Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Utfyllende informasjon om toll på matvarer?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-09-10, 11:01   #1
jente20
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 35
jente20 er på en erverdig vei

Utfyllende informasjon om toll på matvarer?

er det noen som kan svare på hvor mye en må betale i toll når matvarenes verdi er på nesten 800?

sendte mail til toll, og fikk to forskjellige svar.. en mail sto det at det var 25% + frakt fra feks posten.. og i en annen sto det at det var 14% for menneskeføde..

noen som klarer å finne ut hvor mye det totalt blir når jeg bestiller for 800 kroner? frakt og toll?

jente20 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :D Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:36   #2
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: utfyllende informasjon om toll på matvarer?

Hei,
Jeg antar at de mener 14 % er toll og 25 % er mva, altså det du må betale dersom du handler for over kr 200,- og frakten blir da inkludert i tollbelagt beløp.
800+14 %=912+25%=1140
Tollberegninger er noen ganger litt komplisert da ulike varer har ulik toll men her fant jeg liste over bakervarer, ellers er det bare å søke i registeret.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 15:03   #3
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Utfyllende informasjon om toll på matvarer?

Men er ikke momsen på matvarer 14% i Norge da?
Jeg ville tatt kontakt en gang til og spurt.
Hvis det er matvarer som i tillegg er tollpliktige, så må du betale tollen også.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 15:10   #4
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Men er ikke momsen på matvarer 14% i Norge da?
Jeg ville tatt kontakt en gang til og spurt.
Hvis det er matvarer som i tillegg er tollpliktige, så må du betale tollen også.

Hei,
Mva på næringsmidler er selvfølgelig 14%... at jeg kunne glemme det
Hvor mye tollen blir er helt avhengig av hva pakken innholder.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 16:43   #5
jente20
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 35
jente20 er på en erverdig vei

men altså.. hva er det 25% beløpet da..?
i frakt blir det rundt 900 kroner :O men kommer dette oppå de 800 kronene..? altså-blir beløpet lagt sammen? at jeg ikke betaler kun for maten, men for frakten i tollen også? (for det ble jeg opplyst om..)

så jeg ser dette blir veeeeldig dyrt.. over 2000 kroner.. surt-når maten jeg skal ha bare koster 742 kroner..

jente20 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :D Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 20:12   #6
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Det blir vel 14% mva på maten (pluss toll) og så 25% mva på portoen. I tillegg kommer kanskje tollgebyr??
Synes det høres logisk ut, men så jobber jo ikke jeg i tollvesnet...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:20   #7
Biggie Small
Medlem

Biggie Small sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 56
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Hvis man mottar det med vanlig postgang, så slipper man ofte å tolle det er min erfaring.. Er det værre enn gullarmbåndet til Navasete?

BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fortolling av lavkarbomat på toll.no torgn Generell diskusjon 1 13-08-10 18:52
Varer fra DiaLife - toll? pondus Ketolysekuren 34 08-01-09 20:25
Dialife og toll Petronella Spørsmål og svar 25 17-02-08 22:30
HASTER! Toll ved netthandel? dingpot Generell diskusjon 9 08-05-05 20:37
Så var det det med toll og gebyrer ved handling fra Atkins Shop Maz Generell diskusjon 1 29-03-04 09:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.