Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
![]() ![]() ![]() |
Når man ikke liker litt forskjelligHvilken diett kan man gå på hvis man ikke liker egg eller grønnsaker? Jeg kjenner ei som verken liker egg(da kaster hun opp) eller grønnsaker av noe slag. Men sliter kraftig med overvekt. Hvilken diett kan være det rette da? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg)
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når man ikke liker litt forskjellig
Skaldemans 50+ |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Jeg kjøper at hun ikke liker egg, men jeg kjøper ikke at voksne mennesker ikke liker grønnsaker. No way. Det finnes jo haugevis med forskjellige grønnsaker som kan tilberedes på utrolig mange forskjellige måter - kom ikke og fortell meg at hun ikke liker noe av det. Det nekter jeg å tro. Jeg tør nesten påstå at da har det blitt en vane for henne å tro at hun ikke liker grønnsaker og derfor heller ikke vil / tør / gidder prøve seg frem med nye grønnsaker og nye måter å spise dem på.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Når man ikke liker litt forskjelligVil hun på noe slags diett da?
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når man ikke liker litt forskjelligJa hun vil på diett. Men har nok veldig dårlig viljestyrke. Hun har holdt på i mange år og prøvd å gå ned i vekt. Men får det aldri til. Hun er altfor glad i sjokolade og søtsaker. Jeg syns så synd i henne. Vet hun gikk en gang på grethe rode og gikk ned masse. Men gikk opp igjen like fort. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg)
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Sv: Når man ikke liker litt forskjelligVel, jeg liker heller ikke grønnsaker egentlig.. Men kan til nød spise paprika, hvitløk, chili, gulerøtter og erter |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon :)
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 59
![]() |
Sv: Når man ikke liker litt forskjelligDa ville jeg foreslått den gamle Atkins dietten, som jeg brukte før. Atkins for mange år siden tillot svært lite grønnsaker, mens de i dag har skjønt hvor viktig grønnsakene er og rådet er 12-15 karbo pr dag. Men før i tiden var det svært lite grønnsaker å snakke om....Jeg spiste også veldig lite egg på den tiden, så det er jo bare å droppe hvis hun ikke liker det. Jeg spiste også en Atkins bar hver dag. Så hvis hun liker søtt, kan jo det hjelpe henne litt... Sist redigert av Tami : 26-09-11 kl 17:12. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Sv: Når man ikke liker litt forskjelligSynes det skal være lov å ikke like ditt og datt av mat uten å bli irettesatt for det.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Jeg synes 157 sier det bra - og det kan være fin løsning for noen som er motivert hvis de holder "ut" de første par ukene uten noe søtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Sv: Når man ikke liker litt forskjelligJa, jeg starta forsåvidt også med spisdegslank-menyer, med desserter - og en eske atkins endulge-barer.
![]() |
![]() |
#11 |
Gjest
|
Sv: Når man ikke liker litt forskjelligMange gode råd her. Når hun har vent seg av alt det søte så KAN det være hun begynner å like grønnsaker. Paprika f.eks. er veldig søtt. Ellers så kan du oppmuntre henne til å prøve ulike typer tilbredning av grønnsaker etterhvert som hun kommer igang. |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Ååh grillet paprika!!! Anbefales alle som er litt grønnsakslei. Grill paprika på maks varme i ovnen, den SKAL bli kølsvart hele veien rundt (lettest på grillen ute faktisk). Jeg pleier så å avkjøle litt, og så pakke i en plastpose og gni med håndduk utenfor - for å gni av det sorte. Del opp resten i biter og spis - evt ha i litt chiliolje og fetaost (sånn 6 kantet glass med feta i chili på butikken) så har du genial og utrolig god salat til feks grillmat |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Jeg lurer på litt forskjellig jeg.. | DrømmerOMbaby | Lavkarbo generelt | 1 | 20-03-11 20:24 |
Lurer på litt forskjellig ... | cilemora | Lavkarbo generelt | 0 | 31-10-07 12:55 |
Lurer på litt forskjellig ... | cilemora | Ketolysekuren | 3 | 03-10-07 12:12 |