Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gjør jeg dette riktig? (Hvordan ser en normal ...)

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-09-10, 15:48   #1
lillamumi
Medlem

lillamumi sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: på landet
Alder: 49
lillamumi er på en erverdig vei

Gjør jeg dette riktig? (Hvordan ser en normal ...)

mat dag for dere?

Jeg er jo helt ny og vil ikke gå i en felle og tro at det jeg gjør er riktig
Så hvor mange egg etc spiser dere om dagen?

I dag hadde jeg til frokost,
2 stekte kyllingkjøttpølser + et speilegg til frokost stekt i smør og en stor kladd med creme fraice på toppen.

Middag i dag er kjøttboller med 2 egg i, 2 ss creme fraice i samt litt paprika og hvitløk. Koker ut panna med fløte og har brokkoli ved siden av.

En liten kveldsmat litt seinere med en avocado/reke salat som jeg laget i sted

Er så usikker på om jeg gjør dette riktig

Gammel 24-09-10, 16:49   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg dette riktig? (Hvordan ser en normal ...)

For meg ser dette ok ut... Men jeg vet ikke hvilken retning innen lavkarbo du følger...

Råder deg til å sette deg inn i lavkarbo-prinsippene og hva som er viktig å huske på.
Det kan du bl.anna gjøre ved å se på denne linken her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 Her er det masse god info og linker til enda mere info

En lettere utgave viss du tenker LCHF: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Ellers så er det masse bøker å lese: Ketolysekuren, Bedre uten brød osv osv. Disse kan du låne på bibilioteket

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 18:58   #3
lillamumi
Medlem

lillamumi sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: på landet
Alder: 49
lillamumi er på en erverdig vei

Takk for dine linker.
Blitt litt mer klarere i toppen.
Er så mange opplysninger som skal inn på engang om denne spisingen.

Gammel 24-09-10, 19:29   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Ja, det blir en ny måte å tenke på når man legger om kostholdet

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 22:06   #5
blucher
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
blucher er på en erverdig vei

Det er ikke alltid så enkelt å velge retning heller...
Men les i vei både her og der, særlig de klistrede trådene øverst på hvert underforum, så hjelper det litt!
Når det gjelder egg, så spiser jeg som regel 1-4 egg hver dag, uten at jeg har noen fasit på om det er riktig eller ikke. Blir som regel egg til frokost og/eller lunsj, sjelden middag.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 23:47   #6
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Frokost
1-2 egg som omelett, -hakk eller speilegg. Ved siden av skinke eller bacon.
Lunsj
Salat (en pakke med trippelsalat på Kiwi varer i tre dager), 1/2 tomat, 3 skiver skinke, 8-10 biter fetaost. + det jeg har av sjampinjong eller minimais rester.
Middag
Kjøtt ca 200 g, 1/2 blomkålhode på en eller annen måte med grønnsaker og lovlige sauser.

Får jeg lyst til å putte noe i munnen spiser jeg gele lagd av funlight-saft og gelantin med litt fløte over.

Er skjelden sulten og er veldig fornøyd med vekttapet.
Jeg er så heldig at jeg ikke blir matlei, så det gjør ikke meg noe å spise nokså likt hver dag. Det har aldri vært maten jeg har lagt å meg av, MEN godteri i alle varianter.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 08:39   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Jeg spiser nesten ikke egg i det hele tatt, spiste VELDIG mye egg i starten.... jeg spiser det som del av oopsie-pizza-snurrebunn, eller en omelett av og til - men ellers går det i lavkarbobrød med den nye 4-pk typen makrell i tomat (kun 3.7g karbo pr 100g) og majo og smør til frokost, kylling i karrydressing/torsk og bacon i dressing/pizzasnurrer ol til lunsj, en cappuchino-smoothie som mellom, og kjøtt/fisk/fugl - evt da med litt grønnsaker og saus til middag... og en atkins-bar senere på dagen om det fyses.

Det er jo dette som er så fint med lavkarbo - jeg tenker: spiser du nok mat (altså får i deg nok næring), nok fett og tar vitaminer i tillegg om du er lenge i ketose - kan du strengt tatt spise det du vil! Når jeg er matlei spiser jeg mye det samme hver dag - når kreativiteten er tilstede blir det litt mer variasjon

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gjør jeg dette riktig? Fofa Ketolysekuren 3 19-09-10 19:23
Gjør jeg det riktig? Photobscura Spørsmål og svar 19 28-11-06 16:21
Gjør jeg det riktig nå? nita58 Ketolysekuren 7 05-10-06 12:27
gjør eg riktig? Sonna Atkins kosthold 6 01-09-04 14:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.