Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Riste eller ikke riste nøtter?Når man skal male nøtter til mel: skal man riste dem før eller ikke? Jeg har gjort begge deler og klarer ikke å finne ut om jeg syns det ene eller det andre var best. Skal man foresten skalla nøttene eller bare bruke de me skal på? Og da tenker jeg på paranøtter, hasselnøtter, vallnøtter og mandler (det er det jeg har brukt). Har prøvd med peanøtter også, men de blei fort til peanøttsmørr, hehe, ikke noe mel det der. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 66
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Riste eller ikke riste nøtter?jeg har aldri gjort det,bare maler mandler direkte fra posen |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Riste eller ikke riste nøtter?Når du sier "skalle" mener du da skålde eller ta av skallet??
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Riste eller ikke riste nøtter?
Hehe, sånt blir det når man bare skrive rett frem uten å tenke på rettskriving. Beklager. Tar selvsagt det harde skallet av |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Riste eller ikke riste nøtter?
Å fjerne det heter vel å skålde, og for alt jeg vet så er det bare mandler man skålder.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Nøtter og frø ikke ordentlig lavkarbo? | Yrla | Artikler | 18 | 05-05-12 21:18 |
Malte mandler eller andre nøtter | Icerus | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 7 | 18-11-06 20:42 |
Sjokoladedyppede nøtter eller frukt | guro | Kake/dessert og snacks | 0 | 15-10-04 11:47 |
Masse nøtter på lørdag men ikke kløe etterpå! | donjuanwannabe | Vedvarende vekttap | 2 | 07-06-04 22:50 |