Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbokakekjeks til jul, se på dette

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-11-11, 15:18   #1
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Lavkarbokakekjeks til jul, se på dette

Jeg har prøvd å sette sammen en oppskrift som er en slags kjekskake til jul f.eks. Ser det ut til at den kan bli god? Noe som kan forbedres?

3 egg
290 g sukrin
30 g smør
6 dråper vaniljeessens
300 g proteinpulver (eller annen melerstatning)

Den gir 0,7 g karbo pr kjeks hvis deigen deles i 20 deler. Da ved bruk av Iherbs proteinpulver MRM som er et eggehvitepulver som smaker godt.

Skal jeg piske sammen egg og sukker til eggedosis og smelte smør og helle oppi etterpå? Og så tilsette det tørre?

Stek kakene gyldne midt i ovnen ved 200 g C i 10-15 min. Avkjøl på rist.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 15:30   #2
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokakekjeks til jul, se på dette.

Jeg ville ikke taklet smaken av så mye sukrin, og er usikker på bakeegenskapene til sånn proteinpulver, men er jo bare å prøve!

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 15:49   #3
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Lavkarbokakekjeks til jul, se på dette.

Ser for meg at de ikke kommer til å holde så godt sammen. Bør vel i alle fall være veldig forsiktig når man tar de av platen.

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 20:20   #4
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbokakekjeks til jul, se på dette

Ok. Takk. Da skal jeg ta mindre sukrin.

Gammel 06-11-11, 21:48   #5
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Tenkte mindre sukrin selv, en sprut natreen, og 1 ts fiberhusk for å få de sprøere.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 12:29   #6
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Ok. Jeg så nemlig 200 g sukker i orginaloppskrifter. Men jeg tror proteinpulveret er litt søtt også. Hva kan brukes som bindemiddel da Kitsu?

Gammel 07-11-11, 12:36   #7
teleslynga
Medlem

teleslynga sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Mandelmel? Andre nøtter? Og gode krydder?
Det der såg jo ikke godt ut.

Gammel 07-11-11, 12:47   #8
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Fiberhusk virker bindende også

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 23:41   #9
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Jeg har sett oppskrifter med dobbelt så mye sukker til samme mengde mel.Og de fleste oppskrifter har ikke bindemiddel.

Ingen smak? Vanilje vel?

Gammel 08-11-11, 15:52   #10
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Jeg lagde denne idag:
Kjeks forsøk 1

150 g sukrin
50 g ghee
100 g egg
3 g bakepulver
3 g kanel
3 ml vanilje-essens
4 g salt
250g proteinpulver

Jeg måtte tilsette vann.

Ha ha, dette ble kake, ikke kjeks. Og for søt, men ok nok.
Det er noe stevia i pulveret. Kanskje derfor.
Masse smør og mindre pulver vil smake mye bedre, men jeg ville lage en variant med mindre kalorier denne gangen. Men jeg skal gjøre noe annet neste gang. Morsomt å prøve seg frem.

Gammel 08-11-11, 21:48   #11
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Klarer du å få det til å ligne kakemenn så blir jeg glad.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 22:00   #12
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Ja, det smaker ikke så ulikt, tror jeg, men de er hardere i konsistens disse her. Til min overraskelse likte min kresne sønn disse. Men de er like søte som kjøpepepperkaker disse,altså.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lørdagsgodis fra God Morgen Norge! Fantastisk dame, dette! Måtte bare dele dette! jegviljegskaljegmå Kake/dessert og snacks 17 06-11-11 14:13
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! bella donna Spørsmål og svar 3 12-06-09 22:30
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36
Er dette noe for meg? jeanne Lavkarbo generelt 2 05-05-08 22:33
Hva er dette for noe? martefie Lavkarbo generelt 2 11-01-08 20:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.