Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Det med karber i mat

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-04-11, 01:38   #1
Anos
Medlem

Anos sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Anos er ny på veien

Det med karber i mat

Jeg ser folk skriver man ikke bør spise ditt og datt. Men som for eksempel pølser, de jeg har liggende i kjøleskapet er wienerpølser 5,6g kh pr 100g.. Er det ikke ok å spise en pølse her og der da? Eller er det noe annet i de som vi ikke bør spise? Det samme gjelder mange matvarer som har forholdsvis mye karbs (dog under 10g pr 100g), er det ikke ok å spise litt av dette? Så sant det er LITT?

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 07:37   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Det med karber i mat

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Jeg ser folk skriver man ikke bør spise ditt og datt. Men som for eksempel pølser, de jeg har liggende i kjøleskapet er wienerpølser 5,6g kh pr 100g.. Er det ikke ok å spise en pølse her og der da? Eller er det noe annet i de som vi ikke bør spise? Det samme gjelder mange matvarer som har forholdsvis mye karbs (dog under 10g pr 100g), er det ikke ok å spise litt av dette? Så sant det er LITT?

Nå svarte jeg nettopp i tråden din om at du skeier ut med karbs og har problemer med og slutte med det - så mitt første svar på DETTE spørsmålet er NEI! Fingrene av fatet!
Rema har deilige chili og ostepølser med bare 3 gram pr 100 gram, spis innenfor kvoten din - det går fint selv om du helst skal spise mesteparten av karboene fra grønnsaker.

Du spiser etter ketolyse - dvs 15 gram karbo pr dag om du er kvinne. Hvis du ikke er komfortabel med det - bør du vurderer og endre retning - MEN - og dette er et stort MEN - hvis det er slik at når du øker på med karber så bare baller det på seg.... må du sette grenser for deg selv! Bestem det for hvilket antall gram karber du vil spise hver dag og hold deg til det, ellers risikerer du karbokjøret igjen...

Generell lavkarbo sier jo maks 5 gram karbo pr 100 gram vare - men der spiser man ofte litt mer karber enn på ketolyse

Jeg lurer litt på om du spsier for lite fett jeg?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
å gå fra 15 til 20 karber Nupsida Ketolysekuren 4 25-10-10 20:07
Må man opp i 15-20 karber? IAIA Ketolysekuren 5 28-01-09 20:40
Under 20 karber? mariiahy Induksjonen 1 06-05-08 21:05
Karber i egg? Adriane Lavkarbo generelt 3 30-03-08 22:56
15 karber nettie Ketolysekuren 1 02-09-07 15:59

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.