Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ingen nøtter i induksjonen?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-12-06, 20:42   #1
shallow
Juniormedlem

shallow sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Florø
Alder: 57
shallow er ny på veien
Thumbs down

Ingen nøtter i induksjonen?

Heisann

Ser at nøtter, frø absolutte ikke skal inntas under induksjon. - Er dette riktig? I så fall hvorfor?

Bruker heller 100g valnøtter om dagen en grønnsaker til å kontrollere mellom måltider (eller som del av måltider). - Hva vil problemet være dersom jeg uansett holder meg under døgngrensen på totalt 20g karbohydrater?

Shallow

Sist redigert av shallow : 18-12-06 kl 09:54.
shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:45   #2
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ingen nøtter i induksjonen?

Grunnen er at man under induksjonen skal rense kroppen og etter de to ukene skal gjeninnføre forskjellige matgrupper i kosten igjen.

Og mange er allergiske mot nøtter og det oppdages bedre om man først lar være å spise de et par uker.

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:18   #3
shallow
Juniormedlem

shallow sin avatar

shallow er ny på veien

Takk for svaret. Betyr det at jeg ikke ødelegger slankeeffekten da? Har veldig lite lyst til å bytte de ut med grønnsaker. Er så enkelt å ha med seg overalt. Skal til Bergen i helga med familien. Foretrekker nøtter i lomma fremfor brokkoli

Bruker også opp til 2 dl fløte som ser ut til å være en drøy dl over det anbefalte. Men alt er innenfor 20g grensen.

Har kjørt et par uker med "halveis" induksjon og bestemte meg for å gå ned til 20 g denne mandagen og følge dette i 2 uker. Er kanskje litt tidlig å konkludere - men jeg observerer i spenning at en del muskelsmerter jeg har gått med lenge nesten har forsvunnet. Grunn nok til å forsette litt til

Artig å se rask respons. Har akkurat joinet og se jo også at mange av artiklerne er tilbake til 2004.

Shallow

shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:20   #4
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Om du tar av med det du spiser nå og føler deg vel så er det supert, men da følger du ikke Atkins

Helt greit det, altså! Men om det ikke fungerer så vil jeg iallefall anbefale å teste Atkins helt etter boka

Brokkoli i lomma *fnis*

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:44   #5
shallow
Juniormedlem

shallow sin avatar

shallow er ny på veien

Poenget mitt er vel å følge dietten... Som en annen har sagt i forumet. Ikke skyld på dietten hvis du ikke følger dietten. - Så jeg får bare korrigere og innordne meg for min egen skyld

Blir nok kålrot på lomma til jeg finner andre gode alternativer.

Shallow

Gammel 07-12-06, 22:37   #6
shallow
Juniormedlem

shallow sin avatar

shallow er ny på veien

Måtte tilbake i boka og dobbeltsjekke. Er det kanskje boka mi som er utdatert? Har Dr. Atkin's nye slanke-revolusjon (Midelfart) Pocketugave, 2004.

I Introduksjonsdiettens regler - regel nr 5 heter det:

Ved å studere næringsmiddeltabellen kan du finne andre matvarekombinasjoner som til sammen utgjør mindre enn 20g karbohydrat. Du kan bruke matvarer som nøtter, frø, oliven, avokado, ost, fløte og rømme......
Her forsto jeg det slik at man faktisk kan sette ting sammen selv og her nevnes jo matvarer som ikke eksplisitt er listet (nøtter og frø ) under hva "Du kan fritt spise" .. grønnsaker etc under Induksjonsdetten s. 72 ff.

Er jeg eller er jeg ikke i induksjon med min nøtte stunt ???

Pisset forresten nesten lilla i kveld ... men det var på stixen....

Shallow

Sist redigert av shallow : 18-12-06 kl 09:55.
Gammel 07-12-06, 22:48   #7
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Du kan lese litt om den norske boka her. (Nille er Atkins guruen vår. )

Velkommen, og lykke til!

Gammel 07-12-06, 22:48   #8
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Den utgaven er dessverre ikke til å stole på

Husk å drikke mye vann! Det trengs spesielt under induksjon, og når stixen er mørk lilla tyder det muligens på at du har drukket for lite (det kan være andre faktorer også). Uansett, det eneste som teller er at stixen forandrer farge, det har ikke noe å si i hvilken grad.

Også - grønnsaker inneholder verdifulle enzymer som du trenger mengder av på induksjon. Ketose er en kostbar forbrenningsprosess for kroppen. Av den grunn trenger du også kosttilskudd, spesielt kalium.

Nøtter er ganske karborike og bør begrenses, også etter induksjon, men jeg er enig i at det er veldig lettvint å ha med seg! Et tips er å supplere med Babybeloster, sånne små i rød folie, de holder seg lenge i romtemperatur. Smaker kjempegodt sammen med valnøtter!

Men altså - vent til etter induksjon med nøttene.

Lykke til og velkommen forresten! Lag deg gjerne en journal (hvis du ikke alt har gjort det).

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 23:01   #9
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Kan det være lurt å se på vitaminene Torkil selger Frøy? hans er jo lagd for folk i ketose også...

Gammel 07-12-06, 23:08   #10
shallow
Juniormedlem

shallow sin avatar

shallow er ny på veien
Thumbs down

Skal til Bergen i morgen så jeg skal se om jeg kan skaffe alternativ versjon av boken noen plass der.

Tar beskjeden. Nøtter er ut. De har sloss for sin eksistens i min diett - men nå må de gi seg

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Kan det være lurt å se på vitaminene Torkil selger Frøy? hans er jo lagd for folk i ketose også...

Hvem er Torkil - hvor finner jeg opplysninger om produktene? - Var på apotek og fant en multivitamin blanding, men er usikker på om dette er i nærheten av det jeg behøver.. Så jeg er interessert i alt som kan sørge for god næring under ketose.

( ... og takk til HP for velkomst ;-) )

Shallow

Gammel 07-12-06, 23:19   #11
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Torkil er mannen bak ketolysekuren:
(kan sammenlignes med Atkins Induksjon- på norsk )
Her kan du les mere og bestille produkter:
www.ketolyse.no

Velkommen og lykke til

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 23:22   #12
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Ja, det tror jeg er lurt . Vet ikke hvorfor jeg ikke nevnte det, men jeg har ikke prøvd dem selv, så ...

Sjekk under Ketolyse her i forumet, der finner du info om kosttilskuddene. Du får dem visst veldig raskt i posten, faktisk dagen etter bestilling har jeg sett. Og de er rimelige også. Det du får på apotek er dessverre ikke spesielt bra kosttilskudd da de består mest av syntetiske vitaminer som kroppen tar mye dårligere opp. Kjøp på helsekost neste gang, eller hos Torkil . Hvis du allerede har kjøpt tilskudd og vil bruke opp det først, kan du supplere med Kaleroid fra apoteket. Mye kalium for pengene, men ikke alle apotekansatte er like villige til å selge det.

Hvis du er stø i engelsk er Dr Atkins New Diet Revolution fra 2003 et godt valg. Finnes i pocket til hundrelappen eller kanskje enda billigere. Ellers kan du bruke den norske boka hvis du er obs på feilene, de står omtalt i linken HP la inn.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 23:48   #13
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av shallow, her.

Hvem er Torkil - hvor finner jeg opplysninger om produktene? - Var på apotek og fant en multivitamin blanding, men er usikker på om dette er i nærheten av det jeg behøver.. Så jeg er interessert i alt som kan sørge for god næring under ketose.

glemte å fortelle deg hvem Torkil er beklager...

Torkil er som nevnt ovenfor her mannen bar ketolyse, og det er også en ketogen diett i starten, men jeg mener de går under 15 gr karbo pr dag...

Torkil er medlem her inne, og stikker innom og ser om oss rett som det er.

som titti sier, så er det verdt å se på www.ketolyse.no of se hva de har der. Torkil sine vitaminer er for folk i ketose, så ganske greit å se på.

Gammel 08-12-06, 08:11   #14
shallow
Juniormedlem

shallow sin avatar

shallow er ny på veien
Cool

Da har jeg funnet Torkil og websidene hans.

Ser at de tablettene jeg allerede hadde kjøpt har både zink og krom og de gikk vel ikke så godt i lag? Og de ser ikke ut til å være spesielt dyre i forhold til andre mixer jeg har sett

Takk for tips fra dere alle. - Nå tar hele familien helgetur til Bergen. Blir nok ikke mye soling på stranden. Blir også en utfordring å spise induksjonsmat når ungene skal må Mac Donalds og lignende - Blir sikkert mye grillet kylling.

God helg til alle - ser ikke bort fra at jeg må koble meg opp på internet fra hotellet og følge dialogene så bare pass dere !

Shallow

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ødelegger oljen i nøtter lungene?? Iset Lavkarbo generelt 7 23-12-05 07:53
Nøtter og Bacon Crisp siri74 Induksjonen 6 30-03-05 18:47
Nøtter? Thula Ketolysekuren 4 09-03-05 12:32
Oljer og fett / Nøtter og frø Nille Type O 0 11-12-04 00:02
Sjokoladedyppede nøtter eller frukt guro Kake/dessert og snacks 0 15-10-04 11:47

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.