) En grei erstatning for morgenkaffen.
http://www.eurodiet.no/filer/varebilde/small-05.08.2009-10349.jpg

Popp
24-03-12, 16:52
Veiing:
Ned 0,3 kg - og det er jeg fornøyd med. Merker at buksene ikke så stramme som før.

Lovinda123
26-03-12, 18:40
så deilig med bukser som slipper taket!deilig følelse:)
har vært så utrolig sulten/sugen på noe de siste dagene at det er til å bli lettere sprø av. drikker veldig mye vann,men må jo derfor løpe på do 500 ganger om dagen så litt upraktisk. Kjenner at det av og til er litt tungt å holde på med dette, men har laget meg en liten liste som ligger som notis på laptopen om grunner for hvorfor jeg ikke skal gi meg! lånte den livstilsboka(husker ikke helt hva den heter) av dr beck av ei venninne..en del gode tips men mye pjatt også synes jeg. noen av dere som har lest den?

Popp
27-03-12, 11:26
Har ikke lest noen livvstilbøker, men har innkjøpt Dr Hexelberg. Har kun lest 5 sider av den, men den omhandler mye av det helsemessige aspektet.
http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/00/07/82/31/89/3/hexeberg-sofie-frisk-med-lavkarbo.jpg
Når jeg går rundt og er sulten/sugen på noe, så tenker jeg at det er da kroppen virkelig går ned i vekt. For da "spiser" den opp av alle fettlagrene mine :D

Nå er jeg inne i min siste uke av Fase 1, syns ukene har gått veldig fort. Og neste uke er det både Påske og Fase 2. Gleder meg til å drikke vin.

Trixiex
29-03-12, 12:51
Til helgen har jeg fullført andre uke av fase 1. Jeg gikk ned to kg med en gang, men så sto det stille. De siste dagene har jeg gått ned 2 kg til. Det trengte jeg virkelig, for trodde kroppen min var totalt håpløs. Jeg har vært helt nazi på måltider, og jeg ser dere bruker smør osv. Det har jeg ikke turt. Følger bare det som står oppført som tillatt.

Synes det går greit og synes produktene er helt ok. Har et par ting jeg ikke bestiller opp igjen, men mest fordi det var noen ting som falt mer i smak enn andre ting. Også drikker jeg ikke kaffe, så de to cappucinoproduktene som kom i startpakken er de eneste koppene med kaffe denne kroppen har fått i seg i hele sitt liv, og forhåpentligvis skal jeg unngå flere ;)

jeg har vært og tatt blodprøver i dag, for å være klar til legesjekk i morgen. blir spennedne å se hva den magiske vekten til legen måler i morgen. Men alt i alt er jeg fornøyd, og jeg ser selv i speilet at det er mindre av meg....snart er det jo en hel klesstørrelse så det må jo synes.

Popp
29-03-12, 15:15
Gratulerer med flott nedgang! Kroppen stopper opp litt annenhver uke hos meg, så jeg gikk ned 0,3 kilo forrige uke men 2,3 kg uken før der igjen. Du går ned så lenge du følger dietten.
Jeg bruker lite smør, og jeg er ikke så nazi som jeg var første gang jeg gikk på ED (2010). Det anbefaler jeg nok også at man er slik at man blir kjent med opplegget.

Igår var jeg på basket igjen, og denne gangen var vi færre innbyttere så jeg løp og løp og løp til jeg kjente blodsmaken i munnen. Bare vent, til sommeren er jeg i superform! :cool:

Popp
31-03-12, 08:59
:heia: :heia:
Ned 1,3 kg denne uken og da har jeg gått ned nesten 5 kg på 4 uker!

Jeg trodde jeg skulle over på fase 2 idag, men ser av tickeren min at jeg fortsatt har 2 dager igjen.:rolleyes: Da er det mandag som er siste dagen i fase 1. Passer bra for onsdag stikker vi på ferie.

Jeg må planlegge veldig hva jeg skal kunne skeie ut med i påsken, jeg skal hvertfall holde meg unna godteri. Det kommer jeg ikke til å klare å bare spise litt av eller enda verre; klare å slutte når påskeferien er over :o

Lovinda: hvordan går det med suget? Har du klart å komme deg forbi det uten de store utskeielsene?

Titti
01-04-12, 00:00
Grattis med fem kg. :heia:

Popp
04-04-12, 07:55
Takk, Titti :)

Gikk over på fase 2 igår, men starter påskeferien idag. Planen er å spise mest mulig lavkarbo, noen ED måltider, ikke røre godteri og ta noen dager i Fase 1 etter ferien hvis det har blitt for store og mange utskeielser ;)

Ønsker dere alle en flott påske.

Mailin
04-04-12, 12:33
Jeg spiser ingen ed måltider lenger, kun "erstatninger". Det er deilig, kunne levd sånn som dette veldig lenge. Kjenner jo på påskesnopsuget, men tenkte kanskje å dra innom dropsen og kjøpe noe sukkerfritt snop til påske.... Ikke mye for de sjokoladene der blir man jaggu dårlig i magen av....hehe

Ellers så går det jevnt og trutt nedover, selv om jeg var ute i helgen og drakk MYE hvitvin så går vekten fortsatt nedover. Og, en milepæl er nådd:

JEG ER IKKE LENGER FEIT, BARE OVERVEKTIG!!! (BMI < 30!)

Lovinda123
06-04-12, 14:59
god påske og gratulerer med flotte resultater!!
jeg har da klart å gå fra halvparten av ed maten jeg trenger i påska så da blir det litt improvisering med ketogen kost som det så fint heter:)
ellers har faktisk søtsuget gitt seg,yeayh!! sitter og skriver litt på bacheloroppgaven i påskeferien så var redd jeg skulle miste helt kontrollen(merkelig hvor fristende det er å sitte å mumse på noe når jeg holder på å skrive!), men det har faktisk gått veldig greit.
den ene dagen bestemte jeg meg for å ha bittegrann påskekos og lagde sjokoladekaken fra funksjonell mat(samme merke som har sukrin etc). var faktisk utrolig god(også de som spiste "vanlig" påskegodt likte den,ikke bare jeg som synes ed barene er helt fantastiske for tiden:))

ha en super påske videre!!

Trixiex
09-04-12, 11:29
Jeg har klart meg hele påskeferien. Fulgte opplegget slavisk, men passet på å ha sjokoladepudding klar på kvelden når marsipan og andre godsaker stod på bordet på hytta. Det gikk helt fint.

Jeg hadde ikke vekt eller stort speil på hytta, og det var en stor forandring som møtte meg da jeg kom hjem. Etter starten 17. mars har jeg nå gått ned snart 6 kg. Er så fornøyd!

Jeg startet fase 2 på lørdag, og koste meg med et glass vin og litt kjøtt. *nam*

EDlene
09-04-12, 20:51
Hei alle sammen,

Nå er det jammen en stund siden jeg var her inne sist!
Jeg begynte på fase 3 nå på fredag og har hittil (på 3 mnd) gått ned 20 kg :) Har mistet 17 cm rundt livet og 12 rundt baken (hvis jeg husker rett)!!!

Men nå kjenner jeg at jeg begynner å slite max! Jeg er sååå matlei.... og jeg kjenner at søtsuget har vært sterkt tilstedeværende nå i påsken. Kombinasjon av alt godteriet som har stått fremme over alt og det at jeg ikke lenger er i ketose....:(
Det er mest middagen og lunsjen jeg sliter med. De måltidene jeg bruker ED går faktisk helt fint, men jeg gruer meg til middag/lunsj hver dag. Er det noen som har noen gode tips????
Jeg er drittlei brokkoli og blomkål.
Har lagt min elsk på chilisuppe med litt ost og kesam oppi + taco i hjertesalat med hjemmelaget tacokrydder og guacamole (??), men prøver å kun ha disse rettene toppen en gang i uken for å ikke gå lei.

Akkurat nå føles resten av eurodietten helt uovervinnelig og jeg tenker med skrekk og gru på hvordan de neste månedene skal gå... og kommer jeg til å klare å opprettholde vekten når jeg er ferdig?!
I tillegg er det en del som skjer nå på vårhalvåret som jeg ikke vil gå glipp av og hvor jeg har lysst til å "være med på moroa", men er redd for at disse "sprekkene" kan sette skikkelige bremser for vektnedgangen i tillegg.
Noen med samme problem? Hvordan prioriterer dere?

Mailin
10-04-12, 10:26
Hei alle sammen,

Nå er det jammen en stund siden jeg var her inne sist!
Jeg begynte på fase 3 nå på fredag og har hittil (på 3 mnd) gått ned 20 kg :) Har mistet 17 cm rundt livet og 12 rundt baken (hvis jeg husker rett)!!!

Men nå kjenner jeg at jeg begynner å slite max! Jeg er sååå matlei.... og jeg kjenner at søtsuget har vært sterkt tilstedeværende nå i påsken. Kombinasjon av alt godteriet som har stått fremme over alt og det at jeg ikke lenger er i ketose....:(
Det er mest middagen og lunsjen jeg sliter med. De måltidene jeg bruker ED går faktisk helt fint, men jeg gruer meg til middag/lunsj hver dag. Er det noen som har noen gode tips????
Jeg er drittlei brokkoli og blomkål.
Har lagt min elsk på chilisuppe med litt ost og kesam oppi + taco i hjertesalat med hjemmelaget tacokrydder og guacamole (??), men prøver å kun ha disse rettene toppen en gang i uken for å ikke gå lei.

Akkurat nå føles resten av eurodietten helt uovervinnelig og jeg tenker med skrekk og gru på hvordan de neste månedene skal gå... og kommer jeg til å klare å opprettholde vekten når jeg er ferdig?!
I tillegg er det en del som skjer nå på vårhalvåret som jeg ikke vil gå glipp av og hvor jeg har lysst til å "være med på moroa", men er redd for at disse "sprekkene" kan sette skikkelige bremser for vektnedgangen i tillegg.
Noen med samme problem? Hvordan prioriterer dere?
Gratulerer med fantastiske resultater!!
Jeg har også gått ned litt over 20 kg nå, siden 16.januar så snart 3 måneder siden jeg startet. Er usikker på mål rundt liv og hofter da, skal tilbake på kontroll om ikke så lenge så får se hvordan det blir da. Men nå passer alle kjolene mine igjen pluss noen bukser i str 34/34 woho! Og jeg har BMI under 30 endelig, det har jeg ikke hatt på lenge! Er strålende fornøyd, og spiser ingen ED måltider. Men jeg skjønner det med at du er matlei ja. Jeg kjøpte noe som heter Karbolett, av merket Idun (mors hjemmebakte, samme merke som gjær og sånt) som har nesten samme næringsinnhold som ed-produkter. Det lager jeg rundstykker av. Får 6 rundstykker av en sånn pakke. ED veiliederen min sa det var helt greit, tok med forpakningen til henne. Hun ville beholde den for å tipse andre pasienter! De smaker kjempegodt, mye bedre enn andre lavkarbobrød og sånt jeg har smakt. Så har jeg det til frokost med litt makrell-i-tomat eller ost på. Blir veldig mett av bare ett rundstykke for det er så mye proteiner i. Eller så har jeg det til tilbehør til kjøttmiddagen, med litt salat til. F.eks. kylling med salat og rundstykke med smør, det er nam det! Er også veldig lei av blomkål og brokkoli ja.... Ønsker meg ris og pasta.... Ellers kan du jo se om du finner knutekål i butikken og lage mos av det. Evt kålstuing, wokede grønnsaker e.l.

Nå i påsken har jeg laget en lavkarbo ostekake som vi har kost oss med på kveldene, og selv om det er for mye fett i forhold til dietten så har jeg fortsatt å gå ned i vekt. Oppskriften fant jeg på lavkarbo-forumet og heter "frisk ostekake" med mandelbunn istedenfor kjeksbunn. Ellers så har vi laget gele av fun light saft, med litt krem med sukrin som søtning. Det er jo ikke så lurt, men bedre i forholdt til å sprekke helt med høykarbosnop! Men nå er påsken over og jeg må avvennes for søtt igjen..... Men det tar jo bare et par dager.

Vet ikke når jeg skal begynne med fase 3, men det er vel nå om en ukes tid tenker jeg. Har virkelig ikke lyst til det, for da stopper vel vekten opp og jeg har enda 10 kg igjen å ta av! Men det er visst ikke sunt for kroppen å være i ketose lenger enn 3 mnd så jeg må nok..... blæh

I mai skal jeg først til københavn med forloverene mine, da kommer jeg ikke til å holde dietten. Dessuten skal jeg og foloveden min på kakesmaking for å smake på kake til bryllupet, da får vi 3 smaker å teste. Jeg har fortalt alt dette til legen, hun sa at det er jo sånn livet er. Det er ikke bare hverdager i livet, av og til skeier man ut, og det er like bra å venne seg til det. Poenget er å holde seg til sunn mat i hverdagen.....

Popp
10-04-12, 19:14
Så flinke dere har vært! Gratulerer med flott nedgang...
EDIene: er du glad i å lage mat, er det mange tips på Oppskrift sidene - hvis du liker det enkelt slik som meg, så har jeg middagstips: wok mye grønnsaker og stek enten fisk- eller kyllingfilet og blander i litt pesto. Meget enkelt! Til lunsj er det veldig enkelt å blande i en salat og blande i enten 2 hardkokte egg eller reker.
Mailin: Takk for tips om karbolett. Det skal jeg ha på minne når jeg går over til fase 3 og 4.Ble gele'en stiv?

Popp
10-04-12, 19:19
Godt å være tilbake igjen på diett. Påsken ble ikke helt som planlagt, dvs ikke gjennomført med lavkarbo stil. Ørlittegranne godteri der, en vaffelplate her og litt brød til lunsj og avslutningsvis med en pizza fra Dolly dimples igår :rolleyes:. Men er fornøyd med at det ikke ble overspisning :o

Vekten: +1kg som skal av fort som fy.
Idag var det tilbake igjen på ED, og akkurat nå skal jeg til å spise woket grønnsaker med Risotto.

EDlene
11-04-12, 19:31
Tusen takk for flotte tips dere :D
Jeg skal definitivt se om jeg finner de lavkarbo-rundstykkene! Og pesto hadde jeg ikke tenkt på en gang, så det må også prøves:)

Husker ikke hvor jeg fant det, men en dag hadde jeg skikkeli lysst på noe som smaker junk food, og så fant jeg en "oppskrift" som nok går litt over fettgrensen, men som går greit en gang i blandt.

1 stabburets løvstek (stekes først på panne og legges til siden)
1/4-1/2 løk og 1/2 paprika skjæres i strimler og stekes.
Legg løken og paprikaen oppå løvsteken + noen teskjeer med salsa + litt raspet ost.
Holdes som et tacoskjell med fyll i (kan være lurt å ha en serviett/klut under).
Hadde dette til middag i går. Det var deilig. Følte at jeg spiste gatekjøkkenmat!

Trixiex
15-04-12, 09:46
Hei, jeg er i fase 2.
Her kan jeg spise 150g rent kjøtt. Jeg tok kontakt med Eurodiet for å høre om jeg kunne spise røkelaks, acon og spekeskinke, men fikk til svar at det kunne jeg ikke. Hvorfor ikke? Vet dere noe om det?

Jeg fikk nemlig ikke noen forklaring. Samme damen svarte også at jeg bare kunne drikke grønn te og vann, men så har jeg hørt at drikkelisten er noe mer nyansert enn som så. Derfor lurer jeg litt på svarene jeg får, og om dere har fått noen mer forklaring enn meg.

diettmannen
16-04-12, 17:27
Hei, jeg er i fase 2.
Her kan jeg spise 150g rent kjøtt. Jeg tok kontakt med Eurodiet for å høre om jeg kunne spise røkelaks, acon og spekeskinke, men fikk til svar at det kunne jeg ikke. Hvorfor ikke? Vet dere noe om det?

Jeg fikk nemlig ikke noen forklaring. Samme damen svarte også at jeg bare kunne drikke grønn te og vann, men så har jeg hørt at drikkelisten er noe mer nyansert enn som så. Derfor lurer jeg litt på svarene jeg får, og om dere har fått noen mer forklaring enn meg.

Hei Trixiex!
Jeg har spist røkelaks og spekeskinke, jeg har drukket ganske godt med Pepsi Max, Fun Light og Cola Zero, men jeg har nådd målet mitt :D

Siden jeg begynte på ED 13. januar har jeg gått ned fra 111,1kg til 82,9kg i dag :)
Har vært veldig streng med dietten, men har drukket kanskje 0,5-1 liter med lettbrus og Fun Light mesteparten av halve perioden. ;)

Tror du med god samvittighet kan spise røkelaks og spekeskinke, bare pass på karboinntaket!

Jeg har var på oppfølging på Forusakutten på fredag, nok en fredag den 13. :p
Så nå har jeg godt over på fase 3B, eller, har vel tenkt og begynne en av de nærmeste dagene :p Liker meg godt i fase 2 :rolleyes:

Lille34
17-04-12, 08:21
Gratulerer med et fantastisk resultat, diettmannen:blomster:

Titti
17-04-12, 19:45
Wow for et resultat. :D

EDlene
17-04-12, 20:24
[quote=Trixiex;1331481]Hei, jeg er i fase 2.
quote]

Hørtes rart ut!! Jeg har til og meg fått en liste med "oppskrifter" på "mat i farten" av min ED lege, og to av oppskriftene inneholder røkelaks og spekeskinke :)

EDlene
17-04-12, 20:26
Mailin:
Hvor lenge stekte du Idun Karbolett rundstykkene dine????

Sitter her og undres om det kanskje hadde vært mulig å brukt samme deigen til pizzabunn.... sugen på pizza til helgen :D

Lovinda123
18-04-12, 21:12
Heihei,nå er det lenge siden jeg har vært her inne!håper alle har hatt ei fin påske!merket det var ekstra vanskelig med alt godteri og kos fokuset,var til "måling" idag og var kjempenervøs før jeg gikk på vekta(ble et par glipper..kremt) men - 10 kg siden oppstart så er kjempefornøyd!det er så deilig å få bekreftet at det fungerer,også på meg:)gratulerer allesammen med fantastiske resultater!helt utrolig!*stormende applaus*

Trixiex
19-04-12, 20:58
Nytt spm fra meg, og tusen takk for svar. Da vet jeg at jeg i hvertfall en gang i blandt kan "skeie" ut med litt røkelaks. Er jå så godt med noe med skikkelig smak på...

Men så til det nye spm. Jeg skal til det store utlandet på tur med jobben. Det er jo en utfordring når man er i fase 2. Jeg takker disse franskmennene som står bak dietten å legge inn et glass vin hver dag. Det er jo greit når man skal ut med jobben... Men så kommer jeg til mat. Jeg har bestilt masse kjeks, soyanøtter, barer og sjokolade-frokostblanding, slik at jeg klarer meg litt sånn "på farten" de fire dagene jeg er borte. Så tenkte jeg å ha middagen med mine kollegaer, men unngå poteter og ris, og selvsagt dessert. Det kan jo tenkes at jeg vil få andre grønnsaker enn de som står på listen. Tror dere det vil ødelegge mye for meg? Og er det i såfall lett å komme tilbake i tralten igjen om jeg skulle ramle ut av ketose?

Noen andre som har vært på tur og vært sosial? hvordan har dere løst det? Bor på hotell, så all annen matlaging enn litt røring i melk er utelukket....

Vivven
20-04-12, 00:38
..jeg har gått på ed i tre uker,og har tatt av 1,ETT kilo...
Har god samvittighet,men kjenner det er litt kjipt at det ike har forsvunnet noe ,er..
Jaja..har ikke mistet motet,så går på med krummet hals.

Shadow40
21-04-12, 07:22
[QUOTE=Trixiex;1334514]Nytt spm fra meg, og tusen takk for svar. Da vet jeg at jeg i hvertfall en gang i blandt kan "skeie" ut med litt røkelaks. Er jå så godt med noe med skikkelig smak på...

Men så til det nye spm. Jeg skal til det store utlandet på tur med jobben. Det er jo en utfordring når man er i fase 2. Jeg takker disse franskmennene som står bak dietten å legge inn et glass vin hver dag. Det er jo greit når man skal ut med jobben... Men så kommer jeg til mat. Jeg har bestilt masse kjeks, soyanøtter, barer og sjokolade-frokostblanding, slik at jeg klarer meg litt sånn "på farten" de fire dagene jeg er borte. Så tenkte jeg å ha middagen med mine kollegaer, men unngå poteter og ris, og selvsagt dessert. Det kan jo tenkes at jeg vil få andre grønnsaker enn de som står på listen. Tror dere det vil ødelegge mye for meg? Og er det i såfall lett å komme tilbake i tralten igjen om jeg skulle ramle ut av ketose?

Hei. :)
Jeg har gått på eurodietten i et halvt år nå og har vært på flere utenlandsturer. Det har gått kjempefint, har ikke gått ned noe særlig, men har ihvertfall ikke gått noe opp. Jeg har hatt med meg kjeks, nøtter og barer og spist middag med grønnsaker. Har drukket mer enn et glass vin pr dag, og spist de grønnsakene jeg har fått servert, unntatt gulrøtter. Den frokostblandingen var ikke noe kjekk å ha med på hotell, var ikke mulig å få vasket begeret skikkelig, så etter et par gangers bruk luktet det veldig surt....

God tur og lykke til! ;)

EDlene
21-04-12, 15:50
Har god samvittighet,men kjenner det er litt kjipt at det ike har forsvunnet noe ,er..

Har du nettopp startet på ED??? Det hørtes veldig rart ut....
Synes du er flink som står :D Plutselig raser nok vekten av deg også skal du se!

Jeg har nettopp gått over i fase 3, og har gått ned i underkant av et kilo på 2 uker... synes DET er ufattelig seint... men trøster meg med at det går nå sakte men SIKKERT nedover....

Popp
22-04-12, 11:29
Da står Idun lavkarbo lett brødet til avkjølning på benken. Jeg er spent på smaken...

Mailin
22-04-12, 13:01
Mailin:
Hvor lenge stekte du Idun Karbolett rundstykkene dine????

Sitter her og undres om det kanskje hadde vært mulig å brukt samme deigen til pizzabunn.... sugen på pizza til helgen :D
Hei!

De stekes i 12-15 minutter på 225 grader.

Har prøvd de som pizzabunn (og som burgerbrød) men det var ikke særlig vellykket dessverre....

Ellers, har nå begynt på fase 3. Dvs det er det samme som fase to, men i tillegg får jeg spise en frukt til dagen. Det skal visstnok være nok til å få meg ut av ketose. Jeg fortsetter å gå ned likevel, så det er jo bra! Og i dag begynte jeg på et nytt 10-tall, i dag var jeg 89,9 kg hurra! :-)

Men jeg er meget søtsugen for tiden. Har kjøpt noen sukkerfrie sjokolader av og til, ellers har jeg spist litt lavkarbokake (både egenkomponert og ferdig lavkarbokake kjøpt på helsekost som koster skjorta.... Det hjelper, og som sagt så fortsetter jeg å gå ned i vekt så jeg ser ikke det store problemet med det egentlig.... Får prøve å kvitte meg med søtsuget til uka (har fortsatt litt kake igjen i kjøleskapet og skal kose meg med den i kveld)

Helsesøster sa til meg på siste kontroll at fremover kan jeg forvente et vekttap på ca 0,5 kg i uka. Det synes jeg hørtes veldig lite ut! Hvordan er det med dere andre som har startet fase 3? Går det virkelig så sakte framover? (PS har mistet 1 kg siste uken, i fase 3, så det kan jo hende hun tok feil da... krysser fingrene for det! Har fortsatt 10 kg igjen å gå ned....)

Popp
22-04-12, 13:07
Har prøvd de som pizzabunn (og som burgerbrød) men det var ikke særlig vellykket dessverre....

Prøvde du å steke bunnen først?

Mailin
22-04-12, 13:19
Prøvde du å steke bunnen først?
Vet ikke, det var mannen som lagde... Men tror ikke det. Problemet var at den ble for sprø og grov, men fyllet var jo godt da.... hehe

Trixiex
22-04-12, 18:24
Kroppen min var vedig treg. Jeg gikk ned en kilo litt brått, så stod jeg stille i nesten to uker før det smalt av tre kilo på rappen. Nå har jeg mer sånn trappetrinnsteg. Vekttapet har roet seg veldig, men det er bare å holde ut. Ned går man så lenge man følger dietten.

Har du prøvd å kjøpe deg ketosestix? Er du i ketose, så går det av seg selv. Kan være kroppen bare må vende seg litt før den slipper.

Trixiex
22-04-12, 18:25
[quote=Trixiex;1334514]Nytt spm fra meg, og tusen takk for svar. Da vet jeg at jeg i hvertfall en gang i blandt kan "skeie" ut med litt røkelaks. Er jå så godt med noe med skikkelig smak på...

Hei. :)
Jeg har gått på eurodietten i et halvt år nå og har vært på flere utenlandsturer. Det har gått kjempefint, har ikke gått ned noe særlig, men har ihvertfall ikke gått noe opp. Jeg har hatt med meg kjeks, nøtter og barer og spist middag med grønnsaker. Har drukket mer enn et glass vin pr dag, og spist de grønnsakene jeg har fått servert, unntatt gulrøtter. Den frokostblandingen var ikke noe kjekk å ha med på hotell, var ikke mulig å få vasket begeret skikkelig, så etter et par gangers bruk luktet det veldig surt....

God tur og lykke til! ;)

Du er super som svarer så flott! Tusen takk! Begeret har jeg aldri brukt, bare rører det ut med skje i en kopp med melk. Tror jeg derfor skal klare meg bra med blanding. Ellers skal jeg gjøre som du sier ang maten, tenkte også å spørre om jeg kan få salat i stedet for poteter. tipper de er vant til det i disse dager ;) Gleder meg enormt til tur i hvertfallm og tror nok det skal gå helt fint!

Vivven
22-04-12, 21:25
Kroppen min var vedig treg. Jeg gikk ned en kilo litt brått, så stod jeg stille i nesten to uker før det smalt av tre kilo på rappen. Nå har jeg mer sånn trappetrinnsteg. Vekttapet har roet seg veldig, men det er bare å holde ut. Ned går man så lenge man følger dietten.

Har du prøvd å kjøpe deg ketosestix? Er du i ketose, så går det av seg selv. Kan være kroppen bare må vende seg litt før den slipper.

har kjøpt slike ja,og det viser utslag på lavt og medium....
Skal til legen nå på tirsdag,så vi får se hva hun sier...

Vivven
24-04-12, 21:39
Da har jeg vært hos legen:)
Før jeg begynte på ed"gikk" jeg to uker på lavkarbo i påvente av resultatene av blodprøvene.
Da gikk jeg ned 5 kilo...nå har jeg veid meg,og det viser seg at i fase 1 gikk jeg ned 2,9kg fett..og opp 1 kg muskler...
-Legen var veldig fornøyd,sa da er jeg også det:)

For meg var det beste av alt de 11 cm som har forsvunnet fra livvidden min:D

Popp
24-04-12, 22:01
Da har jeg vært hos legen:)
Før jeg begynte på ed"gikk" jeg to uker på lavkarbo i påvente av resultatene av blodprøvene.
Da gikk jeg ned 5 kilo...nå har jeg veid meg,og det viser seg at i fase 1 gikk jeg ned 2,9kg fett..og opp 1 kg muskler...
-Legen var veldig fornøyd,sa da er jeg også det:)

For meg var det beste av alt de 11 cm som har forsvunnet fra livvidden min:D

Kjempebra! Det skal du være superfornøyd med! Gratulerer med nedgang av 6 smørpakker.

Trixiex
27-04-12, 16:07
har kjøpt slike ja,og det viser utslag på lavt og medium....
Skal til legen nå på tirsdag,så vi får se hva hun sier...

Jeg lærte av en som er god på dette, at lavt eller medium ikke spiller noen rolle. Enten er du i ketose, eller så er du ikke, og variasjonen kommer an på hvor mye veske du har drukket.

Trixiex
27-04-12, 16:08
Ellers har vært i det store utland, og kommet hjem en kilo lettere. Juhu!!!!!

tassa69
18-07-12, 21:26
Her har det vært stille...hvordan går det med dere?...jeg er jo på vedlikehold, har vel gått opp mellom 1-2 kg igjen, men prøver å trene og holde formen....Trude Hetland var uansett fornøyd:-)...holder meg fremldees på klesstørrelse 42-44:D...men det er en utfordring, det er vanskelig, vanskelig å si nei til alle fristelsene:o

Mailin
19-07-12, 20:53
Her har det vært stille...hvordan går det med dere?...jeg er jo på vedlikehold, har vel gått opp mellom 1-2 kg igjen, men prøver å trene og holde formen....Trude Hetland var uansett fornøyd:-)...holder meg fremldees på klesstørrelse 42-44:D...men det er en utfordring, det er vanskelig, vanskelig å si nei til alle fristelsene:o
Hei hei

ja lenge siden noen har skrevet her nå!
Jeg går fortsatt ned jevnt og trutt, og har nådd målet mitt til bryllupet som skal være neste lørdag, er under 85 kg! (Er faktisk under 84 også) så jeg skal bare holde meg der til etter bryllupet (kjolen passer meg akkurat på 85 kg hehe...) Neste mål er 80, men etter det kommer jeg sikkert til å gå opp igjen til 85, men er egentlig helt fornøyd med det.

Nå spiser jeg fullkornspaghetti, en potet i ny og ne, all den frukten jeg vil ha og så unner jeg meg popcorn på fredagene til og med! Og fortsatt går jeg ned littegranne hver uke... Så jeg må si meg strålende fornøyd med både dietten, med oppfølgingen og ikke minst, strålende fornøyd med meg selv og kjempestolt! Tenk, nesten 30 kg er borte (23 kg fett!) Magefettet (det farlige innvendige fettet) er borte og kolesterolet og alt er kjempefint! Så, nå gjenstår bryllup, flytting til nytt hus, og så er det å prøve å bli gravid igjen, så er jeg fornøyd hehe! :-)

Hvordan går det med dere andre da?

Titti
20-07-12, 17:09
Så flott!:) gratulerer m nådd mål og lykke til med bryllupet neste helg!:)

streber
21-07-12, 13:33
Gratulerer med oppnådde mål og lykke til fremover:)

randigj3
25-07-12, 18:17
har endel mat som jeg ikke liker og vil bli kvitt...har masse desserter og barer og supper...ta kontakt på PM så blir vi enig om pris...:-=

Sentrifuge
03-09-12, 18:02
Hei!
Det kan godt være at det er noen som har skrevet noe om dette tidligere i tråden, men det er så mange innlegg og jeg har ikke tålmodighet til å lese alle hehe..

Det jeg lurte på var om noen av dere hadde noen tips eller oppskrifter til noe snacks eller bakverk? Det finnes endel lavkarbo kaker og snop/godteri, men kroppen min er veldig følsom, og reagerer (dvs jeg går opp i vekt eller står stille) på selv den minste utskeielse (50g for mye protein, en lavkarboskive, eller et fiberrikknekkebrød). Reagerer også på malitol, som blir brukt mye i sukkerfritt snop/godteri.

randigj3
10-09-12, 11:58
noen som selger eurodiett kjeksene eller vil bytte??:-) Send PM!

randigj3
10-09-12, 12:02
noen som går på eurodietten her,og som vil bytte produkter med meg?:-)

Supersissel
29-09-12, 20:21
noen som går på eurodietten her,og som vil bytte produkter med meg?:-)

Hei!
Jeg har akkurat begynt på ED og begynte rett på fase 3a. Det vil si at jeg ikke har så mange produkter, men har sånn sjokoladefrokostgreier som jeg gjerne vil bli kvitt om du er interessert? :-) de ble litt for søte for meg!

Kikkin
02-10-12, 00:47
Da skal jeg tilbake på Eurodiet!

Bøtt
05-10-12, 08:18
Jeg var nettopp i bergen,skal tilbake om 14 dager å få svar på blodprøvene.Så da starter jeg også opp på Eurodietten.:-)

Bøtt
23-10-12, 21:22
Da er jeg begynt ED i dag ,noen andre som starter i disse dager eller er igang med ED??

Kikkin
24-10-12, 20:16
Jepp, jeg startet den 7.oktober! :)

Bøtt
24-10-12, 20:18
:heia: jeg var inni journalen din i går:D

tassa69
31-10-12, 06:25
Hei...lenge siden, har gått opp igjen litt siden sist...og begynt igjen på fase 2...flere her som har opplevd at det står bom stille når man begynner igjen??....holdt på halvannen uke nå....ikke ned, bare litt opp....føler jegsamler muye vann gitt...

tassa69
01-11-12, 12:59
Ingen??:-)

valkerut
18-03-13, 11:30
Her var det lite liv ser jeg...nå starter jeg på Fase 1 igjen jeg...noen andre der ute ?? Hadde vært fint å vite at en ikke er alene ;0):)

Hirse76
19-03-13, 15:09
Jeg er i fase 1. Dag11:) går fint synes jeg!

Lille34
19-03-13, 22:56
Hei :) Jeg har også startet opp med ED igjen, etter at en matforgiftning satte stopper for forrige runde i fjor (og førte til altfor mange uønskede kilo opp...). Har holdt på i 7 uker, vekslet mellom fase 1 og 2 hele tiden og har spist litt meieriprodukter innimellom også. I tillegg til litt lavkarbosjokolade og mozell light på lørdagene. Har altså ikke vært så streng som jeg burde vært, men jeg syntes det ble lettere sånn. Har gått ned 9 kilo hittil, så jeg er fornøyd :)

Lykke til videre:)

Leyyda
25-05-13, 19:25
Hei :) Jeg har også startet opp med ED igjen, etter at en matforgiftning satte stopper for forrige runde i fjor (og førte til altfor mange uønskede kilo opp...). Har holdt på i 7 uker, vekslet mellom fase 1 og 2 hele tiden og har spist litt meieriprodukter innimellom også. I tillegg til litt lavkarbosjokolade og mozell light på lørdagene. Har altså ikke vært så streng som jeg burde vært, men jeg syntes det ble lettere sånn. Har gått ned 9 kilo hittil, så jeg er fornøyd :)

Lykke til videre:)

Høres helt supert ut Lille34:)

Går du på Eurodiett enda? Hva ble evt det endelige resultatet? Noen tips til en nybegynner?

Leyyda
25-05-13, 19:26
Er ikke overbegeistret over drikkene. Cappucino og kakao. Noen tips? Kan man drikke de kald? Sjokoladepuddingen ble ikke stiv den heller. Men det er mulig jeg misforsto symbolet og at den egentlig skulle i fryseren og ikke i kjøleskapet.

Pannekakene var vanskelig å steke. Det ble pannekakerøre. Noen tips?

Det kan jo hende at jeg også bare er en utrolig dårlig kokk.

Vibeke-67
25-05-13, 19:54
Er ikke overbegeistret over drikkene. Cappucino og kakao. Noen tips? Kan man drikke de kald? Sjokoladepuddingen ble ikke stiv den heller. Men det er mulig jeg misforsto symbolet og at den egentlig skulle i fryseren og ikke i kjøleskapet.

Hei, det er veldig lenge siden jeg brukte disse produktene, men husker at drikkene var mye bedre kalde, shaket de i shakeren. Sikkert godt nå på sommeren.
Hva jeg gjorde med de pannekaker husker jeg ikke helt, kanskje lage små lapper?
Lykke til!

Leyyda
26-05-13, 13:41
Hei, det er veldig lenge siden jeg brukte disse produktene, men husker at drikkene var mye bedre kalde, shaket de i shakeren. Sikkert godt nå på sommeren.
Hva jeg gjorde med de pannekaker husker jeg ikke helt, kanskje lage små lapper?
Lykke til!

Takk for tips, skal prøve de drikkene kalde med litt isbiter. Koster jo mye så har lyst til å bruke de opp.

Etter å ha funnet noe tips her stekte jeg de i vaffeljernet. Blandet et egg i røren. Det ble to hele vaffler. Det rant faktisk ut av vaffeljernet.

Herlig søndagsfrokost.

Lille34
26-05-13, 16:01
Høres helt supert ut Lille34:)

Går du på Eurodiett enda? Hva ble evt det endelige resultatet? Noen tips til en nybegynner?

Ja, jeg går på ED enda. Hadde et opphold i påsken, og stadig vekk innimellom også, ettersom jeg ofte går tom for produkter før jeg får ny sending i posten. 17.mai og pinse skeiet jeg ut litt, og hele tiden har jeg spist litt anderledes enn jeg egentlig skal, bl a med ost hver dag og knekkebrød til et måltid nesten daglig. Jeg får heller ikke trent, ettersom jeg har ME.
Men jeg er fornøyd med snart 14 kilo ned på 4 mnd, og tenkte å holde på til jeg har gått ned de siste 10 kiloene :)

Lille34
26-05-13, 16:04

Når det gjelder pannekakene, er det kanskje en idé å bruke litt mindre væske? Cappucino, kakao og sjok.pudding har jeg ingen erfaring med, men det skulle ikke være noe i veien for å drikke capp og kakao kalde :)

Wowo
26-07-13, 11:19
Hei. Jeg har brukt noen dager på å lese denne tråden fra begynnelse til slutt. Det ble nesten som en roman, men jeg fikk dessverre ikke vite hvordan det gikk med hovedperonene..... De ble bare borte etterhvert. :)

Men jeg har lært mye synes jeg.

Jeg startet på ed den 15. juli og har som mål å gå ned 40 kilo. Det hadde vært veldig hyggelig og inpirerende å ha noen å slanke seg sammen med på dette fourmet. Derfor prøver jeg i denne tråden først for å se om det er mulig å blåse liv i den igjen.

Jeg er på min 11. dag i fase 1 og har ikke kommet skikkelig inn i ketose enda :confused:. Det frustrerer meg.

Bøtt
27-07-13, 11:01
Jeg stekte pannekakene i vaffeljern ,det ble veldig bra:)

Madagaskar
27-07-13, 13:06
Jeg startet på Eurodiett i midten av juni, men har hatt flere utskeielser i juli, så har ikke holdt meg i ketose hele perioden. Er mer i fase 2 1/2 enn i fase 1 egentlig, men holder meg stort sett i ketose. Trener på sykkel og går raske turer i tillegg. Målet er å gå ned mellom 15 -20 kilo. Har kun gått ned 4,5 siden oppstart, men siden jeg har spist minst et vanlig måltid utenom (riktignok lavkarbo - men dog) om dagen er jeg førnøyd! Sommeren er jo en vanskelig "slanke-seg-tid", sikkert derfor det er litt stille på tråden - men vi kan jo følges litt Wowo:)

Syns du skal lese det innlegget som omhandler ketose som biologisk prosess her på sidene - søk på ketose så dukker det nok opp. Det er greit å lese om man henger seg for fort opp i ketosticksene og bekymrer seg for ketosen. Selv bruker jeg trening om jeg føler jeg er litt på kanten i forhold til ketosen. En god kardioøkt tømmer glykogenlagrene mine iallefall:)

Wowo
28-07-13, 11:49
Syns du skal lese det innlegget som omhandler ketose som biologisk prosess her på sidene - søk på ketose så dukker det nok opp. Det er greit å lese om man henger seg for fort opp i ketosticksene og bekymrer seg for ketosen. Selv bruker jeg trening om jeg føler jeg er litt på kanten i forhold til ketosen. En god kardioøkt tømmer glykogenlagrene mine iallefall:)[/quote]

Takk for rådet. Nå har jeg lest og jeg har bestemt meg for at jeg er i ketose selv om jeg ikke opplever det på samme måte som de fleste andre. Stresser ikke mer med det. Det viktigste er jo at vekten går nedover og i dag på 13. dagen har jeg mistet 5 kg, og det kan jeg ikke klage på. Får bare bite tennene sammen selv om jeg er sulten og føler meg slapp. Skal prøve å komme i gang med litt mer regelmessig mosjon i første omgang. En tur i skogen pr. dag.

God søndag!:):lesebok:

Wowo
28-07-13, 11:53
[quote=Madagaskar;1452088] men vi kan jo følges litt Wowo:)

Ja, kan vi ikke det! :)

Lille34
28-07-13, 12:15
Velkommen til dere nye :)

Jeg er snart ferdig med min ED-periode, og forhåpentligvis greier jeg å holde vekten denne gangen. Jeg SKAL det:) Liker ED veldig godt, og synes det er en fin, og fremfor alt enkel, diett å følge. Denne gangen har jeg ikke vært i en ren fase 1-periode, men har spist kylling med fløtesaus og ost hver lørdag, samt drukket Mozell light og spist et par bittesmå sukkerfrie sjokolader som lørdagskos. Har likevel gått ned 17 kilo på 6 mnd og er veldig fornøyd med det :) Spiser 4-5 måltider hver dag og er nesten aldri sulten. Har vært en del utskeielser siden mai, så det har gått tregt de siste par mnd, men sånn er det når man skeier ut.

Når det gjelder ketose, så er ikke sticksene så pålitelige. Spiser man det man skal, og ikke noe annet, så er man nok i ketose. For min del røpet ketose-ånden meg, men den har heldigvis gitt seg nå:rolleyes:

Lykke til, alle sammen:)

Wowo
29-07-13, 12:32
Takk Lille34 og lykke til videre uten ED. Skulle ønske du kunne komme med en rapport etter hvert. For meg står den overgangen som den største utfordringen. Håper det går greit for deg :). Og som sagt LYKKE TIL!

grotingeling
29-07-13, 13:59
Er på min tredje runde med ED, og jeg må si produktene har kommet seg siden første gang :p
Tok av 30 kg første runde, men måtte avbryte pga preserende tannbehandling som førte til 15 kg opp (måtte holde meg til most og flytende mat i nesten 2 år :eek:)
Deretter tok jeg av de 15 kg i runde 2, og holdt vekten stabil i litt over 2 år.
Fikk en skikkelig knekk helsemessig sett i vinter, så der gikk alt av gode forsetter og ikke minst matvaner åt skogen med påfølgende 9 kg opp (på 3 mnd - det er hva brød gjør med meg :kadetgaar).
Startet opp ED-runde 3 nå i juni, og så langt er jeg ned 8 kg.
Har valgt å ta vektnedgangen veeeeeldig rolig, for jeg er under det som regnes som helsefarlig.
Men målet er fortsatt å tippe under 70 kg, men det kommer! :stuart:

Tips til overgang fra ED til "vanlig" mat som du skal leve på etter ED:

1 - Bruk fase 2 og 3 til uttesting av oppskrifter (fra forumet, bøker, nettet osv)
2 - Finn det kosthold som passer deg
3 - Fokuser på alt det gode du kan spise
4 - Bruk informasjonen fra ED-brosjyrene også etter avsluttet ED
5 - Det er lov å feile!!!! En hver dag er en ny start!

Lille34
31-07-13, 10:03
Takk, Wowo:)

Takk for gode råd, Grotingeling:) Lykke til!

Har hatt en liten pause igjen, denne gangen siden fredag. Går rett som det er tom for produkter, ettersom de er dyre og jeg som alenemor og hjemmeværende pga sykdom, ikke akkurat har god råd. Men synes egentlig disse pausene er helt ok, de gir meg et pusterom og gjør at vekten ikke raser ned nå på slutten. Holder meg til lavkarbo kombinert med ED-produkter, med noen få unntak. Denne gangen har jeg spist 3 vanlige is og endel mørk sjokolade, så det er ikke store utskeiielsene. Venter en forsendelse med nye produkter i dag, så i morgen er det tilbake til ED:)

Pearl
02-08-13, 20:35
Hei til dere her inne i denne tråden. Jeg er bare innom og hilser på. Jeg har nå bestilt time hos Lindbergklinikken og driver nå og forbereder meg mentalt på å begynne på ED for andre gang. Da er dette et virkelig fint sted å få inspirasjon.

De kiloene jeg gikk ned for tre år siden har nå kommet på igjen + et par til. Skal en uke til London, så jeg vil ikke begynne før jeg kommer hjem. Fant på nettet at det er en ED-butikk i London. Den må jeg sjekke ut. Vet ikke om man bare kan handle der uten videre, men på hjemmesiden deres kan det se slik ut. Det ser ut til at utvalget i produkter er litt større i England, bl.annet har de sjokolade-is.

Jeg har igjen en del produkter fra forrige gang. De gikk ut i 2011. Er det noen som vet om den utløpsdatoen er best før eller holdbar til? Det står exp. dato på pakken. Kunne vært fint om jeg fremdeles kunne brukt dem, for jeg har ca 50 poser. Det hadde jo vært litt penger spart det.

grotingeling
02-08-13, 21:40
Hei Pearl - velkommen tilbake på ED etter hvert :klem:
Jeg hadde også planer om å stikke innom den ED-butikken i London, men rakk det ikke (fant ikke helt ut om det er en butikk eller bare kontoradressen deres)
Kjekt om du forteller hvis du rekker å stikke innom :)
Ang. dato på produktene så er det så vidt jeg vet utløpsdato.
De fleste produktene kan jo harskne, men hvis du har pastaskruene så vil jeg anta at de er ok.
Spør legen eller send en epost til Eurodiet, de svarer stort sett i løpet av et par dager.

Pearl
02-08-13, 23:17
Hei Grotingeling.
Takk for hilsen. Håper du har det bra. Så kjekt at det er en gammel kjent her inne. Jeg kjente meg straks mer hjemme her når jeg fikk svar fra deg. :klem:Men det skal bli kjekt å treffe dere nye også. Helt klart at jeg skal rapportere fra den butikken i London.

Jeg grugleder meg til å starte opp igjen med ED. Jeg slet ganske mye med sult sist. Men denne gangen vet jeg mer hva jeg går til. Jeg vet også litt mer av hvilke produkter jeg liker og hva jeg ikke liker. Jeg skal spørre om de gamle pakkene når jeg kommer til Lindbergklinikken.

grotingeling
03-08-13, 00:24
Hei Pearl
Har det helt fint for tiden, vekten tasser nedover igjen - endelig :boxing:
De har fått noen nye produkter som i alle fall jeg synes er ok:
Paprikasnaks (minner om paprika-potetskruer :))
Rundstykker (ferdig-rundstykker, bare å varme i ovnen - spises til f.eks hjemmelagd grønnsakssuppe/tomatsuppe eller kokt egg/skinke)
Grønnsaks pai med tomat og basilikum
Pasta bolognese - fra fase 2 (ferdigrett med pastaskruene, kan sikkert lage like god selv ;))

Har kjøpt 1 pk rundstykker for hver bestilling, vil ikke bli for fristet av "brødmat"
Ellers har det blitt de kjente produktene jeg likte fra før: sjokoladefrokostblanding, kakao, grønnsakssuppe og sjokoladekjeks med tillegg av paprikasnaks'n :D

Wowo
08-08-13, 11:37
Grotingeling, det er gode råd du gir. Herlig med så kloke mennesker med på laget :).

Wowo
17-08-13, 10:45
Hei!??

Er det ingen som går på Eurodietten for tiden? Hvor er dere?

Jeg startet på fase 2 på torsdag og har hatt to dager med kjøtt/fisk. Mmmm det har vært deilig. :)

Jeg gikk ned 9 kg på fase 1 og er kjempefornøyd med det. Samtidig tenker jeg at det er greit at det ikke går så fort ned i en periode, jeg har følt meg velig sliten og trøtt. Jeg synes aldri denne ketosen med ingen sultfølelse og mye energi traff meg, dessverre. Har vært sulten i 30 dager, men tross alt gått ned 9 kg. Det er jeg glad for.

Wowo
17-08-13, 10:47
Hvordan går det med deg, Madagaskar?

tassa69
17-08-13, 14:21
Når det gjelder pannekakene, er det kanskje en idé å bruke litt mindre væske? Cappucino, kakao og sjok.pudding har jeg ingen erfaring med, men det skulle ikke være noe i veien for å drikke capp og kakao kalde :)

ALdri hatt problemer med pannekakene, vispet sammen med en dl melk, og ble en stor mettende pannekake, puddingene ble og stive, mikset sammen, husk ikke for mye veske, kokte opp, og rett i kjløleskap, sjokodrikk best kald ja:-)

Pearl
18-08-13, 20:22
Da var jeg kommet hjem fra London og skal på Lindbergklinikken på tirsdag. Da blir det oppstart igjen så fort produktene kommer i posten. Regner med at det blir til helgen.

Jeg prøvde å finne frem til butikk som selger ED produkter i London, men det gikk ikke. Den måten man kan handle på der er via hjemmesiden. Men de shipper ikke ut av England. Man må ha britisk adresse. :nedfor:

Så jeg får prøve de nye produktene som du fortalte om Grotingeling. De rundstykkene hørtes interessante ut. :spisesnak

Så flink du har vært Wowo. 9 kilo på 30 dager er til å skryte av. :heia:Forrige gang jeg var på ED hadde jeg det likt som deg. Jeg var sulten hele tiden, var trøtt og hadde lite energi. Når jeg har vært på vanlig ketosekosthold har jeg hatt mye mer energi. Men ED har vært det eneste som har fått vekten nedover. Og det er jo et stort poeng.

Hei til deg også Tassa. Kjekt å ha noen å dele tips med ja. :blomster:

grotingeling
18-08-13, 21:47
Hei og hopp.
Etter 2 mnd på ED (2 uker fase 1 og 6 uker fase 2) var fasiten -6kg fett + 1kg vann/musker = 7kg (tickeren min har start 17.mai, altså 1 mnd før ED-start :p)
Storfornøyd :heia:
Skal over i fase 3a fra i morgen, men kommer til å ha fase2-dager innimellom.
Har nok litt friere tøyler enn normalt, legen vet at jeg har kontroll og dette er tross alt min 3. runde.

Tips mot sult: spis mer grønnsaker!
Spis en liten salat av tillatte grønnsaker eller prøv f.eks. stekt aubergine;
Enkel variant; skjær tynne skiver (mindre enn 0,5cm) og legges i lettsaltet vann i ca 30 minutter. Skyll og tørk av før de stekes i pannen med cocosa (ikke extra virgin) eller i stekovn (gjerne med grillelement) til de er gylden.
Strø på litt salt eller annet krydder etter ønske,

Litt mer avansert:
1 aubergine
Fersk rosmarin
1 kinesisk hvitløk i skiver
Salt og olivenolje

Slik gjør du

Skjær auberginen i centimeter tykker skiver og legg på et brett.
Dryss over rosmarin, hvitløk, salt og olivenolje.
Bland alt godt sammen.
Stek i ovnen på 160 grader i ca 30 minutter.

Det beste resultatet får man ved å grille auberginskivene før man har dem i ovnen.

Annet godt og enkelt alternativ er grønnsakssuppe; kok grønnsaker fra liste 1 i buljong - voila!

Lille34
19-08-13, 10:57
Så flinke dere er:) Jeg har faktisk ikke tenkt på å koke meg grønnsakssuppe, men det skal jeg sannelig gjøre nå når jeg skal i gang med fase 1 igjen i september. Har ikke vært særlig flink nå i august. Begynte da pakken med varer fra Eurodiett brukte hele 8 dager på å komme til til Trøndelag:eek: Var rimelig frustrert og oppgitt, da. Synes det er så unødvendig at noe sånt skal være årsaken til et brudd i dietten. Man er jo avhengig av at varene kommer innen de 2-3 dagene de lover, det er tross alt en streng diett vi følger.
På lørdag reiser jeg til Tyrkia ei uke, og skal ha et planlagt opphold i dietten. Orker ikke å drasse med meg mat på en slik ferie, dessuten koster jo både ferien og Eurodietten endel penger, så jeg prioriterer ferien denne gangen. Men så fort jeg er hjemme igjen, bestilles en ny ladning mat og jeg skal i gang med fase 1. Gleder meg:D

Lykke til videre, alle sammen:)

Pearl
23-08-13, 20:53
Da var jeg igang med fase 1. Det har gått ganske greit selv om jeg har vært sulten. Ja, jeg vet - grønnsaker. Har kokt opp en stor gryte med grønnsaksuppe og frosset ned i porsjoner. Tenker å blande de med suppene. Merker at jeg er i overkant opptatt av måltidene og og teller ned tiden til neste måltid.

Jeg er glad for at det er noen andre også her inne for tiden. Så blir jeg liksom ikke så alene med dette. :)

Wowo
24-08-13, 11:06
Jeg heier på deg Pearl!:heia::heia::heia:

Kjenner meg veldig igjen i å vente på neste måltid. Men dette er jo også en hjelp til å bli bedre i å planelegge og å bruke mer grønnsaker. Og det er jo positivt.

Stå på!

tassa69
24-08-13, 13:41
Da var jeg igang med fase 1. Det har gått ganske greit selv om jeg har vært sulten. Ja, jeg vet - grønnsaker. Har kokt opp en stor gryte med grønnsaksuppe og frosset ned i porsjoner. Tenker å blande de med suppene. Merker at jeg er i overkant opptatt av måltidene og og teller ned tiden til neste måltid.

Jeg er glad for at det er noen andre også her inne for tiden. Så blir jeg liksom ikke så alene med dette. :)

Sånn å telle ned hadde jeg veldgi første runde og, men så gikk dt seg til etterhvert:-)

tassa69
24-08-13, 13:45
Er i gang igjen.....gikk ned 14 kilo for to år siden, i fjor sommer snek det seg på 3.5 kilo, og denne sommeren nye 3,5 kilo.....og jeg NEKTER la det gå lenger...

Så nå har jeg begynt på ny runde, og vet det går tregere denne gangen...tenker halvannen uke med fase 1, begynte fredag....og gått ned 500 gr...
så startvekten var 22 aug 88,3kg, i dag 87,8.mitt mål, 83 kg.....jeg er 180 høy, og trives fint med 83, håper på det innen desember, har revet halveis av en muskel i leggen, så er foreløpig sengeliggende...esto viktigere å tenke på inntak:rolleyes:

Pearl
25-08-13, 10:17
Takk for oppmuntring Wowo og velkommen tilbake Tessa. :) Lurt å ta tak igjen med en gang ja. Jeg ventet litt for lenge, lukket øynene og vips var jeg gått opp 14 kilo.

Igår traff ketosehodepinen meg skikkelig hardt. :_oppgitt: Ble liggende på sofaen hele dagen. Når jeg prøvde å bevege meg opp, kastet jeg opp. Fikk nesten ikke ned noe mat. Konsentrerte meg om drikke. Verket hele natten og hodepinen har fremdeles ikke gitt seg. Men nå har jeg iallefall kommet meg opp. Spist to kjeks, fikk vondt i magen, men ser ut til at jeg beholder de.

Når jeg har det sånn som dette så er jeg glad for at jeg har gjort dette før med god effekt. Så jeg vet at dette har noe for seg. Her er det bare å holde ut.

grotingeling
26-08-13, 09:06
Hold ut Pearl, det går over vet du :klem:
Jeg har rett og slett hatt en pause-helg denne helgen.
Vært på roadtrip med noen venner, og siden vi hadde felles luncher og bodde på hotell fant jeg ut at jeg fikk leve uten ED-produktene denne helgen.
Gikk i og for seg greit, har nok spist noe jeg strengt talt ikke skal ha men det får så være.
Nå er det tilbake på ED, og det blir fase 2 denne uka tenker jeg.

Pearl
27-08-13, 13:33
Jeg tror du har fortjent en liten utskeielse. Jeg ser at du har vært flink lenge. :klem:
Det går helt fint med meg nå. Føler meg fin og opplagt. Ingen mer vondter. Siden jeg kom i ketose har jeg ikke vært sulten. Så nå må jeg faktisk passe på å få i meg nok måltider. Dette er en helt annen opplevelse enn første gang på ED. Av en eller annen grunn kom jeg ikke i ketose da. Da var jeg skikkelig sulten gjennom hele prosessen.

Jeg lurer litt på hva det kan komme av at jeg nå kommer i ketose? Lurer på om insulinfølsomheten har endret seg. Og i så fall om det er til det bedre eller verre?

Forskjellen fra forrige gang var at ved starten sist hadde jeg et ketogent kosthold fra før. Denne gangen har jeg hatt et litt dårlig fase 4 kosthold. Det vil si jeg har ikke vært så flink med grønnsaker som jeg skulle vært.

Pearl
28-08-13, 20:09
Hei alle samen
Jeg lurer litt på de rundstykkene. Er det sånn at 1 rundstykke er et helt måltid?

grotingeling
29-08-13, 08:52
Hei alle samen
Jeg lurer litt på de rundstykkene. Er det sånn at 1 rundstykke er et helt måltid?

Ja 1 rundstykke skal være 1 måltid.
Jeg lager grønnsakssuppe/tomatsuppe/salat til, og i fase 2 har jeg også delt det i to og hatt skinke, paprika og agurk på hver halvdel.

tassa69
29-08-13, 12:35
Hmmm, skulle egentlig veid meg i dag...men pga elektriker som kom en dag for tidlig, ble det ikke det gitt.....tar det i morra:rolleyes:

Pearl
29-08-13, 13:25
Jeg lager grønnsakssuppe/tomatsuppe/salat til, og i fase 2 har jeg også delt det i to og hatt skinke, paprika og agurk på hver halvdel.

Takk Gro. Det er kjekt med nye alternativer. Gleder meg til å prøve. Fikk vite på Lindbergklinikken at det er det norske mattilsynet som begrenser det norske utvalget. De er så strenge at mange av EDproduktene som er godkjent i andre land er ulovlige i Norge.

Pearl
09-09-13, 21:52
Prøvde ut et tips jeg fikk på Lindbergklinikken idag - å fryse Cappucinoen og spise den som iskrem. Da ble den faktisk mye bedre. Neste gang tror jeg at jeg vil prøve å fryse karamelldesserten.

Wowo
10-09-13, 09:52
Prøvde ut et tips jeg fikk på Lindbergklinikken idag - å fryse Cappucinoen og spise den som iskrem. Da ble den faktisk mye bedre. Neste gang tror jeg at jeg vil prøve å fryse karamelldesserten.

Det høres godt ut og må prøves! Flott å få tips til å variere maten! :)

Pearl
13-09-13, 08:33
Ukens resultat = - 900 g.
Jeg er strålende fornøyd. Skal på Lindbergklinikken på mandag og skal nok da over i fase 2. Jeg skal på en konferanse på et Spa - hotell på onsdag til fredag. Da kan det være greit med fase 2, så jeg kan spise tilnærmet normalt på festmiddagen.

grotingeling
13-09-13, 10:27
Ukens resultat = - 900 g.
Jeg er strålende fornøyd. Skal på Lindbergklinikken på mandag og skal nok da over i fase 2. Jeg skal på en konferanse på et Spa - hotell på onsdag til fredag. Da kan det være greit med fase 2, så jeg kan spise tilnærmet normalt på festmiddagen.

Grattis med nedgang :heia:

Pearl
13-09-13, 12:08
Takk, takk. Jeg regner med at nedgangen går litt saktere i fase 2, men det har vært utrolig oppmuntrende for meg med en god start. :)

Bathory
15-09-13, 21:05

Det er vel ikke lov med ost i fase 2? Ei heller kjøtt sammen med ett produkt. Eller tar jeg feil?

Hva kan man ha på rundstykkene? Magerost?

grotingeling
15-09-13, 22:38
Det er vel ikke lov med ost i fase 2? Ei heller kjøtt sammen med ett produkt. Eller tar jeg feil?

Hva kan man ha på rundstykkene? Magerost?

Ost skal en holde seg unna i fase 2 :ja:
Men å spise litt ekstra proteiner sammen med ED-produkter er så langt jeg har fått beskjed helt ok, 1 skive skinke er helt innenfor.
Rundstykkene har jeg uansett stor sett spist sammen med hjemmelagd suppe (grønnsaks-/tomatsuppe), men de har vært veldig kjekke å ha som frokostmatpakke med skinke som pålegg når jeg skal fly til Stavanger f.eks.

Pearl
15-09-13, 22:39
Har du en oppskrift på den tomatsuppen din Grotingeling?

grotingeling
15-09-13, 22:46
Har ingen nøyaktig oppskrift, lager den stort sett på slump :p
Men her er i alle fall ingredienser og framgangsmåte:
1 pk GoGreen hakkede tomater
Grønnsaksbuljon eller kjøttbuljong/fond
Vann
Salt
Pepper
Timian/Oregano/Basilikum (alt etter hva jeg har for hånden)

Koker opp de hakkede tomatene og lar dem koke noen minutter.
Tillsett vann til ønsket konsistens, smak til med buljong/fond, salt, pepper og krydder.
La den småkoke noe minutter.

Blir stor sett nok til 2-3 porsjoner avhengig av mengde vann.

Pearl
15-09-13, 22:53
Tusen takk skal du ha. Denne skal jeg prøve. Jeg har faktisk veldig lyst på tomatsmak. Har holdt meg unna også tomat i hele fase 1. Jeg så i en liste at det ikke skulle være tomat i fase 1, men i en annen liste så det ut som det var greit. Jeg har holdt meg unna for sikkerhets skyld.
Sånn grønnsaksbuljong, kjøttbuljong/fond, det er altså lov for oss? Det åpner jo litt nye muligheter. :spisesnak

grotingeling
15-09-13, 22:57
Tomat står på liste 2 (samme liste for fase 1 og 2), du kan spise inntil 250g av de grønnsakene som er listet opp:

Grønnsaker, liste 2 (opptil 250 g/dag)
Gresskar
Grønne bønner
Grønnkål
Gul og rød paprika
Knutekål
Løk
Purre
Rosenkål
Rødkål
Sukkererter
Tomat

Wowo
16-09-13, 09:14

Jeg prøvde dette, men det blie ingen høydare for meg. Da er den bedre som den er.

Bathory
01-10-13, 16:29
Noen som vet om man kan spise 1-2 ss med soya yoghurt i fase 2? Jeg liker ikke oljedressing, blir fort sur i magen. Det står at man kan bruke tofu, det er jo omtrent det samme. Er lite kcal og kbh også. Har sendt mail til ED men de svarer jo aldri!

Lille34
01-10-13, 22:49
Hva som egentlig er lov, vet jeg ikke. Sannsynligvis skal man vente til fase 3. Men jeg har bl a spist lavkarbo-knekkebrød med hvitost gjennom hele fase 1 og 2. Så og si hver lørdag har jeg spist kylling m/ost, bacon og fløtesaus, og noen fredager har det blitt taco m/rømme, ost og saus.Har drukket light-brus hver lørdag også, uten at noe av dette har fått merkbare konsekvenser for min vektnedgang. Kanskje hadde jeg gått ned et par kilo mer om jeg hadde unngått dette, men jeg vil gjerne trives også :) Du kan jo prøve deg fram, og se hvordan kroppen din reagerer på det?

Servicen hos Eurodiett er desverre ikke så mye å skryte av, men så lenge dietten fungerer er jeg fornøyd uansett :)

Lykke til :)

Bathory
15-10-13, 20:58
Da har det gått 5 uker, og etter 5 uker i fase 2 har jeg gått ned 12 kg! Woho! Så dette funker! Jeg har ikke vært sulten eller fått episoder med cravings. Synes dette er ett helt topp opplegg!

Jeg pratet med lege på Fedon klinikken, og det var helt greit å spise litt av dette i fase 2;
1-2 ss med mager kesam/lett rømme
litt skinke,magerost,reker,egg el. på rundstykkene
litt ost er lov som "krydder"

Pearl
15-10-13, 21:59
Gratulerer med kjempeflott resultat. :heia:

Lille34
16-10-13, 08:53
Gratulerer med et knallbra resultat:) Høres ut som om du får god oppfølging der du er også. Kjekt å ha, spesielt i begynnelsen. Helt enig i at dette er et kjempefint opplegg, og lett å følge er det også. Man trenger knapt å tenke selv, kan bare gå å hente seg mat når man er sulten. Ypperlig for min ME, ihvertfall. Fortsatt spent på hvordan det blir i fase 4, det er den som blir den store utfordringen. Å ikke ramle utpå igjen når karbomengden øker og blodsukkeret stiger..

Jeg er snart ferdig slanket, faktisk. Føles rart å si det, så uvant. Men herlig! Opprinnelige målet i første runde er passert, og målet denne runden er like rundt hjørnet. Har flyttet det endelige målet bittelitt lenger ned. Jeg vil da ifølge bmi fortsatt være overvektig, men ifølge meg selv og de rundt meg ser jeg normalvektig ut. Jeg vil bare se 6-tallet først, så stopper jeg :)

Lykke til, alle sammen (selv om det ikke er så mange av oss ED-tilhengere her inne):D

Pearl
16-10-13, 19:22
Spennede Lille, at du snart er ferdig slanket og skal begynne i fase 4. For meg var det der det skar seg sisst. Så denne gangen skal jeg være supernøye med overgangen til vanlig kost. Når jeg kommer dit, vil jeg veldig gjerne høre om dine erfaringer. :)

Bathory
16-10-13, 20:28
Flott jobbet til deg også Lille!:heia:
Jeg er nesten glad det er lenge til jeg må begi men utpå fasene med vanlig kosthold. Og det blir leeeenge til jeg kan det!

Jeg har også ME( og fibromyalgi), så det har hjulpet masse å kunne hente seg noe lettvint på de dagene som er værst! Det har også blitt bedre, er ikke like trøtt, noen symptomer har blitt bedre, mens andre som fks irritabel tarm er litt værre. Men gir ikke opp av den grunn!

Legen og sykepleieren jeg går til på Fedon klinikken i Stavanger er helt fantastiske. Jeg har aldri møtt ett mer sympatisk menneske enn Dr. Paal Norheim! Samme gjelder Merete, sykepleieren,:D

Jeg tror nok oppfølgning over lengre tid(jeg skal ha det resten av livet tenker jeg) er nøkkelen til suksess!

Jeg er veldig nyskjerrig på hva dere ED'ere gjør i julen om dere er i fase 3a? :)

Forresten, er det ok å spise 100 gram dolmio classico i ett måltid? Jeg synes den jeg lager selv aldri blir like godt. Jeg kunne tenke meg å lage squash spagetti, nam! Det kan ikke være så mye sukker den inneholder? Ellers er tips til bedre tomatsaus godt mottatt!

Dolmio Næringsinnhold pr 100 gram:
Kalorier, kJ/kcal: 208/49
Protein, g: 1,4
Karbohydrater, g: 7,8
Fett, g: 1,4
Tre viktigste ingredienser i fallende rekkefølge: tomater (76%), tomatpuré (14%), sitronsaft
Inneholder sukker: sukker
Skal tilsettes: 300 g kjøttdeig
Serveringsforslag: 400-500 g kjøttdeig
Tilsetningsstoff: Nei

Bathory
16-10-13, 20:31
Gratulerer med kjempeflott resultat. :heia:

Tusen takk!:D

Bathory
27-10-13, 03:12
Hei alle ED'ere!

Jeg lurer på noe, hvorfor kan man bare spise 1 bar til dagen? Jeg har lest næringsverdien, og den er ganske like kjeksene,paprika snacks,rundstykkene osv.

Pearl
27-10-13, 13:44
Jeg ble fortalt at det er såpass mye søtning at 2 barer kan få en ut av ketode.

Pearl
27-10-13, 19:53
Er det noen som har lest den nye ED boken til Lindberg? Er den til å anbefale?

Gravid 2014
27-10-13, 21:53
Er det noen som har lest den nye ED boken til Lindberg? Er den til å anbefale?

Både ja og nei. Står litt inspirerende oppskrifter og et par pasienthistorier, og en grundig forklaring på ED. Det er bra! Men så står det mye om det samme som står i de andre bøkene, om lindberg- kosthold generelt. Så lite nytt i den delen!

Bathory
29-10-13, 21:53
Hei igjen!

I heftet står det at man kan spise opp til 250 g gresskar per dag, hvilket gresskar? Er det slike halloween gresskar man får i butikkene nå? Er det ikke høy/middels GI på gresskar? Har noen opplevd å falt ut av ketose pgr av dette ? Har såååå lyst å lage meg noen med gresskar!:D

grotingeling
29-10-13, 21:54
Må anta at alle typer gresskar er ok siden de ikke har spesifisert nærmere slik de har for paprika.

grotingeling
29-10-13, 22:01
Etter en noe ufrivillig pause fra forumet er jeg nå tilbake - både på forumet og ED fase1.
Hele oktober har vært et eneste langt kjør på jobben, mye reising og lite tid til fokus på mat.
Har stort sett greid å spise 1 ED-måltid i form av kjeksene pr dag, men de øvrige er definitiv ikke noe og skryte av.....
Men nå er det full innstramming - fase 1 ble påbegynt i går.
Var jo ned hele 9 kg etter sommeren, men pga av de siste ukers stress og styr (=overtid) på jobb er ca 4 av dem tilbake :(
Mye vann :ja:, og 1,3 kg er allerede borte bare siden i går :heia:
Målet er å komme ned til 90 kg før jeg tar sommerferie i desember, så jeg har litt å jobbe med.
Tickeren blir oppdatert på mandag, da bør det meste av vannet være borte.

Bathory
29-10-13, 22:07
Må anta at alle typer gresskar er ok siden de ikke har spesifisert nærmere slik de har for paprika.

Hm, synes det er rart at dette er lov, siden GI er på 71. Men KBH er lavt, ned i 4 g per 100 gram. Blir litt skeptisk, men har kjøpt to store gresskar som jeg håper jeg får frøset og spist etterhvert.

Er litt redd for å stoppe ketosen!

Lille34
02-11-13, 12:23
Velkommen tilbake, grotingeling:)

Pearl
04-11-13, 10:23
Både ja og nei. Står litt inspirerende oppskrifter og et par pasienthistorier, og en grundig forklaring på ED. Det er bra! Men så står det mye om det samme som står i de andre bøkene, om lindberg- kosthold generelt. Så lite nytt i den delen!
Jeg klarte ikke å la være å kjøpe boken likevel. Jeg er enig med deg i at det ikke var særllig mye nytt. Jeg er likevel glad for at jeg kjøpte den. Det er liksom greit å ha alt samlet. Og så er det likevel inspirerende å lese, selv om en del er repitisjon.

arkine
11-11-13, 22:45
Lister meg stille inn her igjen ,,så står vel lykken en bi denne gangen:D

Bøtt
13-11-13, 22:10
Sko ha listet meg inn her jeg også men vilje er det lite av for tiden....

:liste:

arkine
13-11-13, 23:05
Ikke enkelt med den viljen nei ,,et helv----- i grunn
men nå har jeg tre dager på ED og ikke skjeiet ut , min plan er og holde på i 6 små uker( prøver og overbevise meg selv at 6 uker er fort gjort)
har satt vekta bort ,så ikke den distraherer meg ,er den som pleier og ødelegge,,
håper på 6 kilo ned ,men ønske er 10 kilo og undrets tid er vel enda ikke forbi ,håper jeg
Så håper jeg at jeg klarer disse 6 små ukene,,,akurat nå er jeg temmlig sikker på at jeg gjør det ,,men ting forandrer seg veldig fort, så skal ikke være for høy i hatten

Wowo
14-11-13, 14:00
Jeg krysser fingrene for deg, Arkine!

Det med motivasjon og viljestyrke er en merkelig greie. Noen ganger er den bare der, mens den andre ganger er milevis unna og umulig finne.... Jeg skulle gjerne visst hvilke knapper jeg skulle trykke på for å hente den frem. :)

arkine
14-11-13, 17:18
takk for det ,,ja motivasjonen er noe rare greier :D plutselig så blir den borte .enda så er den her hos meg ,,og syker meg selv opp så godt jeg kan

Pearl
15-11-13, 17:12
Kjekt at du listet deg inn her Arkine. Seks bittesmå uker går fort. Du ska se at snart lister du deg ikke rundt her lenger, men tramper og tar en selvfølgelig plass her. Du ma gjerne ta plass du også Bøtt. :heia:

arkine
15-11-13, 20:39
ja og i dag er det femte dagen .og motivasjonen er enda bedre
bestilte de rundstykkene, er ikke sikker på om de er til fase en ,også kvier jeg meg for og smake på de ,er redd de ligner litt for mye på vanlig mat ,,planen er og ha kalkun pålegg på ,men tror jeg venter litt
har noen av dere smakt de?

Wowo
16-11-13, 09:14
ja og i dag er det femte dagen .og motivasjonen er enda bedre
bestilte de rundstykkene, er ikke sikker på om de er til fase en ,også kvier jeg meg for og smake på de ,er redd de ligner litt for mye på vanlig mat ,,planen er og ha kalkun pålegg på ,men tror jeg venter litt
har noen av dere smakt de?

Rundstykkene er gode og en kjærkommen avveksling til resten av maten. Jeg var også redd det skulle trigge lysten på brød hos meg, men det har ikke vært noe problem. Jeg deler de gjerne i tre, smører et lag med pesto på og legger på skiver med cherrytomater og litt rød løk, salt og pepper. Jeg synes det er veldig godt! Det er ikke noe i veien for å spise rundstykkene i fase 1, etter hva jeg har forstått. Kos deg med de du. :)

arkine
16-11-13, 13:09
Takk for svar , da skal jeg prøve rundstykke i kveld kanksje ,,,
6 dagen i dag og kjenner meg litt fysete i dag , å det er farlig ,men får finne på noe annet og gjøre ,,skal ikke sprekke ,,og jeg har enda ikke veid meg (jippy) har satt bort vekta, og bestemt meg for å ta den frem 22desember

har alltid veid meg stort sett to ganger om dagen,men det går forbausende bra,,,saken er jo at jeg er redd for å veie meg,for den vekta har ødelagt for meg før ,,så denne gangen skal jeg kjenne etter på buksene..

Da var det ut i solen og opp i trærne:D

arkine
17-11-13, 15:13
7 dagen i dag , ble ingen rundstykker i går ,,tok ikke sjansen
,men følte på viljestyrken ,, laget pepperkaker av 2kilo deig ,og slo til med snurringer også,, smakte ikke på noen ting ,det kaller jeg viljestyrke,
men til gjenngjeld har lukta av fersk bakverk fulgt meg i hele natt,,men de er nå trykt i frysa ,og pepperkakene i boks ,, så da er noe av julen redda,
gått en lang tur i dag i det fine været ,hvem skulle tro det er langt ute i november

Det er visst stille å¨ED fronten her nå ser jeg ,men det dukker vel opp noen etter vert

Gravid 2014
17-11-13, 19:39
Hei Arkine, det er flere her men jeg har vært litt lat:) jeg har akkurat startet på fase 2 etter 30 dager i fase 1, utrolig deilig med et vanlig måltid! Jeg spiser et rundstykke hver dag. Deler i tre, rister, gnir inn med hvitløk og spiser ofte blomkålsuppe til:) trigger ikke hos meg:) ha en god kveld!

Pearl
18-11-13, 09:24
Jeg er nå på slutten av fase 2 og forbereder meg til overgangen til fase 3A. :)

Gravid 2014
18-11-13, 13:43
Jeg er nå på slutten av fase 2 og forbereder meg til overgangen til fase 3A. :)

Så flink!! Hvor lenge har du vært i fase 2? Gikk du ned mindre enn i fase 1? Lykke til, høres deilig ut med ny fase!!

Pearl
18-11-13, 17:53
Jeg var 1 måned i fase 1 og 2 måneder i fase 2. Hvis du svipper innom journalen min så har jeg tabell med ukentlig oppdatering av vektnedgangen. Jeg er veldig fornøyd til nå. Håper på fortsatt nedgang i fase 3. Jeg har vært på ED en gang tidligere. Da gikk jeg ned i fase 3, men saktere. :)

Gravid 2014
19-11-13, 10:54
Jeg var 1 måned i fase 1 og 2 måneder i fase 2. Hvis du svipper innom journalen min så har jeg tabell med ukentlig oppdatering av vektnedgangen. Jeg er veldig fornøyd til nå. Håper på fortsatt nedgang i fase 3. Jeg har vært på ED en gang tidligere. Da gikk jeg ned i fase 3, men saktere. :)

Nå har jeg lest hele journalen din, Pearl! Så inspirerende. Takk for at du deler! Jeg er inne i min andre uke i fase 2, ser ut som vekta går jevnt nedover, det er deilig. Har aldri spist så mye grønnsaker som nå, det føles veldig godt. Jeg ble så inspirert av de suppene dine som du lager og fryser ned i porsjoner, hva bruker du til å fryse de ned i? Jeg lager som regel en stor porsjon blomkål/brokkolisuppe og har gryta i kjøleskapet, men den tar plass og holder seg dårlig, så det er en skikkelig god ide.

Ønsker deg en strålende dag!

TrillTrall
19-11-13, 11:55
Jeg ble så inspirert av de suppene dine som du lager og fryser ned i porsjoner, hva bruker du til å fryse de ned i?
*blander seg inn* Du kan bruke alt mulig. :) Jeg har et utvalg små plastbokser med gode lokk samlet over mange år. Sjekk på Nille / Europris / Jernia (dyrere, men sikkert mer holdbare) osv. Melkekartonger som du klipper toppen av og klipper langs hjørnene et stykke nedover, brett over og tape etter at du har fylt dem. Fløtekartonger - de kan du jo bare fylle og skru igjen! Men ikke fyll dem smekkfulle, da revner de når suppa fryser. Det går sikkert an å bruke to platposer utenpå hverandre og en sånn Ikea-poseklips også om du passer på at de står stødig til de er frosne.

Porsjonspakker med suppe er genialt å ha i fryseren! :ja:

Bathory
23-11-13, 17:06
Jeg fant Walden farm bbq saus og majones, og shirataki nudler på gym grossisten.no.

Jeg tenker dette må være perfekt for oss på eurodiet fra fase 2 og ut. Alle disse inneholder ingen karbohydrater, ingen fett, og ingen sukker, pluss at det er under 5 kcal på alt per 100g. Noen tanker om dette? Jeg har fått beskjed av sykepleien som følger meg opp at det er lurt å sette smak på ting , og jeg må gjerne bruke sauser ol. med lite kcal:) jeg liker jo at ting er mest naturlig, men det er jo så mye drit i de eurodiet produktene uansett, så hvorfor ikke utnytte det.

Pearl
23-11-13, 21:39
Nå har jeg lest hele journalen din, Pearl! Så inspirerende. Takk for at du deler! Jeg er inne i min andre uke i fase 2, ser ut som vekta går jevnt nedover, det er deilig. Har aldri spist så mye grønnsaker som nå, det føles veldig godt. Jeg ble så inspirert av de suppene dine som du lager og fryser ned i porsjoner, hva bruker du til å fryse de ned i? Jeg lager som regel en stor porsjon blomkål/brokkolisuppe og har gryta i kjøleskapet, men den tar plass og holder seg dårlig, så det er en skikkelig god ide.
Ønsker deg en strålende dag!
Så hyggelig å kunne være til inspirasjon :klem: Hvor lenge skal du være i fase 2?
Jeg fryser ned i plastbokser av alle slag. Jeg har en så travel hverdag at jeg ofte er avhengig av hurtigmat. Siden dette er min form for hurtigmat, så passer jeg på å alltid ha noen porsjoner i fryseren. Jeg kjøper også gjerne en stor stek og klipper opp i små strimler og fryser ned i posjoner på 150 g. Samme med kjøttdeig. Jeg MÅ bare ha det enkelt i hverdagen. Så jeg tar heller en større innsats av og til. :ja:

Pearl
24-11-13, 14:24
Melkekartonger som du klipper toppen av og klipper langs hjørnene et stykke nedover, brett over og tape etter at du har fylt dem. Fløtekartonger - de kan du jo bare fylle og skru igjen! Men ikke fyll dem smekkfulle, da revner de når suppa fryser.
God ide :ja:

TrillTrall
24-11-13, 15:08
Jeg fant Walden farm bbq saus og majones, og shirataki nudler på gym grossisten.no.

Jeg tenker dette må være perfekt for oss på eurodiet fra fase 2 og ut. Alle disse inneholder ingen karbohydrater, ingen fett, og ingen sukker, pluss at det er under 5 kcal på alt per 100g. Noen tanker om dette? Jeg har fått beskjed av sykepleien som følger meg opp at det er lurt å sette smak på ting , og jeg må gjerne bruke sauser ol. med lite kcal:) jeg liker jo at ting er mest naturlig, men det er jo så mye drit i de eurodiet produktene uansett, så hvorfor ikke utnytte det.

Hva i all verden inneholder majones uten fett og med kun 5 kcal / 100 g? Kan ikke være mye majones i den... Ekte majones inneholder vanligvis 735 kcal / 80 g fett pr. 100 g...

Wowo
24-11-13, 15:12
Pearl, har du prøvd å fryse ned bringebærsmothien? Jeg tenkte å prøve det for å spare litt oppvask, hva tror du? Det bør vel gå bra?

Pearl
24-11-13, 17:56
Jeg fryser den hvis jeg lager for mye, men jeg synes den smaker best frisk og nylaget. :)

Hedda:)
27-12-13, 00:06
Jeg se dere lager suppe, er buljong ok altså? *håpefull* Kan ikke se det på lista?

Wowo
05-01-14, 21:04
Hei! Siden det faktisk er noen av oss som har begynt på ED nå i det siste, skal vi forsøke å blåse litt liv i denne tråden? Den hjalp meg mye de første dagene mine. :)

05-01-14, 21:59
Hei! Siden det faktisk er noen av oss som har begynt på ED nå i det siste, skal vi forsøke å blåse litt liv i denne tråden? Den hjalp meg mye de første dagene mine. :)

Gjerne for meg! :)

Pearl
05-01-14, 22:00
Jeg følger alltid med på denne tråden. :)

Lille34
06-01-14, 14:08
Følger med her jeg også, selv om jeg ikke skriver så ofte. Ønsker dere nye masse lykke til :) Heia oss!

06-01-14, 18:03
Har dere hatt en god dag? :)

Jeg har vært på jobb, og formen har vært bedre enn fryktet. Er på dag 3 nå, så kjenner det jo litt i hodet, er litt susete, på en måte. Men det har som sagt ikke vært så verst. Veldig glad for det, for forrige gang jeg gikk på ED taklet jeg det veldig dårlig. Ble rett og slett helt deprimert. :lol: Er langt i fra det nå. :heia:

06-01-14, 20:36
Fikk forresten sms fra PTen min nå. Lurte på om vi ikke skulle sette opp en time snart. Usikker på hva jeg skal svare ... Ser folk skriver at hard trening ikke er anbefalt på Fase 1. Men jeg vil jo gjerne komme litt kjapt i form. Usikker på om jeg kommer til å orke det, eller ikke. :confused:

Wowo
06-01-14, 21:02
Hedda, for det det er verdt, jeg hadde ventet. Det er vel litt bortkastet penger når du ikke kan yte maks?

06-01-14, 21:12
Hedda, for det det er verdt, jeg hadde ventet. Det er vel litt bortkastet penger når du ikke kan yte maks?

Ja, sant det. Det er jo svindyrt med PT, dumt å sløse bort timene jeg har betalt for. Jeg tror jeg venter til jeg er i Fase 2 da, da går det sikkert bedre. Får se an litt. :rolleyes:

Trener du?

milena
06-01-14, 21:24

Signerer dette! Gi kroppen litt tid til å omstille seg til nye energikilder!

06-01-14, 23:23
Ja, svarte at jeg skulle vente litt, at jeg tar kontakt etterhvert.

I dag gikk jeg en mil tilsammen på tur, det er jo litt mosjon i det og. :rolleyes:

Wowo
06-01-14, 23:55
Trener du?

Ikke nå, prøver å gå en del og skal være med på et ryggparti med moderat trim. Jeg begynte å trene litt hardere i fase 2 i forrige runde og etterhvert trente jeg styrke ca tre ganger i uken. Tror jeg kommer til å gjøre det samme nå; jeg venter til fase to med store utfordringene. Da har jeg også lyst til å prøve noen timer med PT etterhvert for å få bedre treningsutbytte.

07-01-14, 00:05
Ok. Godt å høre det går greit med trening i fase 2. :)

07-01-14, 15:16
Nå har jeg smakt risottoen for første gang. Ugh, ikke så snasent, men fikk det ned. Kunne vært verre og kunne definitivt vært bedre. :lol:

Wowo
07-01-14, 18:15
En liten tanke... kanskje vi som er aktive nå på nyåret av nye og gamle ED-brukere skulle presentere oss for hverandre? Det hadde vært hyggelig å vite litt mer om hver enkelt. :) Jeg kan godt begynne.

Jeg er 51 år ung, gift og har tre voksne barn og ett barnebarn på 2 år. Jeg har alltid vært stor og kraftig, men de siste 20 årene har jeg vært fet m.h.t BMI. Min første slankekur gjennomførte jeg som trettenåring og gikk ned ca 15 kg fra 68 kg til 53 kg. Jeg la jo gradvis på meg etterhvert og fant vel en trivselsvekt på rundt 67 kg i begynnelsen av tyveårene. Så kom barna og trivselsvekten ble etterhvert 72. Så seg det bare på. I tredveårene min gjennomførte jeg en Grete Rohde slankekur og gikk ned hvertfall 25 kg etter hva jeg kan huske. Men det seg jo på igjen...... Jeg prøvde lavkarbo en liten periode (tror det var 10 dager :p) men gikk ikke ned på dette kostholdet. (Jeg vet jo, etter å ha lest her på forumet, at det kunne ha endret seg.)

De siste 8-9 årene har jeg gått på overvekt og diabetesklinikken på Pilestredet. Der fikk jeg veiledning og metformin mot min da oppdagede insulinresistens. Dagen jeg kom dit veide jeg litt i underkant av 120 kg og det har jeg hvertfall aldri overskredet, men vekten svingte mellom 106 og 117 kg.

I fjor la de ned dette tilbudet og jeg henvendte meg til fastlegen min for å få hjelp. Han anbefalte meg ED på det varmeste, men jeg var litt skeptisk. Jeg syntes det hørtes veldig drastisk ut og jeg var dritt lei (unnskyld uttrykket) slanking og å gå å være sulten. Jeg la om til Lindbergs kosthold, men vekten rikket seg ikke i riktig retning, så jeg satt meg et mål for våren; hvis jeg ikke nådde det skulle jeg prøve ED.

Jeg nådde jo ikke dette målet som dere sikkert skjønner og det merkelige var at plutselig var jeg mentalt klar for ED og motivasjonen var på topp. Jeg startet 16 juli og har siden den gang sakte og sikkert gått ned 24 kg. Jeg har vært mye sulten, men egentlig har det gått veldig greit. Jeg går jo ikke lett ned, så dette har vært effektivt. De første dagene satt jeg pal på dette forumet og leste blant annet hele denne tråden. Det hjalp meg mye i begynnelsen, men det har jo ikke vært så mye liv her i høst. Håper det har endret seg nå. :)

Jeg kan kanskje føye til at målet mitt i denne omgangen er å gå ned minst 40 kg og i dag har jeg ca 16 igjen. Men jeg må se det an når det nærmer seg hva som er riktig for meg nå. I tillegg er målet å trene og bli i god form. :)

Ja det var min historie. :)

Pearl
07-01-14, 23:03
Dette var et spennende innspill Wowo. Jeg må tygge litt på presentasjonen min, så kommer jeg tilbake med et innlegg.

08-01-14, 19:55
Jeg er 35, bor i Oslo med sønn (11) og hund.

Gikk på ED for ca seks år siden. Dette fordi jeg i årene før hadde gått opp en del i vekt, og legen min mente det kom av diverse hormonproblemer. ED-dietten skulle få hormonene i balanse, og en hyggelig bivirkning ville være at jeg gikk ned i vekt. Det gjorde jeg også, men kun 7 kilo. Jeg husker jeg slet fælt med dietten sist, likte omtrent ikke noe og sto og brakk meg mens jeg presset ned middagen. Jeg husket det som at jeg fulgte dietten til punkt og prikke sist, men etter å ha lest i dagboken jeg skrev da, ser jeg at det gjorde jeg ikke. Det var noe smågreier hist og her, og jeg holdt ikke ut begge månedene jeg skulle gått på fase 2. Men jeg husker jeg følte meg bedre etter perioden, hadde ikke så mange av de ubehagelige greiene hormonplager gir, var glad for å ha gått ned i vekt, selv om jeg gjerne skulle gått ned mer.

Et års tid etter havner jeg i en trafikkulykke. Det kunne gått mye verre, men etter dette har jeg hatt mye smerter hver dag. Og jeg har måttet gå ned i stilling på jobben, da jeg kun makter 50%. Dette gjorde meg deprimert og redd for fremtiden, og dette med mat orket jeg bare ikke å ta like mye hensyn til lenger. Derfor gikk jeg opp i vekt igjen.

Nå har jeg bestemt meg for at 2014 skal bli et år i sunnhetens tegn for min del. :) Jeg er ikke deprimert lenger, jeg har fått en del på stell som gjør at framtiden ikke ser så mørk ut lenger. Jeg er fortsatt lei meg fordi jeg kun kan arbeide redusert, men jeg jobber med å kvitte meg med skammen og sorgen over det.

Jeg har fortsatt utfordringen med at jeg har mye smerter og ofte migreneanfall, men det er en del av livet mitt nå, og jeg skal gjøre alt jeg kan for at dette ikke skal gjøre at jeg må veie mer enn jeg ønsker "bare" på grunn av det.

Jeg er på dag 5 i Eurodietten nå. Det går mye bedre enn forrige gang. :) Dette selv om jeg tilfeldigvis har blitt syk denne vinteren. Jeg blir aldri syk! Men fikk influensa i desember, deretter infeksjon og infeksjonsutløst astma. Sistnevnte sliter jeg med å bli kvitt. Har veldig lyst til å falle tilbake til gamle vaner og spise junk og ulovligheter når jeg er syk, bruke det som trøst. Men nei, det får jeg ikke lov til av meg selv. ;) Så det er bare å holde ut. :)

Jeg tør ikke sette det målet som gjør at jeg hadde blitt 100% fornøyd når det kommer til vekta, så jeg har nå satt 10 kilo som et mål. Bare det føles helt utopisk å skulle oppnå, men jeg håperhåperhåper jeg greier det. Jeg skal gjøre mitt beste! Klarer jeg å gå ned det, vil jeg sette et nytt mål for meg selv.

Jeg er glad jeg har dere andre ED-folkene her inne å snakke med om diett og vekt, for det er jo egentlig et dørgende kjedelig tema, så jeg prøver å spare venninnene mine for det til en viss grad. :lol: Her inne kan man jo bare hoppe over det man ikke gidder lese - veldig greit. ;)

11-01-14, 20:58
Hvordan går det med dere, folkens? :)

Pearl
14-01-14, 11:04
Jeg var ganske slank frem til jeg var ca. 35 år. Jeg er ganske lav, 158 cm og pleide å ligge rundt 50 kg. Etter 35 år begynte vekten sakte, men sikkert å øke på. I og med at jeg senere fikk påvist insulinresistens, regner jeg med at problemene med insulinet startet da. Det forsto jeg ikke den gang og visste ikke riktig hvordan jeg skulle forholde meg til vektoppgangen. Forsøkte å slanke meg ved å bli vegetarianer, noe som var det dummeste jeg kunne gjøre sett i lys av insulinresistensen. Fulgte også statens anbefalinger om et sunt kosthold og på forskjellige måter slanket jeg meg oppover i vekt til jeg stoppet på ca. 72 kg i 2004. Gav da opp dietter og begynte å trene. Styrke og kondisjon på helsestudio. Gikk bare ned et par kilo og satte inn en massiv "kur" med å spise sunt, noe liknende Lindberg og begynte med mer omfattende trening. Gikk ikke ned så mye i vekt, men reduserte en del cm.

Snublet over Ketolysekuren på Meny i 2008. Det var relativt effektivt i begynnelsen, men over tid økte vekten til tross for et strengt kosthold.
Begynte på eurodiett i 2010 og etter 1/2 år var vekten nede i 59,7 kg. Etter å ha sluttet med ED prøvde jeg meg på et Lindbergliknende kosthold, da rant alle kiloene sakte men sikkert på igjen. Prøvde først på ny ketolyse, men fikk det ikke til å fungere. Siden Eurodiett hadde fungert før, startet jeg opp igjen med ED i august 2013. Startvekten var da 76,3 kg. Jeg har nå gått ned nesten 10 kg og har igjen 6 - 7 kg før jeg skal stoppe.

Jeg synes det er relativt enkelt å gå ned i vekt på eurodiett. Det er liksom bare å holde ut. Men denne gangen er jeg smertelig klar over at den virkelige jobben for meg starter når ED-kuren er ferdig. Fase 4/vedlikehold blir den største utfordringen for meg. Det var det jeg ikke fikk til forrige gang.

Forrige gang jeg var på ED, hadde jeg ganske høye verdier på insulinresisten. Denne gangen er verdiene nærmet seg normalen. Ifølge Forusakutten skyldes bedringen i insulinfølsomheten at jeg har vært flink til å trene de siste årene. Så da får jeg bare fortsette med det og håpe på at det kan hjelpe meg når jeg skal over på vedlikehold.

14-01-14, 13:47
Hva slags kosthold ser du for deg når Eurodietten er over, Pearl?

Pearl
14-01-14, 15:22
Jeg tenker jeg skal være veldig nøye med å gå gjennom alle fasene, 3 A, B og C og så 4 etterpå. Fase 4 er vel egenlig Lindberg. For å gradvis se hva jeg tåler av karbohydrater. Jeg skal fortsette å gå på Forusakutten, om ikke annet så for å gå til kontroll et par ganger i året. Hvis vekten begynner å gå opp igjen tenker jeg at jeg raskt skal tilbake til fase 3A og begynne tilvenningen på ny.
Jeg tror det er viktig for meg å fortsette treningen for å bedre insulinfølsomheten så jeg etterhvert kan tåle litt karbohydrater. Det er iallefall planen, så får vi se hvordan det går i praksis.

14-01-14, 15:38
Det høres jo veldig lurt ut. Jeg håper så inderlig jeg slipper å gå på Eurodiet igjen, så vil gjerne klare det denne gangen.

Wowo
14-01-14, 16:24
Jeg tenker jeg skal være veldig nøye med å gå gjennom alle fasene, 3 A, B og C og så 4 etterpå. Fase 4 er vel egenlig Lindberg. For å gradvis se hva jeg tåler av karbohydrater. Jeg skal fortsette å gå på Forusakutten, om ikke annet så for å gå til kontroll et par ganger i året. Hvis vekten begynner å gå opp igjen tenker jeg at jeg raskt skal tilbake til fase 3A og begynne tilvenningen på ny.
Jeg tror det er viktig for meg å fortsette treningen for å bedre insulinfølsomheten så jeg etterhvert kan tåle litt karbohydrater. Det er iallefall planen, så får vi se hvordan det går i praksis.

Jeg synes det høres ut som en veldig bra plan. Jeg tror nok at jeg er nødt til å gjøre noe tilsvarende. Det er jo så viktig at vi får beholde resultatene av den gode jobben vi har gjort!

Treningen er ikke bare viktig for insulinfølsomheten, styrketrening påvirker også forbrenningen og apetitten.

Bare for å skryte litt.... i dag har jeg for første gang på leeeeeenge en BMI på under 30, det vil si at jeg faktisk bare er overvektig. :) Og jeg har gått ned drøye 25 kg; så dobbelt merkedag i dag. :)

14-01-14, 16:26
J
Bare for å skryte litt.... i dag har jeg for første gang på leeeeeenge en BMI på under 30, det vil si at jeg faktisk bare er overvektig. :) Og jeg har gått ned drøye 25 kg; så dobbelt merkedag i dag. :)

Så fantastisk! :heia: Kjempebra jobba, altså! :D

Pearl
14-01-14, 17:40
J
Sååååå flott. Du har gjort en kjempejobb. :imponert:

Wowo
14-01-14, 17:49
Så fantastisk! :heia: Kjempebra jobba, altså! :D

Tusen takk, deilig med litt skryt. (Ikke bare selvskryt).

Sååååå flott. Du har gjort en kjempejobb. :imponert:

Tusen takk, det er nesten litt uvirkelig for meg også. Ser stadig vekk på speilbildet mitt i forbifarten og kjenner meg nesten ikke igjen. :)

Carisma
15-01-14, 21:51
Dere med hormonubalanser, hvordan reagerer dere på soyaen i produktene? Etter hva jeg har forstått red et veldig mye soya i mange av dem?

15-01-14, 21:54
Det er jo en diett som skal stabilisere hormonene, og for meg funker det bra. Vet ikke om det er mye soya i produktene, jeg? Vet en av tingene du kan velge er soyanøtter, ellers har jeg ikke satt meg veldig inn i hva det andre inneholder.

Pearl
17-01-14, 20:02
Jeg klarer ikke å få til "hot cocoa drink" uten å få ekle klumper. Hvordan får dere det til?

andreas
17-01-14, 20:37
Jeg klarer ikke å få til "hot cocoa drink" uten å få ekle klumper. Hvordan får dere det til?

Shake'ern funker. Blir best i en slik shake'er jeg har med "rist" under lokket. I kopp med bare skje eller gaffel lar ikke alt seg løse opp.
Sliter veldig med de ekle klumpene i suppene.

Dem er ikke gode å tygge på ihvertfall ;)

17-01-14, 20:39
Jeg bruker stavmikser til alle ED-produktene som kommer i pulverform, men den drikken der har jeg ikke testet ennå.

andreas
17-01-14, 21:00
Jeg bruker stavmikser til alle ED-produktene som kommer i pulverform, men den drikken der har jeg ikke testet ennå.

Takk for tipset med stavmikser :D Egentlig en opplagt løsning. :rolleyes:

Det er verre når man ikke er hjemme. Ristet for harde livet, men ender med enkelte klumper det er umulig å klemme istykker med skje/gaffel.

17-01-14, 21:10
Takk for tipset med stavmikser :D Egentlig en opplagt løsning. :rolleyes:

Det er verre når man ikke er hjemme. Ristet for harde livet, men ender med enkelte klumper det er umulig å klemme istykker med skje/gaffel.

Jo, bare hyggelig, hehe. :D Når jeg er ute og farter har jeg heller med meg bar, kjeks, soyanøtter og/eller grønnsaker.

andreas
17-01-14, 22:19
Jo, bare hyggelig, hehe. :D Når jeg er ute og farter har jeg heller med meg bar, kjeks, soyanøtter og/eller grønnsaker.

Du har jo vært hjemme noen dager syk. Men hva bruker du til lunsj på jobb?

17-01-14, 22:29
Du har jo vært hjemme noen dager syk. Men hva bruker du til lunsj på jobb?

Ja, jeg har ikke jobbet så mye som jeg pleier, så matmessig har jo det vært en del enklere. ;)

Da jeg var på jobb hadde jeg med meg en matboks full av grønnsaker, og så hadde jeg med meg en pakke kjeks og en bar. Satt og drakk te og mye vann, og knasket på grønnsaker gjennom hele arbeidsdagen (jeg sitter mye stille på jobb, foran pcen). Til lunsj spiste jeg en grønn og dørgende kjedelig salat, etter som hva jeg fant i kantina, og så spiste jeg i tillegg noen kjeks i løpet av dagen, og et par kjeks på gåturen hjem. Det gikk veldig fint. Baren tok jeg til kvelds isteden, da jeg ikke trengte den på jobb likevel. Var skrubbsulten når det var tid for middag da, men slapp sultfølelsen på jobben, ved at jeg hele tiden satt og knasket på noe. :) Spiser forresten pannekaka til frokost, som to vafler med kanel i. De holder meg mett ganske lenge. :)

andreas
17-01-14, 22:39
Mhm. Samme her. Sitter rolig foran pc'en avbrutt av røykepauser.
Knasker grønnsaker så kjevene er såre. Merker mindre sult på jobb. Sikkert kombinert med kaffedrikking og at man er konsentrert om jobben man gjør.

Prøvde vaffeltrikset ditt forleden. De ble jaggu sprø. Leste ett tips om å ta litt jbkm. i for da blir vaflene ikke så sprø. Får prøve ved neste bestilling.

17-01-14, 22:40
Mhm. Samme her. Sitter rolig foran pc'en avbrutt av røykepauser.
Knasker grønnsaker så kjevene er såre. Merker mindre sult på jobb. Sikkert kombinert med kaffedrikking og at man er konsentrert om jobben man gjør.

Prøvde vaffeltrikset ditt forleden. De ble jaggu sprø. Leste ett tips om å ta litt jbkm. i for da blir vaflene ikke så sprø. Får prøve ved neste bestilling.

Du må bare steke de bittelitt, og ikke lukke lokket helt. Jeg står og holder lokket litt oppe, og steker som sagt veldig kort, da blir de ikke flate og sprø, men myke og litt tykkere. God konsistens. :)

Pearl
18-01-14, 15:01
Shake'ern funker. Blir best i en slik shake'er jeg har med "rist" under lokket. I kopp med bare skje eller gaffel lar ikke alt seg løse opp. Sliter veldig med de ekle klumpene i suppene. Dem er ikke gode å tygge på ihvertfall ;)
Jeg sliter med de suppene også ja. Skal se etter sånn shaker med rist. Jeg har en med en slags "ball" med pigger på, men den fungerer dårlig. :)

Kjempegod ide. Den må prøves. :)

Pearl
18-01-14, 15:40
Da er stavmikserideen prøvd. Det fungerte kjempefint. Takk Hedda :)

Pearl
18-01-14, 15:46
Dere med hormonubalanser, hvordan reagerer dere på soyaen i produktene? Etter hva jeg har forstått red et veldig mye soya i mange av dem?
Jeg har noen hormonrelaterte plager: insulinresistens, migrene og overgangsalder. Jeg merker ikke noe forskjell på plagene på denne kosten og annen lavkarbokosthold.

18-01-14, 18:59
Da er stavmikserideen prøvd. Det fungerte kjempefint. Takk Hedda :)

Bare hyggelig. :) Det er det eneste som funker skikkelig, synes jeg. :)

Wowo
26-01-14, 20:43
Her har det blitt litt stille igjen. Hvordan går det med dere folkens?

26-01-14, 20:51
Her går det bra. :) Skal tilbake på jobb igjen i morgen etter å ha vært sykemeldt lenge. Gleder meg! Tipper jeg blir mer sulten på jobb enn jeg har vært her hjemme i det siste, det kan bli en utfordring. Håper det går bra. :)

Hvordan er det med deg?

Wowo
26-01-14, 21:26
Her går det bra. :) Skal tilbake på jobb igjen i morgen etter å ha vært sykemeldt lenge. Gleder meg! Tipper jeg blir mer sulten på jobb enn jeg har vært her hjemme i det siste, det kan bli en utfordring. Håper det går bra. :)

Hvordan er det med deg?

Jeg synes det ser ut som om du bare spiser 4 ed måltider om dagen, eller har jeg misforstått. Jeg synes det høres veldig lite ut?

Det kan godt hende du blir mer sulten, men kanskje det også hjelper å tenkte på andre ting enn mat. Sånn sett kan det være deilig å jobbe.

Med meg går det forsåvidt bra, men har hatt veldig lite energi i det siste. Har hele tiden tenkt at det kommer av at jeg heller ikke får så mye energi fra maten, men så kom jeg plutselig på i går at jeg har glemt at jeg skulle hatt en B12-sprøyte i begynnelsen av januar, så kanskje det er noe av forklaringen. Jeg har rett og slett ikke hatt energi til mer enn det som strengt tatt er nødvendig i det siste og det er kjedelig.

I dag er siste dag på fase 1 og jeg var en liten sniktur opp på vekta. Den viste at jeg har gått ned ca 7,5 kg siden jeg startet på denne fasen. Da ble jeg positivt overrasket. Tenkte å veie meg offisielt i morgen for å se nedgangen på fase 1. Men egentlig er tirsdag veiedagen min.

Ønsker deg lykke til i morgen, Hedda. Det blir nok godt for deg å komme tilbake til jobb. Du har hatt dine utfordringer i det siste. :klem:Håper du ikke får noen tilbakefall med lungebetennelsen.

26-01-14, 22:10
Jeg synes det ser ut som om du bare spiser 4 ed måltider om dagen, eller har jeg misforstått. Jeg synes det høres veldig lite ut?

Det kan godt hende du blir mer sulten, men kanskje det også hjelper å tenkte på andre ting enn mat. Sånn sett kan det være deilig å jobbe.

Neida, jeg spiser fem ED-produkter hver dag. Men det har vært en og annen dag innimellom at jeg ikke har orket mer enn fire, men for det meste har det blitt fem altså. :)

Med meg går det forsåvidt bra, men har hatt veldig lite energi i det siste. Har hele tiden tenkt at det kommer av at jeg heller ikke får så mye energi fra maten, men så kom jeg plutselig på i går at jeg har glemt at jeg skulle hatt en B12-sprøyte i begynnelsen av januar, så kanskje det er noe av forklaringen. Jeg har rett og slett ikke hatt energi til mer enn det som strengt tatt er nødvendig i det siste og det er kjedelig.

I dag er siste dag på fase 1 og jeg var en liten sniktur opp på vekta. Den viste at jeg har gått ned ca 7,5 kg siden jeg startet på denne fasen. Da ble jeg positivt overrasket. Tenkte å veie meg offisielt i morgen for å se nedgangen på fase 1. Men egentlig er tirsdag veiedagen min.

Da er det kanskje den sprøyta, ja, men den kan du kanskje gå og ta nå snart?

7,5 kilo er et fantastisk resultat! Jeg har min siste uke på fase 1 nå, og jeg tror ikke jeg rekker å gå ned to kilo til før 1. februar, men håper i alle fall jeg greier én kilo til, slik at jeg tilsammen har gått ned over 6 kilo. Vi får se på fredag hvordan det går. :o

Ønsker deg lykke til i morgen, Hedda. Det blir nok godt for deg å komme tilbake til jobb. Du har hatt dine utfordringer i det siste. :klem:Håper du ikke får noen tilbakefall med lungebetennelsen.

Takk for det. :klem: Jeg tror og håper det skal gå bra. :)

Wowo
27-01-14, 08:44
I dag er det første dag på Fase 2 i 2. omgang for meg. :) Jeg gikk ned 7,7 kg på fase 1. Det er jeg veldig fornøyd med :). Siden juli 2013 har jeg gått ned 28,6 kg. :D

Så er det bare å brette opp ermene og fortsette det gode arbeid. ;)

Ha en fin dag, alle EDere!

Pearl
27-01-14, 10:04
Gratulerer sååååååå mye. Du har vært kjempeflink både i første og annen runde. :heia: Utholdenhet lønner seg. Nyt de første kjøtt og fiskemåltidene dine.

Anel73
01-02-14, 10:43
God morgen.

Jeg har hatt det så travelt i det siste- så dere har blitt litt glemt dessverre.

Veldig kjekt å lese at dere er så flinke- Wowo som har klart 7,5 kilo i fase1 det er strålende:) Kan tenke meg du nyter å spise kjøtt og fisk igjen:).

Jeg er fortsatt i fase 2, har hatt flere utfordringer i det siste, men klarer å holde meg til dietten. Er utrolig stolt av meg selv. Men må innrømme at jeg er lei av de fleste produktene nå, så satser på at jeg snart kan gå over til fase 3. Kan da kutte ut 1 produkt til og spise lunsj/frokost uten produkt. Jeg drømmer om lavkarbo knekkebrød- skal til sykepleier på torsdag neste uke- håper hun gir meg OK til å lage knekkebrød.

Ellers har jeg klart 6 kilo på litt over 3 uker. Merker det mer og mer på klærne, det er utrolig motiverende.

Ønsker alle sammen en god helg- stå på dere er flinke:)

Pearl
02-02-14, 21:01
Så flink du har vært Anel. :heia:
Jeg kontaktet eurodiett og spurte om det er greit med Spirulina og Clorella på eurodiett. Her er svaret: "Ja det er helt ok. Begge deler er både nærende og utrensende. Husk å drikke rikelig i tillegg. "
(https://www.facebook.com/anna.ingwardo)

Carisma
02-02-14, 21:02
Hjelp, i morra braker det løs! :eek:
Jeg føler meg ikke forberedt i det hele tatt.... Eller, jeg er motivert og greier, men jeg blir veldig stresset ved tanken på om jeg har riktige grønnsaker, hva om ting smaker dritt sammen, tenk om jeg ikke blir mett? Osv... Mett er lik stabilt blodsukker for meg, så redsel for sult er egentlig redsel for lavt blodsukker... For får jeg en skikkelig dropp for jeg panikk og hiver innpå nesten hva som helst for å ikke gå i bakken :o

Pearl
02-02-14, 21:04
Er du i ketose fra før Carisma?

Carisma
02-02-14, 21:07
Er du i ketose fra før Carisma?

Nei... Jeg hadde planer om det, men så ble det så mye frem og tilbake... Og i helga har vi hatt barnefri og bodd på hotell og i grunnen gir flat f i kosten :o

02-02-14, 21:14
Jeg har vært mye mindre sulten enn jeg fryktet, så kan hende det blir sånn for deg og. :) Har kun hatt et par dager hvor jeg har følt veldig sult.

Ønsker deg masse lykke til! :klem:

Pearl
02-02-14, 21:21
Nei... Jeg hadde planer om det, men så ble det så mye frem og tilbake... Og i helga har vi hatt barnefri og bodd på hotell og i grunnen gir flat f i kosten :o
Det er bra. Første gang jeg begynte på eurodiett, var jeg i ketose før oppstart. Det er flere karber på eurodietten, noe som resulterte i at jeg gled ut av ketose. Jeg fikk da ikke hjelp fra den reduserte sultfølelsen som ketosen gir. Da var jeg veldig sulten gjennom de første månedene.
Denne gangen hadde jeg vært ute av ketose en god stund før oppstart ED. Da gikk jeg inn i ketose med ED. Det har vært utrolig mye lettere for meg denne gangen. Ikke sulten de to første fasene.
På Lindbergklinikken nå har de begynt å anbefale å spise "vanlig" - ikke ketosemat i noen uker før oppstart. Så spis det du har lyst på med god samvittighet nå før du starter opp ED. Det er mest sannsynlig det beste du kan gjøre. :)

Carisma
03-02-14, 12:05
Jeg fikk startpakka mi i helga, og jeg lurer på: Hva er de vakumpakkede som ser ut som pucker? og hvordan tilberedes de?

Pearl
03-02-14, 16:23
Det er altså en grønnsakspai som kan stekes eller grilles. Består bare av grønnsaker. Jeg er ikke veldig begeistret for deg. Har smakt den og siden aldri kjøpt den. Men smaken er jo forskjellig.

http://www.eurodiet.no/Varmretter/Middagsretter/gr%C3%B8nnsaks-pai-med-tomat-og-basilikum--/

Jeg har laget en grønnsaksrett og hatt den ved siden av. Det er mange ting som ikke akkurat er gourmetmat. Kunsten til å holde ut er å lære seg å modifisere smaken og å finne seeg noen produkter som man nesten liker. Du kan finne tips og ideer på eurodiett sin hjemmeside og i tråden under her:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17152

Lykke til. Fordelen med dietten er at alle går ned i vekt. :)

Wowo
03-02-14, 17:41
Lykke til Carisma! Jeg har vært mye sulten, men blodsukkeret er stabilt og det er deilig. :)

Jeg er veldig spennt på hvordan det går med deg. :) Krysser fingrene!