View Full Version : Den store felles ED-tråden

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12

Elinemor
12-08-11, 10:24
Noen som har prøvd Atkins-barer mens de går på ED?
Synes det er litt kryptisk det som står på dem, nemlig at de inneholder stoffer som kompenserer for karboene, slik at "netto karbohydrat" blir to gram per bar. Men de er jo ganske gode da, jeg har brukt dem litt til kos og som tursjokolade i sommer (ofret Kvikklunsjen, med store kvaler:-)

streber
12-08-11, 10:37
Ikke prøvd det, men vil tro det er en adskillig bedre utskeielse enn mye annet:)

Veiedag her, ikkeno spennende nei-stått helt stille. Men vannprosenten var litt opp og fett litt ned, det er nå bra:)

God helg godtfolk:)

Titti
12-08-11, 15:04
Hexenberg sa det var helt greit m atkins, men de er jo større enn eurobarene.

grotingeling
12-08-11, 17:44
Hei og hopp
Da har jeg tatt steget ut av ED og over på Atkins, men jeg kommer til å følge med i tråden videre uansett.
Her er jo så mange herlige mennesker :klem:, også vil jeg jo gjerne følge med dere og høre hvordan det går :D

Titti
12-08-11, 19:00
Ja, jeg blir het uansett jeg også:ja:
hvis jeg får lov:)
vet ikke helt hvilken retning jeg tar, mulig jeg må ta noen uker med eurodietten e.l. For å gå ned sommerkiloene, men foreløpig prøver jeg meg på vanlig lavkarbo og ser om det hjelper.

Hvordan går det på Atkins da, Tingeling? Går du ned?

grotingeling
12-08-11, 19:05
Har ikke veid meg etter oppstart, dessuten kom tante rød 1 uke før tiden - men jeg har i alle fall "mistet" litt vann de siste dagene.
Blir spennende på mandag:spent:

streber
12-08-11, 19:06
Jaaaa dere må være her ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !! :eek:Fåkke gåframeinei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tassa69
12-08-11, 19:51
Skull egentlig veie meg i dag, men var på nattevakt, pluss er vanvvittig oppblåst mage og full av PMs, men har vel gått ned en kilo til siste uken:-)

grotingeling
12-08-11, 22:23
Jaaaa dere må være her ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !! :eek:Fåkke gåframeinei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Går ingensteder uten deg vettu :klem:

streber
12-08-11, 22:36
Går ingensteder uten deg vettu :klem:takk:D

Titti
13-08-11, 00:40
:):):)

tassa69
13-08-11, 18:17
Hmmm, ikke helt fornøyd me dagen....dvs fikk mensen, YES, da går vannet snart ut av kroppen igjen....men har vært ganske kvalm, og spiste bare halve omeletten, og tok to barer i løpet av dagen, eneste jeg orket.....men men, i morgen ny dag og nye muligheter:-)))

tassa69
14-08-11, 18:26
Hmmm, kjenner jeg er lite sulten i dag, er det vanlig at man ikke blir så veldig sulten etter en stund???...hva gjør dere?:-)

Titti
14-08-11, 19:05
Ja, etterhvert så blir en litt likegyldig til maten, hvis en kan kalle det mat da;)

tassa69
14-08-11, 19:15
Ja, etterhvert så blir en litt likegyldig til maten, hvis en kan kalle det mat da;)
Ok, fant en pakke jeg ikke har prøvd før, så nå står coscousen og godgjør seg, takk for svar:-)

Titti
14-08-11, 20:46
Kos deg. ;)

Titti
14-08-11, 20:47
Jeg selv har ulvehunger i dag, men sånn går det dagen derpå etter en fuktig fest med mye alkohyler og mat....

tassa69
15-08-11, 09:56
Jeg selv har ulvehunger i dag, men sånn går det dagen derpå etter en fuktig fest med mye alkohyler og mat....hehe, ja det vil jeg tro...men deilig med en fest i blant da:-)

tassa69
15-08-11, 09:59
Flere som har hatt det sånn?...ekstremt oppblåst av PMS, en uke etter start på euro, og fått mensen nå, men syns egentlig det går veldig tregt dette...håper på ett vekt fall når mensen er ferdig om noen dager.....har gått på kuren i 17? dager, og gått ned ca tre?...ikke så mye vel?..og føler meg gravid med denne magen:(

Titti
15-08-11, 13:32
Synes 3 kg høres flott ut jeg:)

streber
15-08-11, 16:23
Ikke noe galt med minus tre kilo nei !

tassa69
15-08-11, 18:58
ok takk:-)...spørsmål, når man kommer i fase 2, og kan spise kjøtt, fisk eller kylling, kan man spise krabbe og reke da????*håper*:-)

Titti
15-08-11, 20:07
Det kan du:ja: men det er mye salt i det, så det kan påvirke vektA ett par dager etter.

tassa69
15-08-11, 21:32
Det kan du:ja: men det er mye salt i det, så det kan påvirke vektA ett par dager etter.oo, lovelly, jeg elsker krabbe:-)

streber
15-08-11, 21:47
Kos deg med krabbe!

tassa69
15-08-11, 22:17
Kos deg med krabbe!Takk, er ikke før om tretten dager:-)

Elinemor
16-08-11, 13:53
Da skulle det være klar for ny ED-sesong ... Jeg starter på nytt i fase 1 rundt 1. september (venter til da, da jeg skal på en reise med jobben og vil gjerne kunne gå ut og spise og ta et glass vin). I utgangspunktet 30 dager på fase 1, og så 40 på fase 2. Men jeg kan korte ned fase 1 hvis jeg mister motivasjonen.
Målet et 8 kilo ned, tror nok det skal bli atskillig tyngre denne gangen, da jeg ikke har like mye overskuddskilo som da jeg startet opp.
Hva er deres erfaringer med å ga fra fase 3 til fase 1? Kan vel ikke si jeg gleder meg, særlig middagene på ED er kjipe. Men men, det er jo effektivt da.

streber
16-08-11, 14:13
Det er tøft, jeg synes det jeg altså, men som du sier er den effektiv:)

Titti
16-08-11, 15:56
Lykke til. Dere er tøffe som går i gang med nye runder:heia:

Bæstemor
17-08-11, 12:52
Hvor lang tid tar det fra man bestiller til man får varene?

streber
17-08-11, 12:59
3-5 dager tar det når jeg bestiller:)

tassa69
17-08-11, 21:25
Morsomt det der, grønnsaksuppen som jeg nesten brakk meg i kjøkkenvasken av, for noen uker siden, var faktisk ganske god i går:-)......men spørs om jeg tør å prøve meg cappuchinoen igjen:(

Titti
17-08-11, 22:33
Har du prøvd den kald da? :)

Har fortsatt noen supper igjen tror jeg, kan gjerne få de. :D

tassa69
17-08-11, 22:50
HAHAHA, nei jeg tenker jeg skal bare spise opp de jeg har, men ellers takk:D

Metalgirl
18-08-11, 12:42
Heisann, hyggelig å se at det er liv her :D

Går litt tregere med meg nå, spiste nok LITT mye kjøtt til middag på fase 2 da jeg var på ferie... men men. Har gått ned 2 kg til etter at jeg kom hjem, så nå nærmer det seg 10 kg. Er fantastisk å føle seg LITT fin i klærne sine nå. Fått mange komplimenter på vekttapet, selv om jeg veide 4 kg mindre enn dette bare for 2 år siden.

Prøver å "unngå" festlige anledninger for å få mest mulig ut av dietten. Skulle egentlig på fest på lørdag, men, jeg må være ærlig å si at jeg ikke klarer å gå på fest uten å drikke. I hvert fall ikke holde meg til det ene glasset som er lovlig på fase 2. Da sparer jeg meg heller til neste helg, har funnet ut at det er da jeg skal bli drukket ut... en feilsendt mail avslørte datoen ;) Blir skummelt å skulle på "fylla" uten å ha drukket siden slutten av juni....... billig i drift da ja. Null alkohol og 800 kcal pr dag i 2 mnd... det blir fæst.

Noen som har noen tips til hvordan jeg bør spise i utdrikningslaget?? Jeg klarer ikke å kjøre eurodiett den dagen, og det blir jo uansett masse alkohol. Kanskje jeg skal prøve å spise lavkarbo den dagen? Har ingen planer om å skeie ut med brød, poteter, ris eller annen høykarbo-mat i hvert fall. Regner med å gå opp igjen 2-3 kg etter en sånn dag... litt kjipt. Men, det blir vel fort borte igjen når man går tilbake til ED-hverdagen.

Nå blir det ED for alle penga (bokstavelig talt, må snart handle noe nytt, men, har bestemt meg for å spise opp ALT, selv det som ikke smaker godt, før jeg legger inn ny bestilling) frem til bryllupet. Gifter meg 24. september. Skal ikke sy inn kjolen før 5. september, sånn i tilfelle jeg går ned mye frem til da. Kan jo ikke ha en kjole som henger og slenger... joda. Bedre enn pølseskinnkjole i hvert fall!

Keep up the good work!

streber
18-08-11, 14:50
Du er skikkelig dedikert og flink Metalgirl, artig å høre fra deg!:)Spis lavkarbo den dagen du, det kommer til å gå lynkjapt avb igjen når vi snakker om kun en da, ikke noe problem! Men en hel måned med høykarbo(ferien) som jeg hadde , se DET går ikke særlig kjapt av gitt..http://smileys.smileycentral.com/cat/10/10_12_9.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZSYYYYYYYYNO)

http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb113&pp=ZSYYYYYYYYNO (http://www.smileycentral.com/dl/index.jhtml?partner=ZSzeb113_ZSYYYYYYYYNO&utm_id=7921)

Titti
18-08-11, 21:06
Ingen som vil ha suppene mine altså. :lol:

Titti
18-08-11, 21:07
Så spennende med bryllup, Metalggirl, akkurat vært der selv. :spent:

tassa69
18-08-11, 22:14
Heisann, hyggelig å se at det er liv her :D

Går litt tregere med meg nå, spiste nok LITT mye kjøtt til middag på fase 2 da jeg var på ferie... men men. Har gått ned 2 kg til etter at jeg kom hjem, så nå nærmer det seg 10 kg. Er fantastisk å føle seg LITT fin i klærne sine nå. Fått mange komplimenter på vekttapet, selv om jeg veide 4 kg mindre enn dette bare for 2 år siden.

Prøver å "unngå" festlige anledninger for å få mest mulig ut av dietten. Skulle egentlig på fest på lørdag, men, jeg må være ærlig å si at jeg ikke klarer å gå på fest uten å drikke. I hvert fall ikke holde meg til det ene glasset som er lovlig på fase 2. Da sparer jeg meg heller til neste helg, har funnet ut at det er da jeg skal bli drukket ut... en feilsendt mail avslørte datoen ;) Blir skummelt å skulle på "fylla" uten å ha drukket siden slutten av juni....... billig i drift da ja. Null alkohol og 800 kcal pr dag i 2 mnd... det blir fæst.

Noen som har noen tips til hvordan jeg bør spise i utdrikningslaget?? Jeg klarer ikke å kjøre eurodiett den dagen, og det blir jo uansett masse alkohol. Kanskje jeg skal prøve å spise lavkarbo den dagen? Har ingen planer om å skeie ut med brød, poteter, ris eller annen høykarbo-mat i hvert fall. Regner med å gå opp igjen 2-3 kg etter en sånn dag... litt kjipt. Men, det blir vel fort borte igjen når man går tilbake til ED-hverdagen.

Nå blir det ED for alle penga (bokstavelig talt, må snart handle noe nytt, men, har bestemt meg for å spise opp ALT, selv det som ikke smaker godt, før jeg legger inn ny bestilling) frem til bryllupet. Gifter meg 24. september. Skal ikke sy inn kjolen før 5. september, sånn i tilfelle jeg går ned mye frem til da. Kan jo ikke ha en kjole som henger og slenger... joda. Bedre enn pølseskinnkjole i hvert fall!

Keep up the good work!
Wow, 10 kilo ned er jo kjempebra:D

Metalgirl
19-08-11, 08:14
Woop woop! Takk for hyggelig respons :D Nøyaktig 9,9 kg idag! VET at man ikke skal veie seg hver dag... men jeg klarer ikke la være... var bortskjemt i fase 1 og gikk ned nesten 300 gram fra dag til dag. Og i fase 2 har det gått betraktelig tregere. Men, plutselig får man en positiv overraskelse, 1 kg ned fra igår :-o Kanskje det er treningen som endelig begynner å kicke positivt inn på vekta... hehe. Skal ha to ganske harde treningsøkter i helgen. 75 min dance step på lørdag og 120 min basketball på søndag. Da MÅ jeg jo spise litt mer enn de 800 kcal... noen forslag?? Rett og slett lage omelett med 2-3 egg til frokost, og litt bacon? Forbrenner jo nesten 1000 kcal på en sånn økt... og jeg vil jo ikke at det skal tære på muskelmassen. Må virkelig si at jeg er positivt overrasket over hvordan kroppen har forandret seg på ED. Jeg er MYE fastere i fisken. Ikke grevinnearmer lenger. Selv om jeg fremdeles er nærmere 100 kg enn 90. Samme sier min mor som er på lavkarbo, kroppen forandrer seg virkelig til det bedre. Hyggelig med en bra start på dagen...... når man endelig får dratt seg ut av senga. Have a good one!

Titti
19-08-11, 08:26
Så bra:heia: flink du er til å trene:) er du i fase 1 så anbefales et ekstra ed produkt eller et par egg, skinke e.l.

streber
19-08-11, 12:46
Her sliter man fremdeles med feriekiloene:o, men, men det går av litt og litt, ned 600 gram denne uken. Nå er det 2,8 kg til der jeg var før ferien. Da var jeg 74,1 kg. Det er veldig mye for min høyde(165) men jeg var sanneligg ikke så verst fornøyd altså! Faktisk STOR forskjell på kroppen min NÅ og før ferien, så jeg gleder meg veldig til å nå 74 kg igjen, passer i masse kjekke klær da!

Titti
19-08-11, 13:47
Helt utrolig bra altså. Du er flink. :heia:

streber
19-08-11, 13:49
Takk tittimor http://smileys.smileycentral.com/cat/11/11_1_103.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZSYYYYYYYYNO)

http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb098&pp=ZSYYYYYYYYNO (http://www.smileycentral.com/dl/index.jhtml?partner=ZSzeb098_ZSYYYYYYYYNO&utm_id=7926)

Titti
19-08-11, 13:52
Jeg må virkelig få kjøpt batteri til vekta og komme i gang med noe opplegg igjen, foreløpig går det bare i vanlig lavkarbo og jeg spiser lite, men føler likevel det blir feil. Har ikke fått trent heller, så det gjør sitt det også...jeg var jo så flink før bryllupet. Forfaller nå som jeg gift vet dere. :lol:
Men jeg skal komme i gang altså, jeg lover, men har ikke økonomi til å bestill ED-produkter enda...men jeg snuser litt på Camp Kilo som har 14 dagers gratis prøve...

streber
19-08-11, 13:55
:)kan hende det har gått bedre enn du tror, få tak i batteri du og så får du gå i grubleboksen etter hvilket tall som står der, fortsett som nå, eller prøve noe annet:rolleyes:

Titti
19-08-11, 14:00
Takk for tips, Streber. :klem:
Skal gjøre det. :) Til uka har jeg en middagdate med en venninne pluss vi kanskje skal på sommerfest med jobben på fredag, men uka etter skal jeg ta full skjerpings. Da er det en måned til jeg har noen konkrete planer...

streber
19-08-11, 14:05
Takk for tips, Streber. :klem:
Skal gjøre det. :) Til uka har jeg en middagdate med en venninne pluss vi kanskje skal på sommerfest med jobben på fredag, men uka etter skal jeg ta full skjerpings. Da er det en måned til jeg har noen konkrete planer...

Høres ut som en bra plan:)

Titti
19-08-11, 15:42
:ja:
Men ang vekta, det pleier aldri å gå bedre enn jeg tror på den. :lol:
Kjenner det på magen også, tipper 5-7 kilo opp...

tassa69
19-08-11, 20:12
Sliter litt nå, men har fått kraftig halsbetennelse...og går nå på antibiotika, og da bør man vel drikke biola eller noe??.....pluss nå er alt vondt å svelge:(, men jeg kan jo ikke drikke biola på eurodiet??:confused:

Titti
19-08-11, 20:23
Er man syk så er man syk, da er det viktigst å bli frisk og ikke minst unngå sopp og slikt. Biola er ikke det verste man kan Skeie ut med heller og ellers finnes det jo tyrkisk yoghurt som jeg vet folk på lavkarbo spiser.

Titti
19-08-11, 20:25
God bedring forresten :klem:

tassa69
19-08-11, 20:31
God bedring forresten :klem:
takk:-)...ok kjøpe noe youghurt i morgen da:-)

tassa69
20-08-11, 18:51
Off, nå sliter jeg altså...pga halsbettennelse, er matlysten lik null, og hver gang jeg svelger er enormt ubehagelig...nå kan man kjenne at antibiotikaen virker??:(

tassa69
21-08-11, 19:32
Ja ja, da har dagens næringsinntak vært fra i natt en gang, fire saftis..og en av min sønns safari youghurt-..........

seldal23
22-08-11, 16:13
Hei.
Jeg er i min første dag i Eurodietten. Hadde nettopp Asparges suppe til middag, synes alle produktene er så luftige, masse skum. Er det noe jeg gjør galt. eller er de bare sånn? Setter prispå svar
Ha en fin dag =)

streber
22-08-11, 16:44
Opplevde ikke det jeg nei, men jeg brukte ikke shakeren noe, bare rørte sammen med gaffel. Likte egentlig fint lite, så jeg bruker mest kjeks, barer og grønnsaker for min del:)

Metalgirl
26-08-11, 08:15
Puh. Nå kjenner jeg at jeg er rimelig lei. Savner lavkarbo så tarmene hyyyler... var hos Hexeberg forrige uke, og han var fornøyd. Skal fortsette å gå dit og veie meg hos en ernæringsfysiolog fremover. Litt billigere ;) Har nok gått opp 1 kg igjen. Var i begravelse, og der serverte de tapas. Så jeg spiste lavkarbo. Selvfølgelig mer enn jeg hadde trengt... også begynner jeg så tidlig på jobb for tiden, at 5 måltider på en dag overhodet ikke er nok... OGSÅ har jeg vært sulten heeeeele tiden. Og legg på dårlig samvittighet for at jeg ikke har trent, så har dere humøret mitt om dagen. Pluss PMS. URK!!! Gruer meg til å gå på vekta etter helgen, utdrikningslag på lørdag... har fått utvidet Eurodietten frem til bryllupet, så de neste 4 ukene SKAL jeg være beinhard. Må bruke dietten for alt den er verdt og slutte å "skeie ut" med lavkarbo innimellom. Hexeberg sa at hvis man trener mye, så kan man spise ekstra, men da må det være lavkarbo. Men nå har jeg ikke trent siden søndag, så da blir det ikke noe ekstra på meg... jaja. Får cheere meg opp litt med å glede meg over de kiloene som ER borte :)

streber
26-08-11, 12:12
ED skal være individuelt tilpasset, om du er sulten hele tiden er det lite tilpasset deg??Bare en tanke. Sier Hexberg det er helt greit å kjenne sult hele tiden??Ta gårsdagen min da :mye fysisk på jobben i 8 timer og husarbeid, møtevirksomhet ++ på kvelden, oppe fra 05.30 til 23.45. Spiser såklart mer en slik dag enn en rolig en, kroppen sier klart ifra om det, at den behøver mer. 6 måltider i går ja, hvorav 4 var ED og 2 lavkarbo(kjøtt og grønnt, ikke så store porsjoner)

MG har du fortalt Hexberg at du alltid er sulten??

Metalgirl
29-08-11, 13:30
Jeg har ikke vært kjempesulten før jeg begynte å spise MER lavkarbo i stedet for ED. Dvs f.eks to måltider kjøtt/fisk/egg i stedet for 1. Så det er vel min egen skyld tror jeg. Trigget smaksløkene og magesekken til å ville ha mer. Har ikke vanligvis vært så sulten, men jeg skal definitivt spise mer når jeg trener, det er jeg ikke i tvil om. Var nok bare PMS'en som spilte meg et puss. Utdrikningslaget var jo en orgie i vin, øl, cider, irish, punsj og shots... er fremdeles helt shaky i kroppen. Så nå er det vannvogna deluxe hele uka. Så bilder av meg selv på utdrikningslaget, og det var ikke helt heldig antrekk jeg hadde på meg for å si det sånn (måtte kjøpe meg et antrekk på loppemarked). Takk og lov at jeg i det minste hadde gått ned 11 kg før jeg kjøpte det antrekket. For det var jaggu meg stuffet hval så det holdt!!!!! Grøss og gru. Måtte få slettet endel av bildene på facebook bare fordi bilringen ble SÅ sinnssykt påtrengende. Jaja. 11 kg til så snakker vi....

Titti
29-08-11, 18:11
Så gøy med utdr.lag da:) når skal du gifte deg igjen?:spent:

tassa69
29-08-11, 21:32
Da er jeg kommet over i fase 2:-)....har hatt en uke hvor jeg har levd på banan og youghurt, ble smittet av min sønn, Herpes:-((....og det var ekstremt vanskelig å spise dietten etter dette, men nå etter noen dager med tvangsspising, kommer det seg, jeg bare nektet å mislykkes, pga en bitteliten virus inf;-)........uansett, folk ser jeg har tatt av, det er jo veldig kjekt,....skal veie meg hos Trude Hetland på onsdag, spennende:-))...fortsatt lykke til til dere andre:)

hallokjelke
29-08-11, 21:42
Hei hei alle sammen!

Da kommer forhåpentligvis postmannen med mine Eurodiet-produkter i morgen, så da er jeg klar som ett egg for posefestival i noen måneder fremover.
Skal ned over 30 kilo, så den største utfordringen blir å holde ut og etterhvert forhåpentligvis finne en eller annen form for treningsform som jeg liker.

Glad for at det er andre her inne som jeg håper jeg kan høste litt erfaringer fra
:D

tudelu

streber
29-08-11, 22:26
masse lykke til hallokjelke:):):)

Titti
30-08-11, 21:54
Lykke til dere. :heia:

grotingeling
30-08-11, 22:50
Hei hei alle sammen!

Da kommer forhåpentligvis postmannen med mine Eurodiet-produkter i morgen, så da er jeg klar som ett egg for posefestival i noen måneder fremover.
Skal ned over 30 kilo, så den største utfordringen blir å holde ut og etterhvert forhåpentligvis finne en eller annen form for treningsform som jeg liker.

Glad for at det er andre her inne som jeg håper jeg kan høste litt erfaringer fra
:D

tudelu

Lykke til på ferden :klem: :heia:

tassa69
31-08-11, 19:53
Da har jeg vært hos Hetland, på første kontroll:-)
Startvekt : 94,8 26/7
89,3 31/8 -5,5 altså:-)

Skal fortsette på fase to frem til 5 oktober som er neste kontroll:-)

tassa69
31-08-11, 19:54
Da har jeg vært hos Hetland, på første kontroll:-)
Startvekt : 94,8 26/7

89,3 31/8 -5,5 altså:-)

Skal fortsette på fase to frem til 5 oktober som er neste kontroll:-)

Titti
31-08-11, 21:31
Så flott :heia:

Elinemor
01-09-11, 09:27
Hei!
Da er jeg 2,5 timer inne i 30 nye dager på fase 1 ...:-) Har kjent de siste dagen at jeg har gruet meg for å sette i gang, men nå er jeg altså i farta. Målet er ned 7-8 kilo totalt, inkludert 40 dager i fase 2. Spent på vektutslagene denne gangen, da jeg jo har gått ned rundt 30 kilo allerede og ikke kan regne med at det går av like fort nå.
Men er det noen som har samlet noen "oppskrifter" på mat man kan lage i fase 1? Trenger litt inspirasjon, merker jeg.
Ha en god dag alle på forumet!

streber
01-09-11, 14:55
ggrotingeling har laget en tråd med oppskrifter til fase2, tror ikke det finnes noe slikt til fase 1. Lykke til med denne runden Elinemor:)

hallokjelke
01-09-11, 22:35
Hei alle sammen!

Takk for søte lykke-til-meldinger! :)

Har nå overlevd tre dager på denne dietten og synes i grunnen at det går ganske greit. Har prøvd pannekake og grønnsakssuppe en av dagene, og seriøst....aldri mer! Kort oppsummert: BLÆH!
Men omelett, kyllingsuppe, barer, soyanøtter, kjeks og kakaodrikk går brillefint :)
Har ikke vært sulten i det hele tatt, så foreløpig går alt etter planen. En ting jeg lurer på med disse grønnsakene. Ser i papirene jeg har fått fra Eurodiet at jeg bør spise fem porsjoner grønnsaker daglig. Men hvor stor er en porsjon? Spiser en monstertallerken (middagstallerken med flott topping i pyramideform:) med salat til lunsj, er det nok?

Tudelu

streber
01-09-11, 22:55
Jeg spiser så mye grønnsaker som er naturlig hver dag. Har jeg rester etter blomkålmosen til middag, blir det gjerne et måltid med det, er det salatrester etter middag, spiser jeg det. Jeg har familie og prøver å få dietten til å fungere i vår hverdag, har aldri talt etter om det blir 5 gr.saks måltider på en dag.

hallokjelke
01-09-11, 22:55
Og med det samme jeg er her inne....

Ser av det som er blitt skrevet her tidligere at noen av dere har begynt å trene kombinert med denne kuren. "30 days Shred" eller hva den heter? Har den stor effekt? Er det stor forskjell i vektnedgang på de som trener og ikke?

Har vært støttmedlem på både Elexia og Sats og tar gjerne imot tips om hva som har fungert for andre for å komme i gang. Kan nevne at jeg er småbarnsmor, så det avgrenser seg litt :)

hallokjelke
01-09-11, 22:59
Ja, det må jo passe inn i familierytmen på en eller annen måte og sånn sett er jo salat genialt. Bare litt redd for at jeg spiser for lite :)

tassa69
06-09-11, 21:39
Ja da har jeg vært i fase 2 siden mandag forrige uke ca, og vekten har stått så og si stille:(...litt frustrerende, noen som har hatt det på samme måte, og når løsnet det for dere?:)

grotingeling
06-09-11, 21:59
Ja da har jeg vært i fase 2 siden mandag forrige uke ca, og vekten har stått så og si stille:(...litt frustrerende, noen som har hatt det på samme måte, og når løsnet det for dere?:)
:ja: dette kjenner jeg godt til, hadde veeeeeeldig liten vektnedgang i fase 2.
Måtte være veldig nøye med porsjonsstørrelsene for at det skulle skje noe som helst, så kanskje du også må ta en titt på porsjonene evt. om det har sneket seg inn noe som ikke hører hjemme i fase 2?
Ingen beskyldinger altså, snakker bare av erfaring :o

tassa69
06-09-11, 22:09
Altså, jeg spiser fire euromåltid, og ett kjøtt/fisk/ kylling måltid med grønt, og maks 150 gram proteiner? er vel som det skal....drikker kaffe med melk, og det gjorde jeg i fase 1, men....har kagt meg til en halvliter solopluss om dagen, er vel kaaaanskje ikke så veldig bra:rolleyes:

grotingeling
06-09-11, 22:30
Hm, det kan være solopluss'en...
Men jeg tror du bare må teste ut litt i forhold til antall måltider og porsjonsstørrelser.

Titti
06-09-11, 22:39
Jeg gikk lite og nesten ingenting ned i fase 2 jeg heller...det gikk hvertfall veldig veldig sakte.

tassa69
06-09-11, 22:48
Men er jo merkelig da? fordi det er så lite kalori inntak?...trente dere og?, jeg har begynt trene denne uken.....:)

grotingeling
06-09-11, 22:51
Nja trening kan det nok ikke kalles, men jeg gikk mye tur i raskt tempo http://www.pic4ever.com/images/th_running1.gif

tassa69
06-09-11, 22:53
Nja trening kan det nok ikke kalles, men jeg gikk mye tur i raskt tempo http://www.pic4ever.com/images/th_running1.gif:-)....gikk du tilbake til fase 1 da, siden du ikke gikk ned på fase 2???....jaja, er super PMS og oppblåst, får vente til den er over og se om resultatet bedre seg:-))):)

grotingeling
06-09-11, 22:58
Ja jeg har kjørt flere runder med fase 1, selvsagt med fase 2 runder mellom - og disse fase 2 rundene har vært på 8 - 12 uker før ny fase 1 runde.
Kroppen (og hodet) trenger pause fra fase 1, også er fase 1 ikke særlig sosial-vennlig.

Men du bør forsette ut den avtalte tiden for fase 2 før du evt. går tilbake til fase 1, det kan nemlig være at vekt-stansen skyldes musklene du nå bygger.
Ikke ha det travelt (ja jeg vet det er tøft), gi deg selv og kroppen tid :klem:

tassa69
06-09-11, 23:04
Ja jeg har kjørt flere runder med fase 1, selvsagt med fase 2 runder mellom - og disse fase 2 rundene har vært på 8 - 12 uker før ny fase 1 runde.
Kroppen (og hodet) trenger pause fra fase 1, også er fase 1 ikke særlig sosial-vennlig.

Men du bør forsette ut den avtalte tiden for fase 2 før du evt. går tilbake til fase 1, det kan nemlig være at vekt-stansen skyldes musklene du nå bygger.
Ikke ha det travelt (ja jeg vet det er tøft), gi deg selv og kroppen tid :klem:He he, har trent en gang...usikker på hvor mange muskler jeg bygget på den gangen....jeg skal bare ned 8 kilo til ca...og det behøver ikke gå superfort....men tenkte på en ting, kroppen min har ikke vært under 90 kilo på eh ja, nesten tyve år? kan det være den stritter litt i mot og nekter å forlate dette platået...fordi det er kjent og kjært for den???....

grotingeling
07-09-11, 07:43
Åja da, kroppen stritter nok litt imot (hodet også), også er det nå en gang sånn at jo nærmere målet en kommer dess saktere ser vektrekuksjonen ut til å gå.

streber
07-09-11, 16:03
Signerer Grotingeling:):)

Titti
07-09-11, 16:57
Har hørt det at kroppen alltid vil hige tilbake til høyeste vekttall og vekten stagnerer innimellom, men ikke gi opp og hør på Tingeling og Streber så kommer resultatene sakte, men sikkert. OG det er bra for kroppen å stabilisere seg også...:ja:

Monica31
12-09-11, 11:08
Hei og hå...så altfor leeeeeeenge siden!

Håper alle har hatt en god sommer og hatt en deilig ferie! Vi har hatt en sommer fullt av gjester, reise og ferie! helt herlig!

Har gått opp 5 kilo siden minste notering i Desember 2011. De har jeg begynt på idag. Har ikke vært klar før nå. Men nå er målet 8- 10 kilo innen mars 2012!Syntes det har gått greit selv om jeg har gått opp litt, har jo holdt meg i samme nye klærene jeg kjøpte i våres:D Ellers sliter jeg fortsatt med senebetennelsen i armen og er fortsatt sykemeldt. Skal de neste tre mnd. trene eksentrisk trening med armen og da skal betennelsen gi seg, og så må jeg være forsiktig etterpå så det ikke blusser opp igjen. Nå vil jeg bli kvitt det:mad:

Jeg kommer ikke til å være i ren fase 1 eller 2 men kanskje en blanding av tre og av og til to! Litt digg med høst og så er det så bra at det er 1 helt år til neste sommer!!!!
Hvordan går det med dere da?!!?!?!?!!???????????????

Stor klem Monica

Herlig bilde Titti, bryllupskjole er jammen tingen.

streber
12-09-11, 11:48
Heisann Monica, kjekt å høre fra deg igjen!!!
Jeg har nettop gjennomført styrkeøvelsene jeg fikk på klinikken for første gang hjeeeelp sier jeg bare. Men det blir vel enklere etterhvert, eier ikke balanse så jeg holder på å falle av den bosuballgreien hele tiden:o

streber
12-09-11, 11:52
TIME PÅ :rolleyes:ALFAHELSE mandag 05.september

1.Det ble det tatt blodprøver og jeg ble veid: 75,6 kg:confused: (vi bare MÅ få en spørsmåls smileys som smiler he he)var jo 77,1 på fredag.Dr Hetland sammenlignet de andre tallene fra min tanitavekt og noen er nøyaktig like, andre nesten helt like, så jeg kunne nok ta det kg tallet for god fisk også mente hun!

2. ventetid

3. Legetime med Hetland. Målte midjen min 12 cm inn på et år er vel ikke så galt, hun var meget begeistret og enda mer over blodtrykket, det var rene babyblodtrykket sa hun:pDumt jeg ikke fikk henne til å skrive ned tallene der, var visst noe veldig mye bedre enn for et år siden. Kan 90 over 70 stemme? (Dette kan jeg lite om altså)Snakket om veien videre, skal ha en slags fase 3a, 2 lavkarbo måltider pr dag, ettersom jeg noe veldig lei av ED, så ser vi hvordan det går.

4. Dr hetland mente jeg burde trene styrketrening for å gi kroppen sjangse til å ikke legge så fort på seg ved sjeldne utskeielser, var hos klinikkens fysioterapeut, hun var et sprudlende, inspirerende menneske. Gruer litt for å lære meg alle de øvelsene, det vanskeligste blir å styre pusten rett, det var faktisk litt vanskelig:o. Men jeg skal gi dette en god sjangse.:)

5. litt ventetid

6. fysioterapeuten kom med opplegg til meg

Har glemt og glemt at jeg mente å kopierer klinikkmøte og klistre det inn her, men her er det, sent men "godt":)

Titti
12-09-11, 13:57
Så koselig å se deg, Monica. :klem: Ser du er fit for fight igjen. Så bra. :D
Lykke til med armen din og trening, høres slitsomt ut. :(

grotingeling
12-09-11, 22:09
Monica :heia:!!!!
Kjekt å høre fra deg igjen, har lurt på hvordan det gikk med deg i sommer.
Høres ut som om innsatsviljen er på plass - BRA!
Selv har jeg avsluttet ED og gått over på Atkins induksjon sammen med Titti, men vi følger med her uansett altså :klem:

Titti
12-09-11, 22:19
:ja: Kanskje vi kan verve flere her. :D Billigere og bedre mat. ;)
Foreløpig går det veldig bra med meg, men er jo bare på andre uka da...

Elinemor
13-09-11, 13:41
Tolv dager ut i ny fase 1, og jeg merker at det er utrolig mye tyngre denne gangen. Jeg overvurderte nok motivasjonen min en god del, og går rundt og føler meg mye mer sulten og opptatt av mat enn sist. Kjørte hjem fra hytta forleden, og hver gang jeg så en sau begynte jeg å fantasere om fårikål :-)
Har heller ikke den samme "sjokkeffekten" vektmessig - ned ca 3 kilo men tipper det meste av dette er vann. Har i alle fall merket lite på livlinjen.
Det skal holde hardt å stå løpet ut i 30 dager merker jeg. Mulig jeg går til fase 2 litt raskere.
Det begynner jo også å merkes på finansene at eurodiet ikke er direkte billig. Dere som har gått over til Atkins - hva er deres erfaringer så langt? Det er kanskje noe mer familievennlig enn eurodiet?
Da jeg gikk i fase 3 og var tom for eurodietprodukter holdt jeg det gående med en del atkinsbarer som supplement - de er jo også bedre enn eurodiet sine.
Fortsatt god dag!
Elinemor

Titti
13-09-11, 15:45
Hexenberg sa at jeg fint kunne spise Atkins i stedet for barene på ED, men husk at disse er større, så en halv tilsvarer kanskje en hel Eurobar.

Jeg har bare fulgt induksjonen en halvannen uke nå, så litt tidlig og gi tilbakemelding, men føler meg veldig vel og stabil og jevnt blodsukker.

streber
14-09-11, 00:16
titti, det var faktisk gode nyheter for meg også-som variasjon og ved tom lommebok:)

tassa69
14-09-11, 10:49
Åja da, kroppen stritter nok litt imot (hodet også), også er det nå en gang sånn at jo nærmere målet en kommer dess saktere ser vektrekuksjonen ut til å gå.Tusen takk for gode ssvar har jeg helt glemt å si:-)...nå er mensen godt i gang, og vekten litt på vei ned:-)))

Titti
14-09-11, 15:51
Så bra. :heia:

tassa69
16-09-11, 12:39
Hei:-)...er det ok å ha fase 1 periode på to tre dager i fase to tiden?....si ja da:-).....trener to ganger uken.....GOD HELG:D

Metalgirl
16-09-11, 12:44
Tjohoo. Får vel oppdatere litt jeg også.

8 dager til bryllup, og 11,6 ned til nå. Har vel mer eller mindre ødelagt for meg selv den siste mnd, så kunne gått ned mer, men, det er begrenset hvor lenge man klarer å følge dietter HELT slavisk.

De første 2 mnd skeiet jeg ikke ut en eneste gang, men, nå lengter jeg virkelig tilbake til 100 % lavkarbo. Har spist 2 lavkarbomåltider om dagen i stedet for ED, og da går jeg jo ikke ned... men, går i det minste ikke opp, og da passer i hvert fall kjolen neste helg ;)

Skal fortsette på ED til jeg har brukt opp de produktene jeg har, men SÅ er det klart for lavkarbo igjen.

Ønsker meg aller mest en hjerne som lar seg motivere av trening. Orker virkelig ikke å komme meg avgårde mer enn en gang i uka. Kjedelig å gå tur. Er rett og slett en skikkelig latsabb. Dumt, ettersom det garantert ville hjulpet masse på nedgangen.

Heia alle sammen! Vi vet jo alle at å følge dietten slavisk fungerer. Men, det er jaggu ikke lett å holde det gående i månedsvis.... :-o

Titti
16-09-11, 13:38
Å, så spennende. :hearts: Nå må du lade opp siste uka og spise lavkarbo slik at du har energi. :ja: Siste to ukene før bryllupet så fant jeg ut at det var best å spise lavkarbo og ikke sulte meg, hadde så mye å henge i med og da måtte jeg ha energi. Og kjolen satt jo som et skudd, så det viktigste var å holde vekta og heller bli litt fastere i fisken.

Som Jan Thomas sier; det er bedre med en smilende brud med former enn en brud som svimer av når hun drikker velkomstdrinken. ;)

Så jeg var flink til å trene siste ukene, det ga meg energi og en liten pustepause mellom alt som skulle gjøres.

Lykke til. :D Håper vi får se bilder av den flotte bruden. :spent:

streber
16-09-11, 14:00
Signerer titti!!! Lykke til de siste dagene før bryllupet:)

hallokjelke
18-09-11, 09:52
Juhei!

Nå er jeg 2 1/2 uke inn i dietten og har gått ned 6 kilo. Vet ikke om dette er mye eller lite i forhold til gjennomsnittet, men jeg er strålende fornøyd i alle fall :)

Hurramegrundt, dettan går veien!

grotingeling
18-09-11, 10:04
Juhei!

Nå er jeg 2 1/2 uke inn i dietten og har gått ned 6 kilo. Vet ikke om dette er mye eller lite i forhold til gjennomsnittet, men jeg er strålende fornøyd i alle fall :)

Hurramegrundt, dettan går veien!
:heia: for flott resultat :heia:
6 kg på 2,5 uker høres helt normalt ut, stå på videre :boxing:

tassa69
18-09-11, 10:52
Spør igjen jeg....kan man ha noen fase 1 dager inni fase 2=???...og kan man spise fårikål til middag på fase to??...uten poteter selvsagt;-)

grotingeling
18-09-11, 10:58
Spør igjen jeg....kan man ha noen fase 1 dager inni fase 2=???...og kan man spise fårikål til middag på fase to??...uten poteter selvsagt;-)

Ja og ja :)
Du kan helt klart ta noen fase 1 dager selv om du egentlig er i fase 2, og fårikål til middag er lov i fase 2 - jeg brukte blomkålmos som erstatning for poteter i fjor :sikle:

tassa69
18-09-11, 11:16
Ja og ja :)
Du kan helt klart ta noen fase 1 dager selv om du egentlig er i fase 2, og fårikål til middag er lov i fase 2 - jeg brukte blomkålmos som erstatning for poteter i fjor :sikle:Takk for svar, og ett raskt ett, vel er på jobb, og blir servert fårikål.....tror ikke jeg skal forlange blomkålsmos;-)...men kan spise kål og kjøtt:-)

Fieldy
18-09-11, 17:06
Hei alle sammen. Jeg er ny her og har funnet utrolig mye nyttig informasjon. Begynte på Eurodiett forrige torsdag og har allerede gått ned 2 kg. Jeg har vel skeiet ut to ganger ettersom jeg har vært syk den siste uken og slet med å få i meg noe.Det ble til da at jeg spiste en veldig liten porsjon med fullkornspasta med tomat samt spiste en tallerk med nudler.Vondt i halsen så kraften var god å få i seg.
Ellers har jeg kun spist ED produkter både på jobb og hjemme, og har spist masse grønnsaker til lunsj.Syntes også produktene var fæle i starten,men det kom seg etterhvert.Man finner raskt ut hva man liker og hvordan man skal krydre seg frem.Jeg veide 102 kg da jeg begynte å målet mitt er å gå ned 20 kg for å få en bedre og lettere hverdag.Jeg kuttet ut sjokolade for 20 uker siden, bare for å forberede meg samt jeg kuttet ut brus for 1 mnd siden.Jeg har også kun drukket vann siden jeg begynte på dietten.Kjempekjekt at det finnes ett slikt forum da jeg tror det vil hjelpe veldig mye.

Titti
18-09-11, 20:09
Så flott. Lykke til videre. :heia:

streber
18-09-11, 20:37
Velkommen Fieldy!! Grattis med de første 2 kiloene ned:):D

Fieldy
18-09-11, 22:08
Tusen takk. Kan bli spennende dette her.Gleder meg masse til å se framgangen videre.Litt usikker på hva som er forventet vektnedgang i Fase 1, jeg har jo litt å ta av, men skal prøve å ikke fokusere så veldig mye på vekta.

streber
18-09-11, 22:57
Bra! Fokuser på dietten og trening -om trening er noe du har muligheten til å holde på med:)(endel kan jo ikke det pga sykdommer etc, derfor jeg skriver det på denne måten):)

hallokjelke
19-09-11, 19:00
Hei alle sammen. Jeg er ny her og har funnet utrolig mye nyttig informasjon. Begynte på Eurodiett forrige torsdag og har allerede gått ned 2 kg. Jeg har vel skeiet ut to ganger ettersom jeg har vært syk den siste uken og slet med å få i meg noe.Det ble til da at jeg spiste en veldig liten porsjon med fullkornspasta med tomat samt spiste en tallerk med nudler.Vondt i halsen så kraften var god å få i seg.
Ellers har jeg kun spist ED produkter både på jobb og hjemme, og har spist masse grønnsaker til lunsj.Syntes også produktene var fæle i starten,men det kom seg etterhvert.Man finner raskt ut hva man liker og hvordan man skal krydre seg frem.Jeg veide 102 kg da jeg begynte å målet mitt er å gå ned 20 kg for å få en bedre og lettere hverdag.Jeg kuttet ut sjokolade for 20 uker siden, bare for å forberede meg samt jeg kuttet ut brus for 1 mnd siden.Jeg har også kun drukket vann siden jeg begynte på dietten.Kjempekjekt at det finnes ett slikt forum da jeg tror det vil hjelpe veldig mye.

Hei, hei! Da leder jeg bare med litt over en uke på deg. Jeg startet også på litt over hundre kilo, så det skal bli moro å se fremgangen vår. Lykke til! :)

Fieldy
19-09-11, 20:01
Spennende.Ja,gleder meg veldig.Jeg går en time til dagen samt sykler til og fra jobb.Håper at jeg får syklet litt mer når jeg blir frisk.Heldgvis er hodeverken borte og jeg kjenner meg ikke så sulten lenger.Nå mottok jeg akkurat ny ladning med produkter så nå er det å planlegge ukens måltider

Titti
20-09-11, 08:59
Lykke til begge to.:heia:

streber
20-09-11, 11:29
Lykke til ja, begge to:)

Fieldy
20-09-11, 18:39
Takk takk. Gått ned enda ett kg så det går rette veien

streber
20-09-11, 19:06
Skulle hatt liker knapp som på facebook:rolleyes:Gratulerer Fieldy:)

tassa69
20-09-11, 23:22
Sukk altså, føler det går veldig tregt dette, startet 27juli, ingen problem å gå på måltidene(bortsett fra slankingen av lommeboken)....men har bare gått ned 6, 5 kilo på litt under to mndr...syns det ikke er så mye å skryte av gitt....:mad:....sånn da har jeg lettet hjertet, legger meg og sover mens jeg håper på supert resultat på vekten i morgen:-)

streber
20-09-11, 23:33
ca 10 på 1 år her, så ditt resultat er temmelig bra, spørr du meg:rolleyes:

Vibeke-67
21-09-11, 10:22
Sukk altså, føler det går veldig tregt dette, startet 27juli, ingen problem å gå på måltidene(bortsett fra slankingen av lommeboken)....men har bare gått ned 6, 5 kilo på litt under to mndr...syns det ikke er så mye å skryte av gitt....:mad:....sånn da har jeg lettet hjertet, legger meg og sover mens jeg håper på supert resultat på vekten i morgen:-)

Synes det er kjempebra jeg! Jeg gikk ned 1 kg i måneden, i begynnelsen altså. etterhvert dabbet det jo litt av ;) Husk at kroppen skal henge med, og hodet. Tenk om du er heldig så fortsetter det slik, da har du gått ned ca 15 kg til jul! :heia:

Titti
21-09-11, 13:44
6,5 kg etter to mnd var mitt resultat også. :ja: vet det er frustrende, men fra aug til juli ble det neste 15 kg totalt, så det hjelper jo på. Lykke til videre. :heia: Skal du ned mye til da?

tassa69
21-09-11, 18:28
Takk for svar , og støtte:-)....altså veier nå89,3(har jeg ikke gjordt på 16 år), og tenke å legge meg på tja, 82 -83, er 180 høy, men har IKKE råd å gå på ED i ti mndr til:confused:....jaja. satser på at jeg bygger mye muskler for tiden;-)

Elinemor
22-09-11, 14:58
22. dager ut i andre runde med fase 1, og jegtar meg selv i å sitte og surfe etter oppskrifter og drømme stadig mer om mat ... skikkelig mat. Må bare innrømme at nå er jeg drittlei. I dag skal familien på komlemiddag, jeg har med en pannekake og litt grønnsaker, på søndag kommer det gjester på lammesteik... Temmelig selvmedlidende her merker jeg ...http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon12.gif. Men synes ikke jeg kan melde meg ut av alt sosialt heller, de åtte dagene som er igjen. OG jeg vil ikke gi opp, liker å gjennomføre det jeg nå tross alt helt frivillig har satt meg fore.
Har oppnådd ca 5 kilo nedgang (4 dager siden forrige veiedag), så det går jo endel saktere enn i første runde. Men det går framover! Ser bare så utrolig fram til å få i meg noe annet enn grønnsaker og ED-produkter.
Det var dagens lille hjertesukk.

streber
22-09-11, 16:30
Skjønner deg godt og det er lov med hjertesukk her inne:rolleyes:
Jeg greier bare 3-4 dager med fase 1 nå jeg så holder jeg på å dø på meg:plengter slik etter vanlig mat da at da må jeg over på fase 2.

hallokjelke
22-09-11, 20:40
Det virker som om vektnedgangen varierer veldig fra person til person ja.

Har nå gått på kuren i 3 uker, og var på mitt første møte med veiing her forleden dag. Hadde gått ned 7 kilo og ble hoppende glad for det! Likevel er det en liten djevel som sitter på skuldra og sier at dette ikke kommer til å gå bra, at jeg kommer til å gå lei, at målet er så fjernt og uoverkommelig ( ned 26 kilo til) at jeg like godt kan gi opp. Foreløpig har vektnedgangen vært jevn, men jeg tenker med gru på den dagen den stanser opp noen uker eller måneder. Det er da man trenger jernviljen!

En får vel bare prøve være tålmodig, finne støtte i hverandre og tenke positivt. Ikke minst innse at vektalternativet ved å ikke gå på kuren sannsynligvis ville være mye verre.

Titti
22-09-11, 21:46
Typiske tanker det her, men ta en dag og en uke av gangen. :klem:

Fieldy
25-09-11, 08:08
Er veldig varierende dager.Jeg har gått 2 uker med feber og vond hals, så har ikke fått i meg noe særlig mat.Frustrerende med tanke på at jeg ikke orker å trene skikkelig heller.Jeg tror bare man må innse at det av og til ikke kommer på egeninnsatsen,men også på kroppen sin form..ikke alltid den følger med på hva vi selv ønsker

tassa69
26-09-11, 11:49
Da har vekten begynt å bevege seg litt...ENDELIG!!!...hatt noen fase 1 dager:), så vekten stoppet på 88, 7 i dag, kan ikke huske når jeg var under 90 sist:Dså da har jeg vel gått ned litt over 7kg, lege time neste onsdag......og løper på 8.0 på tredemøllen, YES!!! for meg er det en bragd:p

Elinemor
26-09-11, 12:30
Gratulerer, bra jobba!http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif

streber
26-09-11, 14:19
Flinke damene!!:)

Fieldy
26-09-11, 22:41
Gratulerer,veldig bra. Håper det skjer med meg også.Stoppet litt opp her pga sykdom.Skal ut på lørdag,så har vennene mine planlagt å gå ut og spise.Kan jo ikke forvente at de husker meg,men lurer veldig på hvordan jeg skal løse det med maten.Spise før jeg går...og sitte å se på at de spiser...eller bare ikke være med.Noen tanker?

streber
26-09-11, 23:57
Bli med å spis, bare sørg for at måltidet er lavkarbo:)Man skal jo ikke melde seg helt ut av samfunnet heller:);)

tassa69
28-09-11, 21:52
Usj, esj og huff...har skeiet ut i dag, for første gang.....var i barselbesøk og de hadde bakt rundstykker til jeg kom, så da ble det ett rundstykke....og ett sjokolade kake stykke:mad:....men , velger å gå videre, og tenke gjordt er gjordt og spist er spist:rolleyes:

streber
28-09-11, 22:33
Helt rett, børst det av deg og gå videre:)

Titti
29-09-11, 22:04
Sånn blir det bare innimellom. Keep on the good work. :D

Lille34
30-09-11, 21:27
Hei:)

Spennende å lese om hvordan dere opplever Eurodietten. Jeg skal begynne på den iløpet av neste uke, så fort jeg får produktene i posten. Har bestilt meg startpakken i første omgang. Går på kurs i tillegg, gjør alle det? Jeg føler at jeg virkelig har behov for veiledning da jeg har dårlig erfaring med å klare å følge et slikt kosthold alene. Er veldig spent på dette og gleder meg veldig:D Har ca 25 kilo som skal av, og VIL og SKAL greie dette!

Jeg har MR, så jeg kan ikke trave avgårde i full fart bortetter veien eller svette skjorta av meg på SATS. Men jeg har fått lagt opp et individuelt treningsopplegg sammen med min kursleder, og selv om det ikke er noe å bli svett av, så er det i det minste noe jeg kan greie å gjennomføre. Et sted må man jo begynne. Gleder meg til å gå i gang med en sunnere livsstil, som forhåpentligvis skal gjøre meg både lettere i vekt og gi meg en litt friskere hverdag:)

Ser fram til å bli bedre kjent med dere, og ønsker alle sammen ei god helg :)

streber
30-09-11, 23:41
Velkommen hit! Alle går ikke på kurs nei, jeg feks bor i en bygd og har ingen tilbud om noe slikt. Kjekt for deg at du kan gjøre det, ekstra inspirerende på den måten:)

tassa69
01-10-11, 00:13
JAJA......har hatt kollege på besøk....og før jeg sier noe mer om kveldens utskeielser....går jeg rett og slett og legger meg:(

Lille34
01-10-11, 09:32
Velkommen hit! Alle går ikke på kurs nei, jeg feks bor i en bygd og har ingen tilbud om noe slikt. Kjekt for deg at du kan gjøre det, ekstra inspirerende på den måten:)

Takk, takk:) Er ingen kurs her jeg bor heller, men fant en kursholder i en by 8 mil unna. Et stykke å kjøre, men det er jo bare 7 ganger på 7 måneder, så det lar seg gjennomføre. Føler at jeg trenger den ekstra oppbackingen, og tenker at det er lettere å gjennomføre alle fasene når jeg har noen som følger meg opp i tillegg til flere "medsammensvorne" på kurset :)

Koster jo en god del, men jeg rettferdiggjør det med å tenke at det koster jaggu meg en god del å spise seg opp i vekt også. I tillegg hadde jeg måttet kjøpe nye klær for vinteren om jeg ikke hadde begynt på dette kurset. Nå er planen å komme seg inn i fjorårets vinterklær slik at jeg ikke trenger å kjøpe noe nytt. Har litt anstrengt økonomi, så jeg må ofre endel goder for å få til dette. Men skriver det av på skatten neste år uansett. Dessuten er det en invistering i min egen helse, og da er det jaggu verdt det:D

streber
01-10-11, 16:53
Så lenge man går ned i vekt og bedrer helsen er det verdt det ja, så enig, så enig:)

Titti
01-10-11, 23:18
Hei:)

Spennende å lese om hvordan dere opplever Eurodietten. Jeg skal begynne på den iløpet av neste uke, så fort jeg får produktene i posten. Har bestilt meg startpakken i første omgang. Går på kurs i tillegg, gjør alle det? Jeg føler at jeg virkelig har behov for veiledning da jeg har dårlig erfaring med å klare å følge et slikt kosthold alene. Er veldig spent på dette og gleder meg veldig:D Har ca 25 kilo som skal av, og VIL og SKAL greie dette!

Jeg har MR, så jeg kan ikke trave avgårde i full fart bortetter veien eller svette skjorta av meg på SATS. Men jeg har fått lagt opp et individuelt treningsopplegg sammen med min kursleder, og selv om det ikke er noe å bli svett av, så er det i det minste noe jeg kan greie å gjennomføre. Et sted må man jo begynne. Gleder meg til å gå i gang med en sunnere livsstil, som forhåpentligvis skal gjøre meg både lettere i vekt og gi meg en litt friskere hverdag:)

Ser fram til å bli bedre kjent med dere, og ønsker alle sammen ei god helg :)
Lykke til, Lille. :heia:

Titti
01-10-11, 23:19
JAJA......har hatt kollege på besøk....og før jeg sier noe mer om kveldens utskeielser....går jeg rett og slett og legger meg:(
Sove godt, ny dag i morgen. :klem:

Fieldy
02-10-11, 08:26
Masse lykke til. Det gikk greit for min del å gå ut, jeg spiste en liten porsjon med kyllingbiter og salat.
Verre å gå på byen i edru tilstand

streber
02-10-11, 11:56
Fieldy, er kanskje ikke rette til å tipse siden jeg nesten aldri drikker. Men de fleste som går på lavkarbo-også på Eurodietten-drikker av og til. Hvitvin eller sukkerfri irish coffe feks. man får ta det som er minst sukker i, så går det som regel bra. Det bør jo selvsagt ikke skje for ofte, men det går ann av og til ja:)

Lille34
02-10-11, 12:41
Takk, Titti :)

Ser jeg har skrevet at jeg har MR, noe jeg overhodet ikke har. Ikke for det, det hadde jo absolutt gjort seg med røntgenblikk innimellom :p Det skulle stå ME.

Håper pakken min fra Eurodiett kommer på tirsdag, så jeg får kommet i gang! Litt kjedelig at man må vente på leveransen, og er litt redd for å planlegge dårlig slik at jeg ender opp uten ED-mat en dag eller to. Har lagt av penger, slik at jeg kan bestille mer etter en 3-4 dager, når jeg vet hva jeg liker og ikke. Venner meg vel til slik mathandling etterhvert også :) Har handlet inn endel grønt da, slik at jeg er klar for dag en.

Hvordan foretrekker dere å tilberede grønnskane?

streber
02-10-11, 13:49
ME ja, da skjønner jeg, stusset på det der med MR , mente det var det man kalte det å ta røntgenbilder ja:)
Grønnsaksmos namnam! Koser opp grønnsakene, salt ogg pepper på, smør i = mos. Enkelt og DIGG!
Kokte grønnsaker, med litt smør over de ferdigkokte grønnsakene, litt salt og pepper.
Vanlig kokte grønnsaker
kokte grønnsaker, som stekes på slutten
salater med marinade over (hjemmelaget eller fra osteboksene, jarlsberg og norvegia)
etc etc

Fieldy
02-10-11, 20:55
Jeg har hatt mye hvitløk i når jeg steker f.eks blomkål og brokkoli. Kjempegodt!!!
Når det kommer til drikking og alkohol, så går det greit..jeg har egentlig ikke behov for det samt jeg sparer penger, men litt stusselig var det. Jeg skal til oppfølgingstime hos lege om 2 uker så håper jeg kanskje har klart 8 kg til da.

Lille34
04-10-11, 10:13
Takk for gode tips :) Fikk nettopp sms fra Posten om at pakken min ligger og venter på meg på butikken, så i morgen kan jeg omsider starte på Eurodietten:D:D Gleder meg:D

Titti
04-10-11, 10:50
Lykke til, Lille :heia: Håper (noen) produktene faller i smak. :D

Lille34
04-10-11, 18:26
Takk, Titti :) Spent på hva jeg liker og ikke av produktene, ja. Skal vente 3-4 dager før jeg bestiller mer, slik at jeg kun bestiller det jeg greier å få i meg og slipper å kaste penger utav vinduet.. Krydder er tingen, har jeg skjønt;)

Skal sette meg å lese litt gjennom trådene her nå, slik at jeg kan snappe opp felre tips før jeg starter i morgen tidlig :)

Titti
04-10-11, 22:37
Krydder er tingen og ikke gi opp etter første forsøk:)

streber
05-10-11, 14:47
Lykke til Lille:)

tassa69
05-10-11, 15:48
Hva gjør dere når dere er PMS???.....altså jeg er tom for barer og kjeks, og har behov for å *trøkke noe i tryne* hele tiden......så i dag er det blitt ett eple(guuu kor eg savner eple)....og noen håndfull bacon gull, som har fått lagt i fred siden forrige fredag....noen flere som har det sånn? suuper fysen rett og slett....

streber
05-10-11, 17:27
Gjett om jeg er like pms godtesyk nå som før, blir litt sukkerfri sjokolade, sukkerfri gele eller litt baconsvor ja, løser problemet for min del. Veiing venter jeg som regel med til mensen er ferdig igjen.

tassa69
05-10-11, 21:03
Gjett om jeg er like pms godtesyk nå som før, blir litt sukkerfri sjokolade, sukkerfri gele eller litt baconsvor ja, løser problemet for min del. Veiing venter jeg som regel med til mensen er ferdig igjen.
ÅÅ, takk for svar, nå ble jeg litt glad, og lettet;-)

streber
05-10-11, 21:25
:klem:

Fieldy
06-10-11, 18:33
Jeg har mensen nå og gjett om jeg var sur i går.Jeg fikk for meg at jeg var bare nødt å ha sjokolade og har tenkt konstant på sjokolade i 12 timer...det har sluppet litt taket,men jammen..helt utrolig hvor opphengt man kan bli i ting man ikke skal ha

Titti
06-10-11, 19:51
Hvordan går det, Lille? Er du i gang? :spent:

Metalgirl
07-10-11, 09:37
Hei, dere gode støttespillere. Er ikke så ofte innom lenger, ettersom jeg er på vei tilbake på lavkarbo. Kombinerer litt nå, for å få brukt opp ED-produktene mine. ED til frokost og mellommåltid, lavkarbo lunsj og middag. Måtte få av meg de to kiloene som "snek" seg på på bryllupsreisen. Og så håper jeg at lavkarbo kan få meg enda lenger ned. Må si at bryllup hjalp på motivasjonen... hehe, men har jo ikke planer om å "legge meg ut" igjen bare fordi jeg er godt gift. Hehe. Ble 12 kg, som virkelig kom godt med... er glad jeg slapp på gifte meg på mitt største. Hadde ikke vært like gøy å se bilder senere i livet. Men noen ville se bilde, jeg legger ut et morsomt et som fotografen vår tok på en nedlagt tbanestasjon. Det var tagget "sorry" på veggen. Og min kjære klarte dessverre ikke å slutte å røyke før bryllupet... så da var det på sin plass med dette ;) Takk for all hjelp underveis, jeg stikker innom og titter litt i ny og ne. Lykke til til alle!

streber
07-10-11, 11:12
Et nydelig par! Kjempestilige begge to! Du ser nå kjempeslank og fin ut MG og for en nydelig kjole og pent hår du har. Skjønner godt du er fornøyd!

Metalgirl
07-10-11, 11:16
Tusen takk for superfin kommentar :) Tok noen timer (les: fra 9-14) å bli stylet, og løshår til 1500 spenn for å få litt schwung på håret......... men, definitivt verdt det. Er jo meningen at man bare skal gifte seg en gang ;) Fin, slankende effekt på kjolen også... hirr hirr. FØLTE meg tynn i hvert fall :D

Lille34
07-10-11, 22:19
Takk, Streber :)

Nydelig og knalltøft brudebilde, Metalgirl! Til lykke med bryllupsdagen som har vært og med livet dere har foran dere:)

Titti: Ja, jeg er i gang:D Ferdig med dag 3 nå, og det har egentlig gått bedre enn forventet. Håper jo det kommer til å vises på vekta også.... Har allerede funnet meg noen favoritter. Liker pannekakene, sjokoladebarene, kjeksene, pastaen og kyllingsuppa. "Paien" og risottoen gikk også ned, men kun med masse stekte og krydrete grønnsaker til. Knasker hodekål og sukkererter til de måltidene jeg ikke steker grønnsaker til. Skal egentlig ovnsbake de grønnsakene da, men jeg glemmer alltid å starte i god tid....

Kakaoen og sjokoladefrokostblandingen blir jeg IKKE å prøve mer:eek: Gleder meg til å få brownies i posten. Ser at mange skryter av de, men likevel var de ikke med i Startpakken...

Drikker så mye vann jeg orker, ca 2 liter pr dag, men likevel har jeg hodepine på 3.dagen. Regner med at den gir seg etterhvert. Vil helst ikke drikke så mye mer, da kan jeg like gjerne bli sittende på do...

Spent på resultatet på veiingen neste torsdag:rolleyes:

grotingeling
08-10-11, 20:44
Herlig bilde Metalgirl, og gratulere som gift :klem:

Hilser også nye ED'ere velkommen og lykke til på ferden :heia:

Lille34
08-10-11, 22:51
Takk, takk :)

Min første lørdag uten sjokolade og potetgull er snart vel overstått. Spiste frokost noen timer senere enn vanlig, og hadde derfor 2 måltider til gode da kvelden kom. Så det ble både bringebærkjeks, soyanøtter, og et glass Solo Pluss:p

Titti
09-10-11, 00:33
Gratulerer som nygift.:hearts: du ser flott ut. Festlig bilde:)

så bra, Lille, da er du jo godt i gang:klem:

Lille34
09-10-11, 18:06
Takk, Titti :klem:

I dag spiste jeg så god middag at en nesten skulle tro at jeg hadde gjort noe feil:p Jeg lagde meg en pose med Semulegryn m/grønnsaker. I tillegg stekte jeg blomkål, brokkoli, grønn paprika, squash + tilsammen 100 g med tomat, rød paprika og løk. Jeg hadde litt kaldpresset rapsolje i panna, og krydret med div krydder: hvitløk, paprika, papper, gastromat og chilli & lime. Jeg blandet så alt sammen, og drakk et stort glass vann til. Det smakte nyyyydelig og ble en klar favoritt for min del:p

Titti
10-10-11, 12:51
Å så bra, at du allerede nå har funnet dine favoritter. :klem:Og brownies kan du glede deg til. :ja:

Lille34
10-10-11, 15:58
Jeg synes mange av produktene smaker mye bedre enn forventet, så jeg er veldig optimistisk så langt:D Jeg har liiitt problemer med sjokoladeproduktene, men har ikke prøvd dem kalde enda slik jeg ser mange foretrekker. Har fått brownies nå, og spist en, men den ble ingen favoritt for min del selv om den gikk ned. Sorry, Titti:p

Fikk akkurat telefon fra min kursleder om at første gruppemøte er framskyndet to dager, til i morgen allerede! Litt kjedelig egentlig, jeg skulle gjerne gått på kuren 2 dager til før jeg veies ettersom man går ned mest den første uka:rulleøyne Tror ikke det blir store utslaget på vekta til kursleder denne gangen, ettersom jeg veide meg en uke FØR jeg begynte på Eurodiett. Jeg spiste meg nok opp et kilo eller to ila den uka fordi jeg fikk for meg at jeg skulle spise alt jeg lystet på fram til kursstart... Det ble MYE sjokolade og potetgull, gitt:_plystre:men det har jo egentlig ingen betydning om det blir kortere tid mellom de to første veiingene, for dette er ikke et slankekurs men en varig kostholdsomlegging!

Titti
10-10-11, 22:07
Veldig sant, Lille :ja: Lykke til i morgen. Vi heier på deg. :heia:
Men hvordan laget du brownies da? :)

Lille34
10-10-11, 22:27
Takk, takk:)

Jeg lagde brownies i mikroen, slik jeg så at du foreslo. Tenkte jeg skulle prøve med litt kardemomme i neste gang, og se om det blir litt bedre da. Var forsåvidt det beste sjokoladeproduktet så langt, men likevel...

Titti
11-10-11, 08:50
Ok, godt når det er litt bløtt inni liksom. :) Har aldri prøvd med kardemomme i da...

tassa69
11-10-11, 10:00
JA, da har jeg hatt min største utfordring til nå på denne kuren:-)...vært i oslo med tog til og fra, borte i fire dager..og ser ut som jeg ikke har gått opp, men heller litt ned:-)))....skeiet en del ut, med bacon snacks, mørk sjokolade, og litt rømme, men klarte å holde meg unna de største synderne...gleder meg til neste besøk hos Trude Hetland om en uke!!:-)

streber
11-10-11, 11:31
Flink du er tassa!!! Lille,- prøv med kanel i yummiiii:D

Lille34
11-10-11, 12:18
Godt gjort, Tassa:) Grei måte å gjøre det på når du først skeiet litt ut.

Skal ha brownie til lunsj i dag, så da skal jeg prøve med litt kanel i:) Vet dere om pannekaker regnes som et søtt produkt? Man skal vel helst ikke ha mer enn 2 søte produkter pr dag på Fase 1, og om pannekaker regnes som søtt har je gnok vært oppe i 3 noen dager...:confused:

Titti
11-10-11, 12:56
Jeg mener det var to salte produkter om dagen som var minimum jeg. :)

tassa69
11-10-11, 13:10

Skal ha brownie til lunsj i dag, så da skal jeg prøve med litt kanel i:) Vet dere om pannekaker regnes som et søtt produkt? Man skal vel helst ikke ha mer enn 2 søte produkter pr dag på Fase 1, og om pannekaker regnes som søtt har je gnok vært oppe i 3 noen dager...:confused:
Hmmm, tror ikke det er noen grense for det??? jaltså sjokolade frokostblanding er jo søt?, barene? og div annet???...i tilfelle har jeeg overskredet den regelen heftig, husker bare at man skulle ha max en bar, og hvertfall to middager:-)

Titti
11-10-11, 13:17
Ja, slik jeg også gjorde det. :ja:

Lille34
11-10-11, 23:12
Da har jeg vært på mitt første gruppemøte på Eurodiett. Jeg var redd jeg lå langt etter de andre, men de hadde faktisk ikke startet enda. Litt usikker på hvor mye jeg har gått ned, ettersom jeg ikke veide meg på startdagen, men nesten 3 kg på 6 dager sannsynligvis:D Ift vekten jeg hadde da jeg veide meg der inne sist, hadde jeg mistet 1,1 kg fett allerede! WOW! Jeg trodde det bare ville være vann den første uka. Hadde desverre også mistet et halvkilo muskelmasse, og det var ikke så bra. Pga sykdom kan jeg ikke trene så mye, men jeg skal prøve å trene litt styrke hver dag.

Synes fortsatt dette kostholdet er overraskende enkelt og godt å følge, og jeg ser virkelig ikke mørkt på disse 3 månedene jeg skal være i ketose:) Er så spent på fortsettelsen. Jeg var visstnok så motivert og sprudlende at kursleder takket meg for å hjelpe til med å "dra lasset", hehe:D

Pannekakene blir ikke regnet som et søtt produkt, ifølge kursleder, så jeg har gjort det riktig disse dagene. Puh!

tassa69
12-10-11, 11:07

Takk:-)

tassa69
12-10-11, 11:09
Flink du er tassa!!! Lille,- prøv med kanel i yummiiii:D
Takk:-)

tassa69
12-10-11, 11:09
Hei, dere gode støttespillere. Er ikke så ofte innom lenger, ettersom jeg er på vei tilbake på lavkarbo. Kombinerer litt nå, for å få brukt opp ED-produktene mine. ED til frokost og mellommåltid, lavkarbo lunsj og middag. Måtte få av meg de to kiloene som "snek" seg på på bryllupsreisen. Og så håper jeg at lavkarbo kan få meg enda lenger ned. Må si at bryllup hjalp på motivasjonen... hehe, men har jo ikke planer om å "legge meg ut" igjen bare fordi jeg er godt gift. Hehe. Ble 12 kg, som virkelig kom godt med... er glad jeg slapp på gifte meg på mitt største. Hadde ikke vært like gøy å se bilder senere i livet. Men noen ville se bilde, jeg legger ut et morsomt et som fotografen vår tok på en nedlagt tbanestasjon. Det var tagget "sorry" på veggen. Og min kjære klarte dessverre ikke å slutte å røyke før bryllupet... så da var det på sin plass med dette ;) Takk for all hjelp underveis, jeg stikker innom og titter litt i ny og ne. Lykke til til alle!
DU var råfin, lekkersmekker;-)

Lille34
15-10-11, 15:24
Her var det stille, gitt...:confused:

Da er min andre lørdag på Eurodiett kommet, og jeg synes fortsatt det går veldig greit :) Skal lage hjemmelaget pizza til ungene i kveld, kjenner det blir litt rart å ikke kunne spise favorittmaten min selv. Men det er så verdt det!
Jeg skal kose meg med bringebærkjeks og soyanøtter jeg:D

Det begynner å bli litt vanskelig å få i seg nok mat pr dag, da sultfølelsen så og si er borte. Jeg må nok begrense inntaket av grønnskaer litt om jeg skal greie å få i meg 5 produkter hver dag. Går ikke ned så fort som jeg hadde håpet på innerst inne, men det er kanskje ikke så rart ettersom jeg får trent såpass lite pga sykdommen. Men så lenge det går nedover er jeg fornøyd :) Dessuten vet jeg jo at jeg spiser rett og at jeg dermed gjør kroppen min en kjempetjeneste. Jeg kan se for meg at jeg kommer til å fortsette med noen av produktene etter endt kurset er over, ettersom noe av det smaker såpass godt og er i tråd med hvordan jeg ønsker å spise resten av livet. Karamell - og vaniljebaren er den beste "slanke"baren jeg noensinne har smakt. Ypperlig mellommåltid når jeg er ferdig med slankingen. Samme med kjeksene, pannekakene, brownies, couscous og pasta. De to siste blir nok brukt som middager i Fase 2 også, som variasjon til "vanlig" middag:ja:

tassa69
15-10-11, 15:35
Her var det stille, gitt...:confused:

Da er min andre lørdag på Eurodiett kommet, og jeg synes fortsatt det går veldig greit :) Skal lage hjemmelaget pizza til ungene i kveld, kjenner det blir litt rart å ikke kunne spise favorittmaten min selv. Men det er så verdt det!
Jeg skal kose meg med bringebærkjeks og soyanøtter jeg:D

Det begynner å bli litt vanskelig å få i seg nok mat pr dag, da sultfølelsen så og si er borte. Jeg må nok begrense inntaket av grønnskaer litt om jeg skal greie å få i meg 5 produkter hver dag. Går ikke ned så fort som jeg hadde håpet på innerst inne, men det er kanskje ikke så rart ettersom jeg får trent såpass lite pga sykdommen. Men så lenge det går nedover er jeg fornøyd :) Dessuten vet jeg jo at jeg spiser rett og at jeg dermed gjør kroppen min en kjempetjeneste. Jeg kan se for meg at jeg kommer til å fortsette med noen av produktene etter endt kurset er over, ettersom noe av det smaker såpass godt og er i tråd med hvordan jeg ønsker å spise resten av livet. Karamell - og vaniljebaren er den beste "slanke"baren jeg noensinne har smakt. Ypperlig mellommåltid når jeg er ferdig med slankingen. Samme med kjeksene, pannekakene, brownies, couscous og pasta. De to siste blir nok brukt som middager i Fase 2 også, som variasjon til "vanlig" middag:ja:Jeg syntes det gikk tregt og i starten, mange raser ned......men så trøstet jeg meg med, at da går det jo ikke fort på igjen;-)..uansett.....nå har jeg holdt på i ca 2, 5 mndr, og ser ut som jeg har gått ned ti kilo, tok ett bilde av meg selv på mobilen i går...og DA kunne jeg se det gitt;-)....så plutselig løsnet det her og:-)....kos deg med kjeks og soya nøtter:-)...jeg er på jobb i helgen, og lager alt mulig til de som bor her(kake, chips, snop, pizza, desserter)....kamp første gangen, nå går det helt fint:-)

Lille34
15-10-11, 20:58
Jeg tenker sånn jeg også, har jo alltid lært at det er bedre om man går litt sent ned i vekt enn veldig raskt. Det hadde bare vært så moro å rast ned :o Satser på at det løsner litt etterhvert, men jeg vet jo at jojo-slankingen min kan være skyld i at det går saktere. Smører meg med tålmpdighet og står på videre :)

Nå lukter det deilig nystekt pizza i huset, men det går heldigvis helt fint å spise kjeks og nøtter i stedet for. Puh!

Titti
15-10-11, 22:47
Du er flink og sterk, Lille:klem:

Lille34
16-10-11, 16:29
Tusen takk, Titti :klem:

Ble et ekstra måltid på meg i går kveld. Jeg var så sulten utpå kvelden at jeg forsynte meg med en ekstra bar. Ifølge min kursleder er det helt greit å gjøre dette iblant, og heller det enn å sprekke. Hadde uansett ikke gjort det, men det er så ubehagelig å legge seg når jeg er så sulten. Hadde spist altfor lite grønnsaker i går, i tillegg til at jeg var oppe et par timer lenger enn vanlig.

Litt redd for at jeg skal gå tom for mat før jeg får en ny sending fra Eurodiett. Fortsatt litt nytt dette, og jeg har ikke vært flink nok til å beregne hvor mye jeg trenger fram til neste bestilling. Får ikke penger før tidligst mandag kveld, og dermed kommer ikke varene før onsdag eller torsdag. Blir å tyne siste rest av startpakken, og i verste fall spise et måltid for lite pr dag ellerflere søte måltider enn anbefalt (og mat jeg ikke liker - æsj!). Og masse grønnsaker :) Skal bestille masse mat neste gang, så jeg ikke havner i en slik situasjon igjen:o

Titti
16-10-11, 16:45
Er ikke så lett å beregne nei, men du får varer selv om du ikke har betalt, de sender jo regning?:)

Titti
16-10-11, 16:46
Kanskje jeg har noe liggende som du liker. Skal sjekke hva jeg har. :)

Lille34
16-10-11, 19:42
Prøvde meg på bestilling nå, men det stoppet da de kun har én betalingsmåte: Visa/Mastercard. Litt dumt egentlig, ettersom men jo er avhengig av uavbrutt diett. Men jeg har jo bare meg selv å takke når jeg ikke planla bedre:o

Hadde vært supert om du hadde noen produkter, Titti:) Bruker du ingen av produktene lenger? Isåfall kjøper jeg gjerne av deg det du evt har som jeg liker. Om du fortsatt pruker noen av produktene, har jeg noen til overs som jeg gjerne skulle byttet bort (legger dem muligens i salgstråden hvis jeg ikke må tvinge dem i meg selv...):

2 cocoa custard
2 vanilla custard
2 creme brulee
2 cappucino drink
1 hot chokolate
1 cacao cereals

Planen var å tyne dette i meg mens jeg trosser brekningstendensene, fram til jeg får mer mat:rolleyes:

streber
16-10-11, 23:01
Hei!Håper du får ordnet deg med varer lille, om du vil kan jeg også se hva jeg har, har masse varer jeg ikke liker, de blir bare liggende:o

Metalgirl
17-10-11, 07:55
Hei folkens :)

Merker at jeg savner Eurodiet fase 1... sammensetningen i produktene gjorde jo at man ikke var sulten, og ikke hadde søtsug. På fase 2 syntes jeg at man ble mer sulten, ved å spise ett måltid med "vanlig" mat. Også savner jeg selvfølgelig å gå på vekta hver morgen og se et lavere tall...

Til de som ikke synes de går kjapt ned, det er bare å være tålmodig. Noen uker gikk jeg ned null og niks, også plutselig kom det uker hvor det tok HELT av og jeg gikk ned flere kilo på en uke.

Nå er jeg på lavkarbo, men merker at jeg sliter med å planlegge. Holder meg stabilt der jeg var på slutten av ED, men må virkelig skjerpe meg ved å handle riktig, i forkant, og ha en "plan" for uka når det kommer til spising. Derfor det var så greit at det bare var ETT skap jeg skulle forholde meg til, en hylle på kjøkkenet med ED-produkter, og det var det eneste jeg trengte å tenke på, hehe.

Lurer på å vurdere en runde med ED etter jul igjen, bare for å få et ekstra "boost" på vekta. Målet frem til jul er bare å holde meg stabil, og prøve å trene mer. Vil gjerne stabilisere meg der jeg er nå.

Nesten så jeg "savner" den dårlige smaken i munnen når jeg våknet om morgenen på ED, den bekreftet at alt gikk riktig for seg. Hadde aldri trodd jeg skulle si det nå... hehe. Det hender at jeg fremdeles drikker Cappucino shake til frokost, og spiser en ED-bar til lunsj, men jeg synes ikke det funker å kombinere det med lavkarbo, for nå blir jeg SYKT sulten etter å ha inntatt et ED-måltid. Mye enklere når alt man spiser er fra ED, og kroppen venner seg til det lave kaloriinntaket.

Lille34
17-10-11, 11:07
Jeg ringte Eurodiett i dag og forklarte situasjonen. De var kjempegreie og lot meg bestille matvarer som de skulle sende i dag. Måtte betale litt ekstra for faktura, men det er jo helt greit bare jeg ikke går tom for mat. Glad og lettet nå:D

Vekten min står fortsatt ganske stille, har faktisk litt opp:eek: Riktignok bare siden i går, men... Har spist helt riktig og drukket masse vann. Skal prøve å øke trenings- og vannmengden enda litt, men tenker at så lenge jeg spiser riktig går jeg nok ned etterhvert. Tror kanskje jeg skal droppe denne veiingen hver dag. Er bare stressende å se at jeg ikke går ned, og stress pleier jo å få vekten til å stagnere. Greit å høre at det er flere som står stille innimellom, Metalgirl. Håper du finner trivselen også på Fase 2:)

Takk for tilbudet, Streber:)

Dronningå
17-10-11, 12:51
Jeg hiver meg inn her jeg og. Har gått på ED - fase 2 i en uke nå (hoppet over fase 1) og synes det går strålende. De første 3 dagene var helt forferdelige, holdt på å gå i bakken, men nå har jeg fått masse energi og koser meg med div produkter:)

streber
17-10-11, 15:47
Velkommen hit!!:)

tassa69
17-10-11, 20:26
Må bare si: Jeg har kjøpt en kjole i dag, I NORMAL STØRRELSE AVDELING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!, kjempefornøyd, den er tight, rød og lekkersmekker:D(skal sansynlig ikke så mye ut framover, men jeg bare måtte, hvertfall siden den passet)

Lille34
17-10-11, 21:58
Velkommen hit, Dronningå :)

Gratulerer, tassa69:D Må føles helt herlig, gleder meg til det blir min tur!!!:D

Dronningå
18-10-11, 09:30
Da har jeg vært på vekta etter første uken, ned 4,3!!!! Veeeldig fornøyd med det. Jeg har tidligere gått ned 10 kg med lavkarbo, synes Eurodiett er mye lettere.

Er det forresten noen som vil kjøpe middagsproduktene fom fulgte med startpakken. Jeg synes ikke de er noe gode, så har jeg ikke behov for dem siden jeg har begynt rett på fase 2 og spiser "vanlig" middag.

Spent å høre hvordan det går med andre på ED:)

hallokjelke
18-10-11, 13:18
Hei, hei alle sammen!

Jeg er nå inne i 3. uke i fase 2 på Eurodiett. Fase 2 har hittill vært preget av utskeielser og atter utskeielser. Først en uke i Hellas med alskens frityrstekt mat som ble dyttet i det store hullet, deretter potetgull og hjemmelaget pizza, vin og smågodt helga etter det og nå kronet jeg det hele med tapas og taco tre dager til ende denne helga. Har vært relativt flink i ukedagene, men i helgene har godteritrollet danset på bordet! Ikkje bra!
Resultatet lar selvsagt vente på seg, og vekta står bom stille (heldigvis kan jeg kanskje konkludere:)
Veiing nærmer seg, og håper at møtet på Eurodiett sine lokaler kan få kampspiriten opp igjen.

:)

Håper det går supert med alle sammen!

streber
18-10-11, 16:36
Det er veldig bra om du ikke har gått opp da ja, hadde personlig vært fryktelig lettet over det:)Lykke til med å finne kampspiriten, den er der vet du, inni deg!

hallokjelke
19-10-11, 08:51
Takk snille du, og forøvrig hei til alle nye her inne som har startet på kuren!

Kampspiriten har herved gjenoppstått!

Til tross for alskens utskeielser den siste måneden hadde jeg likevel gått ned tre kilo da jeg var på vekta hos Eurodiett i går. Det vil jeg kalle flaks fremfor hardt arbeid i alle fall!

Skal i samråd med klinikken nå gå i fase 1 i 10 dager for å komme skikkelig i gang med ketosen igjen, og målet er 10 kilo til i løpet av 2 mnd. Klinikken mente effekten var såpass god at det kunne være oppnåelig, men det forutsetter selvsagt null i potetgullpromille! So, here we go!!

:boxing:

Apropos motivasjon: Kjøpte for cdén "Vektmestring med tanketrening" i går. Den de selger på Fedon Lindberg-klinikken. Er det noen som har prøvd den? Litt skeptisk, men skal bli spennende å sjekke om det har noe for seg.

Fin dag til alle!

streber
19-10-11, 10:39
Ikke prøvd, men vil GJERNE høre hva du synes!! Gi en tilbakemelding da!:)

Lille34
20-10-11, 21:07
Nå ser det omsider ut som om vekta går litt nedover igjen:) Håper at dette fortsetter slik at det ikke går så altfor tregt. Kommer ikke til å oppdatere tickeren før jeg har vært på neste kurskveld i november. Vet av erfaring at vekta kan hoppe opp og ned i løpet av syklusen, og det er kjipt om jeg må justere tickeren tilbake... Så jeg motstår fristelsen til å justere 1.5 kilo ned fra i går:D

Flere som plages med fordøyelsen? Jeg drikker minst 2 l vann pr dag, og spiser ganske mye grønnsaker, men det er ikke akkurat liv i leiren.. Har begynt med Lepicol (probiotika) etter anbefaling fra kursleder, men det tar tydeligvis lenger enn et døgn før det virker...:confused:

Erfaringer, anyone:confused:

streber
21-10-11, 02:22
Har nesten alltid hatt slike problemer, hverken bedre eller verre på lavkarbo:oMå alltid ta en eller annen form for medisin for å "få det ut":o

Lille34
21-10-11, 13:26
Har nesten alltid hatt slike problemer, hverken bedre eller verre på lavkarbo:oMå alltid ta en eller annen form for medisin for å "få det ut":o

Da er jeg ikke alene:o Sliter litt til vanlig også, men det har forverret seg nå. Håper det går seg til etterhvert. Har stooore problemer med å få i meg Lepicol. Takler ikke konsistensen, får meg til å brekke meg. Æsj!

streber
21-10-11, 16:16
har du prøvd visiblin? Fåes på apotek, bare spørr noen som jobber der så finnes det mange ting som ikke er så ille, du kan ta for å få hjelp. :)

Lille34
21-10-11, 16:57
Den har jeg ikke prøvd, nei. Søkte den opp inne på Felleskatalogen, og der står det at den er sukkerholdig. Vil ikke det ha innvirkning på ketosen?

streber
21-10-11, 17:38
Har aldri tenkt over det, at det var den minste sjangs for at det er sukker i den:eek:makan. Det visste ikke jeg alle de periodene jeg har brukt den. men for å si det slik, om man får ut det der bak, får man jo ut ting som ville ha vært inne i kroppen og veid litt det også. Jeg vet at om jeg får forstoppelse får jeg for det første fryktelige smerter og jeg går opp i vekt, jeg er ingen lege, men det er nå mine opplevelser omkring det. Spørr på apoteketet etter noe uten sukker , så får du helt sikkert hjelp, har de ikke noe sukkerfritt, kan du jo prøbe visiblin likevel, hjelper det, blir du jo kvitt dritten hvertfall;) Linfrø er brukt som avføringsmiddel, har du prøvd det? Bland det inn i noe eller bare skyll ned med drikke. Fungerer veldig bra for mange.

tassa69
21-10-11, 17:55
Jeg bruker linfrø, lar det stå og svelle en stund i varm vann...spiser det uten noe til, før youghurt,-)

Mille89
22-10-11, 16:09
Hei alle gamle og nye.
En stund siden sist! Hvordan går det med alle sammen? Jeg tenkte å komme med en liten oppdatering. Jeg forsvant litt plutselig.

Jeg har begynt å jobbe på meny, studieplanen gikk ikke helt som det skulle. Så nå tar jeg et steg tilbake og ser litt på hva jeg har lyst å gjøre videre.

ang mat jeg er jeg ikke veldig flink om dagen, men grunnet en aktiv jobb så har jeg ikke gått opp noe, snarere ned to kilo siden jeg skrev her sist. Og det er jeg fornøyd med, mtp at det har vært en sommer imellom der også.

Ellers trives jeg i ny jobb, og prøver å gjøre det bestee utav høsten. Håper det går bra med dere alle!

streber
22-10-11, 17:48
Kjekt å høre fra deg Mille! Supert at du har gått litt mer ned, selv om du ikke selv føler du er så flink:)Kanskje du egentlig er flinkere enn du tror? Uansett supert å ha en trivelig jobb mens du er i tenkeboksen da! Lykke til med tenkingen og med maten:)

hallokjelke
22-10-11, 18:59
Ikke prøvd, men vil GJERNE høre hva du synes!! Gi en tilbakemelding da!:)

Will Do! :):)

Lille34
22-10-11, 22:04
Da er atter en lørdag snart vel overstått. Jeg lagde det beste jeg vet, hjemmelaget pizza, til barna og det var egentlig ikke noe problem å stå over. Jeg spiste couscous med stekte grønnskaer til middag, noe jeg synes er veldig godt. Til kvelds ble det kjeks og soyanøtter og 1 glass Solo Pluss. Mulig jeg tar et ekstra måltid utpå kvelden hvis jeg blir veldig sulten - det er jo lørdag :)

Vekten går nedover men det går ikke akkurat kjapt. Smører meg med masse tålmodighet og er veldig glad over at jeg er så snill med kroppen min og gir den sunn mat i stedet for all søppelmaten... Om bare halvannen uke skal jeg over i Fase 2, noe jeg egentlig ikke har lyst til enda. Trives godt i fase en jeg, og har ikke lyst til å gi fra meg de gode middagene mine :rolleyes:

Simba1
24-10-11, 16:29
Hei,alle sammen :)

Håper jeg er velkommen til denne tråden.
Jeg har tidligere tatt av 45 kg ved hjelp av Atkins, men på grunn av min karboavhengighet har jeg gått opp og ned noen kilo de siste årene. Per dags dato er jeg ca 12-13 kg fra minstenoteringen etter første runde med lavkarbo.

Finner det etter hvert vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose og fullføre.

Jeg har insett at lavkarbo er den eneste måten jeg klarer å unngå etegilder, og at jeg kan spise forholdsvis mye uten å gå opp i vekt. Men sliter med vektnedgang og ikke minst motivasjonen.

Har time hos Lindberg-klinikk på fredag, men er usikker på om jeg skal starte ED eller ikke.

Har lest mangen tråder her inne, og der er det er nok svar på det meste jeg lurer på. Men det er lett å bli overveldet av alt som står, for det er så mye, så derfor håper jeg dere kan dele litt av erfaringene deres med meg :)

Hvordan opplevde dere det å starte opp på fase 1?
Hvor lang tid tok det å komme i ketose?
Hvordan er formen deres generelt på ED, og er den tungå holde seg til?

Og hvordan er deres erfaringmed tap av fett/muskelmasse?
Leste en blogg som lå på ED sin hjemme side.....og den jenta hadde på 40 kilos vektnedgang mistet halvparten av det i muskelmasse, og det er IKKE ønskelig :/

Mulig hun spiser for lite i forhold til treningsmengden, for meningen er vel at man ikke skal tape muskler på denne dietten?

Mvh. en som er rimelig oppgitt men nekter å gi opp ;)

Lille34
24-10-11, 17:32
Jeg bruker linfrø, lar det stå og svelle en stund i varm vann...spiser det uten noe til, før youghurt,-)

Linfrø er ifølge Fedon inkl i C-måltider, og da er det kanskje ikke akseptert i Fase 1:confused:

Lille34
24-10-11, 17:36
Velkommen hit, Simba1:)

Jeg er litt for fersk i gamet til å kunne svare deg på spørsmålene dine, skal snart inn i min 3.uke i Fase 1. Men det er mange med erfaring her inne, så du får nok svar etterhvert. Riktignok ikke så veldig aktivt her inne for tiden, men håper det tar seg opp etterhvert.

Lykke til videre! Fortell gjerne hvordan det går på legetimen på fredag:)

Simba1
24-10-11, 18:07
Takk for det, Lille34:)

Håper alle logger seg på og er veldig aktiv i kveld, sån at jeg kan få gode råd.....hehe....for jeg avbestiller den timen hos Lindberg hvis jeg ikke har bestemt meg for å gi ED en sjanse. Det koster jo litt peng:eek:

Hvordan har du hatt det sålangt på dietten da?

Lille34
24-10-11, 19:02
Jeg liker ED veldig godt så langt :) Synes det er mye god mat her, og er veldig glad for å slippe alt fettet som er vanlig på flere av de andre lavkarbokurene. Jeg takler ikke den fettsmaken:_ohmy:

Jeg har ikke gått rast ned i vekt slik jeg kanskje håpet på, har vel hatt litt vel mange slankekurer gjennom livet og da er det ikke så uvnalig at det går litt tregere. Men har gått ned ca 5 kg og er snart ferdig med uke 3. Har foreløpig gått ned 3 cm i uka rundt magen, noe jeg er veldig fornøyd med:D Trives så godt i Fase 1 at jeg ikke føler noe behov for å begynne med et vanlig måltid i Fase 2 egentlig. Satser på en ny runde med Fase 1 etter F2 og F3, får ikke lov før da.

Jeg går på kurs, noe jeg synes er veldig greit. Koster absolutt endel, men jeg ser på det som en invistering i egen helse, og jeg gjør det først og fremst for helsas skyld. Det koster sannelig å spise seg opp i vekst også, for ikke å snakke om alle de nye klærne man etterhvert må kjøpe i stadig større størrelser... Jeg synes ED er verdt pengene, og angrer ikke et sekund. Dessuten liker jeg Fedons metode bedre enn høy fett-metodene generelt, da det er mer i stil med min oppfatning av sunn mat:)

hallokjelke
24-10-11, 20:41
Hei, hei!

Jeg er heller ikke blant de mest erfarne, men kan bare si for min egen del at jeg er strålende fornøyd med kuren så langt. Er egentlig en mnd inn i fase 2, men grunnet ymse utskeiielser har jeg tatt en svingom innom fase 1 igjen for å få fart på ketosen.
De første 4 ukene gikk jeg ned 8 kilo fett og opp ett kilo muskler. Trente ikke, men gikk en del turer. Har nå gått ned til sammen 11 kilo på eurodiett, og synes i grunnen det har gått ganske knirkefritt.
Det sies at de største utfordringene kommer når man skal begynne å spise "normal" mengde mat igjen, så det vanskeligste hinderet er ennå ikke passert :)

Dette er i allefall den kuren som har fungert best på meg, men slikt er sikkert individuelt. Ikke vært sulten en eneste gang siden jeg startet, og humøret er definitivt bedre. Lysten til å frotse i godsaker har definitivt avtatt (noe som kanskje er den knalleste "bivirkningen" av lavkarbo). Den relativt raske vektnedgangen er også veldig motiverende. Dette er i allefall en kur jeg vil anbefale til folk som skal ned mer enn "et par kilo til bikinisesongen".

Lykke til med avgjørelsen!

:)

hallokjelke
24-10-11, 20:49
Har forøvrig rundet et nytt 10-tall i dag, og er latterlig fornøyd med meg selv!

Hurra, hurra!:heia::heia:

tassa69
24-10-11, 21:29
Linfrø er ifølge Fedon inkl i C-måltider, og da er det kanskje ikke akseptert i Fase 1:confused:
Hmm, kan godt være...jaja...jeg har nå brukt det:-)

Simba1
24-10-11, 22:41
Lille34: 9 cm merkes godt da! Gratulerer:)
Høres ut som du klarer deg veldig bra, og at du trives med det er jo helt alfa omega for å stå løpet ut.

Vi får se hvordan opplegget blir for meg. Har jo lyst å ha kontroll på vekttap og muskelmasse.....da kan det jo være en idè med kurs. For jeg regner med dere tar body-analyse underveis?

Jeg heier på deg:)

Lille34
24-10-11, 23:11
Hallokjelke: Gratulerer så mye:D

Tassa69: Gikk du like greit ned i velt selv om du brukte linfrø? Hvor mye tok du i gangen og hvor ofte?

Simba1: Takk, takk:D Synes egentlig ikke det merkes så godt, men så går jeg alltid i tights og kjole. Har ikke prøvd noen av buksene mine enda, vil vente litt til:) Merker det jo på jakkene da, selv om det er noen kilo til den minste kåpa går igjen. Den passer om 10 kilo tenker jeg, men i dette tempoet så er det ikke sikkert det blir å skje før jul slik jeg hadde håpet... Egentlig ikke så ille at det tar litt tid heller, det heter seg jo at det er lettere å holde vekten om man går ned kun et par kilo pr mnd. Så sånn sett har jo dette gått for fort:rolleyes: Jeg SKAL jo uansett fortsette på lavkarbo etter endt vektnedgang, så da skal vekten holde seg uansett:D

Lille34
24-10-11, 23:16
Forresten: Vi tar body-analyse, ja. I tillegg til masse blodprøver på forhånd for å vite alle referanseverdier som er nødvendig å vite ift denne dietten. Er en trygghet å vite at dette er legeovervåket. Er absolutt den beste dietten jeg har gått på, og jeg har da prøvd et par.....:p

For å starte på ED må man ha en BMI på > 30, evt BMI på over > 27 med tilleggsrisiko ved annen relatert sykdom.

Simba1
24-10-11, 23:20
Takk for svar, Hallokjelke:)

Jeg har vel 18 kg jeg skal ned for å nå idealvekten ifølge "InBody"-analysen. Da ender jeg på 68 kg. Er 163 cm høy, så BMI ligger litt høyere en "normalen" på grunn av muskelmasse (BMI skal man ta med en klype salt)

At du har gått ned 11 kg og ikke mister muskler er jo helt suverent:D Vet jeg maser mye om det nå. Men hadde du gått på en lavkalori/høykarbo-kur, så hadde du gjerne mistet mye mer muskler og dermed større totalt vekttap. Men det er jo viktig å ivareta muskelmassen, både med tanke på resultatet rent utseendemessig, og ikke minst for å opprettholde forbrenningen etterpå:):)

Man fokuserer MYE på tallene på badevekten, men for meg er kroppsammensetning viktig. Vil heller ha en bukse str 40-42 uten valker og med god forbrenning, enn 36-38 med valker og dårligere forbrenning:p(hørtes flåsete ut, men dere forstår nok hvor jeg vil hen)

For meg er det langt lettere å holde vekten på lavkarbo enn det er å gå ned. Forutsatt at jeg holder meg relativt lavt på karbo, kan jeg spise og kose meg så det holder uten å gå opp i vekt. Må bare passe meg for "triggere" som får meg til å fråtse i sukker igjen:eek:

Dere (du og Lille34) sier dere ikke er så erfarene når det kommer til ED.....men jeg håper at ingen av oss får årelang erfaring med dietten, men at vi gjennomfører, når målet og klarer å legge om livsstilen på kortest mulig tid jeg:D For Jo-Jo-slanking er noe dritt, og jeg vil gjøre mitt beste for å legge det bak meg for godt:p

Simba1
24-10-11, 23:35
Lille34:

Les mitt forrige svar.....det er lett å misunne dem som går MYE ned i vekt RASKT. Men når alt kommer til alt er det kanskje ikke det resultatet man ønsker i lengden;) Hvor mangen "tynne" er det ikke som klager over flesk både her og der? Dere må ikke misforstå meg og tro at jeg higer etter noe perfekt, jeg bare mener at man kanskje bør holde fokus mer på forholdet mellom fett og muskler istedet for å bare skulle gå ned mest mulig på kortest mulig tid:)
Det er klart at om man raser ned 20 kg på to mnd og mister mye muskler, så vil man få en lavere forbrenning, og man må redusere på inntaket av kcal for å opprettholde vekt. Nettopp derfor det er viktig med sakte vektnedgang (med mindre man har kontroll på at det er fett man kvitter seg med):)

Jeg har forøvrig allerede tatt blodprøvene hos fastlege, og skal ta med resultatene til Linberg-klinikken. Det hjelper jo litt på kostnadene:p

Men godt er det iallefall at dere opplever dietten som overkommelig, og at dere ikke er på randen av sammenbrudd:D

Lille34
25-10-11, 08:55
Simba1: Jeg er heller ingen tilhenger av BMI, men det er nå engang dette som er kravene hos ED. Når jeg har nådd trivselsvekten min, vil jeg ha høyere BMI enn anbefalt. Jeg har vært nede i normal BMI, men jeg føler meg faktisk ikke vel på en slik vekt. BMI tar jo ikke hensyn til kroppsbygningen, kun til høyde. Jeg er forresten 1,63 selv, men ønsker ikke å veie mindre enn 70 kg. Har vært nede i 66, og det kledde meg ikke:rolleyes:

Mye av poenget med ED (og lavkarbo generelt) er jo å oppnå varig kostholdsendring. Fase 3 og 4 er jo Fedon Lindberg kosthold, og vi starter jo opp med slike måltider allerede på fase 2. For min del handler dette mer om å endre kostholdet for all framtid, enn å gå ned i vekt. Kurset jeg går på har en varighet på 7 mnd, men mulighet for oppfølging etterpå :)

Simba1
25-10-11, 11:34
Men da har vi jo noenlunde samme mål vi da, Lille34;)
Jeg starter med en BMI på ca 33 og målet er i første omgang 73 kg og en BMI på 27-28. Det er en vekt jeg noenlunde trives med, så får de siste komme som en bonus etterhvert:)

Men ser at det er mange her inne som etter en tid har gått over til andre lavkarbo-kosthold fordi at de ikke lenger har effekt av ED-opplegget med tanke på vektnedgang. Kan godt tenkes at jeg blir en av de, siden jeg må være veldig strikt for at det skal skje noe. Men det er tidligere erfaringer, så jeg skal ikke ta sorgene på forskudd;)

streber
25-10-11, 13:24
Guibbanoa, borte et lite øyeblikk så har dere jabbet så mye at jeg må lese en evighet for å få med meg alt:D

Velkommen til denne tråden Simba 1.!!

Lille, jeg er ingen lege, men jeg betviler at det er mye linfrø kroppen tar opp, det blir nok med avføringen ut igjen, iallefall mye av det. Jeg har sett det selv på jobb med både barn og voksne. Så om du bruker det et par ganger i uken for å slippe å være oppstipert, er vel det verdt det kanskje???

Jeg er ikke en av suksehistoriene til ED men det har i det minste hjulpet meg noen få kilo ned, det er jeg glad for.Jeg har holdt på siden september 2010. Har slitt med de samme kiloene siden januar 2009, så når folk synes det blir lite å gå ned 4-5 kilo i måneden, kan slike som meg bli littegranne oppgitt:o

Mitt mål har vært det samme hele tiden, jeg er 165 og vet jeg ser helt bra nok ut på 70 kilo, har nesten 7 kilo igjen dit etter alle disse årene. Men har bestemt at jeg får være som je er neste august, er jeg ikke lettere da, blir det uansett vedlikehold fra da av. Vanlig Lavkarbo fungerer fint på meg, i så måte.

Lykke til alle sammen, jeg må på jobb nå straks:)

tassa69
25-10-11, 18:12
Hallokjelke: Gratulerer så mye:D

Tassa69: Gikk du like greit ned i velt selv om du brukte linfrø? Hvor mye tok du i gangen og hvor ofte?

Simba1: Takk, takk:D Synes egentlig ikke det merkes så godt, men så går jeg alltid i tights og kjole. Har ikke prøvd noen av buksene mine enda, vil vente litt til:) Merker det jo på jakkene da, selv om det er noen kilo til den minste kåpa går igjen. Den passer om 10 kilo tenker jeg, men i dette tempoet så er det ikke sikkert det blir å skje før jul slik jeg hadde håpet... Egentlig ikke så ille at det tar litt tid heller, det heter seg jo at det er lettere å holde vekten om man går ned kun et par kilo pr mnd. Så sånn sett har jo dette gått for fort:rolleyes: Jeg SKAL jo uansett fortsette på lavkarbo etter endt vektnedgang, så da skal vekten holde seg uansett:D
Altså jeg har stått stille innimellom, men har aldri tenkt det kan være linfrøene, tror som streber sier, at det meste kommer ut igjen:-)......nå har jeg holdet på med ED, siden 27 juli, som er snart tre mndr og gått ned 9 kilo ca, men det får jeg vite sikkert i morgen, skal til Trude Hetland igjen:D:D...det jeg merket er at jeg gikk litt bananas på den sukkerfrie julebrusen, nesten halvannen liter for dagen...noen dager:(.....siste gang mandag...og vips to dager uten, ned ett kilo;-)

Lille34
26-10-11, 12:15
Gått å høre at det sannsynligvis er snart like normalt å IKKE rase ned i vekt:) Ang linfrøene, så skulle kurslederen min sjekke det opp med ED i Oslo og komme tilbake til meg. Kan informere dere om svaret når jeg får det. Er nok godt mulig at de forsvinner ut av kroppen uten å tas opp noe særlig. Det er vel derfor man helst skal knuse dem når de brukes i mat.

Jeg tenker at jeg vil gå over i Fase 1 etter Fase 3 om vekten stagnerer. Vet ikke om jeg orker å prøve på en annen diett, det er jo Fedon jeg vil følge i framtiden fordi hans kosthold ikke legger like store begrensninger som mange av de andre. Ser overhodet ikke mørkt på å spise denne typen lavkarbo resten av livet, og la vanlig pizza og sjokolade mm være unntakene i stedet for normalen. Passer meg utmerket;)

Tassa69: spent på hvordan det gikk hos Hetland?

Jeg pleier å kose meg med lightbrus på lørdagen, så nyheten om at det også finnes i en julebrusvariant var enormt god:D Det må jeg ha! Hvilket merke er det?

Motsto en kjempefristelse i går. Bakte datterens favorittkjeks i anledning bursdagen hennes, og de er jo bare sååå gode. Cookies med melkesjokoladebiter - NAM! Hadde veldig lyst på, og jeg kan sverge på at melkesjokoladen lokket på meg, men jeg takket pent nei mens siklet rant. Rørte ikke restene av deigen i bakebollen engang og er mektig stolt av meg selv:heia:

tassa69
26-10-11, 16:07
Gått å høre at det sannsynligvis er snart like normalt å IKKE rase ned i vekt:) Ang linfrøene, så skulle kurslederen min sjekke det opp med ED i Oslo og komme tilbake til meg. Kan informere dere om svaret når jeg får det. Er nok godt mulig at de forsvinner ut av kroppen uten å tas opp noe særlig. Det er vel derfor man helst skal knuse dem når de brukes i mat.

Jeg tenker at jeg vil gå over i Fase 1 etter Fase 3 om vekten stagnerer. Vet ikke om jeg orker å prøve på en annen diett, det er jo Fedon jeg vil følge i framtiden fordi hans kosthold ikke legger like store begrensninger som mange av de andre. Ser overhodet ikke mørkt på å spise denne typen lavkarbo resten av livet, og la vanlig pizza og sjokolade mm være unntakene i stedet for normalen. Passer meg utmerket;)

Tassa69: spent på hvordan det gikk hos Hetland?

Jeg pleier å kose meg med lightbrus på lørdagen, så nyheten om at det også finnes i en julebrusvariant var enormt god:D Det må jeg ha! Hvilket merke er det?

Motsto en kjempefristelse i går. Bakte datterens favorittkjeks i anledning bursdagen hennes, og de er jo bare sååå gode. Cookies med melkesjokoladebiter - NAM! Hadde veldig lyst på, og jeg kan sverge på at melkesjokoladen lokket på meg, men jeg takket pent nei mens siklet rant. Rørte ikke restene av deigen i bakebollen engang og er mektig stolt av meg selv:heia:
Tja, merke , vet ikke, men den finnes på rema, og heter noe med x-mas:-)...og er KJEMPEgod:-)

tassa69
26-10-11, 16:11
DA, har jeg vært hos legen, minus 9, 6 kilo:D, siden 27 juli, BMI 26,4:D gått opp igjen ett halvt kilo muskler siden sist:D, hun var meget fornøyd:-))))...jeg og;-)...og inn 10 cm ca?....nå blir det fase 3 en periode, neste time slutt januar:-)))):)

Fieldy
26-10-11, 17:06
Kjekt å se at det går så bra med alle. Jeg skal tilbake til klinikken på fredag.Blir spennende.Har nå tatt av totalt 8 kg og er veldig fornøyd med tanke på at jeg har vært syk innimellom også.Har vært sosial og deltatt på det jeg kan og har hatt med meg mat eller spist lavkarbo måltid.

streber
27-10-11, 11:55
Heiaheia!! Flinke dere er!!:)

Lille34
27-10-11, 15:41
Kjempebra tassa69 og Fieldy:D

I går feiret vi min datters 12-års dag her. Hun har ikke bursdag før på Halloween, og av erfaring vet vi at det ikke er rette dagen å feire på... Bare foreldrene mine som var her i går, men det ble servert både bløtkake, knallgode hjemmelagde cookies, gelé og Dahls julebrus:p Det gikk likevel overraskende lett å spise mine bringebærkjeks, og jeg kjente ikke noe sørlig sug etter noe annet. Deilig:)

Titti
29-10-11, 08:31
Dere er kjempeflinke :heia:

hallokjelke
29-10-11, 09:38
Veldig bra! Kake og flagg til dere! :heia:

Lille34
29-10-11, 11:25
Lørdag igjen, men i dag skal jeg ikke lage pizza. Ungene er ikke hjemme, derfor blir det kun duften av min egen lovlige mat her hjemme. Skal unne meg et glass lettbrus da, som vanlig på lørdagskvelden :) Gjemmer unna vanilje/karamellbaren til utpå kveldinga og skal i tillegg spise sjokoladekjeks. Kjempegodt:p

Ellers går det fortsatt bra, synes jeg. Raser ikke ned i vekt, men det har da forsvunnet noen kilo. Dessuten forsvinner det fortsatt mange cm rundt magen, og det er jeg kjempeglad for:D Skal på ny veiing og individuell samtale om 12 dager, og det ser jeg veldig fram til. Fase 2 om noen få dager, men jeg vurderer å vente til jeg skal på møtet, bare for å få en litt mer flying start. Eller kanskje jeg skal vært flink jente og ringe kursleder med spørsmålene mine i stedet for... Har fortsatt lyst til å beholde middagene mine, og heller bytte ut et annet måltid som jeg likevel ikke spise med særlig fornøyelse. Omelettene, for eksempel.... Vil heller spise vanlig omelett. Tror jeg...

Hvordan gjør dere andre det i Fase 2? Er det kun middagen som kan erstattes med "vanlig" mat:confused:

Ha en flott lørdag, alle sammen:)

streber
29-10-11, 11:58
Jeg har av praktiske årsaker alltid erstattet middagen , da det er et viktig samlingspunkt for oss i familien:)
Vi har sjeldent tid til helgefrokoster sammen, da jeg jobber helger og ungene er annenhver helg hos sin far, så når vi førts har sjangs da har jeg gjerne skjært opp litt bogskinke, rørt sammen egg,vann og krydder og laget salat til. Dette sier dr Hetland er helt fin mat på dietten, en og annen gang, det ødelegger ikke og man får et fint måltid med familien:)

tassa69
30-10-11, 22:52
Da har jeg hatt familiebesøk, skeiet litt ut med lavkarbo kake.....men, min søte nevø på 15 kom......så utrolig kult du har slanket deg tante:D

Lille34
31-10-11, 08:33
Så hyggelig, tassa69:D

streber: man kan jo spise ED-middag sammen med ungene også, men det er sjelden det passer med middagstidene her hjemme. Ungene er ofte på et eller annet etter skoletid, og jeg må spise med 3 timers mellomrom. Men etterhvert vil jo dette gå seg til, så jeg stresser ikke med det. Jeg tenkte mer på om jeg kunne bytte ut et annet måltid fordi jeg synes ED-middagene er så gode, mens jeg ikke er fullt så glad i enkelte andre varme måltider:)

Dronningå
31-10-11, 17:49
Jeg har vært syk i nesten 2 uker, har hatt masse feber så jegg måtte slutte med ED.

Men nå er jeg på bedringens vei og satser på å begynne med ny frisk i morgen.

Dumt å få avbrudd så tidlig i dietten,

Lille34
31-10-11, 23:30
Så kjipt at du ble syk akkurat nå (eller i det heele tatt, forsåvidt), men så bra at du er motivert for å begynne på nytt igjen nå når du holder på å friskne til :)

Stå på, dette klarer du:)

tassa69
01-11-11, 08:36
Jeg har vært syk i nesten 2 uker, har hatt masse feber så jegg måtte slutte med ED.

Men nå er jeg på bedringens vei og satser på å begynne med ny frisk i morgen.

Dumt å få avbrudd så tidlig i dietten,
Jeg hadde det sånn og, fikke Herpes....slet med å begynne igjen, men bestemte meg, at dette SKAL jeg klare:-).......så her var det en skje, ett glass vann, i en dag, og så var vi på igjen, og gu kor glad eg e for det i dag:-))))

Kozemor
01-11-11, 17:42
Hei alle sammen!

Jeg fikk startboksen med eurodiettprodukter i dag!
Er kraftig overvektig og har diabetes type 2. Har testet både Ketolyse og Hexeberg uten resultat, og skal prøve dette nå for å se om jeg klarer å få kroppen i gang på å skjønne at den skal ned i vekt.

Men så kikker jeg igjennom kassen jeg har fått og skjønner vel ikke stort. Bland annet har jeg fått to poser med bare pasta. Hmmm.... Er ikke det litt trått da? Å spise pasta aleina? Så også i heftet som var med, at man kunne ete pastaen med laks.....
Så har jeg lest litt rundt anng ED, og ser at folk eter bland annet ost eller skinke innimellom. Noen skriver også at de tar ett egg i ny og ned Er det noe jeg har missforstått? Trodde man skulle ete 1 produkt til hvert måltid, samt grønnsaker fra liste en eller to.

Kjenner jeg er litt forvirret... Tenkte jeg skulle begynne på dette i morgen, men ser at jeg kanskje må vente til over helgen eller noe, så jeg virkelig får satt meg inn i dette her.

tassa69
01-11-11, 18:31
Hei alle sammen!

Jeg fikk startboksen med eurodiettprodukter i dag!
Er kraftig overvektig og har diabetes type 2. Har testet både Ketolyse og Hexeberg uten resultat, og skal prøve dette nå for å se om jeg klarer å få kroppen i gang på å skjønne at den skal ned i vekt.

Men så kikker jeg igjennom kassen jeg har fått og skjønner vel ikke stort. Bland annet har jeg fått to poser med bare pasta. Hmmm.... Er ikke det litt trått da? Å spise pasta aleina? Så også i heftet som var med, at man kunne ete pastaen med laks.....
Så har jeg lest litt rundt anng ED, og ser at folk eter bland annet ost eller skinke innimellom. Noen skriver også at de tar ett egg i ny og ned Er det noe jeg har missforstått? Trodde man skulle ete 1 produkt til hvert måltid, samt grønnsaker fra liste en eller to.

Kjenner jeg er litt forvirret... Tenkte jeg skulle begynne på dette i morgen, men ser at jeg kanskje må vente til over helgen eller noe, så jeg virkelig får satt meg inn i dette her.
Ja, fase en skal du vel bare spise produkter:-)...lag en pastasalat, kok pastaen, og ha den i salat, med olje, sitron og pepper og salt...mmmmmmmmm:-)...laks og skinke er vel i fase 2?...jeg brukte ett egg i omelettene i fase en , legen min sa det var ok. Pluss om jeg noen dager hadde cravings...fysen eller lyst på noe, kokte jeg ett egg med smør på:-)))

Lille34
01-11-11, 18:49
Kozemor: Jeg pleier å kutte opp grønnsaker (Squash, grønn paprika, blomkål og brokkoli samt litt tomat, løk, rød paprika og hvitløk), ha i litt olje og masse krydder og steke dette i noen minutter i stekepanna. Blander i den ferdigkokte pastaen og storkoser meg:D Det er knallgodt!!

Lager så mye grønnsaker at jeg har til to måltider. I tillegg spiser jeg rå hodekål til et måltid og sukkererter til et annet. Kun til kjeksene at jeg ikke spiser grønnsaker. Er ikke så vanskelig som det kan virke som, du kommer fort inn i det :)

Lykke til!

Kozemor
01-11-11, 18:59
Takk for svar folkens!!!

Kanskje jeg skal begynne i morgen likevel da :D
Hva er kjappest og lage og ete til frokost? Er ikke frokost menneske og har en rimelig hektisk morgning her da jeg alltid venter med å stå opp før jeg måååååå, og har to unger som må ut dørene også....

Ser noen bruker puddingene som smoothie... hvordan gjør dere det?