Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Alltid sulten!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-10-11, 15:10   #1
mm91
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2011
mm91 er på en erverdig vei

Alltid sulten!

Hei, eg er ny på lavkarbo. Begynte no sist fredag, er så mange av venner og familie som har hatt flotte resultat. Skal prøve å komme meg ned 10 kilo, og så sjå om eg er fornøgd

Men desse dagane har eg vert konstant svolten! kan spise middag og 40 min etter er eg like svolten. eg har våkna på natta av sult og har hatt masse vondt i hodet.
Så spørsmålet mitt er då, bør eg spise meir, har lest at en ikkje skal gå svolten, eventuelt ka burde eg spise?

mm91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 15:14   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Alltid sulten!

Hei.

Det er vanlig i starten når man legger om kosten. Kroppen reagerer
Ellers kan du ha for lite fett i maten.

Her er masse fin info:
”Til alle nybegynnere på lavkarbo”

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 15:32   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Som Gerd sier. Vanlig at man er sulten de første 3-5 dagene, du må bare spise mer mat og mer fett de første par ukene for å få i gang fettforbrenningen.

Stol på meg, etter et par uker er det vanskelig og få i seg mat i det hele tatt... betinget at du spiser nok protein/fett ellers.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 15:40   #4
mm91
Juniormedlem

oki, takk for svar trur eg må prøve med litt meir fett, og så får eg håpe sulten gir seg etter kvart

Gammel 18-10-11, 15:55   #5
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Om du legger ut en typisk dagsmeny, er det enda enklere å komme med litt tips

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:18   #6
mm91
Juniormedlem

Vanligvis ser dagen min sånn ut:
Frokost: 1 skyr

Mellommåltid: 2 lavkarboknekkebrød med skinke og en del kvitost

lunsj: som regel noke med egg, enten kokt, omelett eller lagd i en slags pannekake. Eller lavkarbobrød med egg.
¨
Middag: svinekjøtt, kylling eller storfekjøtt med grønnsaker. har ikkje brukt saus enda. Men prøvde lavkarbo rømmegrøt i dag, og det var skikkelig godt, og er enda mett! men er dette noke ein kan spise i kvardagen?

Kvelds (viss nødvendig): egg, liknande lunsj. men som regel blir det berre kokt egg.

Ser dette greit ut? Har ikkje helt bestemt meg for om eg skal gå for ketose eller LCHF. Ka likna dagsmenyen min mest på. I følge diett ligg eg på:
Fett:114
Karbohydrat:26.54
Protein:50.88

Gammel 18-10-11, 21:23   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Skjønner ikke helt her heller at du kommer opp i over 100g fett altså

Men du spiser VELDIG magert...

Du kan spise hva du vil så lenge du holder deg innenfor dine rammer for karbohydratinntak. Ligger du under 72g kh pr dag (Jfr Bedre uten brød av Lutz), skal du i teorien ikke være nødt til å tenke på å redusere fettet, men derimot spise godt med fett.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:25   #8
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av mm91, her.

Vanligvis ser dagen min sånn ut:
Frokost: 1 skyr

Mellommåltid: 2 lavkarboknekkebrød med skinke og en del kvitost

lunsj: som regel noke med egg, enten kokt, omelett eller lagd i en slags pannekake. Eller lavkarbobrød med egg.
¨
Middag: svinekjøtt, kylling eller storfekjøtt med grønnsaker. har ikkje brukt saus enda. Men prøvde lavkarbo rømmegrøt i dag, og det var skikkelig godt, og er enda mett! men er dette noke ein kan spise i kvardagen?

Kvelds (viss nødvendig): egg, liknande lunsj. men som regel blir det berre kokt egg.

Ser dette greit ut? Har ikkje helt bestemt meg for om eg skal gå for ketose eller LCHF. Ka likna dagsmenyen min mest på. I følge diett ligg eg på:
Fett:114
Karbohydrat:26.54
Protein:50.88

Nå har ikke jeg spist lavkaro i mer enn 10 uker, men ser likevel at du har gjort en del klassiske nybegynnertabber!
Frokost: skyr- youghurt har lite fett og er ikke særlig mettende. Det er også en fordel å spise grønnsaker til alle måltider
Mellommåltid: Håper du har et TYKT lag med smør og pålegg. Bruk gjerne agurk, paprika, tomat og andre grønnsaker.
Lunch: Husk grønnsaker
Middag: Hvor er fettet??? Det er litt delte meninger på hvor mye rømme man skal ha, men de fleste vil si at dette går helt greit i hverdagen
Kvelds: Husk grønnsaker

Ellers: Etterhvert som du oppdager at du lir mett igjen må du huske å justere porsjonsstørrelsene. Spis når du er sulten og stopp når du blir mett

PS! Fordelingen på fett/protein/karbohydrater bør være 75%/20%/5% Her er du litt skjevt ute

Lykke til videre Det blir lettere etterhvert! Les også nybegynnertråden. Den er helt super

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:40   #9
mm91
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Skjønner ikke helt her heller at du kommer opp i over 100g fett altså

Men du spiser VELDIG magert...

Du kan spise hva du vil så lenge du holder deg innenfor dine rammer for karbohydratinntak. Ligger du under 72g kh pr dag (Jfr Bedre uten brød av Lutz), skal du i teorien ikke være nødt til å tenke på å redusere fettet, men derimot spise godt med fett.

Eg trur grunnen til at eg fekk så masse fett var fordi eg spiste lavkarbo rømmegrøt, med masse fløte og seterrømme. trur nok ikkje eg får i meg så masse kvar dag. men skal prøve

Gammel 18-10-11, 21:42   #10
mm91
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Nå har ikke jeg spist lavkaro i mer enn 10 uker, men ser likevel at du har gjort en del klassiske nybegynnertabber!
Frokost: skyr- youghurt har lite fett og er ikke særlig mettende. Det er også en fordel å spise grønnsaker til alle måltider
Mellommåltid: Håper du har et TYKT lag med smør og pålegg. Bruk gjerne agurk, paprika, tomat og andre grønnsaker.
Lunch: Husk grønnsaker
Middag: Hvor er fettet??? Det er litt delte meninger på hvor mye rømme man skal ha, men de fleste vil si at dette går helt greit i hverdagen
Kvelds: Husk grønnsaker

Ellers: Etterhvert som du oppdager at du lir mett igjen må du huske å justere porsjonsstørrelsene. Spis når du er sulten og stopp når du blir mett

PS! Fordelingen på fett/protein/karbohydrater bør være 75%/20%/5% Her er du litt skjevt ute

Lykke til videre Det blir lettere etterhvert! Les også nybegynnertråden. Den er helt super

Tusen takk for svar no skal eg huske grønnsakene Har du noken tips til korleis å få i meg nok fett?

Gammel 18-10-11, 21:53   #11
Hamster59
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Hamster59 er på en erverdig vei

Bruk tyrkisk yoghurt istedenfor skyr. Bruk smør på knekkebrødet, smør tykt på. Bruk rømme som tilbehør til salat.

Selv har jeg motsatt problem for tida; går rundt og er stappmett nesten hele tida. Prøver å regulere ned porsjonene, men sliter litt. Var hos svigers i helga, fikk pizza, ble så fysen av det; det ble 2-3 stykker pizza, 2 halve boller med rørte molter og litt eplekake.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Alltid i ketose under 50 kh? Monen Lavkarbo generelt 12 08-12-08 15:10
Ketolyse for alltid??? ElinPelin Ketolysekuren 4 14-11-08 15:32
det er det jeg alltid har sagt :-) Aadi Trening 0 13-03-06 09:28

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.