Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Karber i korn, frø, mel osv

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-07-10, 05:49   #1
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Alder: 45
Fofa er ny på veien

Karber i korn, frø, mel osv

Kommer over masse forskjellige karbo-verdier på et og samme frø f.eks... Blir jo helt forvirra.. Hva er det egentlig som stemmer..og hvorfor er det så stor forskjell fra merke til merke??

F.eks, leste her i går(har lest så mye at jeg ikke husker hvor i farta) men det sto at Kli inneholdt ca 10 gram/100 gr. Jeg finner bare en med 18 gram i butikkene
- Pofiber varierer fra rundt 5 til 12
-Solsikkefrø står i noen tabeller rundt 6, mens på min pose står det mye mer(tror det var rundt 12)
-i tabellen på matvareguiden står det at sesamfrø har 4,5 gr/100, på min pose var det litt over 10

Jeg lurer virkelig på hva som er riktig..man skulle jo tro at et solsikkefrø var et solsikkefrø, uansett hvem som hadde pakket dem??

HAr noen kanskje tips om hvilke merker jeg burde starte å lete etter?
Når man er i ketose, så har det jo faktisk endel å si om noe har 6 eller 10 gr karbo pr 100.... Vil jo derfor ha beste alternativ (les: minst karber)

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 08:41   #2
Borghild
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karber i korn,frø,mel osv

Det er vanskelig å si eksakt. Personlig går jeg alltid ut i fra høyeste innhold pr 100 gr.

Gammel 18-07-10, 09:08   #3
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

av og til så tilsettes det saker og ting, av forskjellige grunner derfor lønner det seg å som regel gå ut i fra det som står på pakken.

Gammel 18-07-10, 13:09   #4
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Noen ganger "er det bare slik", hehe.
F.eks: Grønne avokadoer inneholder mer karber enn de brune. Det er vel fordi de er søtere, tenker jeg. De grønne er (oftest??) fra California, og det er mulig at jordsmonnet der gjør at de blir søtere? Kanskje det er det samme med korn og frø??

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Korn opptrapping- Hvilken type korn? Lofus Lavkarbo generelt 4 28-12-09 09:42
Ang korn MorStine Lavkarbo generelt 6 31-07-08 23:07
- Vi er genetisk tilpasset korn! donjuanwannabe Generell ernæringsdebatt 11 11-07-07 08:36
korn på linberg Helene Dr Lindbergs 2 13-09-05 20:35
GI - hele korn? Marianne Lavkarbo generelt 0 19-09-04 18:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.