View Full Version : Den store felles ED-tråden
Sider :
1
2
3
4
[
5]
6
7
8
9
10
11
12
Oj. 1000??!!:spent:
God bedring, Mille. Håper det var gøy og verdt det. :D
Krysse fingre for vekta til uka, Monica.
Jeg glemte å veie meg i går og i dag for den saks skyld. ;)
Ha en fin fredag, snart helg...vår første barnefrie helg på ni uker. :)
..
Jeg ville rådet deg til ikke å bestille start pakken. Jeg fikk selv det tipset av en som inspirerte meg til å begynne på ED. Var så mye hun aldri endte opp med å spise=penger ut vinduet:(
Klinikken kommer helt sikkert til å anbefale det på det sterkeste.....
Jeg sa jeg bare ville bestille ut fra listen selv.....jeg liker:
prailine bar, karamell og vaniljebar, har hørt at den nye sviske-baren er saftig og god, men ikke prøvd selv,
har alltid hatt sjokoladefrokostblanding til frokost-spist med skje for å få "frokost følelsen", jeg likte osteomeletten, men vet det er veldig smak og behag så mitt råd er å ikke bestille for mye av hver pakke av den varme maten.
Ellers spiste jeg bringebærkjeks, sjokoladekjeks (jeg syntes bringebær var best), creme brulee, pasta(sjekk ut egneoppskrifter i forumet til ED pastaen), soyanøtter er gode og salte for å erstatte chips eller salt snack, kyllingsuppen var den jeg likte best av suppene. Men i fase 2 blir det ikke så mange varme måltider..ikke for min del....så jeg kjøpte heller inn mye av det andre!
Håper du finner ut av det.....:D...og masse lykke til! det er "bare" litt over 4 mnd. siden mange av oss var der, SÅ BARE GLED DEG TIL Å RASE NED I VEKT OG VIPS ER DU SNART MYYYYYYE MINDRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tusen takk for kjempetopp tilbakemelding :). Var og veide meg i går - og snakket med "veilederen". I dag har jeg fått passordet til å få bestilt produktene. Skal sette meg ned med det nå. Har plukket ut endel produkter og håper det blir greit. Blir temmelig dyrt, men det blir sikkert ikke så ille etterhvert som man finner produktene man skal ha og vet hvor lenge de varer og hvor mye man egentlig trenger :).
Bestiller dere hver uke? Eller hvordan gjorde dere det? Hvor lang tid pleier det å ta for å få produktene?
Ønsker alle en knallfin helg:D
Det tar 3-5 dager før jeg får produktene, bestiller når jeg ser det er 3-5 dager til det er tomt :)
Veiedag kun 100 gram ned. MEN nå er jeg nøyaktig der jeg var den 22.desember, før julefri. (matmessig):DDET synes jeg er digg å ha klart iløpet av under en måned-startet ED igjen 3.januar. Er 76,6 kg nå da.
Det tar 3-5 dager før jeg får produktene, bestiller når jeg ser det er 3-5 dager til det er tomt :)
Veiedag kun 100 gram ned. MEN nå er jeg nøyaktig der jeg var den 22.desember, før julefri. (matmessig):DDET synes jeg er digg å ha klart iløpet av under en måned-startet ED igjen 3.januar. Er 76,6 kg nå da.
Tusen takk :). Bestilte varene nå, og så at det egentlig skulle vært inne før 12. Håper det kommer med allikevel.
Gleder meg til å starte opp og følge dere her inne. Det er så utrolig godt å se motivasjonen, hjelpen og alt som skjer her.
Og topp jobbet Streber:).
grotingeling
28-01-11, 14:19
Godt jobbet :heia:
Så flott, Streber. :heia:
Takk er veldig fornøyd i grunn,selv med lite ned de siste to ukene
grotingeling
28-01-11, 23:39
Hyyyyyyper!!!!!!!! :eek:
Dette har virkelig vært dagen sin....
Først var jeg innom på Fedon-klinikken og tok blodprøver, så gikk turen til Haukeland for å ta glukosebelastning.
Gjett hvem som har vært og fortsatt er kjempehyper?????!!!!!
Flere år siden sist jeg tok en slik belastning, og det er egentlig helt unødvendig også siden diagnosen allerede er satt.
Men i forbindelse med dette førerkortstyret så vil de kartlegge graden av diabetes, og da kom jeg tydeligvis ikke utenom en glukosebelastning :mad:
Er litt bekymret for at det kom krav om dette, for diabetes i seg selv kan fører til førerkortnekt.
Men testen viste at jeg fortsatt bare er akkurat innenfor "grensen" for diabetes 2, så forhåpentligvis anser de målingsoversikten som er sendt inn med veldig stabile verdier som godkjent i forhold til kravene.
Har jo også dokumentert at jeg tar glucophage hver dag, og at den ikke har hatt noen påvirkning på synet - går til øyelege 1 gang i året.
Så diabetes'en er under kontroll, og jeg har heller ikke mistenkt den får å være årsakt til bevimelsen - stress sier jeg - stress!
Kommer til å kræsje snart kjenner jeg, for migrenen er på vei - dette er noe skikkelig dritt.
Har prøvd å spise meg ned fra dette sukker-kikket i løpet av dagen, så ingen ED-produkter i dag - men mye proteiner og fett.
Usikker på om jeg skal veie meg i morgen, for jeg kjenner på kroppen at det igjen er masse vann.
Ikke kjekt, jeg var jo akkurat i ferd med å komme meg ned på ticker-vekt :(
Manglet faktisk bare 100g på ticker-vekt-nivå i morges.
Ja, ja, det blir nok bra til slutt - bare en liten hump i veien dette.
I morgen er det en ny dag med nye muligheter til å gjøre de riktige valgene.
Skal ta migrenemedisin nå, samt drikke både løvetann-te og 1l vann - seieren skal bli min :boxing:
(ikke noe i veien med motivasjonen i alle fall :D)
Du kan
svartmale
dagene dine.
Du kan
kle dagene dine
i lyse lette farger.
Det fins mange farger.
Det fins ulike nyanser.
Du kan
vrake og velge.
Du har valg
Jeg velger å komme meg utav sukkerhelvetet umiddelbart :boxing:
Hei hei Grotingeling, håper dagen i morgen er uten migrene! Får jeg spørre om noe, lurer på om jeg fikk migrene i dag skjønner du. Hatt det slik bare en gang før. Var på jobb, fikk plutselig hodepine, tar en paracet, mer hodepine, tar en til, hodepinen forsvinner. Men DA fikk jeg flimringer for øynene, så klart bare midt på, ble helt svimmel-fysj så ekkelt. varte nesten en time, så var jeg fin igjen. Kom hodepine noen timer etter, den gikk bort av nok en paracet. Forskjell fra forrige gang-mange år siden, da ble jeg slått ut, lå på sofaen en dag. Hva tror du?
Håper migrenen har gitt seg nå, Gro. Uff, det er forferdelige greier. :(
her er jeg tidlig oppe en barnefri lørdag. Om ca to timer står jeg i brudesalongen og prøver kjoler: spent:
Ha en fin lørdag dere:klem:
så gøy titti!!! KOSE deg masse!:)
grotingeling
29-01-11, 13:13
Hei hei Grotingeling, håper dagen i morgen er uten migrene! Får jeg spørre om noe, lurer på om jeg fikk migrene i dag skjønner du. Hatt det slik bare en gang før. Var på jobb, fikk plutselig hodepine, tar en paracet, mer hodepine, tar en til, hodepinen forsvinner. Men DA fikk jeg flimringer for øynene, så klart bare midt på, ble helt svimmel-fysj så ekkelt. varte nesten en time, så var jeg fin igjen. Kom hodepine noen timer etter, den gikk bort av nok en paracet. Forskjell fra forrige gang-mange år siden, da ble jeg slått ut, lå på sofaen en dag. Hva tror du?
Migrene kommer i mange former, men det høre ut som om du har hatt et snev av den ja.
Gjenganger-symptomer hos meg er;
- hodepine på den ene siden av hode som kjennes ut som klør som trykkes inn i hodeskallen
- hodepine på "baksiden" av øynene, gir tunnelsyn og flimring
- hodepine (alle varianter) kombinert med kvalme, svimmelhet, økt følsomhet for lys, lukt, lyd og smak
Stort sett havner jeg i horisontalen på et mørkt kaldt rom, men hvis jeg rekker å ta ibux umiddelbart når de første symptomene kommer kan jeg greie å fungere nesten normalt.
Så ibux funker for meg, men da snakker vi om 1200mg i slengen - av og til mer :eek:
Får 600mg-tabletter på resept, og foretrekker dem i stede for konvensjonelle migrenemedisiner - får masse bivirkninger av dem.
Gikk forresten bra med meg etter sukker-galskapen i går.
Tok ibux, drakk masse vann og sov i 12 timer :p
Men sukkersuget er jo der fortsatt, så nå skal jeg ut å gå en tur langs veien.
Takk for svar gro! Var nok bra jeg tok 2 paracet med en gang da-var på jobb og var redd det skulle bli så ille jeg måtte gå, litt krise hos oss det, om noen må det. Her hjemme tar jeg ikke tabeletter før det er riktig ill-men om jeg opplever det der flere ganger må jeg nok begynne å ta hodepinen med det samme hver gang, så det ikke får sjangs å utvikle seg. Håper det var et engans tilfelle...ytterst ubehagelig å ha problem er med synet når du har 100 % ansvar for et menneske uten syn selv +++
Stakkars deg Streber med den hodepinen. Har hatt noe lignende selv et par ganger, kan ikke sammenlignes med vanlig hodepine.....
...og VELDIG gratulere med -100gr. Alle gram regnes, man blir mer godt humør av at de går av enn at de sitter på til neste uke.....så nå kan du kaste deg over de neste 100 grammene;)
Grotingeling: Syntes du er god i pålagt sukkerkikk...kjipt altså. Men så er det godt å vite hvordan helsen er.....
Anngående bestilling av produkter, bestillte jeg for en måned av gangen noen ganger mer...men så gikk jeg tom for noe! Så du finner fort ut av hvor ofte du må bestille. Blir ca. 4000 i mnd. Ble det for meg ihvetfall i fase 1.
Titti: hvordan gikk prøvingen (fnis....)...fortell.....?!?!?!?!??!?!?!?:D
...her er jeg så irritert....har fått ny hoste og har sånn feberfølelse i kroppen. Var "ferdig" med influensa 6 januar. Nå syntes jeg vi har hatt nok snart.....men får bare ri det av meg.
Digg at vi allerede har bestillt sommerferie til Spania....en gulrot mot sommeren!
God lørdagskveld:D
Ja....da ble det feber på meg i natt og helt til nå, håper det gir seg snart....skikkelig lei sykdom......:mad:
grotingeling
30-01-11, 14:28
God bedring Monica http://www.pic4ever.com/images/toyou.gif
Riktig god bedring Monica.
Takk for all omtanken!
Har sovet det meste av dagen og skal legge meg tidlig! Tror jenta mi har smitta meg, hun hadde feber bare et døgn, men har fortsatt hoste og er veldig forkjølet....
...det er så typisk når man endelig er godt igang med trening:confused:...men men...
Håper helgen har vært bra for dere andre???
Uff, god bedring, Monica. Håper virkelig ikke du blir syk nå igjen altså. :klem:
Jeg har hatt en helt super helg.
Herregud så gøy det var og prøve brudekjoler og sååå mye fine kjoler...sukk. http://www.pratekompaniet.net/forum/images/smilies/1wub.gif Jeg prøvde noen helt fantastiske kjoler. Det var så moro siden alle kjolen passet meg så fint og jeg følte meg faktisk slank og fin i alle sammen. Tror faktisk jeg har funnet drømmekjolen. http://www.pratekompaniet.net/forum/images/smilies/happycry.gif Har hengt den av og skal bestemme meg til uka....Helt fantastisk service i brudesalongen vi var i, jeg svever litt enda..og selvtilliten steg et par hakk og alt ble så realistisk...tenk at lille meg skal gifte meg og ha på en sånn nydelig brudekjole...sukk. :love:
Her har de også alt av utstyr til mann, brudesvenner og brudepike. Så deilig og finne alt på et sted og i lokalmiljøet...
Hadde med meg forloveren min, vi tok et lite glass vin før prøvingen og etterpå feiret vi med lunsj og mere vin...Hun har laget første utkast til invitasjonen til bryllupet, det blir så bra. Hun jobber i reklamebyrå og skal hjelpe oss med alt fra inivtasjon til bordkort, kirkeprogram osv...
Senere på kvelden dro kjæresten og jeg ut og spiste på Big Horn, nydelig mat og enda mer vin på den vordende brud.http://www.pratekompaniet.net/forum/images/smilies/fnis.gif, og så dro vi på utested hvor vi hørte på et mulig bryllupsband. Hadde det kjempeartig ute på byen, men det blir nok ikke det bandet som skal spille i bryllupet vårt, litt for heavy for oss.
I dag har vi fylt ut kirkepapirene og skal få sendt avgårde til uka, så nå begynner ting og skje igjen. http://www.pratekompaniet.net/forum/images/smilies/hyper.gif http://www.pratekompaniet.net/forum/images/smilies/1wub.gif
Ellers har vi bare slappet av i dag, kjæresten disket opp med nydelig frokost, så dro vi til byen og hentet bilen min og gikk en lang tur i skogen før vi avsluttet turen med en liten kaffe latte på kafé. Har spist wok til middag og nå er det snart tid for Åndens makt og litt kvelds.
Har blitt lite ED, men stort sett lavkarbo i helgen, men masse masse vin da..:lol:
grotingeling
30-01-11, 21:02
Så herlig helg da Titti :klem:
Kjekt med en liten rapport ja Titti:):D:rolleyes:God bedring videre Monica:)
grotingeling
30-01-11, 21:20
Da er det på tide å pakke til 3-dagers opphold i Stavanger, skal vi se...;
Joggesko (ikke at jeg jogger altså :p) og treningstøy
Termokopp og skje
ED-kakao, ED-frokostblanding og ED-kjeks
Undertøy, "overtøy" :D og innesko
Mini-toalettsaker
PC (of course)
Siste bok i Millenium-triologien
Tja, da tror jeg jeg har det gitt!
Så da er det vel bare å finne badekaret og deretter sengen.
Natti natti da dere :love:
God tur til min fødeby:)(ja, er bare det, he he, vi flyttet rett etter jeg kom til)
JEg kan virkelig anbefale å ta seg en 25 min på tredemøllen før frokost, GroTL. Det er en skikkelig deilig start på dagen når man er inne hele dagen på kurs. Lykke til på ED-kurs ( blir vel fase 3 på deg - kanskje?)
Titti:; hva med en snikkikk på kjolen din? Legger du et bilde på nettet her? :D
Gått ned 1,2 kg denne uken. Og har nå meldt meg på trening både mandag og torsdag....
Wow, kjempebra, Popp. :heia:
I går morges var jeg på vekta før frokost og da så jeg 74-tallet. :spent:
I morges var var jeg oppe på 76-tallet, litt for mye vin og tung biff i går kanskje. :lol:
Men nå er det bar å jobbe på, skal ikke sy ut kjolen rett før bryllupet for å si det sånn.
He he, Popp, jeg legger nok ikke ut bilder av kjolen før etter bryllupet, plutselig er noen kjente innom...men jeg kan legge ut en link til kjolemerket når jeg har bestemt helt sikkert. Det er italiensk design....
grotingeling
31-01-11, 08:28
Grattis med flott nedgang Popp :heia:- og takk for tipset om trim på morgenen før kurs.
Har sjekket med hotellet og de har et trimrom med bl.a. tredemølle, så trening blir det uansett i løpet av disse dagene http://www.graphicsgrotto.com/nextgensmileys/sports/exercise/images/smexercise6.gif (http://www.graphicsgrotto.com/)
Ha en flott dag alle sammen
Lykke til med kurs og trening. :heia:
HEIA POPP!!!! Du verden 1,2 kilo....så fort du går ned! Så herlig!!!!!!! Gratulere!
Endelig kvitt feberen, men det går unna med snytepapir, kanskje brukt en hel sånn pakke med 12 i snart...:o
TITTI: For en fantastisk helg....skulle tro du het Askepott til mellomnavn....sukk!!!!
Skulle gjerne vært i dine "sko" i helgen! Hørtes helt perfekt ut, fra første glasset med vin og til det siste!!!!! Skulle gjerne giftet meg igjen ja....men det må bli med samme mannen...:D:D Vi har 10 års bryllupsdag til juni, vi holder på å gjøre klar invitasjonene. Viktig å feire og markere og ta vare på familie og gode venner.
Grotingeling, jeg bor jo i Stavanger!!! Bare det at vi reiser til Oslo på onsdag etter jobb. Skulle jammen meg fått til en kaffe....er du på kurs hele dagen alle dagene...eller?!??
Det skal bli spennende å begynne med dette. Venter og venter :). Helt utrolig å se vektnedgangen deres. Gratulerer. Flinke er dere.
Fortsatt riktig god bedring Monica.
Lurte på tips på vri og krydder av maten dere bruker i fase 1. Har dere en tråd på det :)?
heihei, måtte bare innom å kvitre litt, det er ikke veiedag så tallet er ikke offesielt-men hadde gått ned til 76 blan i dag-etter selskap i går, overqaskende-men det kan forandre seg til fredag da, men i dag er jeg glaaaad:D Enn du da titti-74,dæsken det er lenge siden jeg har sett det tallet!
Streber...så kult da, gleder meg til å høre på fredag:D:D:D Ja tenk å se 74...fortsatt en drøm her.....
Hapylady: Her er en link til oppskrifts tråd til eurodietten. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606 Mye er til fase 2 men sløyf kjøtt, fisk og fugl så har du mye godt å lage grønnsaker på! Mitt tips er å huske hvitløk, løk og karri ( er jeg spesielt glad i..), eller er det smak og behag om man liker indiske krydder, provance osv..... Det finnes også sukkerfri buljong. Jeg tok av og til 1/2 terning og løste opp i en tekopp med kokende vann. Hadde dette enten i suppene for litt ekstra god smak eller tilsatt i wookede grønnsaker . Ble en slags gryterett lignende ting! Veldig godt! Både mann og barn også likte det masse.
Håper du snart får komme igang;)
Hapylady: Her er en link til oppskrifts tråd til eurodietten. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606 Mye er til fase 2 men sløyf kjøtt, fisk og fugl så har du mye godt å lage grønnsaker på! Mitt tips er å huske hvitløk, løk og karri ( er jeg spesielt glad i..), eller er det smak og behag om man liker indiske krydder, provance osv..... Det finnes også sukkerfri buljong. Jeg tok av og til 1/2 terning og løste opp i en tekopp med kokende vann. Hadde dette enten i suppene for litt ekstra god smak eller tilsatt i wookede grønnsaker . Ble en slags gryterett lignende ting! Veldig godt! Både mann og barn også likte det masse.
Håper du snart får komme igang;)
Tusen takk for at du orker masingen min og svarer meg :). Fikk melding i stad fra posten og har nå vært og hentet produktene. I morgen tidlig går startskuddet. Skal bli spennende å se om jeg kan gå ned på dette. Er kjempe spent:).
Takk for linken også. Skal gå inn og lese der:). Regner med at det kan bli litt kjedelig med de samme produktene hele tiden -og det er godt å se hva man kan gjøre utav det. Er også veldig glad i karri, løk og hvitløk, så da skal jeg prøve det. Pluss buljongen - får se i butikken neste gang...:). Håper jeg ikke ødelegger masse med å bruke lettmelk isteden for skummet:confused:.
Bare hyggelig! Den linken er forresten under oppskrifter på øverste svarte linjen! Bare scroll ned forbi alt som heter frokost, lunsj...osv ganske langt ned på siden finner du tråden som er startet. Finnes også noen tips under Eurodietten, bare les deg nedover på alle trådene å se om du finner noe interessant!
Om du kommer til å gå ned????? JAAAAAAAAAAA det gjør du! Spørsmålet er bare hvor mye!?!?!?!!?
Det blir kjempe spennende, kan huske hvor forventningsfull jeg var. Jeg er forsåvidt det ennå bare det at ting er blitt mer rutine og at jeg ikke går like fort ned;)
Det viktigste er jo at vi går ned!
Imorgen er den store dagen:D Kjempe lykke til!!
:heia::heia::klem::heia::heia:
...apropos lettmelk kontra skummet....tror ikke det store utslaget! I fase1 er det faktisk for kaloriene sin skyld!Du skal ha i deg ca.800 kcal. per dag i fase 1. Jeg gjorde det når jeg var tom for skummet.....har du spurt klinikken din forresten?
Vet ikke hva de andre har erfart, men tror virkelig ikke det gjør det store utslaget.....
når jeg gikk på ED, brukte jeg kunn lettmelk og raste ned i vekt ,
Takk Monica og Arkine:). Har sendt mail til klinikken ang melka også for å være sikker, men det ser da ikke ut til å være et problem da heldigvis. Jeg begynner med den iallefall. Hvis jeg må ta skummet kan jeg likesågodt ta vann. Klarer ikke skummet melk dessverre.
Skal lese igjennom alt jeg finner av tråder igjen. Husker det lå endel ang pannekaka og hva man kunne gjøre, supper osv.... Så får jeg notere denne gangen - så jeg finner det igjen :).
Ja, jeg er skikkelig forventningsfull -ler-. Nesten ingenting som har hjulpet meg tidligere dessverre, men på ED dietten er det jo også hjelp og oppfølging underveis. Og dere her inne. Det MÅ jo bare gå bra da:).
Takk igjen:)
Endelig kvitt feberen, men det går unna med snytepapir, kanskje brukt en hel sånn pakke med 12 i snart...
TITTI: For en fantastisk helg....skulle tro du het Askepott til mellomnavn....sukk!!!!
Skulle gjerne vært i dine "sko" i helgen! Hørtes helt perfekt ut, fra første glasset med vin og til det siste!!!!! Skulle gjerne giftet meg igjen ja....men det må bli med samme mannen...:D Vi har 10 års bryllupsdag til juni, vi holder på å gjøre klar invitasjonene. Viktig å feire og markere og ta vare på familie og gode venner.
Godt å høre du er i bedre form. :klem:
Ja, jeg må si jeg følte meg virkelig som askepott på lørdag..:love:.
I dag har jeg hatt sånn rastløs følelse i meg og veid for i og i mot, så sendte forloveren min meg et bilde av meg i kjolen og da ble jeg sikker med en gang. Kan ikke fatte at det er meg på bildet....og at jeg skulle kle en slik kjole :eek:
Så koselig med 10 års bryllupsdag, det er så hyggelig med en fest da, det er så fint å gjøre litt ekstra ut av det synes jeg...
heihei, måtte bare innom å kvitre litt, det er ikke veiedag så tallet er ikke offesielt-men hadde gått ned til 76 blan i dag-etter selskap i går, overqaskende-men det kan forandre seg til fredag da, men i dag er jeg glaaaad:DEnn du da titti-74,dæsken det er lenge siden jeg har sett det tallet!
He he, 74-tallet var der bare lørdag, ikke sett noe til det i dag gitt. ;)
Så gøy at vekta går nedover, STreber. Det er sååå fortjent. :heia:
. Har sendt mail til klinikken ang melka også for å være sikker, men det ser da ikke ut til å være et problem da heldigvis. Jeg begynner med den iallefall. Hvis jeg må ta skummet kan jeg likesågodt ta vann. Klarer ikke skummet melk dessverre.
.
Jeg har brukt både lett og skummet alt ettersom hva vi hadde, vann går også fint. :ja:
Happylady, jeg ble så inni granskauen så lei av å hive og hive skummet melken flere dager før utgangsdatoen, ble surt lenge før tiden hele tiden her, det ble litt frustrerende gitt. Jeg gikk over til det resten av familien bruker-ekstralettmelk. Bruker den fremdeles, men har hele tiden blandet halvt om halvt med vann-for å få ned kaloriene. Fungerer utmerket!! vi trenger jo ikke nevne at jeg får opp kaloriene igjen med jarlsberg ost i marinade oppi salaten og noen biter sukkerfrisjokolade...kremt..rødme...
Godt å høre du er i bedre form. :klem:
Ja, jeg må si jeg følte meg virkelig som askepott på lørdag..:love:.
I dag har jeg hatt sånn rastløs følelse i meg og veid for i og i mot, så sendte forloveren min meg et bilde av meg i kjolen og da ble jeg sikker med en gang. Kan ikke fatte at det er meg på bildet....og at jeg skulle kle en slik kjole :eek:
Så koselig med 10 års bryllupsdag, det er så hyggelig med en fest da, det er så fint å gjøre litt ekstra ut av det synes jeg...
De bildene MÅ vi bare få se engang! Har litt den følelsen jeg også når jeg ser meg i speil eller i vinduet, da ser jeg at jeg har blitt mye mindre. Men i mitt indre opplever jeg ikke meg selv slik!
Tar nok tid før vi føler oss slanke i enhver situasjon. Ofte i sosiale ting....da føler jeg meg som store Monica, kanskje fordi det er så mange av mine slanke venninner der som alltid har vært slanke, så er det som om jeg ikke klarer å se at jeg nærmer meg det jeg også. Man inntar vel sin "rolle" i vennekretsen gjennom årene som går.
Snakket med en god kunde her som jeg syntes er slank og flott. Men hun hadde gått opp 10 kilo fra match vekt. det kunne ikke jeg se....så vi ser nok ikke tykke ut lenger når vi nærmer oss målet...men vet jeg ikke føler meg helt ferdig før denne magen og "vingene" (de er til ingen nytte, klarer ikke flakse med de engang...:D) på ryggen er helt borte!!!!!
ENIG MED DEG, Streber fortjener sååååååååååååå nedgang!
Happylady, jeg ble så inni granskauen så lei av å hive og hive skummet melken flere dager før utgangsdatoen, ble surt lenge før tiden hele tiden her, det ble litt frustrerende gitt. Jeg gikk over til det resten av familien bruker-ekstralettmelk. Bruker den fremdeles, men har hele tiden blandet halvt om halvt med vann-for å få ned kaloriene. Fungerer utmerket!! vi trenger jo ikke nevne at jeg får opp kaloriene igjen med jarlsberg ost i marinade oppi salaten og noen biter sukkerfrisjokolade...kremt..rødme...
..he,he,he..her kommer betroelsene....syntes du er deilig (deilig humor...)....vi har vel alle våre jarlsberger eller fetaoster på samvittigheten...men jammen har vi gått ned for det;)
Veldig sant, Monica. Husker når jeg veide omtrent det samme før jeg ble gravid for ni år siden så følte jeg meg ikke slank, men når jeg ser på bildene fra den gangen (da var jeg forlover for forloveren min) så var jeg jo kjempefin. Men alikevel har man lett for å henge seg opp i vekta og tall og ser seg ikke selv utenfra slik andre gjør.
Og du ser jo virkelig kjempeslank ut på bildene, Monica. :ja:
Og, ja, så klart dere skal få se bilder. :)
Det var ikke for å fiske etter go'ord altså......
..men takk for det!!!! Tror jeg skal bruke litt tid på å si til meg selv at jeg ser annerledes ut når jeg klarer å gå ned i vekt også. NÅR jeg er ferdig...skal jeg kjøpe klær med den stilen jeg vil gå i, ikke bare til hva kroppen kan passe....tenk så deilig å ikke begrenses av størrelsen! Jeg er ikke vant til å tenke noe særlig på stil.....gleder meg til å bli mer kreativ på det:ja:
MEN...lille prinsesse...du er nesten 5 kilo nærmere målet enn meg...så du ser IHVERTFALL slank ut....og mimre...STREBER er nærme..nærme 75...
...så dere flotte damer, dere er målet og motivasjonen min:D
hei! føler det er en eeeevighet siden jeg har vært her inne....
hapylady: LYKKE til med start. detta skal gå veien!!! og om du føler for det, mas og klag så mye du vil underveis. derfor vi er her;)
titti: høres ut som en herlig helg. gleder meg til kjolebilder. når er bryllupet?
Jeg har ikke hatt det topp i helgen. mye som har skjedd. og fortsatt, når jeg møter motgang, besvares det med mat. i liten grad i forhold til før, men det er irriterende. og merker jeg lar vær å stikke innom her av en merkelig grunn. men nå er det ny uke.
jeg har vært flink idag, bortsett fra for litt lite vann og for lite mat. men! det har bare vært fase to. jeg venter litt med å gå på vekten. og skal helle fokusere på å komme inn i den gode rutinen jeg følte jeg hadde for en uke siden.
sukk,,,fase to er nesten like vanskelig nå som før jul. men nå er det ingenting som skjer som kan gi meg en unnskydning for å dette helt av. heligvis er det legetime i begynnelsen av mars, og det er ikke lenge til. ellers er jeg skrapa blakk og venter på studielån.
fysikkprøve gikk bra, overraskende bra. i min lille hule i helgen ble det liten plass til lekser og andre oppgaver.:rolleyes:
nå driver jeg og sorterer klærne mine. gud som det trengs. føles godt å ha en litt konstruktiv dag ihvertfall. så satser vi på at dagen imorgen blir like bra:D
skravlefant idag gitt
Enig med titti, Monica, du ser veldig slank ut på bildet! Mille-du må da for all del bare skravle i vei !:DWE LIKE! Håper det som foregår som ikke er så trivelig går seg til!
Monica-takk for at du synes humoren min er deilig-da er det hvertfall en her inne som kan le litt med meg iblant når jeg kommer med mine utalelser og gjør mine snodige ting. I journalen min har jeg fortalt de som leser der om starten min på denne dagen, kan ta det her også:
Vekket som vanlig ungene, dekket på til dem, satte fram matbokser til skolelunsj, helte opp drikke, ga dagens beskjeder og sa hadetbra og gikk og la meg igjen som jeg alltid gjør om jeg har fri eller senvakt. MEN da klokken ringte kl 09.00 hadde jeg glemt at jeg hadde vært oppe, så jeg spratt opp av sengen og løp rundt i huset i nattkjole og ropte NEEEI,NEEEEI, NEEEEI!! Helt til jeg, etter å ikke ha funnet noen av barna, forstod at JODA de var vekket og alt var i skjønneste orden.:p
Kjære Mille89
Jammen er det likt, bruke mat for diverse sinnstemninger. Det er jo kjipt å ha det sånn, men godt å høre at fler er i samme båt. Det er den vanen som har fått oss store og utrivelige i egen kropp.
Dermed ennå viktigere å ikke gi opp. Da seirer de gamle vanene. Nå datt du av, hva skjedde og hvordan unngå det eller rette det opp fortere enn sist gang???????? KJEMPE VIKTIG å finne ut av.
Jeg har hatt det sånn litt i det siste etter jul....men har nå funnet ut at jeg føler meg så grei fordi jeg har jo gått ned 15 kilo. Da går vel det meste bra. Men alikevel legger jeg på meg hvis jeg ikke er konsekvent.
Nå har jeg tatt grep om å BARE spise når jeg er sulten.
Jeg har det for meg å finne ut at nå hadde vært godt med noen nøtter, kanskje litt sukkerfri sjokolade....elller kanskje en ekstra bar....sånn går jeg mye å tenker mens jeg EGENTLIG ikke er sulten!!!!!!:mad::mad: Jeg tror hver gang jeg da etterkommer tanken er det ennå lettere neste gang den popper opp.:(
Det er en vane jeg må pelle av.....det er den som gjør at jeg går saktere ned.....
...satt igår å inspirerte meg med vg-vektklubb medlemmer som har klart det! Det hjalp! Der er det før og etter bilder og hva de syntes var viktig. Gjengangeren var vel, bestemme seg og vilje til å gjennømføre...det stod ikke hvor mye de kunne tillate seg av godsaker og likevel gå ned. Jeg måtte riste litt i meg selv å si: "forsake en periode i livet, uten å sulte og uten og lide. Så vil jeg nå mitt mål som er så etterlengtet og velkomment, klarer de, klarer jeg".
Vi trenger hverandre og ny inspirasjon. Det er ikke "lett" å gå ned i vekt. Det at vi går ned, viser at vanene er vendt. Men det er det å holde på de nye som er vanskelige!
Men vi gir oss ALDRI Mille: kom igjen....første mann til -17 kg?!?!?!?!? Er du med?
Kanskje får vi litt mer blod på tann? Kanskje jeg kunne trenge litt "konkurranse" for å huske på hvor viktig dette er i alle små hverdags situasjoner......(selv om det bare er de dårlige vanene mine jeg konkurrerer mot...)
Klemmer til alle som står på....:klem:
Monica-takk for at du synes humoren min er deilig-da er det hvertfall en her inne som kan le litt med meg iblant når jeg kommer med mine utalelser og gjør mine snodige ting. I journalen min har jeg fortalt de som leser der om starten min på denne dagen, kan ta det her også:
Vekket som vanlig ungene, dekket på til dem, satte fram matbokser til skolelunsj, helte opp drikke, ga dagens beskjeder og sa hadetbra og gikk og la meg igjen som jeg alltid gjør om jeg har fri eller senvakt. MEN da klokken ringte kl 09.00 hadde jeg glemt at jeg hadde vært oppe, så jeg spratt opp av sengen og løp rundt i huset i nattkjole og ropte NEEEI,NEEEEI, NEEEEI!! Helt til jeg, etter å ikke ha funnet noen av barna, forstod at JODA de var vekket og alt var i skjønneste orden.:p
Fantastisk......du er bare helten! Godt å se andre mammaer som meg......ser for meg et skikkelig bra uttrykk i fjeset-med snev av panikk/fortvilelse og en herlig morgenkåpe og dragsuget etter løping gjennom huset.....alt er kaos i hodet til man slutt hører at det ingen lyd er i huset i det hele tatt!
Nei....den var fin...godt med en god latter...forlenger visst livet...
Heltinnen STREBER:heia:...du skulle hatt en sånn fast tegneserie stripe....jeg hadde vært "fast" leser:D
:Dtihi du er nå snill du da, men har faktisk tenkt på det , har en bok ide også, vi får se ,vi får se:rolleyes:
Stå på, Mille, dette klarer du. :heia: Kjenner følelsen av å trøste seg med mat når en møter motgang, Rom ble ikke bygd på en dag, men prøv hvertfall å spise "lovlige" ting når du føler for litt ekstra mat...
(bryllupet er 11.juni, så dere må vente bittelitt til med å se bilder ;)).
Monica, jeg er ikke så høy vet du, så jeg tipper du er slankere enn meg selv om jeg veier mindre. OG 74-tallet så jeg bare på lørdag morgen altså, men det var der hvertfall....så får vi se når det dukker opp igjen. ;)
I dag har jeg vært ekstrem sulten, kom på at jeg glemte at jeg har spist sikkert en kjøttpølse til sammen i dag, gått sånn og småskjært meg en pølsebit nå og da. Gutta hadde stekte pølsebiter og potetstappe til middag i dag...og så var det de restene da...
ja ja, det var kalkunpølse og ikke det verste sånn sett. Det var hvertfall ikke sjokolade, som jeg egentlig har lyst på. ;)
Sove godt, jenter, nå skal jeg finne senga mi her, skal bare først. ;)
:klem:
grotingeling
31-01-11, 23:24
Herre jemeni så skravlesyke vi er her inne da, blir jo hekta jo http://www.pic4ever.com/images/5yjbztv.gif - må lese litt til, bare må..... ja også kommentere seff
Skulle gjerne vært i dine "sko" i helgen! Hørtes helt perfekt ut, fra første glasset med vin og til det siste!!!!!
Signerer - høres helt fantastisk ut.
Grotingeling, jeg bor jo i Stavanger!!! Bare det at vi reiser til Oslo på onsdag etter jobb. Skulle jammen meg fått til en kaffe....er du på kurs hele dagen alle dagene...eller?!??
Jeg er ferdig på kurset kl 17 i morgen - sender deg en PM.
Jeg har alltid brukt lettmelk eller ekstra lettmelk halvt om halvt med vann - funker som bare juling!
(Prøver å unngå ost og sukkerfrisjokolade..... ikke alltid med særlig hell... :o)
hei! føler det er en eeeevighet siden jeg har vært her inne....
hapylady: LYKKE til med start. detta skal gå veien!!! og om du føler for det, mas og klag så mye du vil underveis. derfor vi er her
titti: høres ut som en herlig helg. gleder meg til kjolebilder. når er bryllupet?
Jeg har ikke hatt det topp i helgen. mye som har skjedd. og fortsatt, når jeg møter motgang, besvares det med mat. i liten grad i forhold til før, men det er irriterende. og merker jeg lar vær å stikke innom her av en merkelig grunn. men nå er det ny uke.
jeg har vært flink idag, bortsett fra for litt lite vann og for lite mat. men! det har bare vært fase to. jeg venter litt med å gå på vekten. og skal helle fokusere på å komme inn i den gode rutinen jeg følte jeg hadde for en uke siden.
sukk,,,fase to er nesten like vanskelig nå som før jul. men nå er det ingenting som skjer som kan gi meg en unnskydning for å dette helt av. heligvis er det legetime i begynnelsen av mars, og det er ikke lenge til. ellers er jeg skrapa blakk og venter på studielån.
fysikkprøve gikk bra, overraskende bra. i min lille hule i helgen ble det liten plass til lekser og andre oppgaver.
nå driver jeg og sorterer klærne mine. gud som det trengs. føles godt å ha en litt konstruktiv dag ihvertfall. så satser vi på at dagen imorgen blir like bra:D
skravlefant idag gitt
Grattis med fysikkprøven, og stoooor klem til deg Mille http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRgS0WbvrqwnmmJh8p0qSNptU90hmXNf Kuih6OwuzVEGrEobjV-, og så vil jeg si: les svaret fra Monica - mange ganger!!!!
Du skal vite at du ikke er alene, og at det faktisk er hodet som er den største utfordringen når en legger om kostholdet - ikke kroppens behov.
Vaner tar lang tid å bryte, men du er tydeligvis klar over at du tyr til mat i motgang - det betyr at du allerede nå er i stand til å bryte den vanen.
Stå på Mille, vi er her hvis du trenger å blåse ut mer frustrasjon.
Ja, også er vi her også hvis du bare vil sludre om været :rolleyes:
Fantastisk......du er bare helten! Godt å se andre mammaer som meg......ser for meg et skikkelig bra uttrykk i fjeset-med snev av panikk/fortvilelse og en herlig morgenkåpe og dragsuget etter løping gjennom huset.....alt er kaos i hodet til man slutt hører at det ingen lyd er i huset i det hele tatt!
Nei....den var fin...godt med en god latter...forlenger visst livet...
Heltinnen STREBER:heia:...du skulle hatt en sånn fast tegneserie stripe....jeg hadde vært "fast" leser:D
http://www.pic4ever.com/images/25r30wi.gifOK - jeg har en livlig fantasi, og nå har jeg en rekke morsomme bilder på netthinnen av både Streber og Monica
Skulle hatt en USB-utgang slik at jeg kunne printet bildene og postet dem her
Men ja - jeg hadde også blitt fast leser av den tegneserien
Lykke til med oppstart HapyLady, bruk masse krydder.
Mine faste kryddervalg er:
I sjokoladeretter, desserter og pannekaker: kanel, kardemomme, allehånde, muskat og vanlije (ekte vanilje) hver for seg eller kombinert - har også brukt vanlig kakao for å forsterke kakaosmaken, men det kan fort bli for mye
I middagsretter (omelett, pasta, suppe, coscos, osv): chilli, hvitløk, timian, estragon, curry (gjerne curry paste), paprika
Test deg fram til det du liker, og husk olje over grønnsaker/salat og smør til steking av f.eks. pannekaker.
Vi trenger litt fett-tilskudd på denne dietten.
Se forøvrig tipsene som står i info-heftet for fase 1.
Min dag har vært over forventningen avslappende må jeg si.
Startet riktignok med å stå opp kl 5 for å ta fly til Stavanger, men de møtene jeg hadde ble ikke så intense som fryktet - og det siste møte ble faktisk avlyst.
Så da valgte jeg å stikke tidlig fra jobb, sjekke inn på hotellet og trave en tur rundt Mosvannet.
Leeeeenge siden sist jeg gikk der gitt - tror det må være 6 år siden, rett før jeg flyttet til Bergen.
Herlig å kunne gå på uten tanke på glatt underlag og smal vei med mye trafikk - skikkelig turvei.
Kurset i morgen starter ikke før kl 9, så målet er å komme seg opp og ta en kjapp tur i morgen tidlig - eller kanskje trimme på trimrommet....
Men nå er det legge tid kjenner jeg, ha en deilig natt dere
Monica, jeg er ikke så høy vet du, så jeg tipper du er slankere enn meg selv om jeg veier mindre. OG 74-tallet så jeg bare på lørdag morgen altså, men det var der hvertfall....så får vi se når det dukker opp igjen.
Når tallet først har dukket opp, er det alltid på vei på ordentlig:p Merker selv om jeg har gått ned kan jeg godt jo-jo litt før jeg veier det både på morgen og kveld. Når jeg da veier det nye tallet på kvelden også, vet jeg at jeg er stabilisert!
Jeg spiser av og til litt kalkunpølser jeg også. Det er vel ikke karbene som er de mest farlige, men all farsen og annet "spennende" de putter i.....jeg syntes de er krydret mye bedre enn vanlige pølser. Vi spiser bare kylling/kalkun her i hus, når vi engang smaker de andre smaker de veldig vannete og "fettete"...
Jeg rekker akkurat ned til gulvet med 1,68 m. Hvor lang er du da?
http://www.pic4ever.com/images/25r30wi.gifOK - jeg har en livlig fantasi, og nå har jeg en rekke morsomme bilder på netthinnen av både Streber og Monica
Skulle hatt en USB-utgang slik at jeg kunne printet bildene og postet dem her
Men ja - jeg hadde også blitt fast leser av den tegneserien
Elsker den humoren. Digg å møte likesinnete :D Gir du ut noe Streber, skal jeg løpe å kjøpe....sånn usb-utgang skulle vi hatt...billig morro og gratis kino!!!!
Bra vi er flere som har et hodet fullt av gæærn fantasi :D
God morgen og stooooor :klem:er så deilig å få kommentarer som dette. for en deilig morgen det er idag:D
og :blomster: til deg monica. eg e med! men mitt neste delmål er jo å komme dit du er idag monica, under 80!!! hvor lenge er det til påske? det kan gå? :boxing: er herlig å ha dere her altså. jeg føler jeg er på fote igjen. igår gikk ganske greit på de fleste plan. untatt att jeg mast internett hele kvelden!!
jeg glemte enn ting. typisk meg. i helgen møtte jeg en venninne som jeg ikke har sett på en stund, og når hun så meg stoppet hun opp og bare så helt rart på meg. og så sa hun "så fantastisk bra du ser ut!!!". vil tippe hun så meg for 5 kilo siden, men hun mente jeg hadde en helt ny "utstråling" (selvom hun påpekte at jeg aaaallltid hadde vært fin:p) Men ja jeg ble glad. Det virket så genuint.
Og idag morges ble jeg vekket av en febrilsk mann banke på døren og jeg spratt opp og der hadde han åpnet døren og jeg står der trøtt og naken!!! Han gikk ut igjen men helsiken da. Han lurte på om de lakk fra vinduet mitt, noe det ikke gjorde. Dette er ANDRE gang jeg vekkes av menn som ser meg nakne i dette rommet:o sist gang jobbet de på taket (bor i øverste med skråvindu) leeenge. turde knapt stå opp jo. vanligvis blir jeg vekket av måkene. kanskje jeg skal begynne å sove med pysj?:p
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020468.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3})mille-du er bra altså!! ha en god dag videre alle herlige damer! Jeg er 3,6 kilo mer enn da jeg giftet meg i 08, kom jeg plutselig på i dag:eek:(hadde akkurat fått betennelsene i kroppen og begynt å gå opp den gangen) DET er digg å tenke på-vil dere se bilde fra da jeg giftet meg stikk innom journalen min. (strebers journal) Æsj ble tull med skriften, men jeg må straks fly på jobben, så det får bare være!
http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1 (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12&p={3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3})
Når tallet først har dukket opp, er det alltid på vei på ordentlig. Merker selv om jeg har gått ned kan jeg godt jo-jo litt før jeg veier det både på morgen og kveld. Når jeg da veier det nye tallet på kvelden også, vet jeg at jeg er stabilisert!
Jeg spiser av og til litt kalkunpølser jeg også. Det er vel ikke karbene som er de mest farlige, men all farsen og annet "spennende" de putter i.....jeg syntes de er krydret mye bedre enn vanlige pølser. Vi spiser bare kylling/kalkun her i hus, når vi engang smaker de andre smaker de veldig vannete og "fettete"...
Jeg rekker akkurat ned til gulvet med 1,68 m. Hvor lang er du da?
Sant det, men først vil jeg notere meg 75-tallet ;) Er 163 høy, så vi er nok ganske like på BMI nå da vil jeg tro. :ja:
jeg glemte enn ting. typisk meg. i helgen møtte jeg en venninne som jeg ikke har sett på en stund, og når hun så meg stoppet hun opp og bare så helt rart på meg. og så sa hun "så fantastisk bra du ser ut!!!". vil tippe hun så meg for 5 kilo siden, men hun mente jeg hadde en helt ny "utstråling" (selvom hun påpekte at jeg aaaallltid hadde vært fin:p) Men ja jeg ble glad. Det virket så genuint.
Så herlig å få slike kommentarer, Mille. :D
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020468.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p=%7B3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3%7D)mille-du er bra altså!! ha en god dag videre alle herlige damer! Jeg er 3,6 kilo mer enn da jeg giftet meg i 08, kom jeg plutselig på i dag:eek:(hadde akkurat fått betennelsene i kroppen og begynt å gå opp den gangen) DET er digg å tenke på-vil dere se bilde fra da jeg giftet meg stikk innom journalen min. (strebers journal)
Jeg iler inn for å se, Streber. :spent:
grotingeling
01-02-11, 21:47
Ååååh så fine dere er på bildet Streber :love:
Og så må jeg jo hilse til Monica - kjempekjekt å møte deg live, du er bare herlig :klem:
Å , så koselig har dere møttes? :misunnelig:
Her er jentene-girls!!!! Etter to kopper te og kaffe og masse skravling, skulle det egentlig vart mye lenger. Kjempe koselig å treffe deg. Skulle tro vi hadde kjent hverandre i åresvis ;)
...sånn er det når en har felles erfaring og interesser. Håper vi kan gjøre dette med "alle" en gang!
Takk for en kjempe koselig kveld GRO!!!! Fikk ikke sagt det, men digg'a dialekten din!
STOOOOOR klem fra meg:D
Så kjekt dere fikk møttest! Hadde vært så kjekt å fått samlet ED gjengen, kanskje vi får det til en gang!:)
OOOG bildet var veldig koselig, 2 flotte damer!
Hei alle sammen!
Jeg har jo sagt tidligere at jeg skal bli mer aktiv her inne, noe som ikke har skjedd...tenkte jeg kunne dele litt tanker jeg har rundt dette:)
Jeg kjenner nemlig at jeg har et litt ambivalent forhold til dette forumet. På den ene siden synes jeg det er en super plass for å gi og motta motivasjon, råd, trøst osv. Det er jo ikke tvil om at det er en gjeng fantastiske damer (og menn) her inne;) For å forklare den andre siden bedre vil jeg gi et eksempel;) Sist jeg gikk på ED (i 2004) visste jeg ikke om noen andre som gjorde det. Jeg hadde lest meg opp på brosjyrene, og det var alt jeg hadde å forholde meg til. Dette gjorde at jeg ikke så på det å ha en sprekk som en mulighet. Jeg visste ikke hva konsekvensene ville være, og gikk derfor 3,5mnd uten en eneste liten glipp. Ikke fordi jeg var spesielt viljesterk, men rett og slett fordi jeg ikke visste at det gikk an...(dette hørtes meget teit ut;))
Denne gangen har jeg vært en del inne her og lest, og en ny verden har åpnet seg på både godt og vondt ;) Jeg merker jeg er mye mer fristet til små utskeielser når jeg leser om andre som gjør det. Ingen tvil om at dette er en fantastisk plass å komme hvis sprekken allerede har skjedd, men jeg har så lyst å klare meg uten! Gir dette noe mening eller...? Nå skal det sies at det er stor forskjell på de som skal holde på i mange måneder og kanskje år, og meg som er ferdig i april/mai. Jeg ville helt sikkert også lagt inn noen utskeielser hvis jeg skulle gått på det veldig lenge;)
Dette er bare et forslag ut i lufta, men kanskje det hadde gått an å ha en egen tråd for planlagte og uplanlagte sprekker? På den måten ville man fortsatt hatt et sted å blåse ut frustrasjon, gi trøst uten å risikere å "friste" andre?
En siste ting: Jeg synes ikke de som går utenfor dietten i ny og ne er noe dårligere enn de som ikke gjør det, nesten tvert imot, det krever nok en god del å hanke seg inn igjen:) ( noe jeg ikke er sikker på om jeg ville klart)
Dette ble langt og rotete så bær over med meg;) Jeg kan forresten skylde på nesten 39 i feber... God natt alle sammen!
God morgen!
-700 gr. ned siden forrige onsdag!!!!! Kjempe deilig. Da funker "prosjektet" mitt om å spise når jeg er sulten og ikke ellers. Herlig!
Ser ut som om jeg har gått ned veldig mye altså, men klarte å gå ned 2,5 kilo selv fra maks vekt før jeg begynte på ED ifjor september. Så siden Juli ifjor har jeg gått ned det som står på tickeren. Jeg syntes det er viktig å ta med ALT JEG HAR KLART!!!!!
ADA: Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.....skjønner på en måte poenget ditt med at man kan fristes til utskeielse hvis man vet hva andre gjør....MEN...jeg gikk tre måneder på ED uten å gjøre noe "galt". Jeg var bare så motivert og bestemt. Men utpå nyåret var det mer fristende med andre ting. Jeg skeiet ikke ut for det om andre gjorde det, kun fordi jeg ville selv. Men det er nå meg....
...for meg er forumet en støtte fordi det er her BÅDE på oppturer og nedturer. Mitt inntrykk er ihvertfall at det er mindretall som går gjennom en stor vektreduksjon uten å avspore en liten smule. For meg har det å avspore også lært meg nye verdifulle ting om mine svake og negative sider. Kanskje det er et poeng, at vi er alle forskjellige og vi har alle vår individuelle måte å tilnærme oss vårt eget mål på. Det som funker for meg, funker ikke for andre.
Jeg må bare være ærlig å si at jeg syntes vi skal fortsette med en tråd.....(siden temaet ble tatt opp)
GOD bedring Ada;)
God morgen!
-700 gr. ned siden forrige onsdag!!!!! Kjempe deilig. Da funker "prosjektet" mitt om å spise når jeg er sulten og ikke ellers. Herlig!
Ser ut som om jeg har gått ned veldig mye altså, men klarte å gå ned 2,5 kilo selv fra maks vekt før jeg begynte på ED ifjor september. Så siden Juli ifjor har jeg gått ned det som står på tickeren. Jeg syntes det er viktig å ta med ALT JEG HAR KLART!!!!!
ADA: Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.....skjønner på en måte poenget ditt med at man kan fristes til utskeielse hvis man vet hva andre gjør....MEN...jeg gikk tre måneder på ED uten å gjøre noe "galt". Jeg var bare så motivert og bestemt. Men utpå nyåret var det mer fristende med andre ting. Jeg skeiet ikke ut for det om andre gjorde det, kun fordi jeg ville selv. Men det er nå meg....
...for meg er forumet en støtte fordi det er her BÅDE på oppturer og nedturer. Mitt inntrykk er ihvertfall at det er mindretall som går gjennom en stor vektreduksjon uten å avspore en liten smule. For meg har det å avspore også lært meg nye verdifulle ting om mine svake og negative sider. Kanskje det er et poeng, at vi er alle forskjellige og vi har alle vår individuelle måte å tilnærme oss vårt eget mål på. Det som funker for meg, funker ikke for andre.
Jeg må bare være ærlig å si at jeg syntes vi skal fortsette med en tråd.....(siden temaet ble tatt opp)
GOD bedring Ada;)
Signerer deg rett og slett Monica. Støtter å fortsette med denne tråden for ED. Det blir, etter MIN mening,unaturlig å sensurere seg selv, slik at når man har en innrømmelse angående utskeielse/planlegger en utskeielse/ har lyst på noe-må det ikke taes opp i denne tråden, men i en egen, for å ikke friste noen. Fristelser har man over alt, hver eneste dag i det "virkelige liv" også, så DE må man takle og for det meste greie å stå imot , uansett, skal man gå ned i vekt. Dette mener jeg.
God bedring Ada!:)
Hei!
Jeg har funnet masse nytig info og ikke minst oppmuntring her på forumet, og nå har jeg også meldt meg inn. :) Jeg har gått på Ed siden 3.januar og begynner fase 2 i morgen. Gått ned 6 kilo så langt og har ca 15 igjen før jeg blir helt fornøyd. Det funker veldig fint for meg så langt selv om jeg skulle ønske det gikk litt fortere. ;)
Må bare signere Monica og Streber her, blir veldig unaturlig å legge bånd på seg i den ene tråden og ikke i den andre liksom...det som er så herlig med denne tråden synes jeg...vi hadde jo en periode en tråd for hver fase, men det ble til slutt litt mye tråder å holde styr på....
Og hipp hurra, Monica, så flott at det funker. 700 gram ned er helt fantastisk, det er så herlig å se vi rykker oss nedover alle sammen i rykk og napp. :spent: Og det som er hele meningen er jo at vi skal spise mer og mer naturlig mat som vi også skal leve med etter endt kur. :ja:
Glemte å si gratulerer til Monica:eek:sorrysorry! Du er knallflink-gratulerer!
Hei!
Jeg har funnet masse nytig info og ikke minst oppmuntring her på forumet, og nå har jeg også meldt meg inn. :) Jeg har gått på Ed siden 3.januar og begynner fase 2 i morgen. Gått ned 6 kilo så langt og har ca 15 igjen før jeg blir helt fornøyd. Det funker veldig fint for meg så langt selv om jeg skulle ønske det gikk litt fortere. ;)
Velkommen!!! Så bra at det funker:D Blir spennende å følge deg fremover!
Og det som er hele meningen er jo at vi skal spise mer og mer naturlig mat som vi også skal leve med etter endt kur. :ja:
:ja: Super enig....og det er veldig oppmuntrende å se at vi alle er i riktig retning. Vi er virkelig en gjeng som gjør det vi sier.....nemlig!!!!!!!!!!!
Glemte å si gratulerer til Monica:eek:sorrysorry! Du er knallflink-gratulerer!
He,he,he...takk!! Da får jeg gyve løs på de neste!
Blir litt off-line i helgen, må nok ta meg en dag fri for å lese meg opp tenker jeg...:p
Litt offline jeg også tror jeg, oppi hodet, glemte jo å ønske Catha72 hjertelig velkommen og si at 6 kilo på en måned ER raskt, det ER mye, vært stolt og vær tålmodig!:);)
STREBER:
Var inne på journalen din....kjempe fin og slank brud var du!!!!!!!!!!! Du er ikke langt unna nå!!! Knall bra!
Var Gortingeling som fortalte om journalene igår...er ikke den data-bab'en jeg skulle ønske at jeg var:D....
He he, hva skal man med en journal når man kan skrive i denne tråden, hehe. Jeg prøver å ikke være så privat her, men det sklir fort ut.
Har egen journal jeg også (Tittis lille verden).
Takk skal du ha Monica! La ut bilde litt for å sjekke om jeg var helt på jordet når jeg mener jeg kler 70 kilo-stemmer jo ikke med bmi som doktordamen snakker om. Men når dere-og jeg synes jeg var bra nok som 73 kilo tung er jeg f...meg bra nok som 70 kilo. Trener jo mye, er ikke slapp denne kroppen-det tar bmi lite hensyn til.
Helt enig i, Streber. :ja:
Har alltid fått beskjed om at jeg bærer kiloene mine godt. Og BMI er vi blitt for gamle til å bry oss om. :D
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/0002043F.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3}) titti-det driter vi i! Give me cyberfive!
http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1 (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12&p={3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3})
grotingeling
02-02-11, 21:07
Hei og velkommen i gjengen Catha72:klem: - og hipp hurra for flott resultat i fase 1 http://www.pic4ever.com/images/greenstars.gif
Jeg er nå hjemme fra mitt 3-dagers opphold i Stavanger.
Alltid kjekt å være noe dager i Stavanger, bodde jo der i 6 år, men denne gangen ble det ekstra kjekt siden jeg fikk møte Monica :klem:
(Vaffel-oppskriften finner du forresten her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=993779)
Signerer forøvrig dere andre som stemmer for å beholde kun 1 tråd, er så kjekt å følge alle uansette fase - og det er jo myyyye enklere når vi er samlet :)
Velkommen Catha72. Da er vi to nye her inne:). Jeg begynte å mase på denne fine gjengen for ca en uke siden. Er helt ny på ED-dietten.
Synes det er topp å lese om vektnedganger, frustrasjoner, glede og alt som følger med. Håper dere fortsetter å skrive her inne som dere gjør. Det gir iallefall meg utrolig mye støtte, glede og gjør at man ikke føler at man er alene om dette. Dere viser og deler med dere - at også dere kan slite en dag og være i taket den andre:D.
Jeg vil iallefall si at jeg er veldig glad for at dere også tar så godt imot oss nye. Jeg håper jeg etterhvert kan klare å følge med dere og delta som dere gjør, men det kommer vel forhåpentligvis når jeg blir litt mer "varm i trøya":). Tusen takk iallefall for støtten og for at jeg får delta.
Dere blir fort varme i trøya her:ja: jeg var litt stille i starten jeg også, men snart er det dere som skravler mest her tenker jeg:D synes også det er en veldig hyggelig og åpen tone her inne som gjør at det blir lettere å delta selv også:)
Jeg har akkurat vært på trening, indoor walking, nå er jeg på verksted med bilen og har en time å slå ihjel. Hjemme venter studier og husvask, tror vi skal få denne dagen til å gå også;)
juhuuuuu Jeg SER 75 tallet-bare såvidt, men skit i det-jeg seeeer 75 tallet http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000203D2.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3})
Tok veiedagen min denne uken i dag, da det er tidligvakt og superlite søvn i morgen, nekter å veie meg slike tidligvaktdager. Ned 900 gram denne uka:DFor meg er det kjempebra:DVeier nå 75,7 kg!!!Happyhappyhappyyyyy:)
Har nå gått ned akkurat 12 kilo, ingen reserfart, men bra nok for meg. Kjekt med en slik nyhet når resten av dagen går med til husarbeid(blæblæblæblæ, streber er Svært voksen noen ganger...)
Datteren min reiste til Nederland nå i morgest, spent jente og spent vi her hjemme også, studietur.
Håper alle får en flott dag:)
Takk for velkomsten! :) I dag er det over på fase 2 og det er litt skummelt syntes jeg..jeg har kopiert masse oppskrifter som jeg fant innpå her, tusen takk for det. :) Jeg har fulgt fase 1 slavisk (med unntak av min avhengighet til Pepsi-Max) og tror nok jeg kommer til å veksle mellom fase 1 og 2 sånn etter behov en stund fremover. I morgen er det en ørliten fest på gang og jeg planlegger mat som også jeg kan spise samt endelig litt alkohol-inntak. Weeeeiii!!! Håper ikke jeg gjør for stor skade, men dette har jeg gledet meg til en stund nå. I følge legen min kunne en fest under ketose omtrent ta livet av meg...men jeg velger og tro at hun overdriver her. ;) Jeg har ikke tenkt å bli helt kake akkurat, men det blir nok litt mer enn et lite galss med rødt er jeg redd. Vi må jo leve litt innimellom sant? :)
Ha en strålende dag alle sammen!
Lykke til i fase 2, personlig tåler jeg lite alkohol i ketose, vet mange blir fort på en snurr i forhold til vanlig, bare vær obs på det, at du raskere kan bli full. Ellers går det vel greit:)Kos deg!
Bloggersynne
03-02-11, 17:08
Jadaaa <3
Men hvordan fikser man slik teller?
Sånn som flytter seg når du opdaterer hvor mye man har gått ned
og sånt??
HJEEELP !!
Trenger hjelp er ny her :)
http://www.tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php?type=3
Håper jeg fikk til det der nå, ikke flink på data gitt. Velkommen hit Bloggersynne!
Hei!
Jeg er på 3. uka med eurodiett. Går egentlig ganske bra syns jeg, selv om vekttapet ikke er d helt store.. -5 kg på 3 uker liksom! :/ men har "mister" 21,5 cm rundt om på kroppen(!), så d er vel noe d da. :)
Vel, det er bare én ting jeg ikke får til... Og det er å bestille produkter fra nett..! Jeg har brukernavn/passord, og alt skal være i orden ifølge de på kundebehandling. Likevel får jeg IKKE til..!
Hvor trykker jeg for å få bestillt mat?! De sa jeg skulle trykke på "produktbrosjyre", men der er jo bare informasjon om produktene!
Kan noen "guide" meg litt, slik at jeg slipper å ringe inn bestillingen hele tiden..?
Velkommen hit Marie201!!!:)Jeg kan nok ikke hjelpe deg , da ikke forstår hva du ikke forstår, om du skjønner hva jeg mener:o. Man logger inn og følger anvisningene. PÅ venstre side står det Produkter, trykk på det du vil ta en titt på, feks varmretter, bla til du funner noe du vil ha,trykk på bildet først- og trykk på bestill om det er noe du vil ha.
Marie201- å miste 5 kg er IKKE lite på 3 uker, bare måtte få si det, jeg har aldri vært med på en kur jeg har mistet mer enn det på. Dette VIRKER og man går ned uten å miste muskelmasse. Så stå på og vær så flink som du allerede har vært, dette blir bra!
Takk dere! :) Ja, 5 kg er jo en del..
Vel, de eneste produktene jeg kan bestille når jeg trykker på "vis" på produktene, er sjokolade! Jeg trykker på f.x. varmretter på venstre side, velger evt "paella", og "vis", men kan ikke bestille! Den ruta hvor det står antall/legg i handlekurv er ikke der! Den er kun på sjokolade og ett par sjokolade-barer..
Kanskje det er noe galt med maskinen min..? Ifølge kundebehandleren skal alt være i skjønneste orden, og jeg kan bestille 250 produkter.
grotingeling
03-02-11, 19:02
Wohuuu, wihiii, yes yes yes - 75-tallet Streberhttp://www.pic4ever.com/images/congratualtions.gif
grotingeling
03-02-11, 19:04
Velkommen i gjengen Bloggersynne og Marie201, her inne blir dere raskt varme i trøya http://www.pic4ever.com/images/pillowfight.gif
Juhu!! :D Fikk til med bestillingen!! Var jo egentlig ikke noe hokus pokus, bare jeg og min travle hjerne som ikke hang helt med... ;)
Grotingeling-takk!! Og-bra du fikk bestilt Marie:)
Så bra, Streber. :spent: Vi følger hverandre....:ja:
Takk titti, ja vi har liksom gjort det vi:)
Velkommen til Bloggersynne og Marie201.:)
Jeg skal være storfornøyd hvis jeg går ned 5 kg på 3 uker:). Det er jo kjempebra.
Har min første veiedag i morgen. Så dette er spennende. Har jo ikke gått mange dagene på eurodietten, men forsatt over fra ketolysekuren. Ikke sikkert det har sjedd noe, men får holde på mine fredagsveiinger allikevel:).
Lykke til med veiedag i morgen happylady.:)
gratulerer streber!!! (jeg så 83-tallet idag :eek:) streber, jeg finner ikke denne journalen din igjen,,,link (til bilde)?
åååh så fine dere er på bilde grotingeling og monica :love:
velkommen dere nye! 5 kilo på tre uker er dødsbra! :heia: (men jeg skjønner at det er lett å bli utålmodig)
vekten min er forresten litt syk. nesten ny jo. så kanskje den mener ikke egentlig mener 83? jeg spiser jo egentlig alt for lite for tiden. prøver mitt beste, men jeg synes det er vannskelig. kanskje alt jeg har mistet i det siste er muskelmasse? det er vel lett for når man får for lite mat? går en del, men fikk ikke kommet skikkelig igang med treningen.
så på puls-programmet med yngvar. han sier 3 timer trening i uken. 2 timer kondis og en time styrke,,,kanskje jeg må bite i det sure epplet og kjøpe kort på treningssenter?? jeg liker jo svømming,,,
åh ja! lykke til på veiedag hapylady!!
Hei ville, er på jobb schø, ikke her nei, hysj, he he . Får ikke til link med tlf. Er på farten til sent i kveld. Ordner med link senere, om du ikke finner den. Bruk søk knappen. Skriv streber journal så finner du det. Bla noen sider tilbake for bilde .
Tusen takk :). Hadde egentlig ikke regnet med noe denne uken i og med at jeg gikk fra ketolysekuren og over på ED på tirsdag. Trodde kroppen kanskje trengte litt tid på å omstille seg. Stått stille de to siste ukene hadde jeg også. MEN 1 kg ned - jippppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiii:D
Takk titti, ja vi har liksom gjort det vi:)
Samme elendige forbrenninga.:lol:
Grattis med 1 kg ned, Happylady :spent: og :heia: til Mille for 83-tallet. :D
Har faktisk glemt å veie meg siste dagene, det er i grunn litt deilig, for nå merker jeg det så godt på klærne og alle kommentarene jeg får, og da blir liksom ikke bekreftelsen fra vekta såå viktig lenger...
Fredag og helg, gud så deilig. :D Ha en super helg dere, vi snakkes sikkert i helgen også. :klem:
grotingeling
04-02-11, 20:27
Grattis med 1kg HapyLady og velkommen til 83-tallet til Mille :heia:
Her er det gudsjelov-fredag så det holder, godt å slenge seg i sofaen etter en uke med høyt fokusnivå.
Ha en flott kveld, stikker garantert innom i løpet av helga :D
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs285.snc4/40582_10150224569490375_840410374_13833396_4960955 _s.jpg (http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150224569490375&set=o.2390461098&ref=nf)
Absurdgalleriet (http://www.facebook.com/group.php?gid=2390461098)
Av: Sverre Bjørstad Graff (http://www.facebook.com/profile.php?id=840410374)
En riktig god helg til alle sammen :D.
God helg ja. :) Stille og rolig her, selv om loftstua er full av gutter. Begynner å bli store. :love:
Jeg slapper av med kaffe med litt fløte (lov i helgen. ;)), et glass zero og et par ED-kjeks,leser litt regnskap, sjekker flybilletter og surfer iitt rundt...
Fikk ny forsyning med ED i dag, denne gangen bestilte jeg ikke mye, den minste bestillingen hittil. Bestilte et par pakker frokostblanding, 2 pakker Kjeks, 2 pakker vaniljebar, 1 pakke soyanøtter. Føler at jeg har ganske god kontroll på vanlig mat nå, men synes frokostblandingen er veldig grei til frokosten i travle ukedager og de andre produktene er fine mellommåltider. Tror Sofie vil bli stolt av meg når hun hører at jeg endelig tør å gi slipp på ED-produkter og stoler på meg selv nok til å tillate meg selv vanlig mat i porsjonerte mengder...:ja:
Kom på at jeg skal tilbake dit i begynnelsen av mars en gang...:heia:
grotingeling
05-02-11, 20:45
Så flott Titti :heia:, vi må jo før eller siden gi slipp på tryggheten i ED-produktene.
:ja: Har begynt som Monica og spise til jeg er mett og bare når jeg er sulten...:)
grotingeling
06-02-11, 19:21
Sløve dag i dag - deilig :ja:
Det eneste vettuge jeg har gjort, er å lage grillet laks med grønnsaksmos, hjemmelagd bernaise og stekt rosenkål :sikle: nammmmmmmmmmmmm
Det tror jeg bare du har godt av flinke Gro, godt med en slik dag!:)
Stille rolig søndag her også. Var en liten tur på utsiden og vasket vinduer, ellers bare slappet av. Nå har vi sett på et program om tankefeltterapi og er klare for kvelden...Nattinatt. :klem:
Jadaaa <3
Men hvordan fikser man slik teller?
Sånn som flytter seg når du opdaterer hvor mye man har gått ned
og sånt??
HJEEELP !!
Trenger hjelp er ny her
Velkommen:D
Hei!
Jeg er på 3. uka med eurodiett. Går egentlig ganske bra syns jeg, selv om vekttapet ikke er d helt store.. -5 kg på 3 uker liksom! :/ men har "mister" 21,5 cm rundt om på kroppen(!), så d er vel noe d da.
Velkommen :D
Tusen takk . Hadde egentlig ikke regnet med noe denne uken i og med at jeg gikk fra ketolysekuren og over på ED på tirsdag. Trodde kroppen kanskje trengte litt tid på å omstille seg. Stått stille de to siste ukene hadde jeg også. MEN 1 kg ned - jippppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiii:D
Gratulere med nedgang! Superflott!!!!
:ja: Har begynt som Monica og spise til jeg er mett og bare når jeg er sulten...
Håper helgen har vært bra!? Godt å lese seg opp her igjen. Det funker så bra å spise når man er sulten.....virkelig tilfredsstillende! SÅ utrolig bra du får så mye kommentarer. det er verdt ALT!!!!! Virkelig glad på dine vegne!!
Sløve dag i dag - deilig :ja:
Det eneste vettuge jeg har gjort, er å lage grillet laks med grønnsaksmos, hjemmelagd bernaise og stekt rosenkål :sikle: nammmmmmmmmmmmm
Enig med de andre...det trengte du....noen ganger kan det være nok!
Mille: GRattis med nedgang...du raser av....herlig!!!!!!!!!!!!!!!
Og STREBER: GRATTULERE med nedgang! You go'girl!!!!!!!!!!!!!! Ennå har vi god tid til sommeren.
For første gang i livet stresser jeg ikke i forkant av en sommer med slanking. Føles godt og avslappende! Nå skal jeg på trening! Må løpe av litt "godt" fra helgen. Når oldemødre setter frem egne bakte kake MÅ man smake. Hun er 92 og er veldig oppegående, og oldefar er "bare"88. Fantastisk at ungene kan ha et forhold til de! Det er dyrebart syntes jeg. Men har spist lite av karber selv om jeg smakte litt. Har spist når jeg er sulten, så håper onsdag viser samme vekt eller.....
...godt å lese meg opp å være "med" igjen....
Ha en strålende dag alle på ED:D
hahaha streber det bildet der likte jeg :D
jeg har hatt, tja, en merkelig helg. jobbing fredag lørdag søndag. men også innflyttingsfest for en venninne etter jobb lørdag. Gikk i ganske tettsittende klær, og møtte en del venner ejg ikke har sett på en stund, og fikk så utrolig mange kommentarer på hvor flott ejg så ut. bl.a. en jeg egentlig ikke kjenner men som jeg møter av go til. tror hun sa hvor flott jeg så ut 20 ganger(jeg hadde alltiod sett bra ut men nå STRÅLTE jeg, også håret ditt da, fantastisk!!). og ja jeg synes det er deilig å høre det men tror nok jeg syntes det her ble litt mye--->
igår spiste jeg pizza, chips og sjokolade,,,????? bare for å ødelegge? det var ikke fantastisk gode heller. men jeg sluttet bare ikke. merkelige greier. hvorfor skal jeg ha slike megautskeielser?
jaja idag føler jeg meg utslitt og kom meg aldri på skolen. tror nok jeg skal vurdere å jobbe litt mindre. henger ganske langt bak etterhvert. imorgen er det matteprøve.
frem til legetimen skal jeg:
spise hver 3 time
faktisk bruke ed-produktene igjen
lage meg et skillelig måltid hver dag
drikke masse vann
begynne å trene to ganger i uken, 3 timer til sammen.
om jeg spiser nøtter el.l av og til skal jeg gjøre det. har ikke stoppet meg hittil. så satser jeg på at vannet (deter bare vann, noe annet nekter jeg for) av på null komma svisj.
og jeg tenkte på en ting til. fordi jeg føler pulsen min har til tider vært helt sinnsyk. altså, jeg SER at hjertet mtt tar helt av. og igår sjekket en venninne av meg pulsen min(øver til prøve i sykepleier) og jeg hadde puls på 106 og 108, og normalen er mellom 60-80? og sist legetime hadde jeg høyt blodtrykk.
jeg vet jeg stresser mye for tiden men dette er vel ganske ille? skal til fastlegen på fredag ang noe andre greier så kan vel spørre da. men vet han ikke er overentusiastisk for dette jeg driver med, og vil ikke få den derre "begyn å spis sunt og variert" greiene.
vi får se. skal begynne terningen idag. merker jeg trenger å gjøre noe idag som kan gjøre meg stolt over meg selv:p
God treningsøkt Mille, dette går bra!:)Ja ikke sant, absurdgalleriet er så bra jeg hyler når jeg ler:D
Lykke til hos legen mille - og håper treningsøkten ble bra:).
Lurer litt på rekkefølgen av ED-produktene. MÅ man spise f.eks. pasta/risotto osv. til middag, eller kan man ta en bar? Jeg har ikke lyst på mat i dag, og en middag frister ikke i det hele tatt - men spise må jeg jo... Spiste pannekake til frokost og suppe med grønnsaker til lunsj. Kan jeg da f.eks. ta en bar nå og f.eks. kjeks eller noe til kvelden??? Hvordan fungerer det egentlig?
Håper helgen har vært bra!? Godt å lese seg opp her igjen. Det funker så bra å spise når man er sulten.....virkelig tilfredsstillende! SÅ utrolig bra du får så mye kommentarer. det er verdt ALT!!!!! Virkelig glad på dine vegne!!
Enig med de andre...det trengte du....noen ganger kan det være nok!
Mille: GRattis med nedgang...du raser av....herlig!!!!!!!!!!!!!!!
Og STREBER: GRATTULERE med nedgang! You go'girl!!!!!!!!!!!!!! Ennå har vi god tid til sommeren.
For første gang i livet stresser jeg ikke i forkant av en sommer med slanking. Føles godt og avslappende! Nå skal jeg på trening! Må løpe av litt "godt" fra helgen. Når oldemødre setter frem egne bakte kake MÅ man smake. Hun er 92 og er veldig oppegående, og oldefar er "bare"88. Fantastisk at ungene kan ha et forhold til de! Det er dyrebart syntes jeg. Men har spist lite av karber selv om jeg smakte litt. Har spist når jeg er sulten, så håper onsdag viser samme vekt eller.....
...godt å lese meg opp å være "med" igjen....
Ha en strålende dag alle på ED:D
Så koselig å ha oldemødre i live og at barna dine får oppleve de og vise versa. :love: I visse tilfeller må man bare ta et lite kakestykke, men så lenge en klarer å begrense seg er det jo supert, da har vi kommet langt. :ja:
Veldig deilig å slippe og stresse med å slanke seg til sommeren, nå er det bare bonuskiloene som skal av og vi slipper og føle panikken. Dessuten får kroppen tid til å stabilisere seg litt også slik at vi ikke raser opp fem kilo hvis vi unner oss en softis....
Lykke til hos legen mille - og håper treningsøkten ble bra:).
Lurer litt på rekkefølgen av ED-produktene. MÅ man spise f.eks. pasta/risotto osv. til middag, eller kan man ta en bar? Jeg har ikke lyst på mat i dag, og en middag frister ikke i det hele tatt - men spise må jeg jo... Spiste pannekake til frokost og suppe med grønnsaker til lunsj. Kan jeg da f.eks. ta en bar nå og f.eks. kjeks eller noe til kvelden??? Hvordan fungerer det egentlig?
Hei Happylady!
Du kan spise måltidene i hvilken rekkefølge du vil, men i starten skal du helst ha i deg to salte måltider per dag og bare en bar...
Lykke til. :heia:
Mille, tror det er lurt at du skal til legen, lykke til. :klem:
Så herlig med komplimenter...du ser sikkert smasing ut. :heia:
Kanskje du følte for å belønne deg selv når du ble så glad og dermed valgte du mat som belønningen? Gammel vane vet du. :)
jeg har hatt, tja, en merkelig helg. jobbing fredag lørdag søndag. men også innflyttingsfest for en venninne etter jobb lørdag. Gikk i ganske tettsittende klær, og møtte en del venner ejg ikke har sett på en stund, og fikk så utrolig mange kommentarer på hvor flott ejg så ut. bl.a. en jeg egentlig ikke kjenner men som jeg møter av go til. tror hun sa hvor flott jeg så ut 20 ganger(jeg hadde alltiod sett bra ut men nå STRÅLTE jeg, også håret ditt da, fantastisk!!). og ja jeg synes det er deilig å høre det men tror nok jeg syntes det her ble litt mye--->
igår spiste jeg pizza, chips og sjokolade,,,????? bare for å ødelegge? det var ikke fantastisk gode heller. men jeg sluttet bare ikke. merkelige greier. hvorfor skal jeg ha slike megautskeielser?
jaja idag føler jeg meg utslitt og kom meg aldri på skolen. tror nok jeg skal vurdere å jobbe litt mindre. henger ganske langt bak etterhvert. imorgen er det matteprøve.
frem til legetimen skal jeg:
spise hver 3 time
faktisk bruke ed-produktene igjen
lage meg et skillelig måltid hver dag
drikke masse vann
begynne å trene to ganger i uken, 3 timer til sammen.
om jeg spiser nøtter el.l av og til skal jeg gjøre det. har ikke stoppet meg hittil. så satser jeg på at vannet (deter bare vann, noe annet nekter jeg for) av på null komma svisj.
Uff Mille, kanksje du lever en smule for travelt?!?!? Bare det å slanske seg og konsentrere seg om det er en stor jobb for kroppen. I tillegg jobber du mye og henger bak i fag, det hørtes ut som MYE pes.....
Når ting er pes er det ikke gøy.
Skjønner kjempe godt reaksjonen din...det er jo ikke vi som er de som er vant til å få mest komplimenter. Hørtes ut for min del som hun ene der tok litt av...he, he, he!
Tror også di er inne på noe veldig viktig- å planlegge måltider og variasjon av de! Det er det jeg jobber med for tiden samtidig som jeg bare spiser når jeg er sulten....
Jeg må ærlig si at jeg aldri har vært så slank som dette i hele mitt liv. Jeg er ikke vant til å være sånn som det her. Men spis sunt og konsentrer deg om det, så glemmer du litt at du er på "kur"......plutselig er du gått ennå mer ned og så blir du mer vant til den du er nå. Kropp og hjerne skal henge med.
Du kommer deg videre, var vel der du er for en måneds tid siden.....for meg psykisk har jeg endret meg nå, jeg rett og slett nyter meg selv litt og den innsatsen jeg har gjort frem til nå. Nyter å handle klær, undertøy (som også er helt nødvendig når ingen ting passer lenger...)
Vi må bruke tid på å bli vant til å være slankere. For jeg skal IKKE tilbake igjen! Aldri i livet...
...men en dag med pizza og attåt renner fort av igjen;) Lykke til hos legen!!!!!!!
Må bare skrive om en kjempe digg opplevelse...jada...handler om kleskjøp....er litt overfokusert/gira for tiden:D
Passet et skjørt på Noa Noa i medium. Satt litt trangt men behagelig.
Er det noen som bor i Østfold/Oslo område, må dere ta dere en tur, rett av E6 før Vestby. Der ligger det noe så fjongt som NORWEGIAN OUTLET. Høres litt harry ut, men det var flotte butikker på rekke og rad av dyre merker.....nevner: Mexx, Bergans, Norrøna, Hugo Boss, Noa Noa, Triumph osv...osv....det er ikke halvparten en gang. Der har de overskuddslagre fra butikkene. De følger sesongen. Så vårens nyheter hadde kommet inn nå. De var kun til 30% avslag. Resten av butikken var 50%-75% avslag og noen ennå billigere kupp! Jeg sparte masse penger på ting jeg virkelig trengte, samtidig fikk jeg kvalitet. Det er ABSOLUTT verd å ta turen til om det er i nærheten. Mange penger å spare. Masse kule butikker for menn/barn og ungdom også...og egen Le'Crueset (sånn gryter/panner og kjøkken ting)...ikke skrevet det riktig men,men!
Veldig kjekt....jeg skal spare å dra dit til sommer/høst når målene mine er nådd eller veeeeeeeeeeeeeeeldig nærme!!!! Håper som sagt de er nådd til sommeren, men skal ikke være over modig heller...:p
Fantastisk å passe klær jeg vil ha, ikke bare det jeg må ta pga.passformern...jiiiiiiiiiiippppppppppppppppppii iiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja jeg har roet meg litt nå. ble litt betuttet av hele opplegget egentlig. vært flink med mat og kjøpt inn egg og mandler og yoplaityoughurt. tenkte å lage omelett i kveld slik at jeg får meg en skikkelig frokost imorgen. ble ikke trening idag men skal møte en venninne imorgen klokken ti. vi snakket også om kanskje å flytte sammen, hun har en hærlig leilighet sammen med en annen, men hun andre flytter snart sammen med kjæresten. den er litt dyr, men tror det kunne blitt bra. må innrømme at det lett blir litt ensomt alene på rommet mitt.
titti: mat som belønning ja, kjenner til den. jeg tror jeg skal begynne å kjøpe sko i stedenfor:p
monica: jeg har tenkt å roe litt ned på jobbingen ja, men trenger å komme meg på fote igjen etter krasjen i julen. imorgen er det matteprøve det kommer ikke til å gå så bra. men er nå gjeldsfri hurra! helt herlig. hadde tilogmed litt til overs etterpå. sååå digg å virkelig kose seg i butikker. du fortjener det så grådig og du vet det vel selv?
jeg og tenker at jeg vil være ferdig til sommeren. men vi får se hvordan det går. tror det viktigste for meg er å bli fornøyd med å være meg. jeg vet ejg trenger å gå ned ti kilo til men de kommer. om de fortsatt er der i sommer skal de ikke hindre meg i noe som helst!!! nemlig :D
Du Mille, nå hadde det vært gøy med et bilde altså....;)
Lykke til på prøven imorgen, og lykke til med avgjørelse om eventuellt nytt bosted. Er ikke dumt med litt sosial omgang!
Så herlig med nye klær, Monica. :spent:
Hei alle sammen
Det er lenge siden jeg har vært her inne nå. Jeg er ganske så ferdig slanket og har vært på leting en stund etter et spisemønster som bevarer den nye vekten. Jeg merker at det ikke skal så mye til før pilen snur oppover igjen, men jeg har greid det. Så fort vekten går opp mer enn en kilo så har jeg strammet inn igjen. Jeg var på ketolyse før jeg begynte på eurodiett. Fordelen med ketolyse for meg var at jeg hadde betydelig mye mer energi enn med eurodiett. Så etter litt prøving og feiling, så er jeg nå tilbake på ketolyse. Det fungerer greit å holde vekten. Men jeg er usikker på hvor lenge jeg kan gå på ketolyse. På Forusakutten som er min eurodiettklinikk sa de noe om at ketolyse ikke har effekt etter tre måneder og at det er derfor vi driver og går frem og tilbake i fasene. Kanskje jeg skal ha to typer vedlikeholdsdiett å veksle mellom. Men iallefall, foreløpig så er jeg på ketolysse og stortrives med å ha fått opp energien igjen.
Hei Pearl!
Koselig å høre fra deg igjen. Ferdig slanket?!?!? Du verden. Hvordan har størrelsen i kroppen vært etter at du har blitt ferdig?
Jeg lurer på en ting til, hvor mye har du gått ned totalt?
Jeg er selv veldig spent på hvordan jeg ender opp og hva som vil fungere etterpå når man skal stabilisere seg og leve "normalt". Hørtes ut som det var lurt å ikke la deg selv gå opp for mye. Lykke til videre!
Jeg gikk ned ca. 12 kg. Var ferdig i sommer. På Forusakutten fikk jeg høre at jeg kunne forvente å gå opp igjen ihvertfall 1 kg. Denne nye vekten har jeg da satt som en ny normalverdi og tillater meg selv å svinge 1 kg fra den. Vekten har egentlig holdt seg ganske stabilt de siste 6 måneder. Men jeg må som sagt passse ganske nøye på. I boken etter Slankekuren til Torkil Andersen skriver han at ca. 90% går opp igjen etter endt slankekur. Jeg har bestemt at det ikke skal bli meg. Jeg har fremdeles litt mage som jeg kan tenke meg å få bort (alt setter seg der), men jeg kom ikke lengre med eurodiett i denne omgang. Jeg tenker at jeg vil stabilisere vekten der jeg er nå et par år, for så å ta på en runde til for å ta resten. Jeg har nå en BMI på 24,7, noe jeg egentlig synes er ganske bra.
grotingeling
08-02-11, 12:12
Hei Pearl - kjekt å "se" deg igjen :klem:
Og så flott at det går bra med deg etter endt nedgang, høres ut som om du har et godt grep om kostholdet.
Kjekt å stikke innom å se at det fremdeles er noen gamle kjente her ennå. :klem:Jeg tror forresten aldri jeg kommer til å bli ferdig med dette forumet. Tar bare noen pauser i ny og ne. Jeg fikk høre på Forusakutten at jeg hadde veldig mye kunnskaper om kosthold og kropp. Det skyldes ene og alene alle her inne på Forumet som så villig deler med sine kunnskaper og erfaringer. Ellers hadde jeg vært ganske så forvirret når eurodietten var over.
grotingeling
08-02-11, 12:22
Enig:ja: - blir nok aldri ferdig med forumet selv etter endt vektreduksjon.
Her er så masse herlige folk, for ikke å snakke om alle de deilige oppskriftene som publiseres her :sikle:
Så flott at du fortsatt holder vekta, Pearl. :D
Jeg er blitt tipset av legen min og veie meg hver mandag resten av livet, da skjerper man seg fort inn igjen hvis det har sklidd litt ut i helgen...
Enig med dere, har lært utrolig mye her inne, legen min anbefalte meg disse sidene også, men jeg visste jo om de forlengst. ;)
Mille, JA til nye sko! :spent:
Ha en fin dag dere, jeg skal egentlig gå løs på studiene....men skulle bare først. ;)
hei pearl. høres ut som du har en smart plan fremover. jeg har sagt til meg selv at når jeg er ferdig, altså bmi under 25, SKAL jeg være fornøyd. så skal jeg heller jobbe med å holde vekten og være glad i meg selv.
IDAG begynte jeg å trene. fikk litt kick av det, styrke er ikke så aller værst, og så flink jeg føler meg. trengte det etter helgen, og etter matteprøven dag, den gikk ikke supert nei:o(den har heldigvis ikke noe å si, den er bare veiledende)
fikk litt veiledning på treningen av en venninne men skal på veiledningstime på torsdag for å snakke om målene mine og hvordan nå de. tror det er smart. tenker i utgangspunktet to ganger i uken, og mer hvis jeg føler for det.
monica: neste gang jeg føler meg ekstra fin skal jeg huske å ta bilde ;)
titti: ble ikke noen sko idag, men det ble treningsBH. minipupper!
Høres ut som en god plan. :heia:
Enig:ja: - blir nok aldri ferdig med forumet selv etter endt vektreduksjon.
Her er så masse herlige folk, for ikke å snakke om alle de deilige oppskriftene som publiseres her :sikle:
Samme her;) Signerer på den!
Så flott at du fortsatt holder vekta, Pearl. :D
Jeg er blitt tipset av legen min og veie meg hver mandag resten av livet, da skjerper man seg fort inn igjen hvis det har sklidd litt ut i helgen...
Mandag som veiedag...kjempe forslag. Liker egentlig ikke mandager, men sikkert lettere å få full skjerpings når man har kost seg i helgen! Skal begynne med det jeg:) Godt forslag! Men må ha en aldri så liten veiengs imorgen tidlig...apropos det...natta alle. Trøtt ja....
grotingeling
09-02-11, 08:37
Mandag er absolutt den beste dagen for veiing, nettopp fordi helgen er den største utfordringen :rolleyes:
Hadde mandag som veiedag helt til oktober i fjor, da ble den flyttet til lørdag.
Ikke våken nok kl 5 på morgenen til å huske å svinge innom vekta :p
Skal tilbake til mandagsveiinger når jeg får tilbake førerkortet og kan stå opp til litt mer normalt tidspunkt.....
Btw;
Fikk brev fra fylkesmannen hvor de ber om en ytterligere forklaring fra meg på hvorfor jeg mener jeg skal få tilbake førerkortet før det er gått 1 år.
Så nå har jeg fått sjefen til å skrive en attest på de tiltak jobben har iverksatt, og så får jeg vel skrive noen velvalgte ord om hvordan jeg oppfatter det som skjedde.
Stress folkens, det var bare stress!!!
Ja da, og sånn går no dagan http://www.pic4ever.com/images/th_running1.gif
Jeg hadde dødd uten førerkort. :ja:
Håper du snart får det tilbake. :ja:
Jeg liker å ha mandagen som en kontroll på hvordan helgen har gått og særlig når man skal stabilisere vekta og holde et øye med den, men synes nedgangen synes best midt i uka, så derfor holder jeg en knapp på veiing for nedgang på onsdager fortsatt. :) (glemte det i morges...så da ble det torsdag denne uka. :p)
Så kjipt med den lappen Gro! mannen min hadde samme greie for 4 år siden. Han klarte å få den igjen etter 9 mnd, med mye masing....det er virkelig stress for hele familien....jeg krysser fingrene for at du må få den igjen!!!!
Jeg er skikkelig IKKE-NOT motivert idag. Har gått rundt å hatt lyst på crossaint og baguette hele dagen....er det mulig altså! Men har mot alle odds stått imot å holdt meg til planen. Er bare så utrolig demotiverende og håpløst å kjenne på den følelsen av at man ikke gidder, at det ikke er verdt å bli slank....idag ville jeg bare drite i alt.....æsj å':eek:!
Får håpe jeg kommer meg....har blitt endel smågodt (sukkerfritt vel og merke:rolleyes:) og mørk sjokolade i det siste, men må bare si gang på gang at nå må jeg kutte på en stund. Jeg bare vil ha mer når jeg tar litt. Samt stillestand på vekten.
Så det var veldig gledelig å klare å være konsekvent idag tross det dårlige odds i hodet mitt idag....
Skal starte med veiedag på mandag for da er fredag for nærme, jeg vil merke avsporing i helgen fort og da er det ikke verdt det.
Jeg må bare ikke lure meg selv, men heller lure meg selv med nye metoder så jeg holder kursen rett frem mot bikini målet mitt:D
Jeg ser dere er flinke og har en veiedag i uken. Selv har jeg vært "uskikkelig" i flere år og stort sett veid meg hver dag. Det fungerer fint for meg da. Blir ikke stresset av det. :_plystre:
Hipp hurra for deg, Monica, som klarte å stå i mot. :heia: Det er de dagene man forbrenner mest.Det er jeg overbevist om:D
grotingeling
09-02-11, 22:29
Kjempebra Monica :heia:
haha titti den likte jeg. jeg tror også det er de dagene man forbrenner mest!!
Og monica, neste gang du har en lite motiverende dag idag, litt tilbake i denne tråden. Og les hva DU har skrevet. Du har vært en av mine største motivatører nå i min litt "NOT" periode! Og tenk på hvor godt det føltes å få på seg det fine skjørtet, og tenk på at det er faktisk DU som har gjort dette. For deg selv. Tenk på hvor fantastisk flink du er nå. Og om du spiser litt sukkerfri sjokolade så er det vel greit, men ikke tenk at det ikke er verd det, for du vet jo at det er det. DU er verdt det. (heia heia!!!):heia::heia::heia: Og jøsses godt gjort å stå imot sllike dager, jeg er ikke så flink på det.
Jeg tenkte kanskje å lage noe lavkarbo (ikke nødvendigvis helt ED-vennlig) snop til helgen. Drittlei sukkerfri sjokolade:p Og idag smakte jeg skyr av blåbær. Fysj!! (men allikevel grei krisemat)
haha titti den likte jeg. jeg tror også det er de dagene man forbrenner mest!!
Og monica, neste gang du har en lite motiverende dag idag, litt tilbake i denne tråden. Og les hva DU har skrevet. Du har vært en av mine største motivatører nå i min litt "NOT" periode! Og tenk på hvor godt det føltes å få på seg det fine skjørtet, og tenk på at det er faktisk DU som har gjort dette. For deg selv. Tenk på hvor fantastisk flink du er nå. Og om du spiser litt sukkerfri sjokolade så er det vel greit, men ikke tenk at det ikke er verd det, for du vet jo at det er det. DU er verdt det. (heia heia!!!):heia::heia::heia: Og jøsses godt gjort å stå imot sllike dager, jeg er ikke så flink på det.
Jeg tenkte kanskje å lage noe lavkarbo (ikke nødvendigvis helt ED-vennlig) snop til helgen. Drittlei sukkerfri sjokolade:p Og idag smakte jeg skyr av blåbær. Fysj!! (men allikevel grei krisemat)
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ...tusen takk alle sammen! Titti, hvis det er fakta forbrente jeg UTROLIG mye igår! Tror også motivasjonen ikke er på topp fordi jeg er veldig forkjølet og trøtt for tiden. Slipper ikke helt taket den hosten og nesa. Men snart er det mars....første vår måneden.
MILLE: Idag motiverte du meg, TUSEN TAKK!!!!!!!!!!!!!!!
Man blir liksom ikke motivert av seg selv når man er i "skyggedalen"....men det klarte du med meg idag.....kanskje jeg skal gjøre som deg, lage noe annet godt av lavkarbo til helgen. Så har jeg også noe å se frem til...ikke bare alle andre;) Vafler kanskje....har fått oppskriften av Gro:D Er spent på om barna liker de også.....sunt for de og å slippe alt sukkeret.
OG helt enig.....jeg fikser heller ikke helt de Skyrene....æsj, men grei nødproviant.
Her pøser regner det og det var herlig å stå opp med alle positive tilbakemeldinger.....
...klemmer til Gro, Titti og Mille :klem:... :stortsmil
Stoooor klem tilbake, Monica. :klem:
Vi har alle slike dager. :ja: Da har jeg en tendens til å sky litt unna forumet her, rare greier, det er jo egentlig da man trenger støtte...hmmm...
Var på vekta i morges og det står på stedet hvil, trodde liksom det skulle rase nedover jeg...hehe, vet jo det går sakte, men blir alikevel skuffet, opp og ned på vekta hundre ganger, håper jeg får glimt av et nytt tall. Helt håpløs.:lol:
I dag skulle jeg egentlig på trening før jeg satte meg ned med studiene, men fikk sånn mageknip på vei til SFO at jeg bare måtte snu etter at jeg hadde levert gutten på skolen. Men det gikk seg til etter en tur på do og to paracet. Så nå har jeg fått trent litt zumba (dvd), støvsuget og ryddet og levert inn ukesoppgaven.
Om en måned har jeg time på Hexenbergklinikken, sitter og tenker at jeg håper jeg har gått ned en kilo til da, det er jo mulig, men hva hvis ikke, det er jo ikke min feil, men alikevel føler jeg liksom på det. Vil så gjerne vise til gode resultater....og har lyst til å avlyse timen hvis jeg ikke har gått ned noe siden sist liksom. Håpløs, ja jeg vet. :ja:
Ha en fin dag da, dere, må springe videre her. :)
Hei dere! Tenkte bare å tipse om at jeg nå har lagt ut produkter i salgstråden med en del produkter til halv pris.:)
Jeg skrev jo litt her inne tidligere, men etter bare ti dager på eurodietten gikk jeg over på lvkarbokosthold/lchf.
Har foreløpig ikke hatt noen vektnedgang, noe som er ganske nedslående...:rolleyes: Men kan kanskje ha noe med at jeg levde litt "ekstremt" på eurodietten? Gikk jo ned 6,3 kg da. Etter det har det først gått litt opp, så litt ned, og så litt opp igjen... Men håper det er bare det at det tar litt tid for kroppen og stabilisere seg... Har fortsatt masse kviseutbrudd og er mye trøtt, og det betyr kanskje nettopp det. I tillegg trener jeg mer nå. Ikke vet jeg, har holdt på to uker til, og skal gi det litt tid enda. Hvis ikke kommer jeg vel tilbake hit igjen.
Lykke til allesammen, dere er noen kjempeflinke flotte damer!:)
Stoooor klem tilbake, Monica. :klem:
Vi har alle slike dager. :ja: Da har jeg en tendens til å sky litt unna forumet her, rare greier, det er jo egentlig da man trenger støtte...hmmm...
Var på vekta i morges og det står på stedet hvil, trodde liksom det skulle rase nedover jeg...hehe, vet jo det går sakte, men blir alikevel skuffet, opp og ned på vekta hundre ganger, håper jeg får glimt av et nytt tall. Helt håpløs.:lol:
Vil så gjerne vise til gode resultater....og har lyst til å avlyse timen hvis jeg ikke har gått ned noe siden sist liksom. Håpløs, ja jeg vet. :ja:
AKKURAT sånn har jeg det også. Men veldig greit at jeg var frustrert her inne igår for jeg fikk så mye god støtte idag!
Rart man bare vil være for seg selv når ting går litt skeis.....
Skal egentlig ha kontroll neste uke, men kommer til å flytte timen til om en mnd. jeg. har vært så mye syk og litt av og på, så da vil jeg heller vente! Det er jo ikke vits å betale nesten 600,- for å se at jeg ikke har gått ned....selv om jeg vet det er oppmuntrende å gå på kontroll. Tror denne gangen jeg trenger litt mer tid før neste veiing på klinikken.
Har vært like kjesken og sulten idag, men idag orker jeg ikke bry meg om det dumme suget. Men er så sulten.....har spist når jeg har blitt sulten, men blir jo det etter bare 2 timer idag. Drikker vann og te for å holde ut en time ekstra. Jeg får spise mye fisk og brokkoli til middag, så håper jeg å være mett for kvelden. Skal trene ikveld...så vi får se!
Lykke til Eurojente, høres ut som kroppen din jobber på! Bare la den få tid. Har lest om andre på ditt opplegg at det kan gå opp til en måned før det "løsner" og kroppen lar seg selv kvitte seg med fettet....
Tenk på meg som betaler 900 kr timen pluss kjøring en drøy halvannen time. :lol:
Lykke til, håper du kommer deg gjennom dagen...sulten her selv jeg...;)
OG lykke til til deg også, Eurojenta, koselig du stikker innom. :ja:
hei eurojente! kjekt at du stikker innom. jeg tror at hvis du er tålmodig kommer dette til å løsne seg. det er jo litt av en omveltning fra eurodiett til lchf. kroppen din hadde sikkert akkuratt vendt seg til lite kalorier. men gi den litt mer tid så skal du se at det får fart på sakene. Drikker du nok vann? så vidt jeg har fått med meg bør man ha myyye mer vann på lchf enn på eurodiett? uansett, lykke til! og stikk innom her så mye du vil :)
monica og titti: jeg er jo sik selv, skyr forumet når jeg er nede. apropo sist time jeg hadde, hvor jeg fant ut av det samme dag som timen var, hadde jeg egentlig ikke lyst å gå. men det var en skikkelig motivasjonsboost. Så det kommer kanskje litt ann på hva man trenger? og monica, om du er sulten, så synes jeg du skal spise. du trenger jo gjerne ikke så mye, men en bar eller brownie er jo ingenting uansett. litt tullete og måtte gå rundt sulten tenker jeg? husk at vi skal holde ut en stund ;) og om du vet at du spiser de rette tingene er jo sulten reel og at kroppen faktisk trenger næring.
jeg var på treningsveiledning idag, og har fått et opplegg som jeg nå skal følge. gikk gjennom opplegget to ganger (det er tre ganger jeg skal gå gjennom det) og jeg har sååååå vondt i hele kroppen:eek: skjelver i bena når jeg går i trappene. herregud så sprek jeg kommer til å bli når jeg følger dette. er styrke og kondis i ett. tenker å gjøre det to ganger i uken, pluss en trening i helgen de dagene jeg har tid, gjerne da en "kosetrening" som spinning eller noe. herregud, så hardt har jeg ikke kjørt kroppen min på år og dag, og gjennomførte ikke hele en gang. heldigvis var det en sympatisk muskelmann som gikk gjennom opplegget med meg, tror forresten han trodde jeg var ltt sterkere enn jeg er :p det fislegreiene jeg holdt på med på tirsdag på apparatene var tydligvis bare tull.
fuuuuh, kjekt var det da. men jeg gruer meg til imorgen, håper jeg klarer å gå til skolen i det hele tatt:rolleyes:
ps: skyr jordbær var slett ikke værst, greit etter trening tenker jeg
Så flink du er som er har kommet så godt i gang med treningen, Mille. Det er jo så deilig....etterpå hvertfall. :lol:
Ja, det er ofte når en ikke har gått ned at en faktisk trenger det piffet, det erfarte jeg selv i høst. :ja:
Idag har jeg spist når jeg er sulten. Så får vi se på mandag hva vekten er! Det er sant at man skal holde ut i det lange løp....men som Titti sa vil man gjerne at det skal rase av....he, he! Men kjenner at huden skal følge med, den er ganske "krøllete" for tiden.
Herlig trening Mille, og om to tre uker merker du at det som var bly tungt føles helt ok! bare gled deg- og musklene kommer til å bli mer definerte:D
Titti; 900,- så dyrt......ja,ja en dag skal vi være ferdige...får trøste oss med det!
Jeg er helt gåen etter Pilates med stor ball....klarte å sitte på knærene idag, oppe på ballen...helt av meg selv...:eek:...gøy å klare det:)
Det var sånn jeg holdt på Eurojente - så jeg er veldig spent på hvordan det går med denne dietten - og ikke minst etterpå når man skal tilbake til annen kost :). Lenge til jeg er der da :). Lykke til. Håper virkelig det løsner for deg.
Så flinke dere er til å trene å stå på - moro å følge med her inne. Blir skikkelig innspirert. Takk alle sammen.
I dag var min veiedag. Og jeg er happy:D. 1.2 kg ned denne uken også. Moro å se at vektnålen går nedover. Leeeeeeenge siden jeg så det:). Har 0.8 kg igjen til jeg er på første delmål - jihaaaaaaaaa:).
Er det noen som har gode forslag til "dressing" til salat?? Er ikke så glad i råe grønnsaker uten dressing. Og jeg blir litt lei av de samme kokte/dampede grønnsakene:confused:.
PÅ min nye tlf er det svært lett-touchskjerm-å komme borti feil ting. Hadde greid å slette abonnementet på denne tråden, glemt at det skjedde og dermed trodd ingenting hadde skjedd her inne siden jeg var her sist, siden den ikke dukket opp på kontrollpanelet:eek:øøøøøø-FEIL! Her hadde skravla gått uten meg:p
Monica, vi må spise når vi er sultne, kroppen min har en "må ha mat hele tiden" dag i dag- fyller på med fett og grønnsaker , så går det greit, sulten tror jeg ikke det er bra å være for lenge!
Happylady, jeg har verdens enkleste forslag til deg: Kjøp disse nye marinerte ostene som har kommet, med tineostebiter i urtemarinade eller jarlsabergost i chilli og hvitløkmarianade. De første månedene brukte jeg kun marinadern over salaten, men nå bruker jeg noen ostebiter også-går helt fint! SÅ godt, SÅ enkelt og SÅ mye mer mettende salaten blir:D
hehe gjelder å følge med streber ;)
ang dressing på salater: dressing av ex.v. olivenolje, sitron, litt dijonsennep og pepper og salt. nammenam. evt kan du jo steke grønnsaker. jeg fortsetter å spre budskapet om stekt aubergine i tynne skiver (helst i pittelitt smør) med salt og pepper. fantastisk, og veldig grei substitutt for kjøttet man lett kan savne :)
idag skal jeg lage tikka masala og prøve meg på blomkålris for første gang.
og ellers har jeg kjøpt meg nytt (billig) outfit til bursdagfest ikveld, og som helgesnacks ble det dyr spekeskinge og blåmuggost. Har det slett ikke så værst gitt:D
har vondt i hele kroppen da,,,aooo
Så bra, Mille:) her må man bruke penger på det som betyr noe;) og klærne blir jo snart for store uansett. Kos deg
den osten høres digg ut, streber. Jeg elsker jarlsberg og ost generelt. Nå er vi straks fremme på hotellet. Skal oss glugg med god mat og rosa sjampis:D
grotingeling
12-02-11, 19:04
Uke 3 på stilstand, men denne uka kom tanten på besøk så det kan jo være en del av forklaringen :rolleyes:
Nå går jeg alltid veeeeeeeeeeldig lite ned i fase 2, og det sammen med at jeg trener er nok hovedgrunnen til at vekta står bom stille :cool:
For jeg krymper!!!! Helt sikkert!!!
Har et favoritt dongeiskjørt som de siste ukene har blitt for stort (str 44/46), så i dag var jeg til by'n for å se om jeg kunne finne meg et nytt.
Det fant jeg, og faktisk var det akkurat samme skjørt men nå i str 42/44.
1 størrelse ned altså :_punk:
Da er jo jeg fornøyd, for muskler tar jo mindre plass enn fett - selv om de veier det samme.
Ha en flott lørdag da dere :klem:
gratulerer gro! så deilig! hetland kommer til å bli stolt ;):heia:
og flott at du fant samme skjørtet. deilig å ha slike favorittplagg. jeg har gått med min giraffgenser idag også, den kommer til å bli en hit! den kostet 30 kr, og det var bare en igjen, i str 36 ehehehe,,,den er igrunn for liten, stopper ved navlen ca, men med høy bukse eller skjørt under ser det ganske bra ut. og det er en giraff på det:D
ikveld blir det avslapping med en film, kjæresten og god mat. deiliiiiig.
idag er gangsperren helt utrolig. aldri vært med på noe lignende jeg. lårene mine skjelver bare jeg går. men imorgen skal jeg trene igjen, og fikk et tips om å trene litt rolig helt på slutten? litt rask gange eller noe slikt? da skulle det ikke bli så ille med gangsperren? for å gå rundt slik som dette i en mnd før det løsner kan bli en prøvelse:p
litt masing fra meg! god helg alle sammen!:hearts:
grotingeling
13-02-11, 13:17
Takk Mille:klem:, dette er skikkelig motiverende!
grotingeling
14-02-11, 07:45
Ahhhhh mandag morgen, frisk, rask og våken :D (det er i alle fall det jeg forteller meg selv, og prøver å være positiv:cool:)
Frisk - check
Rask - nja, vel.....
Våken - hæ, hvor, hvem, jeg????
Dette er en sånn blir-ikke-helt-våken-dag tror jeg, har hatt en del av dem i vinter.
Rart med det, men å sitte på en buss og halv-sove er nok en dårlig løsning hvis en ønsker og være opplagt på jobb.
Hadde det vært snakk om 30 minutter så hadde det ikke gjort noe, men 1 og 1/2 time!!!!
Merker jeg er skikkelig lei av dette nå, og at jeg faktisk blir stresset av hele situasjonen noe som absolutt ikke hjelper når jeg forsøker å bli normalvektig.
Spiser frokost på bussen på vei til jobb, og spiser mellommåltid på bussen på vei hjem.
Begge måltider blir ofte kjeks, så de begynner jeg å gå lei kan man si :(
Er ikke alltid jeg blir sulten på middag før jeg legger meg, men da kan jeg våkne rundt midnatt kjempesulten :eek:
Skulle jo tro at faste tidspunkter for buss ville gi meg rimelig faste måltider også, men kroppen funker ikke etter klokka.
Ble litt mye negative tanker her ser jeg(beklager det), men jeg har sovet utrolig dårlig i denne helga - spesielt i natt.
Og det var ikke særlig morsomt å stå opp kl 5 for å komme seg på jobb til 7.
MEN: i morgen er det time hos fastlegen for å fylle ut noen flere skjema som skal sendes til fylkesmannen, og i dag får jeg attesten fra sjefen som skal legges ved ang. stressreduserende tiltak på jobb.
Da gjennstår det for meg å skrive hvorfor jeg mener at jeg bør få tilbake førerkortet.
Skal vi se:
- Uenig i at det var epilepsi, mener besvimelsen kom som følge av ekstremt høyt stressnivå over tid på jobb. Dette har arbeidsgiver tatt konsekvensen av.
- Mister 3 timer av dagen hver dag jeg tar buss til jobb i forhold til å kjøre selv. MÅ rekke buss fra Bergen busstasjon senest kl 1708, neste buss går kl 2008
- Liten(ingen) mulighet til å være sosial utenfor hjemmet (få bussavganger som går på ettermiddag/helg)
Ja dette er litt om hvordan jeg har det i dag, og så håper jeg at jeg ikke ødelegger dagen for dere andre.
Måtte bare blåse ut litt frustrasjon her på morgenen!
Føler meg myyyye bedre allerede, og det førerkortet skal jeg ha tilbake!!!!:boxing:
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/0002020B.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3}) til Grotingeling! Blåse ut bittelitt jeg også, fordi om min klageting er veldig liten i forhold til din da-men jeg har tryna matmessig i helgen! Spist endel kransekake, ca 8 biter, 2 små lavkarbokakestykker, 150 gram bacongull og snavlet 4 ostepølser ....:o:eek:Ikke helt stolt kan du si, men lite å få gjort noe med. I seng etter nattevakt nå. Ha en fin mandag folkens!
grotingeling
14-02-11, 08:47
http://www.pic4ever.com/images/grouphug.gifStreber - det hjelper å blåse av seg :)
Sov godt http://stagedandsoldbykim.com/image_store/uploads/6/9/8/2/4/ar120015986842896.JPG
Høres ut som utrolig laaaange og stressende dager grotingeling. Håper virkelig det fikser seg for deg med "lappen" igjen. Ønsker deg masse lykke til.
Her går det i det samme. Ikke så flink til å finne på ting med grønnsakene, men håper det går seg til. Kan bli laaaaaaaaaaange mnd ellers.
Noen som vet noe om persille og gressløk? Går dette under grønnsaker eller urter? Spør kanskje dumt men...... Og hvite bønner. Er dette noe man kan spise utover i fasene?
Ønsker alle en riktig god uke.
grotingeling
14-02-11, 09:22
Takk Hapylady :klem:
Persille og gressløk går under urter/krydder, så de kan du bruke masse av.
Hvite bønner må du nok vente med til fase 3b/c.
Takk Hapylady :klem:
Persille og gressløk går under urter/krydder, så de kan du bruke masse av.
Hvite bønner må du nok vente med til fase 3b/c.
Tusen takk :D. Nå ble jeg glad. Persille og gressløk gir så god smak. Der reddet du uker for meg:D. Jipppiiiii :)
hapylady: alt av urter og krydder er lov! chili og hvitløk og gressløk og basilikum osv. Viktig å få litt smak på greiene ja ;) bønnespirer er vel også lov? aproppo bønner:p
en stoooor :klem: til deg. det høres ikke greit ut altså. håper du får igjen førerkortet snart ja, utrolig kjedelig når hverdangen skal styres av bussen! evt om vi hadde fått ti ganger så bra busstilbud i bergen sååååh. skulle hatt en bybanen hjem til deg kanskje?:p håper alt ordner seg, og det KJAPT.
selv har jeg gått opp og ned den samme kiloen en stund nå. men men, stresser ikke med det. jeg stresser derimot med skolen. ligger fortsatt et godt stykke bak *sukk*. men snart er det "studieuke" (vnterferie) og da skal jeg kjøre på og komme meg ajour med alt!
Hei dere. :klem:
Back in business her etter en super helg, har koset meg med god mat og litt kaker og dessert, men bare snakk om små porsjoner, så i grunn ganske fornøyd med meg selv totalt sett. :ja:
I dag er jeg helt syltet og nyser og nyser. Sitter godt under teppet og venter på begge guttene mine skal komme hjem og spise Valentinskake som jeg har bakt til de. :love:
Uff, Gro, vet hvordan det er å pendle, man blir utrolig sliten av det, det går for en stund, men det er tøft.
Lykke til med å komme ajour neste uke, Mille. Det klarer du. :heia:
Håper dere ellers har en fin mandag. :klem:
Ja, helt klart Mille. Ikke alt smaker like godt dessverre, så det er kjempebra at man kan bruke urter og krydder. Takk :).
Riktig god bedring Titti:).
Kjekt at helgen var velykket titti!:)
Hei og hå, deilig å få kommet seg inn her igjen. etter en travel uke og en helg full avktiviteter er det digg med en "normal" uke igjen.
...jeg holder på som Mille og går opp og ned samme kilo....men kroppen er lik, kanskje til og med litt mindre. Venner og bekjente kommenterer og kommenterer...så det er koselig og motiverende.
Men akkurat nå om dagen hadde det passet meg perfekt å vært ferdig slanket så jeg ikke måtte være så veldig bevisst hele tiden.
...er det lov å si at jeg er en liten smule lei....ikke av å spise sunt altså, men leve litt mer "vanlig"....føyer meg vel inn i rekken av litt klaging....he, he:)
Gleder meg til å trene ikveld, en hel klokketime med Step. Masse kondisjon og litt koordinasjon- passer meg perfekt!
Kjipt med det pendler-styret ditt. Virkelig unødvendig. Håper virkelig det løser seg snart!
Igår strøk jeg de nye Noa Noa klærene mine, så innen februar er omme, er målet at de skal sitte en smule romslig, så blåser jeg i vekten:confused:...nemlig! Syntes det er en god plan. I det siste har jeg hoppet opp og ned uten mål og mening.....
Snakket med en sykepleier idag, hun fortalte at når man nesten ikke spiser karber, vil kroppen NÅR man spiser de samle mye mengder med vann. Hvor mye vet jeg ikke, men det var en reaksjon, hørtes logisk ut for meg. ( ..må innrømme å si at det har blitt noe karbo mat, men som Titti sier, ikke de store mengdene)
Ha en strålende dag folkens:D
Hei hei, jeg er uten data, den ville ikke virke etter jeg slapp den i gulvet schø .....er innom å leser litt og skriver litt likevel. Monica, det er lov å si man er lei, er det jeg også. Ikke av lavkarbo, ikke i det hele tatt, men av å leve såpass strengt.
Samme her jenter, bittelitt lei av ED jeg også, selv om jeg nå bare spiser ED til frokost, mellommåltid og kvelds...
Lei lavkarbo blir jeg aldri, det er min livsstil! :ja:
Men nå som jeg er forkjølet har jeg lyst på noe og kose meg hele tiden og siden jeg smakte litt søtt i helgen så fikk jeg smaken på det og har lyst på noe....
Har gått greit med maten foreløpig i dag, men går sånn og småspiser og småfyser...
grotingeling
15-02-11, 21:49
Takk for alle hilsninger, utrolig herlig gjeng her altså :love:
Flott at du ikke lar deg stresse Mille, det går nedover igjen skal du se :)
Kjedelig med data'n Streber, hadde ikke greid meg uten særlig lenge tror jeg - da kan jeg heller avstå tv'n :p
Monica - det høres ut som en god plan, bruk klær i stede for vekt som måleenhet. Me like ;)
Det er lov å være lei ED Titti, vi snakker jo ikke om gourmet mat akkurat :rolleyes:.
Og jeg har det som du når jeg er syk, vil ha noe å kose meg med.
Rart med denne inngrodde tillærte vanen dere.....
Etter en relativt rolig helg, har denne uken min startet med full fart.
I går dro jeg rett fra jobb til sentrum for å kjøpe meg trenings-BH, eller i alle fall gjøre nok et forsøk på å finne en - trenger skikkelig treningstøy når jeg nå skal starte trening med fysioterapaut om 2-3 uker.
Hadde sjekket nettet, og Löplabbet hadde i alle fall et merke som har størrelser opp til H/I-cup - men hadde de dette i butikken??? Neida!
What else is new?! var den umiddelbare tanken.
Så jeg tuslet slukøret ut, men så kom jeg på Netty - undertøysbutikken som mener de har BH til alle størrelser (yea right, har ikke hatt noe som passer meg tidligere)
Trasket ned på Kløverhuset hvor den ene butikken er, og tror dere ikke at de hadde en trenings-BH som passer???
KJØPE KJØPE KJØPE!!!!
Litt i sjokk gikk jeg så til busstasjonen for å finne bussen til Frekhaug (nord for Bergen)
Grunnen til denne utflukten var at jeg hadde meldt meg på lavkarbo-brød-bake-kurs med fylkeslaget av KOS, og det må jeg si var en positiv opplevelse.
24 deltakere bakte 2 typer brød og 2 typer pizza, nyyyydelig begge deler - og kjempelett å lage også.
Kjekt å møte så mange engasjerte lavkarb'ere, og det ble selvsagt utvekslet erfaringer og tips.
Kurset var ferdig ca kl 21, så samboeren måtte hente meg (buss derfra og hjem ville betydd at jeg hadde vært hjemme ca kl 0000 :eek:)
Ble sent nok, for da jeg kom hjem måtte jeg skrive ferdig begrunnelsen for hvorfor jeg har behov for førerkort.
Så kom meg vel til sengs i halv-1-tiden, og var oppe igjen kl 6.
Siden jeg skulle til legen kl 8, kunne samboeren kjøre meg.
Gikk greit hos legen, hun fylte ut de nødvendige skjemaene, jeg hadde med mitt brev samt brev fra leder på jobb.
Nå er alt på vei i posten til fylkesmannen, så nå er det bare å vente igjen....
Tok langtidsblodsukker når jeg nå først var hos legen, tallet i dag var 4,9!!!
YES, under 5 er jo kjempebra! Se på dama med stålkontrol :D
Så var det bare å komme seg på jobb, gjennomføre arbeidsdagen og bruke 2,5 time på å komme meg hjem.
Slokna som et lys på sofa'n, og har nettopp våknet - ble jo lite søvn natt til i dag.
Får håpe jeg blir trøtt igjen snart og kan legge meg, for i morgen må jeg på jobb selv om det egentlig er hjemmekontordagen min.
Skal snakke med fysioterapauten som skal trene meg (og noen andre), slik at han vet hva jeg eventuelt trenger av tilpassing i treningen.
Oi - dette ble langt
Men dette var vel egentlig en kort-versjon av de siste to dagene for min del :stuart:
Oj, litt av en dag, Gro. :klem:
Her er jeg syk på andre dagen, sov til kl 14 i dag...:sjokk:
Har fått i meg litt sjokofrokost og ED-kjeks.
Vekta går opp og ned samme kiloen her også, nå er det to uker siden noe skjedde på vekta...men har jo ikke vært superflink heller da når sant skal sies. Denne uka skulle jeg jo satse for fullt med mat og trening og så måtte jeg selvfølgelig bli syk. Det blir dårlig med trening, men jeg prøver hvertfall og spise riktig så godt det lar seg gjøre...To uker til jeg skal prøve brudekjolen min igjen og tre uker til jeg skal til legen og fire uker til jeg skal på jentetur til Bergen. Så nå må det bare bli full skjerpings her. :ja:
Jeg var ikke flink matmessig i helgen, så denne veiedagen gleder jeg meg ikke til. Men MYE verre enn det er det at bunad sølv til masse penger er borte vekk :eek: det er helt utrolig at det går kommet bort på turen tur retur min mor på søndag.....æsj! God bedring titti!
grotingeling
16-02-11, 21:09
God bedring Titti :klem:, også håper jeg budnadssølvet kommer til rette Streber :klem:
Takk, jenter, formen er mye bedre nå i kveld. Satser på frisk og opplagt i morgen. :ja:
Sov godt og lykke til med jakten på sølvet, Streber. :)
Takk søte dere , men foreløbig er vi to familier som har lett og ikke funnet....
Håper det dukker opp, Streber. Noe så kjedelig. :klem:
Da er jeg på plass foran pcen her. Skal levere inn oppgave til regnskapstudiet i løpet av morgendagen og jeg sliter skikkelig med oppgaven. :( Har vært så syltet de siste to dagen og har ikke klart å gjøre stort eller konsentrere meg, men nå må jeg bare ta rev i seiliene her. Har vasket bad og tørket støv og ryddet på kjøkkenet, alt for å utsette det, hehe.
Ellers viste vekta 200 gram ned, så da justerte jeg tickeren min i dag jeg. Alle monner drar!!
Har jo satt mål på tolv kilo ned, klarer jeg å nå målet i løpet av de neste to ukene tro?? En halv kilo igjen, 500 gram delt på to uker = 250 gram i uka, det burde jo gå. :heia:
Ha en fin dag dere, snart helg. :klem:
Steike, så nærme målet du er ! Så kjekt !
Delmål, Streber. Husk det. :) Jeg, vil ned enda noen kilo, men har sagt at alt over 10 kilo er bonus....så derfor setter jeg små delmål nå fremover slik at det ikke virker helt uoppnålig. Jeg føler meg fin nå og har funnet drømmekjolen, men det skader ikke ned noen kilo til, jeg har fortatt BMI over 25 for å si det sånn (men vi driter i den altså...).:)
Ja sånn var det ja, sorry ! Jeg er egentlig bra fornøyd med slik jeg ser ut nå jeg, men veier for mye til at jeg kan gå over til stabilisering, bør veie sytti kilo, for i ferier etc legger jeg på meg fort og mye , da er det greit å ha litt slingrings monn.
Ja, sånn det er her også....:ja: Men jeg orker ikke at tickeren skal være så uendelig lang, da blir jeg litt motløst, særlig nå mot slutten hvor det går så sakte...da er det kjekkere å endre på den underveis. Synes jeg da. ;)
Så kjipt å miste sølvet.....let overalt, hanskerommet, under setene, under mattene, bak og inni seterygger, mellom setene foran.....
Titti, GRATTIS med nedgang! Det skal feires HVER gang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!: heia::heia::heia:
Lurt å ikke ha for stort mål, delmål er nok bedre, det er jeg selv dårlig på å sette meg og hvis jeg setter meg det, vet jeg liksom hvor ende-målet er så blir det ikke spennende nok å strebe etter delmålet....ja,ja komplisert er jeg:eek:
Jeg er god om dagen men venter tante rød....så da gidder jeg ikke veie meg!
Kjenner som deg Titti, at det er kjipt å ikke få vært så aktiv som jeg vil fordi jeg fortsatt er veldig forkjølet hver dag....helt likt! Jeg går på trening men føler meg bare verre. Jeg må la det få gå over. Sikkert derfor jeg ikke er like gira for tiden fordi jeg egentlig går på halv maskin, og det har jeg ikke tid til så kjører jeg på full gass alikevel. Legen sa det var virus for tiden som kunne henge i i to mnd.!!!! Bare hoste og forkjølelse....sånn at man ikke er syk nok for sengen, men egentlig ikke frisk nok for full hverdag....er til å bli smågal av!
Nå vil jeg bruke tiden på å blir friskere og holde fokus på meg og gå ned i vekt. Lett å bli så opptatt med andre ting at det nesten blir plagsomt å måtte følge et opplegg. Blir vel bedre når jeg kan trene nok igjen også!
En god ting, pakket bort to esker med klær igår. Blir bare kjedelig å ha de i skapet når jeg ikke kan bruke de. Vi ikke ha de tilfelle jeg går opp. Nei, sånn gidder jeg ikke tenke!!!!!! Vekk med de...føles befriende:D
Ha en strålende dag videre alle strålende jenter:D
Titter innom og hilser på, lenge siden sist ser jeg;) Her går det unna med skravlingen, har ikke fått lest alle sidene, men oppdaterer meg litt etter litt.
Prøver meg på livet i fase4 - det går sånn passe for tiden. Merker at jeg spiser for lite om dagene .. og det blir lett litt for mange karber! Prøver å balansere det, men karbene er utrolig farlig for meg - er så lett å havne på karbokjøret!!!
Stress og samlivsbrudd har nok hatt sin innvirkning på dette, selv om dette ikke er noen unnskyldning ..
Et pluss er at jeg har begynt å trene, begynte på mandag hehe, så er såvidt igang. Men det føles godt!
Kjenner følelsen, Monica, slitsomt å småhangle....usj...
:klem: Jeg er som deg, prøver å rekke over alt, ikke like lett bestandig og blir det for mye stress er det ofte en selv om dietten som går litt i glemmeboka...ikke bra. Så nå er det full skjerpings her. :heia:
Koselig å se deg, Tuddelu. Høres ut som du har hatt litt å slite med i det siste, ikke alltid like lett å spise fornuftig da. :klem:
Håper du finner sølvet streber. Sånt er utrolig leit. Lykke til.
Gratulerer med nedgangen Titti.
Gå sånn og hangle er slitsomt Monica. Ønsker deg riktig god bedring.
I dag var det min veiedag igjen. Ned 1 kg denne gangen også. Nå har jeg nådd mitt første delmål:D. Er såååååååååå glad:). Merkelig nervøs hver gang jeg skal gå på vekta på fredager, er så redd dette ikke skal fungere - men det gjør jo tydeligvis det:).
Noen som har gode forslag på hva man kan ta med seg når man skal være borte over 2 - 3 av måltidene både lørdag og søndag:confused: Skal på boogie woogie videregående, og det krever energi. Har ikke muligheter til å varme noe der. Holder det med å ta med en bar og f.eks. en ferdigstekt pannekake? Eller må jeg ha noe med grønnsaker?
Happylady-bar, kjeks og pannekake er supert det! PÅ travle dager lager jeg grønnsaker før jeg fyker ut dørene, eller etter man lander hjemme om kvelden, har ofte rene grønnsaksmåltider, med olje eller smør på, godt og mettende.:)
Streber tryna som kjent i verdens beste kransekake i helgen som var + alt for mye lavkarbodigg, vi er i en feire alle slags dager periode, gøy, men fristelsene står i kø!!! Så VEIEDAGEN...ja den var jo "morro" det ble 400 gr OPP denne uken......isjåæsj, tror det er kransekakebitene,karbohydrater binder så mye vann at det er sykt hos meg:oFlere feiringer i vente, men krysser fingrene for at oppgangen stopper likevel, neste uke...
Sølvet er heeelt borte enda:oJeg har full arbeidshelg +mandagen...
Nok "sutter"-god helg alle sammen!:)
streber: gi det ett par dager, det er GARANTERT vekke igjen da :) jeg var i 4årsbursdag igår til min lillesøster, og da ble det litt pizza og kake ja. en KILO opp her :p men jeg ser 83-tallet da. så jeg tror det går nedover allikevel? håper du finner sølvet. men dersom du har reiseforsikring vil vel det dekke tapet?
grotingeling: FOR noen dager du har. :eek: håper dette med førerkosrtet order seg snart altså. det fortjener du.
hapylady: gratulerer med nedgang! er det ikke deilig? :)
tuddelu: høres ut som du har det vannskelig for tiden, men virker også som du takler det bra! lett å bare gi faen. jeg har lett for å tenke at når jeg spist en sjokolade vil ikke den neste gjørew vondt verre uansett:o og tror det er lurt å begynne å trene. deilig med kicket man får etterpå!
monica: håper det ikke er dette viruset du har fått. hørtes utrolig kjedelig ut. men om det er det, kanskje det er lurt å ikke kjøe på med trening? heller ta noen turer i rask gange og slikt? er jo lett å gjøre vondt verre:o
puh...var det alle? sånn går det når man venter noen dager med å svare!
jeg har så godt som sluttet helt med produkter jeg. er vel en slags fase tre, blir gjerne en bar om dagen, kanskje noe mer eurodiett. ellers går det i ja-grønnsaker og kjøtt og ost og maaaassse egg og litt nøtter og skyr(utenom den blåbær), men ikke frukt eller knekkebrød. jeg koser meg med det, og stresser lite med mat (prøver).men nei, fase to er ikke helt min greie virker det som. men jeg går jo fortsatt ned, har sånn passe med energi. prøver å passe på kaloriinntaket da. jeg har mer kontroll nå enn sist gang syns jeg. nå gleder ejg meg til å være ferdig på jobb, da skal jeg hjem i armkroken til kjæresten og se film og bare slappe av. så er det ti timer jobb imorgen.
ha en fin helg alle sammen. :D
Ha en fin helg, alle sammen. :klem:
Håper 400 grammmene forsvinner fort, Streber. :heia:
Og hipp hurra for en kilo ned, Happy Lady. :heia:
Så flott at du fortsatt går ned uten produkter, Mille. Er jo det som er meningen. :ja:
Tusen takk:D. Er kjempeglad. Blir spennende å se hvor lenge det fortsetter sånn. Håper det iallefall holder på en stund til. Mye å gå ned - så det er godt å se at noen kilo forsvinner radig :).
Skal på kurs igjen den 10 mars. Så jeg skal holde på med fase 1 til da iallefall. Er ikke helt sikker på hva fase 2 innebærer, men det får jeg vite etterhvert:).
Riktig god helg alle sammen
Så bra. :D Det er deilig å gå ned i starten og få motivasjon til å fortsette.
Jeg har gått på noen kurs opp gjennom årene hvor jeg ikke har gått ned et gram, utrolig frustrerende (Type Grete Roede).
Herregud, så rart, jeg pleier sjelden å veie meg på lørdager, men i dag følte jeg meg litt slank og tok en tur på vekta, ha ha, opp to kilo siden torsdag. Spiste sent i går og det var tacosalat, har hørt før at kjøttdeig med krydder binder vann i kroppen og vises på vekta, men såå tydelig da???
Er ikke lei meg altså, vet at det er ingenting som burde tilsi at jeg har gått opp to kilo, men det var rart å se...
God lørdag. :klem:
Heihei! Tacosalat kan jeg ikke tenke meg skulle føre til 2 kg opp, henger ikke igjen noe fra helgen da?Eller perioden som venter?
Skal snart trimme jeg nå, så får jeg fortsette arbeidshelgen min. GOD helg videre folkens!
Hmm, ikke godt å si...Flyr hvertfall på do i ett sett i dag, så er nok noe vann i kroppen hvertfall. Nå har vi gått en tur i finværet, jeg har lest litt regnskap og nå lager vi knekkebrød. Kyllingfilet i form til kvelden....
God treningsøkt og arbeidsøkt. :heia:
grotingeling
20-02-11, 12:08
Etter en uke med litt vel høyt tempo, sitter jeg her og er litt snufs.
Håper det bare er forbigående, og at en rolig søndag med middagslur tar knekken på symptomene.
.......eller kanskje jeg skal gå for full runde med influensa? :rolleyes:
Neida, bare tuller - vil jo helst være frisk, spesielt nå når jeg starter opp med fase 1 igjen i morgen.
Har alle motivasjonsfaktorer mobilisert, her skal det kjempes - ding ding ding, runde 2 i 2011 :boxing:
Lykke til med fase 1 i morgen, Gro. :heia: Og tvi tvi for at det bare er litt snufs og at influensaen forsvinner...
En dag på sofaen hjalp hvertfall her, nå er jeg like fin her...:)
Samboeren min prøver å legge om til lavkarbo han også nå, stakkars, han sliter her han sitter og gumler på mine tørre kjeks. :lol:
Jeg skal snart på brudeshow med en venninne. :spent:
grotingeling
20-02-11, 14:28
Har sovet 2 timer nå, og føler meg litt bedre.
Blir nok hjemmekontor i morgen just in case, og da blir det jo enklere å starte fase 1 også.
Kos deg på brudeshow :klem:
Hei!
Ville bare tipse dere ED'ere om å gå inn på YouTube og søke på Eurodiettv:)Der kan dere kanskje få tips til nye måter å tilberede "maten" på:)
God søndag til dere alle!
grotingeling
20-02-11, 16:19
Takk for tipset Ada/80 :klem:
Hei!
Ville bare tipse dere ED'ere om å gå inn på YouTube og søke på Eurodiettv:)Der kan dere kanskje få tips til nye måter å tilberede "maten" på:)
God søndag til dere alle!
Oi, må sjekkes!
Må sjekkes. :ja:
Må innrømme at jeg bare måtte smake på litt bryllupskake på brudeshowet i dag, bare en liten kakebit, gud så god da. :sikle:
Spennende med brudeshow da titti:rolleyes:Blitt utskeielser i dag, i selskapet, men kun lavkarbogodis! Håper det ikke gjør så mye!:o
Fit for fight i morgen den dag:D
Hei hei hei....
Nå om tiden er det så fyllt opp med gjøremål. Får aldri vært her inne å lest. Heldigvis ikke mange sider å lese igjennom;)
Våknet med mensen på mandag...herlig start på uken folkens...:eek:
Men da blir det sikkert bedre til neste mandag! Jeg har endelig begynt å kjenne snue og hoste forsvinne. Ha holdt på en måned med like mye forkjølelse hvar dag! Så jeg klarte motstå fristelsen idag til å trene. Skal vente til helgen så jeg ikke havner i snyte-papirene igjen....nå får det være nok!!! Jeg må bare blir frisk snart så jeg kommer meg i normal gjenge igjen.
Gro; hvordag er formen, blitt syk eller...?!??!?
Mille: Så flott at du klarer deg på lavkarbo da. Det er deilig å leve litt normalt, selv om litt ed produkter er greit å ha i ny og ne.
Titti: ...var det prøving til helgen eller....eh, nå husket jeg plutselig ikke....??!???!?! Ja ja, uansett tenker på deg og kjoleprøving.....
Nå skal jeg bake knekkebrød....må regelrett ta meg selv i nakken, bære meg selv ut på kjøkkenet og komme igang....ork.....:p
Flott kveld til alle, :D
Veide forresten 80 kilo igjen...ja ja....10 kilo til sommeren skal jeg vel klare...fnis......:o
grotingeling
22-02-11, 21:33
Tror vi alle har det travelt for tiden, jeg vet at jeg har det i alle fall..
Godt at du er på bedringens vei Monica, så gjelder det bare å holde seg i skinnet til du er helt frisk :p (vet det er vanskelig når en endelig begynner å føle seg frisk)
Selv ser jeg ut til å ha unngått forkjølelsen denne gangen også :heia:
Holdt meg hjemme i går, og i våknet i dag uten antydning til snufsing :cool:
Har vært hos legen (igjen!!!) og fått på blodtrykksmåler som skal måle blodtrykket mitt i 24 timer - 10,5 time igjen:rolleyes:, og deretter var jeg innom hos øyelegen på min årlige kontroll.
All is well og alt det der, han hadde forøvrig fått beskjed av fastlegen om å se etter tegn på epilepsi = nothing, nada, ingen spor.
Rapport sendt til fylkesmannen!
Er ellers over i fase 1 igjen, må prøve å få igang vektreduksjonen etter 6 ukers stilstand - lei nå.
Men jeg skal fortsette med 4 treningsøkter pr uke, tror jeg faktisk har fått en ny vane :rolleyes:
Og merker at jeg sakte men sikkert får litt mer overskudd :heia:
Så litt mer positiv denne uka, og det må jo være bra :D
Heihei! Jeg har brukt dagen til venindetid først og kjærestetid resten av dagen OG shopping! OH hæppi dei!:DFått handlet meg laaaaange støveletter som mine store legger aldeles ikke var for store til-ser slanke ut YESS!!!
grotingeling
22-02-11, 21:51
Så kjekk dag da Streber, og støvletter som passer er verd hver krone!
jepp, har massemasse støveletter, men kroppen min fikser ikke gå med støveletter lenge av gangen, vært ute etter flate men snaksy støveletter-nå har jeg det!:D
Oohhh, grattis. Streber. :D
Monica, travelt her også. :) Jobb, studier og ellers fyker dagene avgårde med mann og barn, bryllupsplanlegging osv....
Var bare på brudeshow i helgen, skal prøve kjolen igjen den 03.mars.
Minner meg om at jeg burde legge meg i hardtrening, bokstavelig talt, og trene litt...:ja: Kommet helt ut av det jeg...men går sånn nogenlunde greit med maten da...:)
Selv ser jeg ut til å ha unngått forkjølelsen denne gangen også :heia:
Holdt meg hjemme i går, og i våknet i dag uten antydning til snufsing :cool:
Har vært hos legen (igjen!!!) og fått på blodtrykksmåler som skal måle blodtrykket mitt i 24 timer - 10,5 time igjen:rolleyes:, og deretter var jeg innom hos øyelegen på min årlige kontroll.
All is well og alt det der, han hadde forøvrig fått beskjed av fastlegen om å se etter tegn på epilepsi = nothing, nada, ingen spor.
Rapport sendt til fylkesmannen!
Er ellers over i fase 1 igjen, må prøve å få igang vektreduksjonen etter 6 ukers stilstand - lei nå.
Men jeg skal fortsette med 4 treningsøkter pr uke, tror jeg faktisk har fått en ny vane :rolleyes:
Og merker at jeg sakte men sikkert får litt mer overskudd :heia:
Så litt mer positiv denne uka, og det må jo være bra :D
Du er positiv og har fått gode treningsvaner. Høres supert ut! Lykke til i fase 1 igjen. Du er tøff!!!!!!
Heihei! Jeg har brukt dagen til venindetid først og kjærestetid resten av dagen OG shopping! OH hæppi dei!:DFått handlet meg laaaaange støveletter som mine store legger aldeles ikke var for store til-ser slanke ut YESS!!!Fantastisk!!!!!!!! Deilig følelse!!!! Det er velfortjent!!!! Grattis med nye støvler....
Titti; hadde med ditt sitat også, men bare "forsvant"...aner ingen ting jeg....Glemte litt hva jeg skulle skrive...jo, trening, det må jeg komme igang med også. Funker trening, funker kosthold, funker kosthold, går jeg jeg ned i vekt...så da er planen klar.....blæh!!!! Høres så lett ut når jeg skriver det! He, he, he! Godt jeg har dere i samme situasjon, ellers kanskje jeg hadde begynt å bli litt sløv.....men jeg har klart å gjøre mange bra forandringer.
Så nå ser jeg frem til kontroll 18 mars og skal stå på som best frem til da!
Virker ikke som jeg går ned i vekt nå, men ting passer plutselig og jeg føler meg BRA(veier alt for mye enda, men det føles IKKE slik):D
Stå på Monica!:)
Så bra, Streber. :heia:
Sånn var jeg for et par uker siden, nå føler jeg meg litt oppblåst og ikke så slank lenger...sprøtt..nå kommenterer folk det hele tiden, men nå synes jeg det ikke selv...hmmmm....
Tror nok det har sammenheng med treningen....men jeg kommer liksom ikke i gang denne uka heller, men neste uke skal jeg altså!! :)
Dumme vekt, går opp og ned hele tiden, men ingen nye tall og se, bare de gamle kjedelige....mulig det er syklusen....føler meg litt oppblåst om dagen...
Men en får bare stå på, nå er samboeren min gått over til lavkarbo også, han er kjempeflink. Baker knekkebrød til han nå. (som ble litt brent;)). :heia:
Virker ikke som jeg går ned i vekt nå, men ting passer plutselig og jeg føler meg BRA(veier alt for mye enda, men det føles IKKE slik):D
Stå på Monica!:)
Så bra, Streber. :heia:
Sånn var jeg for et par uker siden, nå føler jeg meg litt oppblåst og ikke så slank lenger...sprøtt..nå kommenterer folk det hele tiden, men nå synes jeg det ikke selv...hmmmm....
Tror nok det har sammenheng med treningen....men jeg kommer liksom ikke i gang denne uka heller, men neste uke skal jeg altså!! :)
Skulle tro jeg kunne skrevet det ordrett selv.
Jeg opplever akkuratt det samme. Folk kommenterer, klærene blir litt og litt større og jeg merker hud og midje, alt blir litt strammere uke for uke. MEN, jeg føler det som om jeg kunne likeså godt veid 17 kilo mer....kanskje kroppen er blitt vant med den størrelsen jeg har. Og i tillegg ser jeg ikke selv alltid forandringen, har blitt vant til dette stadiet nå. Sprøtt altså!!!!!! Da MÅ vi jo bare si til vår egen fornuft at de som kommenterer ser helt riktig og at vi tar feil. Lett å gi litt opp i den fasen jeg er i nå.
Har den tanken at neste uke DA er det bånn gass, men når uken kommer er jeg liksom ikke der.....
...godt vi er i samme båt....alle oss "slankisene"...he he!
Det er supert vi har hverandre, håper vi fortsetter å holde kontakten videre:rolleyes:
Jeg har en kropp nå som er god nok til at jeg passer i mye fint og er i grunnen venner med den!:rolleyes:
MEN og det er et stort MEN, jeg er ikke venner med vekten:mad:Jeg godtar ikke at det skal stå 76,7 -som det gjorde i morges resten av livet, det kan umulig være en sunn vekt for meg som bare er 165 Og jeg MÅ ha slingringsmonn slik at det ikke er krise når jeg går opp noen kg i juletiden, for den utskeielesen bare VIL jeg ha , alltid.
Bare å bite tennen sammen og holde ut!:o
Så pussig at vi alle er i samme båt, eller kanskje ikke så rart heller, vi startet jo likt og har jo fulgt hverandre hele veien....men det er nå vi må bite tenna sammen og stå på, samtidig er det nå det er som tøffest, de siste kiloene sitter hardt og en må være ekstra flink med mat og trening når en egentlig begynner å gå litt lei...Altså, helt greit, jeg kan være superflink jeg altså, men da vil jeg gå ned i tillegg!!! :ja:
Stor gruppe:klem:
Nå ar nettopp jeg og kjæresten bestilt hotell til barcelonaturen, 4stjerners, rett ved stranden!! Nå gleder jeg meg til å reise:love:
og igår var jeg og min mor på kostholdsdebatt. Det var med Trude Hetland (tror hun syntes det vr kjekt å se mor og datter der, så flotte vi er nå!!!), Sofie Hexeberg (streng dame) og en Linda (?) fra Grete Roede. Var en ganske bra og nyansert debatt, men kunne ønske det hadde blitt snakket mer om det helt grunnleggende. HVORFOR skal man redusere karboinntaket. Men det var kjekt og jeg møtte også vimsen85 der, det var hyggelig. Etter debatten sto vi og snakket sammen, og grete roededamen kom bort og spurte hva vi syntes. He he he hun kunne vel vært heldigere ift hvem hun hadde spurt:p Trude var veldig flink, jeg føler hun var flinkest og mest reflektert. Og det at hun har fokus på det individuelle med hver kropp.
Nå er det ca en uke til jeg skal til trude igjen, og jeg satser på at jeg da skal over på fase tre, men uten produkter. merker jeg blir litt dårlig bare av å tenke på de nå. Så får det heller gå litt saktere, men orker ikke få dårlig samvittighet lenger for å spise MAT.
nå endret jeg på tickeren min også. er mye oftere ender 83 enn over for tiden, NEMLIG. Woho 18 kilo,,,,helsiken.:o
Fantastisk Mille, 18 kilo, vanvittig bra jobba! Du er flink som står på...OG HERLIG med barcelona tur! Velfortjent etter mye jobbing, skole og vektnedgang:D
Vet jeg kunne vært mye mer standhaftig for tiden, har jo mine grunner- mye sykdom- men går ikke ned for det. Er veldig klar for forandring nå altså:ja:
Titti, du har rett, det er nå det er vanskelig. For vi er jo "ganske" slanke men ikke ferdig. Lurer på hva jeg skal gjøre hver dag for å holde motivasjonen hver dag...noen forslag? Hexenberg sier i boken sin at man aldri skal legge seg FØR man vet hva man skal spise hele neste dag.....uff, vet ikke om jeg er helt der....men kanskje det hadde vært lurt:)
Men en ting jeg VET, ER AT NÅR TRENINGEN ER IGANG IGJEN, ER JEG IGANG IGJEN!
I dag var det min veiedag igjen. Ikke noe artig i dag:nei:, -200 gram ned. Og jeg som har vært skikkelig flink til å bevege meg denne uka også. Er det normalt at man stopper opp såpass fort ut i fase 1?? Er det noe man kan gjøre? Det blir jo temmelig ensformig det man spiser.
Ser at noen av dere står stille nå også. Er det fase 2 dere er på?? Hva er forskjellen mellom 1 og 2 egentlig?
Er litt redd for å stoppe opp så tidlig ut i dietten:eek:. Det er typisk kroppen min på tidligere dietter jeg har prøvd, så jeg er litt nervøs her nå. Skeier ikke ut, ikke gjort noe "galt" heller:_oppgitt:.
Huff, syting og mange spørsmål her nå. Håper det går bra folkens.
Ønsker dere alle iallefall en flott helg. Nå er det snart mars - og DET er godt:). Snart vår....
Grubbeline
25-02-11, 10:25
Begynner med det enkleste spørsmålet jeg Hapylady: Forskjellen på Fase 1 og 2 er at i fase 2 bytter man ut et eurodiet-produkt pr. dag med et kjøtt/fisk/eggemåltid. 150g rent kjøtt, 200g fisk eller 2 egg. Dessuten kan du ta deg et glass vin om dagen i fase 2!!
Det er jo utrolig frustrerende når vektnedgangen bremser opp litt, men med 200g ned har du jo ikke stoppet opp. Tror du kan regne med at det tar seg opp igjen neste uke. Det er mange grunner til at man ikke bør se seg blind på vekta. Kanskje har du bare litt ekstra vann i kroppen i dag? Er mensen på vei? Du har jo vært flink til å trene, så kanskje har du bygd muskler - de veier jo mer enn fett... Og du har jo allerede gått ned 6,5 kg i følge tickeren din - det er jo strålende!!!
Nå har jeg levd på denne dietten i over et år, tilbake i fase 1 for ørtiende gang, og selvfølgelig skulle jeg ønske det var flere produkter å variere med, men det gjelder å være kreativ med det vi kan spise. Smuldre opp müslibarer i melk til frokostblanding, lage gele av fun-light til å ha på pannekakene, blande krydder eller grønnsaksbuljong i kyllingsuppa, og tilsette sellerirot, squash, vårløk og paprika. Både brownies og cappuchino blir gode milkshakes, gjerne med litt ekstra kanel e.l. Jeg woker mye grønnsaker og blander med couscous'en, pastaen er knallgod med enten grønn eller rød pesto, og litt grønnsaker. Lag ratatouille-suppe til middag så får du brukt et dessert-måltid... Og når jeg vil kose meg litt ekstra i helga, kutter jeg opp stangselleri, paprika, squash, blomkål m.m. i biter og kjøper eller lager salsa-dip. Ikke veldig feil det...
Så hold motet oppe, det blir lettere med tiden!! Og gled deg til Fase 2 - da blir det så mye hyggeligere å gå ut og spise, eller ha venner på middagsbesøk!
Vær hilset ED damer:pGrubbeline har svart Happylady bra ser jeg! Signerer! Jeg har en slik kropp som tviholder på vekten jeg også happylady, før lavkarbo var det Ingers rugbrød i mange år for meg- jeg holdt på et års tid med 6 kilo, mens alle andre raste ned, ketolyse og generell lavkarbo gikk jeg opp og ned samme 4 kiloene på-ikke gøy med så mye overvekt.
Jeg stopper opp i perioder på denne dietten også, men har nå pinadø greid å gå ned nesten 12 kilo siden i august da jeg startet med et for opplegg jeg fikk før ED. Ikke akkurat mye i forhold til mange andre her men 22 smørpakker er supert å ha kvittet seg med! Det er bare å fortsette happylady, så slipper vekten!
Tusen takk Grubbeline og Streber for svarene:). Det er vel kanskje litt for enkelt å bli deppet så fort det ikke skjer noe. Angsten for igjen å kanskje stoppe opp tar litt vel overhånd, og da kan det jo også gjøre det. Mye sitter mellom ørene har jeg også hørt:). Er bare superredd for igjen å stoppe og bli der. Men som du sier Grubbeline - 100-200 gram er jo ned det også.
Tusen takk for støtten og kjempefine svar. Da er det bare å brette opp armene og igjen gå på. Kjempebra jobbet Streber. Det er ikke enkelt når kroppen tviholder på alt, men da ser jeg at det er håp:). Kjempebra jobbet å klare så mange kilo da.
Og toppers med noen oppskrifter. Takker igjen:D.
Vi er som du ser, flere som deg, Happylady. Og vi har vært like frustrerte til tider vi også, men når du ser på tickerene våre, så ser du at det går jo faktisk nedover selv om vi i perioder har trodd at alt håp var ute og bom stopp, så plutselig løsner det igjen...
Jeg er inne i en slik stagneringsperiode nå og jeg blir like frustrert hver gang, man føler liksom ikke man får lønn for strevet og da er det ekstra vanskelig og følge opplegget, men så løsner det igjen og da eier man verden og er superoptimist igjen.:D Satser på at neste uke er ED-gjengen sin uke og at vi ser nye tall på vekta hele gjengen. :spent:
Ha en super helg alle sammen. :klem:
stå på hapylady! ikke gi deg. jeg har fått mange tips om å bruke målebånd når vekten stopper. spesielt om du er mye aktiv;)
barcelona er ikke før april, men det er noe å se frem til!
monica: for å holde motivasjonen oppe. hmmm. sette av tid til å prøve ut de herlige oppskriftene som er her inne? og faktisk kose seg med mate. jeg er glad i mat, og er fortsatt glad i mat selv om jeg er i vektreduksjon. jeg vet at flere her inne snakker om at mat ikke blir så viktig, og jeg ser hva de mener. mat bør ikke være trøst, belønning og alt det der. men det å lage god mat håper jeg alltid at jeg kommer til å like, og at det kommer til å være kos. nekter at mat bare skal være "noe nødvendig". nemlig!
Satser på at neste uke er ED-gjengen sin uke og at vi ser nye tall på vekta hele gjengen. :spent:
Ha en super helg alle sammen. :klem:
Super god helg alle mann! Jeg er såååååååååååååå enig med Titti! Neste uke er ED'enes uke! Tid for forandring:D Skal på tapas kveld idag og får ta kvelden som den kommer. Jeg skal ha med lett-brus og tapas regner jeg med jeg kan velge bort karboene!
monica: for å holde motivasjonen oppe. hmmm. sette av tid til å prøve ut de herlige oppskriftene som er her inne? og faktisk kose seg med mate. jeg er glad i mat, og er fortsatt glad i mat selv om jeg er i vektreduksjon. jeg vet at flere her inne snakker om at mat ikke blir så viktig, og jeg ser hva de mener. mat bør ikke være trøst, belønning og alt det der. men det å lage god mat håper jeg alltid at jeg kommer til å like, og at det kommer til å være kos. nekter at mat bare skal være "noe nødvendig". nemlig!
Supert tips Mille, faktisk er jeg og min mat det som blir sist prioritert. Kanskje det er derfor jeg blir litt lei, det blir alltid så travelt med min mat.
Tror kombinasjonen planlegging, tid til lage mat og lage nye ting blir bra! Takk for godt tips. Jeg skal kose meg med maten og nyte den. Jeg slepper litt opp for ideer i hevrdagen. Skal sette meg ned å planlegge en uke frem imorgen og handle inn litt så skal jeg prioritere MEG.
Har sagt til mannen min at jeg må få tid til meg og maten min....men lettere sagt enn gjort med unger, skole, barnehage, lekser osv......må nok bare TA meg tid!
Takk for at dere er her.....sukk....:D
...og happy lady.....jeg hadde jublet for 200 gram nå for tiden. Har vært stille i fem uker nå......kan huske jeg var litt stille i fase en, men det renner snart av igjen. I fase 2 også går det fortere, nå i fase 3 er det vanskeligere...men så er det mer normalt og godt med mat også.
Vi gir oss aldri, livet skal jo leves, ikke bare utholdes.
Da er jeg glad jeg har stått stille og stabilisert meg om ikke annet!
Veldig sant, Monica, tenk om vi ga opp og gikk opp i denne perioden....
Skjønner hva du mener med å nedprioritere sin egen mat, er så mye annet som skal planlegges og taes hensyn til og så kommer gjerne vi mammaen litt i siste rekke, og det er vår egen skyld....men Mille er inne på noe viktig her ja, vi må ta oss tid til å planlegge og kose oss med maten. Jeg har jo begynt å lage knekkebrødene i Hexenberg-boka, de ble jo kjempegode....kanskje jeg skal bla litt i boka og se om jeg finner på noe godt vi kan kose oss med i helgen...:ja:
Kos deg med tapas, det går nok fint Lavkarbomessig. :)
Et lite spørsmål, er de kjeksene til Fedon som man får kjøpt på helsekost tilsvarende et EDmåltid? (ikke hele esken altså;))Ser det er litt sukker i de... Jeg har ikke gått ned like mye etter jeg begynte å kose meg med de i helgene, så lurer på om de kan være årsaken?
Om jeg ikke tar mye feil er det adskillig mer kalorier i dem, eller ganske like som ED, sjekket det en gang for lenge siden, så ta det med en klype salt-sjekk på forpakningen opp mot ED produkter.:)
Takk for svar Streber :) Problemet er at jeg ikke har ED produkter å sammenligne med ;) Jeg går på Allevo kombinert med EDopplegget. Men tror jeg kutter de ut og ser om det hjelper :)
Skal vi se.. ED kjeks: pr pk-med 6 kjeks- er det 189 kcal, 14,9 gr protein, 7,9 gr karbo, 1,82 gr sukker2,88 mettet fett, 10 gr lipider, 0,48 gr lilolsyre, fiber 6,5 gr. hvete fiber 4,08gr
Takk :) Jeg har kjeksene, men ingen andre ED produkter å sammenligne de med ;) Er det andre som har opplevd at de hemmer vektnedgangen? Hååååper ikke, for de er en kjærkommen kos i helgene når resten av uka er pulver ;)
Jeg mener bestemt det er samme kjeksen, men jeg kan dobbeltsjekke i morgen:)
Grubbeline
26-02-11, 01:11
Da har jeg sjekket de opplysningene om Fedonkjeksene som ligger på nettet mot ED-pakkene, og det ser ut til å være nøyaktig de samme kjeksene.
ok, da husker nok jeg feil, var sikkert pr 100 gr jeg så på fedonkjeksen og pr pakke på ED, som sagt lenge siden jeg tittet etter.
Ha en god lørdag alle sammen, på tur til tidligvakt nå.:)
Tusen takk folkens!! Da skal jeg kose meg med kjeks og et glass vin i kveld ;) Goood helg til dere alle!!
grotingeling
26-02-11, 18:53
Sitter her og nikker så jeg nesten får nakkesleng, mens jeg mumler; enig, enig, enig, ja jeg også, enig, jepp osv......
Denne uka ble ikke helt som planlagt, men for de som er interesserte så skriver jeg mer om dette i MUP'en min.
Nå er fokuset tilbake, og avsukring pågår.
For å unngå lammende migrene (igjen) så kjører jeg fase 4 i dag, fase 3 i morgen, fase 2 mandag og tirsdag og forhåpentligvis fase 1 fra onsdag.
NO giving up!, har alle intensjoner om at jeg skal være langt nede på 70-tallet til høsten. :cool::boxing:
Så bra at det var samme kjeks:)
ikke alltid ting går som planlagt, Gro. Men til uka er det ingen bønn, da er det full skjerping på hele gjengen her. Er dere med? : heia:
ikke alltid ting går som planlagt, Gro. Men til uka er det ingen bønn, da er det full skjerping på hele gjengen her. Er dere med? : heia:
Helt klart Titti. Er med. Denne uka håper jeg vi alle sammen går ned :)
grotingeling
27-02-11, 09:51
JEG ER MED!!! *skjerper, spisser, kvesser motivasjonen og innsatsviljen*
Klart jeg er med!:)
Er inne på en tråd og leser innimellom om hvor mye kcal man bør ligge på for å gå ned, det diskuteres mye, men noen skikkelige svar vet jeg ikke om de kommer fram til-eller vi-la igjen "min historie" jeg også. Men det er seriøst interresant og en smule irriterende det der-at mange kan kjøre ivei, spise det de vil,med lite karbo selvsagt, å gå ned. Mens mange, som meg, må ned i kcal OG i karbo...regner med jeg alltid må "passe meg" jeg, tenker dere på tiden etterpå??Jeg gjør, har egentlig ikke lyst å ende opp med fedon,jeg vil heller holde meg så lavt i karbo at det tillates å bruke godt med smør til stekingen feks, det er det jeg drømmer om , men må ha noe å følge for å klare det.....
masse tanker fra strebern i dag-GOD søndag folkens!
grotingeling
27-02-11, 11:23
Søndag er en fin dag å tenke på - gjør det masse jeg, for da er det lite annet som krever min oppmerksomhet :)
Og livet etter ED er et tilbakevennende tema, det - også dette med energiforbruk ved trening.
Har dere tenkt på det? Ser flere her på forumet ønsker å benytte en form for kalkulator som gir svar på hvor mye en forbrenner ved trening.....
Men nå er det jo sånn at vi alle forbrenner ulikt og energiforbruket styres jo også av intensitet i treningen, så da blir det vel umulig å sette opp en kalkulator som gir oss et fasitsvar på energiforbruk???
Har diskutert temaet litt med en venninne som går på GR, og hun er hellig overbevist om at det er mulig å beregne energiforbruk ut fra type trening, antall minutter og hva det når var hun ramset opp.http://www.pic4ever.com/images/laie_14.gif
I think not! En slik utregning betinger at kroppen er en maskin, og at det ikke finnes individuelle påvirkninger som f.eks. hormoner...
Men for all del, what ever works sier jeg bare.
For meg er det godt nok å vite at trening booster forbrenningen min, jeg får bedre stresskontroll og sover myyye bedre siden kroppen fungerer bedre.
Og når det gjelder livet uten ED, så havner nok heller ikke jeg helt på Fedon-kost - det blir formye stivelse for meg.
Men lavkarbo blir det!
Hadde jo en 3-måneders-test-periode i fjor sommer, hvor jeg spiste generelt etter lavkarboprinsippet og på den måten holdt vekta stabil.
Var veldig flink til å skrive ned hva jeg spiste, så jeg har allerede et godt utgangspunkt for livet etter ED føler jeg.
Apropo det; kan det være at jeg fokuserer for mye på det som kommer etter ED - kanskje det er med på å stresse meg slik at vekta står stille http://www.pic4ever.com/images/297.gif
Får skru fokuset over på nuet, for det er jo det som teller :cool:
Og nuet sier at nu skal jeg gå på loftet og hente fram min kjære hobby hekling!
Fortsatt god søndag dere http://www.pic4ever.com/images/loveshower.gif
bra vi er flere som spekulerer litt en søndag formiddag:pMen du har rett i at man bør fokuserer på nuet, hvilket jeg gjør 95% av tiden, men føler jeg må innom disse tankene, føler jeg mangler enn plan-annet enn at jeg vet jeg ikke har lyst å følge fedon som virker som for mye karbo og litt for komplisert for meg i hverdagen. Enig i det der med utregning av hva kroppen forbrenner, føler det blir en smule søkt, jeg vet at trim gir meg en positiv energi og en fastere kropp, bra nok for meg:)
grotingeling
27-02-11, 11:44
Vi får organisere et skikkelig livet-etter-ED-treff og sette opp en PLAN :D
*ja da, her hekles det samtidig som jeg surfer på forumet......*
Det hadde vært veldig trivelig å ha treff ja, dumt vi geografisk er så spredt!:o
grotingeling
27-02-11, 11:57
Har jo masse familie både i Trondheim og på Fosen (Åfjord), og har store planer om å komme meg hjem i løpet av sommmeren (i alle fall hvis jeg får tilbake førerkortet)
Da er det jo lett å svippe bortom deg på veien.....
så vidt jeg har fått med med meg så skal man ikke trene for å gå ned i vekt, men for å vedlikeholde den? (og for det rent estetiske). Men at treningsutbytte ikke skal måles i kalorier brent men muskler bygd? :confused: Jeg mener hvertfall at ejg har hørt snakk om dette. og at da intensiv styrketrening er det beste, ikke å gå timesvis på maskiner.
selv holder jeg nesten på å ende opp på et slags lkhf-kosthold. siden torsdag har jeg skrevet ned alt jeg har spist, og tenker å ta dette med til legen. og da snakke om hvordan jeg skal fortsette videre. tenker det blil en slags fase tre. men jeg er som deg streber. om jeg kan spise ost skipper jeg lett knekkebrødet.
Har jo masse familie både i Trondheim og på Fosen (Åfjord), og har store planer om å komme meg hjem i løpet av sommmeren (i alle fall hvis jeg får tilbake førerkortet)
Da er det jo lett å svippe bortom deg på veien.....
http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_1_112.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_)DET hadde vært kjekt ja!
http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb113&pp= (http://www.smileycentral.com/dl/index.jhtml?partner=ZSzeb113_&utm_id=7921)
grotingeling
27-02-11, 13:44
Ja det er litt forvirrende disse treningsgreiene, men at vi har fordeler av trening tror jeg nok alle er enige i.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.