Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2008
![]() |
![]() Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!Jeg lurer på en ting.
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!Kommer an på hva/hvor mye du spiser det? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
![]() |
Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!For å gå ned i vekt må man bruke flere kalorier enn man får i seg. Enkel matematikk.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!Men husk at kroppen forbrenner noe hele tiden - du må ikke løpe til du har forbrent 2000 kalorier liksom.. Vektreduksjon er heller ikke så enkelt som å sørge for kaloriunderskudd, fordi ulike næringssemner fører til ulike reaksjoner i kroppen, noen kan fører til økt fettlagring, andre til økt forbrenning. Kanskje du kan legge ut hva du spiser og hvor mye du beveger deg/trener, så er det sikkert mange her inne som kan komme med gode råd. Hvor gammel du er og hvor mye du trenger å gå ned har også en del å si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!Jeg er 19 år gammel. Jeg spiser ikke noe mer enn 15karbo om dagen.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!Neinei, du skal IKKE stå på stepen i 1000 min, det holder helt fint med 30-60 minutter 3-4 ganger i uken. Hvis du forbrenner absolutt alt du spiser ved trening, dør du. (Til slutt). Kroppen trenger ganske mange kalorier bare til å holde i gang vitale funskjoner i kroppen. Dersom du spiser ca 2000 kalorier for dagen, trener slik du skisserer og har en aktiv jobb, vil du mest sannsynlig gå ned til en vekt som passer for deg. Det er litt vanskelig å gi konkrete råd ettersom du ikke vil fortelle hva du veier og hvor høy du er. Dersom du kun spiser max 15 karber pr dag vil du trolig komme i ketose, som er veldig gunstig for å forbrenne fett. Men da må du også passe på at du får i deg nok fett (faktisk). Akkurat dette feltet er det nok andre her inne som kan mer om enn meg. For øvrig ville jeg ikke hengt meg opp i hva stepen sier mht kalorier du har forbrent - slike målinger pleier å være veldig unøyaktige, med mindre det er litt avansert utstyr som tar hensyn til din vekt etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!Glem kaloriene og fokuser heller på å trene en time tre ganger i uken eller en halv time for dagen.
![]() |
![]() |
#8 |
Gjest
|
Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!
Det der er bare bullshit. |
![]() |
![]() |
#9 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 38
![]() |
Skriver under på den, ja. Det er tydeligvis et fåtall ting som er sort/hvit her i livet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!Signerer Albertine helhjertet.
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje vi skal begynne å kalle det gammel overtro? Og den "enkel matematikk"-avslutningen er litt ufin, for det antyder at de tykke ikke kan tenke logisk. Det er en vanlig ting å si, men det er mange som blir tykkere av den ufinheten. Du mente det helt sikkert ikke sånn, Karbolia! Men jeg må kommentere det, for her trengs det luking i språket.
![]() |
![]() |
#12 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!En annen ting er at det ikke vanligvis blir tatt i betraktning at kalorier oppfører seg forskjellig i kroppen, en kalori er ikke en kalori for å si det sånn! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#13 |
Admin
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!Men er det ikke sånn at man ved lavkarbo både forandrer og øker forbrenningen? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#15 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!Tusen takk for alle svar=)
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
4x4 intervalltrening | Begod | Trening | 75 | 03-05-10 17:53 |
Info om diverse grønnsaker og frukt | mofe | Generell ernæringsdebatt | 16 | 22-12-09 00:54 |
Mer om "ingers rugbrød" - og tanker om kosthold generelt | Zoë | Lavkarbo generelt | 16 | 01-02-05 22:19 |