Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
![]() ![]() ![]() ![]() |
Trappe opp matmegden?Jeg har holdt på med ketolyse nå i 2 måneder og har funnet meg et system for å gå ned i vekt, men desverre innholder det en periodevis faste som går ut på å ikke spise på 15 timer om dagen. Jeg går ned, men jeg innser at det jeg går ned på er gjerne bare vannet som går opp og ned og det faktumet at det blir lavkalori også ved å ikke spise. Jeg er i ketose, men jeg føler jeg svinger litt ut og inn av den og ingenting virker stabilt. For tiden går jeg ned, men jeg går opp og ned den samme kiloen og dette har jeg holdt på med i ukesvis. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trappe opp matmegden?Spiser du for lite mat? Drikker du for lite vann? Blir det for lite fett? Spiser du nok karbohydrater? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#3 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trappe opp matmegden?Hei Regret |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Sv: Trappe opp matmegden?Jeg er en person som lider av mange mange typer angst, og derfor er det viktig for meg å ha en kontroll over noe, som da gjerne blir sånt som vekta mi og matinntaket. Derfor har jeg kun hatt negative opplevelser ved å legge vekk vekta, sånn som at det går utover psyken. Jeg vet jeg burde legge den vekk å slippe det stresset, men jeg opplever et ENORMT stress og panikkangst dersom jeg prøver, så det kan virke mot sin hensikt, selv om jeg vet jeg burde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Trappe opp matmegden?
Jeg skjønner du har mye mer og forholde deg til i hverdagen enn jeg først ante. Kan jeg spørre om du har noen du snakker med om angsten din? Hvis ikke kan det være et forslag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Sv: Trappe opp matmegden?Her gir du meg mye å tenke på, Nerthus! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Håper det ikke ble ALTFOR mye og tenke på på en gang Hvis du ikke blir bedre av terapien, kanskje du kan si noe om dette til psykologen? Eventuelt vurdere og komme inn til en annen? Det er mange måter til målet - også når det gjelder angst.
Det er så flott at du har en ved din side som kan støtte deg og som ikke minst forstår deg! Sammen kan dere jo overvinne det meste
Det er ikke meg du skal overbevise, det er deg selv
Klarer du for deg selv og beskrive hva dette veldig veldig viktige du går glipp av består i? Skriv det ned på et papir for eksempel? Det å bli bevisst på HVA som ligger bak, kan hjelpe deg til å sakte men sikkert få kontroll selv.
Flott, da vet du jo at du KAN klare og ha en dag uten veiing i mellom. Det er jo en kjempefin start - om du klarer og bli komfortabel med bare å veie annenhver dag.
Uff, dette høres kjent ut - selv om jeg heldigvis har brukt litt energi på å IKKE la resultatet bestemme hvordan jeg skal føle meg den dagen... dessuten er de lusne vektene så ustabile innimellom at man ikke kan stole på de...
Da synes jeg du bare skal stå opp, gå på do og veie deg før du rekker noe annet. Hvis du klarer og redusere veiingen til EN gang om dagen har du jo også kommet et stykke på vei! Kjenn at det er litt jobb, men at det er "greit nok" i forhold til stresset du opplever
Se det! EN ting av gangen! Hvis du skal gjøre noe med fasten MÅ du ikke kutte den ut med en gang, trekk heller fra feks en halvtime i lengde på fasten pr 3.dag (eller andre intervaller) eller pr uke. Ser du at du kan ta dette i ditt eget tempo?
Jeg drikker vann istedet. Jeg synes ikke du skal kutte pepsimax om det oppleves som en liten trøst for deg akkurat nå. Du kan feks drikke noe annet en dag innimellom, men pepsimaxen er nok den minst viktige tingen for deg akkurat nå |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Sv: Trappe opp matmegden?Jeg har lest hva du skriver her Nerthus og jeg har tenkt en del nå. Så jeg er litt mer motivert til å gi det et skikkelig forsøk å redusere timene med faste, drikke fra morgenen av og jeg skal ikke veie i morgen (hadde veiedag i dag så det er greit å skippe 1 dag). Jeg føler meg avslappet over planen min, men jeg avbryter nok om angsten blusser opp. Så jeg spiser så snart jeg får lyst på mat og jeg setter fram vannflaska med en gang jeg står opp så den står tigjengelig i såfall, jo raskere jeg drikker av den jo lettere er det å legge ifra seg tanken om veiing. Alt dette fungerer litt som domino for meg føler jeg, det er en viss rekkefølge. Greier jeg den første 'brikken' så følger resten på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Sv: Trappe opp matmengden?Kanskje jeg skal legge til at grunnen til at vanndrikkingen er et problem for meg! Ikke bare truer det vekta, men jeg liker det ikke heller. Vann smaker grusomt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Sv: Trappe opp matmengden?
Prøv og smakssett vannet, drikke feks også urtete, eller lag deg iste. Ingen skal måtte presse i seg vann om de ikke liker det. Smaker flaskevann bedre enn springvannet ditt så drikk heller flaskevann. Tissing i tide og utide er for MEG bare positivt, jeg tenker at det 1) hjelper på fettforbrenningen og 2) renser kroppen for avfallsstoffer. For meg varierer dette, jeg drikker ofte litt mindre før jeg skal ut på noe |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Sv: Trappe opp matmegden?FOR en flott og klok og viktig tråd ! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
![]() |
Sv: Trappe opp matmegden?Hva med å starte med å finne frem til små måltider du blir mett av, men som hver for seg ikke er høye på kalori? Sånn at du vet at det totale kaloribeløpet? Muligens vil det stresse deg mindre?
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Sv: Trappe opp matmegden?Godt råd, spør du meg, manne. Viktig for Regret å ikke miste kontrollen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Sv: Trappe opp matmegden?Jeg liker idéen som Manne kommer med her, å dele opp ett måltid til å bli to. Men jeg er redd det blir for lite til å bli mett? Kanskje jeg er litt rar, men jeg skal ha en del mat før jeg blir mett og det er nettopp derfor jeg tar f.eks bacon ved omeletten eller osteknekkis med smør på. Det må liksom bli noe ekstra og en god størrelse på måltidet, men dette kan selvsagt endres på ettersom magen venner seg til det. Så kanskje jeg skal prøve det i morgen. Laget frokost slik jeg vil lage den, men spise halvparten da og resten til lunsj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
![]() |
Sv: Trappe opp matmegden?Ang. det å bli mett... Lag maten og før du spiser drikker du et stort glass vann. Da fyller du opp magen + at du får drukket vannet som du har problemer med... og siden du VET at du snart skal spise igjen er det jo ingen krise at du ikke blir veldig mett. Tror det er en tilvenningssak, ja.
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Sv: Trappe opp matmegden?Ah! supert! Hvorfor tenkte jeg ikke på det? å drikke vann førut er jo kjempesmart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
Sv: Trappe opp matmegden?Hei Regret |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Sv: Trappe opp matmegden?Da har jeg begynt å ant meg et system på alt dette. Jeg veier kun annenhver dag, jeg spiser litt grønt til hvert måltid, jeg drikker en flaske vann før hvert måltid, mer om jeg gidder det. Jeg spiser kveldsmat om jeg er sulten uansett tidspunkt, jeg spiser så snart jeg er sulten om morgenen, men jeg sitter fortsatt i noen timer å venter. Når jeg veier så skjer det kun 1 gang og jeg hindrer fler ved å drikke vann. om jeg står opp tidlig så deler jeg frokosten opp slik at det er nok til lunsj også av den samme maten. Jeg teller fortsatt med diett.no når jeg føler for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Herlighet så flink du har vært! Kjennes det håndterbart? Håper du er litt stolt av deg selv, for det er jeg! Vet dette gir litt ekstra stress, men kanskje bedre med selvvalgt og kontrollert stress enn det motsatte? Håper ihvertfall dette blir en rutine du føler deg komfortabel med etterhvert så du slipper og bruke så mye energi på kosthold/vekt, og istedet bruke energien på positive ting som gjør deg glad |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Trappe opp før jul? | Megvel | Generell diskusjon | 4 | 11-12-10 20:34 |
Å trappe opp antall karbo | Lykkelig | Ketolysekuren | 1 | 26-09-08 10:12 |
Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp | Adele | Ketolysekuren | 9 | 10-06-07 22:12 |
Bør jeg trappe opp på karbo-mengden mot slutten av kuren? | Tette80 | Ketolysekuren | 2 | 07-05-07 19:03 |
Om å trappe ned på karbo | Minus | Lavkarbo generelt | 2 | 13-10-04 11:57 |