View Full Version : Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
Nå er jeg frustrert asså!! Gått opp to kg de siste to ukene:hylgrine: Så oppdaget jeg plutselig på lørdag, da jeg omsider leste pakningsvedlegget.., at allergimedisinen jeg har gått på de siste to-tre ukene har vektøkning som en bivirkning:mad: Så da har vi kanskje synderen der... Men ikke lett å velge mellom vekt og akutt elveblest. Hoppet over medisinen i går og våknet i dag med "herligheten" i full blomst:(
Antoinette6
08-08-11, 15:05
Neiiiii ! Såååå dumt ! Må du ta denne medisinen lenge ?
Neiiiii ! Såååå dumt ! Må du ta denne medisinen lenge ?
Vet ikke. Det heter seg at hvis elveblesten ikke har gått over etter seks uker er den kronisk. Og jeg er jo selvfølgelig en av dem...
Men de fleste som får kronisk går det over på etter et halvt år. Mens andre får det resten av livet. Er jeg heldig, så har jeg vel bare tre måneder igjen:o
Ånei, så utrolig kjipt da, Bønna :klem:
Ånei, så utrolig kjipt da, Bønna :klem:
Å,takk! Den varma:)
Jeg vil jo også gjerne ut av denne klubben snart, sånn som deg og alle de andre superflinke her:spent:
Å,takk! Den varma:)
Jeg vil jo også gjerne ut av denne klubben snart, sånn som deg og alle de andre superflinke her:spent:
Å det kommer for en dag! Man må bare ta tiden til hjelp. :) Men disse medisinene, er du sikker på at det ikke bare kroppen som samler litt mer vann når du går på disse tablettene? Det har hvertfall jeg opplevd ved flere anledninger. :)
Jeg slenger meg med her. Gleder meg til å komme meg under 100. Hadde vært gøy og klart det før jul:D Eller forresten, det SKAL være et mål!!!
Antoinette6
08-08-11, 20:23
Ja, det er svært bra med mål !
GRATULERER, renmar ! :blomster:
Å det kommer for en dag! Man må bare ta tiden til hjelp. :) Men disse medisinene, er du sikker på at det ikke bare kroppen som samler litt mer vann når du går på disse tablettene? Det har hvertfall jeg opplevd ved flere anledninger. :)
jeg håper det kommer med tidenja:D Vann, ja... Jeg veit sannelig ikke, men det er jo ikke helt umulig det heller. Nå skal jeg hvertfall prøve uten medisin, kun ta ved akutt utbrudd, så får man se:)
LittForTung
08-08-11, 22:28
Velkommen og grattis, Renmar :)
Bønna - håper det er bare vann - men oppgang gjør noe med motivasjon og humør, og det er IKKE gøy... :( Håper det går bra om du dropper medisinene litt, både med vekt og med årsak til medisinene...
:klem:
Da har jeg også hevet meg på. Begynte i dag, og håper at dette skal gå rette veien. Skal fra 128 kilo til 80 kilo.. Hadde vært en drøm og sett vekta under 100 kilo! :)
Lykke til alle sammen :)
Pst! Jeg var 99.7 i morges :D Tør ikke helt å melde meg ut før jeg har sett 90-tallet flere dager på rad, men jeg danser litt jenka i mellomtiden og lukter på sjampanjekorken :)
Antoinette6
09-08-11, 11:20
CYAN !!!? :heia:
Endelig, endelig, endelig !!! Så utrolig flink du har vært ! Jeg har beundret din faste vilje fra første stund. :ja: Og så grundig du har gått til verks ! Det betaler seg ! :klem:
Juhuuuuu !
*smeller sjampanjekorker i været og drysser jordbær over flinke, flinke, Cyan*
Her er'e kjempefest i dag !!! :full: og :syklubb:
Pst! Jeg var 99.7 i morges :D Tør ikke helt å melde meg ut før jeg har sett 90-tallet flere dager på rad, men jeg danser litt jenka i mellomtiden og lukter på sjampanjekorken :)
FANTASTISK bra jobbet! Gratulerer Cyan! Er det ikke en herlig følelse? :D
Jo, det er kjempedeilig :D
LittForTung
09-08-11, 19:22
Da har jeg også hevet meg på. Begynte i dag, og håper at dette skal gå rette veien. Skal fra 128 kilo til 80 kilo.. Hadde vært en drøm og sett vekta under 100 kilo!
Lykke til alle sammen :)
Velkommen!!! Jeg begynte på 120 kg for fem og en halv uke siden, og kan melde om ny vekt på 109,4 :) Kommentarer fra venner, kollegaer og kjente på mindre meg - det er herlig :D Lykke til :)
HURRAAAA!!!!! Gratulerer Cyan - vel fortjent!!! :) :klem:
Gratulere :)
Har sett mye på menyene dine, kjempelott lærdom for en fersking
Antoinette6
10-08-11, 08:37
Go, go, go !!!
:heia:
Idag så jeg 98-tallet på vekta!!! :D:D:D
Takk LittForTung og Ellep! Jeg veide meg inn til 99.7 i dag også, så da regner jeg med at det ikke bare er et blaff og at jeg dermed kan si opp mitt faste medlemskap i denne klubben. Men jeg kommer innom for å heie på alle der fantastiske flinke mennesker som snart skal ligge og slenge seg på solsenger langs ei sydhavsstrand og nippe til sjampanjen og spise jordbær sammen med oss :)
Bønna - hvilken allergimedisin tar du? Jeg går fast på allergimedisin.
Jeg går opp på Cetirizin men ikke opp på Telfast! Jeg tror det f*kker med blodsukkeret og det hjelper med krom og, forresten.
Antoinette6
10-08-11, 15:42
SKÅL !!!
:full:
[quote=LittForTung;1177161
Bønna - håper det er bare vann - men oppgang gjør noe med motivasjon og humør, og det er IKKE gøy... :( Håper det går bra om du dropper medisinene litt, både med vekt og med årsak til medisinene...
:klem:[/quote]
Takk:) Har ikke turt å veie meg siden jeg kuttet ut midisinene, så hvordan det funker veit jeg ikke. Men det jeg veit er at kroppen ikke er glad for det... I går hadde jeg et gigantisk ansikt og digre utslett over hele meg. I dag har jeg "bare" utslett. Så spørs hvor lenge det går:rolleyes:
Jeg går opp på Cetirizin men ikke opp på Telfast! Jeg tror det f*kker med blodsukkeret og det hjelper med krom og, forresten.
Det er helt vanlig zyrtec...
Vektoppgang er sånn 1 av 10.000 eller noe sånt. Men det er jo typisk meg å få de skjeldne bivirkningene. Får bestandig det:eek:
Flott, Cyan!! :heia: :full:
Hvor lang tid har du brukt på kiloene dine?
Egentlig siden august i fjor, men jeg ammet og måtte spiste Fedonsk og da tviholdt kroppen på absolutt alt + at jeg sprakk sånn cirka annenhver dag :p Har gått ned omlag 13 kilo tilsammen nå (oppdaterer tickeren på fredager), men 12 av de er siden midten av mars da jeg sluttet å amme og begynte å spise ketogent igjen :)
LittForTung
10-08-11, 17:36
Jeg spiser og cetirizin om sommeren - og virkestoffene i zyrtec og cetirizin er akkurat det samme... :)
For min del har det tydeligvis ikke noe å si med de medisinene - jeg har spist dem i hele perioden jeg har spist slik... ? Uff, lykke til med utprøving!
Bra vektnedgang det da:) Det er vel et ganske fornuftig tall også det. Du må iallefall være stolt av deg selv:D
LittForTung
10-08-11, 17:39
Bra vektnedgang det da:) Det er vel et ganske fornuftig tall også det. Du må iallefall være stolt av deg selv:D
Jeg er stolt og fornøyd! Men jeg tror det har gått litt i forteste laget - forventer ikke like rask nedgang. Begynte 1. juli - og det har bare rast av... Venter spent på fortsettelsen!! Er så lett å bli skuffet og sånt - den der hjernen vår leker med oss når vi blir store... ;)
Jeg spiser og cetirizin om sommeren - og virkestoffene i zyrtec og cetirizin er akkurat det samme... :)
For min del har det tydeligvis ikke noe å si med de medisinene - jeg har spist dem i hele perioden jeg har spist slik... ? Uff, lykke til med utprøving!
Jeg trenger visst all den lykkeønskning jeg kan få:eek: Takk:) Er ikke mange som får vektøkning av dem, men det kan visst skje det også...
LittForTung
10-08-11, 17:42
Hihihihihi :D Den var jo til Cyan, jo!! For hun har jo hatt en fornuftig nedgang!!! :D Hehehehe - skjønner du, glimrende timet!!! :D
Jeg er stolt og fornøyd! Men jeg tror det har gått litt i forteste laget - forventer ikke like rask nedgang. Begynte 1. juli - og det har bare rast av... Venter spent på fortsettelsen!! Er så lett å bli skuffet og sånt - den der hjernen vår leker med oss når vi blir store... ;)
Jeg gikk ned fem kilo de tre første ukene. Men så begynte jeg på de dumme medisinene og har gått opp to igjen. Men man kan jo gå opp av andre årsaker også. Kroppen kan være kjempekranglete noen ganger:sint:
Hihihihihi :D Den var jo til Cyan, jo!! For hun har jo hatt en fornuftig nedgang!!! :D Hehehehe - skjønner du, glimrende timet!!! :D
Fnis:D Men synes du har gått ned masse og, jeg:D
LittForTung
10-08-11, 17:45
Jeg gikk ned fem kilo de tre første ukene. Men så begynte jeg på de dumme medisinene og har gått opp to igjen. Men man kan jo gå opp av andre årsaker også. Kroppen kan være kjempekranglete noen ganger:sint:
Det er så sant som det er sagt - og det har nok alle vi her inne mange og lange erfaringer med... Nei, håper du finner ut av det - men må du gå på medisiner hele tiden? Hva er du allergisk mot?
Det er så sant som det er sagt - og det har nok alle vi her inne mange og lange erfaringer med... Nei, håper du finner ut av det - men må du gå på medisiner hele tiden? Hva er du allergisk mot?
Nå har jeg ikke tatt medisin siden lørdag og klikker snart! Elveblesten kommer faktisk av sykdom i skjoldbruskkjertelen, så det er ikke noe spesielt jeg reagerer på. Zyrtecen holder det litt i sjakk, men plages litt når jeg tar det også. Håper det går over, men det kan være permanent:mad:
LittForTung
10-08-11, 17:57
Nå har jeg ikke tatt medisin siden lørdag og klikker snart! Elveblesten kommer faktisk av sykdom i skjoldbruskkjertelen, så det er ikke noe spesielt jeg reagerer på. Zyrtecen holder det litt i sjakk, men plages litt når jeg tar det også. Håper det går over, men det kan være permanent:mad:
Ah..pyton.. Jeg har sykdom i skjoldbrukskjertelen jeg og (Struma), og hypotyreose... Litt av grunnen til lavkarbo, kan man si... Men jeg har aldri villet medisinere meg selv, sta som et esel.... Men nå var det litt enten eller for min del - og jeg føler dette hjelper! Håper inderlig kostholdet kan hjelpe deg der.....!!!!!!!!!!!
En stor :klem: til deg :)
Ah..pyton.. Jeg har sykdom i skjoldbrukskjertelen jeg og (Struma), og hypotyreose... Litt av grunnen til lavkarbo, kan man si... Men jeg har aldri villet medisinere meg selv, sta som et esel.... Men nå var det litt enten eller for min del - og jeg føler dette hjelper! Håper inderlig kostholdet kan hjelpe deg der.....!!!!!!!!!!!
En stor :klem: til deg :)
Fysjda, struma:( Jeg er i faresonen for det. Har også hypotheriose. Fikk det alt som femåring, men fikk ikke medisiner før jeg var tretten. Tar du ikke medisiner for det i det hele tatt? Jeg går på levaxin. Merker faktisk litt bedring etter jeg begynte med lavkarbo:)
Stor :klem:til deg og
LittForTung
10-08-11, 18:05
Jeg tar ingenting. Vil ikke! :) Har aldri villet, men har alltid trent MYE! For å få overskudd til mer... :) Sånn type 6-7 dager i uken... Frem til jeg ble mamma for noen år tilbake, da ESTE jeg ut...og ble veldig slapp og sliten...
Har hatt sykdommene siden jeg var 2 år, så jeg vet vel igrunn ikke hvordan det er å ikke ha det:) Men i hvert fall så merker jeg en bedring! Og det er helt fantastisk!!! :D
Da må du jo være forferdelig slapp? Jeg var helt elendig før jeg kom igang med levaxinen... Den er ikke farlig, vøttø;) Og det er jo bare det stoffet vi mangler, så en tilsetter jo ikke kroppen "dop" av noe slag. Men herlig at kostholdet hjelper da:D Jeg får dessverre ikke trent stort nå, da jeg har fått ødelagt ankelen etter et ankelbrudd i fjor. Før gikk jeg 12 km om dagen og trente både aerobic og styrke. Nå er jeg heldig om jeg får gått en km på en god dag, da foten er i feil posisjon og gir en veldig feilbelastning. Feilsatt bedøvelse i ryggmargen (hva heter det igjen?) har gitt meg ryggproblemer, så styrke og sykling gjør vondt også... Føler jeg har en del odds mot meg for tida, kan du si:o
LittForTung
10-08-11, 20:19
Joda, rimelig sliten - men har en ubeskrivelig stahet som med "litt" ekstra sukker i kosten og masse trening har holdt meg gående :) Er ulikt hvordan sykdommen slår ut også, vet du :) Men lykkelig over at kostholdet ser ut til å hjelpe!!! :D Håper oddsene dine bedres... :klem:
Ned to kg siden jeg kuttet ut medisinene mine:D
Antoinette6
11-08-11, 14:28
Hurraaaaa, Bønna !
Hurraaaaa, Bønna !
Deilig, ja:D
Så bra, Bønna! :heia:
Måtte veie meg tre ganger. Bare for å sjekke, lissom:)
LittForTung
12-08-11, 16:56
Herlig Bønna!! Gratulerer!!! :D
Herlig Bønna!! Gratulerer!!! :D
Takk:lol:
Antoinette6
13-08-11, 22:38
Ja, altså, mine damer og herrer.
Her er kassevis med champagne igjen ! Og vinkjølere. Og de før nevnte solsenger. Jordbærsesongen er snart slutt, men snart går vi over til flybårne, eksotiske frukter. Bittelittegrann, i alle fall. Med krem.
*bygger tak over 0,1-tonnsplassen og monterer drøssevis med terrassevarmere*
Kom, kom ! Det er utrolig mange hyggelige mennesker her ! :blomster:
Ja, altså, mine damer og herrer.
Her er kassevis med champagne igjen ! Og vinkjølere. Og de før nevnte solsenger. Jordbærsesongen er snart slutt, men snart går vi over til flybårne, eksotiske frukter. Bittelittegrann, i alle fall. Med krem.
*bygger tak over 0,1-tonnsplassen og monterer drøssevis med terrassevarmere*
Kom, kom ! Det er utrolig mange hyggelige mennesker her ! :blomster:
Leengter:)
Hei venner, nå er det bare 15 kg igjen før jeg må si farvel i denne gruppen :D
Jeg har hatt en fantastisk fremgang de siste fire ukene og er superhappy med mitt nye kosthold! Forrige uken har fremgangen fortsatt (http://locarb.tumblr.com/post/8942126981/fortsatt-nedgang-1-8-kg-2-cm-herlig). Herlig!
http://locarb.tumblr.com/post/8942126981/fortsatt-nedgang-1-8-kg-2-cm-herlig
18. juli 2011 - 126 kg
25. juli 2011 - 120,6 kg (-5,4) Midjemål: 119cm
1. august 2011 - 118,9 (-1,7) Midjemål: 115cm
8. august 2011 - 117,1 (-1,8) Midjemål: 112cm
15. august 2011 - 115,3 (-1.8) Midjemål: 110cm
LittForTung
15-08-11, 21:02
Jeg er først og fremst imponert over nedgangen din, Stormann! Grattis nok engang! :) Dernest har jeg lyst til å slå følge ut av klubben... :)
Jeg har hatt bra nedgang til nå - men jeg spiser lite til ingenting.. Er ikke sulten. Er det normalt? Noen som vet?
Wow Stormann. Kjemperesultater!
LittForTung: Å ikke orke så mye mat i perioder er helt normalt, men om det vedvarer får du tvinge i deg litt. Er ikke bra å spise for lite over lengre tid.
Ellers kaster jeg litt "Under hundre" tryllestøv på alle her inne :heia:
LittForTung
15-08-11, 21:17
Jeg tror at det å spise så mye fett som jeg gjør, innvirker på hvor mye mat jeg orker... Blir bare ekkelt med mat, liksom :) Skikkelig merkelig følelse!!! Har du vært der i perioder?
Ja, jeg har vært der, men de periodene varer ikke så lenge for min del. Og så bruker jeg å tvinge i meg litt mat også. Det er jo ofte sånn at dess mindre man spiser dess mindre føler man behov for og da kan det fort bli en ond sirkel :ja: Men det er klart fett har innvirkning. Mange har opplevd at dersom man pøser på med fett fra "første dag" kan det bli vanskelig å få i seg noe særlig med mat for man føler seg bare så full av alt fettet liksom. Om det er svært lite mat du har spist en stund, så ville jeg heller prøvd å trappe litt ned på fettet en periode bare for å se om man får i seg litt mer mat for så og deretter trappe gradvis opp på fettet igjen.
LittForTung
15-08-11, 21:24
Mhm - kan være det kan være lurt... Jeg får se om det går over om noen dager. Jeg liker så godt den følelsen jeg får av å drikke cocosa - det smører hele systemet innvendig, og det kjennes herlig :) Har ikke lyst til å slutte... ;) Men tror på mange måter du har et godt poeng...
Ja, men det er jo ikke snakk om at du trenger å slutte med cocosa. Cocosa er gode greier og en helt ypperlig fettkilde :ja: Men bare å trappe ned for en periode og se om det hjelper på matlysta for så å trappe gradvis opp igjen sånn at kroppen klarer å henge med liksom :)
LittForTung
15-08-11, 21:28
Jupp - jeg er med! For det er litt sånn det føles, kroppen sliter litt med å henge på! Merkelige greier, dette her... :)
MartinaMaria
15-08-11, 21:39
I'm in! Alt for lenge siden at vekten var tosifret!!
Har riktig nok fortsatt flere uker til jeg når målet, men heldigvis peker nålen i riktig retning =)
Hei venner, nå er det bare 15 kg igjen før jeg må si farvel i denne gruppen :D
Jeg har hatt en fantastisk fremgang de siste fire ukene og er superhappy med mitt nye kosthold! Forrige uken har fremgangen fortsatt (http://locarb.tumblr.com/post/8942126981/fortsatt-nedgang-1-8-kg-2-cm-herlig). Herlig!
http://locarb.tumblr.com/post/8942126981/fortsatt-nedgang-1-8-kg-2-cm-herlig
18. juli 2011 - 126 kg
25. juli 2011 - 120,6 kg (-5,4) Midjemål: 119cm
1. august 2011 - 118,9 (-1,7) Midjemål: 115cm
8. august 2011 - 117,1 (-1,8) Midjemål: 112cm
15. august 2011 - 115,3 (-1.8) Midjemål: 110cm
97,4 i dag!:stortsmil
Så nå skal jeg stå på utsiden av klubben og ta i mot dere andre når dere kommer. Vi begynner å bli en fin gjeng her nå, men gleder oss til å få ut resten også.
Har kjøpt meg cocosa men sliter litt med å få det ned. :geip:
Har lyst på en fettfestival men blir kvalm og uvel hvis det blir for mye fett på en gang.....Men ei litt stor teskje i kaffen går greit.
97,4 i dag!:stortsmil
Har lyst på en fettfestival men blir kvalm og uvel hvis det blir for mye fett på en gang.....Men ei litt stor teskje i kaffen går greit.
Gratulerer :heia:
Cluet er å trappe opp gradvis på fettet, og fordele det utover dagen ;)
LittForTung
16-08-11, 19:10
Grattis, GretheH!! :) Måtte vi følge etter deg alle sammen!! :D
Herlig følelse å virkelig være på tosifret, da!! :D
Skal jeg være på tosifret må jeg skrive hundre og 15 i stedet for 115 :P
Skal jeg være på tosifret må jeg skrive hundre og 15 i stedet for 115 :P
:D Men så forsvinner du jo tydeligvis i rekordfart her likevel:)
:D Men så forsvinner du jo tydeligvis i rekordfart her likevel:)
Det får vi håpe, men jeg merker at fokuset mitt ikke må være hvor fort jeg forsvinner, men at jeg holder ut lenge nok :)
Det får vi håpe, men jeg merker at fokuset mitt ikke må være hvor fort jeg forsvinner, men at jeg holder ut lenge nok :)
Jeg har gått inn i dette for livet, jeg:) Jeg går ikke så fort ned. Men det beveger seg riktig vei og jeg liker dette kostholdet myye bedre enn lavkcalori:D
Antoinette6
16-08-11, 22:01
GreteH !!! Såå hyggelig ! Nå er du her alldeles på ordentlig ! :klem:
*dekker vakkert champagnebord sammen med Grete*
Jeg har gått inn i dette for livet, jeg:) Jeg går ikke så fort ned. Men det beveger seg riktig vei og jeg liker dette kostholdet myye bedre enn lavkcalori:D
Ja, det har jeg og, men jeg må fortsatt jobbe med å overbevise meg selv :)
Ja, det har jeg og, men jeg må fortsatt jobbe med å overbevise meg selv :)
Det kommer til å gå så fin-fint atte:)
fettnurket
17-08-11, 20:56
Oi oi, se på "nykommeren" Stormann: fantastiske resultater! Gratulerer! :heia::heia: Du er jo allerede 1/4 på veien til å nå målet ditt, og det er jo gått knappe en måned! Det kaller jeg stor suksess! :visemuskl
Synet på denne kosten bør være at man nå har dette kostholdet, og ikke at dette er en slankekur man må holde ut. Dersom det er vanskelig å holde seg til en så streng diett, så er det i mine øyne bedre å sprekke bittelitt av og til, enn å tyne seg selv til man sprekker totalt og gir opp. Cluet med å sprekke, er å sprekke med stil: sprekk med ting som er lavkarbo, men som er utrooolig godt. Lage seg gelè av saft og gelatin og kose seg med litt saus attåt? Lage lavkarbovafler med seterrømme og biiiittelitt jordbærsyltetøy? Eller ost? Det er litt mer jobb å kose seg på lavkarbo, men det gir mye større fordeler enn å kle på seg, gå ut i bilen, kjøre til butikken, gå inn finne ut hva man skal ha, kjøpe snopet man omsider bestemmer seg for, gå ut og starte bilen, kjøre hjem, kle av seg, gå og sette seg, spise masse karbohydrater, bli kvalm og få kjempedårlig samvittighet, vektøkning, vann i kroppen, etc.
Jeg gir meg selv godbiter hver dag for å sørge for at jeg holder stø kurs, og noen av de godbitene inneholder ikke en eneste karbohydrat, for eksempel tørrfisk, som også er en ypperlig proteinkilde. Og pepsi max. :w00t:
Og så er det kjempefarlig å identifisere seg med vekta og kroppen, mange blir jo deppa av å gå ned i vekt, føler at de mister identiteten sin. Men sannheten er jo det helt motsatte, faktum er jo at man ikke lengre kommer til å være "han tjukke som jobber på ***....", men i stedet kommer til å være "<navn> som jobber på ***....".
Ønsker deg masse lykke til, og håper at denne livsstilen kryper inn under huden på deg også hvert øyeblikk og setter seg skikkelig fast. :boxing:
LittForTung
17-08-11, 21:21
Skjønne oppmuntrende kommentarer fra alle her inne :) Herlige mennesker, dere som er her!! :)
I dag er det 7,4 kg til jeg akkurat når 100,0 kg. Herlig :D
Antoinette6
17-08-11, 22:07
Kloke ord, fettnurket ! Veldig ! :klem: til deg for dét.
Og her bugner det av godsaker, vet dere. Her på utsiden :D <-----
Bare se på fettnurkets deilige lavkarboliste. Alt er her.:sikle: I stoooore mengder, - så alle får ! :ja:
Stå på ! Følelsen av å være på utsiden her kan vanskelig beskrives ! :love:
Chardonnay
17-08-11, 22:51
Hei alle Lavkarbo'er! Nå har jeg gått på lavkarbo-kur i 4 uker (jeg har vært superstreng!), men ikke gått ned en jævla kilo!!! Når begynner man å gå ned? Er i ferd med å miste motet.....
Antoinette6
17-08-11, 22:54
Chardonnay (nyyyydelig nick) :D
Du må nok skrive ned hva vi spiser før vi evt kan gi deg noen råd. Og sånn.
:blomster:
Skjønne oppmuntrende kommentarer fra alle her inne :) Herlige mennesker, dere som er her!! :)
Jippi:) Stå på:heia:
Grattis! Dette går jo så det suser :) Stå på videre :D
Det er nervepirrende å være rett utenfor også......litt spekemat og jeg spretter opp en kilo eller to.:kadetgaar
Følger med i spenning på hvem som ramler ut døra som neste"mann". :heia:
Antoinette6
21-08-11, 14:57
DET gjør jeg også, GreteH. ! Og gudbedre, så flinke folk er, ja.
Her venter den sprudlende champagnen fortsatt, - men jordbærsesongen er over. :hylgrine:
Men hva med lekker bringebæriskrem, - som jeg forøvrig lagde i går. Frosne bringebær, sukrinmelis og kremfløte. Vispet i 30 sekunder og deilig, deilig softiskonsistens. Man kan jo også lett tenke seg denne med smeltet sjokolade i stedet for bringebær . . . :love:
Kom dere ut herfra og gled dere til å drukne i det før nevnte !
:heia: :heia: :heia:
Enda ett skritt nærmere.....101,7 kg idag. :)
Enda ett skritt nærmere.....101,7 kg idag. :)
Heldiggris:heia:
Antoinette6
23-08-11, 18:13
Heia, heia, Tullaaaaaa !!!
Innom og heier litt på dere igjen! Det er godt muilg at jeg egentlig skulle vært på en liten snarvisitt her inne, men inntil videre er vekta forvist til skammekroken så det er jeg lykkelig uvitende om :p
Hei. På vei mot hundre, men denne uken opplever jeg nye utfordringer :) Les om hva og hvordan jeg prøver å håndtere dette.
http://locarb.tumblr.com/post/9420208090/matlei-og-karbosug
Hopper på denne her jeg! Tidligere i sommer følte jeg dette var en umulig oppgave for meg, men nå føler jeg at jeg kan klare dette målet innen noen måneder bare! kanskje mindre om jeg er veldig streng med meg selv! Ikke bare vil jeg komme under 100 kg! Jeg vil da også klare mitt første hovedmål! Så dobbel opp tommel opp for meg da!
Jeg har en 4-5 kg igjen til jeg havner under denne grensa her! og jeg GLEDER meg! :D
MissPivotal
28-08-11, 19:42
Hei igjen, alle sammen :) Da er jeg snart 10 kg nærmere målet :D Fremdeles 29 igjen, men det minker :D
Antoinette6
28-08-11, 22:26
Hurraaaa for deg, MissPitoval !
MissPivotal
29-08-11, 19:23
Hurraaaa for deg, MissPitoval !
Tusen takk! :D
Godt jobba, alle sammen :heia:
Vil bare heie litt på alle dere andre :heia: Dere har flotte resultater!
Og takk til dere som heier på meg!
Her viste vekta 101,2 kg idag, så den går sakte nedover.....
Hei!
Stikker hodet mitt inn her og hører om det er mulig å henge her litt?
Må vel innrømme at jeg håper at jeg ikke kommer til å være med her så veldig lenge, men jeg var tydeligvis lengre unna tosifret enn jeg trodde:( startet med dette i slutten av juni, veide meg da, og har ikke veid meg igjen før i dag. Har kun brukt målebånd, og har faktisk gått ned en hel meter (!!!!) så jeg trodde det hadde blitt borte ennå mer kilo nå. Men ok, når jeg tenker meg om så har jeg vel egentlig sååå stor grunn til å sutre:) Det er vel egentlig bare å fortsette på samme måten, så håper jeg at oppholdet her blir kortest mulig:)
Her viste vekta 101,2 kg idag, så den går sakte nedover.....
En liten tur på vekta i dag tidlig, og jammen så har jeg mistet ytterlige 0,4 kg.
Dagens vekt 100,8 kg!!:D:D
LittForTung
03-09-11, 12:57
Flinke alle sammen :)
Jeg har litt borte fra lavkarbo.no - men holdt meg lavkarbo lell :) Nå viser vekten 105,2 kg - 5,2 kilo til jeg treffer spot-on tresifret! Gleder meg vilt til å se nittitallet igjen!!!! :D
måtte snikveie meg i dag :) Jeg har 3,6 kg igjen før jeg ligger på 100 kg nå! :D
(i går var også første gang jeg fortalte folk at jeg lå over 100 kg! De visste det jo sikkert, men det å faktisk SI det høyt, var veldig merkelig!)
100,6 i går! Skal vente noen dager med å veie meg igjen :)
Nå har dere ikke lenge igjen. Jeg står her klar på utsiden med konfetti og sjampanje :heia:
Lite lyd fra meg i det siste, men jeg holder på :)
Travelt med nytt ansvar på jobb har gjort at jeg har hatt lite overskudd til forum. Har holdt vekten stabilt på ca. 115 kg de siste to-tre ukene, men nå har jeg tenkt at jeg må komme meg videre, og i første omgang setter jeg meg et delmål:
http://locarb.tumblr.com/post/9754625770/delmal-1
Motivasjonen min varierer, men jeg har prøvd å si noe om hvordan jeg har det og hvordan jeg ser på ting (http://locarb.tumblr.com/post/9793697912/motivasjon-i-faser) fremover.
http://locarb.tumblr.com/post/9793697912/motivasjon-i-faser
måtte snikveie meg i dag :) Jeg har 3,6 kg igjen før jeg ligger på 100 kg nå! :D
(i går var også første gang jeg fortalte folk at jeg lå over 100 kg! De visste det jo sikkert, men det å faktisk SI det høyt, var veldig merkelig!)
De ordene sitter veldig langt inne hos meg også!
Har sagt "måtte vi aldri sees igjen" til tresiffra, litt for mange ganger. Håper denne gangen er den siste, mangler bare 700 gram!
De ordene sitter veldig langt inne hos meg også!
Har sagt "måtte vi aldri sees igjen" til tresiffra, litt for mange ganger. Håper denne gangen er den siste, mangler bare 700 gram!
Da er det ikke lenge igjen! Heldige du! Er spent på veiedagen i morgen.. Dagen i dag ble litt mye sjokolade, siden jeg ligger i senga med en ødelagt fot :O Så tror det blir å påvirke vekta litt i morgen! Men bare å krysse fingrene! :D
I know you can do it! :D
Happy!! :)
Det sniker seg sakte nedover, ny vekt i dag, 105,7 kg. det betyr 2 kg ned den siste uken, og 7,5 nye cm.:D Kjenner jeg er utålmodig, og skulle ønske dette gikk ennå fortere, men greit, må lære meg å faktisk være fornøyd med det jeg oppnår. Det er jo faktisk ganske så mye som har blitt borte allerede :)
Antoinette6
05-09-11, 23:00
*tenner stearinlys og setter frem myk, mørk sjokolade i små skåler, tempererer rødvinen og legger bløte ulltepper i gode, dype sofaer som står og venter på alle de gode menneskene som melder seg ut av klubben*
Det er så deilig her ! :ja:
LittForTung
09-09-11, 23:32
104,8 kg! Begynte på 120kg! Wohoooo!!!!!
DA er det lov å være glad!!!!!! :D
Det er jo kjempe bra! :) Da ligger vi ganske så likt, både i forhold til startvekt, og vektnedgang. Når startet du, og hvor lang tid har du brukt?:)
LilleFurte
11-09-11, 22:23
Gratulerer så mye. Du har lov til å være veldig glad. :heia:
Enkle grep har økt motivasjonen min. Merkelig hvordan tankene våre får makt over oss.
http://locarb.tumblr.com/post/101274...gelig-lavkarbo (http://locarb.tumblr.com/post/10127444167/motiverende-slanking-med-behagelig-lavkarbo)
Flott! Gratulerer :gave:
Hei,
jeg vil melde meg inn i denne tråden :). Har gått ned endel, men har slitt med motivasjonen en periode og har funnet ut at jeg må sette meg et stort og midlertidig mål med en skikkelig bonus for å komme igang igjen. Det midlertidige målet mitt er å komme meg under 100 kg. I dag viste vekten 112.9 så det er håp om å komme under de magiske 100 en eller annen gang. Med litt ekstra vilje og innsats går det kanskje til jul????
Jeg prøvde å sjekke vekta mi i dag(selv om jeg ikke stoler på vekta da jeg veier meg med en fot) Om 800 gram vil jeg ligge på 99.9 kg^^,
Hei:D her føler eg at eg hører litt hjemme. følger med denne tråden en stund eg....har laaaangt å gå til den magiske 100kg grensen, men føler motivasjonen er på topp nå, så eg SKAL klare det:D
Jeg prøvde å sjekke vekta mi i dag(selv om jeg ikke stoler på vekta da jeg veier meg med en fot) Om 800 gram vil jeg ligge på 99.9 kg^^,
:heia:Heier på deg!
Jeg har hatt en uke jeg ikke skal gjenta med det første!
Vi dro på "ferie" i 5 dager, dvs vi skulle i begravelse, og det glei helt ut, med snitter og kaker, og rester i flere dager. så da ble det 1,5 kg opp.
Men det fine var at jeg kom rett tilbake på rett kjøl når jeg kom hjem, og når jeg veide meg torsdag morgen (etter 4 dg på LK) var 1,3 kg borte.
Så jeg endrer ikke under her, for satser på de siste 200 g er borte snart!
I morgen reiser vi på ny tur, nå er jeg mer forberedt, har laget lunsj til kjøreturen i morgen, tar med knekkebrød til frokostene, og skal komme meg gjennom konfirmasjon på søndag også. Middagen skal gå greit, og på kakebordet får jeg skjære en liten snei jeg bare pirker borti.
For nå SKAL jeg under tresifra snarest! 1,2 kg så er jeg der.
Antoinette6
16-09-11, 23:57
Åh ! Det er såååå deilig, Cilla.
Gled deg ! :heia:
LittForTung
17-09-11, 23:41
Hei alle dere flinke jenter og gutter her inne! Kjekt å se at gamle medlemmer når sine mål - og kjekt med nye medlemmer som går veien sammen med oss andre, som heller ikke helt kvalifiserer for medlemskap i "oss under hundre" (eller noe sånt:) ) om 4,1 kilo er jeg også ferdig her - men med tidens tempo snakker vi sikkert en måned frem i tid eller mer :) Har et lite ønske om å være ferdig med tresifret til november.
Lykke til alle :)
Antoinette6
18-09-11, 13:36
Hurrraaaaaa, LFT ! :heia:
Her går det unna !
begynte på 125 kg.. å på onsdag viste vekta 99.8:D wræææl
JEg var såååå nær grensa før helga.. men smarte meg har spistl litt for mye av alt i helge egentlig, så jeg har gådd opp igjen.. nå har jeg plutselig 2 kg igjen til jeg er under grensa :/ Men da jeg så meg selv i speilet i morges så følte jeg meg tynnere enn før da! Kanskje det er muskler som har bygd seg opp siden jeg veier mere.. for man får jo litt muskler av å hoppe rundt på krykker da ;) *drømmer seg bort i at det er det riktige svaret*
Og gratulerer mizzim! :D
Antoinette6
19-09-11, 20:18
begynte på 125 kg.. å på onsdag viste vekta 99.8:D wræææl
FANTASTISK !!! :heia: :heia: :heia:
Kom over i 90-kilosklubben med én gang !
*heller bøttevis av champagne over mizzim og heller jordbær på toppen. Og krem*
I dag da jeg gikk på vekta så sto den på 99,9 :D Jeg tror jeg sjekka vekta 4 ganger siden den er litt ustabil, og forandrer tallet av og til med noen gram.. men ingen av gangene gikk den over 100 kg :D Så da er jeg ENDELIG ute av de 3-sifra kiloene! :D
Antoinette6
24-09-11, 11:28
VIDUNDERLIG, merema !
GRATULERER !!! :heia:
volvojenta
25-09-11, 11:24
1. delmål er nådd:)
Startet på 142kg. i slutten av juli.
I dag viser vekta 132 kg. altså minus 10:D.
Blir nok medlem her ei god stund til men håper på ti kg. til innen nyttår og tar resten som bonus hvis det viser seg at jeg greier mere.
Hurra:p.
Hilsen Volvojenta.
Volvojenta, gratulerer med 10 kg ned:heia:
Kommer til å være inne i denne tråden lenge eg og, men kjekt å lese om de som sånne som deg som er så flinke. Det motiverer:D
volvojenta
25-09-11, 22:37
ryddet i kleskapet mitt i dag. for første gang legger jeg bort klær fordi de er for store:eek:. Herlig! Fant også igjen klær som ikke er brukt på mange år, nå passer de og skal brukes!
De gamle klærne kastes, jeg skal ALDRI trenge dem igjen!:mad:
En herlig følelse og masse inspirasjon:p.
Stå på folkens! Det nytter!:D
Hei, jeg vil gjerne slenge meg med her. For ikke så lenge, håper jeg ;-p
Jeg hadde en tro om at jeg veide 97 kg, etter flere måneder uten veiing, og ikke minst en høykarbo-sommerferie som aldri skulle ha skjedd. Så nå veier jeg 101,3 kg. Og jeg er på dag 2 tilbake på lavkarbo, prøver å holde meg til under 30 g pr dag. Håper jeg kan se det etterlengtede to-sifrede tallet snart!
Stå på alle sammen! :-)
Hei
Jeg er medlem her jeg også, ser ut til at jeg blir her en stund. :p
Har alvorlige planer om en gang å bli to-sifret.
Kanskje tidlig på året 2012?
25.07 - 134,0 - startvekt
01.08 - 130,0 - Uke 01 - minus 4,0 kg
08.08 - 127,5 - Uke 02 - minus 2,5 kg
15.08 - 125,5 - Uke 03 - minus 2,0 kg
22.08 - 123,5 - Uke 04 - minus 2,0 kg
29.08 - 122,5 - Uke 05 - minus 1,0 kg
05.09 - 122,0 - Uke 06 - minus 0,5 kg
12.09 - 121,0 - Uke 07 - minus 1,0 kg
19.09 - 120,0 - Uke 08 - minus 1,0 kg
26.09 - 119,0 - Uke 09 - minus 1,0 kg - tilsammen 15 kg.
Så flinke alle sammen er her da!! :D
Eg har ved hjelp av CampKilo shaker gått ned litt over 15 kg, men eg vart lei av å drikka maten heile tida, så eg har gått over til lavkarbo..
Det som er normalt ved den kuren er at ein går opp igjen 2 kg når ein byrjar å eta mat, men det har ikkje eg gjort!!! :D:D:D:D Faktisk ned 200 gram! :cool: Det er smule kjedelig å ikkje gå ned meira, men eg overlever nok !! :D
Gratulerer til alle som har meldt seg ut.
Jeg er ny her og melder meg herved inn i 0,1-gruppen. Jeg har badevektaversjon, men vil anslå vekten for tiden til 120, om to uker skal jeg veie meg inn og oppdatere, må bare ha en "tømme kjøleskapet og inn på lavkarbo tilvenningsperiode" først. Målet er 85, men det er nok noen delmål på veien dit.
LittForTung
29-09-11, 00:17
Hei alle flinke mennesker!! :) Og positive sprudlende støttende glade herlige alle sammen :) skulle vært komma der, meeeeeeen ja
jeg har i dag 2,8 kilo igjen før jeg tangerer 100 blank. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WohooooooO!!!!!!!! Og grattis til alle dere andre med flotte resultater! :D
107,3 var vekta i dag! Og med tanke på at jeg var nede på 96 forrige sommer.. Skal dit igjen, og aldri mer slurve med kostholdet igjen!
107,3 var vekta i dag! Og med tanke på at jeg var nede på 96 forrige sommer.. Skal dit igjen, og aldri mer slurve med kostholdet igjen!
Det går fint :-) Du vet jo at klarer å komme deg under 100 kg, og da vil det skje også.
Nå er jeg lei altså!
Det siste ukene har alt stått mer eller mindre stille :( Ja, jeg vet at jeg allerede har gått ned en god del, og ja, jeg vet at jeg har vært heldig som frem til nå har gått ned ca 1 kg i uken. Og ja, jeg vet at jeg sikkert bør være fornøyd med at jeg de siste ukene fremdeles har gått ned, selv om det bare har vært 500 g i uken.
Men alikevel da, det er bare ca 3 usle kg igjen til vekten viser to sifret. Arrrg, jeg vil at det skal skje nå!!!!
Sur, sur, sur!
Og ja, dette litt usakelig akkurat nå, men hadde behov for å få det ut :D
LittForTung
30-09-11, 19:43
Nå er jeg lei altså!
Det siste ukene har alt stått mer eller mindre stille :( Ja, jeg vet at jeg allerede har gått ned en god del, og ja, jeg vet at jeg har vært heldig som frem til nå har gått ned ca 1 kg i uken. Og ja, jeg vet at jeg sikkert bør være fornøyd med at jeg de siste ukene fremdeles har gått ned, selv om det bare har vært 500 g i uken.
Men alikevel da, det er bare ca 3 usle kg igjen til vekten viser to sifret. Arrrg, jeg vil at det skal skje nå!!!!
Sur, sur, sur!
Og ja, dette litt usakelig akkurat nå, men hadde behov for å få det ut :D
Kjenner følelsen :) Det er fortvilende å stå stille - men kroppen regulerer dette selv. Platå. Fortsett med det du gjør, så slipper det til slutt! Jeg har hatt sånne stopp på veien til hit jeg også - akkurat nå har jeg 2,5 kilo til 99,9 - nekter å tro at det er løst på to uker :) Typisk meg har jeg et platå på 100,8 eller noe sånt...
Herlig! Men vi kommer i mål - alle mann!!!!!!!!!!!!!!
Hei! Jeg er ny her, meldte meg nettopp inn. Jeg har hørt mye fint om lavkarbo.no, og mange fine historier om suksess! For tre år siden var jeg slank men formfull. 168cm høy og veide ca 65kg. Så skjedde det mye vondt i livet mitt og jeg tydde til trøstespising. 3 år etter er jeg 45kg tyngre.... det må bort! Jeg vil ned ihvertfall 40kg. Jeg veier nå 112kg og og vil ned til ihvertfall 67. Så under 100-grensen! Jeg sliter skikkelig med motivasjon og klarer ikke å stå imot noe søtt altfor ofte. :( Håper noen her inne har gode tips til motivasjon! :)
Hilsen Irene
LittForTung
01-10-11, 12:26
Hei! Jeg er ny her, meldte meg nettopp inn. Jeg har hørt mye fint om lavkarbo.no, og mange fine historier om suksess! For tre år siden var jeg slank men formfull. 168cm høy og veide ca 65kg. Så skjedde det mye vondt i livet mitt og jeg tydde til trøstespising. 3 år etter er jeg 45kg tyngre.... det må bort! Jeg vil ned ihvertfall 40kg. Jeg veier nå 112kg og og vil ned til ihvertfall 67. Så under 100-grensen! Jeg sliter skikkelig med motivasjon og klarer ikke å stå imot noe søtt altfor ofte. :( Håper noen her inne har gode tips til motivasjon! :)
Hilsen Irene
Velkommen, Irene :) Dette klarer du, vet du! :) Tips 1: lag deg en journal, les deg opp på andres journaler - der finner du mange hverdagsråd og mye godt humør. Les oppskriftene her inne, sjekk linkene til de utallige bloggene som gir mye gode tips om hva man kan finne på av kulinariske opplevelser for å lære kroppen hvordan den skal klare seg fint uten det derre søte! Og det går fint, det kan vi skrive under på!
Jeg begynte på 120kg selv for 3 mnd siden. I dag - nøyaktig 3 mnd senere, står vekten på 101,8 kg. Nesten så jeg snart ikke lengre kvalifiserer for medlemsskap i denne klubben :) Lavkarbo er og har vært svaret på mine vekt- og motivasjonsproblemer - håper det er svaret for deg også. Lykke til!
Hei jeg er delvis ny her.. var innom i 2010 tror jeg det var , men mista motivasjonen og forsvant herifra... Nå prøver jeg på ny... Jeg vil også under den magiske 100 grensa... veide 133.7 i går.. så har en laaaang vei å gå... håper bare ikke jeg mister motivasjonen igjen... men starta 20 september da og da veide jeg 137,7.. så har gått ned litt ihvertfall.. Håper dere kan hjelpe meg med å sparke meg i ræva når jeg trenger det;)
Hei jeg er delvis ny her.. var innom i 2010 tror jeg det var , men mista motivasjonen og forsvant herifra... Nå prøver jeg på ny... Jeg vil også under den magiske 100 grensa... veide 133.7 i går.. så har en laaaang vei å gå... håper bare ikke jeg mister motivasjonen igjen... men starta 20 september da og da veide jeg 137,7.. så har gått ned litt ihvertfall.. Håper dere kan hjelpe meg med å sparke meg i ræva når jeg trenger det;)
Velkommen hit Drømmeren:) Jeg heier på deg her også:heia:
Velkommen hit Drømmeren:) Jeg heier på deg her også:heia:
Hehe takk for det snuppa:D
Hei, nå har jeg ikke vært her på mer enn to måneder. Datt litt av lavkarbo (men ikke helt), men det gledelig er at vekta holdt seg rundt 103-104 hele tiden. Nå har jeg startet igjen for fullt, denne gangen er mannen også med. :) Innveing i dag viste 100.2 og det er like før tosifra. :D
Antoinette6
02-10-11, 16:56
Juhuuuu !
Godtfolk ! Stå på ! Det GÅR an !!! :ja: :ja: :ja:
Da var min tid ferdig her - vekten viste 99,3 kg! Så nå er det bare å ta fatt på neste 10-kg-gruppe, under 90! Stå på dere! Og lykke til videre :-)
Da var min tid ferdig her - vekten viste 99,3 kg! Så nå er det bare å ta fatt på neste 10-kg-gruppe, under 90! Stå på dere! Og lykke til videre :-)
Grattis , det må være deilig:D
Jeg har enda 33.4 kg igjen før vekta mi viser 99.9... så har lang vei igjen... men jeg skal klare det jeg også... Du er kjempe flink:D
Grattis , det må være deilig:D
Jeg har enda 33.4 kg igjen før vekta mi viser 99.9... så har lang vei igjen... men jeg skal klare det jeg også... Du er kjempe flink:D
Takk! Og du skal nok klare det ja! Jeg heier på deg - du er flink du også :-)
Antoinette6
03-10-11, 21:08
avocado !!! Velkommen i klubben minnnn ! :D
Og gratulerer !!! :heia:
LittForTung
03-10-11, 21:40
Grattis!!! Jeg har planer om å komme like bak!!! :D
Takktakk! Jeg kan ikke vente til jeg krysser denne grensen med 90-tallet! Og lykke til til dere også! :-)
volvojenta
06-10-11, 11:23
Det går rett vei:D
startvekt 17 juli 142
24 juli 140
26 august 136,2
4 sept. 135
16 sept. 133
25 sept. 132,2
6 oktober 130,9:)
Minus 11 kg. er herlig!
Høstklem fra Volvojenta:p
LittForTung
06-10-11, 23:30
Så bra, Volvojenta! Gratulerer med herlig resultat så langt!! :) Det gjør så godt når man kjenner at det virker, ikke sant? :)
:blomster: til deg! :klem:
Da melder jeg meg inn her jeg også. Mange år siden jeg har vært tosifret nå(ikke siden jeg fikk barn), og har bare SÅ lyst til å komme meg dit igjen... Men veien dit er lang da.
Jeg begynte på lavkarbo/ketolyse for ca fire uker siden. Det går ikke rasende fort nedover, men det går nedover. Så tallene....jeg veier ca 125 kg.... Målet mitt er å veie under 115 til jul....
Kjersti1982
16-10-11, 11:13
Melder meg også inn her. Savner å være tosifret igjen. Nettopp begynt med lavkarbo, så har fortsatt igjen 114 kg før jeg kommer under den magiske grensa
mrs kishty
16-10-11, 14:46
Jeg har 4,5 kilo igjen før jeg kan melde meg ut.. Deilig følelse at det nærmer seg.. Går sakte men sikkert nedover..
Melder meg også inn her. Savner å være tosifret igjen. Nettopp begynt med lavkarbo, så har fortsatt igjen 114 kg før jeg kommer under den magiske grensa
Tror du mener 14 ;) :D
Kjersti1982
17-10-11, 21:41
Tror du mener 14 ;) :D
Hahaha ja mente 14. Tror det hadde gått dårlig om jeg skulle kvitte meg med 114 kg :p
Jeg har 21 kg igjen. Så satser på å komme ett par måneder etter deg da :)
LittForTung
17-10-11, 23:07
I dag tikket vekten inn på 100,1 kg :) Det betyr 200 gram unna tosifret!!! Wohooo!!!!!
Gleder meg stort :D Bare vent, det går plutselig fortere enn man ante!
Kjempe bra Littfortung. Håper du bikker grensen ved neste veiedag.
Min vekt er nå 102,2 så håper det ikke er lenge før jeg også er to siffret:D
Knakk koden 7/10 og i dag er jeg 97.6 **yey**
volvojenta
18-10-11, 10:32
Så var det min tur....
Har nå opplevd at vekta står stille. Kjedelige greier men legger ikke på meg heldigvis.:rolleyes: Blir spennende å se hvor lang tid det tar før jeg kommer i gang igjen. Ser ut til at det varierer fra person til person. Har gått ned 11,5 kilo og neste delmål er 20 minus.
Utfordringen nå er å styre utålmodigheten min....det hjelper ikke at jeg er premenstruell samtidig med dette heller;). Humøret er ikke helt på topp de dagene he he...
Koser meg med litt solarium og prøver å finne positive ting i hverdagen.
Volvojenta.
LittForTung
18-10-11, 20:54
Jeg er under!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
99,8 kg i morges - herved under 100-grensen :D
Ikke gi opp, Volvojenta - plutselig så slipper det for deg skal du se :)
Lykke til alle sammen!!!!!
Antoinette6
18-10-11, 20:56
*spruter Gul Enke på LFT*
Gratulerer så mye :D
Dere er så flinke :) er motiverende å lese om.
Eg er laaangt fra målet ennå, men prøver å holde motivasjonen oppe:)
Dere er så flinke :) er motiverende å lese om.
Eg er laaangt fra målet ennå, men prøver å holde motivasjonen oppe:)
Jeg også.... men greit å begynne nedtellingen tenkte jeg. Selv om jeg sikkert skulle ventet litt med det...
Hei!
Jeg tror det er endel av oss her inne som har lagt en plan for komme oss under 100 kg.
For egen del startet jeg for fire uker siden på 134,7 kg og har en vei å gå før jeg klarer å bryte den magiske 100 kg grensen.
Håper flere som vil slenge seg på, så kan vi heie på hverandre.
Lykke til, både til meg selv og til andre! :)
Hei Nilmor. Jeg ser at det er en stund siden du startet denne tråden. Men jeg ble litt usikker. Gikk du ned 31 kg på 4 uker??? Eller har du oppdatert signaturen din underveis?
Jeg er med!! Jeg begynte for en uke siden, og har gått ned 4,3 kg.
Startvekt: 115.2
I dag: 110,9
Første delmål: 99 kg.
Deretter er målet egentlig 70 kg, men det tør jeg nesten ikke å håpe på, så da sier jeg 75 kg.
Det vil si at jeg skal ned 40 kg! Hjelpemeg... Dette blir en lang vei å gå...
Heia alle sammen! Skal bli digg å være under 100 kg igjen ja! Mange år siden sist!
mrs kishty
19-10-11, 00:43
Nå har jeg gått en lang tur.. så nå koser jeg meg med bringebær is... mmmmm elsk... nyyyyt... Jeg fortjener det :) :p:cool:
Jeg er med!! Jeg begynte for en uke siden, og har gått ned 4,3 kg.
Startvekt: 115.2
I dag: 110,9
Første delmål: 99 kg.
Deretter er målet egentlig 70 kg, men det tør jeg nesten ikke å håpe på, så da sier jeg 75 kg.
Det vil si at jeg skal ned 40 kg! Hjelpemeg... Dette blir en lang vei å gå...
Heia alle sammen! Skal bli digg å være under 100 kg igjen ja! Mange år siden sist!
Skal ned 40 kg jeg også. Men ser ikke at det skal skje på et halvt år. Ikke på etter eller to heller. Men får se. Jeg har endret livstil, så får jeg ta vektnedgangen i det tempoet som kommer. DET er i hvert fall slik jeg prøver og leve, men det er jammen meg vanskelig... Uansett, 40 kg er langt fram i tid. Har som mål først og fremst og bli tosifret, så tar jeg det derfra....
Dette skrev jeg 3.september:En liten tur på vekta i dag tidlig, og jammen så har jeg mistet ytterlige 0,4 kg.
Dagens vekt 100,8 kg!!:D:D
Idag viste vekten 100 blank........det går veldig sakte nå!
Antoinette6
19-10-11, 22:34
Hos meg også Tulla ! Men jeg begynte her. . .
Og jeg venter med champagne utenfor her ! Gled deg !!!
Skal ned 40 kg jeg også. Men ser ikke at det skal skje på et halvt år. Ikke på etter eller to heller. Men får se. Jeg har endret livstil, så får jeg ta vektnedgangen i det tempoet som kommer. DET er i hvert fall slik jeg prøver og leve, men det er jammen meg vanskelig... Uansett, 40 kg er langt fram i tid. Har som mål først og fremst og bli tosifret, så tar jeg det derfra....
Ja, målet er jo at det går nedover først og fremst! ;) Jeg heier på deg! Ønsker deg lykke til på ferden... Jeg har også som første mål å komme under 100 kg. Syns dette er veldig spennende!! Har ikke vært så motivert på veldig lang tid, og har nå trua på at dette skal gå! :)
Til alle sammen dette skal vi klare, jeg også skal ned over 40 kilo. Bare vekten går nedover og ikke opp,skal jeg prøve å være fornøyd:eek:
Føler dette er opplegget for meg og min kjære. Slutt på all karbo dritt vi trykte i tryne:( Ønsker meg og alle andre lykke til på ferden.:)
Denne klubben skal jeg sannelig melde meg ut av igjen... men det kommer nok til å ta et år. Men hva er vel et år, sammenlignet med de 20 jeg har kasta bort på å være "usynlig" medlem her :)
Denne klubben skal jeg sannelig melde meg ut av igjen... men det kommer nok til å ta et år. Men hva er vel et år, sammenlignet med de 20 jeg har kasta bort på å være "usynlig" medlem her :)
Ja, når man setter det i perspektiv, så er jo et år ingenting, selv om man gjerne vil gå ned alt i går!! :) Lykke til Malice!! :)
mrs kishty
20-10-11, 12:13
Lykke til Malice :) Dette klarer du. :)
Tusen takk, Marella og kishty:) Har tro på at jeg greier det, føler meg bare mer og mer motivert:) Dere har vært kjempeflinke dere også, så stå på videre! :)
Gratulerer!!! Bra jobba! :)
Vi heier jo hverandre ned uansett hvor langt vi har igjen. Jeg har også mange kilo over, så jeg ser for meg å være her over et halvt år i hvert fall...
Dette skrev jeg 3.september:
Idag viste vekten 100 blank........det går veldig sakte nå!
:D 99,7 kg idag!! :D
grattis med å være under 100
det er jeg å nå:D det er sååå herlig..
vært nede i 97,4, men veiedag på obsdag viste 98.6 igår viste den 99,1.. men stuffa tryne i utdrikkingslag osv i helga.
men nå skal jeg videre ned.. vil under 95 før jul.
målet er 80. begynte på 125 da. så har klart endel
Gratuler til mizzim og tulla:)
jeg kommer etter om enn det sakte går syntes jeg :)
Ned 0,4 siste uke.
106 kg start vekt 03.10.11
103 kg -3 kg 10.10.11
102,2 kg - 0,8 kg 17.10.11
101,8 kg - 0,4 kg 24.10.11 skulle ønske det var mere :(
- 4,2 kg totalt på 3 uker
Oi, du er nesten der Tuftemor. Heldige deg:)
mrs kishty
26-10-11, 02:17
Dere er så flinke.. :) Jeg gleder meg til jeg og er under.. :)
Det er en god følelse og kunne se to-sifret på vekten!
99,6 kg idag, så da kan jeg vel "melde meg ut" av 0,1 tonnsklubben!
Total vektnedgang på 6 mnd er nå 15 kg! :)
Dere er så flinke.. :) Jeg gleder meg til jeg og er under.. :)
Enig!
IGÅR PÅ VEIEDAG VISTE VEKTA 96.9:d
Huff!! Jeg misunner dere så utrolig mye, dere er så flinke!!
Jeg føler jeg aldri har gjennomført noe som helst i livet, stort sett er det overvekten som hindrer meg. Jeg var så flink å spise kun lavkarbo uten sprekk i 4-5 mnd, var 100kg og der sklei jeg ut... Nå har jeg gått opp 5-7 kg :( Vært av og på med lavkarbo. NÅ håper jeg VIRKELIG at jeg klarer å holde meg til lavkarbo. Denne gangen må jeg greie det. Forhåpentligvis kan jeg melde meg ut herfra jeg også, om ikke så alt for lenge :)
Lykke til alle sammen, dere er kjempe flink!!
Veldig mange flinke folk her inne! Gratulerer alle som har meldt seg ut! Flott at dere heier på oss som fortsatt er innafor. :klem:
Huff!! Jeg misunner dere så utrolig mye, dere er så flinke!!
Jeg føler jeg aldri har gjennomført noe som helst i livet, stort sett er det overvekten som hindrer meg. Jeg var så flink å spise kun lavkarbo uten sprekk i 4-5 mnd, var 100kg og der sklei jeg ut... Nå har jeg gått opp 5-7 kg :( Vært av og på med lavkarbo. NÅ håper jeg VIRKELIG at jeg klarer å holde meg til lavkarbo. Denne gangen må jeg greie det. Forhåpentligvis kan jeg melde meg ut herfra jeg også, om ikke så alt for lenge :)
Lykke til alle sammen, dere er kjempe flink!!
Vi skal melde oss ut allesammen!!! Lykke til du også. Jeg har MASSE igjen, men tenkte at jeg like greit bare kunne begynne!
Eeep!! Etter å ha stått stille i over et år, er jeg nede på 100 blank! :O
Herregud så deilig! Kan snart melde meg ut av klubben!
Kjersti1982
04-12-11, 18:47
Ligger på rundt 104,5 nå. Mistet over 9 kg på under 8 uker. Så satser på å kunne melde meg ut av klubben i løpet av januar. Håper hvertfall det :D
næææh - takke for meg her inne kanskje? :)
hadde som mål å ta av meg 30 kg - 20 til sommeren, nå er jeg på 19,5 i minus og har satt nytt mål - 20 kg til jul. Tenker jeg er ganske så fornøyd om jeg klarer 25kg til sommeren og klarer jeg å holde meg der, ja da sier jeg stopp!
sååå, kanskje? samtidig er det godt her inne - så kanskje jeg blir litt til? om jeg får lov??
:):):)
mrs kishty
12-12-11, 17:40
I'm out :D hihi... kansje jeg var ekkel nå, men gurimalla som jeg gleder meg.. har ikke vært så "liten" på 15 år. jeg er så glad at jeg danser rundt her :)
Hei, jeg vil bare stikke innom klubben for å si hade! (håper for alltid, hehe;) ) I dag veide jeg 99,8 kg på vekten. Jeg har ikke vært under 100 kg på 7 år!! Så dette føles helt herlig! Lykke til videre alle store og små ;) :klem:
I'm out :D hihi... kansje jeg var ekkel nå, men gurimalla som jeg gleder meg.. har ikke vært så "liten" på 15 år. jeg er så glad at jeg danser rundt her :)
Gratulerer såååå mye! Bra jobba!! :)
98 blank her i dag morges! Har ikke vært så lavt siden jeg sluttet å røyke for 12-13 år siden! Herlig! 14 kg siden august, til å leve med det...
Edit: Ser jeg har lagt inn på feil forum, siden jeg "bare" skal ned 22 kg. Men det blir fort 30 når man først er i gang da...
98 blank her i dag morges! Har ikke vært så lavt siden jeg sluttet å røyke for 12-13 år siden! Herlig! 14 kg siden august, til å leve med det...
Edit: Ser jeg har lagt inn på feil forum, siden jeg "bare" skal ned 22 kg. Men det blir fort 30 når man først er i gang da...
GRATULERER!!! Tror ikke du har lagt inn feil.. er ikke dette for de som vil under 100 kg da?
Tråden ligger under underforum "Mer enn 30 kilo overvekt ". Og siden jeg planlegger å være nede på en BMI på 24,9 etter 22kg så er jeg strengt tatt litt på feil sted. Men jeg må innrømme at jeg er like fornøyd med å ha kommet under 100 kg likevel...
Tråden ligger under underforum "Mer enn 30 kilo overvekt ". Og siden jeg planlegger å være nede på en BMI på 24,9 etter 22kg så er jeg strengt tatt litt på feil sted. Men jeg må innrømme at jeg er like fornøyd med å ha kommet under 100 kg likevel...
Hei. Vi veier ca det samme, men har veldig forskjellig bmi. Er du veldig høy? :)
Er du veldig høy? :)
190cm. Er det veldig høyt?
190cm. Er det veldig høyt?
hehe, det var det jeg tippet... Da er ikke 100 kg så mye da... Værre for meg som er 178... God jul videre btw! :)
Og mann.;)
Det også ja...
Veldig høy om du hadde vært en dame, men perfekt høy om du er en mann ;)
men perfekt høy om du er en mann ;)
Godt å høre!:D
Som en kamerat av meg fikk beskjed om hos legen: Alt er helt i orden, eneste feil er at du burde vært en halvmeter høyere....
Godt å høre!:D
Som en kamerat av meg fikk beskjed om hos legen: Alt er helt i orden, eneste feil er at du burde vært en halvmeter høyere....
lol :D
Leger kan være brutale!
Heisann.
Er av de som absolutt trenger komme meg under 100. Vekten er på 104, onsker meg ned 30kg i alle fall. drømmen det. Men i alle dager, hvordan skal man bare komme i gang........ Har det som trengs av oppskrifter og planer, men mangler bare sparket bak.... Noen som kan gi meg det?? Da hadde jeg vært super glad om jeg klarte i alle fall noen av dem før sommeren...
Ønsker meg selv og andre lykke til :)
Heisann.
Er av de som absolutt trenger komme meg under 100. Vekten er på 104, onsker meg ned 30kg i alle fall. drømmen det. Men i alle dager, hvordan skal man bare komme i gang........ Har det som trengs av oppskrifter og planer, men mangler bare sparket bak.... Noen som kan gi meg det?? Da hadde jeg vært super glad om jeg klarte i alle fall noen av dem før sommeren...
Ønsker meg selv og andre lykke til :)
Spark, spark, spark, spark (au, au) :p Lykke til med oppstart.
mrs kishty
14-01-12, 14:51
stort spark sisl Bare gled deg til du går på butikken og alle du møter sier Oh My God.... eller WOW, eller som eks svigermor sa til ungene, "hvor er mamma henne da?" da jeg sto rett ved siden av henne :D
stort spark sisl Bare gled deg til du går på butikken og alle du møter sier Oh My God.... eller WOW, eller som eks svigermor sa til ungene, "hvor er mamma henne da?" da jeg sto rett ved siden av henne :D
Hehe ;) ja, enig med deg!! Jeg har nå gått ned 18 kg, og får allerede høre at jeg ser ut som en strek eller en flis ;) og at jeg har blitt tynn! Herlige ord, selv om jeg vet de overdriver, har fortsatt mye å ta av!
Her kommer et STOOOOOORT spark i rævva fra meg også ;)
Nærmer meg sakte og sikkert.
Begynte på 134 og er nå 109,5 etter 24 uker.
Nærmer meg sakte og sikkert.
Begynte på 134 og er nå 109,5 etter 24 uker.
Hei, jeg hører ikke hjemme i denne tråden, men jeg sniker meg litt rundt :) Må graulere deg med flott nedgang!!:liste:lister meg stille ut:p
siljesfremgang
19-01-12, 22:38
Er ennå en lang vei til jeg kan melde meg ut, men jobber meg mot det..:D
Hei, jeg hører ikke hjemme i denne tråden, men jeg sniker meg litt rundt :) Må graulere deg med flott nedgang!!:liste:lister meg stille ut:p
hehe... Artig å snike litt ;)
Jeg hører heller ikke til her lengre :D , så jeg får :liste: meg ut jeg også, men vil bare si til dere andre: Stå på!! Det går bare en vei, og det er nedover! Og i denne sammenhengen er det en positiv ting ;)
Antoinette6
20-01-12, 11:20
Ja, stå på alle sammen. Jeg har vært her. Lenge. det var hyggelig, forsåvidt, - men gud så deilig i nitti-klubben også. Kaaaanskje jeg kan melde meg ut derfra også. Snart. Kanskje. Muligens. Til påske.
Time will show.
Vi venter på dere med champagne og jordbær på utsiden.
Kom, kom ! :syklubb:
Har som mål å avslutte medlemskapet i denne klubben i løpet av dette året...skal bli godt å downsize littegran :)
Har som mål å avslutte medlemskapet i denne klubben i løpet av dette året...skal bli godt å downsize littegran :)
Høres ut som en god plan ;)
Hei alle
Løfter denne fram igjen.
Selv om det nesten har stoppet opp, kan jeg se 99 i det fjerne,
Kun 9 kilo igjen
Hallo! Jeg skal også melde meg ut av denne klubben, meeeeeeeen. Jeg blir altforaltforaltfor opptatt av tallene på vekta. Så nå har jeg bestemt meg for å bruke klesplagg og målebånd i stedet. Kan jeg få være med her likevel? *se på med store våte øyne* Vær så snill?
Jeg har tidligere gått ned 30 kg med lavkarbo (oooog sykdom... så vet ikke hva som satte i gang hva), men det meste er tilbake nå.... Forskjellen jeg gjør fra sist er at jeg forsøker å begrense karboinntaket mest mulig, men jeg orker ikke anstrenge meg for å spise ketogent, da jeg har fått et veldig dårlig forhold til ketogen kost. I tillegg er jeg begynt å trene!! :heia: Det gjrode jeg så absolutt ikke sist gang.
Målet er i sikte:D Jeg har ikke veid meg siden forrige lørdag, og da veide jeg 101,5 - så det er mulig jeg er enda nærmere målet nå. Startet på 112 før jul. Målet mitt var å se 99-tallet til påske, og det ser det da ut til at jeg skal klare med god margin:heia:
Hallo! Jeg skal også melde meg ut av denne klubben, meeeeeeeen. Jeg blir altforaltforaltfor opptatt av tallene på vekta. Så nå har jeg bestemt meg for å bruke klesplagg og målebånd i stedet. Kan jeg få være med her likevel? *se på med store våte øyne* Vær så snill?
Selvsagt:heia: Klesplagg og målebånd er jo egentlig mye bedre parametre enn vekta, iallfall sier kombinasjonen av disse mye mer enn bare vekt alene. Selv veier jeg meg ikke så ofte, jeg syns det er kjekkere å se at jeg passer gamle bukser igjen enn å se på vekta. Lykke til!:)
Tusen takk! Jeg hra vært D***FLINK med treninga hittil! Fire ganger i forrige uke og en gang denne! :D Jeg måtte snikmåle, selv om "offisiell måling" ikke er før i neste uke en gang. To cm inn!! Nå kan jo dette gå både ut og inn til den "offisielle målinga", men motiverende likevel! Nå tror jeg at jeg må få gubben til å gjemme det målebåndet så jeg ikke snikmåler flere ganger :o
Miominmarte00
19-03-12, 21:20
Så utrolig flinke dere alle er! Lykke til :D
Wiiiiiiiii...!! Tickeren min er herved oppdatert og jeg er på den tosifrede siden!!:D
Wiiiiiiiii...!! Tickeren min er herved oppdatert og jeg er på den tosifrede siden!!:D
Gratulerer så masse!! Godt jobba :)
Antoinette6
21-03-12, 17:12
*åpner champagne for timich og husker følelsen*
Dere er kjempeflinke, folkens! :-D
Hei! Er det ennå liv i denne klubben? Jeg har så innmari lyst til å bli medlem, så jeg kan melde med ut igjen!
Hei! Er det ennå liv i denne klubben? Jeg har så innmari lyst til å bli medlem, så jeg kan melde med ut igjen!
Det er vel lav aktivitet her som ellers på lavkarbo i forhold til det har vært tidligere jeg har vært innom her. Men vi kan jo blåse litt liv i klubben sånn at vi sammen kan melde oss ut om en stund :D
GjenStarter
23-09-14, 00:46
Jeg melder meg inn, så melder jeg meg ut igjen om ytterligere 20 kilo? :)
Min utmelding er dessverre blitt forlenget med 1 kilo. Jaja, kunne vært verre:cool:
Startet på mandag på 109.7 kg. Og jeg vil ned på 77 kilo, hvis det i det hele tatt er mulig :confused: Men først er målet tosifret :D Gått ned til 106.3, og er på min femte dag nå :cool:
Selvsagt er det mulig! :) Dette klarer du! ;)
Jeg startet på 122 kg, og er nå nede på 72. Målet mitt er 67/68.
Lag deg gjerne en journal/ dagbok. Da vil du oppleve mye hjelp og støtte! :)
Lykke til. :heia:
Startet på mandag på 109.7 kg. Og jeg vil ned på 77 kilo, hvis det i det hele tatt er mulig :confused: Men først er målet tosifret :D Gått ned til 106.3, og er på min femte dag nå :cool:
Som Liseta anbefaler, lag deg en journal :) Vi er en liten gjeng her inne nå, men vi passer godt på hverandre :D
Og jeg vil ned på 77 kilo, hvis det i det hele tatt er mulig :confused:
Det kommer an på om du har andre typer medisinske utfordringer i tillegg. For noen av oss er det ikke mulig, men man må fokusere på å holde seg frisk og ikke øke vekten mer
Javel. Da får jeg melde meg inn her igjen. Etter en herlig tid borte fra klubben, kommer jeg slukøret tilbake med halen mellom beina. Først ned fra 120+kg(uvitende feit) til 79.9(slank som ei sild). Så opp fra 79.9 til 110 (høygravid), ned fra 110 til 85, deretter opp fra 85 til 111(Vel vitende, men fremdeles unektelig tykk) :(
Hei!
Er det bare meg her da som er over 100 kg? Jaja, etter en uke på lavkarbo har jeg gått ned fra 111 kg til 106. Satser på at jeg kan melde meg ut av klubben igjen om ikke alt for lenge. :-p
Er nok dessverre her jeg også.... :mad:
Da har du hvertfall gjordt en heidundrandes god jobb med å ha mistet over 21 kilo!! Så flink du har vært :)
Følger du et spesielt opplegg, eller er det egendefinert?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.