Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Kcal vs karber

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-01-09, 09:46   #1
Miegull
Juniormedlem

Miegull sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Miegull er på en erverdig vei

Kcal vs karber

Har brukt mat på data programmet til mattilsynet for å regne ut antall karber. Skal holde meg under 20 g om dagen, og da må man jo kontrollere litt

MEN, fant også ut at antall kcal var uhorvelig høyt, snakker flere 1000, betyr det noe? Kcal kommer hovedsaklig fra smør, fett (bacon etc) majones, creme fresh osv, og jeg har jo hørt at man skal spise en del fett... Må bare innrømme at som gammel Grete Roede traver får jeg litt bakoversveis av alle de kaloriene altså... Banner vel litt i kirka nå kanskje, men er det sånn at antall kcal ikke betyr så mye så lenge antallet karber holdes lavt nok?

Color me confused!

Miegull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 09:56   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kcal vs karber

Vi teller karbohydrater, IKKE kalorier!

Gammel 20-01-09, 11:28   #3
Miegull
Juniormedlem

Miegull sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Miegull er på en erverdig vei

Jaja, bare å gomle i vei da!
Takk!

Utslag på stixen i dag, så jeg gjør åpenbart noe riktig

Miegull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 12:04   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Miegull, her.

Jaja, bare å gomle i vei da!
Takk!

Utslag på stixen i dag, så jeg gjør åpenbart noe riktig

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar! HelleL Spørsmål og svar 14 28-05-08 15:29
Karbofattig blir gjerne også kcal-fattig? Distrea Lavkarbo generelt 4 20-12-07 19:15
Mindre kcal i mct/kokosolje enn annet fett? Borealis Kosttilskudd 2 25-03-07 23:32
Hvor mange kcal er det pr dag? Chumpsy Eurodiett 2 25-04-06 15:21
Lavkarb til lav kcal - pause.. hvordan gå fram? Chumpsy Spørsmål og svar 4 25-10-05 14:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.