Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg lurer på noe angående lollypopbrødet

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-05-08, 11:01   #1
annabanana
Medlem

annabanana sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: møre og romsdal
Alder: 40
annabanana er ny på veien

Jeg lurer på noe angående lollypopbrødet

første gangen jeg laga det, fikk jeg ikke skyllt av disse linfrøene, hadde ikke sil.. så da tok jeg av allt vannet jeg kunne og slengte det opp i røra.. når jeg skulle spise av det i dag, var det selvfølgelig bare en stor slimklump. synd, for brødet blei ihvertfall veldig pent å se på

så nå har jeg laga et nytt, da vanna jeg ikke ut frøene. nå står det i ovnen.. MEN, jeg synes røra blei skikkelig kompakt, og tung. hadde litt olje oppi også. dere som har laga det uten å vannet ut linfrøene. skal deigen være litt tung? skal jeg steke det like lenge?

har det midt i ovnen på 190 grader-

annabanana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 11:11   #2
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: hei :) jeg lurer på noe angående lollypopp brødet.

Jeg stekte lpb nesten i to timer jeg da. Ha bakepapir eller folie over så brenner det seg ikke. Røren blir veldig tung uten bløting, husk, mye mindre væske!

Men ja, du må huske å vaske linfrøene når de bløtes (jækk), i tillegg brukte jeg 100g glutenmel og 100g sojamel oppi, og tok bort 100g linfrø. Da ble det aller best og mindre "omelett"-aktig.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 15:41   #3
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg lurer på noe angående lollypopp brødet

Mulig at jeg er feilinformert, men den eneste grunnen til at linfrøene skal legges i vann, er at de ellers vil passere ufordøyd gjennom systemet vårt?? Derimot kan kroppen vår fordøye knuste eller bløtlagte linfrø??
(Kilde: min mor)

Når jeg har lagd lollypopbrødet, så har jeg alltid knust ca halvparten av linfrøene i hurtigmikseren og brukt resten som de er.

Og siden jeg ikke har noen referanse , så synes jeg at brødet mitt har vært helt ok

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 16:02   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg lurer på noe angående lollypopp brødet

Jeg har bare slengt alt oppi en en bolle og kjørt på med stavmikser, ikke noe bløtlegging, og brødet mitt ble smashing

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 18:58   #5
Anti
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
Anti er på en erverdig vei

Sv: Jeg lurer på noe angående lollypopbrødet

Jeg har ikke bløtlagt frøene i det hele tatt, og tom min samboer spiser det. Og han er kresen. Bare husk å sett brødet på nederste rille i ovnen.
Har også hatt det stående i opp til to timer. Synes det blir kjempegodt jeg...

Anti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.