Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lavkarbo. Et par spm

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-09-09, 10:05   #1
Aishe
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
Aishe er på en erverdig vei

Lavkarbo. Et par spm

Hei
Jeg er ny her. Begynte med ketolyse i går. skal få vekk 16 kilo. Håper jeg... har prøvd dietter x antall ganger, jeg er alt for sløv til å gjennomføre. Viljestyrke på null, ja. Men kanskje det hjelper med dere her inne? lese det dere skriver, og får inspirasjon. Håper det. For 16 kilo + er ikke mye moro...

men jeg må spørre om noe annet enn ketolyse egetnlig, håper noen kan svare meg "kort og greit"

Hvis man lever på lavkarbo;

Hvis man får i seg for mye karber pr dag, vil ikke fettet gjøre sånn at man legger på seg uansett?
For jeg syns det er ufattelig mye fett man får lov og spise...
Og kan man få i seg for mye fett på en sånn kur/kosthold?

Aishe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:20   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo. Et par spm

Opprinnelig lagt inn av Aishe, her.

Hvis man lever på lavkarbo;

Hvis man får i seg for mye karber pr dag, vil ikke fettet gjøre sånn at man legger på seg uansett?
For jeg syns det er ufattelig mye fett man får lov og spise...
Og kan man få i seg for mye fett på en sånn kur/kosthold?

Kort og greit svart:

Hvis du har tenkt å gå på lavkarbo/ketolyse så bør du lese deg opp på f.eks ketolyse. Da vil du skjønne hvorfor du ikke legger på deg av fett, men av kombinasjonen sukker/raske karber og fett. I grunnen er det nok med raske karber for å legge på seg.
Og når du skjønner hvorfor, så vil du også forstå hvordan du skal kunne gjennomføre dette og nå dine mål.

Hvis du har tenkt å leve lavkarbo men få i deg for mye karber hver dag - da lever du ikke lavkarbo. Fettinntaket skal reguleres etter hvor mye karber du spiser (alt etter hvilken filosofi du velger). Det er heller ikke ett fett hvor karbohydratene kommer i fra.

Lykke til, du vil finne veldig mye hjelp her inne. Bruk søkemotoren aktivt og les de trådene som er klistret.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:29   #3
Aishe
Juniormedlem

takk for svar

jeg tenker mer generelt. om jeg ikke vil følge en diett, da. men jeg vil kutte ut brød, og spise mindre potet og ris.
må jeg da også senke kcal eller fett?? eller skal jeg bare være nøye med karbo??

Gammel 29-09-09, 10:40   #4
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Lavkarbo er en paraplybetegnelse for karboredusert kosthold og dekker alt fra tilnærmet null til 150 kh pr dag.
Etter å ha lest på forumet her en god stund så har jeg funnet at den generelle oppfatningen er at man ikke bør tenke på å redusere fettinntaket på kosthold under 72 kh pr dag (72 kh=Lutzt’s bok: Bedre uten brød)

Her er noen tråder du bør lese:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24058
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24709

Her kan du lese mer om ketolyse:
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110
www.ketolyse.no

Husk at kunnskap er makt! …jo mer du kan jo større sjanse er det for å lykkes.

…og som Gracella sier les alle klistrede tråder, viktig informasjon.

På lavkarbo teller man ikke kalorier bare karbo. Dvs kun i enkelte tilfeller der man over lengre tid ikke har gått ned i vekt ser man på kalori inntaket, men det er kun i spesielle tilfeller.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:48   #5
Aishe
Juniormedlem

tusen takk for svar!
et bitte lite spm til??

på ketolyse, er bønner og linser lov???

Gammel 29-09-09, 10:52   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Nei, de inneholder for mye karbohydrater. Men de har lav GI derfor er de tillatt på lindberg.

Gammel 29-09-09, 10:52   #7
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

tusen takk for svar!
et bitte lite spm til??

Nei, ikke belgfrukter.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:12   #8
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Mange på ketolyse holder seg til tommelfinger regelen om å ikke spise ingredienser som har et kh innhold over 5.
Dersom du er usikker på næringsinnholdet i ulike matvarer så kan du sjekke det ut her, www.matvareguiden.no.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:16   #9
Filakia
Medlem

Filakia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Filakia er på en erverdig vei

Hvorfor ligger dette på Dr. Lindbergs underforum, når det i all hovedsak handler om ketolyse?

Gammel 29-09-09, 11:20   #10
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Filakia, her.

Hvorfor ligger dette på Dr. Lindbergs underforum, når det i all hovedsak handler om ketolyse?

Hmm, jeg er dårlig på å se på de forskjellige forumene for tiden. Jeg går rett på uleste innlegg - og da er det lett å komme med ketolysesvar hvis spørsmålet ikke er rent Lindbergish

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:21   #11
Filakia
Medlem

Filakia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Filakia er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hmm, jeg er dårlig på å se på de forskjellige forumene for tiden. Jeg går rett på uleste innlegg - og da er det lett å komme med ketolysesvar hvis spørsmålet ikke er rent Lindbergish

Ikke ment som kritikk av de enkelte som skriver, mer som et hint til moderatorer om en av de kanskje vil flytte tråden til rett forum

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.