Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor?Hjelp!! Noen? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Sv: Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor??Er du sikker på at det ikke er fordi du ikke spiser nok, og nok fett?
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor??Nå kan det alt fra 2-3 dager til et par uker før kroppen venner seg til ketosen og det nye regimet. Noe opplever at det tar lengre tid 2. , 3. og 4. gang. Du er muligens en av de. MEN - Jeg er tilbøylig til å være enig med Megvel her. De høres ut for meg som om du spiser for lite. Og får i deg for lite næring. Det henger ikke litt igjen av GR tida di sa, sånn at du er redd for å spise for mye ? At dur ett og slett er for "flink" ? Det er svært få som har noen nytte av å spise tilnærmet 0 karbo. Og de fleste som gjør det vil ikke være lenge i god form. Om man i tillegg spiser lite fett vil man komme i en tilstand mange kaller for SNATT. Det kan bety Simply (eller Semi) Nauseous All The Time. Først mister man all energi, så blir man kvalm og så erfarer mange at man mister mer hår enn normalt. Man kan også få forstyrrelser i hjerterytmen.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Sv: Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor?Jeg håper da inderlig ikke at jeg spiser for LITE fett, jeg føler jeg drukner i fett, at jeg fråtser og at magen står som en trommeskinn til enhver tid, bortsett fra etter rømmegrøten, for den kom rett ut igjen etter kort tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Sv: Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor?I utgangspunktet er den menyen veldig vakker! Kanskje du ikke tåler rømmen?
![]() |
![]() |
#6 |
Utforsker
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Sv: Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor?Bortsett fra uttrykket "koma", som jeg forbeholder fullstendig bevisstløse personer, så kjenner jeg igjen denne ekstreme trøttheten. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Sv: Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor?
Jeg kaller det koma i mangel på bedre ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Administrator
Sv: Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor?Ja du spiser iallefall ikke for lite fett ! Men du spiser ikke mye karber. Altfor lite skikkelig grønnsaker. Reglene for Atkins og Ketolyse er like på dette punktet. Det er litt dårlig fordeling i menyen din, skal gå igjennom:
Personlig syns jeg det er litt drøyt med tre ss olje til å steke egg i. Det er nok med en. Iallefall når du tillegg har helfet feta OG en hel pakke bacon.
Om du bruker issalat og agurk er det ikke mye næringsverdi i salaten din. Bruk forskjellig salatgrønt (om du ikke gjør det allerede) som f.eks. babyspinat og baby rhubarb, romanosalat etc. Stangselleri er OK - tomat også. Sjekk ut Atkins tillate matvareliste for variasjon av salat grønnsaker.
OK - om det er et eller annet grønt der du har skrevet "reker" andre gangen.....
Det var da voldsomt med agurk du spiser ? Som tidligere nevnt lite næring.
Hvorfor det ? Det er jeg absolutt ikke enig i. Jeg syns du har spist nok ! Når du er i ketose er det ikke nødvendig å spise hver 3-6 time. det eneste du skal huske er at du ikke skal gå mer enn 6 våkne timer uten mat. Du har litt GR tanker enda ser jeg ! Når du er i ketose forbrenner kroppen på en annen måte vet du
![]() |
![]() |
#9 |
Utforsker
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Sv: Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor?Det du skriver om kostholdet hennes er sikkert riktig, Nille, men jeg tviler på at det skulle forklare hennes akutte søvn-/koma-anfall som oppstår etter enkelte måltider. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat
![]() |
![]() |
#10 |
Administrator
Sv: Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor?
![]() |
![]() |
#11 |
Ikke flink, men god...;-)
Hvor: Hedmark
Alder: 50
Sv: Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor?Det første som slo meg da jeg leste det første innlegget ditt Carbokiller, var "melkeintoleranse-koma" istedenfor "karbokoma" (pga rømmegrøten). Og det ser jeg flere har tenkt på her, så da er det kanskje en tanke å forfølge? Intoleranser er jo doseavhengig (i motsetning til allergier), så kanskje tåler du en ss rømme/fløte her og der, mens en porsjon rømmegrøt ble for heftig?
Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi?
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Sv: Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor?Tusen takk for innspill igjen alle sammen. JEg skal heretter notere ned mat og reaksjon på ting. Jeg kan umiddelbart ikke se noen fellesnevner fra reaksjoner jeg har hatt før og nå. Det har kommet etter inntak av karbohydrater - det er en den eneste fellesnevneren fakisk. Jeg bruker omtrent ikke meiereprodukter før jeg begynte på Atkins, men fikk ofte reaksjoner med "koma" etter brødmåltid. Men.. jeg må bare bruke tiden til hjelp og se på reaksjoner fremover og se om det finnes noen fellesnevner. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose? | Liiiz | Ketolysekuren | 9 | 31-10-07 17:32 |
Hvorfor bruke proteinpulver? | mofe | Kosttilskudd | 93 | 09-08-07 17:04 |
1000 tråden!!! | HP | Livets lyse side | 1036 | 23-05-06 13:44 |