Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan noen hjelpe meg litt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-10-10, 21:04   #1
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Kan noen hjelpe meg litt?

Jeg VET så inderlig godt at ketolyse er noe som fungerer helt strålende på meg, problemet er bare at jeg rett og slett ikke klarer alt fettet!! jeg klarer det bare ikke!!

Men så tenker jeg nå at jeg SKAL klare dette.. jeg MÅ!! så tanken min nå er da å begynne på ketolyse, og gå over på fedon etterhvert.. Jeg må rett og slett "tvinge" meg selv til det. pga insulinresistens så vet jeg ikke hva annet jeg kan gjøre lenger...
jeg virkelig hater meg selv slik jeg ser ut nå, men pga medisiner siste året har vekta gått totalt feil vei. Men nå er det nok, nå vil jeg ikke mere!!

Men så lurer jeg da... kan noen gi meg ett eks på hvor mye/hva slags fett jeg må ha i meg i løpet av en dag..

kan dere gi meg noen tips,råd osv... motiver meg er dere snille!!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 21:11   #2
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen hjelpe meg litt...

Nøtter inneholder masse fett (har lagt min elsk på paranøtter jeg da, og de holder meg mett en stund), samme med fisk, avocado er også en go kilde til fett.. Du trenger vel ikke tenke fett som i form av smør eller seterrømme el majones???

Uansett lykke til :-D

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 21:18   #3
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg litt...

tusen takk! nøtter er jeg dessverre allergisk mot, så det utgår..
Men jeg ser jo at jeg sikkert tenker feil når det gjelder fett; for jeg tenker da automatisk på meierismør, fett på koteletter, rømme, fløte osv osv...

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 21:30   #4
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen hjelpe meg litt...

Jeg tenkte på samme måte som deg til å begynne med, men har etterhvert begynt å snu hodet og lete etter alternative fettkilder, du trenger ikke å gomle fettranden på kotteletten liksom, f.eks entrecote har mye marmorert fett, og ikke synlig..:-p I oster er det også masse fett og jeg er evig takknemlig for jeg er nemlig avhengig av brie og tomat..

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 21:48   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe meg litt...

Hei,
For de med fettforbi pleier vi å anbefale å begynne med litt fett og deretter øke på etter hvert. Jeg har laget en tråd der jeg har samlet sammen en del nyttig informasjon vedrørende lavkarbo, der finner du bl.a. noen gode fett-tråder, les dem de pleier også å redusere fettforbien.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 22:12   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Jeg tror arnakristin er inne på noe viktig her, jeg tror du skal snu tankegangen, kanskje heller begynne med noe Fedon-aktig, og tilnærme deg Ketolyse, dersom du ønsker det. Fedon er også liberal på fett, sammenlignet med statlige anbefalninger, men på langt nær så mye som på et ketogent kosthold. Og Jorkla nevner et par veldig gode fettkilder.
Det tar litt tid for flere av oss å venne oss til at fett er bra og sunt. Men mange opplever at de vips liker fett, både smaken og måten man blir mett på det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 00:08   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Jeg er ikke glad i fettranden på svinekoteletter, men disse er ofte billlige og tom på tilbud. Så jeg kjøper dem, skjærer av ben og putter alt i kjøttkverna!
Blir skikkelig gode, fete kjøttboller uten at du merker fettet i det hele tatt!

Fet fisk, avocado, fet ost.... mye godt å velge i uten at det liksom drukner i merkbart fett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 08:11   #8
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

tusen takk alle sammen! dere fikk meg i allefall litt mer motivert! handlelisten er påbegynt, og starter i morgen!!

Jeg er ingen fan av avocado, men skal jaggu prøve meg på det også!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 11:49   #9
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Lag en salat og mos en halv avokado oppi og husk salt og pepper på den! Gjerne sitronsaft også på. Jeg spiser heller ikke fettrander, smør og fløte men bruker avokado, ost og essensielle oljer (udos choice)over salaten min og over kjøtt og fisk.Grønne oliven er også fettrike.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 13:10   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Når jeg var på ketolyse så brukte jeg cocosa i teen.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe meg litt? Sophie Lavkarbo generelt 84 24-11-10 11:29
Kan noen hjelpe meg litt? Inger33 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 13 27-10-09 09:07
Ny her, kan noen hjelpe meg litt? madisa Ketolysekuren 6 21-04-09 16:07
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no