Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Saus

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-01-12, 17:11   #1
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 40
Mithila er på en erverdig vei

Saus

Eg lagar ofte saus som er basert på kraft, nokre gongar synest eg denne blir litt for tynn, og i "gamle dagar" jevna eg med kveitemjøl eller maizenna. Har brukt JBK nokre gonger, men synest at det blir litt merkeleg smak på sausen, nesten sånn lim-aktig. Veit ein kan røre inn eggeplomme på slutten også, men det har eg ikkje gjort enda.

Korleis jevner du sausen?

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 17:12   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Saus

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Eg lagar ofte saus som er basert på kraft, nokre gongar synest eg denne blir litt for tynn, og i "gamle dagar" jevna eg med kveitemjøl eller maizenna. Har brukt JBK nokre gonger, men synest at det blir litt merkeleg smak på sausen, nesten sånn lim-aktig. Veit ein kan røre inn eggeplomme på slutten også, men det har eg ikkje gjort enda.

Korleis jevner du sausen?

Kremost bruker jeg ofte

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 17:25   #3
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Jeg bruker hvetemel.....det er ikke så ofte jeg lager slik ordentlig hjemmelaget saus så de få gangene jeg gjør det spiser jeg (og nyter) med god samvittighet.....

Det at jeg har brukt hvetemel to-tre ganger i måneden har ikke utgjort noen ting på vekta for meg i de tre årene jeg har spist lavkarbo/ketogent....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 17:45   #4
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Er det saus på kraft/vin reduserer jeg den og monterer med en god klatt smør

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:14   #5
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg bruker hvetemel.....det er ikke så ofte jeg lager slik ordentlig hjemmelaget saus så de få gangene jeg gjør det spiser jeg (og nyter) med god samvittighet.....

Det at jeg har brukt hvetemel to-tre ganger i måneden har ikke utgjort noen ting på vekta for meg i de tre årene jeg har spist lavkarbo/ketogent....

Det samme gjør jeg. Spiste senest i dag bitte litt hvitsaus på kveita. Et par små skjeer gjør ikke det store utslaget. Men skal gjøre et forsøk på å jevne med ost for det høres godt ut. Kanskje krydderost gir en spennende saus

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:39   #6
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Bare en kjapp tur innom for å minne om samletråden Våre fantastiske lavkarbosauser

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Saus til lam StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 12-03-10 10:35
Saus Liv Middag 5 29-03-09 22:55
Saus Lindabtn Type O 11 17-07-08 10:32
Saus? Maria_76 Spørsmål og svar 1 28-04-08 14:15
Saus? xCamilla Middag 1 04-01-07 22:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.